Aditiv pe baza de litiu pentru uleiul de motor

Cu unele lucruri este greu sa ma convingi, gen sa bag un aditiv in uleiul de la motor, nu am gasit un motiv intemeiat sa o fac. Am facut-o o data si mi-a parut rau. Am avut un Autobianchi A112, masina mea de suflet, care avea probleme cu pornirea, invartea foarte bine dar nu pornea. Asa m-am gandit eu ca este uzura in motor si i-am bagat un aditiv de la Nulon pentru uzura motor. Exact din acel moment s-a simtit ca nu mai invarte atat de "vioi" ca inainte si nici nu si-a mai revenit, a invartit greu la pornire motorului pana i-a venit timpul sa o duc la remat.
Am avut si un Mercedes 220D care consuma aproximativ 1 litru de ulei la saptamana. Am bagat vreun aditiv in motor?! NU! Preferam sa bag la 2-3 zile jumatate de bidon de ulei.
Si totusi, cumva, Bogdan a reusit sa ma convinga sa testez aditivul pentru care imi garanta ca merita pus in motor. Drept e ca mi-a trimis cateva filmulete unde arata cum arata inainte si dupa ce circulat cu aditiv in motor. Pai nu trebui sa ai vreo facultate ca sa-ti dai seama ca diferenta este enorma, in primul rand componente se vad ca sunt curate, mult mai curate ca inainte.
Mi-a explicat Bogdan cum a reusit sa combine litiu in uleiul de motor ca sa nu se separe ca apa si uleiul, cat de bine curata motorul, reducerea zgomotului generat de motor si mai ales ca nu este pe baza de particule care face luctruiesc metalul, asa cum sunt aditivii pe baza de ceramica si molibden, acestea doar duc la o uzura prematura a motorului. Litiul adaugat in ulei adera la compontele metalice si formeaza o pelicula intre piesele metalice aflate in miscare, reduce uzura si temperatura motorului.
Stiind ca ma lovesc si de o problema cu lipsa uleiului in motor, m-am trezit cu joja uscata si vreo 2.4L de ulei lipsa, un motiv in plus sa testez aditivul. Se poate vedea aici 2,4 Litri ulei lipsa din motor. Sa fie vinovat Oil Catch Can?!.
Pentru cei care vor sa parcurga mai usor pasii despre adaugarea aditivului in motor, cam aceasta este ordinea, cel putin cum am facut eu:
- cu motorul cald am adaugat acea cantitate mica de aditiv in motor, doar pentru curatarea depunerilor.
- se merge minim 10km turat in minim 3500rpm. De preferat o distanta mai lunga si doar dupa ce motorul este cald, 4 linii in cazul meu. Stiu ca unii aveti doar 2 linii in bord desi apa este la 84 grade
- eu am schimbat uleiul dupa 1000km, se poate face si intr-un timp mai scurt
- schimbul de ulei se face cu motorul cald
- se adauga uleiul, aditiviul, se incalzeste motorul la 84 grade, peste 4 linii in cazul meu
- se pleaca la un drum de minim 10km in minim 3500rpm
Tot acest proces este necesar deoarece aditivul este activat si adera la metal doar la temperaturi mari.
Aditivul nu se pune o singura data si gata, Bogdan a facut teste pe mai multe masini si este suficient sa il adaugi din doua in doua schimburi.


Ca sa cumparati acest aditiv, pe Bogdan il gasiti pe Facebook si YouTube.

 

Si cum au trecut 2 luni de cand am adaugat aditivul, am revenit cu un update


19 comentarii:

  1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  2. Numai aberații
    Litiu nu se folosește la motor Are punct de topire 180 grade Uleiul când ajunge în jurul pistonului depășește 280 grade! Litiu nu rezista la presiune mare (pe cama avem presiuni de peste 1 GPa) E vai de mama lui De aia se folosește numai la lubrifianți solizi!
    Nu se pronunța Mobilden se pronunța Molibden Măcar atât sa cunoașteți!
    Litiu în motor poate sa ajute la distrugerea uleiului nu la imbunatatirea uleiului!
    Incredibil Molibdenul este net superior Dar și mai performant este Tungstenul sub forma de fullerene utilizat deja.
    De la un ing. mecanic care folosește Tungsten și care a lucrat într-o uzina de aviatie!
    E păcat de mașină dvs.
    Citiți și singur datele tehnice ale Litiului!
    Și comparați cu Tungstenul de fapt bisulfura de Tungsten (formula WS2)
    Daca sas baga în ulei litiu as avea dosar penal! Motoarele de avion sunt și ele cu piston!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga "dan19" - eu pot sa-ti spun ca uleiul ala cu TUNGSTEN, de care vorbesti tu, nu se recomanda pentru motoarele DIESEL RAPIDE. Este el bun , este el minunata, este el foarte utilizat dar nu la motoarele diesel care depasesc 2500 RPM.
      Un exemplu este acest: "Nanolub® DE-S4100 CLASSIC Aditiv pentru ulei motor - Diesel. NanoLub® este un lubrifiant fluid bazat pe nanosfere de WS2 (Bisulfura de Tungsten) obtinut prin tehnologie de ultima ora, pentru a fi folosit in reducerea semnificativa a frecarii si uzurii la motoare, reductoare, angrenaje, lanturi."
      Este el foarte frumos si bine descris dar lumea uita sa citeasca printre randuri. Pot sa-ti spun ca am ceva experienta in utilizarea aditivilor ( peste 25 ani ) si in scurta mea experienta am invata ca TREABA AMESTECATA PUTE ( in general a KKT ). Deci , in clipa in care tu spui ca este pentru motor, pentru cutie de viteze, pentru reductor, pentru angranaje, etc ... pot sa-ti spun din capul locului ca de fapt acel aditiv este o strutzo-camila. Nu exista aditiv universal si nu exista mixtura uleiuoasa pentru orice - un gen de ALL IN ONE.
      Iti recomand sa verifici ce proprietati are si care este rostul si rolul acestor aditivi in motor ( in general ). Acest aditiv cu Tungsten este facut pentru motoare de masini grele, pentru generatoare, pentru masini agricole, pentru instalatii fixe care au o turatie de maxim 2000 RPM ( unele publicatii spun 2500 RPM ). Cert este ca nu sunt facute pentru motoare care au turatie mare - 4000-5000 RPM - vestitele diesel rapide.
      Daca spui ca te pricepi la uleiuri si daca spui ca ai informatii despre acel aditivi, atunci te rog sa incerci sa ne explici pe larg care este fenomenul care se petrece/intampla cu un ulei daca este pus unde si cand nu trebuie ( un ulei de turatie joasa la un motor de turatie mare ) . Cam asa se intampla si cu solutia aditivanta de Tungsten. Pusa in motoarele diesel rapide ( cele care ajung usor la 4000-4500 RPM )ele nu-si mai fac rolul, le pui de pomana ( ba pot sa produca si unele probleme in motor prin modul lor de manifestare si a compusilor pe care ii formeaza).
      Deci mare atentie unde folosim si ce folosim.
      La fel de valabil este si aditivul pe baza de nanoparticule ceramice - are anumite limitari care in anumite cazuri pot sa faca rau. Nu spun ca fac rau in general ci doar in anumite cazuri ( cum sunt conditiile pe care le intalnesti la un mers urban cu masina diesel - in general ).
      Cat priveste Bisulfura de Molibden - MOS2 , ea a fost testata si se poate utiliza in anumite conditii in motoarele cu combustie interna ( pe vreme de razboi este folosita la avioanele de lupta in cazul cand acestea pierd uleiul din motor ) si se recomanda folosirea lui ca un element de siguranat in plus daca motorul pierde ulei ( ca sa nu mearga fier pe fier pana la momentul in care se reumple mootrul cu ulei ).
      Revenind la Litiu si solutia propusa, nu stiu cat de bun este la un motor dar sigur uleiul din motor nu ajunge la temperaturi de peste 180 grd C. O sa spui ca racirea la motoarele noastre este facuta si de ulei ... ceea ce este corect , dar nu uita ca uleiul sufera un proces de degradare la temepraturi mai mari de 200 grd C ( la unele tipuri de ulei la 230 C )- studiaza materialul de mai jos ca sa vezi ce se intamplam cu uleiul la peste 200 grd C.
      www.lubricants.elf.com/lub/lubroot.nsf/VS_OPM/3C44780A936138B4C1256E7F0043CBA4?OpenDocument#11136
      În medie, proprietățile de funcționare ale temperaturii uleiului variază în regimul -40 _ +180 grade, dar multe depind și de caracteristicile de proiectare ale motorului cat de și mediul de lucru al acestuia. Ca uleiul sa depaseasca 200 grd C in motor e cam greu sau putin probabil.
      Concluzia este ca le cam incurci in cazul explicatiilor pe care incerci sa le prezinti ( nu spun ca sunt gresite, dar nu sunt coerente ) asa ca succes si spor la studiu. Te asteptam cu un material mai detaliat si documentat. Bafta!

      Ștergere
    2. pai asta este si problema mea, spuneam pe filmare ca povestesc din amintiri ceva ce nu inteleg :)

      Ștergere
  3. Buna ziua,
    Un nr de contact se poate?
    Ma intereseaza aditivul.
    Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  4. Salut, sunt Robert din Tg Jiu, în urma cu 5 minute am avut o conversație cu domnul Bogdan Solan și am dat comanda de aditiv cu litiu, am convingerea ca se merita încercat, am o Mazda cx7 din 2008 benzina 2.3cc, va voi face o filmare la momentul de aditivare.

    RăspundețiȘtergere
  5. Am dat si eu comanda, precizez ca masina cu pricina este un qashqai 2.0 dci. Imi da ulei pe epurator cam 1 l/10.000 km.Am cach cam.
    Pana acum am utilizat aditiv resurse next.Oricum nu am nimic de pierdut.

    RăspundețiȘtergere
  6. Domnule hardsoft21
    Degeaba aveți 25 ani experienta.
    Nici nu cred ca aveți pregătire în domeniu și ma refer la cea universitara.
    Produsul a fost cercetat, fabricat, și analizat de tot ce ar putea sa fie mai de înaltă ținută tehnologica
    Și foarte interesant ca este și folosit de uleiuri de mare performanta
    Am sa dau ceva date dacă îmi dați o adresa de e-mail dar pana atunci va dau ceva informații
    Produsul dezvoltat și fabricat de Wiezmann Institute of Science din Israel numărul 2 mondial în cercetare și inovare după MIT (Masachutees Institute of Technologies) care de, asemenea l-a testat!
    Am testarea lor ca să nu fie discuții sau aberații în comentarii!
    Produsul după 4 ani de cercetare sta la baza unei teze de doctorat susținută la Lyon de Paula Ussa research engineer at Total France în fata unor tribologi celebrii cum ar fi
    Fabrice Dassenoy și spre mândria noastră doamna Monica Rățoi o celebra cercetătoare în lubrifiere de la Academia Royala Southampton U. K. alături de mulți alții
    Toata lucrarea, asta o am, este publicata în reviste de știință!
    Tot în lucrare s-a studiat și ceramica și s-au tras concluzii dar dvs neavând studii de specialitate habar nu aveți de ce nu e buna. Orice ing care a studiat obiectul :Studiul materialelor știe! Pot sa va ajut cu asta. Nu are nici o legătură cu ce spuneți!
    Lucrarea exista e publicata dar nu știu dacă o aveți și nici nu cred ca ați studiat-o!
    Nota: ca nu sunt sigur am sa arat ce înseamnă Tribologie Este știința care studiază frecarea și lupta pentru înlăturarea ei!
    Mai departe
    Exista uleiuri de mare performanta care folosesc Tungsten, la motoare de mare turație Se găsesc de cumpărat! Ghinion sunt.Si au nume mari cunoscute în lumea automobiliștilor și a constructorilor
    Le găsim în Europa, în Coreea de Sud tari cu tehnologie f. avansata!
    Ghinion pentru dvs Și Ravenol folosește Tungsten în ulei, ma mir ca nu știți asta și culmea am primit și o scrisoare de la ei prin care se confirma ca se poate folosi și extra adică, ca aditiv suplimentar Știți am scrisoarea Ghinion O pot prezenta!
    Dvs ce aveți în sens contrar?
    Va spun eu nimic!!!
    Ghinion fiică-mea lucrează la Tehnocentre Renault lângă Paris centru de cercetări Renault și am de acolo rezultatele cercetării tungstenului pe cama în motoare de mare turație Tungstenul fiind livrat de Wiezmann Israel. Am și aceasta lucrare!
    Ghinion Centrul de Fizică, Horia Hulubei de la București unde se montează laserul cel ai puternic din lume a obținut un doctorat prin ING Mateescu cercetător despre Tungsten și avantajele lui!
    Am și aceasta lucrare!
    Pentru motoare
    Eu am studiat Teoria, calculul și construcția motoarelor de Berthold Grumwald unul dintre cei mai mari profesori pe care i-a avut România vreodată
    Dumneavoastră ce ați studiat de știți datele pe care le-ați prezentat?
    Eventual sa atragem atenția profesorilor care sunt acum la catedra de motoare ca uleiul nu atinge temperaturile pe pe care le-am specificat în jurul pistonului și ca Profesorul Grumwald vorbea prostii!

    De fenomenul LSPI din motoarele cu injecție directa ce știți!
    Sunt nebuni producătorii care ne spun ca o soluție e sa folosim Tungstenul în ulei!
    Dar cu tehnologia DLC patentata de Renault sa fie aplicata pe cama cum rezolvam cu ungerea?

    Cred ca trebuie sa încercați sa ridicați nivelul de cunoștințe și când susțineți ceva indicați și o sursa!

    Eu atât va, spun Căutați de, Monica, Rățoi cercetător Southampton UK și o sa luați lecții despre Tungsten și o sa aflați și ce face împotriva fragilizarii
    Cred ca v-am băgat în ceata cu fragilizarea
    Va pot ajuta sa ieșiți din ea!

    Repet :daca aveți o bibliografie cu ce spuneți aștept Altfel le trec la capitolul povestiri

    Incă o data :
    Dr. Monica, Rățoi Lecturer în Lubricant Science with în Engineering and Physical Sciences at University of Southampton UK.
    Poate își reconsidera cercetările dacă o luminati cu chestiunea turației! ��
    Daca, am acceptul dvs ii trimit și considerațiile scrise către mine despre ce știți de Tungsten
    Aștept acceptul!
    Numai bine!











    RăspundețiȘtergere
  7. Revin si pt dl Cris. Un feedback dupa ce a utilizat produsul.
    Eu sunt la faza de spalare.
    Interesanta discutie.

    RăspundețiȘtergere
  8. Buna ziua, domnule Dan,
    Permitet-mi sa va comunic ca sunt interesat de lucrarile si studiile pe care
    le-ati mentionat mai sus.
    Am rugamnitea, in masura in care se poate, sa-mi transmiteti si mie, macar unele dintre acestea.
    Las un e-mail, in acest sens: marian.nica2000@gmail.com.
    Oricare ar fi raspunsul dumnevoastra,
    va multumesc anticipat.
    Marian.

    RăspundețiȘtergere
  9. Domnule Marian Am sa va transmit câteva studii și concluzii din ceea ce am menționat!

    RăspundețiȘtergere
  10. Buna ziua,
    Revin cu precizari.
    1. Sunetul motorului s-a schimbat.
    2. Motorul nu mai gazeaza asa tare (precizez ca am pb la motor cum am scris mai sus) la 1100 km am scos di cach 70 ml ulei.Una peste alta este o imbunatatire considerabila, cel putin in cazul meu.Eu Recomand, cu siguranta si la urmatorul schimb o sa il folosesc.

    RăspundețiȘtergere
  11. Salut daca se poate sa te intreb si doriti sa imi raspundeti oricum mulțumesc am învățat multe de la dmv 😁🥰🥰 bun am si eu un logan 1.5 cu "i" rosu din 2009 octombrie facelift si numai merge ac pe el am facut o verificare a zis ca este din calculatoru masini numai primeste comandă..... acuma întreb poate cnv sa schimbe calculatoru? si daca da cum îmi pot da seama ms parca nici numai trage de 90.....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, schimba service-ul, s-ar putea doar să trebuiască reactivat din calculator, nu neapărat să fie și înlocuit.
      Calculatorul este simplu de înlocuit, 3 mufe, 2 șuruburi. Mai greu este să-l configurezi pe mașină, cel care o face trebuie să știe cum se face

      Ștergere
  12. Eu am folosit Zenox-Marly la un motor de1,5dci pe la 130000km.Pînă la următorul schimb de ulei(fără adaos de aditiv)n-am pus o picătură de ulei pentru completare.Acum la peste 170000km pregătesc un alt schimb de ulei la care voi adăuga și aditivul menționat.Aștept păreri.

    RăspundețiȘtergere