Tutorial rezolvat aprindere bec ceata in bord la franare/semnalizare

Cand franezi sau pui semnalizarea, se aprinde becul de ceata din bord. Problema apare la stopul din stanga spate din cauza unor contacte imperfecte, "asa e toate".
E o problema foarte des intalnita. Cineva mi-a spus ca ce am facut eu este varianta provizorie, el a lipit cu cositor toate imbinarile de pe circuitul triplei spate. Asa ca am dat din nou jos tripla si am cositorit toate imbinaturile.
Si deoarece aceasta modificare a rezolvat temporar problema, in filmul doi am trecut la masuri mai radicale.

Film 1


Film 2


Si cateva poze cu alte doua stopuri cu aceasta problema si adaugarea unui fir suplimentar de masa.

191 de comentarii:

  1. salut cristi.am facut si eu acelasi lucru azi la masina mea si din pacate fara nici un rezultat
    nu am cositorit inca pt ca nu prea le am cu asa ceva si mi-e frica sa nu stric mai rau :)
    oare sa fie din alta parte problema?celalalt stop sau un far ceva ?

    RăspundeţiȘtergere
  2. tocmai mi-a mai zis cineva ca a facut ce am zis eu si tot are probleme. a tras inca un fir de masa in plus la stop si zice ca a scapat de problema.
    de fapt, asta e si problema, lipsa de masa

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salutare Loganisti.Eu pe langa problema cu (calci frana se aprinde ceata), se intampla asta: cand dau semnal dreapta palpaie si cel din stanga ,nu in acelasi timp si aceeasi intensitate,la fel si cand dau semnal stanga palpaie si cel din dreapta. Am facut faza cu firul la amandoua stopurile dar tot la fel face. Cand iar masa de tot, la amandoua stopurile tot se aprind luminile de semnalizare,tot in acelasi feldar cu intensitate mult scazuta. Ma puteti ajuta cu un sfat la ionutz_corina17@yahoo.com.Multumesc

      Ștergere
  3. Si de unde trag firu ala ca si la mine tot asa ii , cositorit si tot se aprinde. :(

    RăspundeţiȘtergere
  4. si mie mi s-a parut ca s-a mai aprins odata asa fulgerator becul in bord, dar am zis ca's nebun. mai ales ca s-a intamplat o singura data.
    problema apare de la "lipsa masa". din mufa ce intra in stop, firul de masa se leaga pe caroserie in spate la stop de un surub deja existent.
    vezi aici http://www.tutorialelogan.ro/2010/05/tutorial-pornire-avarii-cand-pui-in.html la minutul 2:09 unde prind releul la masa.
    la minutul 2:07 se vede ca sunt deja 2 fire negre puse pe acel surub. ma gandesc ca nu face bine contact masa acolo.
    am sa dau jos, curat si pun la loc. dar trebuie sa astept ploaia ca s avad daca si functioneaza :(

    RăspundeţiȘtergere
  5. Din ce am observat eu la aceasta problema, e ca oxideaza foarte usor masa. De obicei problema apare dupa demontarea stopurilor, sincer sa fiu nu stiu care din ele. Varianta pentru care am optat eu a fost smirgheluirea cu o hartie de 120-240 a contactelor de pe stop (acolo unde se pune mufa) iar apoi zgarierea suprafetei contactelor din mufa cu o surubelnita subtire (si plata)

    RăspundeţiȘtergere
  6. Revin si cu niste explicatii pentru ce am scris mai sus. Problema e de fapt conexiunea dintre dintre cabluri si stop (mufa pe care o curata cu WD40, dar partea cu stopul). Acei pini (6 daca nu ma insel) sunt dintr-un material bazat pe aluminiu, iar aluminiul oxideaza (destul de repede. De exemplu am dat jos stopurile unui prieten sa le curatam de spray si dupa o ora cand le-am pus la loc, becul de ceata (din bord) se aprindea. Aceasta problema netratata duce la celebra problema pe care o au mai multe loganuri: Cand franeaza si semnalizeaza nici becul de frana nici cel de semnalizare nu se aprind la intensitate maxima si palpaie ambele. Recomandarea mea ar fi: Daca aveti mana fina si stiti sa lucrati cu pistolul(ciocanul) de lipit, cositoriti un strat foarte subtire pe contactele acelea pe care se pune mufa.
    PS. Sper sa fi fost destul de usor de inteles si sa va ajute acest sfat.

    RăspundeţiȘtergere
  7. nu m-am gandit ca ar fi din cauza pinilor din aluminiu. ce-i adevarat ca au culoarea alba.
    cu pistolul de lipit mai greu pe acele contacte, dar o curatare cum trebuie a contactelor si pus vaselina, banui ca ar rezolva problema.
    sau macar un spray contact, zic eu

    RăspundeţiȘtergere
  8. Sincer nu sunt fan vaselina pe contacte fixe(consider ca dacia a evoluat de la nivelul de 1310 unde totul se rezolva cu vaselina, sarma si patent); in plus vaselina conduce curentul electric din cate stiu(sau cel putin cea pe care am avut-o eu) si s-ar putea sa faci vreo nefacuta, dar daca cureti contactele temeinic cu smirghel sau ceva abraziv, si le lasi asa o sa te tina un an daca nu mai dai stopurile jos, de spray de contacte nu il iau in ecuatie fiindca nu stiu cum actioneaza.

    Ca sa radem un pic cea mai sigura varianta ar fi legarea pe direct a firelor, ca la 1300/1310.

    PS. O sa verific daca curatarea acelor contacte rezolva si problema la o masina care are problema avansata (adica nu se aprind becurile cum trebuie in tripla) iar daca acest lucru se intampla fac un tutorial si il pun pe site-ul meu.

    RăspundeţiȘtergere
  9. partea cu vaselina se foloseste foarte frecvent in zilele noastre, in special la masinile fabricate in japonia, toate mufele sunt inecate in vaselina.
    spray-ul contact curata doar de impuritati.

    RăspundeţiȘtergere
  10. Problema cu becul de ceata din bord reprezinta un defect care provine de la firul negru al lampii.Am stat un an cu problema si am umblat cu masina din service in service si nimic.Intrun final am zis sa o repar eu si am rezolvato in 20 min.Pt informatii adresa mea :
    florinn_20_4u@yahoo.com

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ai putea totusi lua legatura cu cristi sa posteze aici detalile pe care le ai tu...asta evident e doar o parere dar partea buna ar fi ca ar putea vedea toti mai multe pareri..sti ca unde sunt multi puterea creste:d

      Ștergere
  11. - am curatat contactele mufei... degeaba, a tinut o saptamana
    - am cositorit contactele lampei, degeaba, a tinut o luna
    alte idei...?

    RăspundeţiȘtergere
  12. da, am si alte idei. ce am facut in acest tutorial este doar temporar, problema a revenit si la mine. scoate stopul afara si uitate la pinul de masa din mijloc, ai sa vezi ca e inegrit si jos soclul de plastic s-a topit in jurul pinului de masa. zilele astea vin cu o noua modificare, fir de masa tras direct oe caroserie.

    RăspundeţiȘtergere
  13. Si cu inca un fir de masa tras de la ambele stopuri direct pe caroserie nu se mai aprinde??

    Multumesc !

    RăspundeţiȘtergere
  14. pai din moment ce pe mufa pinul de masa era cum era, de acolo apare si problema. cu un fir direct rezolvi problema

    RăspundeţiȘtergere
  15. Problema e la masa generala a masini acolo trebuie sa iti concentrezi atentia din moment ce iti face figuri si la frana de mana daca nu iti e defect intrerupataorul acesuia, poti verifica daca pui firul la masa si daca iti ramane aprins atunci e de la masa generala a masini acolo unde sunt un manuchi de fire prinse la masa undeva in zona blocului de sigurante s-ar putea sa fie Intrerupatorul franei de mana nare nici o legatura cu stopurile te salut si succes mai departe

    RăspundeţiȘtergere
  16. cred ca la frana de mana mi se trage din alta parte. am tras fir pentru senzor placute si atarna acolo, fiind zapada a ajuns la el si face cuntact.

    RăspundeţiȘtergere
  17. Multumesc Cris..a functionat cu inca un fir de masa tras direct !

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. as dori si eu mai multe detalii va rog frumos
      ma gasiti pe adresa de email sau messenger paul_alex07@yahoo.com
      vreau sa scap de mult timp de aceasta problema!

      Ștergere
  18. clar nu mai sunt probleme cu firul tras direct la masa...cam gros cel tras de tine ,dar orice ca sa funtioneze.

    RăspundeţiȘtergere
  19. oare pot sa fac ceva mai rau ? :D :S la mine se aprinde becul ala daca semnalizez,franez sau pun avariile cred ca o sa incerc, problema e sa nu se intample ceva mai grav in timp.

    RăspundeţiȘtergere
  20. in momentul de fata ai lipsa de masa, tu ii pui o masa suplimentara, ce ai putea face rau? :)

    RăspundeţiȘtergere
  21. ok partea asta am inteles-o , dar de ce ai repetat "operatia" si la celalt stop ? (cred ca sprai sa nu ti se mai aprinda becul de la frana de mana nu ? )

    RăspundeţiȘtergere
  22. n-am repetat operatia. prima data am curatat contactele, am pus vaselina si am cositorit imbinarile din intriorul triplei.
    cateva luni a fost ok, pana la prima ninsoare cand a reaparut problema. atunci am pus un fir direct de masa, de pe tripla pe caroserie.
    becul de la frana de mana e din alta parte, am un un fir de la senzorul de uzura placute frana pe stanga care atarna in aer, precis e plin de zapada/gheata si face masa cu caroseria.

    RăspundeţiȘtergere
  23. Mai incercati sa strangeti clemele din interiorul mufei cu un sfic sau surubelnita la mine functioneaza metoda de mai bine de un an , este o problema de contact la pini triplei

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut..imi poti da mai multe detalii te rog? id : unualtu60 :) stima

      Ștergere
  24. s-a incercat si asta, degeaba, suprafata de contact e prea mica. adevarat ca da rezultate, dar e tot solutie temporara

    RăspundeţiȘtergere
  25. Salut. Eu am pick-up si lampa nu vine ca la celelalte loganuti, in spatele ei am doar doua suruburi de plastic, cu care e prinsa, care dau in bena. Am stat o zi intrega si m-am gandit unde sa prind firul de masa, dar nici un rezultat. Are careva vre-o idee de ce as putea prinde firul ala?

    RăspundeţiȘtergere
  26. ups, pana la un pick-up nu m-am gandit :(
    in principiu poi trage oricat de lung acel fir de masa. sau mami usor pentru tine, de pe tripla te legi cu firul de masa direct pe firul de masa al instalatiei. adica treci peste masa din mufa, pui extern firul. ai inteles cum zic?

    RăspundeţiȘtergere
  27. la mine face decat cand este frig afara!!! cum da caldura nu mai face? asta ce inseamna? ca nu are masa pe timp de iarna si vara ii vine masa?:))

    RăspundeţiȘtergere
  28. e din cauza de umezeala. scoate tripla afara si uitate la acel pin daca e topit plasticul in jurul lui.

    RăspundeţiȘtergere
  29. salutare! si eu am avut si am prob cu sist de semnalizare... prima data pe partea stanga era prob: am curatat contactele etc si nu se mai aprinde martorul de ceata odata cu semnalizarea/franarea... mai nou cand apas frana mi se aprinde bec stop frana dreapta.. nu stiu c naiba sa-i mai fac. daca aveti un sfat... multumesc anticipat

    RăspundeţiȘtergere
  30. sorry pt reeditare la c am spus mai sus: la semnalizare mi se aprinde bec stop frana dreapta

    RăspundeţiȘtergere
  31. aceasi problema legat de masa, vezi filmul 2, pui fir direct de masa

    RăspundeţiȘtergere
  32. am tras un fir suplimentar la masa la ambele stopuri si problema s-a rezolvat. sper ca rezolvarea sa nu fie doar provizorie ci permanenta... mii de multumiri pentru tutorialele pe care le faci

    RăspundeţiȘtergere
  33. Asa trebuie sa faci la ambele. Chiar daca nu se aprinde in bord si celalat stop tot ca pomul de craciun face

    RăspundeţiȘtergere
  34. Am si eu o problema. Am PH2 si cand semnalizez dreapta mi se aprinde in bord dezaburirea , iar daca dau drumu la dezaburire pe partea dreapta becul de semnalizare nu se stinge. Ramane ca si cel de pozitie. Poti sa imi spui o rezolvare pentru aceasta problema? Multumesc.

    RăspundeţiȘtergere
  35. din pacate bobo nu te pot ajuta, nu stiu de unde ar fi problema ta :(

    RăspundeţiȘtergere
  36. salut....mi se intampla si mie asa....dar d vreo o sapt nu mi se mai aprind stopurile pe frana....din ce cauza este...multumesc mult

    RăspundeţiȘtergere
  37. inainte cand apasam pedala de frana mi se aprindea martorul ceata...iar acum am specificat....nu se mai aprind stopurile pe frana....toate 3..ms

    RăspundeţiȘtergere
  38. poate e de la contactorul de la pedala de frana.

    RăspundeţiȘtergere
  39. oare la loganul din 2005 1.4mpi preferance se poate rezolva la fel cu ai facut tu cu firul ala lipit pe masa ( spunem daca se poate te rog frumo cristi ).

    RăspundeţiȘtergere
  40. in legatura cu loganu ala preferance din 2005 1.4mpi trebuie sa ii scoti pinul de la masa din mufa ? sau sa il les la amndaua stopuri firu din fabrica si sa ii pui si unul in plus sa imi raspunzi ca daca te vad prin dej fara masina fac o bere ;)

    RăspundeţiȘtergere
  41. Anonim: n-am precizat ca e pentru Logan diesel, deci da, e valabil la toate

    Anonim: lasi firele asa cum sunt, pui un fir in plus. nu beu bere, deci sapi iefti. btw, unde-i Dej? :))

    RăspundeţiȘtergere
  42. asta sa le-o zici la cei care fabrica masinile Honda si Mitsubishi care au toate mufele inecate in veaselina.

    RăspundeţiȘtergere
  43. sal CRiS felicitari pt tutoriale . . . .am avut si yo o asemenea problema cu loganu meu acum 2 zile si sincer nu i.am facut nimik si si.a revenit singur . Acum problema este ca nu mi se mai aprinde becul de pe marcharier . . . crezi k e sonda de vina?

    RăspundeţiȘtergere
  44. problema din bord o s arevina, nu astepta, rezolva, o sa ti se topeasca stopul la mufa.
    poate doar iti este ars becul de la marcharier sau e arsa siguranta. daca nu, sonda. vezi ca siguranta de la marcharier e pe sub capota langa baterie(parca)

    RăspundeţiȘtergere
  45. ms mult . . . . uite sa te lamuresc, acum tocmai am venit de la supermarket si am observat k mi sa aprins becu . . . . dar are momente knd nu se aprinde adik licare ca semnalizarea . . .

    RăspundeţiȘtergere
  46. Salut,Cristi! Ai mai avut probleme dupa ce ai tras firul suplimentar de masa? Eu am o problema pe partea dreapta la semnalizare (incepe sa clipeasca foarte repede, in tripla se aprind si stopul si semnalul etc.). La pinii triplei bineinteles ca in jurul pinului de masa e plasticul topit destul de mult. Si.. bineinteles simpla curatare cu WD 40 la pini+ mufa, si apoi aplicare de vaselina nu au rezolvat nimik..:(

    RăspundeţiȘtergere
  47. am precizat si in film ca eu am tras fir de la ambele stopuri direct pe caroserie.
    n-am mai avut probleme de atunci

    RăspundeţiȘtergere
  48. Ok. Multumesc mult de ajutor. Ma apuc de lucru. Banuiesc ca nu conteaza diametrul firului f. mult..
    Mult spor in ceea ce faci!

    RăspundeţiȘtergere
  49. pai sper doar ca nu pui 2-3 lite acolo :)
    totusi trece ceva curent prin el.

    RăspundeţiȘtergere
  50. Nu, man! Zicea cineva mai sus ca era firul prea gros, dar mi-am facut o idee. Voi pune cum spui tu la ambele faruri. Imi pare rau ca sunt facute asa prost. Sunt la fel de pasionat ca si tine, dar as fi preferat sa ma concentrez asupra imbunatatirilor, nu asupra mentinerilor :P:P/
    Iti multumesc inca odata pentru ajutorul atat de prompt! Ai cumva un id de mess pe care l-as putea adayga? Multa bafta!

    RăspundeţiȘtergere
  51. O alta problema aparuta la mine este aceea ca atunci cand calc pedala de frana se aprind avariile (doar odata si nu la fiecare apasare de pedala). Sa fie din cauza releului pentru aprinderea avariilor in marsarier ? Stie careva ceva, a mai patit careva asa ceva ?

    RăspundeţiȘtergere
  52. n-am mai auzit pana acum. dar tot ce e posibil. schimba releul pentru orice eventualitate

    RăspundeţiȘtergere
  53. Salutare ! Eu am rezolvat pb si mai simplu (are aproape 6 luni)... am scos mufa, am curat pinul (tata) cit sa putut si apoi am strins "mama" impropriu strins - apropiatar fi termenul mai corect. Intradevar plasticul din jurul "mamei" se topise. Acu' de sase luni nu mai am pb. Sa speram ca mai tine inca atit...

    RăspundeţiȘtergere
  54. asta am facut si eu si cum a dat zapada din nou problema.

    RăspundeţiȘtergere
  55. Salut in primul rand tuturor, sunt un "loganist" incepator 2 zile mai exact , am achizitionat un logan si am intampinat o problem nu foarte grava dar enervanta,hai sa va explic:
    Atunci cand semnalizez drepta se apinde in bord becul de semnalizare( un semnal auditiv si vizual la 1 secunta), iar daca aplic frana semnalul creste (2-3 semnale dar 1 secunda), tin sa precizez ca atunci cand aplic frana becul de pe stop frana NU se aprinde (este ars becul?).
    V-as ruga frumus sa nu radeti ca e mai intai ma documentez si dupai trec la fapte.Ce am uitat sa va zic ca e vorba de stopul din dreapta.

    RăspundeţiȘtergere
  56. felicitari pentru carnet, asta in primul rand.
    in al doile arand asta e problema ta http://www.tutorialelogan.ro/2010/05/tutorial-rezolvat-aprindere-bec-ceata.html
    verifica, roaga pe cineva sa se uite in spate la stopuri si ai sa vezi ca atunci cand semnalizezi se mai aprind si alte becuri peacolo.
    in al treilea rand nu rade nimeni de tine, ideea acestui site e sa ajutam :)

    RăspundeţiȘtergere
  57. Salut Cris, sunt anonimul de mai sus"Salut in primul rand tuturor, sunt un "loganist" incepator 2 zile mai...." M-am hotarat in dimineata asta sa imi rezolv problema, si am tinut cont de ceea ce mi ai zis si ...am mers singurel afara si scos papucul mama de la stop, am curata bine bine depunerea aceea si am observat ca pinul de la masa era "LARGIT" am stranssi GATA, am rezolvat treaba :).
    Va multumesc foarte mult pentru ajutor,sa auzim numai de bine.
    Salutari de la mare !

    RăspundeţiȘtergere
  58. doar sa stii ca e temporara treaba. ai verificat daca baza pinului de masa e topit plasticul?

    RăspundeţiȘtergere
  59. Nu , Mufa nu are nimica topit ca nu aa avut timp cred.. Oricum de la masa este sigur

    RăspundeţiȘtergere
  60. Cris ai uitat un amanunt sa specifici faptul ca tu ai cositorit si acel contact care se vade la 4,50. Eu nu am facut-o .Are ceva?

    RăspundeţiȘtergere
  61. daca n-am spus nu insemna ca nu se vede ca e cositorit :D

    RăspundeţiȘtergere
  62. are ceva ca eu nu am cositorit?

    RăspundeţiȘtergere
  63. minutul 1:56 din filmul 1 sau filmul 2? :))

    RăspundeţiȘtergere
  64. e vorba despre filmul 2 am vazut la gata ca tu ai cositorit acel contact are ceva ca eu nu am facut-o? o sa am probleme in acel loc? adica se va topi?

    RăspundeţiȘtergere
  65. eu am pus un fir acolo, din cauza asta l-am cositorit. acel fir l-am legat ulterior pe caroserie.
    daca nu l-ai cositorit, nu inteleg cum l-ai fixat tu acolo.

    RăspundeţiȘtergere
  66. cris nu m-ai inteles. la min 1,55in timp ce tu cositoresti acel fir (pe care l-am cositorit si eu fireste) se mai vede in dreapta imaginii un contact cositorit.despre acel contact este vorba .ala nu l-am cositorit eu .sa o fac neaparat?

    RăspundeţiȘtergere
  67. aaaa, aminteles :D
    cred ca acolo am vrut sa lipesc prima data :)
    dar uitate si la primul film, minutul 1:43, acolo deja i-am dat-o la toate contactele :)

    RăspundeţiȘtergere
  68. ms mult mi-ai fost de mare ajutor .tot respectul pt cea ce faci si sa sti ca bagi service-urile in faliment

    RăspundeţiȘtergere
  69. cristi te deranjez putin :D... poti sami zici cum se numeste melodia folosita in clipul 1? de asemenea cand mai faci cate un clip ar fi frumos sa ne zici melodia folosita pe fundal ca ne mai place si noua gusturile tale muzicale ;)) stiu ca le unele ai scris la finalul clipului dar ar fi fain daca ai putea la toate:D...mersi mult tineo tot asa bravo

    RăspundeţiȘtergere
  70. Cristi am o problema....am montat proiectoarele si cand le sting se aprind foarte putin martorii de la semnalizare ceata si dezaburire...

    Am tras un + direct de la baterie, imi mai trebuia unul pe contact si am tras de la bricheta si - de pe caroserie....toate astea pentru releu..

    ai idee de ce face asa?


    Si mai am ceva...azi am observat...sa incerci si la tine...cand lasi masina la relanti si calci frana de mai multe ori repede, se tureaza usor?
    La mine la relantiu sta la 500-600 cand este calda si se tureaza cam pe la 800

    RăspundeţiȘtergere
  71. Anonim: uneori uit sa si pun muzica, daramite sa-i mai scriu si cine canta. uneori imi amintesc si scriu. Tose Proeski - The Hardest Thing

    George: pe partea electrica nu stiu nimic. dar stiu ca un plus tras de pe undeva si nu-i ok, iti aprinde usor martorii prin bord. inclusv la becul de la butonul de incalzire scaune face asa daca tragi fir de la becul d ebricheta.
    cat despre relanti, apare doar la benzinare, dieselul nu e asa a dracu :))
    e normal, cand calci frana consumi curent pentru becuri, functioneaza pompa servo. creste consumul si porneste alternatorul sa compenseze, moment in care creste turatia

    RăspundeţiȘtergere
  72. si de unde pot sa trag un + pe contact?

    RăspundeţiȘtergere
  73. iei un aparat de masura si masori de pe unde poti trage un fir. sunt multe locuri

    RăspundeţiȘtergere
  74. acum am facut la stopul din dreapta, deoarece imi mergea semnalizarea pe dreapta prea repede in momentul cand semnalizam cu frana calcata. am facut un test si merge. diseara, sau maine, rezolva si stopul din stanga.

    RăspundeţiȘtergere
  75. este neaparat sa tragi fire de masa la amndoua stopuri , sau namai la cel din stanga ? raspundem te rog foarte frumos

    RăspundeţiȘtergere
  76. am spus si in tutorial ca voi trage si al doilea fir la stopul din dreapta. uitate la ambele si ai sa vezi ca plasticul e topit in jurul pinului

    RăspundeţiȘtergere
  77. Eu am avut aceeasi problema cu becul de ceata din bord. Ceea ce am facut a fost deajuns doar sa trag cu o surubelnita dreapta micuta de lamelele mufei pt. a face contactul mai bine. Iar un sfat pe care l-am primit daca mai face,pe mufa cu pinii de la panoul cu becuri, sa dau cu pistolul de lipit o dunga pe mijloc la pinul care e flambat si se vede cu ochiul liber.

    RăspundeţiȘtergere
  78. foarte corect ce zici tu, ai imbunatatit contactul dar ae tot o solutie temporara. cositorul imbatraneste si e slab, de la vibratii in viitor tot vor aparea probleme.

    RăspundeţiȘtergere
  79. da CRiS poate ai dreptate dar momentan nu am dat cu cositor, doar am mai tras putin de lamelele alea ca sa faca contactul mai bine...

    RăspundeţiȘtergere
  80. salut aceeasi problema am intalnit'o si eu zilele astea...am desfacut mufa...am strans lamelele din mufa si problema s-a rezolvat :D

    RăspundeţiȘtergere
  81. salut cristi, ti-as fi tare recunoscator daca m-ai putea ajuta cu o problema.
    pe scurt, mi-am montat proiectoare pe ambiance ph1 cu releu, siguranta, maneta si tot ce trebuie, iar omu din service o tinea pe a lui ca martorul de proiectoare nu se poate aprinde. nu mai m-am contrazis cu nebunul, am vazut alte loganuri la fel ca al meu cu martorul functional. smd-ul EXISTA in bord.
    am cautat pe net si nu am gasit absolut nimic ce lagaturi sa fac ca sa pun in functiune acel martor de proiectoare.
    poate ma poti ajuta.. mersi mult

    RăspundeţiȘtergere
  82. eu am Preference si are acel smd in bord. nu stiu ce versiune ai tu, dar e posibil sa nu il ai. eu am pus doar maneta si desi nu am proiectoare, cand pun pe pozitia proiectoare se aprinde martorul in bord

    RăspundeţiȘtergere
  83. Salut cristi , eu am facut cu Wd-40 si nu a mers am cositorit imbinarile si tot persista problema dar in schimb am indoit putin piciorusele din tripla si merge perfect !!!

    RăspundeţiȘtergere
  84. si eu le-am indoit... si tot am ajuns la fire suplimentare cositorite

    RăspundeţiȘtergere
  85. Eu am rezolvat problema asta pana acum la 3 Dacii, fara sa trag fir suplimentar de masa. Doar curatand pinii din stop si indoind spre interior contactul din mufa. De aproape 8-9 luni la una din ele (care circula zilnic) nu a reaparut nimic. Problema majora la defectul asta e ca se topeste usor in jurul pinului plasticul stopului. Dupa ce curatati, ar fi recomandat sa dati cu ceva pe contacte care sa impiedice, intarzie oxidarea, si nu uitati sa strangeti si in mufa, de ce: Cu cat efectul e mai pronuntat cu atat sunt mai distantate contactele.

    RăspundeţiȘtergere
  86. multumesc am scapat de problema cu masa in plus

    RăspundeţiȘtergere
  87. sal cristi sti si tu cu ce se repara dezaburirea?

    RăspundeţiȘtergere
  88. si eu cum ar trebui sa-ti raspund la aceasta intrebare?
    cu picatura.

    RăspundeţiȘtergere
  89. sal cris, ai mai intampinat probleme in acest caz dupa ce ai facut legatura de masa? ms

    RăspundeţiȘtergere
  90. dupa ce am lipit fir suplimentar de masa, nu, si e mai bine de un an de atunci

    RăspundeţiȘtergere
  91. Salut ! ma numesc Adrian Moldova or Chisinau-
    Un mare respect pentru ceea ce faci !
    ma bucur ca exista asa site !
    daca e posibil as dori un video cum sa instalez inca 2 lumini suplimentare sub numarul din spate anume cind merg (sau pun viteza innapoi) noaptea sa se vada bine macar la vreo 6 m.... si un video cu a doua plafoniera in salon

    multumesc !

    RăspundeţiȘtergere
  92. salut Adrian, eu vad foarte bine cu luminile stoc in marchariere si n-am sa-mi montez becuri suplimentare, deci nu voi filma vreodata acest tutorial.

    a doua plafoniera e ciudat de filmat, sunt o gramada de locatii unde se poate monta. uite http://www.tutorialelogan.ro/2011/03/montat-doua-plafoniera.html

    RăspundeţiȘtergere
  93. Deci treaba este simpla:) Am incercat si eu sa fac ce este in tutorial.. si surpriza.. absolut degeaba. La mine putin diferit, adica am un mcv si cand dadeam semnal dreapta in timp ce aveam pozitii aprinse faceau ca luminile de la pomul de craciun daca stiti despre ce e vb:) .. si iata rezolvarea: pinii de pe stop nu fac contact calumea cu mufa (batranetea poate.. 4 ani? ) si i-am stramat 1 mm in jos cu un cleste..si gata :D Saluut!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu ai "masa", prin urmare isi ia "masa" de unde poate, adica din alte circuite. Din acest motiv fac becurile ca cele din bradul de Craciun..

      Ștergere
  94. salut !pot sa dau cu Wd-40 in mufa de la tripla ? si alta intrebare este daca desfac masa din ambele parti se poate intampla ceva ?

    RăspundeţiȘtergere
  95. unde mai exact in tripla vrei sa dai cu WD40?
    ce masa sa desfaci ca eu nu m-am prins. ideea e ca TREBUIE sa fie masa

    RăspundeţiȘtergere
  96. salut.eu am alta varianta la acesta problema si este foarte usor de facut si nu necesita decat un patent dinacela cu cioc.am studiat electrica mai multi ani iar cand mi-sa intamplat mie acest lucru la bord(bec ceata aprins la dat semnal sau cand puneam frana)
    solutia este urmatoarea se desface stopul si sacolo unde este mufa de contact exact cum ai aratat si tu in filmulet contactul de la masa in jurul lui este topit si asta din cuza ca este contact inperfect.solutia ..cu acel cleste cu cioc se curbeza incet in sus sau in jos chiar nu conteza pentru a intra cat mai fest in mufa, iar atunci se va realiza contact perfect.garantez 100%.dar atentie ..nu indoiti prea tare lamela sa nu se rupa si apoi nu mai va intra in mufa.
    bafta multa.

    RăspundeţiȘtergere
  97. ce spui tu implica un risc :)

    RăspundeţiȘtergere
  98. Daniell.
    Salut! Eu doar le-am curatat contactele de pe mufa si tripla cu un smirghel mai fin si de mai bine de un an nu maiam probleme.
    Felicitari Cristi!

    RăspundeţiȘtergere
  99. am reusit sa scap si eu de problema. se aprindea si semnalul si frana cand franam, semnalizam. am cositorit toate imbinaturile de la circuitul de pe tripla, si am curatat un pin de la mufa care era oxidat. sper sa ma tina si pe mine un timp :)

    multumesc pentru tutorial.

    RăspundeţiȘtergere
  100. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Atentie...umblati la ambele stopuri!...eu tot o curatam pe cea din stanga,si problema era la pinul de la mufa din dreapta...cea mai buna solutie este cea cu firul la masa,la ambele stopuri...azi m-am hoatarat si eu sa cositoresc acel fir.nu mai sunt probleme...acum sa vedem cat tine...ms Cristi!

      Ștergere
    2. pai si eu spuneam in tutorial sa faceti la ambele :)
      si crede-ma ca tine, daca nu traiesti mult, te tine o viata :P

      Ștergere
  101. Multumiri pentru tutorial.
    O sa-i spun si fratelui meu de tutorialul acesta, ca sa scape de martorul proiectoarelor de ceata care se aprinde la apasarea franei.

    RăspundeţiȘtergere
  102. Salut,
    Nu era mai simplu sa te conectezi in mufa cu un alt fir pe care sa-l duci la masa? Ma gandesc ca daca trebuie sa schimbi un bec trebuie sa scoti si firul ala legat la masa.
    Eu n-am rezolvat problema asta inca,cand mi se aprinde becul ala de ceata desfac stopul si mai cracanez putin pinii aia,solutia functioneaza cateva luni bune.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. la un moment dat nu mai ai ce sa cracanezi :)
      acel fir de masa este lung, suficient de lung cat sa pot schimba becurile fara probleme, uite aici http://www.tutorialelogan.ro/2012/09/becuri-cu-led.html , daca n-am schimbat pe ele de m-am plictisit :)

      Ștergere
  103. Curata si unge putin pinul de "masa" de la tripla dr. spate. Daca pinul respectiv este oxidat (am avut o problema similara pe dreapta spate), atit becul de semnal cit si cel de stop pe frina, isi iau "masa" din alte circuite, fapt ce duce la aprinderea acelul bec martor pe bord. Lipsa masei o observi usor la alte masini, cind vezi ca dai o comanda (frina, semnal), iar becurile din tripla se aprind ca becurile din bradul de Craciun.

    RăspundeţiȘtergere
  104. Multumesc pentru tot, unui om care se gandeste si la altii nu doar la bani. Am rezolvat mai multe probleme urmarind tutorialele de pe acest site. Felicitari. Toate cele bune. Corneliu

    RăspundeţiȘtergere
  105. m avut si eu aceiasi problema si am umblat la mufa de la tripla. acum am o alta problema..... dupa de am umblat la mufa nu se mai aprindea becul de ceata
    am umblat iar, am verificat becul sa nu fie ars sau sa nu fie pus bine si acum nu se mai aprinde nici martorul din bord. ma ajuti cu niste idei pls?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. apai n-am nici ce-a mai mica idee ce-ai facut tu pe acolo :(

      Ștergere
    2. Faci o scula "Ceausista" un bec cu 2 fire.
      Leci unul din fire la minus, iar pe celalalt il infigi in mufa mama corespunzatoare becului de ceata ( poti incerca si pe celelalte pentru a te asigura ca scula mere bine ).
      Daca nu se aprinde pe ceata, dar pe celelalte da, iar traseele electrice nu au fost modificate decat prin tragerea clasicului fir de masa ajutator, cauta in cutia de sigurante !

      Ștergere
  106. Salutare! Am si eu aceeasi problema cu becul din bord, dar am mai observat niste chestii pe care nu le-am citit pe aici. De ceva timp cand semnalizaz stanga, lumina palpaie foarte repede fata de cum trebuie sa faca de obicei. Si am mai constatat ca pe langa becul acela din bord la franare mai face o chestie pe care nu o pot intelege prea bine, dar sper sa o pot explica. Am un modulator FM (pentru ca de radio m-am saturat, iar cd-uri am zgariat prea multe), pe care il folosesc foarte des, dar de ceva vreme in coace, cam de cand cu frigul( specific faptul ca am baterie noua de 62Ah) in momentul in care franez cam scade intenditatea si claritatea sunetului produs de acel modulator. Am sa incerc ce ai aratat in cel de-al doilea filmulet(avantaj ca am cunostinte de electrica/electronica) si am sa va anunt daca mai face asa. Specific faptul ca detin o Solenza 1.4 Stima!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. dar ai pus fir suplimentar de masa?

      Ștergere
    2. Asta vreau sa fac acum. Am mai suplimentat masa cu un fir de la minusul bateriei la caroserie momentan la sfatul unui amic. acum vreau sa pun si la acea lampa.

      Ștergere
    3. Salut Cris. am tras acel fir de masa din lampa stanga si sa stii ca nu mai face asa cum facea. Nu am apucat sa testez faza cu modulatorul, dar o testez astazi si te anunt. Felicitari pentru ceea ce faci, si mututmim pentru ajutorul tau. Stima

      Ștergere
    4. Salut. Am verificat si treaba aia cu moculatorul si tot asa face. Ai idee de la ce poate fi? Stima

      Ștergere
    5. din cate-mi aduc aminte, trebuie montat un deparazitor pe undeva, dar nu mai stiu unde :(
      imi aduc aminte ca la unele masini cand accelerai si urca in ture, la fel se auzea un bazait in boxe :)

      Ștergere
  107. salut cristi.

    sa vezi prostie ce am facut.. imi aparea martorul cu ceata bla bla am facut cum ai facut tu in tutorial si ce sa vezi la sfarsit la un stop am uitat sa ii leg masa.. pornesc motoru facea ca toate cele se oprea singur oricat il tineam din acceleratie exact ca la 1310.. ma uit la bujii la toate cele cand imi aduc aminte de masa.. facea stopu meu ca toate cele acolo in spate si motoru si mai si..

    ai idee ce ar fi cauzat aceea lipsa de masa? probleme la ceva? intreb pentru ca acuma desi masina merge bine imi e sa nu oi fi stricat ceva..

    mersi!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. materiale proaste folosite de fabricant :(
      si stai linistit, daca n-ai mers mult asa, n-ai stricat nimic

      Ștergere
  108. Stie careva la Solenza,cum se poate scaote fir de masa,fiindca dupa ce pui capacul,este inchis ermetic

    Multumesc si astept raspuns.

    Vlad

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu stiu exact cum este la solenza, dar eu as da gaura, as scoate firul si as etansa cu poxypol ca sa nu intre apa ulterior. sau silicon de exterior

      Ștergere
  109. Multumesc pentru raspuns,asa voi face.

    RăspundeţiȘtergere
  110. Am avut aceiasi problema si s-a rezolvat usor. Am desfacut mufa de pe masina si am mai strans contactele di ea

    RăspundeţiȘtergere
  111. Eu cred ca problema apare pentru ca masa(-) de pe mufa se incalzeste foarte tare, probabil de la folosirea semnalizarii de avarii pentru o perioada indelungata de timp etc. Si eu am folosit WD40 in prima faza, dar dupa 2-3 ani a reaparut problema. Rezolvarea definitiva este cea cu firul de masa(-) legat de caroserie. P.S. Nu cred ca s-a rezolvat nici la ph2. Sper ca este rezolvata problema la Noul Logan.

    RăspundeţiȘtergere
  112. salut eu am cumprat loganul ph1 cu firele demasa deja trase de cel din naintea mea. dar nu le-a cositorit pe placa doar le-a strans bine. am vazut ca pe dreapta mai face dar slab, se aprinde pozitia la semnal cum misc pe acolo dispare. intrebarea mea este: daca tot am fir gros in plus nu ar trebui anulat cel original din mufa(taiat)? sa zicem ca si cositoresc.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. de ce sa-l anulezi? niciodata nu ai prea putina masa :)

      Ștergere
  113. ma gandesc ca ala mai face scurt fiind deficitar si imi mai palpaie (se vede mai mult noaptea). asa daca il anulez. si il cositoresc pe cel adiacent ramane ala si e zdravan.tu ce zici? doar cositorit? si lasat si cel din mufa?(in mufa nu e foarte ars, topit etc).

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca lasi firul acolo sau il scoti, nu afecteaza in nici un fel.
      eu n-am scos firul original, numa-mi faceam de lucru

      Ștergere
  114. am vz ca face in stanga si acolo este putin prajit minusul. in dreapta nu face si nu e prajit. deci daca si cu minus suplimentar prins si infacurat de taplita de minus a placii face, eu zic ca inca mai e deficitar cel original si mai influenteaza. treaba e ca din cauza ca este cel de al doilea face foarte slab, se vede noaptea si o data mi-a dat si in bord . ca de altfel ib bord nu face ca la pomul de iarna , imi dadeam seama doar cand incuiam masina si mauitam la tripla.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. rectific: in DEEAPTA NU IN STANGA

      Ștergere
    2. daca tot ai lipsa masa, este doar din cauza ca nu este o suprafata de contact cat mai buna. cositorit este sfant

      Ștergere
  115. Salut!
    Eu am un an de zile de cand am rezolvat problema(aprindere martor ceata spate in bord si instalatie de brad cu toate becurile din spatele masinii), de unul singur, dupa ce bineinteles am trecut prin service. Mentionez ca nu am mai avut nici cea mai mica falfaire a martorilor in bord la franare/semnal stanga/dreapta.
    Instrumentele folosite au fost 2 cabluri de aprox 40 cm, un cui, o bricheta anti-vant, doi papuci pt capetele cablurilor, pt a le monta pe caroserie in locul unde deja este surubul pt masa din fabrica(puscoace de lipit nu am si nu am cumparat pt 2 lipituri) si cositor-nu am idee cum se numeste, dar este vorba de chestia aia de lipit.
    Cablurile ar fi bine sa fie de cel putin 40 cm, ca sa nu va para rau la schimbatul becurilor ulterior...
    Firele le-am lipit pe ambele triple, pe pinul de minus/masa. Sa-mi fie cu iertare daca am incurcat termenii, dar electrica este pt mine se reuzuma la priza, stecher, prelungitor si schimbat becuri :P
    Pot sa spun cu mana pe inima, ca problema la mine am rezolvat-o de unul singur, de unde trag concluzia ca lucrul manual, tot lucru manual ramane!
    Bafta tuturor!
    Cristian

    RăspundeţiȘtergere
  116. aceeasi problema, calc frana palpaie becul de ceata....ce se poate intimpla pe termen lung? stima...

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. se topeste plasticul, contactul o sa fie tot mai slab si la un moment dat ori ia foc, ori o sa ai pom de craciun in spate. cand franezi sau semnalizezi ti se aprind aiurea becurile pe stopuri

      Ștergere
    2. chiar acum am incercat prima solutie, cea cu spray de curatat contacte si apoi vaselina ( pentru cea de-a doua solutie nu ma consider suficient de indemanatic) .. sunt curios cat va tine... in tot cazul problema asta poate afecta mersul bobinei sau in general functionarea motorului? ( am schimbat 2 bobine in 4 luni). iti multumesc, stima...

      Ștergere
    3. ma indoiesc ca ar avea treaba cu bobinele de inductie... dar mai stii ca nu...

      Ștergere
    4. prima solutie a esuat....e ca si cum nu as fi facut nimic.... problema e ca nu se aprinde tot timpul, cum ii vine lui...:)).... o sa incerc si a doua solutie care sper sa ii dea de cap, dar te intreb: de ce trebuie facuta la ambele lampi, nu e suficient doar la cea lu lumina de ceata? stima...

      Ștergere
    5. Pentru ca si la cel din dreapta este aceiasi problema dar nu vezi tu nimic in bord aprins(nu ai bec de marsarier in bord).
      Depinde cum face contact, uneori mai rau, alteori mai bine, de acolo si fluctuatiile.
      Meri la un electrician auto, te rezolva mintunas

      Ștergere
  117. Salut Cristi, felicitari pentru aceste tutoriale, am invatat multe lucruri chiar daca unele sunt chiar banale, si eu de ceva timp am avut aceeasi problema cu triplele si anume cand puneam frana imi palpaia martorul de ceata, iar uneori am observat cand pun frana mi se aprinde si semnalizarea de pe dreapta, problema aceasta am vazut-o in trafic la o groaza de Loganuri. Momentan am rezolvat problema, prin curatarea mufelor mama si tata, am demontat si becurile, curatat si dat cu spray contact. Am mai facut un lucru, am apropiat pinii mufei mama, am observat ca aceasta mufa este de o calitate execrabila, nu credeam ca pot folosi un material atat de prost, contactele sunt asa de proaste se deformeaza foarte usor. Ce am mai observat, becurile nu stau fix in soclurile triplei, fac ele contact dar soclul este un pic mai mare decat becul si inevitabil se creaza un joc. Cablajul intern al triplei l-am cositorit la imbinari dar si aici apare o problema, trebuie tinut un pic letconul ca sa se lipeasca si din acest motiv se topeste plasticul din jur. Am vazut ca multi au tras fir de masa separat si conectat la acel surub de masa, ma gandesc ca s-a rezolvat problema pinului de masa care se incalzea si topea plasticul din jur, dar ceilalti pini cred ca o sa aiba in timp aceeasi problema din cauza contactului imperfect al mufei. Cablurile care le-au folosit cred ca sunt la limita curentului nominal utilizat, s-au zgarcit la sectiune.
    Personal cred ca pe viitor am sa inlocuiesc cu o mufa de calitate mama/tata.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. problema apare doar de la masa, pinii de plus nu sunt o problema :)

      Ștergere
  118. Sal Cris azi am fost sa fac ITPul . Si mie mi se aprinde la bord becul martor al ceti de pe spate dar nu am dat importanta pentru ca la servisul autorizat Dacia din Bacau mi s-a zis ca mai apare . Azi am observat ca intensitatea pe dreapta spate la stop cu te uiti la porbagas e mai slaba atat la semnalizare cat si frana.Am facut ce ai fcut si Tu da nu am rezultat inca.Am trecut ITPul si mi s-a zis ca trebuie sa schimb placa de la stopul respectiv.Ai ideie ce ar putea fi ori sa fac?Se gaseste doar acea placa ?
    Multam

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pai daca tu ai pus fir doar la stopul din stanga, e normal ca la cel din dreapta sa nu fie ok. trebuie sa pui fir de masa suplimentar la ambele. nu trebuie alta placa...

      Ștergere
  119. Sal cris am si eu o problema .. cand pornesc motoru fara poziti fara nimic apoi calc frana pulseaza ceata iar la ecranu din bord scade intensitatea doar cat apas frana si nu mereu se intampla chestia asta ai idee de la ce ar putea fii ?? tot de la stop din spate oare ? sa ii pun si eu masa ?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu stiu de ce ma mai intrebi si n-ai pus deja fire de masa suplimentare pe triplele spate

      Ștergere
  120. Salut tuturor.
    Am 2 probleme:
    1. Nu se arind cele 2 becurile de frana(stop) pe spate, la apasarea pedalei de frana, se aprinde doar cel de pe mijloc (de la luneta).
    2. Nu se aprinde becul de retur.
    Mentionez ca nu ma pricep la partea electrica. M-am uitat pe schema de la capacul sigurantelor dar nu prea imi dau seama care si cum sunt.Am gasit o explicatie a sigurantelor dar nu inteleg nimic din ea. Becurile nu par a fi arse, adica nu e intrerupt filamentul nicaieri.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 2. pai este simplu, dai jos siguranta cu siguranta si o verifici daca nu este arsa.

      Ștergere
  121. Salut Cris. Intai vreau sa te felicit pentru toate filmuletele. Tine-o tot asa :)
    Siguranta responsabila cu becu de retur nu e cumva situata pe prima coloana, randu trei din panoul de sigurante, aia la care scrie "STOP" pe capac? La mine este o siguranta de 20A, dar intr-o schema pe net este una de 10A in locul respectiv - de cat ar trebui sa fie ?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu are treaba marimea sigurantei cu problema ta. Nu mai stiu de cat trebuie sa fie acea siguranta, dar pune una de 10A, cel mai rau lucru ce se poate intampla e sa se arda

      Ștergere
  122. OK, dar locul sigurantei responsabile de retur e ala cu "STOP" de pe capacul panoului de sigurante sau e alta pozitie ?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu stiu ce inseamna "responsabil de retur". adica nu stiu cum functioneaza instalatia electrica pe masina, care fir ce face...

      Ștergere
  123. Am intrebat daca siguranta ce corespunde pozitiei "STOP" de pe capacul panoului de sigurante (la mine e pozitionata pe prima coloana, randul 3) este cea care, printre alte circuite are legatura si cu becul pentru retur.
    Iar despre cele 2 becurile de frana(stop) pe spate, care nu se aprind la apasarea pedalei de frana, se aprinde doar cel de pe mijloc (de la luneta), are cineva vre-o idee, eventual care ar putea fi siguranta pentru ele? Mentionez ca am pus si becuri noi si tot nu se aprind.
    Multumesc anticipat de raspunsuri.

    RăspundeţiȘtergere
  124. Azi am observat si eu lipsa iluminarii la mersul inapoi si la apasarea pedalei de frana. Dupa o tura pana la servici am sesizat aprinderea acestora ... deci cand " beculeste" cand nu !
    O sa desfac si eu si poate vin cu detalii/solutii.
    Din ce am vazut pana acum traseul de masa are aceeasi grosime cu cel de + numai ca acesta va suporta 3 becuri pe partea de - nu doar cate unul cum este pe +.
    Firul suplimentar de masa poate ajuta, insa eu cred ca este bine a se trage cat mai aproape de becul cu cel mai mare consum si perioada de utilizare, respectiv cel de pozitii / franare, pentru ca inchiderea circuitului acestui bec catre masa sa se faca pe o sectiune cat mai "sanatoasa" ...
    O observatie la piulita pentru masa:
    -Nu asi recomanda curatirea acesteia cu hartie abraziva, deoarece din fabrica este galvanizata pentru a fi protejata impotriva oxidarii.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pai in locul unui traseu mai scurt de masa, pui un fir mai gros. eu am pus de 4, sa fie :)
      nu stiam de chestia cu galvanizarea :(

      Ștergere
    2. Vroiam sa zic ca, cositorirea sa se faca cat mai aproape de dulia becului. Daca facem lipitura la jumatatea traseului de masa, va ramane o portiune subtire de cativa centimetri din tabla ordinara, care probabil se va incalzi !
      Este doar o idee!
      Apropo, aseara ma gandeam sa fac din textolit placat un cablaj care sa elimine aceste table ... pana nu desfac "tripla" nu pot spune daca e realizabil ...

      Ștergere
    3. pai tabla pe care am cositorit are 1mm grosime, e ce trebuie :)
      in plus, aceea este masa pentru toate becurile din acea tripla. problema cu deficienta de masa apare din cauza consumului mare de curent si contactul pinului de masa prea slab.

      Ștergere
  125. Salut!
    In primul rand mersi pentru tutorial! Am dat si Share pe Facebook! De abia astept sa rezolv problema. Crezi ca totusi solutia provizorie poate tine aproximativ 2 saptamani avand in vedere ca e toamna si cam ploua? Intreb fiindca momentan sunt in CJ si nu ajung acasa la Baia Mare doar atunci. Si evident ca aici nu stiu pe nimeni sa aiba pistol de cositorit.

    RăspundeţiȘtergere
  126. cand apas frana si dau semnal sreapta semnalul este mai des

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Esti la tutorialul corect, aceiasi problema de lipsa masa. Tragi la ambele stopuri spate fir suplimentar de masa si scapi de problema

      Ștergere
  127. Răspunsuri
    1. PENTRU CRiS AM REZOLVAT PROBLEMA SEMNALIZARII ESTI TARE ITI MULTUMESC -
      ANONIM 18.10.2013 17:16

      Ștergere
  128. De cand am facut solutia numarul 1. temporara nu mai am probleme, dar totusi vreau sa fac solutia numarul 2. Intrebarea mea este:
    Am vazut ca ai legat cablul din 2 bucati si le-ai conectat. E necesar asa, sau se poate sa fie un singur fir direct de la lipitura de pe stop pana la legatura de pe caroserie?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pai nu stiu ce ai vazut tu, dar la mine este un fir de la stop pana pe caroserie. cand schimb becuri, stopul atarna in acel fir :)

      Ștergere
  129. am un cablu de 8 mm pentru stopul tripla si un cablu de 4 mm pt celalalt . Este vreo problema ca sunt asa groase ? Multumesc

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cel de 4 e suficient de gros, poate prea mult. cel de 8 e prostie curata, nu este flexibil, este tensionat mereu...

      Ștergere
    2. Schema de calcul ptr sectiune e simpla: recomandarea 4A/mm^2;

      daca prelungitoarele normale duc 3200W pe 5m cu sectiune de 1.5/2mm aici 4mm e exagerat de mult (mai ales ca vbim de 1m distanta max. daca e sa legi si celalalt stop de la acelasi punct din caroserie) :-)

      Consumul maxim pe stop este 3x21W = 63W + 5W = 68W (cu toate aprinse)

      Ștergere
  130. O singura intrebare: firul ce l-ai cositorit l-ai cumparat sau l-ai confectionat?
    merci
    Dragos

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cumparat, clar :))
      este fir ordinar, sa fie litat si cam atat :)

      Ștergere
  131. Pentru Silviu Panica adevatat ce spui tu cu prelungitorul de 3200w dar acolo aceea putere este data de tensiunea de 220 v ceea ce rezulta un current mic, in comparative cu instalatia auto cu tensiunea de aproximativ 13 unde se cere intradevar sectiune groasa sa poata ,,curge,, repede curentul, iar masa nu este niciodata prea subtire ci trebuie sa fie cat mai mare!

    RăspundeţiȘtergere
  132. salut Cris, am si eu o problemuta...am un mcv si vreau sa-i pun la led-urile din semnalizare acele rezistente si nu stiu la tripla spate care este firul sau firele pentru semnal..un raspuns mi-ar fi de ajutor...

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. acea rezistenta trebuie sa o pui intre firul de masa si firul de semnal. ideal ar fi sa ai un aparat de masura. sau dai jos tripla si te uiti dupa contacte care este cel care duce la becul de semnalizare.
      fiind MCV, nu te pot ajuta cu detalii exacte. daca era la berlina m auitam la masina mea si iti spuneam

      Ștergere
    2. Exista posibilitatea sa fie aceeasi culoare ca la firul de la cea din fata??

      Ștergere
    3. exista posibilitatea sa verifici, dar sansele sunt mici

      Ștergere
  133. Sal, am şi eu problema cu masa ,dar de ce trebe pus cablul suplimentar la amândouă stopurile şi nu numa la cel afectat?
    Merci mult !

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. penca insuficienta de masa e la ambele stopuri spate. da jos si celalalt stop si uitate la baza pinului 2. daca este topit plasticul, ai masa insuficienta. daca nu e topit, e bine

      Ștergere
  134. Pana la urma nu am cositorit. Am vz ca firele asa înfăşurate se mişca-u. Si le-am strans de dracii le-a gasit . Acum sunt fixe si sunt asa de un an si e ok. M-am uitat acum vre o 2zile si sunt strânse beton. Patentul e mai bun decat mana. :-)

    RăspundeţiȘtergere
  135. sal am si eu un logan 1.4 .2007. aseara cand am pus avariile am vazut luminile de la pozitii spate cum palpaia usor odata cu avariile pe parea stanga se vede mai tare

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. aceiasi problema ca in acest tutorial, masa insuficienta

      Ștergere
  136. curand am montat un amplificator pt bass poate fii de la el am luat masa de pe surubu de sub bancheta din spate de la centura

    RăspundeţiȘtergere
  137. spune-mi te rog unde sa umblu mai exact ..ms frumos

    RăspundeţiȘtergere
  138. Salut!
    La mine observ ca mi se aprinde becul de ceata cand mai calc frana iar cand pun semnalizarea dreapta e scazuta in intensitate sau atunci cand incui din telecomanda, la stopul din dreapta se aprinde si un pic din becul de pozitie.
    Sa pun suplimentar fir de masa?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu stiu de ce ma mai intrebi :). pune la ambele stipuri de pe spate

      Ștergere