Schimbat flansa si rulment amortizor

Am cumparat din toamna lui 2011 toate piesele necesare pentru directie. Desi la ITP mi-au spus ca totul este conform, de cateva saptamani am inceput sa simt o lipsa de precizie in directie, dar nu aveam nici un fel de bataie in volan sau macar sa o aud.
Asa ca m-am pus si-am schimbat toata directia, printre care si acest rulment si flansa amortizor.
Multumiri lui Marius pentru sprijinul acordat.

170 de comentarii:

  1. Salut un lucru nu ne-ai aratat ce uzura s-au defectiune au avut piesele care au fost pe masina deci motivatia schimbari acestei piese sa stim si noi cand sa le schimbam si de ce

    RăspundețiȘtergere
  2. fizic n-am vazut nici o diferenta, le-am schimbat deoarece am schimbat toata directia. aveau 6 ani vechime si se stie ca acel cauciuc si-a pierdut din proprietatile de amortizare

    RăspundețiȘtergere
  3. Salut din nou eu cred ca piesa care se uzeaza in acel ansamblu e rulmentul si atunci se vede uzura cand la o rotatie de volan arcul nu se invarte constant ci cu trepidatii in urma neschimbari lui se rupe arcul pana la urma iar dupa cate se vede in filmare rulmentul se poate desface spala si reunmple cu vaselina daca acele din el nu sunt aplatizate se poate remonta asta pt cei care nu vor s-au nu isi permit schimbarea ansablului nu am ideie cat costa ....poate ne spui

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. exact, cand este deja uzura mare, apar trepidatii si sunete. eu am dat 150 lei pe amandoua.
      grija daca vreti sa puneti vaselina, nu exagerati! cu simt deoarece vaselina strica cauciucul celeilalte piese.

      Ștergere
  4. te rog o parere ...
    Cu un ulei grafitat crezi ca ar fi bine daca as da peste acest rulment din capatul de sus al telescopului sau exista riscul ca si acest ulei sa atace cauciucul de deasupra - pe eticheta sau pe net nu am gasit nimic despre asta (apropo la - vaselina si produsele petroliere ataca cauciucul)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si uleiul grafitat e tot pe baza de produs petrolier. daca pui cu simt cat sa nu ajunga la cauciuc, e ok

      Ștergere
  5. Multumesc mult pentru filmulet, de mare ajutor.Eu te rugasem saptamana trecuta sa il pui si sunt sigur ca au mai fost multi altii care vroiau sa vada aceasta operatiune. Multumesc inca o data!

    RăspundețiȘtergere
  6. Salut Cristi,

    Vreau sa dau arcurile jos pe fata pt ca sunt foarte ruginite si as vrea sa le tratez putin. Cred ca o sa fac operatiunea asta odata cu schimbarea amortizoarelor care sunt cam duse. Din tutorialul tau pare simpla operatiune de demontare si apoi montare a amortizorului si a flanselor, intrebarea mea e daca afecteaza toata treaba asta geometria rotilor? Adica pot sa schimb tot ansamblul arc-amortizor fara a face apoi geometria rotilor? Multumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sa le tratezi cu ce? le cureti de rugina, le vopsesti si timp de o luna sunt ca noi. intradevar, arcurile neestetice pe masina...
      daca dai jos telescopul, e posibil sa ai o deviere de aprox jumatate de grad cand pui la loc. nu simti nici o diferenta.

      Ștergere
  7. Le scot, le curat de rugina cu solutie speciala, le grunduiesc, apoi le vopsesc, chiar sunt neestetice in momentul de fata. Multumesc pt raspuns !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. treaba ta, e un fel de cooperativa'n zadar :)
      sau cooperativa cucu, nu-ti da bani da'ti da de lucru.
      arcele din fabrica vin vopsite electrostatic, deci rezista mai mult in timp.
      vopsirea cea o s-o faci tu o sa reziste mult mai putin.
      eu nu incerc sa te conving sa nu o faci, dar am rugamintea sa revi la anul cu un update despre starea lor ;)

      Ștergere
  8. Pai eu sunt constient ca ai dreptate, nici nu ma gandeam acum ca ma tin dupa vopsire inca 100 de ani fara sa rugineasca, dar daca am timp liber si chef o sa le vopsesc, macar o luna de zile stau impacat cu gandul ca am arcurile vopsite :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. clar, nu mai ai nici o speranta :))

      Ștergere
    2. cum a ramas cu arcurile? ai simtit diferenta dupa remontare? a tinut vopseaua?

      Ștergere
  9. Salut! Am o intrebare vis-a-vis de acest tutorial. Care sunt simtomele daca nu se schimba flansa mica de sus, ultima care se strange cu piulita noua si se vede mereu cand deschizi capota. Am schimbat de curand flansele si a mortizoarele, dar am observat ca acea parte e aceeasi. Multam!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. unele kit-uri de reparatie nu includ si flansa de sus care este vizibila cu ochiul liber. oricum ea atinge rar tabla, deci nu prea exista uzura la ea

      Ștergere
  10. How far can a change, and what its symptoms , my logan is 91 000 KM , year 2008

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. depends of road you are driving. if roads are good, my guess is arround 6 years or 150-200.000km.
      symptoms: noise when you steer left/right and car is not moving

      Ștergere
  11. salut am si eu o problema la golanul meu nu de mult miam schimbat planetara pe stanga ca era dus si batea si dupa ceva vreme cam o saptamana a aparut o bataie din nou doar cand este virata putin dar daca virez la magim nu mai se aude bataia aceea poate sa fie din cauza la acel rulmet Multami

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. de la acel rulment normal ar fi sa scoata sunete cand virezi stanga/dreapta pe loc

      Ștergere
  12. si pe loc si nu mai simt asa de stabila directia cum era inainte, pt ca am fost la un servis aiceea la mine si mi-a testat toata directia si a zis ca numai de acolo poate sa fie multami

    RăspundețiȘtergere
  13. Foarte util ca toate tutorialele..logic ,dar cei ce va incumetati trebuie sa stiti si ca e de perferat sa va ajute cineva cel putin la montaj...e destul de greu ansamblul arc telescop,iar alta parte interesanta si nementuinata e cea in care desfaci etrierul partea fixa deoarece surubul de jos de la telescop nu iese altfel..Cristi vad ca le are montate invers acele suruburi, in mod normal ele se defileteaza inspre partea de inainte a masinii...asta ca si completare la munca grozava a celebrului deja Streulea.Va saluta un timisoarean.

    RăspundețiȘtergere
  14. Inca o mentiune,montajul difera de la masina la masina,la mine chiar daca nu a trebuit presa,m-am apasat cu toata greutatea pe ansamblu sa reusesc sa filetez acea piulita ,iar la introducere datorita barei stabilizatiare ,care impinge in sus fuzeta cu bascula cu tot normal, m-am chinuit sa introduc telescopul,deci concluzia e, la toti ne e greu ,dar nu la toti la fel...spor la reparatii

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pai la tutorialul cu schimbat arcurile am precizat ca suruburile le-am inversat ca sa nu mai fie nevoie sa dau jos etrierul de oricte ori umblu acolo :)
      tot in acel tutorial am precizat ca trebuie suspendate ambele roti in aer cand faci aceasta operatiune, in acest fel nu te mai incurca bara de torsiune. vezi, aceste mici detalii imi scapa deoarece le-am mai prezentat odata si din acest motiv tutorialul ar iesi exagerat de lung.
      si adevarat, eu avand arcuri sport imi este mai usor sa pun pun piulita de sus, nu trebuie sa ma apas aproape deloc pe arc.

      Ștergere
  15. salut. dupa ce sa facut aceasta operatiune ,sa verificat unghil roti sa vezi daca sa modificat

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sigur se modifica, dar cei de la service n-au ce sa faca deoarece nu este reglabila caderea

      Ștergere
  16. o intrebare am si eu.piulitza de 27, tine flansa lipita de rulment? sau trece prin flansa?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. piulita strange direct pe rulment, dar totodata are si un umar care tine putin si de flansa.

      Ștergere
  17. salut. Vreau sa schimb amortizoarele pe fata si doresc sa stiu daca cele la logan derlin dizel difera de cele pe benzina si care sunt diferentele?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu se vand telescoape pentru diesel sau benzinar. arcurile da, alea sunt pe coduri de culori si conteaza daca e diesel sau benzinar

      Ștergere
  18. Astpet o parere de la tine legata de problema mea. Cand pun frana imi vibreaza volanul destul de rau de la viteze mai mari de 60. cum ajunge la 60 se opreste. discuri si placute noi(invart de roata se invarte constant semn ca discurile nu sunt ovalizate) nu are nici un fel de joc(capete de bara sau alte chestii de directie) Singurul joc de pe toata masina e la flansa de la amortizor. am flansele duse sau rulmentul ceva acolo.mentionez ca rotile sunt bune. in gandirea mecanicului acea vibratie nu poate veni de la flanse. intrebarea e: poate totusi veni vibratia de la flanse? daca nu de la ce mai poate fi?

    P.S. o sa ma semnez Andrei Severin ca sa sti despre cine este vb. am mai vb in trecut

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. va salut cu respect. si eu am acelesi simptom, Andrei. am schimbat flansa , am pus pata de vopsea pe ambii umeri ai piulitei de 27 si am obs ca strange doar pe rulment. la orice denivelare se aude cum joaca flansa de plastic . cred ca o sa polizez piulita putin.

      Ștergere
  19. Salut, am incercat si eu sa schimb rulmentul si flansa, am desfacut piulita de 21 dar cea de 27 nu vrea deloc...i-am bagat niste wd40, am rupt un imbus...vreo idee cineva? Mentionez ca este si destul de uzat, cand masina sta pe roti, intre piesa care este prinsa de piulita de 21 si tabla sunt vreo 6mm.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca ai scos ce-a de 21 e perfect. scoti telescopul cu tot cu arc afara si acolo incerci sa dai jos piulita de 27.
      spuneam si in film ca acea piulita de 27 se poate da jos si daca dai tot ansamblul afara.

      Ștergere
  20. Salut! Azi, in timp ce ma uitam la ventilatorul ce raceste radiatorul pt ca a inceput caraie de 2 zile, am observat ca la amortizoare e un mic gol. Stangul: http://s10.postimage.org/m2of8hmg9/2012_10_27_14_16_54.jpg
    Dreptul: http://s10.postimage.org/802htih2h/2012_10_27_14_17_16.jpg
    Cel din stanga mi-a zis la vulcanizare ca ar curge http://s6.postimage.org/fl1ng9ikh/2012_10_20_12_59_12.jpg .Acum urmeaza intrebarile: Pentru schimba amortizoarele fata trebuie comprimate arcurile?? Am vazut ca tu nu ai avut nevoie de asa ceva. Presupun ca mai era o piulita de scos. Pentru golul de la amortizoare trebuie un kit din ala de flansa si rulment?? Ai idee cum se scoate ventilatorul de la radiator??? Din ce am vazut e prins cu 4 suruburi de radiator, plus ce mai are de la fixarea la instalatia de AC. Trebuie data jos bara , scutul si masca din fata?? (Sa nu desfac ceva degeaba). Ai zis ca ai schimbat antigelul la mecanic. Ce antigel folosesti si ce cantitate trebuie??? ..... Motorul e diesel cu 68 de cai frumosi.... am facut un calcul cu tot ce am de schimbat si ma duce undeva pe la 2500 ron... fara manopera. In curand o iau razna..... Ms de raspunsuri si sper ca nu sunt prea stresant...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. acel gol este normal si poate fi inegal, nu are a face daca telescopul este curs sau nu.
      nu trebuie comprimat arcul ca sa schimbi telescopul, poate doar putin, dar este suficient sa te apesi pe el.
      la mine acel ventilator nu e prins cu nimic, este bagat pe niste clipsuri. n-am idee cum e la tine.
      recomand ca antigelul sa fie galben, atat iti pot spune :). 6 litriare toatainstalatia, ,la service iti schimba doar 3 penca este mai usor.
      nu stiu de unde ai scos suma aia penca pe mine m-a dat pe spate.
      - 2 telescoape fata noi - 280lei.
      - kit reparatie flansa si rulment - 100lei
      - 3 litri antigel - 100lei
      manopera la telescoape si flansa cu rulment nu poate fimaimult de 250 lei. iar manopera antigel maxim 100lei

      Ștergere
    2. Amortizoare + kituri de reparatie + antigel + bietele directie + capete de bara + ulei + filtru ulei + filtru aer + bucse bara stabilizatoare + bielete antiruliu + ventilator + o pereche cauciucuri de iarna .... Am pus in calcul si 2 bascule... dar nu stiu dupa ce sa ma uit, ce sa verific la ele daca sunt in regula... (am zis sa schimb cam tot ce ai schimbat tu in tutoriale ... o parte din piese se vad ca trebuie schimbate.... singurele piese de care nu sunt sigur sunt bieletele de directie si basculele). Din toate astea imi rezulta 2500 ron...

      Ștergere
    3. http://www.daciashop.ro/image/cache/data/GMV+radiatoare/6001550562%20gmv%20dci-500x500.jpg
      La ventilator vad cel putin 4 locuri de prindere cu suruburi...

      Ștergere
    4. apai dic ăla, ziceai de telescoape, nu toata directia, antigel, oloi si alte cele :))
      apai daca's doar 4 suruburi la ventilator, nu e greu de scos

      Ștergere
    5. Buna ziua.Daca tot trebuie sa schimb amortizoarele pe fata pentru ca au pierdut ulei destul,mai are vreun rost sa schimb si flansele si rulmentii.Ar exista vreo diferenta?Si mai e o problema,la hopuri se aude un scartait pe spate(si pe fata ,dar mai putin) ,pe la arcuri cred.Si cand fac balans cu mana jos-sus masinii,se aude la fel,insa doar pe spate.Ce ar putea fi?Va multumesc!

      Ștergere
    6. flansa si rulmentul este mai mult la numar de km si vechime. daca ai vre-o ai ajuns pe la 100.000km sau 5-6 ani, acea flansa din cauciuc este deja tasata, e intarit cauciucul si nu mai prea amortizeaza socuri. oricum, daca banii sunt o problema, nu tebaga la schimbarea lor.
      cat depre acel scartait...doar daca-l identifici, poate fi din prea multe locuri :(

      Ștergere
  21. in ultimul timp am observat ca distanta dintre oala si cupela este destul de mare. am cautat despre acest subiect si parerile sunt impartite cu privire la acea distanta. nu ar fi asta o problema, dar se cam aud zgomote cand merg pe drumuri denivelate. cand am schimbat acum rotile am miscat de ele si in afara de joc la un cap de bara de care stiam de ceva timp, la verificarea jocurilor cu mainile sus si jos, am observat ceva joc si am observat ca se misca tot ansamblul rotii de sus de la prinderea amortizorului in oala. acea prindere nu trebuie sa fie fixa ? in cazul asta banuiesc ca flansele amortizorului sunt uzate si trebuie schimbate. ar mai putea fi si altceva care sa cauzeze acest joc ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. jocul si sunetul il ai de la capatul de bara. nu ai tu forta necesara sa testezi jocul de la acea flansa din capul telescopului. dar daca crezi ca este de acolo, schimba.

      Ștergere
    2. nu este nevoie de multa forta, trag normal de roata si se vede cum se ridica arcul si amortizorul

      Ștergere
    3. tu cumva ai tras de roata fiind ridicata pe cric? pentru ca nu-mi pot inchipui altfel cum ai putea sa le misti.
      daca masina este ridicata pe cric, caroseria nu mai apasa pe arc si telescop, deci le poti misca.
      dar daca masina este lasata pe roata, vre-o 3-400kg apasa pe telescop si arc

      Ștergere
  22. prinderea de sus nu trebuie sa fie fixa ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. telescopul si cu arcul nu sunt prinse de caroserie deoarece ele trebuie sa fie mobile. atunci cand virezi rotile, arcul si telescopul sunt fixe pe roata si daac ar fi fixe pe caroserie, n-ai putea vira.
      pune pe cineva sa vireze si tu uitate sus la acele ciuperci cum se misca

      Ștergere
    2. cand am zis legatura fixa, m-am referit sa nu se miste liber
      ma gandeam ca miscarile de acolo sunt la rulment si in flansa de cauciuc, ceva in genul miscarilor din bucse.
      sa inteleg ca acolo sta doar din greutatea masinii ?

      Ștergere
    3. exact, stau presate doar de greutatea masinii :)

      Ștergere
  23. arcul da, dar tija amortizorului ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. in caz ca nu te-ai prins, acea piulita de 27 tine arcul si tija telescopului imbinate. daca nu poti misca arcul, nu se misca nici telescopul

      Ștergere
  24. cred ca rulmentul lai pus invers pe partea stinga daca nu gresesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ti se pare, n-am cum sa-l pun invers. in primul rand nu sta bine pe pozitie, in al doilea rand mi-ar aparea sunete cand virez stanga/dreapta

      Ștergere
  25. am schimbat chiar azi si eu, dar tot a ramas un pic de distanta intre oala si cauciuc acolo sus este vreo problema? si apropo trebuia sa pun niste vaselina si inca ceva suruburile cele doua din josul telescopului erau invers montate si nu am putut scoate pe cel din jos a trebuit sa desfac etrierul sa pot scoate surubul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da, este normal sa ramana o distanta intre flansa si oala depe aripa.
      unde sa pui vaselina? de ce? vaselina nu trebuie sa ajunga pe flansa de cauciuc.
      si da, din fabrica acele doua suruburi sunt puse invers, trebuie sa dai jos etrierul ca sa-l poti scoate

      Ștergere
  26. cineva a scris mai sus de vaselina,mersi mult de comentaru!!!!

    RăspundețiȘtergere
  27. salut la revizie mecanicul a gresat cu vaselina cele 2 piulite de 21 pe care tu le desfaci cu inelara cind a dat cu vaselina a dat si pe flansea accea care are acel cauciuc pe ea.dupa ceva timp am observat ca ,cauciucul acela sa deformat ca si cind ar fi intrat intro reactie exista vreo problema trebui inlocuita flansa aceia.multumesc pentru sfaturile pe care le dai sunt de mare ajutor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pariu ca acel mecanic avea numele Dorel? cum pixu meu sa dai cu vaselina pe un cauciuc care nu stii daca este rezistent la produse petroliere?!? 'niezo!
      piulitele de 21 au o siguranta pe ele ca nu cumva sa se slabeasca de la vibratii,dar el a pus vaselina ca sa se desfileteze mai usor. 'niezo!

      daca acel cauciuc nu este perbunan, insemna ca nu rezista la produse petroliere(benzina, ulei, motorina, vaselina etc). din cauciuc perbunan se fabrica componente care intra in contact direct cu produse petroliere. ce ai vazut tu chiar este o reactie chimica, vaselina a terminat acel cauciuc

      Ștergere
  28. Salut Cris..Am si eu o problema la logan, cand virez stanga/dreapta imi scartaie ceva pe acolo ca si cum s`ar freca 2 cauciucuri unu de altu..Cineva mi`a zis ca este de la flansa la amortizor..imi poti da o parere de`a ta pe razwan_gun@yahoo.com sau oricine altcineva care a avut probleme de genu.
    Multumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere
  29. Salut am si eu o problema la logan 1.5 dci. am o bataie pe partea dreapta cand virez stanga si dreapta mergand imi bate. Am verificat bieleta ,pivotu , bucsele ,si nu au joc. Se poate sa fie bucsa la amortizor ? Astept un raspuns . Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  30. De ce ai schimbat ansamblul flansa-rulment ??? O sa ici ca era uzat rulmentul. Dar flansa de ai schimbat-o ? Ce rol are ea in amortizare ? Ce se intampla daca flansa e uzata ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. le-am schimbat pentru ca am pus absolut toata directia noua, nu pentru ca era neaparat uzat.
      in timp, acea flansa de cauciuc se taseaza si devine rigida. ea este intre telescop si greutatea masinii, deci chiar conteaza cine preia din socuri.

      Ștergere
  31. Salut CRIS... in urma ITP-ului (la un vw golf 4) mi-au gasit flansa de la amortizorul stang terminata...precizez ca am schimbat discurile si placutele in urma cu aprox 5-6000km si de atunci parca am o bataie in volan la franare(la viteze de 80-100). Poate fi din flansa de vina?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ma indoiesc ca ar fi de acolo, mai ales ca a coincis cu schimbarea discurilor si a placutelor. ce spui tu pare a fi discuri ovalizate.
      te duci inapoi si spui despre problema, trebuia a doua zi sa faci asta

      Ștergere
    2. pai daca ma duceam a 2-a zi si nu aveam nici un deviz la mana...ca sunt montate de mn...si parca in partea stanga e bataia...oricum voi scimba si flansele ca mi-au spus la itp si apoi sa vad...dar sunt slabe sanse sa scap de acele batai..

      Ștergere
  32. Am schimbat de cateva zile flansa amortizor...distanta de la ciuperca de deasupra s-a redus foarte tare...de la aprox. 8 mm inainte la aprox. 1 mm acum...era normal sa se reduca dar o fi prea mica acum? Ideea e ca nu se mai aude nici un zgomot iar inainte ziceai ca se rup bucati din masina.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. la mine nu a fost atat de drastica diferenta cu acea distanta :)

      Ștergere
    2. dupa cum a zis mi-a ramas aprox 1 mm distanta iar cand se vireaza rotile intregul ansamblu amortizor-arc se apleaca (chestie normala)...dar ce mi se pare anormal e faptul ca acea ciuperca se lipeste de sasiu chiar apasa in tabla cand e virat volanul la maxim...cat de NORMAL e acest lucru???...trebuie sa se atinga ciuperca cu partea din caiuciuc de sasiu ???...la voi cum e ???...ramane loc la virajul maxim ???...in cazul unei flanse uzate stiu ca ramane loc destul dar in cazul unei flanse noi e firesc???

      Ștergere
    3. io zic ca nu se implanta nimic :)

      Ștergere
  33. salut.

    Azi am scimbat si eu flansele la amortizoare pentru ca se auzea un troncanit ciudat , am ferificat roata nu batea nimic asa ca am hotarat sa scimb flansele la amortizor pentru ca atunci cand bagam un levier sub roata si ridicam se miscau urat flansele de la amortizoare , dar problema e ca dupa ce le'am schimat tot se aude sunetul acela ,chiar si mai rau.Se poate sa ma ajutati si pe mn cu un sfat ceva?

    Multumesc mult.

    aangel_geo@yahhoo.com sau 0762779026

    RăspundețiȘtergere
  34. Acaiasi problemaa si la mine:
    Am schimbat la mecanic toate 4 amortizoare (masina facea ca o barca peste denivelari}are 87000 km. a fost totul bine era ca noua in mers. Apoi la 4 zile am schimbat rulmentul si tamponul amortizoarelor fata( a zis mecanicul ca trerbuie) dupa montarea noilor rulmenti si amortizoare a aparun un zgomot troncanit in dreptul rotilor fata .ceva ce nu avea dupa shimbarea numai a amortizoarelor.Am fost din nou la mecanic care a verificat masina si a zis ca nu are nimic . Dar zgomotul in partea din fata a ramas la fel.Un fel de troncanit ; boncanit dar nu e ceva metalic si apare la treceri peste denivelari mai mari.
    Am facut cum a zis Cristi Pe forum Logan :
    I-ti trebuie o cheie de 21 si de 27
    ridici capota, dai jos piulitele de 21, scoti cele doua palarii si vei avea acces la cele doua piulite de 27. dai afara piulitele de 27. problema este de la acele piulite de 27 de la telescop.
    Pui o saiba de cupru si pui la loc piulita de 27, palaria si piulita de 21. Amortizoarele aveau cand le-am cumparat piulite si saibe dar mecanicul nu a pus saibele sub piulitete de 27.
    Acum nu mai troncane.
    Sper sa te ajute aceste informatii.
    Multumesc mult Cris .Ai avut dreptate.
    __________________

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Foarte utila mentionarea ta, vad ca nimeni nu a spus de acea saiba care trebuie pusa acolo, cel putin amnortizoarele Monroe Original vin cu acele saibe.
      Multumim.

      Ștergere
  35. Salut pe toti cei ce apreciaza LOGANUL-masina romanilor !!!Vreau sa cunosc cateva pareri ale dv.legat de urmatoarea problema(poate mai sunt printre dv.care au intalnit-o):-periodic se slabesc piulitele care fixeaza ansamblul elastic din capul telescopului-piulita de 27 si 21- producand niste batai foarte inervante...Am schimbat chitul de suspensie cu altul nou, dar dupa o perioada de timp si km. iar s-au destrans.Stie careva care este problema ??? cum sa rezolv situatia fara a lipi piulitele de axul telescop ?
    Astept sfaturile dumneavoastra

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. n-am mai auzit problema asta :)
      http://www.daciashop.ro/loctite243 si iti garantez ca nu vei mai avea aceasta problema

      Ștergere
  36. salut
    partea de cauciuc al rulmentului se pune in interiorul flansei sau in partea spre telescop?..adica pe metal
    stima

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. rulmentul nu are cauciuc.
      partea mai rotunjita a rulmentului vine in partea de sus, catre bucsa d ecauciuc

      Ștergere
  37. imi scartaie volanul pe loc la miscari stanga dreapta. amortizorul stanga este ud. mai am garantie pana in octobrie (extinsa 3+1) cei de la Dacia nu imi dau alte amortizoare pe garantie (am 4 ani 41.000 km) au zis ca este element de confort, nu de siguranta si ca il suport 100%. Daca imi schimb eu, acasa, amortizoarele trebuie si geometrie? alte reglaje? pare foarte simplu 2 piulite sus si 2 suruburi jos.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu trebuie refacuta geometria daca schimbi tu acasa amortizoarele. si mai ai doua suruburi de la etrier, nu poti scoate un surub din cauza lui.
      cand pui la loc suruburile la amortizoare(cele de jos), il pui invers, exact ca sa poti schimba ulterior si fara sa dai jos etrierul. o sa te prinzi tu ce si cum la fata locului ;)

      Ștergere
  38. Spune-mi te rog , rulmentul are o parte plata iar pe cealalta parte o scobitura sa zic asa , cum vine montat corect cu partea plata orientata in jos spre arc sau invers?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. partea plata a rulmentului se pune in partea de jos. partea rotunzita in partea de sus. se vede si pe bucsa de cauciuc ca in interior este rotunjita, deci partea rotunjita a rulmentului vine pozitionata inspre in sus

      Ștergere
  39. Eu am strans cam tare piulita aceea de 27,are ceva ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cand trebuie sa o salbesti o sa-ti campara rau, dar asta e :)
      ai putea sa daijos piulita de 21 si sa slabesti pe cea de 27 acum cat e mai "proaspata", in viitor o sa injuri pe ala de o strans

      Ștergere
  40. Te salut de la Iasi Cris. Eu am un Symbol dci , imi poti spune te rog frumos daca pt a schimba amortizoarele si flansele , imi trebuie presa, sau merge ca la Logan .Multumesc anticipat !

    RăspundețiȘtergere
  41. Salut Cristi.
    Am schimbat la un logan 1,5 dci amortizoare de la monroe, capete de bara si bielete de directie de la TRW, bielete antiruliu, bascula stg.
    Am strans bascula asa cum este in tutorialul de la tine, amortizoarele le-am apropiat cu 27 si la urma am strans cu 21 fiind masina pe roti.
    Azi am facut geometria ptr. ca era dereglata si trage stanga.
    Vreau o parere de la tine daca se poate, daca am procedat corect la montaj, daca in urma celor schimbate este normal sa fie masina mai rigida(adica mai stansa daca ma pot exprima asa),si din ce ar putea sa traga stg. dupa ce am facut geometrie.
    Multumesc frumos.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. este normal ca directia sa fie mai rigida, doar este totul nou si nu mai misca nimic :)
      trage intr-o parte din cauza celui care a facut geometria, a facut-o prost. astadaca inainte sa schimbi toate piele nu tragea

      Ștergere
  42. Salut Cristi.
    Multumesc ptr. raspuns si te mai intreb ceva.
    Spunem daca am faut montajul corect la ce am schimbat (intrebat de amortizoare si bascule), si daca schimb cauciucurile intre ele dupa ce am facut geometria, va mai trage si daca este corect schimbul ptr. ca asa a sugerat cel cu geometria.
    Multumesc frumos.

    RăspundețiȘtergere
  43. Salutare. Am o intrebare. In momentul cand virezi volanul este normal sa ca bucsa aceea de cauciuc de deasupra oalei de la amortizor sa se ridice putin? Mi se pare totusi ciudat.

    RăspundețiȘtergere
  44. Am schimbat si eu flansa si rolment amortizoare fata. Nu era ceva nou, schimbasem inainte cu vreo 50K km doar amortizoarele. Am urmatoarea problema acum: directia merge mai greu acum, nu revine cum trebuie si in plus trage cand staga cand dreapta in f. De viteza. Care credeti ca e cauza? Toate elementele au fost montate corect NU ca in manualul de rep.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. posibil sa fie acel rulment din capul amortizorului blocat si atunci nu mai permite rotirea amortizorului usor

      Ștergere
    2. Blocat de ce? Se invarteau usor inainte de montare. Nu amfolisit cheie dinamometrica. Se poate sa fi strans prea tare?...

      Ștergere
    3. poti strange piulita de 27 pana smulgi filetul, n-are cum sa blocheze rulmentul ala.
      ai pus acei rulmenti vechi care au stat, a ajuns praf in ei, poate a dat si rugina. rolul acelui rulment e sa permita rotirea foarte usor. daca in interiorul lui au aparut chestii, se va misca greu.
      stai asa, am recitit acum, tu ai pus flansa si rulmentul noi, nu ceva refolosit?
      daca le-ai pus noi, n-am idee ce s-ar fi putut intampla :(

      Ștergere
  45. Sal. Am o prob k un logan din 2004 anul trecut am schimbat telescoapele bucsele si rulmentii iar de prin decembrie imi scartie in partea dreapta cand invart de voloan. O parere cva sau dak sa mai intampinat cineva k aceasta prob ce ati facut?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. bucse bara stabilizare, bielete bara stabilizare, capete de bara sau chiar flansele ce tocmai le-ai schimbat. numai daca verifici

      Ștergere
  46. salut!, acum 2 luni am schimbat flansele st+dr si bieletele st+dr la un sandero, de atunci im scartaie flansa din dreapta de fiecare data cand virez maxim. ai idee ce pot sa fac sa scap de scartait si e normal sa scrataie dupa 2 luni daca le-am inlocuit cu altele noi? o fi alta piesa de vina? merci!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu este normal, deloc. sunetul este de cauciuc sau metalic?
      poti baga sapun lichidpe de sus in capul amortizorului, asta daca este sunet de cauciuc. daca este metalic, la garantie

      Ștergere
    2. este sunet de cauciuc, numai in dreapta face asa si numai cand virez maxim. si unde mai exact bag sapunu? ulei fin de motor sau vazelina nu-i ok? trebuie sa desfac partea de sus a flansei? merci!

      Ștergere
    3. am zis sapun lichid! nu pune ulei, vaselina sau orice alt produs petrolier deoarece vei strica acea flansa de cauciuc.
      dai jos flansa de deasupra folosind o cheie de 21, dupa care bagi sapunul lichid. fara sa mai pui acea flana si piulita, faci de volant stanga/dreapta ca sa ajunga sapunul intre tabla si acea flansa de cauciuc de dedesubt.
      sigur n-ai sa rezolvi din prima, asa ca mai pui de vreo doua, trei ori. dupa care pui inapoi flansa de deasupra si acea piulita de 21

      Ștergere
  47. Salut! ..m-am uitat la flansele mele si ce sa vezi, erau departate de pe tabla. cand aveam rotile virate se ridica partea de sus ca dracu. mi-a zis cineva ca nu sunt stranse bine. le-am cumparat noi si tot asa. ai idee dc ramane spatiu ala si nu stau fixe ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ce se intampla este perfect normal, acele flanse sunt mobile si misca.

      Ștergere
  48. este normal daca am schimbat rulmenti la flansa sa apara spatiu diferit ? la una are 2-3 mm iar cealalta are 5-6 mm ??ma refer la distant intre flansa si tabla.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da, am mai vazut chestia asta chiar si la o masina care era noua, avea 300km. nu am inteles din ce cauza...

      Ștergere
  49. am cumparat flanse rulment de origine le-am montat si SURPRIZA bateau mai rau ca cele vechi am plecat glont la service si mecanicul mi-a zis ca rulmentul este mai mic in diametru si joaca in flansa DECI! CE FACEM CU PIESELE DE ORIGINE MADE IN FRANCE binenteles ca mi lea pus pe cele vechi plus o saiba BELEA NU MAI TRONCANE

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. rulmentul vechi nu era ruginit iar flansa tasata? cel fel de saiba si unde a pozitionat-o?

      Ștergere
  50. rulmentul era bun am pus vaselina in interior saiba a pozitionat-o intre flansa si surub de 27 nu stiu exact grosimea ei cert este ca am rezolvat problema NU MAI CUMPAR PIESE DE ORIGINE MADE IN FRANCE recomand aftermarket FEBI sau LEMFORDER INDIFERENT PENTRU ORICE

    RăspundețiȘtergere
  51. Salut Cristi.
    Doresc sa inlocuiesc amortizoarele pe fata la Logan benzina 1.4 2004. Nu am cumparat si protectiile burduf pentru amortizoare. Le pot folosi pe cele vechi sau trebuie inlocuite si astea? Ele au rol numai de protectie impotriva prafului etc. sau si atenueaza ceva "lovituri"/socuri atunci cand se compreseaza amortizoarele la maxim? (am vazut ca au un fel de "bucse" din cauciuc in partea de sus), Mersi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca nu sunt rupte, nu trebuie sa schimbi protectiile

      Ștergere
  52. Salut Cristi
    dupa ce am schimbat flansa si rulmentul (pe orgine) am capatat o bataie la denivelari pe partea dreapta.Care ar fi cauza ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. fix acea flansa si rulmentul.
      scoate piulita de 21, scoate piulita de 27 si pune o saiba din cauciuc, dupa care pui piulitele la loc. fa un test. eu zic ca de acolo este problema.
      n-am inteles nici eu care-i faza...

      Ștergere
    2. unde se pune mai exact acea saiba? intre rulment si flansa sau intre flansa si piulita de 27? cupru sau cauciuc

      Ștergere
    3. operatiunea implica doar ridicarea capotei fata. dai jos piulita de 21, scoti acel taler de metal, dai jos piulita de 27. pui saiba din ce vrei tu, maxim 1mm grosime, pui la loc piulita de 27, talerul de metal, piulita de 21.

      Ștergere
  53. Salut Cristian,

    Am si eu o situatie, daca ai timp sa citesti si sa raspunzi:

    "Am schimbat luna asta amortizoarele (Monroe), rulmentul (SNR) si flansa (Renault) totul original cu data 2014. Am spalat si frecat cu peria de sarma oalele, am indesat furtun transparent pe capatul de arc, vaselina pe rulmentii de sarcina. Doua saptamani totul ok. Am facut un drum samabata trecuta pe autostrada A3 pe ploie. De atunci scartaie volanul la stanga - dreapta pe loc+vibratie usoara. Masina are capetele de bara perfecte, pivotii la fel, bascula ok, bara stabilizatoare nu are (Logan pref 2009). Ce sa ii mai fac?? Se rezolva cu saiba aia? Nu inteleg ce reper scartaie: flansa freaca pe oala de metal de pe amortizor? Cum verific daca rulmentul are acele aplatizate? Multumesc!!"

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. scoti piulitele de 21 si 27, si verifici din nou virajul si daca mai scartie. de preferat sa pui pe cineva sa invarta de volan, tu te uiti acolo ce se intampla si posibil sa identifici mai exact sunetul.
      vezi de ce bag sonax pasta ceramica la tot ce tine de piese in miscare si cauuciuri? :)

      Ștergere
  54. Aveam batai urate de la flanse si rulmenti asa ca am cumparat o pereche de flanse si rulmenti ASAM . pe care le-am dus la un service si mi le-au montat . Acum nu mai am bataile respective dar am un scartait /vibrare in volan cand virez stg drp la maxim pe loc ( parca se forteaa si pompa ) plus unele batai la mers incet si miscare brusca stg-drp . Cei de la service imi spun ca e prost ansamblul flansa rulment cumparat de mine si ca ar trebui sa iau ceva mai de marca . Tu ce parere ai ? Multumesc de tot ce faci ptr noi !!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. clar, rulmentul cel putin este praf si nu mai permite rotatia, asa ca forteaza cauciucul care scartie

      Ștergere
    2. Putea sa se duca naibii in 2 saptamani ?? ca acum 2 saptamani am pus kitul nou si imediat dupa montaj a inceput sa faca asta

      Ștergere
    3. nu s-a futut in doua saptamani, pur si simplu este de proasta calitate

      Ștergere
  55. A inceput sa scartaie la viraj stanga in drum spre Grecia, mai pot face 1500 de km asa, se intampla ceva? O sa le schimb pe ambele parti cand ajung acasa. Multumesc, respect.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. apai da, clar, oricum nu prea ai de ales :)

      Ștergere
  56. Salut Cristi. Am schimbat doar telescoapele(Monroe) si rulmentii (SNR), fara flanse. Tot asa joc au rulmentii in flanse ca cei dinainte. Sa fie si flansele duse?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am facut o tura si tot asa bate ca inainte. Zici ca se bat doua fiere unu de altu. Am schimbat bucse, bielete, bara stabilizatoare, capete bara, bucse trapez, nu mai stiu ce sa fac cu ea...,

      Ștergere
    2. pai si de ce ma mai intrebi daca n-ai schimbat si flansele?
      flansele alea de cauciuc se intaresc in timp si ajung sa fie foarte dure, aproape ca fierul. ai prins-o? se si compacta de la greutatea care sta zilnic pe ele, plus socurile care le ia de la drum

      Ștergere
  57. Salut Cristi.Ce marca de rulment ai folosit si daca conteaza cum este pus acel rulment ?Am vazut ca cineva iti spunea ca ai pus invers acel rulment.
    Acea flansa este fixa in oala?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. parca spuneam in tutorial, SNR este kitul. spuneam in tutorial si exact ordinea corecta, flansa de cauciuc fiind fixa in oala.

      Ștergere
  58. salutare! am schimbat si eu recent flansele doar ca rezultatul este altul.

    - dupa strangerea piulitei de 27 bucsa mare are un joc anormal de mare ;
    - arcul trebuie sa-l presez ca sa pot prinde filetul cu piulita de 27;
    - intre piesa superioara ( saiba care se vede cand deschidem capota) si caroserie sunt aprox 2-3 mm;

    azi am mai demontat inca o data tot sa vad poate am montat ceva gresit si nu imi dau seama. m-am uitat atent la ce demonteaza Cristi si exact asa le-am montat.

    ceva idei cu ce poate fii gresit ?!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. n-ai gresit absolut nimic.
      - bucsa de cauciuc nu este fixa dupa strangerea piulitei, asa trebuie sa miste
      - arcul trebuie presat putin ca sa poti pune piulita de 27
      - intre acea saiba ce o strangi cu piulita de 21 trebuie sa ramana spatiu liber, chiar si 5mm
      nu-i bai, macar ai prins experienta :)

      Ștergere
  59. Am incercat sa strang acea piulita de 27 pana la maxim cand era dat jos tot ansamblul si tot a mai ramas 1-2mm de joc al flansei,este normal?Dupa ce am terminat am luat-o la un test si tot aceleasi trepidatii le am in volan cand virez.De la ce ar mai putea sa faca asa?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da, flansa trebuie sa aiba joc, nu este fixa.
      trepidatiile nu sunt nici din rulment si nici din flansa atunci cand virezi.
      fiindca trepideaza, as spune ca edin roti prea late. alte idei nu-mi vin in minte

      Ștergere
  60. Salut Cristi, aceele piulite de 27 trebuie stranga/ fixeze tampoanele amortizoarelor (ciupercile de cauciuc) sau trebuie sa aiba joc ?
    La un amortizor acel joc e mai mare, (am inlocuit amortizoarele si tampoanele) rulmenti au ramas aceeasi, masina nu are multi km.
    Pe partea unde tamponul are acel joc un pic mai mare, masina se leagana putin sus /jos pe drum drept.
    Ai idee ce poate fi ?
    Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pentru a nu stiu cata oara spun, nu, piulit ade 27 nu fixeaza tamponul de cauciuc.
      de fapt, am raspuns celui de deasupra ta la exact aceiasi intrebare...

      Ștergere
  61. Salut cris am inlocuit telescoapele fata logan , totul este ok m a ajutat f mult clipul facut de tine dar ceva sa modificat, cand volanul este drept centrat intelegi ce zic masina o i a usor dreapta, trebuie sa virez putin stanga ca sa isi tina directia, crezi ca trebuie sa fac unghiul de fuga sau vreun rulment de la telescoape nu prea isi mai face treaba, mentionez ca am inlocuit doar telescoapele de fata pt ca unul dintre ele curgeau si am 89000 cu loganu

    RăspundețiȘtergere
  62. Am uitat sa iti mai spun ca rulmentii mi sau parut ok nu se blocau cand ii invarteam doar i am curatat cu un spray pt ca era multa mizerie in ei si nu i am mai uns cu vasilina pt ca m am gandit ca vasilina atrage praful si ii incarca cu mizerie , astept o parere de la tine , mersi

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu poti regla caderea la logan, deci nu te ajuta cu nimic sa faci geometria.
      daar, daca esti atent atunci cand montezi tot ansamblul sus si fara sa strangi cele doua suruburi de pe fuzeta, misca de amortizor si ai sa constati ca este un mic joc.
      eu, la strangere, imping de amortizor catre interiorul masini, ca si cum as forta suspensia sa se cracaneze si atunci strang suruburile.
      alternativa ar fi sa fie unul din amortizoare indoit

      Ștergere
  63. La ce te referi cand spui caderea la logan si mai spune mi te rog ce inseamna amortizor indoit adica este defect?
    Am inteles slabesc suruburile la fuzeta dar cand dupa ce slabesc si piulitele de la telescop, si din partea de la fuzeta imping spre motor sau de sus de la partea cu arc, multumesc pentru atentia acordata

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. caderea face parte din reglarea geometriei la masini. la logan nu se poate regla. daca un amortizor este indoit, caderea este grav afectata.
      amortizorul este prins pe fuzeta cu doua suruburi. doar pe ele le slabesti exact cat sa poti impinge si exact din acel loc, spre interior, si strangi suruburile ca sa ramana in acea pozitie.
      treaba asta poate afecta caderea cu aproape 1 grad. dar daca le pozitionezi pe ambele identic, macar vei avea volanul drept si nu iti trage in nicio parte.
      am dat jos si pus la loc o gramada de amortizoare si nimeni nu s-a plans.
      daca faci treaba asta si se pastreaza problema, atunci e naspa. pune cele vechi la loc, doar de test. daca dispare problema, atunci unul din noile amortizoare este stramb

      Ștergere
  64. Salutare Criss, am slabit suruburile telescoapelor de la fuzeta am impins telescoapele spre motor din partea de la fuzeta nici o schimbare, inainte sa fac testul de care spuneai m am gandit sa fac o rocada de roti eu stiind ca am probleme cu cauciucurile,am facut rocada si ce sa vezi s a schimbat treaba acum este totul in regula.am cumparat acum un an 4 cauciucuri continental de cacat scuze expresia la un cacat magazin de piese auto din tgv si exact la un an au inceput sa imi apara niste galme la 3 din ele, deci grija mare cand va cumparati cauciucuri.Iti multumesc inca o data

    RăspundețiȘtergere
  65. buna seara,
    am schimbat si eu de curand in service flansele amortizor + rulment amortizor.
    Cei din service mi-au ridicat masina pe elevator au desfacut acele suruburi de sus cu acel pistol pneumatic, au inlocuit flansele iar cand le-au pus pe masina mai intai au strans acele suruburi de sus din compartimentul motor tot cu acel pistol cu masina suspendata si pe urma au strans acele doua suruburi de jos unde vine prins amortizorul de etrier. Au procedat corect cei din service? pentru ca am vazut la tine Cris un alt fel de montaj.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut,
      daca ti-au strans piulitele de 27 cu pistolul pneumatic, e nasol. piulitele de 21 se pot strange pneumatic, desi nu recomand. atunci cand o sa vrei sa le dai jos, doar cu un pistol pneumatic o sa mai poti demonta.
      piulita de 27 se strange usor, imagineaza-ti ca strangi dopul la o sticla de suc, atat, nu se strange tare, deloc.
      a doua piulita de 21 se strange putin mai bine, dar in niciun caz extrem, cum ar fi cu pistol pneumatic.
      nu conteaza daca strangi prima data sus in compartimentul motor sau daca strangi suruburile jos pe fuzeta, neimportanta ordinea.

      am schimbat pe o masina arcurile cu unele sport.
      pe partea stanga fiind totul cum a venit din fabrica, am dat tot ansamblul jos in vreo 5-10 minute.
      cel de pe partea dreapta unde s-a inlocuit amortizorul(masina fiind in trecut usor avariata), mi-a luat aproape o ora. am ajuns sa tai tija amortizorului ca sa pot pune o surubelnia dreapta de forta. la piulita de 21 a fost necesara o cheie cu prelungitor. pentru piulita de 27 s-au folosit doua chei mox pentru tevi(una monstru si una medie), 3 persoane.

      Ștergere
  66. salut CRIS am o mica intrebare de un timp am un mic joc in directie. ca si cum masina nu e stabila amm schimbat bielete antiruliu.. facut geometrie si echilibrat rotile..cand merg pe drum cu denivelari volanu zici ca zboara stangaa dreapta..si nu stiu ce sai mai fac la garaj miau sp ca e cremaliera din caseta si nu prea cred ca directia merge destul de usor (mondeo 2003 2;0 tdci) ai vreo parere?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. probabil nu stiai, dar eu nu sunt mecanic auto. n-am idee ce se intampla la tine acolo. daca ei spun ca e din cremaliera, sanse mari sa fie de acolo

      Ștergere
  67. Salutare Cris! Am o intrebare daca ma poti ajuta. Am o mica bataie in partea dreapta fata,nu se aude tot timpul,cel mai bine se aude dimineata cand ies de la munca si e frig se aude la plecare si cand trec peste cate o denivelare mai mare sau daca sunt gropi mici tot drumul,dar se aude nu foarte tare.Am verificat rotile cum ai aratat tu de la ora 3 si 9 da nu se simte.aaa si mai este ceva daca am cinci persoane in masina aproape deloc nu se mai aude bataia.Ai ideie ce o fi? Mersi mult....Sa ai parte numai de sanatate ca mai rar ca tine ajuti oameni ...salutari din caras severin!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. bielete bara stabilizare sau bucse bara stabilizare

      Ștergere
  68. salut din nou,am gasit problema era caseta de directie.Am inteles ca se poate regla jocul la caseta daca il ai foarte mic,exista un surub la caseta si daca il stargi comprima un arc si apasa pe un asa zis tachet impingator din teflon si asa scapi de joc.sti ceva de aceasta operatiune ,se poate ,este sigura?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. din cate am inteles, treaba asta este valabila doar la casetele de directie fara servo. nu stiu alte detalii, nu am idee daca este ok sau nu

      Ștergere
  69. am gasit ceva interesant https://www.youtube.com/watch?v=TUzRS-OgTdE

    RăspundețiȘtergere
  70. hei cris am rezolvat-o de unu singur directia,au surubul si cele cu servo.Am ridicat masina pe cric si prin spatele casetei de directie este acel surub este hexagon inecat,(imbus).Ma cam chinuit acel surub ca nu este loc da lam strans de vreo patru ori da nu rotatii complete ratati foarte mici.Si dupa am lasato jos de pe cric am am pornit motorul si am rotit de volan stanga dreapta de cateva ori ca cica iti merge mai greu dupa ce il strangi surubul dar a mers acceptabil.Dupa am dat o tura prin gropi sa vad daca mai bate si surprizaa!!! am scapat de bataie complet.Spune si tu mai departe ca ai cum prin intermediul blogului tau poate ajutam si pe altii.Salutaree !!!!

    RăspundețiȘtergere
  71. salut cris
    am un logan 1.4 din 2004 si as vrea sa schimb flansele si rulmenti de la amortizoare . pot sa le schimb fara a folosi presa ptr arcuri. multumesc si astept raspuns

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pai daca nu am folosit presa in tutorial, inseamna ca nu trebuie sa folosesti presa pentru arcuri

      Ștergere
  72. la mine daca tin degetul acolo la flansa, intre ciuperca aia si caroserie si misc sus-jos de masina se simte cum se distanteaza; oare o fi uzat ceva pe acolo sau face oricum?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. este normal sa se intample asa, este o imensa bucsa din cauciuc care permite distantarea acelei ciuperci de caroserie.

      Ștergere
  73. Am schimbat cu ceva timp in urma chitul si am avut neplacuta surpriza sa fie o distanta destul de mare intre caroserie si flansa de deasupra. Banuiesc ca din cauza distantei foarte mari am reusit sa rup un arc in urma trecerii prin cateva gropite consecutive in mijlocul strazii. Cum piulita de 27 (care de fapt pare un distantier) a ramas aceeasi, banuiala mea este ca difera tamponul de la producator la producator. Un tampon ceva mai mic decat este normal permite o distanta mai mare la flansa de sus. Astept de la cei care citesc o parere si CEL mai important o recomandare de producator. Cine a mai schimbat ce kit a folosit si daca distanta e mai mica. Totusi o distanta mare nu este normala, clar la gropi si ceva viteza creeaza probleme. Pe un site de piese am vazut un kit, zic ei OE RENAULT, avand codul de producator de ASAMI (ciudat).
    Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. OEM Renault ASAM =)), buna asta.
      asa e, difera de la masina la masina acea distanta. am vazut si la masina cu 10.000km la bord o distanta mai mare ca si la masina mea

      Ștergere
  74. Salut. De cateva zile am schimbat amortizoare,flanse,rulmenti,capete bara,bascule,bielete,bucsi de la bara de torsiune,distributia, am facut si geometria si am niste probleme care nu le aveam inainte. la plecarea de pe loc si la franare mai usor in coloana la semafor se aude o bataie scurta si nu stiu unde sa mai umblu.Piesele au fost schimbate intr-un service de oameni cu experienta iar geometria facuta la AutoSoft militari.Poate a mai avut vreunul din cititori problema asta . Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. stiu caz in care au uitat sa stranga suruburile de la amortizor pe fuzeta.
      o bataie scurta poate fi provocata si de miscarea placutelor de frana. acea bataie scurta trebuie descrisa mai detaliat

      Ștergere
  75. Si arcurile ca am uitat sa le trec :)

    RăspundețiȘtergere
  76. Salut! M-am "abonat" la tutorialele tale.
    Logan diesel 2007, berlina: schimbat amortizoare fata la 91.000 km in 2013, aprilie. Acum a 130.000. Nu-mi amintesc daca s-au schimbat si flansele atunci.
    Nu are jocuri evidente la rotile din fata, care sa le fi observat mecanicul la un control de rutina in service. (Am schimbat kit de distributie si revizie ulei, filtre etc in service, atunci a verificat directia)
    Problema mea: distanta mare intre flanse si caroserie cand masina sta pe un plan drept si cu rotile drepte. Mai mult, am urcat o bordura inalta si a fugit mult de volan dreapta. Pe un drum denivelat, piatra cubica senzatia este ca fuge volanul stanga dreapta.
    Ce ar putea fi?
    Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, in niciun caz din cauza flanselor nu ai acele simptome. de la flanse iti bate efectiv. neimportanta distanta, atata timp cat nu bate nimic, este ok.
      fugitul volanului este din geometrie sau piese uzate la directie

      Ștergere
  77. Va salut am o problm in momentul de fata îmi merge greu direcția am schimbat flanșele si îmi merge foarte greu direcția sigur e poziția corecta ,eu creed ca ceea din manual de la DACIA e ok ptr ca așa ar intra si mai fixa flansea si chiar ar lucra pe rulment așa nu face nimic aceel rulment ci preia toate socurile

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. atunci pune cum este in manualul de la dacia.

      Ștergere
  78. salut cris vreau sa te întreb şi eu ceva îți trebuie presa ca să schimbi flansa de la amortizoare fată am o bataie pe partea stîngă față e ruptă flanşa şi cînd dau cu ea prin denivelări bate mi-au spus din service cînd am făcut geonetria la roți că trebuie schimbata si flansă stînga față şi mai vreau să te întreb slabitul piulițelor se face cînd stă maşina pe ciment sau cînd e suspendată pe capră ca să şti cum procedez mulțumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, ori nu te-ai uitat la tutorial, ori te-ai uitat asa pe sarite in 30 secunde.
      intrebarile tale sunt degeaba, puse efectiv in bataie de joc.
      tutorialul este facut in ordine cronologica:
      - minutul 0:29 iti arat ca slabesc ambele piulite
      - minutul 1:17 ridic masina pe capre. piulitele erau deja slabite
      - minutul 2:19 spun... trebuia doar sa asculti...

      Ștergere
  79. Salut. Am schimbat telescoapele fata cu chitul de reparati si constat ca bucsea de caucuic si ultima piulita la ambele telescoape stau in aer 5mm, nu se asaza pe caroserie. Care sunt cauzele.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, si cand le-ai dat jos n-ai vazut ca aveai apoape aceiasi distanta? :)
      este perfect normal

      Ștergere
    2. Telescoapele originale, garniturile de deasupra unde este si piulita nu aveau nici o distanta de caroserie. Au fost lipite de tabla masini. De ce nu este la fel si cu cele noi ?

      Ștergere
    3. cel mai probabil din cauza bucselor de cauciuc, unele sunt mai inalte ca altele sau mai moi si se comprima maimult. oricum ar fi, 5mm nu este deloc anormal

      Ștergere