Schimbat bielete bara stabilizare

Am cumparat din toamna lui 2011 toate piesele necesare pentru directie. Desi la ITP mi-au spus ca totul este conform, de cateva saptamani am inceput sa simt o lipsa de precizie in directie, dar nu aveam nici un fel de bataie in volan sau macar sa o aud.
Asa ca m-am pus si-am schimbat toata directia, printre care si aceste bielete de la bara de stabilizare.
Multumiri lui Marius pentru sprijinul acordat.


In vara am schimbat la mine bieletele de la bara stabilizatoare iar prin toamna cineva mi-a zis ca nu am procedat corect, aici a scris 5 septembrie 2012, 21:07.
M-a macinat putin ideea si acum am avut ocazia sa fac din nou un schimb de bielete si spre surprinderea mea, montajul a fost foarte usor, mult mai usor fata de cum am facut eu aici Schimbat bielete bara stabilizare.

5 iulie 2015: Si revin cu un mic update legat de aceste bielete de bara stabilizare. Pot spune ca s-au comportat bine dupa 48.000km si 3ani.






__________
Reclama:
Un prieten din Timisoara, pe nume Bogdan, mi-a spus ca vinde piese Master Sport la preturi exagerat de mici. Masina socrului avand nevoie de mai multe piese pe la directie, oferta a picat la fix!
Am fost atras de faptul ca el le aduce personal din Germania si pe produse scrie Germany.

Dupa 2 ani si 31.000km, bieletele de la Master Sport sunt praf. Putin zis praf, lipseau bucati din ele si se auzeau batai la orice denivelare. Oricum, la cei 32 lei cat au costat ambele, si-au meritat fiecare banut.

94 de comentarii:

  1. au legatura cu suspensia?
    de cand le-am schimbat, imi aduce aminte de vremurile cand Loghi era nou...

    RăspundețiȘtergere
  2. Hello man...ce truse de torx ai folosit la logan pana acum? ma intereseaza sami achizitionez si vreau sa stiu cate piese si dimensiuni ( la torx si tubulara torx) imi trebuie....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. torx 20, 30, 40 si 50(doar la volan).
      torx tubulara? n-am auzit inca :)

      Ștergere
    2. pai da....la capacul de la culbutori iti trebuie un torx-tubulara sau cum dreq ii zice :))))).......doar 20-30-40-50 ai folosit la tot Loganul pana acum?

      Ștergere
    3. nu este torx tubulara. probabil vorbesti de tubulara stea.
      la ceasuri mai este un torx 10, am uitat de el.

      Ștergere
    4. Asa tubulara stea :))).....la ala ii zice torx si asteia de se potriveste pe el e stea :P - cam ca la romani, nu?- oricum, tubulare stea, de care ai folosit pana acum?
      Si inca ceva.....tot trenul fata pe care lai schimbat e Febi? Lemforder nuti place?:D

      Ștergere
    5. capetele de bara si bieletele de directie sunt Moog.
      flansa si rulment amortizor de la SNR

      Ștergere
  3. Laurentiu din Bucuresti22 iulie 2012, 00:34

    poate anonimu' zice de capat torx de criket...e foarte util sa ai pe criket si torxurile ueori:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu eram convins de asta, dar el nu era :))

      Ștergere
  4. schimbul bieletelor de la bara stabilizatoare afecteaza directia?- trebuie refacuta geometria?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu necesita refacerea gemetriei.

      Ștergere
    2. exact cum spuse Anonim-ul, nu trebuie. nici n-am precizat in tutorial acest lucru.

      Ștergere
  5. Salut.
    Ai lucrat bine, dar am un repros sau mai bine zis un sfat. Pe viitor sa nu mai pui niciodata cricul sub disc, daca nu doresti sa se sparga. Experienta personala imi spune ca , cricul se pune doar sub bascula, nu sub discul de frana si nici sub pivotul inferior. In cazuri extreme in care nu ai loc sub bascula sa bagi cricul atunci macar trebuie sa iei cea mai elementara masura de protectie si sa bagi un cauciuc sau un lemn intre cric si disc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. amplasarea unui obiect intre cric si discul de frana este foarte riscant deoarece discul se invarte, nu este blocat. si cu cricul direct pe disc se poate invarti, dar macar elimini obiectele intermediare.
      si de ce as zice ca sansele sa crape discul sunt minime, chiar nule, masina este deja suspendata pe trepied. ridicand direct direct de disc, sarcina exercitata asupra lui este extrem de mica ;)

      Ștergere
  6. Am facut si eu treaba asta la Loganul meu, iar apoi am fost la service si mi-au reprosat ca am strans prea tare piulitele, cica nu ar trebui strans prea tare ca sa nu se comprime prea tare bucsa aia din mijloc din tot ansamblul...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da da daaa, cand ai destrans piulita de acolo, s-a desurubat usor? nu, asta din cauza ca din fabrica sunt stranse pana la capat. l amine erau deformate, strana piulita pana la capat si asa din fabrica

      Ștergere
  7. Salut,am urmatoarea problema la directie:

    In momentul in care iau viraj stanga sau dreapta , pe loc sau in mers(motorul pornit, deci servo functional)mi se aude un scartait enervant de cauciuc frecat pe metal. am verificat primul lucru lichidul de servo si este la nivel. Parerea mea este ca ar putea fi de la unul din elementele de directie/ sau bucse dar nu am idee unde.
    imi poti da un indiciu unde as putea verifica prima data?
    Am 85000 km si am schimbat doar capetele de bara pe la 60000
    Bogdan

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. este de la o piesa care are cauciuc:
      - bucsi bara stabilizare
      - bieleta bara stabilizare
      - flansa telescop
      ca sa identifici trebuie sa invarta cineva de volan, bagat sub masina si ascultat de unde. ca sa fi si mai sigur, faci apa cu sapun si pompezi cu o pompa pe rand pe cate o piesa si cand dispare sunetul, ai gasit-o :)
      daca e de la servo problema, ai impresia ca se rupe directia :)

      Ștergere
    2. Salut
      Trebuie sa schimb butucul fata dreapta din cauza ca s-a stricat filetul la unul din prezoane si am inteles de la un mecanic ca trebuie schimbat si rulmentul.Poti sa-mi confirmi acest lucru?
      PS: imi recomanzi sa cumpar piesele originale de la Dacia ?
      Multumesc

      Ștergere
    3. fuzeta este piesa separata de rulment. probabil iti recomanda schimbarea rulmentului deoarece tot schimbi fuzeta.
      eu nu sunt in masura sa-ti recomand ce sa cumperi :)

      Ștergere
    4. rulmentul vechi ramane o parte pe butuc si nu il poti scoate numai prin distrugere

      Ștergere
  8. imi zicea ceva de genul ca daca schimb fuzeta, rulmentul vechi nu se mai poate folosi(am inteles ca, costa ceva bani rulmentul asta)
    merci de raspuns

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. undeva la 90lei costa unul nou. si depinde cine scoate acel rulment din fuzeta, daca se stie chiar se poate refolosi. dar are sanse mari sa-l rupa si pentru 90lei nu merita, deoarece manopera e undeva pe la 50-60 lei

      Ștergere
    2. pai zi-mi si mie cum scoti inelul interior ala care ramane langa,lipit adica de flansa, toti le taie cu flexu, asa fac si eu. adica il pisc cate oleaca cu flexu la rotund apoi bag o dalta in taietura si se crapa. Alta metoda nu vad. trist dar adevarat.

      Ștergere
  9. Bieletele de la bara stabilizatoare se strang cu masina pe sol....altfel, deja ai forfecat acel cauciuc, curand il va taia complet...in plus, daca nu le strangi cu ea pe sol risti sa stea "ridicata" de fata daca strangi ca apucatul

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. hmmm, la asta nu m-am gandit :)
      oi vedea in viitor ce se intampla cu ele

      Ștergere
    2. Inclusiv la vechea dacie la fel se strangeau...cu ea pe pamant;)...la astea mai noi, probabil sunt materiale mai bune nu se rup, insa torsiune in bielete este....curand o sa le schimb si eu -oricum fain tutorialul

      Ștergere
    3. cam tardiv dar.. imi expun si eu pararea...
      cel mai probabil anonim se refera la bucsele de la bascula si nu la cele de la bara stabilizatoare. In cazul de fata nu se foarfeca/ nu se taie nici un cauciuc si, sub nici o forma nu sta mai "ridicata".
      o seara buna

      Ștergere
  10. ieri am facut si eu manevra asta, nimic complicat doar ca bieleta din dreapta nu a vrut sa iasa pana nu i am aratat ciocanu:))) ala mare :)))
    am luat bielete de fabrica la 48 ron /buc si mi a luat undeva la 3 ore sa le schimb, asta doar ca nu voiau sa iasa:)
    ca si recomandare (acu fac si recomandar:)) ) daca tot te bgi sa schimbi bieletele ar fi bine sa schimbi si bucsele de la bara antirului, asta sa nu ti mai faci de treaba incodata,
    a!!! si ce nu inteleg eu, de ce kktii astia de producatori nu ti da la bieleta si piulita ,??? in pana mea e undeva la 1 ban (zic si eu) o piulita, cei de la magazine zic , ca se recupereaza piulitele vechi, dar eu zic sa le foloseasca ei pe alea ca nu mai sunt bune de nimik, odate desfacute sunt doar bune de aruncat, umarul de plasitic este pa :))
    deci daca vreti sa face ti trea ba asta tre sa tie ti cont ca tre sa va cumparati si piulitele ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. gresit! ale mele bielete aveau piulite :)

      Ștergere
    2. serios???
      ai naibii producatori:)) eu am gasit fara piulita in 2 locuri si 2 marci diferite,
      inseamna ca nu toti producatorii sunt zgarciti pana la urma!

      Ștergere
  11. cris am si eu o intrebare la tine poate ma lamuresti si pe mine......am schimbat toata fata la masina adica bratele cu totul noi echipate,bielete de directie,capete de bara ,bucsele de la bara de torsiune si bieletele antiruliu adica tot si acum imi bate ceva pe stanga si imi da in volan unii spun ca a-r fi caseta altii nu ca a-r fi bucsa anti zgomot de la caseta nici nu stiu ce sa mai zic ma disperat mai degraba o lasam ca inainte ajutama terog

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ceva in genul o facut si un preten si avea aceiasi problema. mecanicul nu a strans 2 suruburi.
      dar poate fi si de la bieleta anticuplu.
      sau poate e una din piese defecta. ar fi ajutat sa spui acum cat timp ai schimbat si cand a inceput sa bata

      Ștergere
    2. caseta de directie este,trebuie schimbata

      Ștergere
  12. imediat dupa ce le-am schimbat a inceput sa bata ....sunt stranse toate suruburile dar cand merg cu masina la fiecare damb de pe asfalt bate ....in mers am bagam piciorul pana la axul ala de la volan tocmai jos acolo si bate si acolo nu stiu ce sa mai zic

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. naspa, nu stiu ce sa zic. imi e greu sa zic ca e coincidenta si tocmai cand ai schimbat a inceput sa bata caseta de directie

      Ștergere
  13. MAi oare din cauza asta imi sta mie "botul" mai sus?...Pt ca am strans bieletele cu masina suspendata?...Si daca le destrang, si apoi le strang inapoi?....nu ar mere...bineneteles..pe un canal undeva.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu nu, nu are a face ce zici tu. problema e ca odata ce ai strans bieletele in pozitia gresita, deja le-ai deformat structura. daca ai mai si circulat cu ele asa, clar nu.

      Ștergere
  14. Salut mare mester cati km are masina socrului tau de a necesitat schimbarea acelor bucsi?

    RăspundețiȘtergere
  15. Cum tiai dat seama ca ele sunt uzate aveau joc zgomot ceva?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. dupa 99.000km capetele de bara erau praf si neaparat trebuiau schimbate. si daca tot eram la partea cu demontatul pe acolo iar pretul bieletelor de la bara stabilizatoare fiind fiind mic, era pacat sa nu le schimb.
      stiu ca aceste bielete ajuta la stabilitatea masinii, nu stiu cum le-ai putea testa. daca sunt foarte uzate,da, apar sunete

      Ștergere
  16. Felicitari!
    Multi cand gresesc incearca sa se scuze, sau sa insiste ca e ca ei dar tu chiar progresezi( asta vis a vis procedura de la bieletele antiruliu). Undeva trebuie sa scrii, ca o stambila, pe toate tutorialele ca nu esti de meserie si orice trick in plus pe care-l stiu mecanicii sau alti useri este binevenit pentru toata comunitatea Logan, evident si pentru tine usurandu-ti munca.
    Ai incercat sau stii pe cineva care a montat cap de bara Lemforder? Pareri? Eu zic ca-s mult mai bune decat OEM. La un Logan de 400Tkm am pe stanga cap bara Lemforder de aprox 95tkm. Am avut oare noroc sau pretul chiar isi spune cuvantul (fiind mult mai scump decat pe original). Cred ca trebuie mers pe calitate ca sa iesim mai ieftin (economisind geometrie roti repetata, anvelope uzate pe o parte,manopera repetata la cine e cazul).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. la mine,capatul de bara de pe stanga l-am schimbat la 92.500km si inca nu avea joc. cel din dreapta l-am schimbat prima data la 23.000km si a doua oara la 92.500km. tiind sa cred ca e o chestie de noroc.
      la 92.500km am pus capete de bara moog si acum la 104.000km simt o bataie la directie...

      Ștergere
  17. crsti cati km ai la masina ta ?

    RăspundețiȘtergere
  18. Cristi, eu cred ca cel ce ti-a atras atentia se referea la bucsele de pe sasiu, nu la bielete. Acolo se roteste acea bara si acolo apare riscul de forfecare. Fenomenul e similar si la bucsele de la brat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. "Bieletele de la bara stabilizatoare se strang cu masina pe sol". eu zic ca stia exact la ce se refera :)

      Ștergere
    2. De acord, exprimarea e foarte clara.

      Ce nu inteleg eu e ce se poate forfeca la bieleta, cand rotile sunt "lasate". Masina sta asa pe elevator la o gramada de interventii, si chiar in mars poate ajunge, in cate un varf de pant mai ascutit, cu rotile foarte jos.

      Sa nu ma-ntelegi gresit, nu caut sa fac vreo polemica.
      Poate intervine chiar el si ma (ne) lamureste.

      Ștergere
    3. este vorba de prindere pe pozitie si cam atat. stiu despre ce vorbeste si asta din cauza ca am incercat sa le pun cand masina este lasata pe roti. diferenta de montaj este total diferita.
      daca sunt rotile suspendate, acea bieleta se centreaza foarte greu, efectiv prinderea ei este oblica.
      daca rotile sunt lasate jos, acea bieleta este aproape dreapta si prinderease face foarte usor

      Ștergere
  19. bieleta asta e acelasi lucru cu bucsa antiruliu,mie mi le-a schimbat si aparca asa aratau :)

    RăspundețiȘtergere
  20. acum ca am vazut tutorialul parca alea erau...la mine le-a scos cu flexu ca nu ieseau.

    RăspundețiȘtergere
  21. la ce pret ai achizitionat bieletele?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ce parere ai ca si pret calitate? sunt bune? (vreau sa le schimb si eu ca nu au fost schimbate din 2005(din fabrica)) si abea acum au inceput sa bata:))))

      Ștergere
    2. doar timpul poate spune calitatea lor

      Ștergere
  22. Faina treaba!Apreciez tare mult.Bogdane tata,adu marfa made in Germany caci sigur vei avea clienti....Eu sigur voi fi in 3 luni.

    RăspundețiȘtergere
  23. Salut cris , cati km ai??

    RăspundețiȘtergere
  24. eu nu am aceasta bara de stabilizare la loganu meu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. yeap, mari sanse sa n-ai. loganul faza unu cheala nu avea. loganul PH2 nu are

      Ștergere
  25. e neaparat nevoie sa schimbi si bieletele de directie cand schimbi capetele de bara sau nu?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu neaparat. dar daca sunt uzate, cam da.

      Ștergere
  26. Te salut cu respect Cristi!
    De curand am schimbat amortizoarele spate, deoarece auzeam niste lovituri ca niste lovituri de ciocan sau cap de cursa a amortizorului. Imi recomanzi sa schimb si arcurile, si daca da pot avea incredere in calitatea acelor arcuri comercializate de Bogdan de la Master Sport?
    Mentionez ca problema mea nu este total rezolvata in sensul ca am scapat de acele batai dar mai este prezent un zgomot destul de enervant parca ar fi caruta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sigur sunetele nu sunt de la arcuri, mai ai si alte chestii in alte parti

      Ștergere
    2. Multumesc de raspuns, am sa continui investigatia desi am cam epuizat tot ce se putea (dat jos canapea, spatar, centuri, al trei-lea stop pe frana, controlat bucsa punte spate).

      Ștergere
    3. inclusiv asta http://www.tutorialelogan.ro/2011/05/vibratii-la-polita-spate-de-sub-luneta.html ?
      mai poti da 3-4 straturi de banda izoliera pe cuiele de inchidere a usilor din spate, macar de test

      Ștergere
    4. cuiele le-am inlocuit,fara rezultat insa, oricum daca gasesc rezolvarea am sa te anunt,

      Respect!

      Ștergere
    5. Cristi, toata stima. Mi-am reparat masina numai dupa sfaturile tale.
      Capetele de bara Moog sunt varza. Dupa 27000 km unu a cazut, dupa ce inainte i s-a spart burduful. Acu' mi-am pus Delphi. Sa vad si asta cat o tine.
      Bieletele de la bara stabilizatoare le-am montat cu masina cu rotile pe niste caramizi, ca sa ma pot baga sub ea. faza este ca rotile din spate erau pe pamant astfel ca masina era ridicata de bot. Are vreo semnificatie asupra bieletelor de la bara de stabilizare? Eu le-am pus exact pe gaurile din bara si le-am strans la maxim.

      Ștergere
    6. important era ca fata sa ste-a pe roti,maindoiesc ca o inclinatie de genul precizat de tine ar influenta prea mult ;)

      Ștergere
  27. Salut.am si o problema cu un logan 1.4 ...akm ceva timp mi.au fost schimbate basculele bieletele si tot ce tine de directie...iar dupa 2 luni a inceput sa se auda batai..vreau sa spun ca piesele nu au fost schimate in service iar piesele au fost aduse de catre tipul respectiv..iar sapt trecuta cand am verificat am gasit un capat de bara uzat dar continua sa bata chiar si pe drum fara pic de groapa...se pot uza bieletele antiroliu asa repede daca nu au fost de calitate..si cum imi dau seama daca sunt uzate?sau mai bine spus cum se manifesta masina cand sunt uzate?multumesc mult !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pai dupa ceva timp da, clar ca se uzeaza. pe drum drept nu are voie sa bata de la bieleta antiruliu sau bucse bara stabilizare.
      mai degraba bataia o ai tot din capatul de bara care joaca cum vrea el acolo

      Ștergere
  28. Care bielete sunt mai bune?Astept o parere din partea ta Cristi,sau a altora,caci la magazine am gasit frantuzesti si unele Delphi,ei spun ca-s americane,dar pe cutie nu scrie "made in usa" si ma gandesc sa nu fie turcesti,ca nu le prefer.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. apai nu's nici o gramada de bani sa zici ca e nu stiu ce suma pierzi. nu stiu sa-ti spun care's mai bune, si eu la randul meu am intrebat pe altii cand mi-am cumparat

      Ștergere
  29. Bieletele originale nu au acea saiba de plastic, si nici unele dintre cele care se gasesc pe piata. E vreo problema daca nu o pui?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. interesant, am dat un search pe google si toate au saiba de plastic http://goo.gl/X02hQq
      bieleta uzata care apare in primul film de sus, primele secunde, are acea saiba de plastic si este originala dacia.
      banuiesc ca o sa scartie dupa tine ca o caruta, fara acel plastic

      Ștergere
    2. Cele pe care le-am dat jos de pe masina (logan 2005 benzina) nu aveau nicio saiba de plastic..., asa ca eu nu le-am mai pus. Sunt pe masina de vreo doua luni si nu am observat nimic in neregula.
      Dar na, pana la urma daca tot este se poate pune - poate cu ea rezista mai mult. Eu o sa le las asa, fara, din curiozitate si lene...

      Ștergere
  30. Salut cristi, o intrebare, am gasit in punga originala Renault cu bieleta montate in felul urmator, acea saiba de plastic a venit pozitionata in partea superioara (langa capul cu gaura pentru torx) urmand guma de cauciuc si de aceasta prinse celelalte 2 gume cu putina guma una de alta. Nu am gasit piulita. La tine in tutorial am observat ca tu ai acea saiba de plastic sub acea guma de langa capul surub torx. Cum se monteaza corect acea saiba plastic?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. la asta nu m-am gandit niciodata, le-am pus si eu cum erau montate din fabrica pe masina, fix ca in tutorial

      Ștergere
  31. nelamurirea mea la filmul 2: doar STRANGEREA bieletelor se face pe roti sau tot montajul? si bucsile tot pe roti?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. este mult mai usor sa le pui sus daca masina sta pe rotile ei. datul jos poti in ce pozitie vrei.
      bucsele la bara stabilizare nu conteaza pozitia, de preferat sa nu ai puse bieletele si atunci nu te chinuie, deloc

      Ștergere
  32. mie mi le-a schimbat cineva si nu le-a strans prea mult(bieletele), decat un pic a iesit surubul. ce poate sa se intample?

    RăspundețiȘtergere
  33. salut am schimbat surubul de la bieletele antiruliucu M8x8cm sa am posibilitatea sa le string mai mult imi batea inainte sa-l schimb acum nici un troncanit recomand sigura si eficienta aceasta metoda

    RăspundețiȘtergere
  34. Salutare! Imi poti spune te rog, bieletele bara stabilizatoare sunt una si aceeasi cu bieletele antiruliu?

    RăspundețiȘtergere
  35. Salut, am nevoie de o informatie daca esti amabil. Am strans mult piulita de la bieleta antiruliu si s-a cam umflat bucsa; cand am vrut sa o mai slabesc se invarte in gol, cred ca s-a dus dupa filet. Da-mi si mie un sfat ce sa ii fac. Mersi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pai cam asa trebuie sa se intample, sa se umfle acea bucsa atunci cand ajungi cu piulita pana la capat

      Ștergere
  36. Salut Cristi. Vreau sa le schimb si eu dar intrebarea este urmatoarea...Lestrang dupa ce las masina jos cu rotile montate??

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, le strangi cand vrei. lasata jos pe roti este mai usor de pozitionat

      Ștergere
  37. super filmulețul cu bieletele antiruliu pentru mine a fost foarte benefic pentru că le-am schimbat chiar azi şi a fost foarte uşor am crezut inițial că e mai greu dar am observat că sunt foarte uşor de schimbat mulțumesc frumos pentru video postat ma ajutat enorm treaba asta,la cît mai multe tutoriale de genul ăsta.

    RăspundețiȘtergere