Schimbat uleiul din cutie

 L-am mai schimbat in urma cu 75.000km(la 70.000km) iar atunci mecanicul care mi-a schimbat ambreiajul a zis ca uleiul era negru si trebuia schimbat. Asta e, daca trebuie, trebuie. Multi spun ca uleiul din cutie nu se schimba, doar se completeaza daca este necesar. Apai sincer sa fiu, avand in vedere culoarea uleiului vechi si gandul ca orice se uzeaza la un moment dat, chiar am simtit nevoia sa-l schimb si nu-mi pare rau, deloc.

47 de comentarii:

  1. Furtunelul acela poarta denumirea de "reniflard".Ungerea cutiei se realizeaza prin barbotare,iar presiunea creata se elimina prin acest reniflard.

    RăspundețiȘtergere
  2. Cutia de pe Solenza mea a vazut primul schimb de ulei la vreo 250.000 km si al doilea la aproape 500.000. In mod surprinzator, uleiul scos la al doilea schimb, a aratat mult mai bine decat cel de la primul schimb. De fiecare data am folosit uleiui folosit si de tine.
    Pierderea acelului furtunas de evacuare presiune, poate duce la patrunderea apei in cutia de viteza in momentul trecerii prin miraculoasele "piscine" care apar la fiecare ploaie torentiala, sau la trecerea printr-un rau.Acesta este si motivul pentru care este atat de lung si atat de sus pozitionat.

    RăspundețiȘtergere
  3. Oare cum arata ala de la cielo cu 270k km? :)

    RăspundețiȘtergere
  4. sfat:inainte sa dai drumu' la ulei ar fi mai bine sa desfaci "busonul"pe unde umpli cutia,nu cred ca ai vrea sa dai drumu la ulei si dupa sa nu poti sa desfaci "fluturele"

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu exista sa nu-l poti desface :)
      dar da, buna ideea.
      eu l-am desfacut inainte, asta ca sa fiu sincer :))

      Ștergere
  5. Eu am 1.4 din 2008 și am probleme cu aerisitorul .....adică l-am avut scos și din cutie aruncându-mi ulei într-o veselie pe acolo (adică mai bine de 1 litru la completare). Am pus la loc furtunelul aerisitor și tot îmi aruncă cu ulei pe acolo. Acum i-am pus 1 furtun de diametru asemănător lung de vreo 2 metri pe care îl țin strâns colac într-o parte. Cutia îmi aruncă ulei pe acolo bine de tot și așa nu mai rămân fără ulei în cutie.
    Am înțeles de la un coleg loganist că și el ar fi avut problema asta și de vină ar fi niște furtunele pentru ungere din interiorul cutiei care nu sunt montate cum trebuie (eroare umană). Ambreiajul l-am schimbat de vreo 10.000 Km dar atunci nu suspectam că problema ar fi din cutie. Între timp am schimbat inutil senzorul de pe cutie....burduful planetară stânga....schimb ulei etc.

    RăspundețiȘtergere
  6. Salut domnul Cristi ! Trebuie sa avem bagat intr-o anumita treapta de viteza cand schimbam uleiul?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da, in toate 6 trepte, simultan :))
      n-are nicio treaba in ce treapta e:)

      Ștergere
    2. Ma gandeam ca trebuie bagata pe R , Racheta :))))

      Ștergere
  7. De ce ai schimbat ambreajul la 70.000 ? Probleme?

    RăspundețiȘtergere
  8. Ai folisit ulei de cutii automate: )

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pariu ca nu? Ulei pentru cutie viteze manuala Elf Tranself NFJ, 75W80.
      iar asta Ulei pentru cutie viteze automata Elf Elfmatic G3 este total diferit ;)

      Ștergere
    2. salut Cristi
      Ai observat vre-o imbunatatire la schimbarea treptelor?
      Eu am facut 120.000km si am observat ca intra mai greu in treapta a2 dimineata cand e mai frig afara,sa fie de la ulei,necestita schimbare?

      Ștergere
    3. n-am simtit nicio diferenta

      Ștergere
    4. Si mie imi face figura cu tr 2 iarna cand e frig. Dar isi revine dupa 1 km

      Ștergere
  9. salut Cristi ! Stiu ca nu e locul potrivit , dar ma gandesc ca poate raspunzi mai repede aici ! Vreau sa-ti cer sfatul in legatura cu niste boxe ... ce-mi recomanzi intre Pioneer TS-A1323I , Focal R-130C si magnat edition 132 ; toate pe 13 pt logan ph 2 . Multumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. intrebi persoana total gresita, eu am stoc pe fata, ceva no name pe spate

      Ștergere
    2. multumesc de raspuns , oricum! :) bafta!

      Ștergere
    3. multumesc de raspuns , oricum! :) bafta!

      Ștergere
  10. Salut Cris! Am schimbat si eu uleiul din cutie acum 4 ani si asta datorita burdufului de la planetara. Dupa schimbare am constatat ca in tr. a 2 a intra mai greu cand este frig afara, mentionez ca am bagat ulei Dacia oil pt cutie 75w80. Acum ma bate gandul sa-l schimb deoarece ma enerveaza chestia asta si as vrea sa-i bag Elf. De cand ai schimbat uleiul, ai simtit vreo diferenta la intrarea treptelor de viteza, in special in tr. a 2 a? Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu n-am simtit nicio diferenta, intra ca inainte in toate treptele. schimba-l, nu e o avere

      Ștergere
    2. Salutare!
      Eu am aceeasi problema cu un sandero 1.4 mpi. Dupa ce am schimbat uleiul din cutie, imi intra greu in prima si a doua treapta. (cu motorul rece)
      Crezi ca daca iasi pune ulei elf, se rezolva aceasta problema?
      As dori sa stiu daca Jelly a rezolvat aceasta problema si cum a rezolvat-o.
      Multumesc anticipat!
      Succes Cris! Si tine-o tot asa.

      Ștergere
    3. salut, eu nu cred nici la biserica. poti sa testezi, nu este o avere uleiul respectiv

      Ștergere
  11. Mai am o intrebare ....La igienizare ac la logan spuma bag in toate orificiile? adica si pe la picioare? sau numai partea de sus?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Doar in partea de sus, lasi gravitatia sa-si faca treaba

      Ștergere
    2. Doar in partea de sus, lasi gravitatia sa-si faca treaba

      Ștergere
  12. Salut am un logan 1,5 diesel si am o problema la el! Porneste usor, dar dupa ceva timp de functionare a motorului se opreste, la relanti si in mers, si apare si un tacanit! Dupa ce sa oprit o porneac iar, masina nu mai are nimic, dar dupa putin timp apare tacanitul! Mentionez ca problema asta nu apare de fiecare data cand plec cu masina! De exemplu cand are tacanitul asta si merg pe autostrada d abia se accelereaza de la 100 la 120, uneori i se taie acceleratia! Ajutati ma va rog ca ma disperat

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, posibil un injector praf

      Ștergere
    2. Ai un injector care se blocheaza... fa o verificare, nu te duce mult reconditionarea.

      Ștergere
  13. Salutare! Mi-ai putea oferi te rog, cateva detalii despre schimbarea kitului de ambreiaj? Multmesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, este foarte simplu, faci ca mine, mergi cu ea la service.
      Schimbarea la al meu dci a presupus suspendarea motorului, slabit jug, scos planetara, dat drumul la ulei din cutie.
      Mai vrei singur acasa sa faci treaba asta? :)

      Ștergere
  14. Ampropo cat este manopera pentru schimbul ambreajului la masina ta?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu mai stiu exact, 1100lei a costat kitul ambreiaj, ulei cutie, antigel si manopera

      Ștergere
  15. Tutorial montare închidere centralizata te rog!!și mulțumesc pentru blog, îți suntem recunoscători! !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din pacate pentru tine, eu am inchidere centralizaa pe masina, deci nu am sa filmez acwst tutorial.
      Iti recomand sa cumperi inchiderea centralizata si o alarma, iesi mai ieftin ca si daca ai pune inchiderea centralizata de fabrica

      Ștergere
    2. Din pacate pentru tine, eu am inchidere centralizaa pe masina, deci nu am sa filmez acwst tutorial.
      Iti recomand sa cumperi inchiderea centralizata si o alarma, iesi mai ieftin ca si daca ai pune inchiderea centralizata de fabrica

      Ștergere
  16. Tutorial montare închidere centralizata te rog!!și mulțumesc pentru blog, îți suntem recunoscători! !

    RăspundețiȘtergere
  17. Salut!
    Am si eu problema urmatoare (legata sau nu de postul asta):

    Deseori cand las masina la relanti in viteza a 2-a si apoi calc acceleratia, masina incepe sa tremure destul de tare si parca nu cupleaza. Acelasi lucru mi se intampla si in viteza 1. Nu cred ca este de la ambreiaj, pentru ca in prima situatie, nu calc deloc ambreiajul, doar acceleratie.
    Cineva mi-a zis ca poate fi uleiul din cutie. Este adevarat? Ce crezi, sa ma apuc sa-l schimb?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si la mine face treaba asta daca o prind intr-o pozitie ciudata. ma indoiesc ca este din cauza lipsei de ulei.
      mai degraba este din ambreiaj. de preferat sa eviti treaba asta cu tremmuratul

      Ștergere
  18. Salut, Cris poti sa-mi spui ce camera utilizezi?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. o sapuniera. Samsung OIS Duo scrie pe ea si sunt sigur ca nu ala este modelul. asta e HMX-Q10

      Ștergere
  19. Salut, Cris poti sa-mi spui ce camera utilizezi?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. intreaba-ma in 2-3 locuri, sigur nu-ti raspund mai repede. ti-am raspuns unde m-ai intrebat prima data...

      Ștergere
  20. ok mersi frumos m-am descurcat şi mulțumesc pentru informații.

    RăspundețiȘtergere
  21. Sunt mogul koristiti Oil 75W90 în menjach

    RăspundețiȘtergere