Schimbat amortizoare spate

Cu 4 ani in urma am filmat o simulare de schimbare a amortizoarelor pe spate iar acum le-a venit randul si evident, am filmat sa vedeti si voi.
Se pare ca am facut doua greseli, doar una una din ele fiind grava.
1. Strangerea suruburilor din partea de jos se face cu rotile jos. nu neaparat sa stea complet pe roti, macar sa se sprijine putin, fix cat telescopul sa fie putin comprimat.
2. Nu am facut amorsarea amortizoarelor. Nici nu stiam de asa ceva pana in acest moment. Amorsarea amortizoarelor presupune comprimarea si decomprimarea completa de vre-o 10-12 ori, la fiecare amortizor in parte. Aceasta operatiune se face la amortizoarele bitbulare gaz-ulei pentru egalizarea presiunii intre supape.
Am efectuat ulterior amorsarea acestor amortizoare si din cate am inteles, nu este prea tarziu, chiar daca a trecut o luna de cand sunt pe masina.
Cum eu nu stiam nimic despre aceasta operatiune, pot doar sa-i multumesc Anonim-ului de aici pentru acest sfat.



113 comentarii:

  1. min. 11:18 "Bucsa de metal"=))
    Fara suparate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. a dracu pielea pe tine, repede a bunghit-o el :))
      am vazut la editare ca am gresit, nu mai aveam ce sa-i fac :)

      Ștergere
    2. Sper aca nu te'ai suparat!
      A fost asa o gluma!
      Respect!

      Ștergere
    3. n-am de ce sa ma supar :)

      Ștergere
    4. Salut Cristi nu stiu sigur daca tiam mai scris despre aceste telescoape adica marca asta MONROE cum prezinti si tu in tutorial isi fac treaba isi merita fiecare banut?

      Ștergere
    5. sunt cele de origine, cu ele vin din fabrica. eu pe fata le-am schimbat la 70.000 tot cu monroe si acum au 75.000km. pe spate au 145.000km. nu stiu sa-ti spun daca merita fiecare banut

      Ștergere
    6. multumesc ! mult noroc in continuare !!

      Ștergere
  2. Trebuie facuta geometria dupa schimbarea telescoapelor?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pe spate? glumesti? n-are nici o treaba

      Ștergere
  3. suruburile alea sunt date cu pasta blocanta pentru filete :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. alea de pe punte de 18 ;)) de la min 5:30

      Ștergere
  4. pe fata, daca se schimba telescoapele, necesita sa se refaca unghiul? sau altele?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pe fata prin schimbarea telescoapelor afectezi doar caderea si acest reglaj nu este posibil la logan. ca sa reglezi caderea ai nevoie de un surub de reglaj cadere, acesta http://www.daciashop.ro/arcuri-amortizoare/surub-cadere-Monroe

      Ștergere
    2. pai si daca dau 300elei pe 2 amortizoare, mai dau alti 250lei pe 2 suruburi...
      Ce amortizoare/telescoape recomanzi pentru fata 1.4mpi?

      Ștergere
    3. pai nu te pune nimeni sa dai acei bani pe suruburi excentrice ca sa poti regla caderea, loganul nu a fost conceput din fabrica sa poti regla acea cadere. toleranta din suruburile telescoapelor este foarte mica dar aproximez o diferenta de vre-o jumatate de grad si nu este chiar grava acea diferenta.
      nu recomand nimic, nu stiu ce este bun sau nu :)

      Ștergere
  5. La min 5 si 10 sec se vede bucsa punte si daca zici ca troncanea asa de tare nu crezi ca ar putea fi si de la acea bucsa?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si daca am schimbat telescoapele si acum nu mai bate? deci nu e din bucsa aia

      Ștergere
  6. acum tata-socru are amortizoare Monroe :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mai important de atat este ca are stabilitate :)

      Ștergere
  7. Cati Km aveau pe masina vechile telescoape?

    RăspundețiȘtergere
  8. Salut cristi, am un logan 1.4 din 2005 cu 130.000km la care nu am schimbat decat un rulment pe dreapta, pompa de apa si motorasul de relantiu. Crezi ca ar trebui sa desfac si sa verific telescoapele, bucsele, etc. masina nu bate nu zice nimik iar despre stabilitatea poate nu imi dau eu seama (nu pot sa zic ca a fost foarte stabila nici cand era noua...) Ms ast rasp.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. depinde, nu stiu eu ce sa-ti spun :)
      eu zic ca ai telescoapele uzate, precis si pe la directie ai uzura. sigur bate, dar esti tu obisnuit cu ea asa :)
      uitate la telesoape, sunt murdare cu ulei?
      in sectiunea asta http://www.tutorialelogan.ro/p/mecanica-si-intretinere.html am pus tutoriale cu verificat capete bara. pariu ca la tine sunt uzate? :)

      Ștergere
  9. La min 5 si 10 sec se vede bucsa punte si daca zici ca troncanea asa de tare nu crezi ca ar putea fi si de la acea bucsa?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu nu cred nici la biserica. am schimbat telescoapele si a disparut troncanitul. vechile telescoape aveau 92.000km, masina era instabilala viteza mai mare, troncanea spatele pe denivelari. totul duce catre telescoape :)

      Ștergere
  10. dar cu arcurri din alea sport dardaie rau prin gropi sau nu e mare diferenta?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. depinde ce arucri cumperi. eu am Eibach si sunt mai soft. este putin mai rigida ca si cu arcurile stoc, ete normal, acesta este pretul stabilitatii crescute. eu dau confortul pe stabilitate

      Ștergere
  11. Andrei Severin17 mai 2013, 13:26

    Felicitari pentru tutorial si modul de lucru. Esti ce trebuie!
    Pare foare buna pasta ceramica, o sa caut su eu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. http://www.daciashop.ro/pasta-ceramica-sonax
      :)

      Ștergere
  12. Aleleu ce iti mai place sa dai cu pasta aia ceramica nu afecteaza cauciucul?am sesizat hai sa zicem o mica gresala la proba telescoapelor mai mult la cum ai explicat proba lor eu stiu ca un telescop trebuie sa opuna rezistenta atunci cand tragi de tija nu cand apesi pobabil ca cele pe gaz au alt sistem si eu nul cunosc dar oricum arcul la apasare are rolul de a amortiza si telescopul de a retine caroseria sa fie arnucata in sus de arc poate geresesc te rog sa ma corectezi dar cu argumente

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu nu te contrazic, asa o fi. ce pot sa-ti spun e ca la comprimare nu opuneau mai deloc rezistenta.
      produsele petroliere strica cauciucul iar ceramica ma indoiesc ca ar fiprodus petrolier. scopul ceramicii este sa asigure un fel de ungere.

      Ștergere
    2. scopul amortizorului este sa faca arcul sa se miste mai "slow motion" asa.
      ca daca nu le-ai avea, si ai avea doar arcuri, ai face in masina exact ca fetele alea care se antreneaza cu kangoo jumps.

      Ștergere
  13. salut, o mica observatie:
    orice bucsa de cauciuc (amorizor, brat etc),trebuie stransa doar in momentul in care masina este jos.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. adevarat... cand am pus sus telescopul, l-am comprimat putin, deci e aproape ca si atunci cand statea masina jos. in parteade sus nu este esential acest aspect, cel putin nu la telesoapele spate.

      Ștergere
  14. recomand celor care vor sa-si schimbe telescoapele pe spate sa nu puna telescoape produse de firma ASAM

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. foarte buna recomandarea ta , asam=praf!!!!

      Ștergere
  15. Ori nu ai filmat ori nu ai facut asta, dar telescoapele trebuiesc amorsate inainte de montare, si chiar tinute numai cu tija in sus dupa amorsare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asta cu amorsatul nu o stiam, aud pentru prima data. tocmai m-am informat de pe internet si procedura presupune comprimarea si decomprimarea fiecarui telescop de 10-15 ori. in acest fel se elimina ceva bule de aer de pe nu stiu unde.
      fiind montate pe masina, amortizorul nu o sa faca aproape niciodata o cursa completa de comprimare si decomprimare.
      daca nu sunt amorsate, posibil sa apara batai in timpul mersului

      Ștergere
    2. Tu chiar crezi treaba asta adica fabricantul amortizorului nu isi face treaba pana in capat si risca sa i se returneze sute de amortizoare ca, clientul nu a stiut ca trebuie amorsate, atatea gogorite se scrie pe internet ca ma ia rasul cum pui mei sa iasa bule de aer din amortizor pe gaz nui logic nici din ala pe ulei pe unde iese aerul iese si gazul si uleiul mai mai ce talente de meseriasi au uni in cap si iti impuie si tie capul, dale rapid jos si le amorseaza ca maine vine unul si iti spune ca nu leai pus cu scrisu in fata s-au in spate si nu se amesteca neuroni

      Ștergere
    3. am cautat pe net si mai multi vorbesc despre aceasta amorsare, deci tiind sa cred ca este ceva adevar acia. posibil ca in fabrica sa ajunga la muncitor gara amorsate si probabil manipulate doar cu tija in sus.

      Ștergere
    4. In primul rand nu clientii monteaza amortizoare ci ele sunt destinate montarii in service autorizat(implicit) garantie, si acolo mecanicii stiu ca trebuiesc amorsate. eu sunt cel care am mentionat asta in comentariul mai de sus, si tin sa spun ca nu sunt gogorita de meserie ci mecanic auto cu calificare in acest sens. Amortizoarele bitubulare adica gaz-ulei au nevoie de amorsare nu pentru eliminarea bulelor de aer ci pentru egalizarea presiunii de gaz si ulei intre supape, si atunci nu exista riscul ca ele sa bata dupa un timp. era doar o observatie cu intentii bune,nu doream sa critic metoda lui Cristi. Apropos Cristi faci o treaba buna.

      Ștergere
    5. nu m-am simtit criticat, pur si simplu nu stiam de amorsare si ce-i drept, din ce am citit pe net, spuneau de bule, nicidecum de egalizare presiune.
      multam de sfat si daca tot te-ai intors pe aici, are ceva daca s-a circulat o luna cu respectivele telescoape? insemnand ca urmeaza s ale dau jos si sa le amorsez.

      Ștergere
    6. Prietene eu nu intentionez sa intru in polemica cu tine in uzina la montaj asa ceva nu este nu le amorseaza nimeni nu te contrazic si cu proxima ocazie voi verifica acest aspect cand voi inlocui asa ceva sincer un pic mi se pare tras de par acest aspect si ma explic ;adica in orice uzina daca acest aspect se practica trebuie sa fie un punct de lucru unde cativa meseriasi amorseaza amortizoare la un atelier service nu contest ca nu s-ar practica treaba asta desi am fost la mine in oras la reprezenta si nu la una si nu am vazut pe nimeni sa faca treaba asta posibil ca cei de aici sa nu cunosca despre cei vorba s-au nui intereseaza si nu isi pierd timpul te salut si nu te supara nu am avut intentie sa jignesc pe nimeni

      Ștergere
    7. Stiu ca tu nu te-ai simtit criticat, vorbeam insa cu cel care a facut comentariul respectiv, de parca eu vroiam sa-ti demonstrez tie si altora cine stie ce, cand eu dadeam doar un sfat prietenesc din practica noastra la service si din cunostintele mele. referitor la amortizoare, daca nu au inceput sa bata, nu e prea tarziu, chiar daca in realitate fiind noi, ele nu incep sa bata neamorsate decat dupa vre-un an. Deci sfatul meu, demonteaza, amoseaza cursa completa de 10-12 ori si monteaza la loc. La amorsare comprimi la maxim si il lasi sa se ridice singur la maxim. Spor la treaba iti doresc

      Ștergere
  16. cateva greseli. cum a spus si cel din fata mea ,telescopul tb. amorsat. in legatura cu proba, nu se face asa, pt ca cel vechi este doar pe ulei si e normal sa nu se ridice ,iar cel nou este bitubular ,adica ulei gaz si se ridica. bafta in rest esti tare la celelante.
    sunt anonim deoarece nu le am cu calculatoarele.

    RăspundețiȘtergere
  17. Buna treaba cu acest tutorial. Mie ca de obicei imi este suficient sa vad odata, restul e cancan :)
    Spuneau baietii de mai sus ca ar trebui amorsate telescoapele, ce inseamna asta? si la ce ar folosi din moment ce in timpul functionarii lor fac mii de curse sus-jos.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. fac curse sus jos, dar nu fac curse complete si consecutive. am completat sus deasupra tutorialului cu text ce insemna amorsarea amortizoarelor

      Ștergere
  18. Asa ceva nenea Streu bucse de "metal"!! sa imi spui si mie de unde se gasesc sa imi iau si eu :D:P

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. doua cuvinte pentru tine: suge-o :))

      Ștergere
  19. Aceași problemă am avuto și eu a trebuie să schimb toate 4 telescoape ca erau praf nu se mai ridicau nici unu.

    RăspundețiȘtergere
  20. asculta ce-ti spun, niciodata sa nu te bagi sub masina cand e pe cric daca nu ai asigurat-o si cu niste butuci pentru ca poate cadea. banuiesc ca ai auzit de acel motociclist care isi repara masina si aceasta a cazut de pe cric pe el.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. tu nu ai vazut ca a pus doi suporti S/D nu ai urmarit filmuletul....bravo cristi asa am sa fac si eu ...ce sa mai esti bun,ai idee daca as putea schimba eu acasa repartitorul de frana pe spate,la benzinarul meu ,nu stiu cum dreacu sa fac cu lichidul sa nu ia aer instalatia ,oricum am mai luat un dot 4 dacia sa complctez , ai ceva idei de schimbat .

      Ștergere
    2. @Anonim: intotdeauna asigur masina cand este pe cric, chiar daca nu ma bag sub ea :)

      @ionut: ai puteasa-ti schimbi si acasa, dar nici o sansa sa nu bagi aer :)

      Ștergere
  21. pt astia care au impresia ca a gresit zicand bucsa de metal: http://dexonline.ro/definitie/buc%C8%99%C4%83
    voi ce credeti, ca bucsa e neaparat din cauciuc sau ce? e 100% corect bucsa de metal.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. corect, poate fi si din lemn.

      Ștergere
    2. corect, termenul "bucse" exprima functionalitatea ei, nu materialul din care e facuta. Bucse de bronz, care e situata pe axul de la electromotor in fata bendixului, de exemplu.

      Ștergere
  22. salut, am urmarit si eu clipul cu schimarea amortizoarelor, le-am schimbat, dar pe puntea spate nu imi place deloc de ele, cam joaca, fata este ok, sa fie din cauza ca nu le-am amorsat? sau ca mi-e rupt acel tampon de cauciuc care protejeaza telescopul, sau asta nu are efect decat de protejare de mizerie? multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. acele protectii de praf mai au si rolul de opritor/delimitator. nu ti-ar place sa comprimi telescoapele spate sau fata pana la capat, ai scoate scantei.
      posibil din cauza ca nu le-ai amorsat

      Ștergere
  23. Salut Cris ai idee cand se schimba arcurile a mea are 6 ani si 65000 km...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. se schimba cam cand iti pare tie ca nu-ti mai plac :))

      Ștergere
  24. Salut Cris,te rog frumos daca imi poti da un sfat legat de amortizoare..si anume sa montez alaturi de arcurile H%R niste amortizoare intarite si scurtate? sau sa merg pe amortizoare noi MONROE pe gaz in ideea ca astea pe gaz sunt putin mai rigide decate cele pe ulei.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu-ti pot da un sfat in acst sens penca eu n-am testat asa ceva.
      ce-ti pot spune cu siguranta e faptul ca arcurile sport combinate cu amortizoare sport, este combinatia ideala.
      eu am pe masina arcuri sport eibach si telescoape Monroe cu ulei si gaz

      Ștergere
  25. salut, in legatura cu amortizoarele am revenit, dupa ce le-am amorsat, dar tot cam asa sunt, parca foarte putin masina sa mai rigizat, dar tot nu e ceea ce ma asteptam. aici ii un video cu amortizorele dupa ce le-am amorsat, si o comparatie cu cel vechi. https://www.youtube.com/watch?v=jeWAto9TCxA , nu sunt cam slabe pentru niste amortizoare noi?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cel nou este cel mai curat, da? nu-mi pare slab. vezi mai sus ca am pus si eu tutorialul, la fel de incet misca si la mine.
      nu trebuie sa se ridice in forta si rapid

      Ștergere
  26. da, cel curat este nou, dar eu zic ca se comprima prea usor, adica s-a lasat pe ele un om de 70 kg fara probleme

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nici la mine nu a opus prea mare rezistenta, dar nici nu m-am fortat sa-l comprim mai agresiv :)

      Ștergere
  27. Dupa ce "semne" pot sa-mi dau seama ca un amortizor s-a stricat?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. masina devine o barca, raspunde cu intarziere la comenzile de viraj efectuate de tine, bate cand dai in vre-o hartoapa, gasesti ulei curs pe el

      Ștergere
  28. am mers cu o masina de marfa, un Iveco 65C15 si desi e foarte inalta, goala poti sa iei curba cu ea destul de tare, fara pic de ruliu si asta datorita suspensiilor foarte tari, adaptate pentru carat marfa. interesant e faptul ca pe drum prost cu gropite si crapaturi poti merge tare fara sa simti ca drumul este prost. si masina e destul de rablagita si nu prea sofisticata tehnologic, si asta nu inteleg eu sincer sa fiu, cum reuseste sa le imbine asa bine pe amandoua.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. telescoapele sunt vinovate, raspund cum trebuie :)

      Ștergere
  29. cum as pute se simte in timpul condusului daca telescoapele sunt varza????
    sau cel putin sa vad daca sunt defecte fara sa le dau jos>??

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. troncane pe denivelari si pierzi grav stabilitate

      Ștergere
  30. La logan MCV 1.6 cum se schimba amortizoarele pe spate?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. greu :)
      trebuie sa dai jos o gramada de plastice care le ai prin spate ca s aajungi la piulita de sus. in partea de jos este identic ca si la berlina, acelas surub

      Ștergere
  31. Salutare. Cris am nevoie de un sfat, intotdeauna sfaturile tale m-au ajutat.
    Am un Logan diesel an fabricatie 2007 cu 105.000 km. Eu fac zilnic minim 40 km cu o sarcina de 275 km ( 3 pasageri si eu ). Drumul este in oras/centura , fara gropi sau denivelari ( e asfalt ). Am schimbat sambata amortizoarele fata ( erau scurse ) am pus Kayaba si vreau sa schimb si pe spate acum.
    Problema e ca pe spate am o diferenta de inaltime ( sol - aripa ) de 1.5 cm intre roata stanga si dreapta.
    Vroiam sa te intreb:
    -am facut bine ca am inlocuit doar amortizoarele fata ? Trebuia sa inlocuiesc si arcurile ?
    -pe spate sa inlocuiesc si arcurile ? Pe spate as avea zilnic 2 pasageri ( 140 km )
    Ca info ca nu am gasit pe net am asa: Fata sol-aripa 67 cm( nu sunt sigur ) , spate sol-aripa 68 si 69.5 cm
    Pe fata masina sigur s-a inaltat dupa schimbarea amortizoarelor( nu intra cricu hidraulic inainte, dupa avea si loc inca 1 cm )

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. poti schimba arcurile spate intre ele. nu este ceva anormal sa se lase masina intr-o parte. de regula pasagerul din spate nu sta pe mijloc, sta intr-o parte si din cauza asta in timp se lasa.
      oricum, masuratoarea trebuie sa o faci inainte sa o ridici pe cric si dup ace ai trecut peste ceva mici denivelari, ca sa se aseze masina egal.
      la acei km sigur nu trebuie sa schimbi arcurile

      Ștergere
    2. Ms mult de raspuns.Masuratorile sunt facute cu presiune egala in roti si cu masina la rece dimineata si dupa 20 km rulati, cu masina pe sol (drept).
      Nu m-am gandit sa schimb arcurile intre ele.
      Presimt insa ca si cele spate sunt terminate ca cele din fata, cred ca dupa schimbare o sa fie bine.
      Ieri am plecat cu 5/5 in masina , toti barbati....am calculat eu aveam cam 438 kg. Asta mica tragea bine, nu aveam probleme ( e stage 2 ), dar eram barca, spatele era lasat ca dracu, botu ridicat, numai zic de frane :))
      Cred ca ma potolesc cu gesturi din astea sa duc colegii de munca spre casa, nu acopera banii de motorina uzura masinii.

      Ștergere
    3. pai este clar ca se aduna uzura in timp... tot incarcat, incarcat, incarcat...

      Ștergere
  32. sall se potrivesc arcurile de pe logan brak pe berlina??

    RăspundețiȘtergere
  33. k ms pe mn ma intereseaza cele din spate se gasesc arcuri mai rigide decat cele originale???

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ma indoiesc ca gasesti mai intarite. numa daca-ti faci tu custom, le recalesti si dinastea

      Ștergere
  34. Salut .ce vroiam sa te intreb.. pentru schimbat suspensie ..este acelasi procedeu si pe o dacia sandero 2008?..suspensia de logan este identica cu cea de pe sandero?vreau sa imi pun suspensie reglabila si nu gasesc decat de logan..si inca o intrebare .arcurile cum le dau jos pe spate.ms

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. se schimba la fel si la sandero. pe spate este exact ca in acest tutorial, doar ca scoti numai surubul de jos al amortizoarelor si atunci arcurile pica usor

      Ștergere
  35. Te salut cu respect!
    Am o mare problema si as vrea sa-mi dai un sfat sau mai multe daca esti ambabil deoarece sunt disperat.
    Acum ceva timp am schimbat telescoapele spate(am pus bilstein), si de atunci a inceput calvarul in sensul ca masina troncane sau trepideaza mai bine spus in dreptul bucselor din portbagaj.Ca sa probez asta am urcat pe cineva in portbagaj si mi-a confirmat ca parca nu ar fi stranse indeajuns desi am strans pana la capat.
    Te intreb daca saiba trebuie stransa pana ajunge in capatul acelui cilindru distantier?
    Alta intrebare ar fi daca este posibil ca bucsele de cauciuc sa fie prea flexibile si la fortele de forfecare sa imi joace acel distantier in bucse desi le-am remontat pe cele vechi si la fel se intampla.
    Masina zici ca este caruta aproape insuportabila la mers si se aude la cea mai mica denivelare.
    Mentionez ca vaselina nu am pus.
    Te rog cu niste sfaturi .
    Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut,
      piulita trebuie stransa pana ajunge la capat, pana acel cilindru metalic este blocat de cele doua saibe metalice.

      Ștergere
  36. Mersi pentru raspuns.
    Asa am procedat si eu.
    Este postibil sa fie amortizoarele defecte?(am facut aprox.1000 de km).
    Un test de amortizoare ar rezolva problema?
    Ma gandeam sa pun niste garnituri de cauciuc intre cele 2 saibe si acel distantier.
    Ce parere ai ?
    Scuza-ma dar nu mai stiu ce sa-i fac.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca ai strns cat trebuie, nu stiu sa-ti spun de unde apar acele batai :(

      Ștergere
  37. Te salut. la drumurile cu denivelari, hopuri, mi se aude ceva. Cum mi-as da seama daca sunt telescoapele sau arcurile ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. slabe sanse sa fie de la arcuri, as spune zero sanse. la amortizoare te uiti foarte usor daca's defecte, vezi daca au ulei curs pe ele

      Ștergere
  38. Nu au. Atunci nu stiu la ce sa ma uit prima oara sa vad ce si cum, de la ce imi provoaca acel zgomot la hopuri, ca si cum ar sari de pe punctul fix ceva de metal.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca sunetul este metalic, sanse mari sa nu fie nici de la amortizoare

      Ștergere
  39. Sal Cristi. Am cumparat 2 amortizoare spate marca Master Sport si am intampinat urmatoarele probleme. Tija amortizorului are diametrul mai mare fata de cel original si nu imi permite montarea bucselor si a saibelor din partea suoerioara a amortizoarelor. Nu pot sa inteleg ce draqcau astia in cap cand fabrica asa ceva. Spune.mi te rog daca cele Monroe sunt ok. O sa merg sa le schim si sa stiu daca sunt oki. Tu cand ai schimbat ai folosit aceleasi saibi si distantier de la cele vechi? Nu stiu cum ai reusit tu sa desfaci suruburile de prindere din duzeta spate asa usor. Eu m.am chinuit ceva, aveau loctite pe ele. Ms. Viorel Popa.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sigur sunt ok Monroe, exact astea din tutorial sunt monroe, masina vine cu monroe.
      se slabesc usor acele piulite daca pui pasiune :D

      Ștergere
  40. Cristi, este vorba de suruburile de prindere partea inferioara pe fuzeta :) la mn au mers ff greu. :)). Ms frum ptr inf. O sa iau monroe, sper sa fie oki.

    RăspundețiȘtergere
  41. Salut Cris am o intrebare. Am un troncanit pe spate la plecare de pe loc se aude de vro 2 ori si dupa nu se mai aude ca si cum sar depalasa ceva (precizez am controlat toare surubelele) ai ideie sa fie amortijoarele sau sau alceva ?
    Ma gandesc ca la plecare de pe loc masina se inclina pe spate si se lasa pe amortizoare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sau se blocheaza sabotii de frana in tambur

      Ștergere
  42. salut ma lamuresti si pe mine cu ceva ,te rog. Spune-mi te rog de ce telescoapele se monteaza cu rotile pe sol, si ce se poate intampla daca nu am respectat acest lucru. Se mai poate remedia ceva dupa o saptamana de la montarea lor?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. penca bagi mai usor surubul in partea de jos. nu se intampla nimic daca nu faci asa, cel mult te chinui

      Ștergere
  43. Salut, azi am descoperit ca imi curge telescopul din fata si se aud ceva troncanituri la denivelari mai mari... e urgenta schimbarea lui sau mai merge inca?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. e o intrebare capcana?
      clar il schimbi cu prima ocazie

      Ștergere
  44. Salut. Chiar asa urat face daca nu ii pui pasta ceramica. Am schimbat amortizoarele acum 2 saptamani si a inceput sa scartaie intr-un hal, doar cand se ridica cineva din masina sau scot bagaj din portbagaj. O fi de la acele cauciucuri sau de la altceva. Amortizoarele sunt Monroe pe gaz. Salut !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca scartie, este cauciuc pe metal. dai jos, dai cu smagă si scapi

      Ștergere
  45. Salut am si eu o nelamurire mi sau inmoiat arcurile din cauza greutati am pus remorca cu ce ma sfatuiti sa le intaresc sau sa le inlocuiesc cu ceva mai tare eu ma gandeam la arcurile de fata sa le pun pe spate ce imi recomandati bine inteles si amortizoarele sau dus din cauza la remorca

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. n-ai cum sa pui arcurile din fata pe spate, nu prea potrivesc. nu stiu ce inseamna sa le intaresti, mie-mi pare a tiganie. cumperi un set nou de arcuri si ai rezolvat problema

      Ștergere
  46. Am uitat sa specific este vorba de logan berlina din 2007 pt spate este vorba

    RăspundețiȘtergere
  47. Daca pun noi mi le omoara remorca ca este grea

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma gândeam la o alta varianta sa pun unele mai mici in diametru sa le bag in celelelte normale daca ar merge

      Ștergere
    2. daca stii ca umbli mereu cu remorca si strici arcurile, de ce nu ti-ai luat direct un microbuz de marfa?
      in acest caz iti ramane sa incerci intarirea arcurilor sa sa dublezi prin adaugarea a inca doua arcuri(pe undeva).
      dupaia o sa te plangi ca se uzeaza prematur amortizoarele si bucsile de la punte

      Ștergere
  48. Ok multumesc de sfat un sait bun pt.amortizoare si arcuri spate si numai bine

    RăspundețiȘtergere
  49. salut! a venit timpul sa schimb amortizoarele la un logan berlina din 2004. E o nebunie cate firme produc amortizoare. ce imi recomandati, ce firma ce model? arcurile se schimba odata cu amortizoarele? as vrea sa o inalt putin , pot sa-i pun de stepway sau de van? sa pun si arcuri noi peciale pentru van sau stepway? ce alte dracii, accesorii mai trecuie luate , schimate odata cu arcurile? care e procedura corecta pt schimbare? multumesc?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, nu potrivesc arcurile de pe mcv, van sau stepway., cel putin nu pe spate.
      arcurile nu se schimba la o anumita perioada, se schimba cand consideri ca s-a prea lasat masina.
      la amortizoar en stiu ce sa-ti spun, Monroe au venit din fabrica, aia am pus si eu

      Ștergere