Schimbat uleiul din cutie

 L-am mai schimbat in urma cu 75.000km(la 70.000km) iar atunci mecanicul care mi-a schimbat ambreiajul a zis ca uleiul era negru si trebuia schimbat. Asta e, daca trebuie, trebuie. Multi spun ca uleiul din cutie nu se schimba, doar se completeaza daca este necesar. Apai sincer sa fiu, avand in vedere culoarea uleiului vechi si gandul ca orice se uzeaza la un moment dat, chiar am simtit nevoia sa-l schimb si nu-mi pare rau, deloc.

66 de comentarii:

  1. Furtunelul acela poarta denumirea de "reniflard".Ungerea cutiei se realizeaza prin barbotare,iar presiunea creata se elimina prin acest reniflard.

    RăspundețiȘtergere
  2. Cutia de pe Solenza mea a vazut primul schimb de ulei la vreo 250.000 km si al doilea la aproape 500.000. In mod surprinzator, uleiul scos la al doilea schimb, a aratat mult mai bine decat cel de la primul schimb. De fiecare data am folosit uleiui folosit si de tine.
    Pierderea acelului furtunas de evacuare presiune, poate duce la patrunderea apei in cutia de viteza in momentul trecerii prin miraculoasele "piscine" care apar la fiecare ploaie torentiala, sau la trecerea printr-un rau.Acesta este si motivul pentru care este atat de lung si atat de sus pozitionat.

    RăspundețiȘtergere
  3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  4. sfat:inainte sa dai drumu' la ulei ar fi mai bine sa desfaci "busonul"pe unde umpli cutia,nu cred ca ai vrea sa dai drumu la ulei si dupa sa nu poti sa desfaci "fluturele"

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu exista sa nu-l poti desface :)
      dar da, buna ideea.
      eu l-am desfacut inainte, asta ca sa fiu sincer :))

      Ștergere
  5. Eu am 1.4 din 2008 și am probleme cu aerisitorul .....adică l-am avut scos și din cutie aruncându-mi ulei într-o veselie pe acolo (adică mai bine de 1 litru la completare). Am pus la loc furtunelul aerisitor și tot îmi aruncă cu ulei pe acolo. Acum i-am pus 1 furtun de diametru asemănător lung de vreo 2 metri pe care îl țin strâns colac într-o parte. Cutia îmi aruncă ulei pe acolo bine de tot și așa nu mai rămân fără ulei în cutie.
    Am înțeles de la un coleg loganist că și el ar fi avut problema asta și de vină ar fi niște furtunele pentru ungere din interiorul cutiei care nu sunt montate cum trebuie (eroare umană). Ambreiajul l-am schimbat de vreo 10.000 Km dar atunci nu suspectam că problema ar fi din cutie. Între timp am schimbat inutil senzorul de pe cutie....burduful planetară stânga....schimb ulei etc.

    RăspundețiȘtergere
  6. Salut domnul Cristi ! Trebuie sa avem bagat intr-o anumita treapta de viteza cand schimbam uleiul?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da, in toate 6 trepte, simultan :))
      n-are nicio treaba in ce treapta e:)

      Ștergere
    2. Ma gandeam ca trebuie bagata pe R , Racheta :))))

      Ștergere
  7. De ce ai schimbat ambreajul la 70.000 ? Probleme?

    RăspundețiȘtergere
  8. Ai folisit ulei de cutii automate: )

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pariu ca nu? Ulei pentru cutie viteze manuala Elf Tranself NFJ, 75W80.
      iar asta Ulei pentru cutie viteze automata Elf Elfmatic G3 este total diferit ;)

      Ștergere
    2. salut Cristi
      Ai observat vre-o imbunatatire la schimbarea treptelor?
      Eu am facut 120.000km si am observat ca intra mai greu in treapta a2 dimineata cand e mai frig afara,sa fie de la ulei,necestita schimbare?

      Ștergere
    3. n-am simtit nicio diferenta

      Ștergere
    4. Si mie imi face figura cu tr 2 iarna cand e frig. Dar isi revine dupa 1 km

      Ștergere
  9. salut Cristi ! Stiu ca nu e locul potrivit , dar ma gandesc ca poate raspunzi mai repede aici ! Vreau sa-ti cer sfatul in legatura cu niste boxe ... ce-mi recomanzi intre Pioneer TS-A1323I , Focal R-130C si magnat edition 132 ; toate pe 13 pt logan ph 2 . Multumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. intrebi persoana total gresita, eu am stoc pe fata, ceva no name pe spate

      Ștergere
    2. multumesc de raspuns , oricum! :) bafta!

      Ștergere
    3. multumesc de raspuns , oricum! :) bafta!

      Ștergere
  10. Salut Cris! Am schimbat si eu uleiul din cutie acum 4 ani si asta datorita burdufului de la planetara. Dupa schimbare am constatat ca in tr. a 2 a intra mai greu cand este frig afara, mentionez ca am bagat ulei Dacia oil pt cutie 75w80. Acum ma bate gandul sa-l schimb deoarece ma enerveaza chestia asta si as vrea sa-i bag Elf. De cand ai schimbat uleiul, ai simtit vreo diferenta la intrarea treptelor de viteza, in special in tr. a 2 a? Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu n-am simtit nicio diferenta, intra ca inainte in toate treptele. schimba-l, nu e o avere

      Ștergere
    2. Salutare!
      Eu am aceeasi problema cu un sandero 1.4 mpi. Dupa ce am schimbat uleiul din cutie, imi intra greu in prima si a doua treapta. (cu motorul rece)
      Crezi ca daca iasi pune ulei elf, se rezolva aceasta problema?
      As dori sa stiu daca Jelly a rezolvat aceasta problema si cum a rezolvat-o.
      Multumesc anticipat!
      Succes Cris! Si tine-o tot asa.

      Ștergere
    3. salut, eu nu cred nici la biserica. poti sa testezi, nu este o avere uleiul respectiv

      Ștergere
  11. Mai am o intrebare ....La igienizare ac la logan spuma bag in toate orificiile? adica si pe la picioare? sau numai partea de sus?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Doar in partea de sus, lasi gravitatia sa-si faca treaba

      Ștergere
    2. Doar in partea de sus, lasi gravitatia sa-si faca treaba

      Ștergere
  12. Salut am un logan 1,5 diesel si am o problema la el! Porneste usor, dar dupa ceva timp de functionare a motorului se opreste, la relanti si in mers, si apare si un tacanit! Dupa ce sa oprit o porneac iar, masina nu mai are nimic, dar dupa putin timp apare tacanitul! Mentionez ca problema asta nu apare de fiecare data cand plec cu masina! De exemplu cand are tacanitul asta si merg pe autostrada d abia se accelereaza de la 100 la 120, uneori i se taie acceleratia! Ajutati ma va rog ca ma disperat

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, posibil un injector praf

      Ștergere
    2. Ai un injector care se blocheaza... fa o verificare, nu te duce mult reconditionarea.

      Ștergere
  13. Salutare! Mi-ai putea oferi te rog, cateva detalii despre schimbarea kitului de ambreiaj? Multmesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, este foarte simplu, faci ca mine, mergi cu ea la service.
      Schimbarea la al meu dci a presupus suspendarea motorului, slabit jug, scos planetara, dat drumul la ulei din cutie.
      Mai vrei singur acasa sa faci treaba asta? :)

      Ștergere
  14. Ampropo cat este manopera pentru schimbul ambreajului la masina ta?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu mai stiu exact, 1100lei a costat kitul ambreiaj, ulei cutie, antigel si manopera

      Ștergere
  15. Tutorial montare închidere centralizata te rog!!și mulțumesc pentru blog, îți suntem recunoscători! !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din pacate pentru tine, eu am inchidere centralizaa pe masina, deci nu am sa filmez acwst tutorial.
      Iti recomand sa cumperi inchiderea centralizata si o alarma, iesi mai ieftin ca si daca ai pune inchiderea centralizata de fabrica

      Ștergere
    2. Din pacate pentru tine, eu am inchidere centralizaa pe masina, deci nu am sa filmez acwst tutorial.
      Iti recomand sa cumperi inchiderea centralizata si o alarma, iesi mai ieftin ca si daca ai pune inchiderea centralizata de fabrica

      Ștergere
  16. Tutorial montare închidere centralizata te rog!!și mulțumesc pentru blog, îți suntem recunoscători! !

    RăspundețiȘtergere
  17. Salut!
    Am si eu problema urmatoare (legata sau nu de postul asta):

    Deseori cand las masina la relanti in viteza a 2-a si apoi calc acceleratia, masina incepe sa tremure destul de tare si parca nu cupleaza. Acelasi lucru mi se intampla si in viteza 1. Nu cred ca este de la ambreiaj, pentru ca in prima situatie, nu calc deloc ambreiajul, doar acceleratie.
    Cineva mi-a zis ca poate fi uleiul din cutie. Este adevarat? Ce crezi, sa ma apuc sa-l schimb?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si la mine face treaba asta daca o prind intr-o pozitie ciudata. ma indoiesc ca este din cauza lipsei de ulei.
      mai degraba este din ambreiaj. de preferat sa eviti treaba asta cu tremmuratul

      Ștergere
  18. Salut, Cris poti sa-mi spui ce camera utilizezi?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. o sapuniera. Samsung OIS Duo scrie pe ea si sunt sigur ca nu ala este modelul. asta e HMX-Q10

      Ștergere
  19. Salut, Cris poti sa-mi spui ce camera utilizezi?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. intreaba-ma in 2-3 locuri, sigur nu-ti raspund mai repede. ti-am raspuns unde m-ai intrebat prima data...

      Ștergere
  20. ok mersi frumos m-am descurcat şi mulțumesc pentru informații.

    RăspundețiȘtergere
  21. Sunt mogul koristiti Oil 75W90 în menjach

    RăspundețiȘtergere
  22. Salut, cand ai schimbat uleiul ai schimbat si oringul (garnitura) de la buson? daca da, poti sa imi spui de ce dimensiune este oringul? multumesc frumos, o zi buna.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, nu, nu am schimbat garnitura. daca o schimbam, spuneam

      Ștergere
  23. Salut Cris,

    Spune-mi te rog din ce material este facut busonul de sus, cel cu fluturas? Intreb pentru cazul in care este intepenit, sa stiu cu ce scule ma proptesc in el. Tks :)

    RăspundețiȘtergere
  24. Salut Cristi ,

    Poti sa-mi spui daca ai patit in mers sa iti ramana blocata in oarecare treapta cutia de viteze .
    Ieri am depistat in timp ce am accelerat si am vrut sa schimb a ramas blocata pana cand nu am lasat sa ajunga la turatie zero si am reusit sa schimb viteza.
    Ambreiajul are legatura cu aceasta eroare sa prinda aer sau ceva de genul sau da simptome de schimbare.Tin sa precizez ca nu baraie nimic la cand il apas.

    Multumesc frumos pentru timpul acordat

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, am patit o singura data pe masina colegului. dus la service, deblocat si a fost ok.
      nu stiu ce sa zic de ambreiaj, este posibil sa fie si de acolo ceva probleme

      Ștergere
  25. Salut Cristi! O intrebare te rog...Esti sigur ca ai folosit uleiul care trebuie, pentru ca in manualul utilizatorului chiar pe interiorul copertii spune ca uleiul pt. cutia de viteze trebuie sa indeplineasca norma API-GL5,iar Tranself NFJ indeplineste doar API-GL4. Ne-ar prinde bine o lamurire in aceasta privinta. Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, cel mai probabil nu am folosit ulei cu norma corectă

      Ștergere
  26. Salut am si eu o problema cu un logan 1.6 dupa ce merg cu el 50 km in mers nu se mai accelereaza si se opreste motorul il las 10 min oprit si pornesc iar pot merge iar 20 de km maxim si din nou aceeași problema a mai patit cineva asa ceva. va multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, s-ar putea sa fie din pompa de benzina sau bobina d einductie cand se incalzesc

      Ștergere
  27. Buna Cristi,

    Pentru un Logan 1,4 benzinar din 2006 ar fi in regula acest tip de ulei la cutia de viteze (Elf Tranself NFJ 75W-80) ?
    Multumesc frumos

    RăspundețiȘtergere
  28. Am vazut comm-ul mai sus a lui Valentin ,,ca acesta trebuie sa indeplineasca norma API-GL5'' ar fi vreo problema la cutie daca o sa utilizez uleiul folosit de tine sau sa folosesc ulei pentru cutie viteze manuala DACIA OIL PLUS EXTRA GEAR 75W80 1L,crezi ca ar fi mai bun?

    Multumesc,

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, nu știu, nu sunt mecanic. Că idee, nu este ulei de cutie pentru benzinar sau diesel

      Ștergere
  29. Ciao ,

    In regula , o sa folosesc uleiul folosit in acest tutorial de catre tine...multumesc frumos pentru raspuns si felicitari pentru tutoriale!!!

    RăspundețiȘtergere
  30. Salut,

    Ce imbunatatiri ai simtit dupa schimbarea uleiului Elf Tranself NFJ 75W-80 la cutie?.Pe langa ulei se poate adauga preventiv si un aditiv ulei cutie viteze de ex ,,Liqui Moly MOS2, 20 gr'' ?
    Mai jos descrierea aditivului:
    Descriere

    Aditivul de ulei pentru transmisie este un lubrifiant solid concentrat, complet stabilizat in ulei mineral. Datorita continutului ridicat de bisulfura de molibden si aditivilor speciali se recomanda tuturor transmisiilor de autovehicule si diferentialelor fara autoblocare.

    Proprietati

    - reduce frecarea si uzura;
    - imbunatateste performantele la schimbarea treptelor de viteza;

    - mareste siguranta in exploatare;
    - reduce zgomotele;
    - este stabil la solicitari permanente;
    - imbunatateste funcþionarea silentioasa si asigura o comportare buna la o ungere insuficienta;
    - asigura functionarea optima a transmisiei;

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu n-am simțit nimic, probabil doar cutia a simțit ceva

      Ștergere
  31. Salut ,

    Aditiv pentru ulei cutie viteze sau ulei motor ai folosit vreodata?
    Este recomandat?.In ce cazuri se utilizeaza?Doar in cazul uzurii mai mari a cutiei sau al motorului sau se poate folosi si preventiv?...ca sa fie...
    Ms

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, n-am folosit. Sunt mai multe tipuri de aditivi în funcție de necesități, pentru motor uzat, preventiv...

      Ștergere