Curatat de mizerie suport baterie

Este a doua oara cand filmez acestu tutorial, prima filmare am reusit cumva sa o pierd. Pacat, la acea masina era o mizerie de te ingrozeai, aici abia daca au fost cateva urme de praf..


23 de comentarii:

  1. tutorial cu schimbare borne? pe viitor?

    RăspundețiȘtergere
  2. cam nasol daca nu iei baterie de aceiasi dimensiune

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu cred ca e ok sa ramana apa in gaura de la surub pt ca va rugini si poate peste cativa ani cand vrei sa il scoti se poate rupe nu o lua in nume de rau stiu ca poate mai scoti bateria mai des sau nu stiu la mn nici eu nu as mai fi scos apa de acolo dar poate alti da

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. apa nu ramane in acea gaura, se scurge. in plus, surubul este foarte gros, si daca rugineste cumva acolo, tot il scoti afara. si oricum, acolo ajunge apa la fiecare ploaie sau zapada ;). de umezeala nici nu mai zic :)

      Ștergere
    2. Cine are suspiciuni poate unge acel șurub cu vaseilină, preventiv ;)

      Ștergere
  4. Acuma pentru că e tutorial și pentru că bateria a fost scoasă aș putea completa:
    - ora computerului de bord ... e varză, adică trebuie reglat ceasul din computerul de bord .
    - la multe borne de + apare o coroziune între bornă și fișă, face un praf albăstrui deschis - rezultatul procesului chimic, se poate ajuta să nu se mai producă dacă se aplică pe bornă un strat fin de vaselină ;)
    -la unele baterii , originale sau nu , există un tub de plastic de diametru 5 mm ,cam de vreo 30 cm, ce iese din baterie și este ghidat pe acel canal de scurgere din suportul de plastic pentru a preveni scurgerea electrolitului pe tabla mașinii în cazul în care acesta ajunge să se dilate ( la bateriile fără întreținere sau uscate probabil că nu există)
    PS. la 1.6.16V diferă tăblița de prindere a bateriei și ai loc mai mult să desfaci cu torx

    RăspundețiȘtergere
  5. Cristi! ca idee de tutorial, ar fi bun un tutorial unde se prezinta locurile unde se aduna rau de tot mizeria!
    locul numarul 1: capatul de prag(din spatele rotii fata)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. aici? http://www.tutorialelogan.ro/2013/06/curatat-noroiul-de-la-aripile-fata.html

      Ștergere
  6. Legat de ordinea montare demontare borne, as merge pe ce recomanda cartea minusul se demonteaza primul si se monteaza ultimul.
    Al 2-lea motiv ar fi ca daca ai 2 maini de stanga si minisul inca este legat, ai ocazia sa manevrezi/scapi/lipesti cheia pe partea de caroserie si faci o fumusete de scurt..., umbland la "+" prima data.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. aici iti dau dreptate, prima explicatie logica! cand vrei sa dai jos borna de +, ai sanse maxime sa atingi cu cheia pe caroserie si sa faci scurt

      Ștergere
    2. al doilea motiv este ala logic!
      alt motiv pentru care se recomanda demontarea minusului intai, este unul PSIHOLOGIC!
      omul are impresia ca nu se poate curenta ca desface minusul si ca plusul este ala pericoulos desi multi nu stiu ca acea borna de minus devine cu potential de plus in momentul cand a fost dezlipita de borna minsu a bateriei...

      Ștergere
    3. dar primeaza riscul de scurtcircuit cu cheia!

      Ștergere
  7. Cristi! nu am vazut filmarea, poate ai precizat acest lucru dar e bine sa fi repetat,
    nu e bine sa se stranga prea tare bornele, sa se stranga in asa fel incat sa fie desfacute cu un mic efort chiar cu mana in caz de Doamne Fereste!
    iti spun din experienta ca am asistat la un accident frontal(Logan cu Mercedes Sprinter) unde IESEA fum de sub bord, am tras de capota(desi am 65kg), am indot-o si abea am reusit sa scot o borna a bateriei...deja se aprindea de la scurtcircuit! noroc ca borna este din Pb si s-a maleat usor cand am tras de ea...

    RăspundețiȘtergere
  8. Cristi! loganul are condensor ? daca da: ce este? ce rol are?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. condensator unde? pentru ce?
      http://www.scientia.ro/forum/index.php?topic=1823.0

      Ștergere
  9. Cristi! condensor.Nu condensator,eram sigur ca spui asta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ioi futemas cu el, asa, condensor :)
      condensorul este o componenta al sistemului de aer conditionat care transforma freonul din gaz in lichid, prin transfer de caldura.
      deci se regaseste doar pe masinile cu aer conditionat si are rolul de a raci aerul care trece prin radiatorul de racire. sau ceva in genul asta :)

      Ștergere
  10. Capacul de plastic negru de pe computer (din spatele bateriei de la loganul din tutorial) stii cumva un cod sau nume sau de unde este achizitionat ? Mersi

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu zic sa-l cauti la dezmembrari auto, e cel mai sigur. nu merita mai mult de vreo 10 lei

      Ștergere
  11. Salut Cris! Sunt Edi
    Vreau sa iau un logan doar pt. scoala de soferi si am de ales intre un 1.4 gpl an 2007 si 1.5 dci 2008.Tu ce imi recomanzi ? Daca e sa merg pe dci , cel de la care o iau mi a spus ca ii rontaie un injector .Acum intrebarea e cum e cu injectoru...trebuie schimbat decat el...trebuie tot setu...cat costa ..... .Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu stiu sa-ti zic preturi. dar eu unu nu as lua acel diesel. mai bine 1.4mpi si pui gaz

      Ștergere
  12. Salut Cristi, pentru a elimina coroziunea aceea care se formeaza pe borne in general acestea se ung cu vaelina. Sa nu curga vaselina respectiva poti confectiona din pasla doua garnituri mai late pe care sa le pui pe bornele bateriei inainte sa pui efectiv firele. Legat de treaba cu ordinea de decuplare a bornelor si eu sunt de parere ca minusul se demonteaza primul si se monteaza la loc ultimul intrucat daca folosesti ordinea inversa ai toate sansele sa atingi ceva si sa faci scurt. La 55 amperi cat are bateria de dacie crede-ma ca aproape sudezi daca atinci plusul cu caroseria. Am patit-o eu odata cand am dat bateria jos de pe o dacie iar punctul in care am atins cu cheia a ramas bine marcat :) Numai bine!

    RăspundețiȘtergere