Aditiv pe baza de litiu pentru uleiul de motor

Cu unele lucruri este greu sa ma convingi, gen sa bag un aditiv in uleiul de la motor, nu am gasit un motiv intemeiat sa o fac. Am facut-o o data si mi-a parut rau. Am avut un Autobianchi A112, masina mea de suflet, care avea probleme cu pornirea, invartea foarte bine dar nu pornea. Asa m-am gandit eu ca este uzura in motor si i-am bagat un aditiv de la Nulon pentru uzura motor. Exact din acel moment s-a simtit ca nu mai invarte atat de "vioi" ca inainte si nici nu si-a mai revenit, a invartit greu la pornire motorului pana i-a venit timpul sa o duc la remat.
Am avut si un Mercedes 220D care consuma aproximativ 1 litru de ulei la saptamana. Am bagat vreun aditiv in motor?! NU! Preferam sa bag la 2-3 zile jumatate de bidon de ulei.
Si totusi, cumva, Bogdan a reusit sa ma convinga sa testez aditivul pentru care imi garanta ca merita pus in motor. Drept e ca mi-a trimis cateva filmulete unde arata cum arata inainte si dupa ce circulat cu aditiv in motor. Pai nu trebui sa ai vreo facultate ca sa-ti dai seama ca diferenta este enorma, in primul rand componente se vad ca sunt curate, mult mai curate ca inainte.
Mi-a explicat Bogdan cum a reusit sa combine litiu in uleiul de motor ca sa nu se separe ca apa si uleiul, cat de bine curata motorul, reducerea zgomotului generat de motor si mai ales ca nu este pe baza de particule care face luctruiesc metalul, asa cum sunt aditivii pe baza de ceramica si molibden, acestea doar duc la o uzura prematura a motorului. Litiul adaugat in ulei adera la compontele metalice si formeaza o pelicula intre piesele metalice aflate in miscare, reduce uzura si temperatura motorului.
Stiind ca ma lovesc si de o problema cu lipsa uleiului in motor, m-am trezit cu joja uscata si vreo 2.4L de ulei lipsa, un motiv in plus sa testez aditivul. Se poate vedea aici 2,4 Litri ulei lipsa din motor. Sa fie vinovat Oil Catch Can?!.
Pentru cei care vor sa parcurga mai usor pasii despre adaugarea aditivului in motor, cam aceasta este ordinea, cel putin cum am facut eu:
- cu motorul cald am adaugat acea cantitate mica de aditiv in motor, doar pentru curatarea depunerilor.
- se merge minim 10km turat in minim 3500rpm. De preferat o distanta mai lunga si doar dupa ce motorul este cald, 4 linii in cazul meu. Stiu ca unii aveti doar 2 linii in bord desi apa este la 84 grade
- eu am schimbat uleiul dupa 1000km, se poate face si intr-un timp mai scurt
- schimbul de ulei se face cu motorul cald
- se adauga uleiul, aditiviul, se incalzeste motorul la 84 grade, peste 4 linii in cazul meu
- se pleaca la un drum de minim 10km in minim 3500rpm
Tot acest proces este necesar deoarece aditivul este activat si adera la metal doar la temperaturi mari.
Aditivul nu se pune o singura data si gata, Bogdan a facut teste pe mai multe masini si este suficient sa il adaugi din doua in doua schimburi.


Ca sa cumparati acest aditiv, pe Bogdan il gasiti pe Facebook si YouTube.

 

10 comentarii:

  1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  2. Numai aberații
    Litiu nu se folosește la motor Are punct de topire 180 grade Uleiul când ajunge în jurul pistonului depășește 280 grade! Litiu nu rezista la presiune mare (pe cama avem presiuni de peste 1 GPa) E vai de mama lui De aia se folosește numai la lubrifianți solizi!
    Nu se pronunța Mobilden se pronunța Molibden Măcar atât sa cunoașteți!
    Litiu în motor poate sa ajute la distrugerea uleiului nu la imbunatatirea uleiului!
    Incredibil Molibdenul este net superior Dar și mai performant este Tungstenul sub forma de fullerene utilizat deja.
    De la un ing. mecanic care folosește Tungsten și care a lucrat într-o uzina de aviatie!
    E păcat de mașină dvs.
    Citiți și singur datele tehnice ale Litiului!
    Și comparați cu Tungstenul de fapt bisulfura de Tungsten (formula WS2)
    Daca sas baga în ulei litiu as avea dosar penal! Motoarele de avion sunt și ele cu piston!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga "dan19" - eu pot sa-ti spun ca uleiul ala cu TUNGSTEN, de care vorbesti tu, nu se recomanda pentru motoarele DIESEL RAPIDE. Este el bun , este el minunata, este el foarte utilizat dar nu la motoarele diesel care depasesc 2500 RPM.
      Un exemplu este acest: "Nanolub® DE-S4100 CLASSIC Aditiv pentru ulei motor - Diesel. NanoLub® este un lubrifiant fluid bazat pe nanosfere de WS2 (Bisulfura de Tungsten) obtinut prin tehnologie de ultima ora, pentru a fi folosit in reducerea semnificativa a frecarii si uzurii la motoare, reductoare, angrenaje, lanturi."
      Este el foarte frumos si bine descris dar lumea uita sa citeasca printre randuri. Pot sa-ti spun ca am ceva experienta in utilizarea aditivilor ( peste 25 ani ) si in scurta mea experienta am invata ca TREABA AMESTECATA PUTE ( in general a KKT ). Deci , in clipa in care tu spui ca este pentru motor, pentru cutie de viteze, pentru reductor, pentru angranaje, etc ... pot sa-ti spun din capul locului ca de fapt acel aditiv este o strutzo-camila. Nu exista aditiv universal si nu exista mixtura uleiuoasa pentru orice - un gen de ALL IN ONE.
      Iti recomand sa verifici ce proprietati are si care este rostul si rolul acestor aditivi in motor ( in general ). Acest aditiv cu Tungsten este facut pentru motoare de masini grele, pentru generatoare, pentru masini agricole, pentru instalatii fixe care au o turatie de maxim 2000 RPM ( unele publicatii spun 2500 RPM ). Cert este ca nu sunt facute pentru motoare care au turatie mare - 4000-5000 RPM - vestitele diesel rapide.
      Daca spui ca te pricepi la uleiuri si daca spui ca ai informatii despre acel aditivi, atunci te rog sa incerci sa ne explici pe larg care este fenomenul care se petrece/intampla cu un ulei daca este pus unde si cand nu trebuie ( un ulei de turatie joasa la un motor de turatie mare ) . Cam asa se intampla si cu solutia aditivanta de Tungsten. Pusa in motoarele diesel rapide ( cele care ajung usor la 4000-4500 RPM )ele nu-si mai fac rolul, le pui de pomana ( ba pot sa produca si unele probleme in motor prin modul lor de manifestare si a compusilor pe care ii formeaza).
      Deci mare atentie unde folosim si ce folosim.
      La fel de valabil este si aditivul pe baza de nanoparticule ceramice - are anumite limitari care in anumite cazuri pot sa faca rau. Nu spun ca fac rau in general ci doar in anumite cazuri ( cum sunt conditiile pe care le intalnesti la un mers urban cu masina diesel - in general ).
      Cat priveste Bisulfura de Molibden - MOS2 , ea a fost testata si se poate utiliza in anumite conditii in motoarele cu combustie interna ( pe vreme de razboi este folosita la avioanele de lupta in cazul cand acestea pierd uleiul din motor ) si se recomanda folosirea lui ca un element de siguranat in plus daca motorul pierde ulei ( ca sa nu mearga fier pe fier pana la momentul in care se reumple mootrul cu ulei ).
      Revenind la Litiu si solutia propusa, nu stiu cat de bun este la un motor dar sigur uleiul din motor nu ajunge la temperaturi de peste 180 grd C. O sa spui ca racirea la motoarele noastre este facuta si de ulei ... ceea ce este corect , dar nu uita ca uleiul sufera un proces de degradare la temepraturi mai mari de 200 grd C ( la unele tipuri de ulei la 230 C )- studiaza materialul de mai jos ca sa vezi ce se intamplam cu uleiul la peste 200 grd C.
      www.lubricants.elf.com/lub/lubroot.nsf/VS_OPM/3C44780A936138B4C1256E7F0043CBA4?OpenDocument#11136
      În medie, proprietățile de funcționare ale temperaturii uleiului variază în regimul -40 _ +180 grade, dar multe depind și de caracteristicile de proiectare ale motorului cat de și mediul de lucru al acestuia. Ca uleiul sa depaseasca 200 grd C in motor e cam greu sau putin probabil.
      Concluzia este ca le cam incurci in cazul explicatiilor pe care incerci sa le prezinti ( nu spun ca sunt gresite, dar nu sunt coerente ) asa ca succes si spor la studiu. Te asteptam cu un material mai detaliat si documentat. Bafta!

      Ștergere
    2. pai asta este si problema mea, spuneam pe filmare ca povestesc din amintiri ceva ce nu inteleg :)

      Ștergere
  3. Buna ziua,
    Un nr de contact se poate?
    Ma intereseaza aditivul.
    Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  4. Salut, sunt Robert din Tg Jiu, în urma cu 5 minute am avut o conversație cu domnul Bogdan Solan și am dat comanda de aditiv cu litiu, am convingerea ca se merita încercat, am o Mazda cx7 din 2008 benzina 2.3cc, va voi face o filmare la momentul de aditivare.

    RăspundețiȘtergere
  5. Am dat si eu comanda, precizez ca masina cu pricina este un qashqai 2.0 dci. Imi da ulei pe epurator cam 1 l/10.000 km.Am cach cam.
    Pana acum am utilizat aditiv resurse next.Oricum nu am nimic de pierdut.

    RăspundețiȘtergere