Schimbat colector vapori ulei

In urma problemei intampinate in decembrie 2011, vezi aici, am dat vina pe acest colector vapori ulei. Mai exact pe membrana din interior care posibil sa se fi blocat, in consecinta turbina a tras fara jena ulei direct din capacul culbutori si am scos un fum enorm dupa mine.
Desi de atunci n-am mai avut absolut deloc probleme, m-am decis sa o schimb. Pretul a fost de 50lei si foarte greu de gasit. Normal vine cu tot cu furtunul de admisie aer in turbina la pretul de 200lei.

116 comentarii:

  1. salutare cris.bun tutorial felicitari!!!
    cat a costat ciuperca separat,k imi amontesc k cu tot k furtun era cam scumpa?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. spune,mi si mie de unde l-ai luat k eu am cautat peste tot in buc si n-am reusit sa fac rost de el decat la preturi de peste 300 lei,si 200 lei cu totul e ok. poate trimit si in buc. please help me

      Ștergere
  2. da, 200lei era cu tot cu acel furtun. eu am dat doar 50 lei pe el si a fost greu de gasit separat

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. bine ca ai reusit sa-l gasesti separat.la Dci in general toate-s scumpe.multa bafta in continuare.

      Ștergere
    2. salut de unde l ai luat separat?multumesc

      Ștergere
    3. au trecut mai bine de 3 ani de atunci. omul nu mai are

      Ștergere
  3. daca nu-l gaseai separat,n-aveai decat sa dai si 200 lei,ca sa-ti faci treaba.

    RăspundețiȘtergere
  4. salut cristi. despre ce este vb in tutorialul ?

    RăspundețiȘtergere
  5. tutorialu actuator nu mai e pt vot?

    RăspundețiȘtergere
  6. m-ai prins :D
    trebuia sambata trecuta sa schimb actuatorul pe un logan si omul mi-a tras teapa, nu a mai venit. noroc pe mine ca nu au fost suficiente voturi pentru el penca trebuia sa-mi demontez eu masina si sa filmez schimbarea :))
    neavand timp sa fac acest lucru, l-am scos de la vot.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. aha,promiti ce nu ai!!!
      vezi ca eu am avut probleme cu un actuator,si i-am curatat carbuni,si rotorul la motoras si acum e ok.pe unul chiar l-am bobinat din nou si a mers. bafta

      Ștergere
    2. adevarat, am promis ceva ce nu aveam :)
      pentru 8 lei unul nou merita sa-l rebobinezi? sau sa depui un efort sa-i cureti carbunii? :)
      http://www.mivarom.ro/catalog/product_info.php/actuator-simplu-p-5642

      Ștergere
    3. nu merita pt 8 lei sa-l bobinezi,dar nu am gasit separat,si in plus pe la mine e CRIZA!

      Ștergere
  7. dar din ce cauza se blocheaza culmea functionand cu ulei pana la urma

    RăspundețiȘtergere
  8. la ce mizerie se aduna in suspapa aia nu e de mirare ca pusca

    RăspundețiȘtergere
  9. tutorialu actuator nu mai e pt vot? dar nul mai faci

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ba da o sa-l fac, dar pana nu-l filmez nu-l mai pun la vot. tutorialele care sunt acum puse spre votare, sunt deja urcate pe youtube, asteapta doar sa fie facute publice

      Ștergere
  10. Ti-ai pus geamuri fumurii si nu ai pus poze cum arata loganul :O ??? :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. n-ai mai vazut folii pe un logan? nu e ceva cu ce sa ma laud, nici macar n-am facut un tutorial, ba chiar am platit sa mi le puna pe masina :))

      Ștergere
    2. Cris ai facaut la o firma ca solarzone?
      Si cat te-a costat?

      Ștergere
    3. llumar http://community.webshots.com/album/562840055SeRpEO?start=112

      Ștergere
  11. ce parere ai de un vaporizator sh tot de pe o masina E3? merita?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. vaporizator? te referi la colectorul de vapori ulei? intre euro 3 si euro 4 sunt ceva mici diferente, dar eu zic ca ar fi identice. daca e folosit nu are nimic, il cureti si e aproape nou :))

      Ștergere
  12. Deutschland ist voll von rumänischen Auto. zu Recht stolz sein

    RăspundețiȘtergere
  13. Răspunsuri
    1. cea venita cu masina a murit dupa 4 ani, asta o am de aproape 2 ani jumate

      Ștergere
  14. la mine a tinut 8 ani decand am cumparat masina

    RăspundețiȘtergere
  15. Stelutu_Targoviste28 aprilie 2012, 21:38

    Salut Cris,
    Poate o sa-mi dai cat decat dreptate la ce ti-am spus atunci in legatura cu problema ta...Nu vreau sa ma infoi in pene dar motorul diesel nu mai are prea multe secrete pentru mine...Apropo de motoare diesel super tari eu cred ca o SCANIA V8 spune foarte multe legat de acest subiect.Si cu asta inchei discutiile rautacioase de pe aici.
    STIMA!

    RăspundețiȘtergere
  16. Salut la toti si scuze cristi ca postez aici dar am si eu o intrebare nu are cineva cumva de vanzare un deflector/paravanturi de aer pe negru/fumurie doar cel de pe partea soferului? ca am reusit sa il rup

    RăspundețiȘtergere
  17. MAI STELUTU MODEST MAI ESTI AUZI LA EL MESERIASU FARA SECRECETE IN DIESEL...HAHAHA

    RăspundețiȘtergere
  18. salut Cris ai schimbat claxonul ?? sau masina a fost dotata din fabrica cu 3 claxoane?

    RăspundețiȘtergere
  19. de fapt am mai adaugat 2 pe langa cel existent. se pare ca claxonam idioti si nu-l auzeau.. acum il aud si rudele lor care au murit

    RăspundețiȘtergere
  20. dar de niste goarne gen http://arch2.okr.ro/auctions/2009/07/13/239022452-2044428-500_500.jpg se merita sau sa pun ceva clasic asa

    RăspundețiȘtergere
  21. tu stii :)
    si eu am un set dinasta in garaj si nu le-am montat

    RăspundețiȘtergere
  22. hei criss cat ai mers cu martorul de carburant aprins in bord?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. practic ar trebui sa mergi aproximativ 50 km asa scrie in cartea masinii

      Ștergere
    2. eu am mers 3 zile :))
      te multumeste raspunsul? ar trebui sa nu te multumeasca deloc. ideea e sa nu mergi deloc cu martorul de carburant aprins in bord. zic deloc

      Ștergere
    3. :)) si daca raman de tot fara benzina adik se opreste motoru, cand bag din o pot porni eu sau trebuie sa ma duc la servica? am1.6 16v

      Ștergere
  23. sa vedem... incearca sa alimentezi de 5 lei daca ai dubii ca ramai fara benzina in urmatorii 2-3km.
    e suficient sa pui contactul de 3-4-5 ori si astepti pana se sting becurile de la bord, dupa care dai la automat. ai pompa electrica de benzina si umple traseul cu benzina

    RăspundețiȘtergere
  24. multumesc, sper sa nu fie cazul X_X

    RăspundețiȘtergere
  25. Salut cristi ..am o problema la becul de mers inapoi..l-am schimbat si tot nu se aprinde...se aprinde cand vrea el..ce crezi ca poate fii ?

    RăspundețiȘtergere
  26. http://www.tutorialelogan.ro/2010/11/tutorial-schimbat-sonda-marcharier.html

    RăspundețiȘtergere
  27. Adi Valcea. Salut Cris! Spune-mi si mie te rog daca ciupercuta se poate curata sau spala cu vreun solvent si bineinteles daca ar fi indicat. Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  28. e doar plastic, o poti spala cu orice. acea membrana galbena as zice sa nu o speli cu orice solvent, mai bine folosesti motorina sau benzina si stergi frumos cu o carpa.

    RăspundețiȘtergere
  29. Adi Valcea. Deci trebuie desfacuta ciupercuta sa inteleg si curatate compenentele acesteia. Ma gandeam ca introduci ciupercuta in benzina si lasi sa se dizolve murdaria, sau folosita o seringa pentru a face presiune. Nu e riscant sa dezmembrez ciupercuta?

    RăspundețiȘtergere
  30. sau te-ai putea uita sus deasupra tutorialului, sa dai click pe acel aici de culuare albastru care te duce la un alt post unde am puspoze cu acea ciuperca desfacuta.
    desfacerea ciupercii presupune o munca de 10 secunde iar asamblarea la loc aproximativ 30 secunde.
    ca sa introduci ciuperca in ceva si sa o lasi sa se dizolve ce e in interior, probabil dupa 2-3 zile mare parte din depuneri se duc, dar nu de tot

    RăspundețiȘtergere
  31. Adi Valcea. Multumesc Cris pentru raspunsuri . Voi incerca intr-o zi libera sa curat ciupercuta si te voi anunta de rezultat.

    RăspundețiȘtergere
  32. Salut cristi. Mai multe tutoriale pentru benzinare. Stima.

    RăspundețiȘtergere
  33. Cris, am o problema.
    A ruginit teava de esapament a masinii si arata oribil...
    O idee cum sa o fac ?

    RăspundețiȘtergere
  34. te referi la acea parte care se vede cand stai in picioare langa masina? faci ca mine,tai jos bucata aia si pui un ornament mai frumos.
    sau poti sa o cureti de rugina si sa o vopsesti tot la catvea luni. sau poti sa o inlocuiesti cu una noua

    RăspundețiȘtergere
  35. Vopsea neagra merge? mai dau cu grund?

    RăspundețiȘtergere
  36. poti sa dai si cu tunu', tot o sa trebuiasca sa revopesesti la cateva luni :)
    teava aia se incalzeste, se incalzeste foarte tare. deci foloseste doar spray si acela sa fie rezistent la temperaturi mari

    RăspundețiȘtergere
  37. si ce e in tutorialul ala cu the elephant la vot?:)):D:D:D

    RăspundețiȘtergere
  38. hmm, sa vedem. e ceva ce probabil nu vei vedea deoarece nu are suficiente voturi :)

    RăspundețiȘtergere
  39. vaai acum m-ai facut curios omule :)) spune-mi macar ceva despre ce e vorba in acel tutorial ca mor de curiozitate

    RăspundețiȘtergere
  40. ce e asa de greu? eu, elefantul si trompa :))

    RăspundețiȘtergere
  41. salut cris hai ca mor de curiozitate dane macar un Trailer sa vedem si noi despre ce e vorba;)

    RăspundețiȘtergere
  42. daca tutorialul iese la vot peste saptamani ...iti dai seama ca nu mai dorm?:))

    RăspundețiȘtergere
  43. va dati seama ca asta era singura saptamana in care aparea la vot? :)

    RăspundețiȘtergere
  44. dar despre ce e vorba in "tutorialul" me and me and my elephant??????????????

    RăspundețiȘtergere
  45. am scris cu 5 posturi mai sus, repet: eu, un elefant si o trompa

    RăspundețiȘtergere
  46. ai pus trompa la masina ce ai facut:))

    RăspundețiȘtergere
  47. pfoai ce bine ca nu iasa castigator, chiar trebuia sa va arat trompa :))
    ce pervers suna :))

    RăspundețiȘtergere
  48. hei criss am fost recent intr-un taxi logan, si sigurantele de la usile spate erau mai scurte ca sa nu le poti ridica cu mana, mergeau doar de la buton, cum as putea sa le scrtez, daca le tai le pot lipi la loc cu cositor?

    RăspundețiȘtergere
  49. da chiar cum scurtezi sigurantele de la usi?Daca e sa-ti sparga cineva geamu si e inchisa masina poate ff usor sa ti-o deschida..un mare dezavantaj CEi de la dacia nu s-au gandit la asta ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca tot sparge geamul nu o sa deschida de la acele sigurante il deschide de la manerul interior de la usa!

      Ștergere
  50. eu am scurtat tijele de l ausile fata. cand sunt usile blocate, acea tija este la nivel si nu poti prinde de ea.
    in fata are logica sa le scurtezi, daca tragi de maner oricum se deschide usa. cei din spate pot deschide usa doar daca ridica de butonul ala.
    deci in spate consider ca e o idiotenie.
    nu merg cositorite, eu am pus o teava si am indesat poxipol in ea dupa care am bagat ambele tije, s-a intarit si sunt ok

    RăspundețiȘtergere
  51. Salut cristi vreau sa te intreb ceva este normal ca la pedala de frana la logan sa fie un joc orizontal adica cand misc de pedala in stanga si in dreapta are un joc am sesizat chestia asta aztazi si vreau sa te intreb asa este si la tine si alte loganuri ?mersi

    RăspundețiȘtergere
  52. Ok mersi de ajutor cristi si spor in continuare cu tutorialele

    RăspundețiȘtergere
  53. Adi Valcea. Salut Cris. Nu am reusit inca sa-mi fac timp pentru a dessface ciupercuta, in schimb ieri am demontat pompa de servodirectie...mergea cu intermitente. Pana acum functioneaza super. Pacat ca nu se potriveste pompa de la Renault Clio la Logan, era interesant filmuletul.

    RăspundețiȘtergere
  54. salut.
    am si eu un logan tot diesel , are undeva la 129000km , a inceput sa scoata fum negru , se poate sa fie si din cauza uleiului ca mai are putin si trb schimbat sau mai pot fi si alte probleme ?

    RăspundețiȘtergere
  55. m aindoiesc ca ar fi de la ulei, ai alte probleme acolo

    RăspundețiȘtergere
  56. Cris . De unde ai gasit ciupercutza aia ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. de fapt a gasit-o colegul la cineva de prin Pitesti, eu doar am platit. dar a fost greu de dat de ea, asta e sigur

      Ștergere
  57. Felicitari, bine ca nu te-ai apucat sa schimbi turbo sau alte minuni scumpe cu reconamda altii. Toti pe unde te duci incep sa enumere injectoare, turbina, pompa de injecti si tot ce e mai scump. sa fi sigur ca daca te duceai in service probabilitatea sa te puna sa schimbi turbo era mare. Felicitari inca o data pt tot ce faci si pt calmul si rabdarea cu care lucrezi. Esti mare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu e timpu pierdut asa am zis si eu dai incolo pe aia de la service... si mi-a bubuit motoru...

      Ștergere
  58. salut criss vroiam sa te intreb de ceva la loganul meu ..am un 1.4 45.000 de km nu am avut niciodata probleme cu el dar mi se pare de la o vreme incoace ca imi consuma cat un mustang enorm pot sa zic, deci am inceput sa ma duc la benzinarie foarte des..merg cu ea normal mai mult de 110-120 la drum intins nu ii dau si fara accelerari bruste ..mi-a consumat pe o distanta de 60 de km cu o viteza de 100 110- km/h 10 litri de benzina nu mi se pare normal in oras nu mai zic de consum ca e prea de tot :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. consumul depinde de sofer. oricum, 10% pentru un 1.4mpi nu este mult

      Ștergere
  59. Ca intrebare , de ce nu iti pui proiectuare la bara fata ?:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ca si raspuns, nu dau banii pe prostii care le folosesc mult prea rar. in 6 ani jumatate de cand am masina, mi-ar fi fost utile de vre-o 2 ori

      Ștergere
  60. Intrebare: Defectarea (si nu deteriorarea cum zici tu ca a ramas fara capac) acestei "ciuperci" poate duce la consum mare de ulei de exemplu 1l la 2000km? Totusi la defectare ar insemna ca va fi fum negru pe la esapament?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. acea ciuperca colecteaza vapori de ulei. daca cumva acea membrana din ciuperca nu inchide cand trebuie, o sa-ti consume 4litri de ulei in 2-3km si o sa ai fum dupa tine ca si o locomotiva cu aburi. altfel nu are cum sa creasca consumul de ulei.

      Ștergere
    2. Buna Cris
      Mi s-a defectat si mie acel separator/colector ulei. Am constatat asta dupa ce m-am trezit ca dupa un drum de 900km mi-a cnsumat cam 1l ulei si cand m-am uitat la piesa respectiva era acoperita de un strat de 3 mm de praf amestecat cu ulei Te rog si eu spune-mi de unde ai facut rost de piesa la 50 ron, ca eu n-am gasit decat la 300 ron. Multumesc.

      Ștergere
    3. mi-a facut rost un prieten de el si nu era nou, masina de pe care a fost luata avea pe la 20.000km

      Ștergere
  61. sa inteleg ca se poate da jos si sa fie spalat curatat?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da, se poate demonta. de preferat sa nu o faci prea des, la un moment dat acel capac nu mai clipseaza bine si o sa zboare.

      Ștergere
  62. Salut! acest colector vapori ulei se mai numeste uzual si epurator?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asa e! futăl iștenu ca nu mi-a venit de nici o culoare pe limba :))

      Ștergere
  63. Salut

    Eu nu mai am furtunasul cel mic de la separatorul de ulei. Va rog sa ma ajutati unde vine introdus, unul din capete in separator si celalalt unde ?

    Va multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. la minutul 2:12 arat de unde pana unde este pozitionat acel furtun. deci tiind sa cred ca nu te-ai uitat la tutorial sau ai dat click, click, click si ai ajuns la sfarsitul tutorialului.

      Ștergere
  64. Salut! Am un logan 1.5 dci. Nu pornea la cheie. Am fost la service si mi-au schimbat: diuze injectoare, inlocuit sabie termice, inlocuit filtru conbustibil, curatat conductele injectoarelor, curatat rampa comuna, demontat+monmtat+curatat rezervor. Masina tot nu porneste!! Care sa fie motivul? De ce nu porneste? Astept pareri.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Verifica valva EGR daca se blocheaza pe dechis nu mai porneste

      Ștergere
  65. salut!ce zici de un oil catch tank pe logan dci?

    RăspundețiȘtergere
  66. la ce jeg se depune in admisia dci-ului cred ca se merita montat un oil catch tank.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cand am avut problema cu acest colector de vapori ulei am cautat un oil catch tank. nu m-a lasat inima sa dau bani pe el :))

      Ștergere
  67. salut cris dupa ce ai schimbat acel colector a mai scos fum? sti cumva am un log ca al tau de 65cp cand o pornesc scoate un fum albastrui pana se incalzeste p urma nu mai scoate nimic ai idee de la ce ar putea fi?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. fumul a fost strict si doar in acel moment. fara sa-i fac nimic la masina, nu a mai scos fum. acel colectori de vapori ulei l-am schimbat preventiv.
      nu stiu din ce cauza iti scoate fum doar cand este rece :(

      Ștergere
  68. La min.2.51 unde ai mana dreapta, in spatele ei, este un staniol, o mocheta iar in spatele mochetei, chiar in colt langa telescop,este o chestie in care intra niste conducte subtiri. Ce este aceasta?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. conducte metalice? adica pompa de frana? :)

      Ștergere
  69. Adica inafara de servo ,care este acolo unde este bidonasul cu lichid, mai este si o pompa?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. la mine nu http://img202.imageshack.us/img202/6667/ruvb.jpg

      Ștergere
  70. Salut Cris!
    Am un logan 1.5 de 70cai, si de curand mi s-a aprins martorul "defect electronic". De las aprinderea lui cu motorul rece imi scoate fum albastrui la pornire pana apar 2 linii la apa. Am verificat bujiile , se inrosesc la punerea contactului, EGR-ul e curat si merge. Am curatat colectorul de vapori de ulei. Am pus-o pe tester la un prieten si imi apare eroarea "releu principal defect". Intrebarea e ai idee care e acel releu? . Mentionez ca la pornirea la rece de multe ori apas pedala de acceleratie pana la fund si nu se accelereaza, asta cam 10-30 sec de la pornire, iar pana se incalzeste motorul, masina se cam zgatie din toate incheieturile.

    RăspundețiȘtergere
  71. Răspunsuri
    1. au trecut 3 ani de atunci, de undeva de pe net, de prin Pitesti

      Ștergere
  72. Salutare ! Ma poate ajuta si pe mine cineva cu o informatie am un reno clio 1.5dci 65 cp am duso la service manca ulei 2,5 l la 1000km au rezolvat problema era turbo si egr blocat reparat bine mersi test compresie facut ok dupa ce am luato acelasi consum de ulei are azi am citit pe forum de epurator l-am desfacut era imbacsit gaurica cea mica infundata daca acea problema ar persista care ar fi cauza ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ma indoiesc ca ar fi de la epurator. daca era de la el, ramai fara ulei in cativa km.
      n-am idee pe unde s-ar putea duce asa mare cantitate de ulei :(

      Ștergere
  73. cica ar fi segmenti si garniturile de la supape dar la -16 grade porneste bn pt un diesel care daca nu are compresie nu cred ca ar mai porni ca cica segmentu de ungere e de vina si ramane ulei pe marginea camasi da ceilalti segmenti cf nu curata ?? fum albastru nu da decat pe toba are miros de ulei

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca consuma ulei, trebuie sa scoata si fum albastru. dar daca miroase a ulei, insemna ca-l consuma.
      daca ar fi garniturile de la supape, ar porni greu, scapa compresie

      Ștergere
  74. poi si sa fie tot turbo sa nu fie reparat bine ? ca pe carcasa ar fi urme de ulei

    RăspundețiȘtergere