Curatat radiator incalzire habitaclu

Si iarna trecuta am fost intrebat de cateva ori de ce nu mai baga masina caldura si le raspundeam ca este sigur de la termostat. Iarna asta toti cei care m-au intrebat de ce nu au caldura au verificat deja termostatul, asa ca a ramas de luat in calcul doar radiatorul de caldura habitaclu.
Daca ai verificat deja functionalitatea termostatului si este bun dar tie tot nu-ti baga caldura cum trebuie in masina, sunt sanse maxime sa ai acest radiator de incalzire habitaclu infundat cu mizerie.
Principalele motive pentru care se intampla treaba asta sunt siliconul folosit pentru etansare la schimbarea termostatului sau a pompei de apa, in loc de apa distilata s-a pus apa de la robinet, nu s-a utilizat antigelul recomandat de catre producator.
In cazul radiatorului din filmare, a avut parte de toate cele scrise mai sus.
Sa aveti grija ce radiator vreti sa cumparati, asta daca cumva va ganditi sa-l inlocuiti. Radiatorul pe origine trece de 360lei. Unul aftermarket costa undeva la 100lei si are doar 8 tuburi in loc de 12, foitele de aluminiu sunt extrem de rare comparativ cu cel de origine iar treaba asta face ca, caldura degajata in habitaclu sa nu fie deloc satisfacatoare. Un mare dezavantaj al radiatoarelor aftermarket este partea de etansare, iti rogi moartea incercand sa-l faci sa nu mai curga la imbinarea cu cele doua tevi. Nu mi punem ca atunci cand strangi surubul care fixeaza tevile pe radiator, crapa plasticul de pe radiator si atunci sa vezi distractie.

77 de comentarii:

  1. Just incase nu are nimic ca tureaza asa masina cu motorul nu tocmai fierbinte?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 2500-2800rpm nu poti numi un motor turat. in plus, motorul era cald, undeva pe la 30-40 grade, cum o ora inainte a fost oprit

      Ștergere
    2. esti tare cris .dar sigur etanseaza capacu ala de plastic

      Ștergere
  2. da în masina lu socru to de ce nu iți bagi mana ? :))))

    RăspundețiȘtergere
  3. Mizeria acumulata in interiorul radiatorului de incalzire este conseciinta functionarii fara apa distilata + antigel ieftin de proasta calitate+interventii al diferitilor"Dorei" care au folosit silicon in exces.In mod normal nu se ajunge niciodata in asemenea situatie...Sarmele pe care le-a indepartat din conductele de circulatie a lichidului de racire din radiatorul mic aveau rol la "inertia termica a acestuia" practic la un flux de aer rece mai mare care trece prin radiator il raceste mult mai repede acum fara acele"acumulatoare de caldura".

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. corect, acele sarme au si ele rolul lor. dar fara ele scad pe viitor sansele sa se mai infunde radiatorul. asta avand in vedere ca socrumiu nu renunta la antigelul ala pe care-l are gratis de la servici...

      Ștergere
    2. Poate acele sarme au si rolul de a retine mizeria, pentru a nu se infunda motorul, gaurile de la chiulasa de exemplu, fiind mai simplu de curatat sau inlocuit un radiator.

      Ștergere
    3. tocmai ma gandeam ca vorbim de antigel necorespunzator si tot rosu(probabil G12) s-a folosit:))

      Ștergere
  4. Atunci e scuzabil...mai ales ca nu face nimeni teste de laborator pe el!Siliconul e boala mecanicilor...bine ca a ajuns in radiator si nu a infundat vreo gaura de racire din blocul motor sau chiulasa ca-l apuca rasul atunci!Are noroc ca-i benzinar,dieselul se supara repede in cazul in care i se infunda canale de racire!Bafta si minuni!Felicitari pt ceee ce faci,Cristiane!

    RăspundețiȘtergere
  5. APA DISTILATA ,nu apa potabila deorece risti ca in timp sa se depuna calcar.

    RăspundețiȘtergere
  6. varianta de curatare pe un circuit separat cu ceva substante chimice nu ezista?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. este, dar daca sunt depuneri multe, este egal cu zero acea solutie. daca mai ai si silicon, ca in filmarea de mai sus, nici macar egal cu zero, direct cu valoare negativa

      Ștergere
  7. Cat costa lucrarea asta la service?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Depinde de service. Cel mai e sa-i intrebi pe ei

      Ștergere
  8. am facut o pompa la servici ,dar in urma desfacerii radiatorului am gasit ceva negru si lipicios care nu s-a putut curata cu substantele care curata calcarul si piatra -si m-ar interesa cateva idei referitoare la ce solutie ar merge ptr a curat mizeria din calorifer si pe care asi dori sa o fac cu pompa care sa impinga cu presiune acea substanta prin radiator

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai si cine vrei sa stie ce este negru si lipicios la tine in instalatia de racire?!
      Cumva ai avut arsa garnitura de chiulasa si ti-a intrat ulei in apa?

      Ștergere
  9. Salut Cristi!Am o problema cu Loganul meu 1.5dci 65 cai.Motor nu se incalzeste aproape deloc chiar si dupa un drum de 15 km,am crezut ca este de la termostat asa ca l-am schimbat dar tot nimic.Ma poti ajuta? :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu exista ca motorul nu se incalzeste aproape deloc. In 15km apa trebuie sa ajunga la 80 grade si daca sunt -10 grade afara.
      Ai verificat temperatura apei dupa ce ai parcurs cei 15km?
      Sau tu zici ca apa nu se incalzeste deoarece in bord iti afiseaza doar doua linii sau niciuna?

      Ștergere
    2. Imi afiseaza maxim 2 linii in bord,nu am caldura deloc in habitaclu si in plus am un consum urias cam de 16l la suta.Sper sa ma ajuti !

      Ștergere
    3. inseamna ca termostatul nu functioneaza. saaaau, termocupla(GMV-ul) functioneaza non stop, desi ma indoiesc de treaba asta.
      din acelasimotiv nu ai nici caldura in habitaclu

      Ștergere
    4. Mulțumesc mult pentru ajutor,am sa le verific toate.

      Ștergere
    5. Christi thank you for a great tuorial. I have the same problem with my megane 1 1,4 55kw. I tryed even cloric acid and with little success. Unfortunatlly taking out the heater means dismantling almost the whole cockpit :(

      Ștergere
    6. shit happens with old cars :(

      Ștergere
  10. Nu imi permit sa dau sfaturi insa pot relata patania mea cu aceeasi problema precum cea a d.lui moldovan.dupa schimbatul termostatului , dupa schimbareaa reelor de la termocupla, s-a constatat ca defectiuea provenea de la mufa senzorului de temperatura.trebuie doar curatata cu spray de contacte.aceasta este cea mai frecventa defectiune.

    RăspundețiȘtergere
  11. Salut Cristi,cu 2 intrebari te deranjez si eu:1)daca desfac tablita metalica di tutorialul de mai sus am acces la aeroterma sa o curat,ca e cam zgomotoasa.
    2)Ai astupat spatiul dintre stalp si aripa?Daca da cum ai facut,se simte un curenr de aer rece in zona genunchiului stang la mai mult de 80,90kmh .Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut,
      1. nu. http://www.tutorialelogan.ro/2015/01/demontat-aeroterma-panou-climatizare.html
      2. nu. la mine usile sunt izolate, nu am asemenea probleme.
      2.1 http://www.tutorialelogan.ro/p/izolatie-fonica.html
      2.2 http://www.tutorialelogan.ro/2013/12/montat-cheder-suplimentar-pe-usi.html
      2.3 http://www.tutorialelogan.ro/2015/05/montat-cheder-suplimentar-de-duster.html
      2.4 http://www.tutorialelogan.ro/2014/04/montat-tub-etansare-la-usi-faruri-si.html

      Ștergere
  12. Salut mestere,scuze ca nu sunt la obiect,ai eliminat parca sa zic un update la inlocuitul bucsilor de pe bara de torsiune de asta ma vad nevoit sa intreb aici:bucsile de pe bara torsiune,toate 4,se schimba pana la urma cu rotile pe sol/caramizi,sau suspendata,cum ar fi mai usor in curte,vreau sa le schim singur.Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, n-am avut un asemenea update, doar tutorial http://www.tutorialelogan.ro/2011/07/schimbat-bucsi-bara-stabilizatoare.html
      toate 4 bucsi? vorbim de logan? la logan ai 2 bucsi si doua bielete bara stabilizare.
      bielete bara stabilizare si cu update http://www.tutorialelogan.ro/2011/07/schimbat-bielete-bara-stabilizare.html

      si da, este mai usor cu masina jos, sa nu fie rotile suspendate

      Ștergere
    2. sau bagat cricul sub pivot si se ridica, efectul e acelasi dar ne mai fiind roata pusa, e mai mult spatiu de lucru.

      Ștergere
  13. antigel nediluat corespunzator afecteaza caldura? multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu, n-are nicio treaba. in schimb poate afecta grav la frig. antigelul concentrat ingheata la fel de usor ca si apa sub zero grade

      Ștergere
  14. o fi infundat caloriferu la 80 mii km si cei 8 anisori ai masinei? am schimbat cateva termostate
    ! nu a fost bine aerisit! nu mai stiu ce poate avea! multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. par eu Nostradamus? ai schimbat cateva termostate, au fost etansate cu silicon si sunt sanse mari sa fie infundat radiatorul de caldura. daca n-ai schimbat antigelul sau n-ai pus pe cel corespunzator, din nou un motiv sa ai radiatorul infundat

      Ștergere
  15. salut Cristi! la 1,5 dci tot asa se da radiatorul jos? vreau maine sa-l dau jos pentru ca dimineata la ralanti baga putina caldura, dar dupa ce merg cu el vreo 5-6 km baga doar aer rece.
    probat pe tester la service termostat, gmv, toate functioneaza in parametri. doar caloriferul a mai ramas. aasa au tras concluzia si baietii de la service.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pai n-am precizat o anume motorizare, deci este la fel la toate

      Ștergere
  16. salut cristi,poti sa-mi spui de ce cand merg cu 80-90... pe gerurile astea de afara imi baga aer rece chiar daca am schimbat termostatul si am curatat si caloriferul ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, ai verificat temperatura apei, chiar este pe la 80-90 grade?
      cineva m-a contactat ca avea o problema asemanatiare si avea rupt ceva plastic pe la clapetele din blocul de aerisire. adica degeaba comuta el pe cald din buton, pentru ca nu se misca clapeta care deschidea circulatia aerului cald. nu stiu detalii precise pe unde s-a intamplat asta.
      o a doua persoana a umblat la panoul de climatizare si a rupt clema de plastic care tinea fix cablul de la selectarea aerului cald/rece si cand invartea de buton, abia deschidea usor de tot clapeta de caldura si primea aer cald cu pipeta

      Ștergere
  17. Am facut exact ce ati explicat pas cu pas si acum imi baga rece mai mult ca inaite zici ca e pe aer conditionat ...care sa fie problema !?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. inseamna ca la tine este o cu totul alta problema

      Ștergere
  18. sal am o mica problema la maneta care dai sa vina aer de afara sau din masina sa l recicleze nu se mai duce maneta pina in capat cind vreau sa vina aer de afara cred ca o blocheaza ceva cum ma sfatuesti sa o rezolv

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, te sfatuiesc sa demontezi consola centrala si sa verifici daca nu o blocheaza ceva. de altfel, verifica si traseul acelui cablu unde duce si daca nu este ceva ce blocheaza mecanismul de inchis/deschis al clapetei

      Ștergere
  19. salut cristi, ma refer la 80-90 de km/h, in afara localitati sau de exemplu daca ma duc la bucuresti pe autostrada dupa 10-15 km incepe din ce in ce sa bage rece si nu am nimic rupt ,spart sau crapat la panoul de climatizare pt k l-am dat jos si merg toate componentele,oare toate logane-le au problema asta si ma repet m-ai ales in sezonul rece

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. la mine intra aer fierbinte continuu, deci este doar la tine. daca nu ai mizerie depusa pe caloriferul de caldura, probabil ca nu din moment ce l-ai curatat, n-am alte idei de ce nu ai caldura...

      Ștergere
  20. si apropo temperatura la apa este la patru linii

    RăspundețiȘtergere
  21. ai apa in borcanul de expansiune ?

    RăspundețiȘtergere
  22. Instalatia de climatizare este in stare perfecta de functionare, termostatul O.K.,ventilatorul debiteaza aer fierbinte, dar la rulajul cu viteza mare, simt in zona picioarelor un "curent" de aer rece venit de aiurea, parca ar fi o gaura undeva sub bord care comunica cu exteriorul, o neetanseitate care creaza disconfort.. Am incercat sa-mi dau seama pe unde se isinueaza acel curent de aer, dar in mers nu ai prea multe optiuni. Te rog sugereaza-mi ce sa verific suplimentar, fiindca eu am verificat cam tot ce se poate verifica din comp motor (treceri conducte, cabluri) si nu am constatat nereguli! Te salut si-ti multumesc anticipat pentru eventuale sfaturi care sa duca la rezolvarea problemei pe care ti-am descris-o!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. accidental se face ca stiu pe unde ajunge aer rece, din exterior, la picioarele soferului.
      ai putea da vina pe lipsa de etansare fata de usa plastic pe usa, el ar fi un motiv.
      dar cel mai probabil este lipsa de mastic la etansarea celor 3 elemente din coltul stanga-jos al parbrizului: stalp A, aripa interna fata si peretele de foc.
      am demontat bordul si tot n-ai acces la acea locatie, nici macar sa vezi. dar am gasit poze puse de cineva, exact pentru aceiasi problema. a gasit doua dacii logan cu stalpii taiati la nivelul de jos al parbrizului si se vedea foarte clar gaura cu pricina, din cauza lipsei de mastic etansare, respectiva gaura comunica cu compartimentul de la stergatoare.

      Ștergere
    2. Iti multumesc pentru promtitudinea cu care obisnuiesti sa raspunzi. Voi demonta grilele comartimentului und se gaseste mecanismul stergatoarelor sa vad ce pot face de acolo. Macar incerc!

      Ștergere
  23. Salut Cristi,
    Acest tutorial este valabil doar pentru benzina?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. N-am precizat un model de motorizare, deci este la fel la toate. La dci posibil sa difere putin furtunul din fata unde dai drumu la antigel

      Ștergere
    2. Tu n-ai curățat radiatorul de la a ta?
      Te întreb pentru ca și eu am un dci ca al tau și nu mai baga căldură ca și atunci când era nouă. Am mai observat ca peste 0 grade am 4 linii dar la temperaturi cu minus nu trece de două.
      Nu prea știu de unde să o apuc: să schimb antigelul, să curat radiatorul, să schimb termostatul sau să curat mufa de la senzorul de temperatură?
      Tu ce părere ai? Ce ar putea fi?

      Ștergere
    3. cand am schimbat antigelul, anul trecut, am bagat o solutie de curatat si baga din nou foarte bine caldura, arde la mana.
      cand este foarte frig, sta la 2 linii.
      antigelul nu prea are legatura cu caldura din habitaclu, are radiatorul infundat sau termostatul defect(slabe sanse)

      Ștergere
  24. La solutia asta ma gandeam si eu in prima faza: schimb antigelul(momentan am unul de proasta calitate)cu cel de origine dar ii fac prima data o curatare cu solutia respectiva.
    Eu stiu ca statea la 4 linii cand era noua indiferent ca erau sub sau peste 0 grade afara dar daca zici ca si tie iti sta la 2 linii cand e foarte frig m-am linistit.
    De ce zici ca nu are legatura antigelul cu aceasta caldura din habitaclu? Prin radiatorul din habitaclu nu trece antigel? Un antigel de proasta calitate cu apa de la robinet nu ar duce la infundarea radiatorului?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. antigelul nu este vinovat pentru el se incalzeste si circula prin instalatie, rolul lui fiind cel de a nu ingheta la temperaturi negative. la fel de bine poti pune doar apa, daca stii ca nu ingheata niciodata.
      vinovat este cel care nu a pus antigelul corespunzator si mai ales ca a pus apa de la retea, se fac depuneri...

      Ștergere
  25. Ok, inteleg. Pai nu-mi ramane decat sa incerc solutia de curatare cu schimarea antigelului si daca nu functioneaza ma risc sa curat radiatorul.:)
    Multumesc pentru infomatii si felicitari pentru ceea ce faci! Oameni ca tine sunt pe cale de disparatie din pacate...

    RăspundețiȘtergere
  26. Salut. Vreau sa te intreb daca are ceva daca am scapat un piciorus de plastic pe una din gurile pe unde vine caldura(cele din mijloc)? Ce-am facut mai exact...am vrut sa motez un suport pt telefon care se prindea de gura de aerisire si fortand mai tare unul dintre piciorusele de la suport s-a rupt si a cazut fix prin tubul pe unde vine caldura...

    RăspundețiȘtergere
  27. ok,multumesc mult de raspuns(imi era frica sa nu fi facut vreo nefacuta :-D).Am facut proba si nu se aude nimic in afara de sunetul aerotermei.

    RăspundețiȘtergere
  28. Sal
    Ai cumva un tutorial cum se schimba rezistenta de la GMV la un logan MCV diesel 2008 sau imi poti spune daca se schimba greu?
    Ca nu imi porneste electroventilatorul in treapta 1 si aia de la service nu au vrut sa bage Freon in instalatie ca cica nu pot baga din cauza ca nu pleaca in treapta 1

    RăspundețiȘtergere
  29. Sunt surprins ca nu ai facut tu asta pana acum :).......Multumesc frumos

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu nu am AC pe masina, deci nu ma ajuta cu nimic. motorul nu se incalzeste suficient de mult cat sa porneasca

      Ștergere
  30. Pot curata instalatia cu otet ? sau ce recomanzi?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Otetul nu dizolva mizeria pe care o arat in aceasta filmare. In plus, otetul are nevoie de timp sa dizolve una alta.
      Vezi ca sunt solutii pentru curatarea radiatorului, il bagi peste apa din radiator si dupa cateva minute purjezi instalatia si pui lichid nou

      Ștergere
  31. nu puneti otet!!! fierbe in motor face presiune mare!! a spart caloriferu la masina!!

    RăspundețiȘtergere
  32. nici solutiile de curatat nu prea fac treaba buna m-ai bine inlocuiti sau curatati caloriferu!

    RăspundețiȘtergere
  33. Salut,
    La mine problema sta in felul urmator: masina da caldura, dar vine un miros inecacios asemanator cu cel de lichid de racire, precizez ca nu am observat scurgeri de lichid sau lipsa in vasul de expansiune, dar nici nu circul foarte mult cu masina.
    P.s.: Acest miros neplacut vine doar cand clapeta rece/cald este in pozitia pentru caldura, camd este pe rece nu se simte mirosul.
    Are cineva o idee? poate fii fisurat radiatorul de caldura?
    Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, posibil sa ai vreo mortaciune pe acolo sua mizerie care a dat in putrefactie.

      Ștergere
    2. Crisan razvan.ai rezolvat problema cu mirosul de antigel in masina?
      Pt ca si la mn face acelas lucru.si nu ii dau de cap.ma poti suna la nr 0784511269.te rog frm

      Ștergere
  34. Acele arcuri pe care le-ai scos si ai renuntat la ele retineau mizeria care altfel ar fi ajuns in pompa de apa distrugando. Bun tutorialul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da fapt, acele spirale incetinesc fluxul de apa prin radiator

      Ștergere
  35. Salut Cristi... am si eu o problema ceva asemanatoare...daca stau cu motorul la relanti imi baga aer rece, iar daca accelerz incepe sa bage caldura..ar avea legatura radiatorul de caldura??

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ciudat ca se comporta asa, nu stiu ce sa-ti raspund

      Ștergere
  36. problema semanlata de Florin Cozma o am si eu dupa spalarea radiatorului cu solutie speciala.

    RăspundețiȘtergere