Intretinere

http://www.tutorialelogan.ro/2014/11/montat-filtru-de-hota-sub-capota-motor.html
Montat filtru de hota sub capota motor, home made
In incercarea de a reduce costurile de intretinere, dovada fiind faptul ca n-am mai schimbat acest filtru de vreun an jumatate, am gasit o alternativa mult mai economica si anume sa cumpar pasla si sa o tai eu la dimensiuni.

http://www.tutorialelogan.ro/2014/11/curatat-noroi-sub-cheder-de-la-baza.html
Curatat noroi sub cheder de la baza parbriz
Gabi din Dragasani mi-a trimis doua poze unde se vad depuneri mari de mizerie sub acel cheder. El zicea ca nu este prima data cand a curatat.

http://www.tutorialelogan.ro/2014/10/schimbat-distributia-15dci-euro-3-65.html
Schimbat distributia 1.5dci euro 3, 65 cai, fara AC
Mi-a fost groaza, dar m-am apucat de lucru si pot spune ca nu e chiar atat complicat, trebuie doar sa stii mici detalii, detalii pe care le impartasesc si eu acum cu voi.

http://www.tutorialelogan.ro/2014/09/desfundat-supapa-scurgere-condens-ac-la.html
Desfundat supapa scurgere condens AC la Logan
O gramada dintre voi m-ati intrebat cum este posibil sa aveti apa in masina si zic foarte multa apa. Foarte simplu, aerul conditionat face condens si apa rezultata trebuie sa se scurga pe undeva. Din cauza lipsei de filtru polen, mizeria ajunge foarte usor la acea supapa de scurgere, o infunda iar apa o sa se scurga in masina.

http://www.tutorialelogan.ro/2014/08/curatat-si-igienizat-instalatia-de-aer.html
Curatat si igienizat instalatia de aer conditionat
Romanul curata instalatia de aer conditionat doar cand incepe sa miroase urat in masina. De preferat sa o faceti anual, nu este foarte scump si previi neplacerile datorate mirosului.

http://www.tutorialelogan.ro/2014/06/schimbat-burduf-capat-de-bara_13.html
Schimbat burduf capat de bara
Am sesizat ca burduful de pe capatul de bara era crapat.
Asa ca am dat un search pe google si le-am gasit de vanzare pe Hanora.ro, chiar doua modele, unul negru si unul transparent. Fiind la pret derizoriu, am comandat cate doua din fiecare, sa fie.

http://www.tutorialelogan.ro/2014/05/reglarea-farurilor-pe-verticala-si.html
Reglarea farurilor pe verticala si orizontala
De foarte mult timp vreau sa fac acest tutorial, stiind ca nu este usor de filmat.

http://www.tutorialelogan.ro/2014/04/masurat-consumatorii-permanenti-cand.html
Masurat consumatorii permanenti cand masina este parcata
Multi dintre voi nu stiati ca atunci cand masina este parcata si incuiata, eventual armata alarma, exista un consum care uneori este destul de maricel.

http://www.tutorialelogan.ro/2014/03/etansat-extractor-aer-portbagaj.html
Etansat extractor aer portbagaj
Albert a gasit apa in portbagaj si a dat vina pe etansarea stopurilor spate. Stiam ca nu este de acolo deoarece am avut si eu aproape aceiasi problema. Ca sa rezolv problema, am folosit acelasi mastic de etansare usi de la DaciaShop.

http://www.tutorialelogan.ro/2014/03/aplicat-mastic-etansare-fete-de-usi.html
Aplicat mastic etansare fete de usi
De mult vanez o solutie de inlocuire a masticului care l-am avut pe fetele de usi din fabrica. La un moment dat m-am obisnuit cu ideea ca nu am sa mai gasesc, dar nici prin cap nu mi-a trecut ca voi gasi exact masticul original de fabrica :)

http://www.tutorialelogan.ro/2014/02/etansat-sprituitoare-pe-capota.html
Etansat sprituitoare pe capota
Multi au fost radicali, lipit cu silicon si asta intradevar pare solutia ce-a mai simpla. Eu zic ca solutia aleasa de mine este cat se poate de eleganta si deloc definitiva.

http://www.tutorialelogan.ro/2014/01/imobilizat-carcasa-filtru-aer-si-capac.html
Imobilizat carcasa filtru aer si capac motor, la 1.5dci
De ceva timp ma tot gandeam cum sa fac sa imobilizez mai binei carcasa filtrului de aer si in special capacul care acopera motorul.

http://www.tutorialelogan.ro/2014/01/imobilizat-capota-motor.html
Imobilizat capota motor
Nu doar ca face galagie si iti transforma masina intr-un faiton, dar in timp din cauza acelor vibratii se va strica incuietoarea si asta deja este grav.

http://www.tutorialelogan.ro/2014/01/schimbat-bujii-incandescente.html
Schimbat bujii incandescente
Acum doi ani jumatate(iulie 2011) testam bujiile daca sunt functionale. Atunci am folosit un aparat de masura si un fir ca sa vad daca au continuitate. Am constat ca sunt bune. Dar acum, dupa 8 ani de la cumpararea masinii, am observat ca dimineata la -7°, -5°, pornirea este mai groaie, elecromotorul invartea mai mult ca de obicei.

http://www.tutorialelogan.ro/2014/01/verificat-joc-bieleta-directie.html
Verificat joc bieleta directie
De ceva timp a auzit pe stanga o bataie, asa ca a venit pana la mine sa verific. Am tras de roata cat era lasata jos si n-am simtit nimic. Am ridicat-o pe cric si am simtit acel joc sise auzea acea bataie, dar era diferit la mana, nu parea a fi ca un capat de bara.

http://www.tutorialelogan.ro/2013/11/curatat-contacte-maneta-bloc-de-lumini.html
Curatat contacte si gresat maneta bloc de lumini
Mi-a ajuns si mie randul sa am probleme cu blocul de lumini si anume sa raman fara lumini pe intuneric cand trec de la faza lunga la faza scurta.

Rezolvat problema noroi buson combustibil
De cand am primit masina am avut aceasta problema cu noroiul adunat acolo. Initial am astupat ambele gauri si am facut rau.

Schimbat lichid de frana
Dupa cum spuneam si in tutorial, lichidul de frana ar trebui schimbat tot la 2 ani, maxim dupa 3 ani. In timp, lichidul de frana absoarbe umezeala si dupa 2-3 ani cantitatea de apa din lichid poate avea peste 5% ceea ce nu este deloc ok.

Curatat, reglat frana de mana si sabotii spate
Am demontat totul pe acolo, am testat un spray de curatat frane de la TRW, m-am laudat cu ultima achizitie, o cheie dinamometrica si cel mai importanat, am reglat sabotii spate care influenteaza direct functionalitatea franei si a franei de mana. La mine, acel sistem de autoreglare este intepenit si nu mai functioneaza deloc.

Curatat noroiul de la aripile fata
Este simplu de intretinut acel loc, doar deschideti usa si cu presiune de apa se spala foarte usor, de preferat de fiecare data cand spalati masina, asa nu are timp sa se adune noroiul acolo.

Schimbat telescoape spate
In urma cu 4 ani explicam doar cum se schimba aceste telescoape iar acum a venit si randul unui tutorial filmat.

Gresat balamale si opritor usi
De cand am masina am tot uns pe balamale si pe acel opritor de usa. Uleiul sau vaselina se putea aplica doar vara ca sa fie suficient de cald sa penetreze asa putin, dar cam degeaba, greu se ungea. Abia dupa 2-3-4 zile incepea usa sa mearga mai usor si sa nu mai scartie.Am achizitionat acest spray cu ulei de la Sonax, de pe daciashop.ro si pot sa va spun ca este o nebunie de spray, isi merita fiecare banut.

Am pus ulei 2T in motorina
Este bine? Este rau?
Decizia va apartine, eu am ales deja.

Imobilizat cablu frana de mana
Tot am sfatuit pe unul altul ce sa faca sa elimine sunetul produs de acest cablu, dar mie nu mi-a facut nimeni :))
Asa ca mi-am facut curaj si in 30 minute am rezolvat foarte usor problema.





Schimbat burduf planetara exterior, partea stanga
Totul e sa nu iti fie frica ca te murdaresti,sa ai ceva scule, rabdare si sa stii ce dracu faci pe acolo, penca eu nu stiam :))






Reparat carenaj volan
Nu neaparat trebuie sa demontezi de mai multe ori carenajul ca sa se rupa acele plastice, la mine le-am gasit crapate dupa ce le-am dat josde 2-3 ori... mai mult ca sigur pentru ca le-am strans prea tare.






Blocaj protectie copii, usi spate
Desi o sa radeti, dar prea des sunt intrebat de ce nu mai pot deschide usa din interior. Cei care nu ma intreaba ori se obisnuiesc cu ideea si la un moment dat se "repara" singura, ori dau fata de usa jos degeaba.






Curatat stickere de pe masina
Nu sustin ca ar fi metoda ideala, dar la mine a functionat de fiecare data.








Schimbat bielete bara stabilizare
Am cumparat din toamna lui 2011 toate piesele necesare pentru directie. Desi la ITP mi-au spus ca totul este conform, de cateva saptamani am inceput sa simt o lipsa de precizie in directie, dar nu aveam nici un fel de bataie in volan sau macar sa o aud.
Asa ca m-am pus si-am schimbat toata directia, printre care si aceste bielete de la bara de stabilizare.



Schimbat bucse bara stabilizare
Am cumparat din toamna lui 2011 toate piesele necesare pentru directie. Desi la ITP mi-au spus ca totul este conform, de cateva saptamani am inceput sa simt o lipsa de precizie in directie, dar nu aveam nici un fel de bataie in volan sau macar sa o aud.





Schimbat brate/bascule
Am cumparat din toamna lui 2011 toate piesele necesare pentru directie. Desi la ITP mi-au spus ca totul este conform, de cateva saptamani am inceput sa simt o lipsa de precizie in directie, dar nu aveam nici un fel de bataie in volan sau macar sa o aud.
Asa ca m-am pus si-am schimbat toata directia, printre care si aceste brate. Ulterior am constatat ca pivotii erau inca ok, la fel si bucsile. Deci nu aruncam nimic, doar depozitam pentru ca nu stim ce ne rezerva viitorul.



Schimbat flansa si rulment amortizor
Am cumparat din toamna lui 2011 toate piesele necesare pentru directie. Desi la ITP mi-au spus ca totul este conform, de cateva saptamani am inceput sa simt o lipsa de precizie in directie, dar nu aveam nici un fel de bataie in volan sau macar sa o aud.
Asa ca m-am pus si-am schimbat toata directia, printre care si acest rulment si flansa amortizor.


 
Verificat joc la capatul de bara 2
Si acum cateva zile cineva mi-a scris pe aici ca nu se verifica corect tinand de roata la ora 9 si ora 3, corect este sa nu miste capatul de bara sus/jos.







Span in filtrul de motorina, din filtrul de motorina
Si ca sa ma mai linistesc, am facut aceiasi verificare la un Logan PH2, 1.5dci 85 cai la care se alimenteaza doar de la Rompetrol. Pot sa zic ca m-am mai linistit.







Diagnoza bord
Nu este o noutate pentru mine si sigur nici pentru multi dintre voi, dar totusi sunt intrebat foarte frecvent "cum se face" sa accesezi diagnoza CB.







Schimbat colector vapori ulei
In urma problemei intampinate in decembrie 2011, vezi aici, am dat vina pe acest colector vapori ulei. Mai exact pe membrana din interior care posibil sa se fi blocat, in consecinta turbina a tras fara jena ulei direct din capacul culbutori si am scos un fum enorm dupa mine.
Desi de atunci n-am mai avut absolut deloc probleme, m-am decis sa o schimb.



Schimbat bieleta directie
Am cumparat din toamna lui 2011 toate piesele necesare pentru directie. Desi la ITP mi-au spus ca totul este conform, de cateva saptamani am inceput sa simt o lipsa de precizie in directie, dar nu aveam nici un fel de bataie in volan sau macar sa o aud.
Asa ca m-am pus si-am schimbat toata directia, printre care si bieletele de la directie.



Fixat carcasa filtru aer Logan 1.4 si 1.6 MPI
Dupa 3-4 ani acele bucse de cauciuc care fixeaza si amortizeaza vibratiile carcasei de la filtrul de aer, imbatranesc si rezultatul este o galagie in plus. Rezolvarea este foarte simpla, o tubulara de 10, 4 saibe de 1mm grosime si problema e rezolvata inca 2-3 ani.






Schimbat rulment fuzeta
Intr-o zi Stelutu din Targoviste m-a sunat sa ma intrebe daca nu vreau poze si ceva filmari de cand a schimbat el rulmentii pe fata. Si cum vorba aia "mânci calule ovăz?", iata cum a facut el.






Verificat joc la capat de bara
Am vrut doar sa va arat cum se verifica daca ai joc in capetele de bara, sperand ca nu o sa ma mai intrebati cum se face aceasta verificare.







Verificat joc rulment
Aici testez pe roata din spate, la fel se testeaza si roata din fata.
Acel joc poate sa fie foarte mic, abia se simte iar asta insemna ca este uzura si trebuie schimbat. Nu trebuie lasat sa se ajunga la un joc atat de mare cum e in acest film.






Remediat scartait saboti la franare
Asa ca am comandat Pasta Ceramica de pe siteul celor de la Dacia Shop.ro
Rezultatul a fost exact cel pe care-l asteptam!







Curatat noroi langa rezervor apa
Peja din Serbia mi-a trimis o poza in care se vedeau depuneri de noroi langa rezervorul de apa pentru sprituitoare.
Am dat jos plasticul si am constatat aceiasi depunere si la mine, asa ca m-am pus pe treaba.





Verificat bujii incandescente, la diesel
Desi iarna care a trecut n-am avut nici un fel de probleme cu pornirea, nici macar la -15 grade, mi-am zis ca ar fi totusi cazul sa verific daca nu cumva am vre-o bujie arsa. Din fericire pentru mine, toate patru sunt bune si nu trebuie sa scot bani din buzunar.





Schimbat senzor volanta Logan benzinar
Aceasta problema apare destul de frecvent pe benzinare si te lasa in drum cand iti e lumea mai draga. Porneste greu motorul, moare subit, cam astea sunt simptomele.
Merge si curatat acest senzor dar e doar temporar, schimbarea lui este inevitabila.




Intretinere etrieri
Nu conteaza daca ai discuri ventilate sau discuri pline, principiul de functionare este identic si aceasta intretinere previne blocarea lui.







Deplasare geam la ridicare
De cateva zile am observat la usa pasagerului fata o deplasare a geamului cand il ridicam. Vre-o 2 zile era foarte mica deplasarea dar dupa doar cateva zilea acea deplasare imi lasa o gaura foarte mare de puteam scoate degetul afara pe langa el.






Vibratii la polita spate de sub luneta
Un sunet de table mi-au chinuit urchile timp de aproape un an. Vezi aici de ce.








Schimbat bieleta antirasturnare
Schimbatul e foarte simplu, e suficient sa ridici masina pe cric ca sa intri sub ea si cu o cheie de 18 si 19 rezolvi problema.







Reglat si demontat contactor de frana
Chiar daca stii ca nu ai probleme, ar fi bine sa verifici si la tine cat de mult trebuie sa apesi pedala ca sa se aprinda becurile din spate.






Tutorial schimbat sonda marcharier
Ai nevoie de o cheie de 24 si vei pierde putin ulei din cutie, in rest e chiar usor.






Am gasit trusa medicala expirata, becul de de la numar ars, asigurarea nu era pentru tarile in care aveam nevoie. ce bine era daca verificam actele inainte de a pleca in concediu... asa am dat 70 de euro pe asigurari in alte state...




Tutorial gresat mecanism ridicare geamuri
La ridicarea si coborarea geamului se aude ca scartie ceva si e suparator. In plus, din cauza ca geamul culiseaza greu, se aude cum motorul se chinuie sa ridice geamul.





Tutorial rezolvat aprindere bec ceata in bord la franare/semnalizare

Cand franezi sau pui semnalizarea, se aprinde becul de ceata din bord. Problema apare la stopul din stanga spate din cauza unor contacte imperfecte, "asa e toate".





Curățare valva EGR

Am folosit o șurubelniță dreaptă, o cheie de 10 inelară și o tubulară de 10.








Tutorial schimb ulei Logan diesel

Să nu faceți ca mine, adică să scoateți așa filtrul de ulei. Fiind cu gura în jos riști să cadă mizerie în interior.







Tutorial schimbare etrier si discuri frana Logan

Pe vremea când am cumpărat eu Loganul, motorizarea diesel nu se livra cu discuri ventilate.








Tutorial schimbat filtru motorina Logan

Eu schimbam și uleiul, din cauza asta am încercat schimbarea filtrului de motorină de jos.








Tutorial schimbare filtru aer la Logan diesel

Operația nu este deloc grea, doar să nu te grăbești și să uiți ca și mine să strângi colierul la final.







Tutorial schimbare arcuri si telescoape la Logan

Am cumpărat 4 arcuri Eibach şi un nou tutorial pentru montarea lor.








Tutorial schimbare capete bara la Logan

Ca şi recomandare, odată cu schimbarea capetelor de bară să schimbaţi neapărat şi piuliţa! Şansele să nu strângă şi să se strice filetul sunt foarte, foarte mari!







Tutorial schimbare placute de frina pe Logan

Timp aproximativ de lucru 30 minute. Ca şi scule ai nevoie de cric, cheie de roţi, o cheie fixă de 17 şi una de 13.







Tutorial schimbare ferodouri la Logan fara ABS

Eu am făcut doar o inspecţie de rutină, ferodourile se schimbă destul de rar, eu aproximez undeva pe la 80-100.000km.