Schimbat termostat si corp termostat la mpi

O problema destul de frecventa la mpi, acel corp termostat se deformeaza in timp si ori curge pe afara, ori curge apa in interior pe langa termostat si nu-si mai face cum trebuie treaba circuitul de racire motor. De fapt, iti raceste prea bine si nu mai atinge temperatura optima pentru functionarea corespunzatoare a motorului.
Nu mai retin preturi, undeva pe la 40lei corpul termostat si vreo 30lei termostatul.
Timp de lucru vreo 15 minute, foarte simplu si usor. Daca stiam cum sa opresc scurgerea lichidului de racire, o faceam si va aratam. Dar cum cineva mi-a zis ca in timpul schimbului curge doar vreo 200-250ml, am considerat ca fiind acceptabila pierderea si nu am luat in considerare nici macar recuperarea lui... cum sa nu, s-au dus vreo 2 litri :))


118 comentarii:

  1. In sfarsit, de mult cautam un astfel de tutorial.

    RăspundețiȘtergere
  2. Răspunsuri
    1. nu s-a vazut garnitura de pe termostat? este neagra, in contract cu culoarea termostatului

      Ștergere
  3. am postat pe facebook, eu n-am vazut bine

    RăspundețiȘtergere
  4. Ar fi trebuit Glaceol RX tip D. Nu stiu ce avea inauntru dar asta e recomandat pentru motoarele renault cu sistemele de racire aferente si nu e bine sa le amesteci. Motorul ala trebe spalat acum, antigelul se scurge drept pe carcasa ambreiajului si ajunge pe acesta pe la furca. + ca pute. De unde ai luat carcasa termostat cu 40 lei? De ce nu ai folosit solutia cu punga, nu ca sa recuperezi antigelul, dar macar scuteai mizeria...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. avea antigel de la lucru, gratis, cantitati nelimitate :)
      eu stiam ca se scurge putin de tot, nu stiu de unde aveam impresia asta, din cauza asta n-am pus punga.
      de la magazin am luat cu 40lei

      Ștergere
  5. Asa e si la astra g. Desfaci busonul, deschizi robinetul de la radiator, colectezi antigelul, desfaci 2 suruburi si gata treaba. La astra h ai de demontat o tona de rahaturi sa ajungi la un jeg de termostat...

    RăspundețiȘtergere
  6. Motoarele Renault folosesc antigel clasa D. Din ce am vazut in motor s-a pus G12, care este pentru motoarele din grupul VAG.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu am inteles de ce nu se poate/recomanda sa se poata pune si alt tip de antigel. Am cautat in lung si lat diferentele dintre cele doua( g12 si tip d) si nu am gasit mari diferente. Deci, folosesc aceleasi substante chimice. Singura diferenta este de temperatura de fierbere si inghet. Cea ce g12 este mai bun decat tip d, adica avand o temperatura de fierbere mai mare si de inghet mai mica.
      Bateria acea nu cumva are o capacitate de peste 60Ah? Nu este cam mare? Am un motor 1.6 si bateria este de 45Ah cu AC si servo directie cu motor electric.

      Ștergere
    2. @Hoinar: antigelul il avea gratis de la servici.
      @Inuyasha 27: am gasit eu, sunt diferente chimice care ataca anumite aliaje.
      cand i-a intrat bateria in scurt, fiind socrul meu, i-am dat bateria de 72Ah pe care o aveam acasa

      Ștergere
    3. Exista si antigel Tip D rosu, gasesti in supermarket si e 8 lei sticla, cel mai ieftin...scrie si pe eticheta Tip D compatibil Renault.

      Ștergere
  7. Nice job. But you could save more coolant. This Russian did it:
    https://www.youtube.com/watch?v=7MsOjDe7W_w

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. i know, but i didn't know how much coolant will go down

      Ștergere
  8. Renault revomanda doar antigel de tip D. Acum, ambele sunt fara silicati, ceea ce e important. Probabil difera agentii de ungee si anticoroziune. Cel mai simplu, ca sa stai linistit respecti indicatiile producatorului. Acestea nu se refera la o anume marca, ci la tip. La fel ca si la uleiul de motor.

    RăspundețiȘtergere
  9. Salut!
    Am in benzinar 1.4 si de ceva timp la plecarea de pe loc, cand subtureaza se simte o bataie ce se transmite in caroserie si pare a veni de la cutie. Are aproximativ 132.000 km, an 2004, bieleta de la cutie nu a fost schimbata si nici ambreajul pentru ca nu patineaza, iar scutul motor este strans.Ce sa schimb?

    RăspundețiȘtergere
  10. Aerisirea nu se face in cateva zile...se face pe loc prin tinerea motorului undeva la 2000 de ture pana porneste ventilatorul de la radiator,dupa aceea se completeaza daca e necesar.Cunosc pe cineva care nu a aerisit instalatia cum trebuie si si-a ars garnitura de chiuloasa din cauza aerului care ramasese in instalatie.

    RăspundețiȘtergere
  11. Un tutorial f ok ca de obicei. ca ptr prosti. InformatiV si la mine avea joc termostatul dar nu am bagat silicon, ganitura aceea isi face treaba f bine. bafta

    RăspundețiȘtergere
  12. Salut!Off topic de la video.Am o "mica" problema.De vreo 3 zile se a fost opreste motorul in mers si merge in suturi.Am crezut ca am apa in motorina dar dupa ce am verificat nu a fost nici un strop de apa.(1.5dci 50kw)Sper sa ma poti ajuta sau sa imi dai macar un indiciu. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, poate fi de la regulatorul de presiune sau chiar mai rau, se blocheaza injectoare. mergi sa faci un test

      Ștergere
    2. Am rezolvat!Mersi mult pentru raspuns.Problema a fost de la distribuitorul de combustibil,nu facea mufa contact,era iesita in afara.(Scuze ca am intarziat cu raspunsul)

      Ștergere
  13. Inlocuirea termostatului se face urmand pasii urmatori,1 se da drumul la antigel jos pe la radiator pentru golirea instalatiei si 2 apoi se demonteaza termostatul si se inlocuieste. Acum marea problema este ca tu ai facut aceiasi cizmarie care a facut.o si cel dinaintea ta si anume manjitul cu rahat de mastic sau silicon pe termostat tocmai de aceea dupa o perioada aparand si scurgerile pentru ca nu e corect ce faceti voi romanii astia mecanici,acolo trebuia o garnitura noua si iti scuturai palmele la urma. Sa tineti minte voi astia care vreti sa luati exemple din filmari de genul asta ca un motor plin de silicon,mastic,mazgaz si nu stiu ce cacat este un motor de cacat bineinteles ingrijit de un om de cacat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. inainte sa ne faci oameni de cacat, pentru ca nu te-a jignit nimeni, cacaturile de termostat ce le gasesti la noi in magazin, nu in tara aia unde locuiesti tu, vin cu garnituri noi si care nu etanseaza. daca nu curge pe afara, curge prin interior si sistemul de racire. socrumiu a patit-o deja de 2 ori.
      motiv pentru care spuneam in filmare ca se pune silicon in cantitate foarte mica, tocmai ca sa nu ajunga prin motor.

      Ștergere
    2. Personajul din desene animate "Alexandru Cristian", aflandu-se probabil intre doua crize de inteligenta, s-a hotarat sa faca niste afirmatii despre care este clar ca habar nu are.
      Personal am schimbat la masina mea aprox vreo 4 termostate, 3 flanse pentru termostat si am etansat de inca cateva ori tot ansamblul flansa+termostat pe chiulasa. Sunt niste mizerii de piese flansele astea si NU am reusit niciodata sa le etansez fara mastic. Mai mult decat atat, dupa ceva vreme flansa asta de plastic iar se deformeaza si iar incepe sa curga si uite asa iarasi o iei de la capat...
      Ca o mica observatie pentru cei care vor sa schimbe una din piesele in discutie aici va recomand sa folositi SAC MENAJER cu o oarecare grosime a materialului.Sacul il pozitionati sub piesa ce se desface, astfel incat atunci cand desprindeti flansa de chiulasa antigelul sa nu curga peste tot ci sa se duca in sac.

      Ștergere
  14. Am schimbat si eu carcasa termostatului zilele astea. Am procedat ca rusul din link-ul de la inceput. NU te mai chinui cu sacul.

    RăspundețiȘtergere
  15. Da poate sa zică cineva dece se schimba termostatul ala ,eu tot am observat ca la un momendat sunt mai multe liniuțe decât ar trebui sa fie poate ca greșesc eu si din cauza asta se schimba ,,,

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. termostatul regleaza temperatura apei care raceste motorul. motorul functioneaza in parametrii normali la o anumita temperatura, el fiind un motor termic. intre 85 si 95 grade trebuie sa aiba apa la un benzinar iar termostatul cu asta se ocupa, sa tina apa intre acele valori.
      cand spui mai multe liniute decat ar trebui sa fie, te referi la 6 liniute? pentru ca 2 sau 4 este normal. daca ai peste 4 linii, frecvent si sta mult afisat pe bord, strici motorul, arzi garnitura de chiulasa, o sa te coste mult reparatia...

      Ștergere
  16. Da 6 liniuțe da bă scade la 4 iarăși ,si trebuie schimbat termostatul ala dacă ajunge la 6liniute ,ai zis ca se arde garnitura de chiuloasa ,adică eu mai exact trebuie sa schimb termostatu ala sa nu ard garnitura si sa nu îmi mai arate 6liniute ,,,

    RăspundețiȘtergere
  17. Vreau sa te mai întreb încă ceva ,am un logan chel din fabrica si as vrea sa pun servo , posibil sau nu ,,,

    RăspundețiȘtergere
  18. Salut!O intrebare daca esti dragut sa raspunzi!Stii unde gasesc Deruginol de buna calitate?Am lovit pragul masinii si vreau sa curat zona respectiva.Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. orice deruginol isi face treaba. important e sa nu fi apucat deja rugina in acel loc

      Ștergere
  19. Buna Cristi. Am si eu o problema.
    Am schimbat termostaul pentru ca mi-a facut probleme: am plecat din Brasov catre Bucuresti si prin Campina inca nu se ridicase apa la 4 liniute(statea la 2). Dupa ce am oprit si am apasat pe furtunul din partea de jos a radiatorului(furtun care era rece)s-a ridicat la 4 linii, dar cand m-am pus in miscare a scazut din nou la 2.
    Deci am schimbat termostatul si nu prea am vazut mare diferenta. Adica se incalzeste foarte greu la 4 liniute(afara sunt 5 grade)si scade la 2 dupa ce se deschide termostatul. Urca greu din nou la 4 si se pare ca ramane acolo, dar furtunul din partea de jos a radiatorului este caldut in comparatie cu cel de sus care este fierbinte. Ce crezi ca are, trebuie sa schimb si senzorul de temperatura, crezi ca nu am facut aerisirea bine, etc. Multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. tu nu ai ce sa-i faci la aerisire. posibil; ca termostatul sa aiba punctul de deschidere mai jos. pune diagnoza, daca este peste 80 grade, este ok

      Ștergere
  20. Salut,am si eu o problema...am un 1.4 din 2005 si cateodata cand opresc la semafor incepe si tremura toata masina destul de puternic,tot tremuratul asta dispare dupa cateva secunde sau daca o turez de cateva ori,ce mi se pare ciudat e ca in timp ce tremura,motorul merge perfect rotund iar relantiul sta perfect normal,nu fluctueaza deloc...ai idee care ar putea sa fie cauza ??? multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si cat este acel ralanti? sub 800rpm?
      cel mai plauzibil este vinovat un suport motor. sau poate toba atinge pe undeva.

      Ștergere
    2. relantiul sta undeva pe la 850-900 in permanenta,nu mi-a coborat niciodata sub 800... mi-a mai spus cineva ca s-ar putea sa fie si bujiile de vina dar eu ma gandesc ca daca erau bujiile de vina nu mai mergea rotund motorul. o sa ma duc sapt asta sa-i schimb uleiul si daca tot o urc pe elevator am sa-l rog pe nenea ala sa se uite si pe la ce ai spus tu. multumesc pt raspuns

      Ștergere
    3. Daca stau bine sa ma gandesc acum,niste vibratii se simt mai mereu cand stau pe loc dar cand o apuca,o apuca destul de serios,in doua luni mi s-a intamplat de 3 ori s-o ia tremuratul rau(prima oara m-am si speriat,initial am crezut ca-i cutremur :) ) posibil sa fie de la suportul acela din stanga motorului(cum te uiti la el)care l-ai schimbat si tu daca imi aduc eu bine aminte?

      Ștergere
    4. daca era de la bujii clar nu mergea rotund si nici nu era stabila turatia. ori de la suportul din stanga cum te uiti la motor ori cel de sub baterie.

      Ștergere
  21. Am schimbat de curând corpul termostatului la mpi urmand toti pasii aratati in tutorial, dar cu toate astea, tot mai ”lacrameaza” locul unde se lipeste corpul termostatului de chiuloasa. Nu ar fi o pierdere de lichid semnificativa, dar daca siliconul pus acolo nu ajuta, ma duce gandul la posibilitatea de a confectiona o garnitura de marsit de 1mm. A mai incercat cineva varianta asta?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca pui acea garnitura de 1mm, nu mai etanseaza termostatul in interior. sau faci garnitura in asa fel incat sa calce si termostatul pe ea

      Ștergere
  22. Salut Cristi, am un Logan 1.4 din 2006 si de la un timp, cand masina sta pe loc (cu motorul pornit), nu mai baga aer cald in habitaclu, dar cand masina se pune in miscare incepe sa bage aer cald, dar nu foarte cald... Care crezi ca ar fi problema? Pe bord am 4 linii la temperatura. O fi ramas termostatul blocat pe deschis? Si nu mai vine aer la picioare in dreptul soferului, la pasager vine....Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  23. Salut Cristi, am schimbat si eu aceasta carcasa insa am gasit una din aluminiu, cea de origine e din plastic, sper sa fie mai ok, ce zici?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, in Bucuresti la un magazin... 25 lei aprox. Asam daca nu ma insel firma, iti spun maine exact daca vrei

      Ștergere
    2. ma gandeam ca este online, voiam si eu pentru socrumiu.
      multam

      Ștergere
  24. Salut Cris, am o problema am vrut sa plec si am auzit o pocnituri ,bubuitura nici nu stiu cum săi zic am auzit ceva dar n-am dat inportanta si am oprit motoru dar foarte repede am făcut acest lucru, am mai rotit încă o data cheia si surpriza turația pana la 6000 îmi turează motoru am oprit imediat motorul mam dat jos cu am deschis capota si am vazut o pata de apa , îmi curge de la termos de unde se desface din șuruburi , c m-a sfătuiești sa fac dece îmi turează in halul asta pana la 6000,,,

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, ceva s-a rupt pe acolo. recomand sa o tractezi la un service

      Ștergere
  25. Salut Cris, am si eu urmatoarea dilema la un logan 1.6 mpi 2005: am cumparat masina acum o luna si de ceva timp am obervat ca oricat as merge nu se mai aprind 4 linii la temparatura, doar doua, am mers cu obd.ul pus si el imi arata 95-96 de grade dar in bord tot doua linii ( mers 20 km in trafic prin Bucuresti 15 grade afara) si le autostrada Bucuresti-Lehluiu (@120km) si inapoi cu doua pauze de 5 minute, mers constant cu 120 km/h apa la 65 de grade si doua linii. Ce ar putea sa fie, termostatul sau senzorul, din moment ce senzorul imi arata pe obd 90 si de grade, tousi in bord erau 2 linii, masina da caldura si nu pierde antigel.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, pai la 65 grade doar doua linii poate sa-ti arate.
      foarte posibil sa fie un contact imperfect la sonda de temperatura apa. sau chiar contact imperfect de masă de pe motor pe caroserie/baterie

      Ștergere
    2. Nu stiu unde e senzorul de temperatura si nu am gasit le net, ca ma gandeam sa ii curat un pic contactele.
      Pai si totsi, credeam ca ar trebui sa stea la o temperatura mai mare de atat :))

      Ștergere
    3. este pozitionat pe lateral, pe unde este si senzorul de pe volanta.
      ai spus ca iti afiseaza pe OBD 95-96 grade si doar doua linii in bord. clar este o problema pe undeva de comunicare.
      dupa ce rezolvi treaba asta verifici si daca cele 65-95 grade sunt valori reale

      Ștergere
  26. Salut Cristi ,

    Ce trebuie sa faci ca sa schimbi acel regulator de presiune ? Se dezface si se inlocuiesti fara sa faci absolut nimic ? Ai schimbat pana acuma? Te intreb pentru ca la relanti am intreruperi si am senzatia ca este de la acest regulator de presiune.
    Cu respect !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, exact, pur si simplu se inlocuieste. dar dupa schimbare trebuie pus pe tester si recalibrat

      Ștergere
    2. Am inteles, credeam ca doar se inlocuieste. Eu am un 1.5dci din 2007 si a inceput sa balbaie la relanti. Presupun ca este plina de mizerie.Pot face eu recalibrarea sau doar in service "autorizat" :) ?
      Cu stima,

      Ștergere
  27. daca ai softul necesar ca sa ii dai reintializarea parametrilor, poti si tu. daca nu, cam la orice service gasesti.
    poti incerca si doar schimbarea si este posibil s anu fie nevoie de reinitializare

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos Cristi , si cu tot respectul iti urez o zi buna.

      Ștergere
  28. Buna ziua si imi pare bine ca exista astfel de tutoriale, afli lucrururi interesante! O intrebare as avea si eu, am un logan 1.4 din 2005 si as vrea sa stiu daca fulia de la compresor de AC are rulment? Intreb fiindca vara trecuta am mers cu aerul conditionat pornit pe ruta Bucuresti-Urziceni si la intoarcere am avut neplacuta surpriza sa mi se rupa cureaua de accesorii.Norocul meu k am avut de rezerva,dar de atunci n-am mai pornit AC

    RăspundețiȘtergere
  29. am un logan 1,5dci mi-a crescut apa la 6 liniute , ventilatorul nu porneste. cineva spunea ca este trmostatul. este la fel de schimbat ca cel de 1,4? multumesc frumos

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, am scris in titlu "mpi"cu un motiv, nu este nici macar aproape asemănător.
      Înainte să schimbi termostat, verifică cu o diagnoza temperatura reală a apei când îți ajunge la 6 linii.
      Este posibil sa afișeze eronat cele 6 linii din cauză de masă insuficientă. Adică un contact imperfect sau oxizi la mufa senzorului de apă

      Ștergere
    2. k , si ventilatorul tot din cauza aia sa nu porneasca?

      Ștergere
    3. Dacă afișajul este eronat, da, clar

      Ștergere
  30. Salut! De cand am schimbat distributia, Imi tot creste apa cum fortez masina putin sau mergând 2 minute la relantâi. Să fie din cauza termostatului ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, mai degrabă o problemă cu pompa de apă, nicidecum de la termostat

      Ștergere
  31. salut! imi fasaie ceva pe la motor in dreptul filtrului de aer am 1.2 16v....cand am schimbat distributia poampa nu am schimbat-o ma gandesc ca ar da pe acolo... si cand opresc motorul se mai aude fasait timp de 2-3 sec ca si cand ar scadea presiune. ce sa fie?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, probabil un vacum de pe la ceva. nu stiu sa-ti spun

      Ștergere
  32. Salut Cris.
    Am un logan ph1 benzina si de ceva vreme am o problema. Mergand cu masina si oprind la trecerea de pietoni, pusa pe liber sau semafor imi scade turatia pana aproape de 0 si chair de vreo 2 3 ori s a si oprit. I am schimbat bujiile, i am curatat motorasul pas cu pas,clapeta, am schimbat si garnitura de la clapeta, senzorul de turatie. Sincer nu stiu ce sa i mai fac. Ajuta ma te rog cu un sfat. Multumesc mult. Astept raspuns

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, daca eram mecanic auto, te puteam ajuta cu un sfat. cum nu sunt...

      Ștergere
  33. Salut! Unde se afla sonda de temperatura care iti indica in bord temperatura apei?

    RăspundețiȘtergere
  34. Salut,am aceeasi problema la un clio 1.4,i-am schimbat corpul termostat si cel de plastic si cel de aluminiua,dar la turatii de peste 3500 rpm imi curge antigel pe acolo.. Ma poți ajuta cu un sfat,din ce ar putea fi? Mersi

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, clar este ceva stramb sau piese de calitate proasta care nu etanseaza sau se deformeaza usor

      Ștergere
  35. Tocmai asta e problema, toate piesele sunt OEM, garnitura termostatului este nouă. Am zis sa cumpăr piese originale, sa nu am probleme cu ele, dar problema persistă. Mersi frumos pentru răspuns.

    RăspundețiȘtergere
  36. este normal sa imi apara doar 2 liniunte la apa si doar cand stau pe loc 4 liniute?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Relativ da. In mers intră un volum mai mare de aer și răcirea este mai eficienta, deci 2 llini.
      Când te oprești, temperatura urca mai repede.
      Dar tot nu ești la temperatura ok, ci undeva pe la 70 grade. Normal este peste 80 grade.
      Posibil să ai probleme cu termostatul sau vreun contact imperfect

      Ștergere
  37. Salut, am un logan ca al tău din 2oo8 și în ultimile zile m-i se aprinde becul la temperatura apaei , și mi se tae turatia, cand ajung la 3000 de ture, totul pentru câteva secunde. Menționez ca temperatura apei este ca de obicei, la doua liniuțe și antigelul în borcan la nivel maxim. Ai vreo idee ai auzit ceva?. Mulțumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, recomand sa mergi la un service ca să faci o diagnoza. Acel martor din bord este unul comun pentru mai multe posibile probleme. La diagnoză îți spune exact de unde e

      Ștergere
  38. Mama natura mi-a rezovat problema, s-a încălzit afara. Zilele trecute pe la mine au fost -14 grade și probabil s-a format un dop de parafina pe undeva și nu lasă alimentarea cu motorina la turatii mari. Acum funcționează normal.

    RăspundețiȘtergere
  39. E o problema cu carcasa termostat la 1,4 nu etanșeaz defect ar putea fi la corpul de motor
    Am schimbat 4 termostat și 2 carcase de plastic tot se prelinge antigel
    O sa iau și de aluminiu
    Masina are 9 ani și 140000 km
    Carcasa termostat are garnitura
    De aluminiu din fabrică??

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ma indoiesc ca este din blocul motor problema. doar pe termostat vine garnitura.

      Ștergere
  40. Salut CRIS , am si eu o intrebare
    Am schimbat radiatorul de răcire la un logan 1.4 benzina si am completat cu antigel ,am aerisire conducta si am tinoto accelerată la 2000 ture vreo 5 ,6 minute si nu porneste ventilatorul , oare ce sa aibe ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, nu a ajuns motorul la temperatura la care ventilatorul trebuie sa porneasca.
      o ti degeaba turata, oricum se aeriseste singura

      Ștergere
    2. Aaa, ok mersi
      După ce l-am schimbat parcă se ridică apa prea repede la 4 linii ,înainte mergeam până la lucru si erau cam 2 linii iar acum înainte să ajung se fac 4 linii

      Ștergere
    3. Așa este și normal, este benzinar, temperatura apei trebuie să urce repede. Atâta timp cât ai 4 linii, totul este in regulă

      Ștergere
    4. Multumesc mult , sanatate

      Ștergere
  41. Salut Cristi
    Am un logan 2004 1.4 benzina si in mers mi sa ridicat de la 4 la 6 liniile de la tempwratura apei. Nu am apucat sa opresc bine masina k mi sa spart furtunu de la acel butun care face aerisirea cand schimbi antigelu.
    Am schimbat furtunu,am completat cu antigel,am facut aerisirea dar tot mi se ridica apa la 6 linii.
    Sa fie termostatu?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, eu zic ca pe undeva este ceva ce obtureaza vreo gaura pe unde curge apa, motivul pentru care s-a spart furtunul.
      temperatura ti-a crescut pentru ca apa nu mai circula, presiunea a fost prea mare si a facut poc.
      daca ai 6 lunii, apa ar trebui sa fiarba, este peste 100 grade.
      eu recomand sa mergi la un mecanic care are diagnoza si metode de a verifica instalatia. nu de alta dar poate arzi chiulasa si sari pe la 1500lei cu reparatia.
      poate sa fie si termostatul defect sau poate este pompa de apa blocata. poate in continuare este obturat un traseu si apa curge mai greu, racirea find ineficienta

      Ștergere
  42. Salutare!
    Felicitari pentru tutorialele postate, sunt foarte instructive si bine realizate!
    Ai rabdare si asta nu-i putin, mai ales in zilele de astazi, cand toata lumea se grabeste si vrea sa dea rasol :)
    As vrea sa cer o parere, un sfat. Nu sunt deloc priceput in zona auto.
    Despre ce e vorba...

    ... Detin un Logan 1.6MPI 8valve din 2005. Acum 3 ani a inceput sa piarda lichid de racire pe la termostat, lichid care cadea pe corpul incalzit al motorului, se evapora si raspandea un miros neplacut in habitaclu. De asemenea, am avut probleme cu senzorul termic. Am fost la service si au schimbat senzorul si termostatul. Nu stiu daca si corpul termostatului (acum 3 ani habar n-aveam ca exista asa ceva, acum am vazut si eu in tutorialul tau! ).
    ... Dupa interventie, a functionat binisor cam un 1an. Prin 2018, am constatat ca motorul emana miros de incins mai mult decat stiam eu ca degaja in mod obisnuit si am mai observat ca nivelul de temperatura indicat pe afisorul aflat la bord (cel cu segmente orizontale, aflat in partea dreapta) depasea uneori 4 liniute, ajungand la 6.
    Nu am acordat o atentie deosebita problemei, care s-a acutizat in 2019.
    Practic, prin iulie 2019 am observat ca temperatura ajungea si la maximum, dupa care mai cobora, dupa ce electroventilatorul sufla suficient de mult peste motor. Dar asta imi descarca bateria !
    Colac peste pupaza, vasul de expansiune s-a fisurat si pierdea lichid de racire.
    ... Am fost la service, mi-au zis ca sa nu ma agit prea tare, ca e "relativ normal" sa se incinga mai rau motorul si sa porneasca mai des electroventilatorul pe timp de vara, mai ales cand ai trafic bara la bara, etc.
    Am facut revizia (placute frana, consumabile) si am cerut si inlocuirea vasului de expansiune.
    L-au inlocuit, inclusiv antigelul - dupa care am plecat in concediu.
    ... La drum intins, nu se petrecea fenomenul, dar in trafic aglomerat, mai ales bara la bara, revenea.
    Am mai patit-o apoi pe DN1, venind dinspre Brasov spre Bucuresti.
    ... Reintors din concediu, am patit-o apoi si mai rau, cand ma intorceam de la serviciu, intr-o dupa amiaza calduroasa, ruland pe Bd. Iuliu Maniu. A crescut temperatura si am observat iesind aburi de sub capota. Practic, a fiert lichidul de racire in vasul de expansiune. Am tras imediat pe dreapta, am lasat masina sa se raceasca si am cerut sfaturi la telefon. Cei de la service m-au sfatuit sa las masina acolo si sa revin a 2-a zi la ei.
    ... Am fost la service, vasul de expansiune era OK, dar au schimbat senzorul de temperatura. Aia a fost tot, pentru ei, si mi-au spus sa supraveghez temperatura, daca mai trece de 4 liniute (50% din scala verticala).
    ------
    *** EPILOGUL ==> in postarea urmatoare.

    RăspundețiȘtergere
  43. *** EPILOG problema Logan 1.6MPI 2005
    ....
    Din septembrie 2019 si pana acum, temperatura n-a mai crescut pe afisor, dar am constatat *CLAR* ca motorul continua sa emane un miros de incins mai puternic decat cel cu care eram eu obisnuit si ca electroventilatorul porneste mult prea des pentru a incerca sa raceasca motorul. Evident, rareori pe timp rece, dar de la temperaturi incepand cu 16 grade in sus, fenomenul se petrece in continuare.
    ... Ieri, 07Oct2020, am constatat ca la pornirea masinii, luminile de bord se diminueaza puternic, iar startul motorului apare doar dupa a 2-a cheie. Clar - bateria descarcata. Am masurat bateria cu contact pus si motor oprit, gasind 11V. Moarta bine! Baterie MOL luata acum 2 ani, baterie buna. Clar, electroventilatorul a papat mult din ea si cum am mers mai mult la turatie mica datorita traficului, alternatorul n-a putut s-o incarce suficient.
    Am verificat si alternatorul, cu toti consumatorii porniti; incarca bateria, tensiunea ajunge la 14.4... 14.6V in functie de turatie (am testat pana la 3000 rpm), deci sistemul de incarcare functioneaza.
    ... Asadar, totul pleaca de la partea de racire, care daca nu se efectueaza cum trebuie, implica si ventilatorul, care consuma puternic din baterie (turatie mare, se simt vibratiile cand porneste).
    ... Nu stiu ce sa mai fac !
    Am vorbit cu cei din service, mi-au spus cu un aer nonsalant ca singurele suspecte mai sunt termostatul, radiatorul si in final, pompa de apa.
    ... Intentionez sa cumpar un radiator si un termostat (probabil cu tot cu corp) si sa ma duc in service sa le schimbe. Avand in vedere ca schimbarea kitului de distributie am facut-o pe la 78000 Km si ca acum am 132000, ma gandesc daca n-ar fi o idee buna sa schimb din noul kitul de distributie si astfel sa schimb si pompa de apa, odata cu radiatorul si termostatul.
    ...
    As fi indatorat pentru niste pareri / sfaturi pertinente.
    Cristi, ce zici ?

    Multam fain !
    Bob

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, mie-mi pare ca ai schimbat cam rar antigelul si din acest motiv s-au facut depuneri pe instalatia de racire. Drept urmare, racirea nu mai este deloc eficienta. Ca s aintelegi despre ce vorbesc https://www.tutorialelogan.ro/2016/01/curatat-radiator-incalzire-habitaclu.html
      Potiopta si pentru o solutie ce se baga in sistemul de racire ca sa curete depunerile, dar nu prea este eficienta.
      Termostatul este ieftin, se poate inlocui si nu este ceva anormal sa fie defect direct de nou. Cu un tester se poate verifica in timp real temperatura apei din motor, este ieftin si usor de folosit https://www.tutorialelogan.ro/2014/04/interfata-obdii-si-aplicatia-torque.html

      Ștergere
  44. Salut Cristi si multumesc pentru raspuns !
    - Radiatorul din habitaclu e functional, degaja caldura de nu poti sa stai in masina nici iarna daca pui circuitul pe maximum. Hi. (asta apropos de ce ai scris la tutorialul citat, respectiv: " Daca ai verificat deja functionalitatea termostatului si este bun dar tie tot nu-ti baga caldura cum trebuie in masina ").
    Asadar, caldura baga din plin. Nici cu AC-ul nu stau chiar rau, dar continui sa consider (intuitiv) ca motorul se incinge mai rau decat stiam eu.

    - da, sunt constient ca "intuitia" nu poate concura cu masuratorile. De acord.
    Tocmai de aceea, as vrea sa-mi cumpar un tester OBD2 si sa ma apuc de treaba.
    Problema e ca din oferta de la eMag (unde apar cele mai multe), acelasi model se vinde la preturi mult diferite (18-65 lei cutiuta albastra ELM27) si din pacate, la multe dintre ele sunt comentarii negative cu toptanul. Cel de mai jos pare mai putin hulit:
    https://www.emag.ro/interfata-obd-ii-diagnoza-auto-pe-telefon-conexiune-bluetooth-elm327-procartr-k880/pd/DC0ZF7BBM/?X-Search-Id=d82a907f93e9442a8851&X-Product-Id=16922851&X-Search-Page=1&X-Search-Position=2&X-Section=search&X-MB=0&X-Search-Action=view#reviews-section
    Ce parere ai?

    - E posibil sa nu fi utilizat tot timpul antigelul specificat de fabricant; o buna perioada de vreme am completat lichidul de racire doar cu apa distilata/demineralizata.
    - Masina e din sept.2005, motor 1.6MPI cu 8V.
    - Ultima schimbare a lichidului de racire a fost anul trecut in vara, cand mi-a fiert in vasul de expansiune. Cei de la service mi-au schimbat vasul si sonda termica, care parea ca indica mult mai mult decat trebuie. Au pus Glycerol-ul D recomandat de Dacia. Arata frumos, dar intre timp lichidul s-a murdarit - ceea ce demonstreaza clar ca am mizerie pe tevaraie.
    - Ma voi duce sa cumpar un termostat nou si cred ca voi face un test cu el, in prealabil: il voi spanzura cu o sarma intr-un ibric cu apa, pusa la fiert. Sa vad daca se declanseaza bimetalul. Si daca voi constata asta, atunci o sa rog mecanicul sa mi-l
    schimbe.
    - cei de la service mi-au spus ca suspectii ptr incalzirea prea puternica a motorului ar fi termostatul, pompa de apa si radiatorul (sonda termica a fost schimbata deja). Radiatorul de racire poate fi curatat si pe exterior, dar si in interior?

    Multam frumos si duminica placut!
    Bob

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, gasesti de la 25 lei in sus pe OLX, gen https://www.olx.ro/oferta/adaptor-bluetooth-obd2-v2-1-elm327-mini-IDcLHqB.html
      Eu ti-am dat link ca sa iti faci o idee ce ai pe instalatia de racire, n-am precizat ca ai o problema cu caldura. Chiar mi-ai confirmat cand ai spus ca antigelul si-a schimbat culoarea.
      Motorul nu "se incinge mai rau", ci sistemul de racire este ineficient si nu il poate raci. Nu stiu cum ar putea sa fie pompa de apa vinovata in treaba asta, mai degraba as merge pe mizeria de pe instalatia de racire plina de depuneri.
      Nu stiu cum s-ar putea curata radiatorul de racire al motorului

      Ștergere
  45. Salut Cristi,
    Multumesc din nou ptr raspunsuri...
    Voi cumpara si un OBD2 sa vad ce spune, dar in rest... probabil ca ar trebui demontat radiatorul si vazut in ce stare se afla. Din pacate, n-am cum s-o fac singur, nu am spatiu, nu am unde sa lucrez ... trebuie service clar.
    Si mai nasol e ca vad ca exista o intreaga polemica pe tema solutiilor de curatare a circuitului de racire - unii spun ca nu trebuie folosit decat antigel si apa sub presiune, altii sustin utilizarea substantelor de tip flush sau chiar a unor combinatii destul de infricosatoare - soda, calgon, etc. :
    http://www.daciaclub.ro/cum-se-curata-circuitul-de-racire-t185519.html

    Desigur, dupa ce am vazut raspunsuri de genul "nu trebuia sa pui alt antigel", fara o oferi o solutie celor care au intrebat... lectura a devenit descurajanta. Omul mai face si prostii - care in general pot fi reparate, totul e sa iti arate cineva metoda. Hi hi!

    O saptamana cat mai usoara si toate cele bune!
    Bob

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu am folosit un flush ca sa curat instalatia. Exista riscul ca sa-ti curete depunerile care astupau o gaurica iar in acel moment vei avea pierderi. De regula se intampla la radiator.
      Nu se pune alt antigel decat cel recomandat deoarece tot ce insemna antigel este si coroziv. Unele corodeaza mai tare aliminiul, altele fonta, etc. In functie de materialele din care este facuta instalatia de racire, se foloseste si antigelul corespunzator.
      cand pui altceva decat ce a recomandat producatorul, exista riscul sa iti corodeze una, alta pe acolo si se vor crea depuneri.

      Ștergere
  46. Salut Cristi am Logan 1.4 am schimbat termostatul și antigelul de pe instalație, și acum îmi fierbe în borcan și nu baga căldură

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, mă îndoiesc că de la schimbarea antigelului și a termostatului ai aceasta problemă.
      Apa fierbe in borcan dacă este fisurata garnitura de chiulasa sau chiulasa și îți bagă gazele in sistemul de aerisire. Dacă ai GPL sunt șanse foarte mari să fie fisurat vaporizatorul.
      Deși este puțin dubios că nu îți mai baga căldură, n-ar trebui sa fie corelate una cu alta.
      Nu-mi dau seama ce ar putea avea înlocuirea termostatului și a antigelului cu problemă pe care o ai.

      Ștergere
    2. Antigelul RECE introdus in circuitul de racire al motorului fierbinte poate duce la fisuri ale garniturii de chiuloasa precum si la decalirea blocului motor.
      Daca doreai sa faci si cateva spalari (flush-uri) ale instalatiei de racire doar cu apa distilata, pentru a nu intra la cheltuieli prea mari, plus eventual o solutie de spalare adecvata, trebuia sa o faci VARA. De ce ? Pentru ca trebuie lasat motorul sa se raceasca inaintea spalari, iar avand doar apa distilata in circuitul de racire, vrei sa fie cald afara pentru a nu risca inghetul acesteia (in cazul in care operatiunea se prelungeste peste noapte). Indepartezi termostatul de tot pentru o circulatie buna a antigelului. Golesti vechiul antigel si umpli doar cu apa distilata + solutie de curatare. Incalzesti motorul printr-o plimbare, poate mai lunga, depinde de specificatiile solutiei de spalare (10-15 km), dupa care IL LASI SA SE RACEASCA. Nu vrei sa indepartezi apa dintr-un motor fierbinte, pentru ca apare riscul de decalire a acestuia sau de avarie a garniturii de chiuloasa. Daca dupa racire si golire, lichidul nu are o culoare satisfacatoare, se va repeta acest pas de cate ori este nevoie. In acest fel, operatiunea poate dura mult si trebuie sa astepti sa treaca noaptea. De aceea este recomandat sa faci aceasta operatiune VARA.
      Daca procedezi asa, adaugand apa pentru spalare in motorul RECE si golind apa provenita in urma spalarii tot din motorul RECE nu risti nimic. Cand lichidul golit in urma spalarii este limpede, se poate trece la introducerea in circuitul de racire a antigelului diluat 50/50, bineinteles, cand motorul este rece.
      Din pacate, cred ca nu ai respectat indicatii de genul celor mentionate mai sus si garnitura ta de chiuloasa a avut de suferit.

      Ștergere
    3. Eu am presupus ca a tinut cont de diferenta de temperatura, nu pui apa rece in motorul fierbinte. Deci da, sanse mari sa fie fisuri pe undeva datorita diferentelor de temperatura

      Ștergere
  47. Salut, am si eu o problema de genu la logan 1.4. Imi tot fluctueaza in bord temperatura intre 2 si 4 liniute, uneori sta ceva mai mult timp la 4 liniute. Pe tester (ELM 327) vad ca apa urca pana la 83-85 de grade si scade pana la 76, asta in mers. Pe loc urca pana la vreo 88. Am schimbat senzorul de temperatura si face aproape la fel. Sa inteleg ca termostatul e de vina?


    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, pai da, clar, el regleaza temperatura apei

      Ștergere
    2. Deci o sa iau termostatul! Ce recomanzi: Renault (38 de lei), Mahle (57 de lei) sau Valeo (83 de lei)?. Am gasit flansa metalica (cod: 32939 ASAM), ce parere ai?

      Ștergere
    3. Nu recomand nimic de la Asam.
      Am diesel, nu am probleme cu termostatul, problema este comuna la benzinare, n-am idee care este ok

      Ștergere
  48. Am euo solutie sa nu risipesti lichidul, iei o punga de plastic de la magazin si o introduci pe sub cutia termostat inainte de a desface, dupa ce termini iei punga tai coltu si torni inapoi in vas.

    RăspundețiȘtergere
  49. Buna ziua , am o dacia solenza 1.4 benzina cu clima si problema pe care o am la ea este aceea ca mi se ridica acul de la apa foarte repede, daca ii dau drumul la ac si viteza maxima tot urca, dar cand ii dau o treapta inferioara incepe sa scada acul de la apa, ce ii pot face va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, daca eram mecanic auto, probabil ti-as putea raspunde. dar cum nu sunt...

      Ștergere
  50. Bună, am și eu logan 2009 dci 1,5, am vrut să schimb antigelul, dar când sa-l pun pe cel nou surpriză, nu se scurge în instalatie, aerisitoerele deschise, mă poți ajuta cu un sfat, mersi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, strangi de furtune, pornești motorul pentru 10-15 sec7nde

      Ștergere
  51. Mersi, mai încercăm mâine cu furtunele, de pornit l-am pornit vreo 10-15 secunde, o seară făină.

    RăspundețiȘtergere
  52. Bună, știu că nu-i locul potrivit de conversație, dar cum aici te-am întrebat de "antigel, că nu intră în instalație", este normal sa-ți și zic cum am rezolvat treaba, nu știu dacă e bine, dar o să urmăresc în zilele următoare cum se comportă mașina, am mai pornit-o 10-15 secunde după o noapte de repaus și nimic, am strâns furtunile și nimic, am băgat antigel în vas pana la maxim și-am suflet cu gura în vas pana a scăzut la minim și iar și iar până s-a aerisit, am completat, am lăsat motorul să meargă, l-am și turat, pare OK, EȘTI TARE CRIS, ȚINE-O ASA, iar care se dau buni pe aici nu-i lua în seamă, dacă sunt așa buni să facă și ei măcar ce a-i făcut pentru noi ăștia care ne-am fript măcar o dată cu serviceurile, e o vorbă URSUL TRECE, CÂINII LATRĂ. MERSI încă odată, o seară faină.

    RăspundețiȘtergere
  53. Salutare! După cum ai spus și tu,termostatul are un mic joc în corpul termostatului și asta pot să zic că e o mare problema. Eu unul nu vreau să o rezolv cu mastic sau silicon, chiar nu demult am mai văzut un tutorial de al tău despre curățare calorifer sau radiator de habitaclu și cât silicon ai scos de acolo. Nu înțeleg de ce diametrul corpului termostat este mai mare decât termostatul. Oricum foarte prost conceput. Am schimbat vreo patru termostate până acum pentru că în bord nu mai indica temperatura mai mare de două liniuțe. Eu am zis sa caut în comerț o garnitură și să o pun pe lângă cea originala a termostatului dar nu am găsit de acest diametru. Am zis că o să fac una dar încă mă gândesc la un material care să etanșeze și să reziste la temperaturi ridicate. Poate îmi dai tu o idee. O zi faină să ai

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, motivul pentru care am folosit și eu tot silicon.
      Nu trebuie doar o garnitură, trebuie ceva care garantat să nu plece de pe poziție pentru că este mult mai rău ca și acel silicon

      Ștergere