Verificat joc la capat de bara

In cele tri filme de mai jos vreau sa va arat cum puteti verifica daca un capat de bara este uzat.
Am achizitionat recent o presa pentru pivoti/cap bara de pe Dacia Shop.ro si eram foarte nerabdator sa o folosesc.
Am gasit si un pacient, asa ca m-am apucat de treaba. Din pacate capatul de bara a facut misto de mine si a iesit fara nici cel mai mic efort, nici n-am apucat sa desfiletez de tot piulita.
Am vrut doar sa va arat cum se verifica daca ai joc in capetele de bara, sperand ca nu o sa ma mai intrebati cum se face aceasta verificare.



Si acum cateva zile cineva mi-a scris pe aici ca nu se verifica corect tinand de roata la ora 9 si ora 3, corect este sa nu miste capatul de bara sus/jos. Si a avut dreptate... sau NU! vezi tutorialul de mai jos.

Revin cu informatii despre testarea acestor capete de bara, asta dupa ce Miki din Serbia mi-a atras atentia cu acest filmulet, cel mai bine vizibil de la secunda 0:40.
Cum este posibil ca un Sandero Stepeway din 2012 cu 8000km la bord, rulati doar pe drumuri bune si cu grija, sa aibe acel joc sus/jos?! Absurd si foarte enervant deoarece eu spuneam ca asa se verifica cel mai bine un joc in capatul de bara. El a verificat la fel in urma vizionarii tutorialului facut de mine. A fost la service si cei de acolo i-au spus ca este normal sa faca asa. Au verificat toate elementele de la directie si totul este conform, ca nou.
Am zis ca eu sunt nebun, m-am dus la masina, dat jos roata, verificat si la mine sunt fixe, nu misca nici copilu'n p**** ma-sii!
Avand in garaj un capat de bara original Dacia de cand am cumparat masina, m-am apucat de teste si asta a iesit.

Concluzia este ca unele capete de bara au acel arc in interior si permit acea miscare sus/jos, chiar daca este nou nout, totul depinde de modul in care este construit acel capat de bara.

Dupa ce-am schimbat capetele de bara de origine cu cele de la Moog, acum aproximativ un an de zile, am facut 11.00km si este praf. Dupa cum se poate vedea, acest capat de bara are lipsa acel arc si la testul cu clestele este foarte solid, din aceasta cauza am banuit ca este defecta bieleta de directie. Da de unde, capatul de bara era praf, si-a dat duhul.


Dupa 17.000km s-a dus si al doilea capat de bara de la Moog, cel de pe dreapta, asta dupa aproximativ un an jumatate de folosire. Dupa cum se poate vedea in filmare, ambele au avut cauciucul fisurat, pe unde a intrat apa, a aparut rugina si inevitabil uzura prematura. Si daca tot aveam putin timp liber, le-am taiat sa vedem ce contine interiorul si pot spune ca nu mi-a placut deloc ce-am vazut acolo.


Dupa 11 luni de cand am schimbat capatul de bara pe stanga cu unul de la TRW, aproximativ 10.000km. Poate sa fie facut si din titan, daca crapa cauciucul si intra apa, praf, la un moment dat tot se strica :(


Si cum vanez de mult timp capete de bara cu arc in interior, tocmai le-am gasit, erau la silviu_79 :D


Dupa 2 ani si 31.000km, capetele de bara Master Sport si-au dat duhul. Au fost montate pe masina socrului si in tot acest timp au fost muncite, el fiind pesacar si asta presupune multe coclauri :. Oricum, fata de Moog care m-au tinut aproape 11.000km si doar unul a costat mai mult ca cele doua de la Master Sport, pot spune ca si-au facut treaba de toti banii.


Asa cum spuneam si aici Oare de unde se aude?, in urma sunetului care s-a auzit si pe care l-am "anihilat", a urmat si schimbarea acestio capat de bara TRW. Capat de bara care a tinut aproximativ 30.000km, deci nu e chiar atat de rau.

122 de comentarii:

  1. Stelutu_Targoviste6 noiembrie 2011, 14:36

    Salut baieti,
    As venii si eu in completarea lui CRIS cu cateva sfaturi utile.Chiar daca ati numarat de cate ori ati defiletat capatul de bara,niciodata nu o sa-l mai nimeriti exact asa cum a fost,prin urmare trebuie facuta neaparat geometria rotilor,altfel dupa ceva timp o sa plangeti dupa anvelopele de pe fata.Iar un alt sfat util,ca sa prelungiti durata de viata a capetelor de bara,a pivotilor si semibieletelor ar fi : Faceti rost de o seringa medicala cu un ac putin mai gros si o upleti cu ulei dupa care infigeti acul in burduful de cauciuc si injectati cat de mult ulei se poate.Dupa ce scoateti acul gaura din aparatoarea de cauciuc se va strange la loc si uleiul va ramane acolo.Veti avea surpriza ca directia sa mearga mult mai usor iar durata de viata va creste considerabil.
    Succes !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. la faza cu spirele depinde de capatu de bara cate de bin e construit...eu mi-am pus ceva nemtzesc cica, 50 lei bucata, din punct de vedere estetic onstruite foarte bine...filetu sa potrivit perfet..si am masurat s cu slubleru inainte si dupa schimbare distantza si era perfet ..pana akuma de juma de an nu se vede nici o uzura catusi de mika pe anvelope...iar idea cu uleil..depinde ce ulei ca sa nu interationeze cu materialele dinc are e facut.

      Ștergere
  2. daca este viabila solutia cu injectarea uleiului in capatul de bara o voi aplica cu siguranta intrebarea ar fi ce ulei banuiesc ca ulei de motor ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Interzis așa ceva ! E o mare greșeală ! Se duce naiba articulația ! Se distruge burduful ...

      Ștergere
  3. Stelutu_Targoviste7 noiembrie 2011, 18:11

    Salut baieti,
    Sincer,chiar ma amuza ce a scris paiu_dragos mai sus.Dupa 25 de ani numai in domeniul auto cred ca oricine ar reactiona la fel.Un pivot sau un cap de bara nu este fabricat dintr-o bila sudata pe un ax si si o teava gaurita.In primul rand ,,rotula"cum i se spune mai corect(adica acel ,,ax'' conic)este fabricata dintr-o singura bucata si este una dintre piesele verificate cel mai exigent,adica se da cu un praf special si se verifica cu un aparat foarte performant sa nu aiba fisuri(ceva pe baza de ultrasunete)Asa se testeaza si cealalta parte a pivotului sau a capului de bara pentru ca de aceasta piesa depinde viata noastra si a altora.In al doilea rand,in interiorul acestei piese ansamblate se mai afla inca una de teflon care se uzeaza de obicei.Deci in interior nu freaca fier pe fier ca sa zicem asa...Acel ulei nu face decat sa se infiltreze intre aceste piese si sa impiedice o uzura prematura.Nu conteza ce ulei bagam,lichidul de frana nu cred ca ar fii la fel de eficient ca uleiul si in plus fiind mai subtire se scurge mai repede de acolo.In privinta acelui cauciuc nu va faceti probleme pentru ca este rezistent la produsele petroliere.
    Mai intreba cineva mai sus daca se poate face ceva daca jocul e din caseta de directie,daca e fara servo...da,daca nu...ar fi mult prea complicat si nu se merita .Si inca ceva,cu rulmentii de logan sau cum sau sa nu va mai speriati de aerisitul franelor va pot raspunde pe stelutu_40_tgv.V-as scrie aici dar nu-i corect in ceea ce-l priveste pe Cristi pentru care am o stima deosebita.

    RăspundețiȘtergere
  4. Cauta sa folosesti locktite la tot ce demontezi si montezi pe masina. Nu te-ai intrebat niciodata de ce masinile aduse de dincolo nu troncane primii doi ani cand sunt aduse in tara?

    RăspundețiȘtergere
  5. Salut cristi iti cer ajutorul sau macar un sfat daca stii cam care ar fi problema
    Problema sta in felul urmator dimineata pornesc cu masina precizez ca problema asta este de cand a venit frigul pornesc cu masina si cand cobor o bordura sau pe drumuri cu denivelari se aude un scartait urat de tot se aude din partea dreapta din cate am sesizat eu pe drum drept si bun nu se aude si cand se incalzeste un pic pe afara mai scade intensitatea scartaitului dar tot se aude cand este frigul mai mare atunci se aude rau de tot ce zici care ar fi problema sau macar o banuiala?mersi anticipat

    RăspundețiȘtergere
  6. sunet metalic sau cauciucat? se aude si daca virezi rotile pe loc?

    RăspundețiȘtergere
  7. salut sunet metalic se aude asta numai cand se comprima arcul pe drum drept unde nu se comprima arcul nu se aude nimc si nu se aude cand virez pe loc nimic

    RăspundețiȘtergere
  8. scartie pe partea fata si se auzea si pe liber si cand accelera si cand vira dar dupa vreo 10-15 min nu sa mai auzit deloc:|

    RăspundețiȘtergere
  9. Salut cum ne dam seama ca este dusa bieleta de directie si nu capatul de bara ? se aude un troncanit la o usoara virare pe piatra cubica ... drum denivelat ?

    RăspundețiȘtergere
  10. Anonim: sa fi sarit arcul de pe pozitie si sa frece in telescop pe undeva? oricum e ciudat. cel mai simplu e sa dai roata jos si sa te uiti dupa semne ca ar freca ceva pe undeva.

    sofer_nebun: sa nu fie la rulmentul de sus de pe telescop

    Anonim: n-ai cum, simptomul e acelasi. schimbi capatul de bara si in timp ce e demontat capatul de bara, impingi/tragi de bieleta :)

    paiu: nu fi rau ca te bat la fundulet :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Cristi, ce recomanzi pentru niste capete de bara? Ce producator, ma refer...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut,
      eu singura marca de capat de bara pe care o pun pe masina este Lemforder, varianta 2 este TRW,am schimbat cele de origine la 12000km si am pus Lemfordet acum am 183000km si sunt in perfecta stare.

      Ștergere
  12. Am un scartait la roata stanga fata de zici ca sunt cu roaba. Mecanicul imi zice ca din cauza capetelor de bara care un mic joc. Crezi a e posibil asta?

    RăspundețiȘtergere
  13. Cristi: Pirtea: nu recomand nimic :). eu am cumparat moog

    Anonim: ori capetele de bara, ori pivotul are rugina in el. o seringa cu ulei si injectezi in pivot prin acea membrana de cauciuc

    RăspundețiȘtergere
  14. Protectiile la discurile de frana au venit puse pe masina sau lea cumparat dupa? si daca da, la ce pret?( la reprez sunt 105 lei)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. he he, esti prima persoana care observa acest aspect :)
      s-au cumparat si montat ulterior, nu vine din fabrica.
      dat jos discul de frana, dat 3 gauri, facut filet si prinsa protectia.
      locul unde dai gaurile sunt deja bine definite pe fuzeta, gandit sa pui aparatorile acolo. dar din cauze de reducere costuri, fuzeta nu este nici macar gaurita.
      poze de la montaj, fiind noapte n-am putut filma http://rides.webshots.com/photo/2149983540101255169ygNeLp

      Ștergere
    2. Unii se uita dupa abtibilduri altii dupa functional.....stiu ca nu vine din fabrica, se monteaza doar la versiunile de export.....deci cele 3 gauri au locul marcat pe fuzeta?
      In alta ordine de idei....vezi ca pivotul inferior are un scut termic de protectie ( contra caldurii degajate de discul de frana)- asta inca n-am vazuto la nimeni..

      Ștergere
    3. locul pentru cele 3 gauri este finisat, se vede clar ca nu fac parte din aspectul fuzetei iar aparatoare pica cu toate cele 3 puncte de prindere in acele locuri special frezante in fuzeta. s-a inteles ceva din ce-am zis? penca eu n-am inteles si nici nu m aprind cum sa explic altfel :))
      ai o poza cu protectia pentru pivotul inferior?

      Ștergere
  15. S-a inteles totul foarte clar....cand o sa am ocazie poate ca o sa montez asa ceva, desi la ce preturi se pretind pt acele aparatori....

    In legatura cu ecranul termic, exista reperul in dialogys....poze nu pot sa fac la dialogys- pt ca nu am asa ceva instalat acum- insa mai jos las un link unde il poti vedea ;)
    http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=95671&st=60

    Mai precis, postul 62 , reperul 6 .......

    RăspundețiȘtergere
  16. Ok reiau povestea

    Am schimbat capetele de bara la service,conditionat oarecum si de geometrie
    Acum am probleme cu directia,care nu au existat inainte de a schimba desi ce am dat jos era praf

    1. volanul nu mai revine la centru singur ,ramane putin virat (evident in mers)
    2. la accelerarea mai puternica deasemenea tinde sa traga stanga-dreapta dupa cum este drumul
    3. la viteza mai mare (peste 80-90)jale,la orice gropita canal(acoperit),sleau etc.imi ia volanul din mana

    ma gandesc ca poate ai o idee sau cineva priceput sau care a intampinat problema imi poate da un sfat ,maine ma duc inapoi la service ,sa stiu ii bat sau nu :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. acum cand? la cat timp de cand ai facut directia au inceput sa apara problemele? penca ce-mi spui tu pare a fi clar de la geometria rotilor.

      Ștergere
    2. Era de la ei ,senzorul stanga de la aparat diferenta 3 grade;enorm
      Am schimbat capetele joia trecuta ,si acum am ramas cu alta problema ,dupa ce intre timp am facut 1800 km,a incput sa troncane aproape ca inainte,ma gandesc poate sau bulit deja dupa ce le-am fortat!?
      Verific jocul in we si va zic
      Sper sa nu plictisesc cu povestile,ma gandesc ca poate fi utila experienta si pentru altcineva

      Ștergere
    3. troncanitul apare doar daca piesele folosite erau de origine indoielnica. dar la fel de bine si montate gresit. la fel de bine poate fi si de la altceva

      Ștergere
  17. sa dea dracii in el de cap de bara dreapta.... am dat cu spray de desfacut pe piulita de la bieleta de directie si s-a desfacut, am dat si pe piulita lui...s-a desfacut si aia... le-am curatat un pic si cu peria inainte. n-am reusit sa-l fac sa cada (sa iasa) din piesa aia pe care e discul de frana (n-am idee cum se numeste). i-am dat la ciocane juma de ora de m-am plictisit eu... am ridicat pana si de disc in sus de l-am adus la nivel drept orizontal si tot n-a vrut sa iasa.... ceva idei???

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sub fuzeta(pieasa pe care sta discul de frana) pui un cric, butuc, ceva ce sa-l tina fix. bati cu un ciocan de sus in jos in socuri repetate, nu neaparat forta.
      daca tot nu merge, incalzit putin cu autogen dar mai mult ca sigur nu ai de unde.
      asa ca ramane http://www.daciashop.ro/presa-pivot?keyword=presa&category_id=0

      Ștergere
  18. Buna ziua!
    Am si eu o problema...Am schimbat recent capetele de bara si pivotii iar de ceva timp a inceput sa troncane ceva dar nu stiu ce... Ce ar putea fi? Cum pot verifica?
    Va multumesc!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. recent? cat de recent?
      daca e ceva de genul cateva luni, ar putea sa apara acea bataie din alte parti.
      bieleta antiruliu sau bucse bara stabilizare. poate fi si de la bieleta de directie, dar cine ti-a schimbat capelele de bara, ar fi sesizat.
      bucsele si bieletele de la bara stabilizatoare nu le poti verifica, direct le schimbi. este tutorial pentru fiecare

      Ștergere
  19. Buna ziua! Am un scartait la viraj, pe stanga. Am schimbat capul de bara anul trecut( este scartait metalic). Am citit mai sus ca se injecteaza ulei in pivoti. Ce fel de ulei? De motor, de frana... Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pai sigur nu ulei de la bunica :)
      ulei de masina sa fie. meri la farmacie si ceri o seringa cu acul cat mai gros.

      Ștergere
  20. Multumesc! Seringi am, k lucrez in domeniul lor :P. Ma gandeam sa nu fac greseala, de asta am cerut parerea unui specialist. O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  21. Buna ziua din nou! Am rezolvat momentan scartaitul. Daca nu mai scartaie, e posibil sa fie uzat pivotul, sau cel putin, sa fie vreo problema curand? Nu are joc roata sus-jos. Ce ma sfatuiti? Sa schimb bratul curand sau...?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu stiu cum ai putea testa jocul la pivot. oricum, daca a inceput sa scartie e clar pe duca. poti schimba doar pivotul, e mai ieftin, dar nu stiu sa-ti zic ce presupune ca si munca :(

      Ștergere
  22. Multumesc pentru raspuns. Am burduful de la capul de bara spart, cam 1-1.5 cm si vreau sa il curat foarte bine de murdarie si vaselina cu un degresant, apoi sa il lipesc cu silicon( cel pt cauciuc). Momentan nu am resurse financiare pt a-l schimba si nici nu vreau sa las mizeria acolo...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dupa vreo 12 h voi introduce vaselina incalzita in burduf, cu seringa. Sper sa fie ok...

      Ștergere
    2. 30lei un capat de bara :)
      pai siliconul si munca care o sa o faci costa atat :)

      Ștergere
    3. Pai silicon am deja, k am avut de curand nevoie la niste garnituri. Nu am nici chei, clicket, etc, deocamdata... Si s-ar putea sa nu am suficienta forta sa il desfac, ca femeie... de asta prefer varianta mai simpla. Oricum tutorialele sunt excelente!

      Ștergere
  23. Pe mine originalele m-au dus 120000km, MOOG -uriile 20000 (masina nu am fost rulata pe "camp" doar gropile din asfalturile noastre) acuma am trecut pe STHARLINE .. sa vad ce rezultate dau aste

    RăspundețiȘtergere
  24. Ionuţ Buzescu4 martie 2013, 13:20

    Foarte interesantă descoperirea, felicitări Cristi!. Oare ce alte mărci de capete de bară afară de Lemforder mai folosesc arc sub bucşa de teflon ?

    RăspundețiȘtergere
  25. mama cristi capul ala de bara are 92.000k,pai lomferderul meu tot atata ma tine,belea macar 50.000 k sa ma tina ca sant multumit,la cat merg eu cu ia de 2 0ori pe sap. si mai cu grija .... mda

    RăspundețiȘtergere
  26. sal baieti eu am 110 mi km cu masina si am capetele de bara din fabrica si cum zicea si cristi am incercat cu patentul sa vad dc are acea miscare si, da are,si cred ca toate capetele de bare din fabrica sunt pe arc deoarece am incercat si la un prieten si el are aceeasi miscare.ce am schimbat sunt doar bucsile de la bara stabilizatoare.tocmai am facut itp-ul si mi-au zis ca am av noroc de am nimerit asa piese bune pe masina.(masina e Laureat 1,4 mpi 2005)dar eu zic ca si stilul de condus creste durabilitatea pieselor. toata stima pt ce face cristi si ar fi bn ca cei de la dacia sa ia din ideile lui si sa le implementeze la viitoarele modele.

    RăspundețiȘtergere
  27. Nu are treaba norocul sau stilul de condus cu numarul de km cat te tin piesele. Cam multi au ajuns pe la 100.000km cu discuri originale, capete de bara, bucse, bielete. Sunt piese bune din fabrica nu mai este ca la daciile vechi pana la solenza care si ea are piese bune. Multi dupa ce au inlocuit aceste piese s-au plans ca se duc in 20-30.000km oricum ar merge cu masina, am auzit de discuri schimbate la 10.000km.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am precizat ca am schimbat capatul de bara de pe dreapta la 23.000km? da, cel de origine. la 92.000km a trebuit sa-l schimb din nou si din cauza lui am schimbat toata directia.
      acum am 11.000km si s-a dus pe pula bieleta de directie de pe stanga, are un joc inuman si trebuie sa o schimb

      Ștergere
  28. Salve CRiS.. am si eu o mica problema. dimineata cand am pornit masina totul ok pana am luat dreapta de volan. atunci a inceput un scartait enervant. Pe stanga e in regula, nu scartaie dar dreapta X(.. ce o fii, bieleta sau ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mai degraba capatul de bara sau pivotul.

      Ștergere
  29. Salut,

    Am schimbat si eu capetele de bara ieri (avem o bataie foarte enervanta in momentul cand nu mai acceleram si masina avea undeva intre 80 si 100km/h). Intr-adevar capul de bara de pe partea soferului era varza.

    Partea mai amuzanta e ca am inceput sa desfac piulita minune si cand mai avea un pic sa iasa s-a rupt pivotul in interior si cand invarteam de piulita se invartea cu tot cu filet, asa ca a tb sa bag flexul.

    La celalat brat am procedat altfel in primul rand am pus o gramada de vasilina spray un fel de WD40 si am desfacut piulita impigand in trepte mici ca sa nu mai am supriza sa se rupa si pivotul inauntru.

    Deci grija mare si spor la treaba :)

    RăspundețiȘtergere
  30. Salutare tuturor... referitor la capatul de bara...mie mi s-a dus pe la 40000...cand trageam de volan stanga sau dreapta simteam o bataie....am dat jos rotile si am constatat dupa ce am tras de ele sus -jos stanga -dreapta ca era dus cel d p dreapta - 70 lei cel nou si l-am schimbat acum totul e ok dar cred ca ma paraseste cel d p stanga 49000.

    RăspundețiȘtergere
  31. sall cristi pai tu faci km nu te joci ,si dupa cum spui tu capetele mele de bara o sa ma tina 11 ani ca sa fac si eu 11000 de km cat tine ,asta anseamna ca se merita investitia an ele.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asta in teorie, practic e diferit. primul capat de bara(de origine) l-am schimbat pe garantie la 23.000km. la 92.000km a trebuit sa le schimb din nou pe amandoua.

      Ștergere
  32. ne pare rau pt ghinionul tau.sa intelegem ca prin partile alea se intalnesc mai multe gropi?:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. este o strada pe care trec zilnic macar de 4 ori. alternativa acelei strazi insemna vre-o 8km in plus zilnic(aproape 180km lunar) + blocat in trafic/semafoare(10 minute timp pierdut)

      Ștergere
  33. O mica precizare.....cand verifici "jocul" cu mana, daca apare acesta poate fi atat de la capatul de bara cat si de la bieleta....si in cazul bieletei apare acel joc lateral, astfel ajungi sa schimbi capatul de bara si sa constati ca este si bieleta stricata....
    Ideal este ca cineva sa miste de roata si altcineva sa puna efectiv mana pe articulatiile cercetate, adica "pivotul" capatului de bara si articulatia bieletei....daca au joc, cand se misca de roata si strangi de ele, efectiv il simti

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. exact asta am facut si eu, dar n-am filmat, asa mi-am dat seama ca este capatul de bara si nu bieleta :)

      Ștergere
  34. Eu am 87.000 km si am ink pe cele din fabrica,nu au joc deloc, dar a trebuit sa schimb bieletele pe la 60 000. loterie in toata regula.

    RăspundețiȘtergere
  35. Andrei Severin3 iunie 2013, 16:17

    Cristi incearca Febi sau Lenforder, am incercat si eu mai multe branduri din cele ieftine si intradevar nu exista o regula, cad fara sa te previna. Febi ma tinut cel mai mult, vreo 55k cand l-am dat jos si inca era bun. Mog si alte petarde au tinut 15k. conteaza foarte mult drumul pe care circuli. Bafta!

    RăspundețiȘtergere
  36. Salut Cristi! Azi am facut ITP-ul la logan si nu am probleme cu sistemul de directie. Masina a facut 28.850 de km din 2007 de cand am cumparat-o si nu am schimbat capetele de bara, sunt cele originale din fabrica si inca sunt foarte bune. Precizez ca merg aproape zilnic pe un pod cu multe denivelari si pe alte cateva drumuri cu gropi si inca nu am probleme.
    Va urez drumuri bune la toti! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca deschizi ochi bine cand circuli cu ia poti fi sigur ca nu schimbi nimic la peste 100000 de km la bezinar un dci este ceva mai greu pe fata explicati nu cred sa fie necesare in fine la 28000 e virgina inca asa ca nu e normal sa ai vreun joc la directie

      Ștergere
    2. Eu circul cu grija pe drumurile nasoale pe care merg. Daca dadeam tare prin gropanele pe care le intalnesc zi de zi mai mult ca sigur se duceau dracu capetele de bara si directia dar eu merg mereu incet pe drumurile cu gropi si incerc s-a le evit.
      Hai ca mi-a placut expresia cu virgina. :))
      Loganul meu e benzinar 1.6mpi si este bine intretinut. A stat mai mult in garaj de nu am multi kilometri dar in ultimii doi ani a fost pus la treaba mai mult. :)

      Ștergere
  37. la mine dupa 40000 km nu e nimic uzat pe acolo. dar nu merg agresiv, si nic pe drumuri foarte denivelate. tu mergi agresiv banuies, de le-ai uzat in doar 11000, nu?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pai da, merg agresiv, dar doar cu roata din stanga.
      trebuie sa fi animal sa termini un capat de bara in 11.000km din cauza condusului. odata cu el faci praf bucse brate si bara stabilizare, pivoti, bielete bara stabilizare... sau iei o groapa asa mai animalic, ceea ce nu a fost cazul la mine.
      colegul schimba capetele de bara pe la 30.000km... de fapt face toata directia pe la acei km. dar el nu opreste aproape la nici un bump speed, sare borduri, agresiv pe viraje

      Ștergere
  38. nu stiu...poate gresesc,dar dupa schimbarea capetelor de bara nu trebuie facuta geometria rotilor?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu gresesti, chiar trebuie facuta geometria :)

      Ștergere
  39. sal cris. sunt marius. imi pare rau ca piesele de la mine au tinut doar atat, sincer eu am schimbat cap de bara cel original stg la vreo 30.000 cu unul moog si acum am 72.000 si inca e ok. in primavara am facut itp si mi-au schimbat doar bucsele de la bara stabilizatoare. cum spuneam la postul cu eroare consum cb , livrez piza cu masina asta si nu o menajez deloc si sa nu visati ca drumurile prin italia ar fi cu mult diferite de cele de acasa. sincer imi pare rau si sper ca nu esti suparat pe mine , eu chiar am incredere in moog . stima si respect pt ceea ce faci. va pup.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu sunt deloc suparat pe tine :)
      spuneam si in tutorial ca totul este loterie. la mine s-a dus capatul de bara de origine de pe dreapta dupa aprox 22.000km. cel de pe stanga dupa 92.000km. deci indiferent ce cumperi, este pura loterie :)

      Ștergere
  40. Cris o parere de specialist , e bun capatul de bara din link-ul asta. http://www.charissetyres.ro/Piese-Auto/PIESE-LOGAN/DIRECTIEL/CAP-BARA-DACIA-LOGAN---SANDERO-DR-PLSK033

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La banii aia nu-mi inspira deloc incredere :)
      Si nu sunt specialist, si eu iau din recomandarile altora

      Ștergere
  41. Ce mai fac capetele de bara Master Sport, ca mai unpic si tre sa le schimb si eu. Am gasit o firma in Timisoara pe Calea Lugojului aproape de Ghiroda, care are preturi nesimtit de mici la piesele master Sport, insa din pacate nu lucreaza decat cu persoane juridice, si banuiesc ca e vorba de cantitati mai mari. L-am sunat si pe flacaul ala cu piesele, dar era in concediu, mi-a dat numarul lui frate'su, dar ala nu mi-a raspuns. Daca stii mai multe detalii despre piesele respective (parca spuneai ca ti-e prieten cel care le vinde)spune aici te rog.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. dupa 8 luni si vreo 12.000km sunt inca functionale. mie mi-a picat un moog dupa acesti km si m-a costat dublu

      Ștergere
  42. cap de bara master sport 20000km si merge brici

    RăspundețiȘtergere
  43. Criss am gasi capete de bara Master sport dar ma sperie pretul mic , tu ce zici se merita ? uite aici http://www.elit.ro/ro-1/noutati/art_2580/elit-rom%C3%A2nia-v%C4%83-ofer%C4%83-master-sport-pentru-dacia-logan.aspx

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. are socrumiu pe masina de ceva timp, de prin primavara si cateva mii de km. nu stiu ce sa-ti spun de ele

      Ștergere
  44. Striatiile de care vorbesti, pe bila pivotului, sunt de la nisip/impuritati/praf etc patrunse acolo.....totusi nu neaparat din cauza acelei bile sa dus pivotul ci mai degraba din cauza "plasticului" de care ziceai....Acela se uzeaza de la temperaturile mari ( frecare excesiva de la vaselina proasta, impuritati patrunse acolo etc insa si de la caldura transmisa de la sis de franare- la alte masini pivotii au scut termic, tocmai pt asa ceva).....Per ansamblu nu cred ca a fost o piesa originala ( sau stilul tau de condus este extrem),Lemforder/TRW am auzit ca rezista destul de bine

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. la acelasi stil de condus, poate chiar mai agresiv inainte, cel de origine a tinut 92.000km pe stanga. piese proaste... cacatul ala de cauciuc este de proasta calitate, s-a gaurit si asta a fost

      Ștergere
    2. Piesele de origine initial erau facute de Lemforder.....Si Moog sunt bune,daca sunt cu adevarat originale.....

      Ștergere
  45. am schimbat si eu la capete de bara de m-am saturat. luna viitoare le schimb iara. o sa pun Lemforder sa vad cum tin astea.vreo 5 seturi am schimbat in 4 ani si am 80.000. Drumuri de cacao.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si stil de mers bineinteles. a mea are 240.000 si merg acum cu al treilea set. si inca merge perfect.

      Ștergere
    2. incearca si o varianta pe TRW. sunt chiar bune.

      Ștergere
  46. Mi se pare mie s-au aceste capete de la Mog sunt niste rahaturi dupa cum arata acea rotula nui de mirare ca au tinut atat posibil ca cele de la TRW sa fie mai bune eu pe cele de uzina l-eam schimbat pe la 70000 de km si nu erau praf aveau doar un joc usor

    RăspundețiȘtergere
  47. inseamna ca cele de origine sunt cele mai bune.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si alea de fabrica pe care scrie dacia sau grup renault nu sunt facute de renault. sunt firme care primesc comanda de la dacia. in acest caz, daca nu gresesc, sunt facute de TRW.

      Ștergere
  48. dupa asta i-a refacut geometria?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nici in Bucuresti nu e asa de mult. Unde ai facut geometrie cu 124 de lei? mare magarie.

      Ștergere
    2. in timisoara. am gasit si mai ieftin, doar ca la www.pitstopdm.ro fac geometria impecabil.
      am facut in multe locuri geometria si evident, ieftin si nu o nimereau din prima. ma trimiteau sa testez, veneam si mai ajustau...
      in schimb Beni stie ce face si o face cu cap, arta, stiinta, plus talent.
      prefer sa dau 124lei si sa plec stiind ca este 100% ok din prima

      Ștergere
  49. Salut Cris te-as sfatui sa iti iei capete de bara de la QWP, sunt ieftine am dat 35 de lei pe ele si mau tinut cam 18miiD si 17mii S

    RăspundețiȘtergere
  50. Am uitat sa spun eu merg cu masina numai pe drum de tara,prin gropii si daia am pus pe masina si dalea de la Lemforder si m-au tinut cam 20 si ceva de mii asa ca am ales varianta mai ieftina

    RăspundețiȘtergere
  51. cristi am 18000 aproape si capatul de bara de pe stanga joaca dar nu tare si e de origine de cand masina ,de ce crezi ca s a uzat asa rapid?masina sta numai in garaj si nu cred ca a intrat apa in el

    RăspundețiȘtergere
  52. si eu l-am schimbat pe cel din dreapta la 22 sau 23.000km. masina nu a stat doar in garaj de ai facut 18.000km :)
    si nu cred nimic, e pur si simplu :)

    RăspundețiȘtergere
  53. Mog,.......70.000 km si inca nu am joc :D

    RăspundețiȘtergere
  54. de cine's facute capetele de bara cu arc ? :) lemforder ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cand gasesti de unde sa cumperi capete de bara cu arc, spune-mi si mie :)

      Ștergere
    2. am intrebat mosule :) imi iau lemforder, dupa ce se strica il tai si-ti trimit poze :)

      Ștergere
    3. pai dupa ce-l cumperi, inainte sa-l montezi, testezi cu un patent daca este rigid sau are acel joc sus/jos. n-ai grija ca nu se strica daca-l testezi :)

      Ștergere
    4. da stiu da ziceam sa-l si tai :) da il incerc inainte sa-l pun :)

      Ștergere
    5. nu au arc capetele de bara lemforder :)

      Ștergere
    6. deci niciunul aftermarket n-are :-? nasol atunci ... alea trw m-au tinut 25k si are joc doare foarte mic cel din stanga... cel din dreapta n-are joc... is curios cat ma tin astea :)

      Ștergere
  55. Sal , am schimbat acum 1 an capetele de bara si bieletele si acum am sparte burdufurile de capetele de bara, la service imi zice ca se pot schimba numa burdufurile de la capetele de bara, sti cumva care ar fi mai bune ??? am gasit numa de alea ASAM - CONEX.....sau mai bine sa schimb cu totul capatul de bara cu alea de la dacia?

    Merci mult Cris !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca burduful este spart, inseamna ca apa a intrat si inevitabil o sa rugineasca, deci sunt compromise.
      schimbarea acelor gume fiind dijaba

      Ștergere
  56. sal cris ma poti ajuta si pe mn? am skimbat capul de bara si bieleta de directie si tot am o o bataie pe partea stanga..cand pun mana pe roata pozitionat de la ora 9 si 3 are o bataie ce ar putea fi? (caseta de directie?)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. posibil pivot? vezi si la ora 12 si 6 cum se simte. daca nu e de acolo, cel mai probabil caseta de directie... desi ar trebui sa simti si din volan acea bataie cand stai pe loc si invarti de el.

      Ștergere
  57. am incercat si de la ora 12 si 6 nu se simte nmk..altceva nu imi dau seama ce ar putea fi la 33000km pe care ii am sa skimb bieleta si capul de bara(ele fiind bune fara sa bata macar un pic)...de asa e cand te iei dupa unii mecanici de la pitesti nu mi-a mai ramas decat sa ma gandesc la ce e mai rau 'caseta de directie' ms pt raspuns bafta la tutoriale

    RăspundețiȘtergere
  58. Cat ai dat pe ele .....in comparatie cu reprezentanta, tinand cont ca ambele piese sunt de origine.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 200lei ambele. la reprezentanta este peste 200lei bucata si nu garanteaza ca au arcul in interior

      Ștergere
    2. De ce 200 lei ? Pretul pt. o bucata este 75 lei (pe pagina pusa de tine).
      Esti sigur ca sunt de origine? Daca sunt bune de ceva.

      Ștergere
    3. sunt doua feluri de capete de bara de origine, cele care au arc in interior(100lei bucata) si cele care nu au arc in interior(75lei bucata).
      ambele variate sunt de origine, dar doar cele cu arc in interior vin montate pe masina din fabrica.
      silviu vinde doar repere de origine si chiar este de incredere, sunt sute de persoane multumite de produsele lui.

      Ștergere
    4. Multumesc de informare. Eu intrebam pentru ca nu am vazut in lista lui de produse decat la 75 lei. Tu cum de ai stiut ca are si la 100.

      Ștergere
    5. penca eu i-am luat pe toti la rand, cei care vand piese, si le-am dat tema de casa sa caute capete de bara cu arc in interior :)
      Silviu a fost singurul care a gasit ;)

      Ștergere
    6. Banuiam eu. Vreau si eu o bucata si de asta intrebam. Mersi mult.

      Ștergere
  59. Salut Cris, mi-au spart hotii masina, mi-au indoit portiera, am reparat-o, am pus un butuc de la demontari ca am inchidere centralizata dar usa nu se inchide decat din interior cu ea inchisa. Se inchid toate cele 3 usi din telecomanda(butoane cheie) iar cea care a fost sparta numai de la butonul de langa geamul ei, Ce trebuie sa fac sa functioneze si ea odata cu celelalte, pe inchidere/deschidere centralizata. Multumesc anticipat. Stima.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, ajuta daca imi spunei daca se aude actuatorul ca ar vrea sa faca ceva, misca, sunet...
      in principiu ori nu ti-au pus cei de la service ceva bine la reasamblare, ori trebuie sa schimbi actuatorul http://www.tutorialelogan.ro/2011/07/demontatmontat-actuator-usa-fata.html

      Ștergere
    2. Dupa ce mi-a spart masina inchiderea centralizata functiona, banuiesc ca i-a pus tija aia la butuc (butuc care nu este al usii) si din aceasta cauza nu functioneaza, sau vreun papuc care alimenteaza (misca in sus si jos) butonul din interior. Exista si variantele astea? Multumesc

      Ștergere
    3. ce intreb eu si ce-mi spui tu...
      iti dai seama ca n-am nici ce-a mai mica idee ce ti-au facut sau nu acei mecanici care au reparat. asta poti vedea doar daca dai jos fata de usa.
      eu te-am intrebat daca auzi sunet in usa atunci cand incui/descui, asta elimina direct nu stiu ce papuc de care spui tu acolo. nu ca ar fi vreun papuc, este o mufa cu doua contacte

      Ștergere
  60. Cristi, stii cumva daca e vreo diferenta de cod intre capetele de bara cu arc si cele fara arc ? Ma refer la cele de origine, pe care le-ai luat de la silviu_79. Sau daca e vreo diferenta intre ele. Eu am facut comanda de unul cu arc, dar silviu_79 mi-a trimis unul fara arc si taxat la 100 lei.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu stiu sa-ti spun diferente de cod.
      ia legatura cu silviu, precis a gresit din graba sau neatentie

      Ștergere
  61. Buna ziua,

    In urma cu ceva timp am vizualizat filmuletele privin schimbarea capetelor de bara. Cum am avut si eu aceasta problema, mi-am cumparat setul de capete Lemforder, si m-am pus sa le schimb. In momentul schimbarii am observat ca bieletele antiruliu au cauciucul foarte crapat, chiar rupt, si le-am schimbat si pe acestea. Am fost la service pentru reglarea directiei si acum totul este ok, nu mai exista nici zgomotul caracteristic capetelor de bara si nici joc la roata. Cu toatea acestea, zgomotul in interior nu s-a ameliorat foarte mult, mai ales la turatii foarte joaste - sub 1500 rpm. intamplator intr-o zi am lovit roata cu piciorul si - surpriza, am constata ca zgomotul din interior seamana foarte mult cu cel produs in momentul lovirii. Pentru exemplificare am facut un scurt filmulet.

    https://www.youtube.com/watch?v=1aTd6_sqYwM

    Ma puteti ajuta cu un sfat.... ce ar trebui sa mai verific, sau daca recunoasteti problema, imi puteti spune ce ar mai trebui sa schimb la ea? Cum spuneam, zgomotul il intalnesc la turatii joase, in toate treptele de viteza, indiferent de sarcina motorului, si este sub forma unui "barait".
    Va multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, clar ceva subansamble cum ar fi placutele de frana, protectie disc din tabla sau poate chiar scutul motor. fiind un renault, nu te pot indruma precis, nu stiu exact cum este la tine.
      ca sa elimini placutele, pune pe cineva sa calce pedala de frana si tu dai in roata

      Ștergere
  62. salutare ! sunt Marius cu piesele de directie. revin la moog partea stg mort la 92 mii schimbat cu trw si am 125 mii AND COUNTING . partea dr origine mort la 80+ mii schimbat cu trw . ciudat este faptur ca dr ar trebui sa fie cel care pica mai des ... o fii din cauza mea ca am vreo 140kg ? un sfat ... febi este doar un ambalator de piese nu producator si asta ar trebui sa intrebati cand cumparati vreo piesa . acum unii spun ca moog este kkt eu va spun ca mor da gat cu voi si nu dau moog pe nimic altii spun ca febi este bun iar eu ridic o spranceana ( mastersport n-am auzit in 10 ani ca vanzator de piese de marca asta ) am vandut zilnic tone de SIDEM si de la unii se intorceau la fel de repede in garantie iar la altii in 2/3 ani de colaborare si omu ( mecanicu) numa sidem cumpara si era foarte multumit de marca , lemfoerder chiar si pt mine cu pret de achizitie -40% discount si tot erau prea scumpe ca sa le testez. sa nu credeti ca vb prostii am lucrat 10 ani la Trost Auto Service Technik ( ex Meteor ) si credetima ca foarte multi mecanici pe care ii credeti buni ma sunau sa imi ceara pararea si multi mecanici pe care nu ii cunoasteti m-au invatat lucrurile astea . Cris nu arunca banii pe pitstop ca nu e chiar asa, aveau candva un mester mare care le-a ridicat calitatea serviceului dar a plecat si a ramas doar pretu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. la pitstop tot Beni face geometria rotilor si o face foarte bine :)

      Ștergere