Verificat nivelul la ulei

Nu va lasati pe baza martorului din bord sa va anunte cand aveti prea putin ulei in motor, in acel moment e deja tarziu si ai bagat prematur uzura in motor. Daca stii ca nu-ti consuma ulei, verifica-l mai rar, poate chiar inainte de a schimba uleiul, macar sa-ti faci o idee cam cat ulei ai lipsa intre schimburi iar daca constati ca este prea mult sub nivelul maxim, o sa stii ca trebuie sa-l verifici mai des.
Pe timp de iarna evitati sa verificati uleiul cand este foarte frig afara, riscul sa se rupa joja este destul de mare. Eu verific uleiul la 5-10 minute dupa ce am oprit motorul.
Este normal ca o masina sa consume putin ulei, uneori chiar si de noua, deci nu va panicati. Fabrica spune ca este acceptabil sa consume 1 litru de ulei la 10.000km, parca.

Atentie foarte mare cand completati cu ulei! Sa nu puneti peste nivelul maxim! Desi pare ireal, prea mult ulei nu asigura ungerea unor componente. Ungerea se face prin balbotare, e ca si cum ai lovi cu palma suprafata apei stropind tot ce este prin jur. Daca ai mana sub nivelul apei si o misti, nu mai stropesti nimic.

44 de comentarii:

  1. O singura remarca, Cristi. Chiar trebuie evitat balbotajul. Balbotajul, face sa apara uzura prin cavitatie asupra componentelor in miscare din motor. In rotatie, contragreutatile, arborelui cotit, nu trebuie sa ia contact cu uleiul din motor. Unele motoare au chiar o tabla de protectie intre baie si blocul motor, protectia avand doar orificii de scurgere a uleiului, si loc prin care trece sorbul de la pompa de ulei. La motor ungerea se face doar prin presiune.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu stiam ca ungerea prin presiune se face sus prin capacul culbutori, partea de jos, la pistoane mai exact, se face prin balbotare.
      nu contest ceea ce spui, inseamna ca sunt dezinformat

      Ștergere
  2. la schimb il pun la maxim iar la celalt schimb il am la minim, nu completez deloc .. ar fi vreo problema asta Cristi ?

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna, ce ulei recomandati pentru un logan benzina 1,6 din 2005?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu recomand, nu stiu, nu ma pricep

      Ștergere
    2. Fix cel recomandat de producator , doar schimbat mai devreme fata de nr de km propusi la schimb.

      Ștergere
    3. Daca are sub 100000km 5w40 daca are peste 10w40, poti alege elf, vatoil, wolf, asta ca sa nu dai banii pe Mobil despre care nu am o parere foarte buna.

      Ștergere
    4. gresit Paul Rosca trebuie sa verifici cartea masini acolo gasesti specificatiile de ex a mea are 161de mii si fosesc 5w30 si merge ca noua pentru ca asta recomanda fabricantul masinii!

      Ștergere
    5. 5w40 se foloseste cand temperatura mediului in care ruleaza auto este sub -20 grade . Pana la -20 grade se foloseste 10w40, iar 40 se foloseste cand auto ruleaza in mod frecvent in regim autostrada, adica turatie pe timp lung.
      5 = temperatura la inghet;
      40 = temperatura max. fierbere.

      Ștergere
    6. Numarul cu W arata proprietatile la rece. Vrei un numar cat mai mic indiferent de uzura motorului. Viscositatea scade exponential cu temperatura deci indiferent de uzura motorului uleiul nu va fi prea subtire la temperaturi scazute.
      Cealalalt numar reprezinta viscositatea la cald: aceasta trebuie sa aiba o valoare minima pt a proteja motorul, o valoare prea mare poate duce la ungere insuficienta (nu este cazul uleiurilor de pe piata). Cauta pe net SAE viscosity si vezi grafice in fucntie de temperatura ambientala.
      FOARTE IMPORTANT: sa verifici ca uleiul cumparat sa corespunda standardelor cerute in cartea tehnica, standarde API, standarde ACEA, standarde specifice (VW, Renault, Volvo, etc).
      La vremea din Romania recomand un ulei 5w-40. Daca nu te prinde vara sau nu mergi mult pe autostrada poti si 5w-30 sau 0w-30.
      0w-50 ar fi uleiul ideal pentru toate anotimpurile insa nu se poate obtine chimic, si viscositatea lui ar varia prea mult cu timpul de utilizare (in timp ar putea ajunge mai subtire ca un 0w-40).
      Sper ca am fost destul de explicit. Daca nu, astept intrebari.

      Ștergere
  4. Răspunsuri
    1. Eu folosesc la clio 1.4 8v Motul 5w40 8100 x-cess, si pot sa spun ca motorul e mai silentios la relanti...si macar e fabricant in franta..nu ca elfu; Unele uleiuri Elf sunt fabricate in Romania.

      Ștergere
    2. Si care ar fi problema daca folosesc ulei Elf fabricat in Romania? Este mai slab calitativ? Nu corespunde normelor? Si dca este asa, cum ti-ai dat seama? Poti fi te rog mai explicit?

      Ștergere
  5. Ce parere aveti de Castrol Edge 5W40 turbodiesel?

    RăspundețiȘtergere
  6. Salut Cristi, care crezi ca e cauza fumului negru scos la rece la pornire la un sandero 0.9 tce cu turbina? sa fie ulei ramas pe turbina? cand se incalzeste nu mai scoate...Am sa ma programez la garantie la Meridian sa-i intreb da ma gandesc sa nu ma fac de ras poate ma mai ajutati si voi. Merci

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. N-ai de ce sa te faci de ras, trebuie sa te duci neaparat la service; normal nu ar trebui sa scoata niciun fel de fum...

      Ștergere
    2. exact cum a spus Sorin, fiind euro 5 nu ai voie sa scoti pic de fum dupa tine

      Ștergere
    3. Cand pornesti nu accelera, pur si simplu tine apasat doar ambreajul.
      turatia motorului o face automat motorasul "pas cu pas" pana cand turometrul coboara la 800.

      Ștergere
    4. Daca persista problema schimba motorina. Incearca cu aditivata si ai sa observi diferenta si la pornire si la drum .

      Ștergere
  7. Salutare , o părere despre aral 5w40 îl folosesc la 1.4 benzina.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Folosesc 10w40 de la 40.000 km si in prezent am facut 100.000 km, fara nici o problema.

      Ștergere
  8. Salutare Cris!Camionul are o joja lunga,zici ca are 2 metri.La Man puneam Castrol Edge.

    RăspundețiȘtergere
  9. Nu mai ai colectorul de gaza din carter ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. filmarea e din primavara anului trecut :)

      Ștergere
  10. Nu recomand șervețelele de hârtie! Lasa scame pe joja!.....și mai departe.

    RăspundețiȘtergere
  11. Discutând pe fond, lubrifierea prin barbotare se face la nivelul axei cu came, în motor, sub presiune.

    RăspundețiȘtergere
  12. Animatie lubrefiere motor ...https://www.youtube.com/watch?v=mmmcj53TNic' ps am cumparat loganul dci in 2012 cu 8-9 litri de ulei in el si am mers o saptamana pina mi am dat seama . problema era la plecarea de pe loc, trebuia sprituit ca la benzina.. nu am avut probleme la motor .

    RăspundețiȘtergere
  13. Foloseste vaselina de la Citgo , la vechile loturi MP2 iti trebuia o zi sa o dai jos de pe maini, are punct de curgere foarte mare si pelicula se rupe la forte imense, asta din ce-mi amintesc de la un data sheet .

    RăspundețiȘtergere
  14. Nivelul uleiului era perfect -
    Daca motorul nu consuma ulei - la motorul care se face prezentarea - la schimb ulei - puneti 4 litriiiiiiiiiii- si nivelul va fi exact ca cel din prezentare.
    Adaugati la calcul si cantitatea de ulei care ramane in instalatie.
    Completati uleiul cand va ajunge aproape de minim.
    Cand nivelul uleiului ajunge la maxim in conditiile prenzentate aveti probleme.
    Logica nivelului - minim / maxim = cand motorul consuma ulei se observa in gazele evacuate ( uleiul patrunde in camera de ardere datorita uzurii segmentilor de la camera de ardere).
    Cand motorul pe afara ( pe intelesul tuturor) asuda a ulei ( garnitura baie ulei / capac culbutori ) = remediati defectul si nu tineti uleiul la maxim -
    PS - cantitatea de ulei prescrisa se refera motorul nou - uscat

    RăspundețiȘtergere
  15. hello, how to know if you must change the motor oil by a simple look to the gauge ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. hi, here i only check if oil level is between max and low limit. i change oil every 10.000km

      Ștergere
  16. I have a logan dci 65 like yours, and i use 5w40 motor oil in hot weather,is it good for the engine and turbo or 10w40??

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. probbably ai use 10w40 on hot weather... but here only 2 months are over 30 degrees, so 5w40 it's ok for me

      Ștergere
    2. 10w40 and 5w40 have not the same viscosity at higher temperature?shoud i use 10w40 in my case witch the weather is hot for 5 mounths?

      Ștergere
    3. 10w have higher viscosity cmnpared with 5w.
      best oil is that one with first number as lower as possible and second one higer as possible.
      the first number determines the critical point that can provide the lubrication zero temperatures. lower number is better.
      the second number determines the critical point that can provide lubrication at high temperatures. higer number is better.
      france? probbably only 3-4 months with temperatures over 35 degrees. in this case 5w40 is what i recomend.

      Ștergere
    4. I'm not in France, I'm from Morocco (north african country), at winter the temperature is between 5-10 degrees, and the summer between 25-40°C. In thses condition : 5w40 or 10w40?
      Thank you for your answers

      Ștergere
    5. I'm asking all these question because i use an 5w40 oil, and after 8000 km i found some small grain in the oil of the gauge.is that mean the oil is dead?

      Ștergere
    6. by me, oil is the problem, low quality oil :(
      but use 10w40, is better for engine

      Ștergere
    7. low quality of oil :( , this oil is Motul x-cess 5w40.I will use Total 10w40. Thank you very mutch Cris.
      your fun from Morocco

      Ștergere
  17. 10 indicate temperature and frost down to -20 and 40 is the max heat

    RăspundețiȘtergere