Curatat, reglat frana de mana si sabotii spate

Initial am inceput filmarea acestui tutorial cu intentia de a schimba sabotii de frana. Dar am constatat ca sabotii mei, dupa 105.000km, inca's in stare execeptionala, doar aproape jumatate uzati.
Dar daca tot am demontat totul pe acolo, am testat un spray de curatat frane de la TRW, m-am laudat cu ultima achizitie, o cheie dinamometrica si cel mai importanat, am reglat sabotii spate care influenteaza direct functionalitatea franei si a franei de mana.
La mine, acel sistem de autoreglare este intepenit si nu mai functioneaza deloc. Acest lucru simtindu-se direct la buna functionare a franei de mana, implicit a franei de picior. Daca inainte de a face acest reglaj frana de mana se simtea pe la al treilea dinte si puteam bloca rotile spate doar daca trageam de levier pana la plafon, acum eficienta franei de mana se simte de la primul dinte, la dintele patru/cinci deja blocheaza rotile.


191 de comentarii:

  1. da nu ai siguranta de aia "C" la rulment ? :-?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu n-am scos rulmentul, deci nu stiu ce este pe acolo

      Ștergere
  2. Te felicit pentru operatiune, chiar trebuie sa aplic si eu o interventie la mine, daram o intrebare, cum putem rezolva problema frinarii pentru masinile care nu am ABS si au repartitor? putem renunta la repartitor si sa pe lunem pe direct? Dupa cum stim cele pe repartitor nu prea are frina decit la incarcatura.
    poti face un tutorial de genul? sau macar sa gasim o solutie??

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nici Cristi nu are ABS
      fara repartitorul ala ajungi in sant ca iti franeaza masina tare pe spate si o ia spatele in toate partile...

      Ștergere
    2. Renunti la repartitor doar daca nu stii ce pericol te asteapta. Fara repartitor, masina este total instabila si la o franare mai agresiva, o ia spatele inainte.
      Eu am pus arcuri sport si arata ca si cum ar fi incarcata rezultand o franare mai buna pe spate, suficient cat sa nu fie instabila.
      Deci NU! Cu franele nu ne jucam

      Ștergere
  3. daca ai strans tu piulita aia, nu e pericol sa prinda frana de picior prea tare pe spate si la o franare puternica sa fuga de spate masina?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Glumesti? In nici un caz nu destabilizezi masina. Cel putin eu n-am destabilizat-o.
      La mine acele piulite sunt blocate, nu mai misca. La socrumiu sunt perfect functionale si din acest motiv abia i-am dat jos tamburul.

      Ștergere
  4. Salut Cristi. In legatura cu pornirea avariilor in marchariere, nu mai ai functia, cum s-a comportat? Mi-am pus si eu azi, mi s-a parut utila.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ti se pare ca nu o mai am, am scos siguranta cand am filmat tutorialul cu becul led de marsarier.
      Este functionala modificarea fix de cand am montat-o pe masina

      Ștergere
    2. Am vazut in film, merci. Inca ceva, cu ce pot inlocui masticul de pe fetele de usa?

      Ștergere
    3. cu ce-ti place tie :)
      eu am renuntat sa mai caut o solutie de lipire...

      Ștergere
    4. si e vreo problema daca nu mai pui?

      Ștergere
    5. eu n-am mai pus si nu simt nici o diferenta

      Ștergere
    6. eu simt diferenta, am numai greieri din cauza ca nu mai am mastic ...

      Ștergere
    7. eu am usile izolate fonic, probabil din cauza asta este ok la mine

      Ștergere
  5. Ti-ai luat cheie dinamometrica dar suruburile de la roti tot cu cheia in cruce le-ai strans.
    La suruburile de la roti parca era 110 sau 120 N, nu ? Cat a costat smecheria de cheie dinamometrica, ca si pe mine ma incearca un gand dar tot cam la 100 euro am gasit si eu .
    F bun tutorial. :-bd

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici la distributie nu ai cuplu de 120N/m.....poate doar de la tractoare in sus ai cuplu de peste 100N/m....rotile se strang la Logan cu 20N/m....

      Ștergere
    2. Mi se indoaie ca ar fi doar 20Nm. Ma simt mai in siguranta sa le stang cu cheia in cruce, am 8 ani de vulcanizare si am eu asa un simt pe partea asta :)

      Ștergere
    3. Daca le strangi ca "nemancatul"- ca sa parafrazez- tot ce o sa faci este sa ovalizezi in timp gaurile de prindere....si sa deteriorezi janta, cu atat mai mult cu cat este de aliaj.....in timp o sa ai vibratii in directie si o sa te miri de ce iti pica repede capete de bara si alte chestii

      Ștergere
    4. gresit! nu le strang ca un animal, daca la asta te referi.
      avand in vedere ca dau rotile jos de cel putin 4-5 ori pe an(am masina de 7 ani jumate), inca n-am reusit sa stric vre-o janta/prezon/tambur/fuzeta ;)

      Ștergere
    5. Strângeţi la cuplu în ordine (şuruburile roţii 105 N.m).

      Ștergere
  6. nu este adevarat, cum sa strangi rotile la Logan la 20N/m... eu am asa ceva si o folosesc la strangerea prezoanelor la valoarea de 130N/m... asta dupa ce am intrebat pe cineva in domeniu!

    RăspundețiȘtergere
  7. Tablita aia care spuneai tu se cheama siguranta.... fara suparare

    RăspundețiȘtergere
  8. Salut. Sper sa fie locul potrivit in care se pun intrebari sau ceva de genu. Am un logan din 2006 dieasel care a inceput sa faca zgomote. Mai exact atunci cand cobor in franare o panta, se aude un zgomot de parca mi-ar bate cineva cu ciocanelul sub masina (zgomotul se aude din partea din fata). Alta siuatie ar fi atunci cand ursc o serpentina in viraj cu unchi mai mic (avand volanul dat maxim stanga) se aude mai tare decat atunci cand cobor o vale. Captele de bar au fost schimbate. Sper ca am fost destul de explicit sa intelegi siuatia. Multumesc frumos !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu stiu sigur, dar la faza cu masina virata s-ar putea sa fie planetara de vina

      Ștergere
    2. cel mai probabil ai probleme cu bieleta cv, adica suportul din spate de la cutia de viteze

      Ștergere
    3. de la planetara cârie grav si trosneste tare. ce spui tu pare a fi din bucse bara stabilizare sau chiar pivoti. la fel de bine poate fi si din flansele cu relmentul de la telescoape

      Ștergere
  9. puteai sa incerci sa desfaci surubul ala de reglaj, sa-l cureti si sa-l ungi si atunci ar fi functionat normal.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. puteam, da, am facut-o acum doi ani si tot nu functioneaza.

      Ștergere
  10. CRiS, cat a costat solutia de curatat franele?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca dadeai un clic pe link-ul de la descrierea de deasupra filmului, iti aparea pretul Preţ: 18,00Lei

      Ștergere
    2. Ma uitasem numai la cheia dinamometrica.. scuze

      Ștergere
  11. boss pe 3 iulie ma pun la drum spre romania cu renaultu ,necesita reparati :)poate ne vedem la o berica daca vrei ,chiar as vrea sa ne vedem sa iti amintesti cine sunt :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. poate-mi amintesc, poate nu :)
      anunta-ma cand vii ca sa fiu pregatit :D

      Ștergere
    2. Hopaaa pai dc sa te anunt sa fii pregatit ,nu sti ca vizitele neasteptate sunt mai faine :P

      Ștergere
    3. perfect, tu cauta-ma in timisoara si eu o sa te salut depe plaja din grecia :))

      Ștergere
    4. :)))) pai si cat stai acolo ?

      Ștergere
    5. in 7 plec si in 16-17 revin

      Ștergere
  12. Incepi sa fii superdotat cu scule, pentru un amator cum zici tu ca esti. Sunt garaje, ateliere care traiesc din asta si nu vezi spray de frana, spray cu ceramica sau dinamometrica.
    La partea cu dinamometrica iti spun ca trebuie sa citesti si altceva in afara de tabelul de cupluri de strangere si anume, in orice manual scrie despre inlocuierea anumitor suruburi si piulite odata ce le-ai desfacut pentru ca la un filet restrans de n ori mai bine te bazezi pe experienta din vulcanizare decat pe dinamometrica pentru ca nu mai sunt valabile cuplurile de strangere (nu-mi sariti in cap cu prezoanele ca sunt conice unde etanseaza pe janta). Si tot ca o recomandare, incearca sa mai schimbi piulitele de 30 pentru ca la atatea bibileli acolo, plasticul de la piulite nu-si mai face treaba sau gaura cu splint si esti mai sigur!
    Off topic ca sa zic asa cred ca e primul Logan DIESEL care are parte de reparatii obisnuite pentru orice masina si nu pe la injectoare, pompe, egr, turbo. Sa le spui si altora care-i secretul de nu umblii acolo.
    Eu unul mi-as dori sa-ti schimbi obiectul de activitate principal si sa-l faci pe cel legat de auto principal. As face un referendum pe tema asta ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. lucrez in domeniul IT, inauntru la caldurica si fara negreala. sanse slabe sa trec pe mecanica :)
      adevarat cu piulita aia de 30, chiar ma gandeam sa iau Loctite pentru blocat piulite. ce-i drept, nici n-am cautat acea piulita de vanzare.

      Ștergere
  13. Salut, stiu ca nu intreb unde trebuie, dar am si eu o problema cu martorul check engine. Dimineata, dupa ce am alimentat de la petrom, am mers vreo 10 km si mi sa aprins martorul dar motorul merge normal, nu trepiteaza, trage bine. Stie cineva care ar putea fi cauza?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca vrei un raspuns edificat du masina la un tester acolo vei afla sigur de ce se aprinde asa din burta se poate presupune pt ca se aprinde din mai multe cauze oricum poti incerca urmatorul pune contactul de 8 ori si daca nu mai apare a fost o eroare de la sonda lambda dar testerul iti spune sigur treaba asta mia spuso un specealist

      Ștergere
    2. sanse mari sa ai apa in filtrul de motorina. recomand de urgenta purjat. daca tot ramane aprins, si mai urgent la service. nu serios, nu te juca cu injectia ca te arzi de nu te vezi :(

      Ștergere
    3. amu vad ca e 1.6mpi, draq stie ce e pe la benzinare :)
      un tester iti spune 100%

      Ștergere
    4. cum se purjeaza filtrul de motorina?

      Ștergere
    5. cel mai simplu e sa scoti senzorul de apa. este cel plasat sub filtru, in care intra o mufa cu fire

      Ștergere
  14. Am uitat sa mentionez, am 1.6 mpi

    RăspundețiȘtergere
  15. Am vazut ca iti plac produsele de la Sonax...Iti recomand sa folosesti Sonax 429200 - Gel curatarea jantelor (http://www.sonax.store.ro/) Este foarte bun si nu iti ataca lacul de pe jante.(http://www.youtube.com/watch?v=W2lkDF5FxS4)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mda, meserias :)
      am folosit de la nigrin o singura data. eu sunt multumit cum se spala la spalatorie :)

      Ștergere
    2. Am inteles. Eu mi-am achizitionat pentru ca scoate si punctele acelea negre de la placutele de frana depuse pe janta. Astazi l-am testat (http://www.youtube.com/watch?v=IjDsmpr9QlM )..
      Iti mai recomand Abro Anti-Rain , tot astazi l-am aplicat si testat (http://www.youtube.com/watch?v=Yg8yis2qe14 ) este foarte bun,eu l-am gasit la Selgros sau mai ai sanse la Brico.Eu zic ca te-ar ajuta mai ales ca ai camera de bord:D
      Nu fac publicitate la aceste produse:)) dar cum m-ai ajutat si tu de multe ori prin tutorialele tale ,poate iti dau si eu o mana de ajutor in legatura cu intretinerea pe parte de exterior:D
      Toate cele bune!

      Ștergere
    3. asta cu parbrizul e ok :D
      o sa incerc si eu

      Ștergere
  16. Salutare tutror. Din aprilie ac am achizitionat un Logan din 2007 1.4mpi si am vizionat toate tutorialele. Am invatat multe si tin sa te felicit pentru munca pe care o depui. Spor la treaba in continuare si la cat mai multe tutoriale. Cu stima marceman11.

    RăspundețiȘtergere
  17. de cat ai cauciucurile pe spate? se pot omologa la rar ? ca se vede ca sunt mai late . ovi

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 205/55/16 pe jante de renault scenic.
      sandero stepeway are asemenea dimensiuni din fabrica, deci teoretic se poate omologa... pentru suma corecta

      Ștergere
  18. Salut Cristi dupa cum se vede filmarea asta ai facuto cu cel putin 2,3 saptamani in urma daca nu mai de mult oricum reglajul acela nu trebuia sa se faca automat in modul cel mai corect calcand frana de cateva ori?in fine eu as fi incercat frana de mana staionar nu sa tarasc rotile te rog sa nu o ie ca o critica acel sprai chiar este ft ft bun dupa cum se vede clar ce nu inteleg de ce nu ti-a funcionat inainte de curatare reglajul automat doar pt niste praf de ferodo? ca in mod normal altceva nu are ce cauta acolo numai daca acel Sonax care l-ai folosit inainte sa amestecat cu praful de ferodo si a inpiedicat buna functionare a sistemului asta e doar o presupunere

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mai exact pe 6 mai 2013 a fost filmat. nu tot ce filmez apare imediat.
      acel reglaj trebuia sa se faca automat, din pacate la mine nu. acel sonax ce l-am pus eu pe acolo nu are cum sa ajunga la acea piulita.
      sa testez frana de mana stationar? adica sa trag frana si sa incerc sa plec de pe loc? da, as fi putut face si asta si as fi tras rotile taras dupa mine... doar ca nu merita sa ard ambreiajul pentru acest test :)

      Ștergere
    2. Mestere nu doream sa vad ca iti arzi ambreiajul nici sa tragi rotile fortand doar asa daca chiar doreai sa ne arati ca iti tine frana era de ajuns un mic joc din ambreiaj si noi admiratori vedeam ca se lasa spatele si era arhi suficient eu nu vroiam sa te critic dar tot inclin sa cred ca ferodoul sa amestecat cu ceva formand acolo la regalj acel ceva cel inpiedica sa functioneze corect de altfel fabricantul nu recomanda la nici o masina introducerea oricaror substante uleiuri vaseline etc in interiorul tamburilor talere etc sper ca ai inteles ca nu am inpotriva Sonax nimic doar ca nu cred ca e bine sa il pui in cele zone nu ai de unde sti ca el nu va ajunge unde nu vrei

      Ștergere
    3. ma repet, acel sonax nu avea cum sa ajunga la piulite. inainte de sonax am dat cu o carpa inmuiata in ulei de masina, doar cat s-a umezit. a doua oara vaselina, la fel, in strat foarte subtire.
      piulitele erau blocate de prima data cand am dat jos tamburii, am ajuns cu reglajul franei de mana la maxim, trageam pana la plafon de frana de mana si nu era nici macar impresionata.
      prima data am dat jos tot ansamblul de ferodouri si am invartit cu mana de piulita si l-am dereglat de nu mai stiam cum sa o scot la capat :)

      Ștergere
    4. Atunci care ar fi motivul blocari piulitelor de reglaj sunt curios sa stiu in caz de ceva care ar fi rezolvarea pt ca daca nu rezolvi cauza degeaba rezolvi efectul

      Ștergere
    5. praful de la ferodouri combinat cu umezeala, rezulta un smecleu pe cinste.
      acel praf de ferodou se depune pe tot ce este in interiorul tamburului, fx ca si pe jantele fata, acea negreala care abia o cureti jos. imagineaza-ti cum se simte acea piulita cand da de praful de pe acel surub.
      la socrumiu inca functiona autoreglajul si tare sunt sigur ca motivul este suspensia stoc si repartitorul care nu a lucrat din cauza lipsei de greutate pe spate. in tot acest timp ferodoul nu prea s-a uzat, nu avea praf cum aveam eu iar acea piulita nu prea avea motiv sa se autoregleze.
      eu am arcuri sport si idn start masina se comporta ca si cum ar avea greutate, repartitorul lucrand la fiecare franare. la mine era praf adunat intr-un an la fel de mult ca si la socrumiu dupa 7 ani. la mine ferodoul este mult mai uzat ca la el...

      Ștergere
    6. Da domnule ai dreptate am vazut ce poate sa se intareasca praful ala inclusiv pe capacele de plastic de pe roti cand nu le speli chiar am gasit unul si cu apa nu sa dus nici frecat acea negreala probabil proprietarul nu la spalat de mult , masina socrului nu are frana pe spate? Acel repartitor se poate regla prin strangerea piulitei de recomndat sa se faca proba pe un banc de frana eu asa am procedat frana pe spate nu are voie sa depasesaca 50% din forta de franare de pe fata pt ca in momentul in care se pune greutate pe spate forta de franare creste si poate dezechilibra masina mai ales pe suprafete alunecoase cea ce duce la derapaje dupa cum stim toti avantajul celor cu ABS este urias fata de sistemul clasic forta de franare este maxima si egala pe toate rotile pana in momentul in care intervine ABS

      Ștergere
    7. are frane socru pe spate, dar daca sunt si eficiente... n-am nici ce-a mai mica idee. stiu ca frana de mana ii prinde foarte bine :)
      eu nu dau sfaturi legat de acel repartitor de frana, mami gasesti pe vre-unu care se baga la el si o sa destabilizeze grav masina.
      cel mult sa de-a cu wd40 pe el sau cu vaselina :D

      Ștergere
  19. Oare ce ne-am face fara tine , is curios cat mai ti masina si daca o vinzi cu ce o schimbi,tot dacia.iti multumim cristi

    RăspundețiȘtergere
  20. Hi Cris, nice tutorial, only if you have english subtitles. Only joking. Now seriously, small tip: you can regulate pads without taking of drums. Just push little flat screwdriver through one of 4 bolt holes. First you need to rotate drum until you see through the hole the regulation screw. Maybe little flashlight could help.
    Anyway, keep informing us, good job.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. i tried to add english subtitle and i did to 2 or 3 tutorials. but takes a lot of time to do this...
      i did not understand the explanation :)

      Ștergere
    2. Zice ca: poti regla acel surub fara sa desfaci tot ansamblu, mai exact pe una din cele 4 gauri cu ajutorul unei surubelnite cu cap lat subtire. te poti ajuta si du o lanterna. P.s. o sa incerc si eu varianta lu' nenea englezu'

      Ștergere
    3. @maestral: Anonim translate you're ideea. i prefer to dismount all, instead making yoga :))
      @Anonim: multam de traducere ;)

      Ștergere
  21. maestre am montat macarale electrice pt geamuri in locul celor manuale si avand ambiance cand am desfacut fatza de usa firele boxelor erau lipite nu aveau mufe, le-am taiat si cand am pus la loc am cositorit, si foarte bine chiar, am tinut cont si de ordinea firelor si totusi acum bazaie difuzoarele nu se mai aude clar, nu stiu ce sa desfac. ai idee ce am gresit?
    si in alta ordine de idei masa instalatiei am legat-o de caroserie sub consola centrala cam pe unde vine filtru de polen si zona aia e cam incinsa dupa ce am mers ceva cu ea azi? sa-mi fac griji? e ok? am facut instalatia pe plus permanent nu stiu daca are vreo relevanta chestia asta....
    stiu ca ai mai zis ca nu te pricepi extraordinar la electrica dar poate se mai pronunta si altcineva care are experienta
    multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu am aceeasi problema, le-am montat de 3 zile. Eu am pus masa in stanga langa pedala de acceleratie, am gasit un surub acolo si am legat-o cu un papuc. Totusi tabla pe care sta surubul nu pare sa fie din otel, e mult mai subtirica si comunica cu conductele de climatizare. Conducta aia se incalzeste foarte tare dupa ce ma joc cu macaralele putin. Ma gandesc sa schimb locul pentru masa, intr-o zona unde e metalul mai gros.

      Ștergere
    2. Cristi, o intrebare pentru tine (sau oricine stie). La geamurile electrice fata stock, unde este legata masa?

      Ștergere
    3. puneti masa la carosierie direct nu va jucati ...

      Ștergere
    4. avand in vedere ca este vorba de un consumator mare, motorul de la geamuri, puneti o masa serioasa acolo, firul sa fie gros si contactul sa fie corespunzator. ca acolo est ecaldura mare este prea putin important. important este sa nu se incalzeasca locatia daca folosesti geamurile, insmenand ca nu este contact suficient.

      nu stiu unde este legata masa stock.

      Ștergere
  22. la cat timp trebuie facuta aceasta operatiune? ma refer dupa ce faci treaba asta cand o sa mai scartie? multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu fac acea "ungere" in fiecare primavara, desi acum nu era necesar deoarece nu scartia(ultima data folosind pasta ceramica sonax).
      eu am demontat acum ca sa schimb sabotii si cum nu a fost necesar schimbarea lor, am facut oricum intretinerea si reglajul

      Ștergere
  23. Am vazut ca ai cheder suplimentar la usi. Poti da cateva detalii, de unde se gaseste sa cumpar, cu ce l-ai lipit, cat costa? Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. https://picasaweb.google.com/104072069706870899482/ChederUsi
      https://picasaweb.google.com/104072069706870899482/ChederPlafon
      12mm x 10mm , profil D autoadeziv pe latura dreapta. 3 lei metrul liniar si il gasesti prin praktiker, dedeman...

      Ștergere
  24. eu daca iau un viraj si in acelasi timp dau prin denivelari/crapaturi aud un tronc tronc in fata. de la ce o fi?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. din prea multe locuri, doar daca verifici si elimini. in principiu tot ce insemna directie, bucsaraie...

      Ștergere
    2. eu in juma de an am schimbat pivotul pe dreapta. ciudat e ca am mers numai pe drumuri bune. a se evita piesele de client si sa se ia de Dacia. costa mai mult dar tin mai mult. mi s-a demonstrat asta.

      Ștergere
  25. de unde iti dai seama ca trebuie strans surubu ala la 200 N ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. din manualul de intretinere al loganului

      Ștergere
  26. cris, am vazut pe daciashop abreiaje de 1.4 mpi, si unele au 180 mm, altele 181.5, tot pt aceeasi masina. deci merg amandoua? si diferenta intre ele se simte?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. n-am nici ce-a mai mica idee. cel mai bine ii intrebi pe ei

      Ștergere
    2. sau poate intrebi un mecanic. uneori cei ce vand asa ceva, vb din punct de vedere al marketingului si inclina sa dea indicatii in interes propriu.

      Ștergere
  27. sal tuturor,vreau sa va intreb daca cineva a mai avut aceeasi problema ca si mine la faruri, si anume cand dau din faza lunga in scurta,aceasta are o mica intrerupere,iar cateodata farurile se sting de tot si pornesc tot singure dupa 4-5 secunde.aveti idee din ce motiv fac asa? astept un raspuns dc stie cineva.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O au foarte multi. Problema este din maneta si ai doua optiuni:
      - o schmbi cu alta
      - o demontezi, o cureti in interior pana se vede frumos acea alama, o ungi cu vaselina si o montezi la loc.
      Eu n-am avut aceasta problema si nu prea pot mima acest defect ca sa fac tutorialul

      Ștergere
  28. la citi kilometri se schimba sabotii?
    pompa de apa se schimba la shimbarea curelelor? loganul meu are 65000 de km si 4 ani jumate "virsta".
    multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ferodoul se schimba cand este uzat, nu la numar de km. la fel si placutele de frana, se schimba cand sunt uzate si nu dupa un anumit numar de km. depinde foarte mult de sofer cum franeaza. un sofer agresiv schimba placutele pe la 15-30.000km. un sofer calm poate schimba placutele si pe la 60-70.000km
      pompa de apa se schimba cand faci distributia. poti sa nu o schimbi, nu te obliga nimeni. dar daca cumva o sa inceapa sa-ti curga, pentru ca te-ai zgarcit la 100lei sa nu o schimbi, o s aplatesti din nou manopera fix ca si cum ti-ai schimba distributie, vre-o 250lei.
      la fel de bine poti avea noroc si sa nu se intample nimic pana la 120.000km cand faci din nou distributia

      Ștergere
  29. Salut Cristi....felicitari pt tutorial....e super explicit.... vroiam sa te intreb...am un benzinar 1,6...si face figuri la pornire...dar doar dimineata...la prima pornire,,,acuma fiind si foarte cald...,apoi la a 2-3 cheie dupa ce porneste, o ia in balbaiala, k si cum nu sta la relanti....dupa aia revine la turatia normala...ce poate fi? bujiile? apoi toata ziua porneste normal... , urmatoarea zi se repeta faza....este enervant....are ”doar” 95000 km..., sper k am explicat pe inteles... NU vinde Loganul...k dupa aia cine mai posteaza tutoriale? Multumesc...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. motorasul pas cu pas, cauta pe net, chiar a facut un baiat un tutorial pe loganclub.

      Ștergere
    2. http://www.loganclub.ro/forum/curatare_motoras_pas_cu_pas-t12354.html

      Ștergere
    3. sau chiar corpul clapeta ,sunt stan patitul ,noroc ca nu am aruncat motorasul pas cu pas original ,am pus nou si tot facea ,am mai schimbat si senzorul de pe volanta si tot facea ,la mine pornea la prima cheie dar nu sta din prima la 1200 de ture,ci cobora apoi urca la 1200 si scadea normal.
      apoi am duso la tester si surpriza ,corpup clapeta este defect,dar tot nu la m schimbat tot asa face, apoi nu a mai facut acm iae face ,al schimb eu .. am vazut ca a iesit unul din aluminiu oare o fi mai bun ca cel de plastic?????? a pus cineva asa ceva.

      Ștergere
  30. am si eu o problema cu datul pe faza lunga. daca merg cu faza scurta trebuie sa trag putin mai brusc de maneta ca sa cupleze faza lunga, ca daca trag mai lent, chiar daca trag pana la capat , nu ramane cuplata lunga, realizez doar un flash. asa trebuie sa faca?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu este ok, ceva este defect acolo.
      deci fi brutal cu ea si cand nu mai functioneaza deloc, iei alta :)

      Ștergere
  31. Salut Criss! Vreau sa-mi vopsesc capacele de plastic de pe jante in negru(folosesc grund negru) dar sunt putin nelamurit ce trebuie sa fac inaintea vosirii ca vopseaua sa nu se duca la o ploaia mai tare?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. trebuie sa matuiesti vopseaua veche. daca cumva se duce jos acea vopsea, trebuie sa o cureti pe toata dupa care tratezi plasticul cu primer pentru plastic si abia atunci le vopsesti.
      primer gasesti la cei care fabrica vopsea la comanda

      Ștergere
  32. Tot nu ne-ai spus cat ai dat pe cheia dinamometrica ! Eu inca mai sper ca o sa ne spui ;))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da un click unde scrie "cheie dinamometrica" cu albastru in descriere si o sa afli.

      Ștergere
    2. 198,00Lei :D
      te asteptai sa vezi alt pret? :))

      Ștergere
  33. sal Cristi,

    in primul rand cuplul de strangere pe spate este de 175 Nm,
    in randul 2 eu am cumparat o dinamometrica de la LIDL cu 80 ron, am comparat-o cu o dinamometrica cu ceas fabricata la IUS Brasov prin 1987 si pare a fi ok, vom vedea in timp.

    salutare,

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu stiu de ce am retinut eu ca trebuie sa fie 210Nm... asa e, 175Nm este cuplul corect pentru strangerea piulitei de la tambur.
      am sa-mi fac un table cu toate aceste cupluri, cu atat mai mult ca am si o cheie dinamometrica pentru chestii de finete

      Ștergere
  34. Cupluri de strângerem
    şuruburi de fixare a
    palierelor
    62 N.m
    şuruburi de fixare a
    tamburilor de frână
    80 N.m
    racorduri de conducte
    rigide de pe cilindri de
    frână
    14 N.m
    racorduri de conducte
    rigide de frână de pe
    furtunurile flexibile
    14 N.m
    piuliţe tambur 175 N.m
    fixări inferioare ale
    amortizoarelor
    105 N.m
    şuruburi de fixare a roţii 105 N.m

    RăspundețiȘtergere
  35. nu poti sa faci un tutorial cu scoaterea oglinzilor retrovizoare electrice?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. este la fel si identic ca cele care nu's electrice. in plus ai o mufa pe usa.
      ca sa scoti doar sticla, mai ai doua mufe pe sticla

      Ștergere
  36. salut, am si eu o problema mica: cand mi-au scimbat aia la service niste piese pe la directie si au facut geometria, au uitat sa alinieze si volanul, iar acum cand merg drept, volanul sta putin "virat". cum il pot centra? (stiu ca varianta corecta ar fi sa ma duc sa le dau cu el in cap la aia care nu si-au facut treaba cum trebuie desi i-am platit).
    ms de raspuns.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca geometria nu este facuta corect, se stramba volanul in timpul mersului.
      adica e foarte posibil sa stai pe loc, volanul sa fie drept si rotil perfect aliniate dar in timpul mersului fix pula.
      deci ori schimbi service-ul, ori te duci si le precizezi ca nu e cum trebuie

      Ștergere
    2. si asta inseamna o problema tehnica la masina sau e vorba vorba doar de design? se poate merge asa?

      Ștergere
    3. mentionez ca doar pe o parte i-a schimbat bieleta de directie, aceasta fiind un model putin diferit fata de cealalta, asa le vad eu.

      Ștergere
    4. Asta insemna ca e o problema prost executata de cel de la service. Volanul trebuie sa fie drept si masina sa mearga drept. Cel putin o bucata din drum trebuie sa mearga drept penca o sa o ia usor dreapta din cauza inclinatiei drumului.
      Deci te duci din nou la acel service si ii spui despre problema, beneficiezi de garantie

      Ștergere
  37. Răspunsuri
    1. daca nu se vad in tutorial nu insemna ca nu mai sunt pe masina :D
      am vrut sa evit intrebarile suplimentare ;)

      Ștergere
  38. Cristi, fii un pic atent la minutul 16:20 si zi-mi de ce si la tine( ca si la mine logan dci 2006) acea bucsa sa-i zicem de la bratul de pe spate(unde e fixata capra de sustinere) este INCRETZITA. Se vede si cu ochiul liber fara sa dai roata jos. Este asa oare de la uzura in timp sau asa o fi fost de noua? am mai intrebat dar lumea nu stie pt. ca nu a ajuns inca nimeni sa schimbe asa ceva.

    PS: si daca imi permiti un sfat, ai grija pe viitor cum desfaci piulitza aia de 30, am vazut ca te lasai cu toata greutatea pe cheie, eu am reusit sa ciobesc din buza tamburului asa!

    Spor la treaba sau eventual concediu placut :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu este uzura, asa e de noua :)
      bucsele de la puntea spate nu sunt pline si au acea forma.
      ps: daca cheia are putina uzura, da, sunt sanse sa sara si sa crapi tamburul. la fel si daca puneam un prelungitor, forta era la distanta prea mare si s-ar fi torsionat, implicit atins tamburul

      Ștergere
  39. Cris, cand incui usile usa de pe dreapta spate nu se incuie, ce drezi ca ar putea fi defect ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. actuatorul? ce altceva ar putea fi? :)

      Ștergere
  40. Salut CRiS!Mi`am achizitionat aparatori de noroi fata + spate ...pe spate le`am montat dar pe fata nu vin din cauza pragului unde se pune cricul...ce as putea sa fac?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. bucata aia de plastic am taiat-o jos, nu ma intereseaza deloc sa o prind si pe prag, oricum o rupi la prima atingere. asa am facut eu prima data, am prins si de surubul de pe prag, era fixa, nu misca deloc. la prima atingere s-a rupt...
      in 5 ani am schimbat 3 seturi de aparatori de noroi din cauza ca le-am rupt, iarna fiind principalul motiv. mai exact zapada si gheata care se prind de ele.
      dar la 40lei setul... chiar merita. eu am dezavantajul suspensiei sport, ating cu ele la orice bordura urc.
      https://picasaweb.google.com/104072069706870899482/AparatoriDeNoroi

      Ștergere
  41. Faptul ca trebuie sa rotesti tu acea roata dintata nu inseamna ca de fapt mecanismul de autoreglare nu functioneaza? Mai exact, daca ar functiona, n-ar trebui sa poti pune roata lejer si apoi sa faci cateva pedale, iar sabotii sa ajunga automat la distanta optima (minima)?
    Cred ca nici la mine nu mai functioneaza mecanismul asta (n-a fost curatat/gresat niciodata in 6 ani).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. tu esti fata?:))

      Ștergere
    2. Irena Tanase: exact, acel autoreglaj la mine nu functioneaza, piulita este blocata si este necesar sa o invart eu manual. prim adata cand am dat jos la cineva tamburul, a calcat frana si s-a auto reglat de n-am mai putut baga tamburul la loc. mi-au trebuit vre-o 15 minute sa inteleg ce s-a intamplat :)
      Anonim: si daca este fata, nu este singura de pe aici. ai sa fi uimit cate persoane de sex feminin m-au abordat in diverse probleme. ce-a mai tare a fost o doamna din Tulcea cu injectia la dci picata, stia toate detaliile posibile ;)

      Ștergere
  42. Salutare. Am si eu o rugaminte, ai putea face un tutorial legat de schimbarea/verificarea GMV. Deoarece la mine nu se mai invarte acel ventilator de la radiator si cica ar putea fi arsa nustiu eu ce siguranta sau sa scot mufa de la un senzor ca sa porneasca singur, am gasit eu ceva acolo dar nu vreau sa umblu fara sa stiu exact in ce ma bag, deoarece am mai unblat eu asa pe la cabluri acolo si m-am trezit fara frana intr-o intesectie (a inlemnit frana) :))) . ms mult

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu am diesel si dieselul nu are asemenea probleme. de unde rezulta ca tu ai un benzinar si ai uitat sa precizezi acest nesemnificativ aspect, doar noi suntem ghicitori in stele.
      chiar langa GMV este o siguranta ce trebuie schimbata si acea siguranta nu este cum o stii tu, ci are forma unui arc intr-o cutie. cablul ce vine din instalatia electrica catre GMV si la un moment dat se imparte in doua, al doilea cablu mergand in mufa unde este siguranta.
      prima data iti recomand sa scoti mufele si sa le cureti de depuneri/oxizi, bagi vaselina din abundenta si pui la loc. ai sanse mari sa functioneze dupa aceasta operatie.
      daca tot nu functioneaza, chiar iti recomand un electrician, sansele sa fierbi motorul sunt foarte foarte mari! nu te juca!

      Ștergere
    2. Culmea e ca si eu am tot diesel, deci e normal sau nu sa nu se invarta deloc acel ventilator(nu am nici AC), deoarece am intrebat un mecanic si a spus ca acel ventilator porneste doar cand apa ajunge undeva la 5liniute in bord, dar la mine nu urca de doua liniute(am schimbat termostatul) doar de doua ori a urcat la 4 liniute(iar cand a urcat la 4 liniute am deschis vasul cu antigel si ieseau aburi din el) in rest nu urca de 2, inainte de al schimba statea la 4 liniute tot timpul. ms mult pentru sfaturi
      Ps. Termostatul l-am schimbat deoarece s-a fisurat garnitura si pergeam antigel.

      Ștergere
    3. vezi ce dudalău esti?! apăi sa nu-ti dau io la gioale? greu va este sa scrieti motorizarea cand cereti o explicatie...
      la diesel nu porneste aproape deloc GMV-ul, dar deloc. la benzinare GMV-ul functioneaza de foarte multe ori si dupa ce opresti motorul.
      tu precis ai 1.5dci 70 sau 85cai si la voi greu urca la 4 linii in bord.
      cei care au 1.5dci 65cai, vad 4 linii la maxim 3-4 minute dupa ce pornesc motorul si pleaca de pe loc.
      deci relax, nu ai probleme cu GMV-ul ;)

      Ștergere
    4. si la mine mere ventilatorul dupa ce stationez(vara) ,asta daca merg bara la bara ,iar 4 liniute acum vara le am an max 10 -12 min iar iarna an 15-20 min max.

      Ștergere
    5. tu ce motorizare ai? :)

      Ștergere
    6. OK ms de raspuns :P

      Ștergere
  43. Salut Cristi! Sunt Dany! Cristi am si eu o problema cu frana de mana. Cand am fost sa fac ITP-ul acolo au descoperit baietii ca roate de pe stanga prinde mai slab. Am fost la un service sa o reglez si cei de acolo mi-au spus ca este buna, cred ca erau niste dorei cu chef de munca. Mi-au verificat ambele roti si si-au dat si ei seama ca roata din stanga prinde mai slab decat cea din dreapta. La 3 dinti trasi la frana de mana, roata din dreapta incepe sa se infraneze, iar cea din stanga nu. la 4 dinti trasi roata din dreapta se invarte foarte greu, iar cea din stanga de abia da semn ca se infraneaza. La 5 dinti trasi roata din dreapta nu se mai invarte, iar cea din stanga inca se mai invarte cu usurinta. Abia cand este trasa frana de mana la maxim atunci nu se mai invarte. Cei de la service mi-au spus ca nu are rost sa le reglez ca poate nici dupa ce le reglez nu imi prind la fel. Tu ce ma sfatuiesti sa fac? Multumesc. Apropo astazi am gasit pe burduful de la planetara putina vaselina, l-am verificat sa vad daca este spart dar nu am observat nimic. De la ce crezi ca ar fi vaselina aia acolo?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sigur surubul de autoreglaj este blocat si din acest motiv nu mai preseaza pe tambur. daca aia's Dorei, fa-o cu mana ta, e fix lucru manual :)
      pai fi pe faza daca se mai depune, doar de la planetara poate fi

      Ștergere
    2. Multumesc mult pentru raspuns. Am sa incerc singur sa imi reglez frana, sper sa reusesc, iar cu vaselina pe burduf am sa verific mai des sa vad daca imi mai apare.

      Ștergere
  44. sal
    se pot monta boxe de 17' pe fatza in locul celor stock? e nevoie sa schimb ceva?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. este nevoie sa decupezi in tabla si in fata de usa

      Ștergere
    2. am freza eu cristi de metal de 17 ,la tabla de logan intra ca an branza ..ha ha

      Ștergere
  45. mai devreme putin, pe ploaia aia care a fost, cand am dat de maneta stergatoarelor in sus, sa le opresc, nu se opreau deloc, desi era pe "oprit". si-au rvenit dupa ce m-am jucat un pic cu maneta. oare de ce?
    ms de raspuns.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mizerie si contacte imperfecte in interiorul manetei, banuiesc eu. dat jos, desfacut, curatat, uns si pus la loc. daca se repeta, problema este din alta parte

      Ștergere
  46. ba i dama dreacu cristi sa nu ami zici ca nu ai folosit presa la scos saboti,la mine nu a iesit la ciocan de 2kg, ci decat la presa,si anca ceva ca sa antelegi ,eu acum am schimbat ferodourile pe spate ,iar reglajul franei de mana sa facut automat nu a umblat la piulita deloc,am mai schimbat si repartitorul de frana ,aerisit fiecare roata ok si gata frana,

    apropo de sonaxul ala pt. scartait ,baiatul a bagat vaselina ,nici pe dreacu nare si nici nu se mai aude scartaitul ala jegos,am frane super ok,ti am zis fara presa ,aia din cervice nu reusea da mi scoata saboti si tot atunci coincidenta mai schimba la un logan ferodourile si tot asa cu presa a reusit

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La mine a iesit din prima tamburul. Se scoate f simplu: se da roata jos, se scoate capacelul, apoi roata se monteaza la loc(!), se da piulita cu tubulara de 30, apoi se foloseste roata montata si va iesi tamburul foarte usor, invarti de roata pur si simplu. Si cand ma gandesc ca acum un an am fost in service si s-a chinuit desteptul de mecanic vreo jumatate de ora, cu ciocane, presa, etc sa scoata tamburul de pe partea cealalta.

      Ștergere
    2. Aveti grija cu scosul tamburului pentru ca se pot desface rulmentii. Eu am patit-o. Am desfacut un tambur cu greu dar sistematic,( fara extractor dedicat ci improvizat dintr-un cric hidraulic si doua chei inelare prinse cu prezoane, unite pe dupa cric cu cablu).A iesit mai usor decat celalalt insa am vazut cu stupoare ca rulmentul se desfacuse in doua, partea de interior ramasese pe ax). L-am remontat si cu emotii am mers la service sa-mi schimb rulmentii pe spate.I-am explicat mesterului ce s-a intamplat si a inceput sa faca misto de mine. Era randul meau sa fac misto cand si lui i-a plesnit celalalt rulment in timp ce extragea tamburul cu extractorul dedicat, dar am preferat sa tac.Probabil ca daca elibera piulita de la frana de mana nu s-ar fi intamplat nimic insa asta presupunea reglarea ulterioara a franei de mana si nu a facut-o.Ma gandeam sa-mi iau un extractor dar dupa ce am citit, vazut si experimentat, sincer, am emotii in ceea ce priveste extragerea tamburilor.

      Ștergere
  47. Am facut si eu operatiunea dar din neatentie am ciupit o garnitura de la cilindru. Nu mi s-a parut sa scape lichid de frana dupa aia. E obligatoriu sa schimb cilindru?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. vai man, esti criminal! ai auzit de expresia "cu frana nu ne jucam"?
      comperi garnituri noi si le schimbi! http://www.daciashop.ro/frana/set-reparatie-etrier
      nu are nimic cilindrul, tot pe ala il folosesti.
      chiar daca nu-ti scapa lichid acuma, n-ai vrea ca la un moment dat sa pocneasca. stii ce se intampla? calci pedala, simti ca franeaza si dintr-o data se duce brusc pedala la podea si pula frana.
      de unde stiu? am patit-o, i-am sifonat bara unei skoda octavia iar audi A6(in care eram) a necesitat doua faruri, capota, bara, grila, vopsire si alte mici chestii de prin fata. si asta doar din cauza ca a crapat un furtun de frana, plici.

      Ștergere
  48. Esti tare omule, go go. Am aflat de ce nu mai puteam deskide usa de pe interior...lol.
    Felicitari pentru tot.

    RăspundețiȘtergere
  49. parca sa zic ca a tinut mai mult stanga decat dreapta? se vede si de cand era suspendata si invarteai de roti, stanga de oprea mai repede ca dreapta(asta dupa ultimile reglaje)...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. perfect nu le poti face la ochi :)
      oricum diferenta este infima

      Ștergere
  50. cel mai simplu sa desfaci tamburul si sa nu tot trebuiasca sa desfaci maneta de frana ii cu o surubelnita dreapta prin gaura uni prezon te uiti cu lamba si rotesti piulita spre destrangere si apoi cand pui tamburul la loc lafel o strangi pana cand merge greu tamburu si apoi tragi de cateva ori frana de mana sa se aseze si apoi mai rotesti de piulita nu tre sa te chinui nu tre sa scoti nici aceea tabla din fata piulitei multa bafta in continuare

    RăspundețiȘtergere
  51. si eu am patit asemeni colegului Dan Pop pe care il salut. am pus un petic pe garnitura. dar intentinez sa schimb garniturile in week-end . problema este alta sabotii mei sunt bosch si as vrea sa schimb acel autoreglaj . problema este ca nu gasesc autoreglajul bosch. intrebarea ar fi unde naiba gasesc un autoreglaj am incercat la targ la dezmembrari nu gasesc deloc .daca gasesc autoreglajul de la o alta firma oare merge montat la sabotii bosch . ce naiba sa fac ? astept sugestii .multumesc

    RăspundețiȘtergere
  52. Ce va mai place sa bagati spaima in populatie !
    Garniturile de care vorbeati sunt pur si simplu pentru a impiedica praful sa intre la pistonase. Pentru etansarea lichidului de frana sunt alte garnituri in interior la care nu poti ajunge decat daca demontezi pistonasele. Daca ai ciupit garnitura aceea, tot ce se poate intampla este sa intre ceva praf spre pistonase, doar daca gaura este mare(ciupitura). Oricum trebuiesc schimbate garniturile deteriorate !

    RăspundețiȘtergere
  53. pot inlocui cele 2 sprayuri folosite de tine in tutorial cu WD 40? curata, unge, indeparteaza umezeala si rugina.....
    DA sau NU?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. NU, clar NU! chiar tu ai scris "unge". vrei sa unga ferodoul si tamburul? fix fara frana ramai din cauza asta.
      cu wd40 cureti cel mult tabla pe care se prind ferodourile si atat

      Ștergere
  54. bun tutorial. am luat si eu suporti auto. ideea e ca nu stiu unde sa il pun. am pus pe acea margine pe care pui cricul dar se indoaie tabla. unde sa ii pun. imi poti face o poza, te rog?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pe bucata aia mai iluminata pun eu suportii. dar nu pun direct pe tabla, ci pun un latet de lemn tocmai ca sa nu zgarie vopseaua.
      inspre in fata si inspre spate, directia cum arata sagetile, este lonjeronul si este o parte de rezistenta, ele sustin masina, deci e ok.
      http://img571.imageshack.us/img571/2443/1l61.jpg

      Ștergere
    2. imaginea arata ca pe mijlocul masinii, dar in filmulet acel suport albastru sau negru inchis, e mult in lateral, si nu pare sa aiba lemn intre....

      Ștergere
    3. care parte din "latet de lemn" nu ai inteles-o?
      imaginea arata fix o pula mijlocul masinii, in partea stanga se vede carenajul rotii.
      te bagi sub masina si identifici punctele de reper.

      Ștergere
  55. salut
    poti sa imi spui de ce nu mai face servici frana de mana? am strans piulita de dedesuptul la frana de mana si simteam ca merge infranata masina.
    am adus-o la normal (piulita) si nu mai am frana de mana. mersi frumos

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pai daca e infranata cand strangi piulita, cum spui ca nu functioneaza?

      Ștergere
  56. la un drum de 2 km, cu piulita stransa ,masina mergea infranata, si se incingeau discurile de pe spate.
    am desfacut piulita,masina nu mai mege infranata.
    in panta masina nu sta in frana de mana si o ia la vale singura.
    merci de intelegere.

    RăspundețiȘtergere
  57. daca spal la saboti cu degresant si cu apa calda ce zici? spaiul trv costa...........intelegi u...

    RăspundețiȘtergere
  58. in loc de sonax mos2oil daca dau cu wd40 pe ax are ceva?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. poti pune si direct vaselina sau ulei de motor, important e sa gresezi cu ceva

      Ștergere
  59. e musai sa dau cu pasta ceramica?

    RăspundețiȘtergere
  60. ce rol are pasta aia ceramica mai ex.?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca n-ai vazut acest tutorial, nu stii :)
      http://www.tutorialelogan.ro/2011/07/remediat-scartait-saboti-la-franare.html

      Ștergere
  61. Salut. Am un Logan ph2, 72700 km cu următoarea problema: de vreo luna (problema a apărut în concediu și am făcut vreo 2500km de atunci)freacă ceva in tamburul stanga, mai precis doar dupa ce merg sa zicem cam 10 km si franele se incalzesc putin. Zgomotul se aude la plecarea de pe loc (1-a, 2-a), nu tot timpul si uneori mai apare si in mers, pe la 50km/h. Daca franele sunt reci nu se aude nimic. Am fost la service ieri, curatat / gresat / reglat saboti, mi-au zis ca nu e nicio problema (ceva sarit sau mai stiu eu), facut proba de drum ok, stand frana ok. Dupa faza asta, frana tine mai sus (frana de mana prinde mai de jos, imi place) doar ca dupa ce s-au incalzit franele iar face zgomotul ala... ce crezi ca ar putea fi ? multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. posibil sa frece ferodoul de tambur, altceva nu-mi trece prin minte. pana nu aud acel sunet nu-mi dau seama ce ar putea fi

      Ștergere
  62. Cred ca e ferodoul pentru ca se simte o oarecare rezistenta (foarte mica adica poti impinge masina daca e pe liber, fara pb), numai ca e destul de ciudat ca se manifesta doar cand se incalzesc franele. Am ridicat masina pe cric, invartit de roata ( nu se aude ca freaca nimic) dar asta era cu franele reci... Freca doar cand se incalzeste putin mecanismul, tamburul nu se incinge nici dupa x sute de km (vazut asta in concediu), e la fel de cald ca celalalt tambur. n-am decat sa desfac tamburul si sa vad eu...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si eu zic ca este ferodoul. ridica roata dupa ce se incalzeste si invarte de ea. ba chiar nu trebuie sa ridici roata, este suficient sa o impingi

      Ștergere
    2. Salut, Cilindrul de frana era problema, cel din dreapta mai precis. avea un pistonas blocat zici ca era sudat pe corpul cilindrului. partea naspa e ca pe fata etrierul dreapta nu mai lucra cum trebuie si mi-a "mancat"placutele in doar 27k km :( ...l-au curatat la service sper sa nu fie nevoie sa il schimb in viitorul apropiat

      Ștergere
    3. tocmai am filmat un tutorial care te-ar ajuta 100% pe teama asta :)

      Ștergere
  63. Buna CRIS,
    Te felicit pt. acest tutorial. Am comandat si eu cheie dinamometrica pt operatiunea ce urmeaza cu 32 euro de pe Amazon.
    Daca ai cod pt. retrovizoare cu index incorporat , tare as multumii. Nu mai stau in Ro.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cod pentru retrovizoare? oglinda retrovizoare? cu index incorporat? nu ma prind :D

      Ștergere
  64. Da da, te ai prins, oglinda retrovizoarecu index incorporat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. m-am uitat pe spatele oglinzii si este codul 4413947816. din cate am vazut, este un cod care apare pe mai multe masini printre care renault kangoo si logan mcv

      Ștergere
  65. Salut Cristi, am si eu o dacie 1310. De curand am observat ca la roata stanga spate, freaca ferodourile pe tambur. Din aceasta cauza nici nu pot sa tin frana de mana mai stransa(sa prima la mai putini dinti). Pe dreapta, nu sunt probleme, nici nu se aude ca ar freca ferodou' pe tambur. Ce-mi recomanzi ? Masina nu are pana in 20 de mii de km. Nu cred ca s-au uzat asa repede ferodourile. Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. desi nu pare, eu chiar nu sunt mecanic auto. eu repar calculatoare, instalez windowsi, devirusez... chesti dinastea.
      daca freaca ferodoul pe tambur, pot fi mai multe motive, principala cauza fiind praful si mizeria care se depune pe te miri unde. dai jos si cureti. poate s-a blocat cablul de frana mana si ramane tensionat putin. sau poate pistonasul/pistonasele din tambur s-a blocat pe deschis si cum nu-si revine pe pozitie, freaca. sau poate nu mai ai ferodo si atinge fier pe fier

      Ștergere
  66. Multumesc mult ! O sa imi fac timp in weekend sa ma uit la ea.

    RăspundețiȘtergere
  67. ciuda mi-i mai cristi...Ieri seara (sambata) am auzit o pocnitura in spate si apoi un hrr-pauza-hrr la roata dreapta spate. Cred ca mi s-a desprins o bucata de ferodou de pe sabot...I-as inlocui azi...dar pana maine (luni) canci piese ca magazinele sunt inchise ;). Bafta Cris

    RăspundețiȘtergere
  68. Adrian, Craiova
    Am facut si eu operatiunea multumita invatamintelor d-lui Streuulea, si pentru posesorii de MCV (1.6 16V, 2007) pot spune in plus:
    - piulita de 36 stransa in disperare, trebuie cheie serioasa.
    - am identificat sistemul de franare BOSCH, principial la fel, ferodouri de 230 mm diametru, 42 mm latime
    - tamburul iasa si intra foarte usor, nu e nevoie de presa
    - cablul iasa foarte usor, nu e nevoie neaparat de slabit maneta,
    - reglarea acelui surub se face exact cum a spus stapanul fostului cocos recalcitrant, in plus pot adauga eu daca imi permite, atentie la centrarea ferodourilor, care daca sunt prea sus freaca, dand impresia ca e reglat. Se rezolva strangand tamburul temporar la loc si facand cateva pedale cu motorul pornit, dupa care continuati cu reglatul.
    - traductorul ABS nu incurca operatiunea, nu trebuie dat jos, la fel ca si inelul corespondent de pe tambur.

    Multumim pentru munca depusa cu pasiune pentru ca unele loaze dintre noi sa nu mai mearga in service sa priveasca cum le iau altii banii. Eu personal sunt curios cum a fost supa de cocosh.

    RăspundețiȘtergere
  69. Sal Cristi , as vrea sa schimb rulmenti la tambur ,e posibil sa o fac eu fara sa ma duc la service ? Imi trebuie o presa speciala ? tu ai cumva vreun video pe aici ? MERCI

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. e aproape acelasi principiu http://www.tutorialelogan.ro/2011/07/schimbat-rulment-fuzeta.html
      problema e presa care precis nu o ai

      Ștergere
  70. Salut,
    Recent am fost la un service si mi-am schimbat rulmentii spate si saboti frana, binenteles tot spate la un Logan 1.6. Cand am plecat din service frana tinea la mama draq.... sus sus sus. tot mai sus... m-au aburit sa vin sa o regleze dupa ce fac 400 km.... am facut 475... frana mea tot balalau a ramas... astazi am fost la ei si mi-au zis ca tre sa imi ia din tambur la strung ca s-a tocit si ca noii saboti nu mai calca klumea. Totul bine si frumos... dar cand au scos tamburul de pe ax... jumatate de rulmet (conic) a ramas pe ax jumatate pe tambur... prima mea intrebare - e ok sa se intample asa... din cate stiu eu acest rulmet este incapsulat si e dintr-o singura bucata (cica mi-au pus rulemti febi).
    In al doilea rand, urmarind filmuletele tale, am sesizat faptul ca lamela/tabla de la sistemul de autoreglaj sta permanent cu varful in jos nu paralel cu sistemul de intindere... e normal?
    Nu mai zic ca "meseriasul" nu stia ca frana de mana se poate regla si din interior.
    Te-am intrebat toate acestea ca vreau sa ma duc la "meserias" si la service sa stiu dc fac galagie sau nu.
    Multumesc mult !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. rulmentii sunt conici, nu are nimic.
      cat despre sistemul de reglaj... nu mai retin cum trebuie sa stea piesele acolo.
      si da, tamburul trebuie rectificat.
      daca acea tabla nu este paralel cu solul, nu-ti face treaba, deloc.acea tabla ar trebui sa autoregleze frana pe spate. daca atarna, nu regleaza nimic

      Ștergere
    2. Mulțumesc mult!!! Ești tare... ne ajuți foarte mult pe noi iubitorii de Logan.

      Ștergere
  71. Am desfacut si eu sa curat si am observat ca pe la garnitura pistonasului curge lichid, doar cat am atins acolo sa sterg a curs. Apoi am dat o pedala de frana si a inceput sa curga foarte tare. Banuiesc ca trebuie schimbat? Am vazut ca se gasesc de cumparat, dar cum se desface cilindrul?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. se schimba piesa cu totul, sunt 2 cilindri pe ea.

      Ștergere
  72. Salut, Cristi! De curand am schimbat sabotii pe spate, am facut aceiasi pasi ca tine in tutorial. Pe loc, imi tine frana de mana, dar in mers, la 30-40 km/h doar incetineste, nu blocheaza rotile. Ce sfat imi dai? Astept raspunsul tau. Multumesc aniticipat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nici n-au voie rotile spate se blocheze. ar destabiliza grav masina

      Ștergere