Reglat si demontat contactor de frana

Din momentul in care am primit masina am avut aceasta problema. Abia cand dadeau rotile sa se blocheze se aprindeau stopurile de frana de pe spate. Evident ca mi-am dat seama doar dupa o saptamana, asta dupa ce vre-o 4-5 masini in spatele meu au franat de le-au scartait rotile.
Nestiind de unde ar putea fi problema m-am dus la service pe garantie. Am plecat din service dupa 10 minute.
Chiar daca stii ca nu ai probleme, ar fi bine sa verifici si la tine cat de mult trebuie sa apesi pedala ca sa se aprinda becurile din spate.



74 de comentarii:

  1. wawwww tutorialu' asta e chiar misto...cam asa e si la mine cand apas pedala putin de tot..pula nu se aprinde , dupa ce o apas mai mult atunci da...trebuie sa fac si eu asta :P

    RăspundețiȘtergere
  2. Am facut si eu la Loganul meu pe penultima pozitie, ca pe ultima stateau aprinse continuu, esti meserias Streulea

    RăspundețiȘtergere
  3. Deci, ca sa se aprinda mai repede, trebuie impinsa tija?
    Multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
  4. ii mai faci multe modificari cred ca de cand l-ai cumparat in fiecare zi lucrezi la el :)).....oricum GJ ...pt tutoriale :D

    RăspundețiȘtergere
  5. super!! eu am avut probleme cu intrerupatorul asta si am fost la service si mi l-au inlocuit gratuit :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Cris, mi se pare mai simplu sa reglezi contactorul fara sa il demontezi :P

    RăspundețiȘtergere
  7. ideea era si cum sa-l schimbi sau sa identifici o eventuala problema :)
    dar mie mi s-a parut mai usor sa-l ajustez cand era jos

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Te rog sa-mi spui de ce nu se aprinde martorul de la bord pentru frana de mana, cand ridic maneta ? Mersi 1

      Ștergere
    2. no ca asta n-am mai auzit :)
      ori este contactorul defect, ori ars ledul in bord

      Ștergere
  8. geo din teleorman te felicita :)))

    RăspundețiȘtergere
  9. am remediat problema asta acum 3 saptamani...daca mergeam usor cu masina si franam din timp nici nu se aprindeau stopurile si era periculos sa nu ma pupe unu din spate

    felicitari pt toate tutorialele Cristi

    RăspundețiȘtergere
  10. am vazut si eu problema asta, urmaresc becul seara la luneta, am masina din 2009, are 21000 km si am observat diferenta fata de cum era noua. atunci doar apasam putin pedala si se aprindea becul, acum apas...si mai e pana se aprinde...o fi de la contactor sau uzura placute+discuri?

    RăspundețiȘtergere
  11. contactorul nu are legatura cu placutele, discuri sau tamburii spate. deci e de la contactor, doar de la el

    RăspundețiȘtergere
  12. da super...nici nu mai verific nu mai chem pe nimeni asistent sa-mi dea sfaturi nejustificate il dau jos si-l reglez la o "treapta"....

    RăspundețiȘtergere
  13. la loganul meu din 2008 nu este reglabil

    RăspundețiȘtergere
  14. salut, de cand am asteptat tutorialul acesta :D ca sa fac si eu la fele ca tine cum ating pedala sa mi se aprinda becurile cat ar trebui sa imping inauntu acea tija, la maxim ?

    RăspundețiȘtergere
  15. salut cristi cand faci un tutorial cum se activeaza martorul de la centura de siguranta?

    RăspundețiȘtergere
  16. dacomaniac: ma indoiesc ca la toate loganurile e la fel acea distanta. ai grija sa nu iti stea continuu aprins sau sa se aprinda de la vibratii!

    Anonim: m aindoiesc ca nu e reglabil

    remus: din cauza asta e reglabil, nu la toate e la fel

    Anonim: senzorul de centura implica achizitionarea altor cuple cu senzori... asta implica bani, deci momentan nu

    RăspundețiȘtergere
  17. am parcat in spatele unui geam eu avand mcv nu vad nimic din interior si este ok la o singura " spira" ..uite asa loganurile noastre devin apropiate de marcile cu renume...
    p.s.
    am citi pledoaria ta vis-a-vis de logan si-ti impartasesc opinia este o masina buna mult mai buna decat o groaza de alte specii...insa lasa de dorit la aceste mici retusuri de pot fi remediate...

    RăspundețiȘtergere
  18. am incercat si eu azi sa fac chestia asta dar contactorul nu este la fel al meu nu este reglabil si nu este nici mufa la fel , e mov si are 2 cleme pe lateral + ca nu are decat 2 fire .

    RăspundețiȘtergere
  19. stiam ca nu e un singur model al acestui contactor

    RăspundețiȘtergere
  20. la mine nu seamana deloc cu al tau..:))dar e aceeasi filozofie...si la mine era tija aia lunga...am logan 2006 mpi full...dar nu vad eu bine ,dar la loganul meu geamurile sunt mai inchise la culoare...o sa-ti fac o imagine sa ti-o dau pe mess...si nu e logan facelift nou:| k la astea noi poti sa-ti alegi si geamuri mai inchise...e normal?cristi?

    RăspundețiȘtergere
  21. din cate stiu eu geamurile nu's optionale, dar poate ma insel

    RăspundețiȘtergere
  22. cand am luat eu masina erau :D , si volanul era optional =)))

    RăspundețiȘtergere
  23. interesant chiar nu stiam si inca cv nu stiu ce dimensiune intra la boxele de pe spate zimi si mie sau mai bn fa un tutorial si daca e necesar de un accesoriu in plis ca cele de pe fata zimi si mie unde gasesc si cum te rog sunt ff debusolat nu stiu ce dracu imi poate intra si ce nu

    RăspundețiȘtergere
  24. astea sunt cele 2 piese necesare ca sa pui si in spate. ele fiind cele de origine http://www.loganclub.ro/forum/showpost.php?p=886964&postcount=3566
    boxele sunt identice cu cele din fata, parca 13cm. sau 15cm? nu mai stiu exact.
    asta nu insemna ca doar alea le poti pune. poti prinde boxele direct de tabla existenta

    RăspundețiȘtergere
  25. daca vrei sa pui muzica atunci folosesti ceva profi cum e dynamat.
    daca vrei doar o izolatie fonica folosesti fonomin http://www.loganclub.ro/forum/showthread.php?t=14723

    RăspundețiȘtergere
  26. Foarte util acest tutorial!
    Eu am Ambiance 1.2 16V cumparat luna trecuta si avea problema asta! Am reglat si eu contactorul si acum e ok! L-am reglatfara sa il dau jos! E foarte important sa vada si fraierul din spatele tau cand vrei sa pui frana! Nu doar atunci cand ai pedala aproape de fund! E bine sa se aprinda din timp!
    Mersi Cris!

    RăspundețiȘtergere
  27. domnu cris chestia asta este valabila si la o dacia 1300 din 77

    RăspundețiȘtergere
  28. e valabila chestia si la o dacie din 1977.

    RăspundețiȘtergere
  29. ms de raspuns , mai fa niste tutoriale amuzante de pilda cum sa cureti presurile sau cum sa acoperi masina cu prelata

    RăspundețiȘtergere
  30. Mersi mult...e a doua oara cand ma salvezi (prima a fost cu inlocuitul becului de far). Cred ca este singurul site de pe internet care m-a ajutat sa economisesc bani. Sunt fanul tau :)
    Noroc si sanatate

    RăspundețiȘtergere
  31. un tutorial pentru schimbat cablu de acceleratie .. ? :D simt ca agata si nu prea stiu cum sa il schimb. multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
  32. eu am diesel, adica acceleratie electronica. poate in viitorul apropiat daca prind vre-o victima

    RăspundețiȘtergere
  33. @CRiS - hai ca am rezovat. Pana la urma mi-am bagat eu nasu si am reusit :)
    Credeam ca e mai complicat , dar e chiar f simplu.
    Multumesc oricum !

    RăspundețiȘtergere
  34. Salut Cris, multumesc pentru acest tutorial. Am incercat sa fac la fel ca tine pentru a schimba contactorul. Problema e ca la mine mai este o aparatoare deasupra pedalelor care ma impiedica sa ajung la el. Poti sa ma sfatuiesti cum sa o dau jos fara sa o rup? Pare a fi prinsa cu niste "nituri", chiar nu mi-am dat seama cum s-o demontez.

    RăspundețiȘtergere
  35. Revin: M-am prins, masca de pedalier e prinsa doar cu niste braduleti :)

    RăspundețiȘtergere
  36. salut sunt andrei din bucuresti..te felicit pt tutorial..am reusit sa-mi schimb singur SMD din bord..plus din butoane...acum ma duc sa-mi reglez si frana...si am realizat ca am aceeasi problema la geamuri cum ai avut si tu...felicitari...si am 23 ani..deci se poate...

    RăspundețiȘtergere
  37. Multumesc pentru tutorialele ce le faci sunt super ok!
    Am scutit o groaza de bani la SERVICE sau la "MESERIASI"

    RăspundețiȘtergere
  38. Ceau Cris, sunt Marian
    Am o problema cu un Logan,in momentul in care merge semnalizarea dreapta si pun si frana creste cadenta de semnalizare, iar senzorul de frana in acest moment nu se aprinde complet ci doar chior.

    RăspundețiȘtergere
  39. este tutorial facut cu aceasta problema. lipsaa masa la triplele spate. cauta ''rezolvat aprins bec ceata in bord''. il gasesti la sectiunea Intretinere. scriu de pe mobil si imi e greu sau caut acum link

    RăspundețiȘtergere
  40. m-a mancat undeva si pe mine cu tutorialu asta si acum sta aprins pe frana si cand apas se stinge =))) .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. e bine ca in final ai rezolvat problema :D

      Ștergere
    2. Dap. Acum e fortza' , decat apas putin pe frana si se aprinde , inainte avea "lag" =)) .

      Ștergere
  41. Cristi, la mine becul ramane aprins si nu se stinge dupa ce iau piciorul de pe pedala, si doar la un moment dat, cand apas de 2-3 ori.
    Sa fie dereglat sau trebuie sa schimb contactorul?
    Stima.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. posibil si din reglaj, posibil si sa fie defect. prima data verifici daca este din reglaj. daca face la fel, schimbi

      Ștergere
  42. la 16v 2006 nu este reglabil, trebuie sa ma duc sa-mi iau altul ca asta e busit. l-am desfacut eu, dar nu se vede mare lucru inauntru, un arc si un contact de metal langa mufa. cele de dci sunt diferite de benzina

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ba e reglabil, doar ca difera un pic forma ;)

      Ștergere
    2. e bine ca ti-ai dat seama si nu mai trebe sa le dai bani la pacalici :D

      Ștergere
  43. Sal CRiS!
    Chiar acum am venit de la masina si am constatat ca nu mi se aprind becurile de la franare. M-am uitat la contactor cu o lanterna si am constatat ca e un pic diferit fata de ce ai prezentat, in sensul ca difera mufa ( e un LOGAN AMBITION 1,6 , 2005). Banuiesc ca defectiunea este din contactor, precum ai prezentat si tu, dar ar putea fi si din sigurante?
    Te felicit pentru tot ceea ce faci! Cu aceste tutoriale pe care le prezinti am rezolvat multe probleme.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. vezi pe capacul de la sigurante, este cel pe care scrie STOP. ma indoiesc ca ar fi sigurata arsa. eu la contactor am 4 fire, tu ai doar doua fire. il dai jos si te duci la magazin cu el in mana si cumperi altul

      Ștergere
  44. Salut.
    Am un logan din 2006 diesel si nu vad acel contactor deasupra pedalei ca in filmare.
    Problema este aceeasi, niciunul din cele 3 stopuri pe frana nu se aprind.
    Am o protectie sub bord spre pedale si ma impiedica sa vad mai mult. Am incercat sa pipai cu mana dar nu am gasit nimic.
    Ce pot sa fac?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, fix din cauza acelei mochete nu vezi contactorul. http://www.tutorialelogan.ro/2014/05/mocheta-insonorizanta-sub-bord-langa.html

      Ștergere
    2. Ma gandeam. Mersi de raspuns. Incerc acum sa o scot. Daca este ars sau stricat imi pot da seama cu ochiul liber?

      Ștergere
    3. doar daca il scoti si-l masori. dar ai verificat cumva siguranta din tablou? este la pozitia "STOP". eventual incearca daca functioneaza motorasul de la pompa stropitoare, este pe aceiasi siguranta

      Ștergere
    4. Am rezolvat :) . Am scos mocheta din acele clipsuri si am demontat contactorul, dar discutand cu un "vecin" de parcare, mi-a sugerat sa schimb siguranta cu una de rezerva de pe capac. Am schimbat siguranta de stopuri pe frana de 20 cu una de rezerva de 10. Acum functioneaza. O sa merg maine sa caut o siguranta de 20 sa o pun la loc.
      Concluzie pentru cei care au probleme: De verificat siguranta, dar si contactorul.

      Ștergere
  45. Ai cumva idee daca mai exista si alt consumator legat la siguranta pentru stop/frana? Ma refer la acea siguranta care are simbolul "STOP" in panoul de sigurante.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. motorasul de la sprituitoare, becul de marsarier

      Ștergere
  46. Iti multumesc frumos pentru acest tutorial.
    Mie mi-a fost de mare ajutor !

    RăspundețiȘtergere
  47. Salutare am si eu o problem : de o saptamana se arde, strica contactorul de la frana zilnic nici cei de la service nu si dau seama de ce.
    Ce e de facut o parere

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am uitat sa mentionez am logan 1.4 mpi din 2005 si stropitoarele merg nu am probleme cu ele

      Ștergere
    2. foarte buna intrebare... in afara de faptul ca a fost inlocuit cu un contactor de slaba calitate, nu vad ce ar putea fi. in interior este un simplu si banal contact, nimic special, nimic complicat.

      Ștergere
  48. Salut, am schimbat si eu contactorul a doua ora si s-a ars.de la ce ar putea fii? Am pus mufa pe direct cu un fir si a mers foarte bine.am laasato asa o perioada si.nu se simtea cum ca ar mirosii a ars

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. probabil s-a defectat si al doilea contactor. nu trebuie neaparat un motiv

      Ștergere
  49. Salut Criss
    Ai idee daca contactorul de stop pe frana de PH2 se potriveste cu cel de PH1....sunt diferite ca functii?

    RăspundețiȘtergere
  50. Si conteaza daca este Diesel sau benzina? Berlina sau MCV?...ca tot ce gasesc de cumparat specifica benzina sau diesel..........Multumesc mult ....am invatat multe de la tine

    RăspundețiȘtergere
  51. Criss.........am schimbat siguranta am pus una de 10 noua...am verificat contactorul pe alt logan merge perfect.........zi si mie te rog care este urmatorul pas unde pot verifica o eventuala defectiune,pentru ca nici unul din cele 3 becuri pe frana nu se aprind......am un mcv diesel din 2008

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. contactor, siguranta, becuri.
      eventual fir intrerupt pe traseu, dar slabe sanse.
      ar mai fi prezenta apei in masina, mai exact ub partea stanga fix sub centura de la sofer. acolo este mufa care imbina instalatia electrica din fata cu cea din spate. scoti chederul de la sofer, dai mocheta la o parte si verifici

      Ștergere
  52. Bunnn......multumesc de sfat..am mai citit acum pe aici ca pot verifica in spate la stopul stanga unde este firul de masa ca poate este oxidat pe acolo......oricum multumesc ca raspunzi.......... esti super de treaba

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu are nicio treaba lipsa de masa la acel stop, al treilea stop de frana are masa serparat. si daca ar fi masa de vina,n-ai avea semnalizare, pozitii, marsarier, ceata functionale

      Ștergere
  53. Ai cumva schema electrica pentru diesel .....nu imi vine curent in nici o mufa de la stop.....am 4 fire in contactor si na gndean daca e posibil un releu sau ceva?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am, nu stiu daca este pentru diesel sau nu. imi dai un mail ca sa-ti trimit, are vreo 600 mega. Viso se numeste, parca

      Ștergere