Curatat actuatorul de la usa

Proprietarul masinii nu are optiunea de a schimba respectivul actuator, sunt foarte greu de gasit aceste actuatoare principale cu 5 fire. Asa ca mi-am fortat norocul incercand sa-l curat, poate, poate rezolv problema.
Curatarea am facut-o la inceputul lunii octombrie 2014 si este functional chiar si acum, la mijlocul lunii martie 2015.
Sunt convins ca se poate aplica cu succes aceasta metoda si la actuatoarele clasice cu doua fire.

38 de comentarii:

  1. Si la mine facea figuri cel de la portbagaj si usa spate , uneori nu deschideau sau inchideau, le-am dat jos si pe acolo unde se misca tija am dat cu niste WD40 sa patrunda inauntru de atunci nu a mai facut figuri.

    RăspundețiȘtergere
  2. Salut Cristi am un logan 1.4 facelift modelul chel eu nici macar nu am actuatori la usi dar vreau sa te intreab daca exista sansa sa am firele trase in usi de la instalastia de inchidere centralizata ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. dai jos fata de usa si verifici daca ai firele.

      Ștergere
    2. nu da fata de usa jos doar pentru atat! uita-te la mansonul dintre usa si stalp... daca nu ai acel manson, inseamna ca nu ai fire nici la difuzoare nici la inchidere...

      Ștergere
    3. nu am :( Dar din curiozitate cam ce bani m-ar costa sa imi pun?

      Ștergere
    4. cauta inchidere centralizata universala cu telecomanda...
      una fata relecomanda e maxim 100lei... una cu telecomanda e in jr de 150lei...
      de mentionat e faptul ca actuatoarele nu-s la fel ca cel din filmarea lui Cristi.

      Ștergere
  3. Daca am închidere centralizata din telecomanda,este posibil sa am închidere centralizata si pe cheie ,dar sa fie stricata.
    Sau doar unele modele au pe cheie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ai butoane pe cheia originala? daca n-ai, insemna ca nu ai inchiderea centralizata actionata de pe cheie

      Ștergere
  4. Problema este mecanismul care se imbacseste cu nisip si praf. Saptamana trecuta am facut acelasi lucru la o usa spate, fara a demonta actuatorul, si dupa o jumatate de spray WD-40 si-a dat drumul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. dar totusi, jumatate de tub WD40 :)
      mie mi-a luat jumatate de ora sa dau jos si sa pun totul la loc :)

      Ștergere
    2. orice isi da drumul dupa putin frecush....

      Ștergere
  5. Husele de scaun ale masinii par interesante. Se poate o poza cu ele sau link de unde au fost achizitionate??

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. le am de vreo 6-7 ani... le-am primit cadou

      Ștergere
  6. Ma gandeam eu ca n-o sa fie un tutorial esuat...

    RăspundețiȘtergere
  7. Sal! filtrul de polen se schimba sau se curata?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. depinde de la masina la masina. eu il curat la 6 luni si dupa inca 6 luni il schimb.
      daca la 6luni este foarte jegos, il schimb direct. deci nu este o regula

      Ștergere
  8. Salut , Domnule Cristi nu este actuatorul defect , detin un Renaul Clio sedan din 2000 1,4 benzina si de aproximativ 6 luni am aceasta problema la usiile fata ,azi dupa ce am vizionat tutorialul am dat fetele de usi jos si am demontat tot acel mecanism de pe usa am scos actuatorul si functiona bine dar cand am miscat cu mana de acea parghe care o actioneaza actuatorul abea se misca am curatit bine cu spray de curatat discuri de frana si am uns cu WD-40 dupa care am miscat cu mana pana a mers usor am mintat totul la loc si functoneaza perfect deci nu esra actuatorul de vina , tin sa precizez ca acuatorul de la masina mea e la fel cu cel de pe Logan e tot cu 5 fire identic , am repetat operatiunea si la usa din dreapta si merge perfect, multumesc pentru tutorial apreciez tot cea ce faci si sunt un mare fan , salutare si repet nu e de la actuator.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. acest Renault este a doua masina si nu o folosesc foarte des mai ales la drumuri lungi mai deloc dar chiar si asa era foarte enervanta aceasta problema, multumesc inca odata .

      Ștergere
    2. Actuatorul e acelasi (primitiv) de pe vremea Renaultului 9/11.
      Am avut un R9 din '82 la care a am curatat toate mecanismele, in momentul in care incepusera sa mearga greoi. Dupa curatare si ungere si-au revenit. Curatarea am facut-o la vremea aia (prin anii '90) cu motorina, dar acum as apela la un aparat cu abur.
      Dupa ungere, dar inainte de remontare pe usa, e bine sa faci ceva ce Cristi n-a facut, si anume sa actionezi mecanismul in toate felurile in care e facut el sa lucreze, ca sa patrunda peste tot lubrifiantul aplicat, oricare ar fi el. Si ca veni vorba, eu as folosi ceva de genul celor cu care se ung lanturile de bicicleta, gandite special pentru medii murdare, si care nu formeaza acea mazga abraziva.
      Singurul lucru care mai trebuie verificat in cazul functionarii ezitante e ca tijele sa nu frece prea tare pe buretii care le izoleaza. A, si mai trebuie verificat sa nu existe contacte imperfecte (la R9 exista pe circuitul inchiderii centralizate o siguranta automata, cam ca cele pe care le avem toti prin case, si mufa ei mai facea figuri, facand ca la motorase sa nu mai ajunga suficient curent).

      Ștergere
    3. Eu am actionat absolut tot ce se putea la acel mecanism , da asa e aveti drepatet dar eu am avut mai la indemana WD-40 si am pus acolo interesul e sa functioneze , daca o sa mai faca probleme probabil voi folosi alt lubrifiant dar nu cred ca mai apuca zilele alea .

      Ștergere
  9. rog un tutorial cu geamurile electrice,la mine ridicarea si coborarea lor merge foarte foarte greu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. este un asemenea tutorial, trebuia doar sa-l cauti. http://www.tutorialelogan.ro/2010/07/tutorial-gresat-mecanism-ridicare.html

      Ștergere
  10. am gasit tutorialul,multumesc mult bos,esti foarte tare.

    RăspundețiȘtergere
  11. la cielo au 5 fire...nu merge adaptat la logan?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. doar daca le compari sa potriveasca dimensiunile

      Ștergere
  12. nu stiu daca merge dar pot sa iti zic daca te ajuta cu ceva ca la Renaultul meu din 2000 actuatorul cu 5 fire e de renault si celelalte de daewoo ca e sigla pe le .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pare la fel :)
      http://m0.tocmai.ro/f/i/normal/0/1533/15337100_1.jpg

      Ștergere
  13. Salut, stiu ca nu are legatura cu tutorialul dar am nevoie de ajutor. Am scapat din greseala in interior plasticul ala pe unde intra aerul din partea dreapta a volanului. Cum il recuperez?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ai scapat ce? :))
      daca ai noroc si gasesti un copilas cu mana subire, ai putea avea o sansa. altfel nu, in momentul in care mergi cu masina, o sa cada in interiorul blocului de aerisire. macar sa inchizi aerisirea pe gaurile din bord pana scoti acel ceva ce ai scapat

      Ștergere
    2. A scapat deja in blocul de aerisire, nu se mai vede deloc. Pe unde il pot scoate?

      Ștergere
    3. merita sa dai jos bordul si sa demontezi blocul de aerisire pentru acel ceva scapat acolo? intreb si eu.

      Ștergere
    4. Nu merita dar ma gandeam ca plasticul ala sa nu ajunga cumva in ventilatorul care baga aer in cabina. Nu stiu, zic si eu

      Ștergere
    5. apai ventilatorul ala e fix cel mai sus plasat, sus de tot, lipit de bord :)
      nicio sansa sa ajunga la el ceva

      Ștergere
    6. Atunci e ok, o sa cumpar alt plastic sa il inlocuiesc.

      Ștergere
  14. salut cristi! am si eu aceeiasi prob cu actuatorul numai ca al meu e cu doua fire. eu am inchidere cent pe cheie si e cu doua fire mufa. am fost sa-l schimb la dacia si am cumparat act nou sigilat dar nu mergea, de fapt mergea doar de pe cheie daca trebuia sa folosesc broasca adica sa nu am cheia cu butoane si sa o am pe ceea cheala nu puteam sa o deschid. pana la urma am ramas cu cel vechi. mi-a zis meseriasu ca de cand pune el asa cv pe masina nu i s-a intamplat sa nu-i mearga. pana la urma am ramas cu cel vechi doar mi la curatat cu wd-40. acm sa vad cat ma tine.

    RăspundețiȘtergere
  15. Problema cea mai mare a actuatoarelor este amestecul de vaselină cu praf. Actuatorul se deschide cu ajutorul cuterului pe la îmbinări. Motorașul este similar celor de la jucării, dar este cu cărbuni, nu cu perii colectoare, se curăță rotorul de praf de la cărbuni, se ung găurelele care țin rotorul, se asamblează motorașul, se ung rotile dințate și șina, iar la lipirea carcasei actuatorului e de preferat lipirea cu superflue (eu am folosit poxipol), deoarece scotch-ul nu rezistă la praf și apă.

    RăspundețiȘtergere
  16. Salut. Problema la mine cu actuatorul pe stanga sofer de circa 5 luni ... m-am chinuit asa cu el (cand se inchidea cand nu, deja am innebunit butucul cat am deschis/inchis din cheie). Azi m-am hotarat sa desfac si sa vad ce si cum. Am urmarit tutorialul tau cu asa zisa curatare a actuatorului si l-am desfacut si eu ... de tot. L-am facut bucatele desfacand cutiuta "cu maimute" si primul lucru m-am uitat la rotitele din plastic sa vad daca acestea au dinti busiti. Nu aveau. Apoi am incercat motorasul punand degetul pe el. La cea mai mica atingere acesta nu mai se invartea. Mi-am luat inima in piept si am decapsat motorasul (are 2 cleme care il tin si mi-am zdrelit degetele incercand sa il desfac dar pina la urma am reusit). Am curatat periile rotorului, am sters carbunii (care erau plini de praf) si apoi l-am pus la loc. Apropos are o tabla care inconjoara tot motorasul ... pe aceea am uitat sa o mai pun la loc. Montat actuatorul la loc ... functioneaza ca nou .... iupiiiii

    RăspundețiȘtergere