Schimbat termostat si corp termostat la mpi

O problema destul de frecventa la mpi, acel corp termostat se deformeaza in timp si ori curge pe afara, ori curge apa in interior pe langa termostat si nu-si mai face cum trebuie treaba circuitul de racire motor. De fapt, iti raceste prea bine si nu mai atinge temperatura optima pentru functionarea corespunzatoare a motorului.
Nu mai retin preturi, undeva pe la 40lei corpul termostat si vreo 30lei termostatul.
Timp de lucru vreo 15 minute, foarte simplu si usor. Daca stiam cum sa opresc scurgerea lichidului de racire, o faceam si va aratam. Dar cum cineva mi-a zis ca in timpul schimbului curge doar vreo 200-250ml, am considerat ca fiind acceptabila pierderea si nu am luat in considerare nici macar recuperarea lui... cum sa nu, s-au dus vreo 2 litri :))


70 de comentarii:

  1. In sfarsit, de mult cautam un astfel de tutorial.

    RăspundețiȘtergere
  2. Răspunsuri
    1. nu s-a vazut garnitura de pe termostat? este neagra, in contract cu culoarea termostatului

      Ștergere
  3. am postat pe facebook, eu n-am vazut bine

    RăspundețiȘtergere
  4. Ar fi trebuit Glaceol RX tip D. Nu stiu ce avea inauntru dar asta e recomandat pentru motoarele renault cu sistemele de racire aferente si nu e bine sa le amesteci. Motorul ala trebe spalat acum, antigelul se scurge drept pe carcasa ambreiajului si ajunge pe acesta pe la furca. + ca pute. De unde ai luat carcasa termostat cu 40 lei? De ce nu ai folosit solutia cu punga, nu ca sa recuperezi antigelul, dar macar scuteai mizeria...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. avea antigel de la lucru, gratis, cantitati nelimitate :)
      eu stiam ca se scurge putin de tot, nu stiu de unde aveam impresia asta, din cauza asta n-am pus punga.
      de la magazin am luat cu 40lei

      Ștergere
  5. Asa e si la astra g. Desfaci busonul, deschizi robinetul de la radiator, colectezi antigelul, desfaci 2 suruburi si gata treaba. La astra h ai de demontat o tona de rahaturi sa ajungi la un jeg de termostat...

    RăspundețiȘtergere
  6. Motoarele Renault folosesc antigel clasa D. Din ce am vazut in motor s-a pus G12, care este pentru motoarele din grupul VAG.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu am inteles de ce nu se poate/recomanda sa se poata pune si alt tip de antigel. Am cautat in lung si lat diferentele dintre cele doua( g12 si tip d) si nu am gasit mari diferente. Deci, folosesc aceleasi substante chimice. Singura diferenta este de temperatura de fierbere si inghet. Cea ce g12 este mai bun decat tip d, adica avand o temperatura de fierbere mai mare si de inghet mai mica.
      Bateria acea nu cumva are o capacitate de peste 60Ah? Nu este cam mare? Am un motor 1.6 si bateria este de 45Ah cu AC si servo directie cu motor electric.

      Ștergere
    2. @Hoinar: antigelul il avea gratis de la servici.
      @Inuyasha 27: am gasit eu, sunt diferente chimice care ataca anumite aliaje.
      cand i-a intrat bateria in scurt, fiind socrul meu, i-am dat bateria de 72Ah pe care o aveam acasa

      Ștergere
    3. Exista si antigel Tip D rosu, gasesti in supermarket si e 8 lei sticla, cel mai ieftin...scrie si pe eticheta Tip D compatibil Renault.

      Ștergere
  7. Nice job. But you could save more coolant. This Russian did it:
    https://www.youtube.com/watch?v=7MsOjDe7W_w

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. i know, but i didn't know how much coolant will go down

      Ștergere
  8. Renault revomanda doar antigel de tip D. Acum, ambele sunt fara silicati, ceea ce e important. Probabil difera agentii de ungee si anticoroziune. Cel mai simplu, ca sa stai linistit respecti indicatiile producatorului. Acestea nu se refera la o anume marca, ci la tip. La fel ca si la uleiul de motor.

    RăspundețiȘtergere
  9. Salut!
    Am in benzinar 1.4 si de ceva timp la plecarea de pe loc, cand subtureaza se simte o bataie ce se transmite in caroserie si pare a veni de la cutie. Are aproximativ 132.000 km, an 2004, bieleta de la cutie nu a fost schimbata si nici ambreajul pentru ca nu patineaza, iar scutul motor este strans.Ce sa schimb?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cel mai probabil de la bieleta antirasturnare

      Ștergere
  10. Aerisirea nu se face in cateva zile...se face pe loc prin tinerea motorului undeva la 2000 de ture pana porneste ventilatorul de la radiator,dupa aceea se completeaza daca e necesar.Cunosc pe cineva care nu a aerisit instalatia cum trebuie si si-a ars garnitura de chiuloasa din cauza aerului care ramasese in instalatie.

    RăspundețiȘtergere
  11. Un tutorial f ok ca de obicei. ca ptr prosti. InformatiV si la mine avea joc termostatul dar nu am bagat silicon, ganitura aceea isi face treaba f bine. bafta

    RăspundețiȘtergere
  12. Salut!Off topic de la video.Am o "mica" problema.De vreo 3 zile se a fost opreste motorul in mers si merge in suturi.Am crezut ca am apa in motorina dar dupa ce am verificat nu a fost nici un strop de apa.(1.5dci 50kw)Sper sa ma poti ajuta sau sa imi dai macar un indiciu. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, poate fi de la regulatorul de presiune sau chiar mai rau, se blocheaza injectoare. mergi sa faci un test

      Ștergere
    2. Am rezolvat!Mersi mult pentru raspuns.Problema a fost de la distribuitorul de combustibil,nu facea mufa contact,era iesita in afara.(Scuze ca am intarziat cu raspunsul)

      Ștergere
  13. Inlocuirea termostatului se face urmand pasii urmatori,1 se da drumul la antigel jos pe la radiator pentru golirea instalatiei si 2 apoi se demonteaza termostatul si se inlocuieste. Acum marea problema este ca tu ai facut aceiasi cizmarie care a facut.o si cel dinaintea ta si anume manjitul cu rahat de mastic sau silicon pe termostat tocmai de aceea dupa o perioada aparand si scurgerile pentru ca nu e corect ce faceti voi romanii astia mecanici,acolo trebuia o garnitura noua si iti scuturai palmele la urma. Sa tineti minte voi astia care vreti sa luati exemple din filmari de genul asta ca un motor plin de silicon,mastic,mazgaz si nu stiu ce cacat este un motor de cacat bineinteles ingrijit de un om de cacat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. inainte sa ne faci oameni de cacat, pentru ca nu te-a jignit nimeni, cacaturile de termostat ce le gasesti la noi in magazin, nu in tara aia unde locuiesti tu, vin cu garnituri noi si care nu etanseaza. daca nu curge pe afara, curge prin interior si sistemul de racire. socrumiu a patit-o deja de 2 ori.
      motiv pentru care spuneam in filmare ca se pune silicon in cantitate foarte mica, tocmai ca sa nu ajunga prin motor.

      Ștergere
    2. Personajul din desene animate "Alexandru Cristian", aflandu-se probabil intre doua crize de inteligenta, s-a hotarat sa faca niste afirmatii despre care este clar ca habar nu are.
      Personal am schimbat la masina mea aprox vreo 4 termostate, 3 flanse pentru termostat si am etansat de inca cateva ori tot ansamblul flansa+termostat pe chiulasa. Sunt niste mizerii de piese flansele astea si NU am reusit niciodata sa le etansez fara mastic. Mai mult decat atat, dupa ceva vreme flansa asta de plastic iar se deformeaza si iar incepe sa curga si uite asa iarasi o iei de la capat...
      Ca o mica observatie pentru cei care vor sa schimbe una din piesele in discutie aici va recomand sa folositi SAC MENAJER cu o oarecare grosime a materialului.Sacul il pozitionati sub piesa ce se desface, astfel incat atunci cand desprindeti flansa de chiulasa antigelul sa nu curga peste tot ci sa se duca in sac.

      Ștergere
  14. Am schimbat si eu carcasa termostatului zilele astea. Am procedat ca rusul din link-ul de la inceput. NU te mai chinui cu sacul.

    RăspundețiȘtergere
  15. Da poate sa zică cineva dece se schimba termostatul ala ,eu tot am observat ca la un momendat sunt mai multe liniuțe decât ar trebui sa fie poate ca greșesc eu si din cauza asta se schimba ,,,

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. termostatul regleaza temperatura apei care raceste motorul. motorul functioneaza in parametrii normali la o anumita temperatura, el fiind un motor termic. intre 85 si 95 grade trebuie sa aiba apa la un benzinar iar termostatul cu asta se ocupa, sa tina apa intre acele valori.
      cand spui mai multe liniute decat ar trebui sa fie, te referi la 6 liniute? pentru ca 2 sau 4 este normal. daca ai peste 4 linii, frecvent si sta mult afisat pe bord, strici motorul, arzi garnitura de chiulasa, o sa te coste mult reparatia...

      Ștergere
  16. Da 6 liniuțe da bă scade la 4 iarăși ,si trebuie schimbat termostatul ala dacă ajunge la 6liniute ,ai zis ca se arde garnitura de chiuloasa ,adică eu mai exact trebuie sa schimb termostatu ala sa nu ard garnitura si sa nu îmi mai arate 6liniute ,,,

    RăspundețiȘtergere
  17. Vreau sa te mai întreb încă ceva ,am un logan chel din fabrica si as vrea sa pun servo , posibil sau nu ,,,

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. foarte posibil, realizabil 100%. nu stiu ce presupune

      Ștergere
  18. Salut!O intrebare daca esti dragut sa raspunzi!Stii unde gasesc Deruginol de buna calitate?Am lovit pragul masinii si vreau sa curat zona respectiva.Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. orice deruginol isi face treaba. important e sa nu fi apucat deja rugina in acel loc

      Ștergere
  19. Buna Cristi. Am si eu o problema.
    Am schimbat termostaul pentru ca mi-a facut probleme: am plecat din Brasov catre Bucuresti si prin Campina inca nu se ridicase apa la 4 liniute(statea la 2). Dupa ce am oprit si am apasat pe furtunul din partea de jos a radiatorului(furtun care era rece)s-a ridicat la 4 linii, dar cand m-am pus in miscare a scazut din nou la 2.
    Deci am schimbat termostatul si nu prea am vazut mare diferenta. Adica se incalzeste foarte greu la 4 liniute(afara sunt 5 grade)si scade la 2 dupa ce se deschide termostatul. Urca greu din nou la 4 si se pare ca ramane acolo, dar furtunul din partea de jos a radiatorului este caldut in comparatie cu cel de sus care este fierbinte. Ce crezi ca are, trebuie sa schimb si senzorul de temperatura, crezi ca nu am facut aerisirea bine, etc. Multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. tu nu ai ce sa-i faci la aerisire. posibil; ca termostatul sa aiba punctul de deschidere mai jos. pune diagnoza, daca este peste 80 grade, este ok

      Ștergere
  20. Salut,am si eu o problema...am un 1.4 din 2005 si cateodata cand opresc la semafor incepe si tremura toata masina destul de puternic,tot tremuratul asta dispare dupa cateva secunde sau daca o turez de cateva ori,ce mi se pare ciudat e ca in timp ce tremura,motorul merge perfect rotund iar relantiul sta perfect normal,nu fluctueaza deloc...ai idee care ar putea sa fie cauza ??? multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si cat este acel ralanti? sub 800rpm?
      cel mai plauzibil este vinovat un suport motor. sau poate toba atinge pe undeva.

      Ștergere
    2. relantiul sta undeva pe la 850-900 in permanenta,nu mi-a coborat niciodata sub 800... mi-a mai spus cineva ca s-ar putea sa fie si bujiile de vina dar eu ma gandesc ca daca erau bujiile de vina nu mai mergea rotund motorul. o sa ma duc sapt asta sa-i schimb uleiul si daca tot o urc pe elevator am sa-l rog pe nenea ala sa se uite si pe la ce ai spus tu. multumesc pt raspuns

      Ștergere
    3. Daca stau bine sa ma gandesc acum,niste vibratii se simt mai mereu cand stau pe loc dar cand o apuca,o apuca destul de serios,in doua luni mi s-a intamplat de 3 ori s-o ia tremuratul rau(prima oara m-am si speriat,initial am crezut ca-i cutremur :) ) posibil sa fie de la suportul acela din stanga motorului(cum te uiti la el)care l-ai schimbat si tu daca imi aduc eu bine aminte?

      Ștergere
    4. daca era de la bujii clar nu mergea rotund si nici nu era stabila turatia. ori de la suportul din stanga cum te uiti la motor ori cel de sub baterie.

      Ștergere
  21. Am schimbat de curând corpul termostatului la mpi urmand toti pasii aratati in tutorial, dar cu toate astea, tot mai ”lacrameaza” locul unde se lipeste corpul termostatului de chiuloasa. Nu ar fi o pierdere de lichid semnificativa, dar daca siliconul pus acolo nu ajuta, ma duce gandul la posibilitatea de a confectiona o garnitura de marsit de 1mm. A mai incercat cineva varianta asta?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca pui acea garnitura de 1mm, nu mai etanseaza termostatul in interior. sau faci garnitura in asa fel incat sa calce si termostatul pe ea

      Ștergere
  22. Salut Cristi, am un Logan 1.4 din 2006 si de la un timp, cand masina sta pe loc (cu motorul pornit), nu mai baga aer cald in habitaclu, dar cand masina se pune in miscare incepe sa bage aer cald, dar nu foarte cald... Care crezi ca ar fi problema? Pe bord am 4 linii la temperatura. O fi ramas termostatul blocat pe deschis? Si nu mai vine aer la picioare in dreptul soferului, la pasager vine....Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, caută tutorial curățat radiator habitaclu, de acolo este problema ta

      Ștergere
  23. Salut Cristi, am schimbat si eu aceasta carcasa insa am gasit una din aluminiu, cea de origine e din plastic, sper sa fie mai ok, ce zici?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, unde? la ce bani?

      Ștergere
    2. Salut, in Bucuresti la un magazin... 25 lei aprox. Asam daca nu ma insel firma, iti spun maine exact daca vrei

      Ștergere
    3. ma gandeam ca este online, voiam si eu pentru socrumiu.
      multam

      Ștergere
  24. Salut Cris, am o problema am vrut sa plec si am auzit o pocnituri ,bubuitura nici nu stiu cum săi zic am auzit ceva dar n-am dat inportanta si am oprit motoru dar foarte repede am făcut acest lucru, am mai rotit încă o data cheia si surpriza turația pana la 6000 îmi turează motoru am oprit imediat motorul mam dat jos cu am deschis capota si am vazut o pata de apa , îmi curge de la termos de unde se desface din șuruburi , c m-a sfătuiești sa fac dece îmi turează in halul asta pana la 6000,,,

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, ceva s-a rupt pe acolo. recomand sa o tractezi la un service

      Ștergere
  25. Salut Cris, am si eu urmatoarea dilema la un logan 1.6 mpi 2005: am cumparat masina acum o luna si de ceva timp am obervat ca oricat as merge nu se mai aprind 4 linii la temparatura, doar doua, am mers cu obd.ul pus si el imi arata 95-96 de grade dar in bord tot doua linii ( mers 20 km in trafic prin Bucuresti 15 grade afara) si le autostrada Bucuresti-Lehluiu (@120km) si inapoi cu doua pauze de 5 minute, mers constant cu 120 km/h apa la 65 de grade si doua linii. Ce ar putea sa fie, termostatul sau senzorul, din moment ce senzorul imi arata pe obd 90 si de grade, tousi in bord erau 2 linii, masina da caldura si nu pierde antigel.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, pai la 65 grade doar doua linii poate sa-ti arate.
      foarte posibil sa fie un contact imperfect la sonda de temperatura apa. sau chiar contact imperfect de masă de pe motor pe caroserie/baterie

      Ștergere
    2. Nu stiu unde e senzorul de temperatura si nu am gasit le net, ca ma gandeam sa ii curat un pic contactele.
      Pai si totsi, credeam ca ar trebui sa stea la o temperatura mai mare de atat :))

      Ștergere
    3. este pozitionat pe lateral, pe unde este si senzorul de pe volanta.
      ai spus ca iti afiseaza pe OBD 95-96 grade si doar doua linii in bord. clar este o problema pe undeva de comunicare.
      dupa ce rezolvi treaba asta verifici si daca cele 65-95 grade sunt valori reale

      Ștergere
  26. Salut Cristi ,

    Ce trebuie sa faci ca sa schimbi acel regulator de presiune ? Se dezface si se inlocuiesti fara sa faci absolut nimic ? Ai schimbat pana acuma? Te intreb pentru ca la relanti am intreruperi si am senzatia ca este de la acest regulator de presiune.
    Cu respect !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, exact, pur si simplu se inlocuieste. dar dupa schimbare trebuie pus pe tester si recalibrat

      Ștergere
    2. Am inteles, credeam ca doar se inlocuieste. Eu am un 1.5dci din 2007 si a inceput sa balbaie la relanti. Presupun ca este plina de mizerie.Pot face eu recalibrarea sau doar in service "autorizat" :) ?
      Cu stima,

      Ștergere
  27. daca ai softul necesar ca sa ii dai reintializarea parametrilor, poti si tu. daca nu, cam la orice service gasesti.
    poti incerca si doar schimbarea si este posibil s anu fie nevoie de reinitializare

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos Cristi , si cu tot respectul iti urez o zi buna.

      Ștergere
  28. Buna ziua si imi pare bine ca exista astfel de tutoriale, afli lucrururi interesante! O intrebare as avea si eu, am un logan 1.4 din 2005 si as vrea sa stiu daca fulia de la compresor de AC are rulment? Intreb fiindca vara trecuta am mers cu aerul conditionat pornit pe ruta Bucuresti-Urziceni si la intoarcere am avut neplacuta surpriza sa mi se rupa cureaua de accesorii.Norocul meu k am avut de rezerva,dar de atunci n-am mai pornit AC

    RăspundețiȘtergere
  29. am un logan 1,5dci mi-a crescut apa la 6 liniute , ventilatorul nu porneste. cineva spunea ca este trmostatul. este la fel de schimbat ca cel de 1,4? multumesc frumos

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, am scris in titlu "mpi"cu un motiv, nu este nici macar aproape asemănător.
      Înainte să schimbi termostat, verifică cu o diagnoza temperatura reală a apei când îți ajunge la 6 linii.
      Este posibil sa afișeze eronat cele 6 linii din cauză de masă insuficientă. Adică un contact imperfect sau oxizi la mufa senzorului de apă

      Ștergere
    2. k , si ventilatorul tot din cauza aia sa nu porneasca?

      Ștergere
    3. Dacă afișajul este eronat, da, clar

      Ștergere
  30. Salut! De cand am schimbat distributia, Imi tot creste apa cum fortez masina putin sau mergând 2 minute la relantâi. Să fie din cauza termostatului ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, mai degrabă o problemă cu pompa de apă, nicidecum de la termostat

      Ștergere