Curatat motorasul pas cu pas(mpp) si corpul clapeta 1.4mpi

Tocmai am fost informat ca in interiorul motorasului pas cu pas este un cilindru si un ax care dupa curatarea cu solventi, asa cum am facut eu, obligatoriu trebuie gresat, altfel ii scurtati viata.
Nu sunt 100% covins, dar sunt sanse mari sa fie identic si la 1.6mpi. De altfel, nu sunt nici foarte sigur ca am curatat asa cum trebuie.
Proprietarul s-a plans ca uneori rotatiile pe minut (RPM) nu este stabil, se tureaza singura pana pe la 2500rpm, coboara pe la 600rpm. Cum am avut masina cateva ore pe mana, am profitat de ocazie sa curat motorasul pas cu pas si corpul clapeta.
Era mizerie si pe corpul clapeta, dar pe motorasul pas cu pas erau depuneri mari care abia s-au curatat.
Sa aveti mare grija cu motorasul pas cu pas, il puteti decalibra foarte usor fara sa-l puteti recalibra, insemnand ca o sa aveti nevoie de unul nou.
Dupa aceasta operatiune a trecut aproximativ o luna si simptomele au disparut in totalitate.

Razvan Rodean: Calibrarea cea mai rapida se face in felul urmator. Se pune contactul, se calca pedala de acceleratie pana la podea si se tine apasata aproximativ 15-20 sec, dupa care se ia piciorul de pe pedala si se ia contactul. Se asteapta alte 10-15 secunde, dupa care se pune contactul si se da la automat fara sa ne atingem de acceleratie. Daca motorasul pas cu pas este inca "viu", calibrarea reuseste de la prima incercare. La fel se porcedeaza si in cazul montarii unui motoras nou.

Tudor Madalin: Se poate scoate motorasul pas cu pas, demonta si acesta, curatat foarte bine bucata cu bucata, reuns cu vaselina siliconica pe axul central (este un ax melcat), dupa care se monteaza in clapeta de aer astfel:  cu axul motorasului deschis la lungimea maxima, se monteaza motorasul pas cu pas in clapeta dupa care se pune contactul de 2 ori fara a porni motorul. Acesta isi face singur reglajul de pozitie in clapeta. Asta este tot.


67 de comentarii:

  1. Cam tacane rau motorul ala, de zici ca-i diesel nu benzinar, ori e efectul ala amplificat datorira ecoului......

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu cand am schimbat motorasul pas cu pas am facut procedure cu contactul pus >contactul scos de 50 ori cred pana nu am scos borna la baterie pentru 1 minut pur si simplu nu vroia sa se calibreze .Poate ajuta pe cineva informatia asta .

    RăspundețiȘtergere
  3. Cam tacane rau motorul ala, de zici ca-i diesel nu benzinar, ori e efectul ala amplificat datorira ecoului......

    RăspundețiȘtergere
  4. Este vro problema daca dau cu spray unde este locasu unde intra mufa ( motorasul pas cu pas ) ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nicio problema, poti baga chiar si vaselina ca sa impiedici formarea oxizilor

      Ștergere
    2. Imi plac explicatiile lui Cristi!

      Ștergere
  5. Cam mult ulei in carcasa filtrului de aer

    RăspundețiȘtergere
  6. Omule, motorul ala are ceva, mpi-ul care este la tata (fostul meu logan) are 80000km, si de fiecare data cand ii schimb filtrul de aer, carcasa este perfect curata pe interior, fara gram de ulei... nu ca la donatotul tau :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este doar din cauza fluxului blu bie de la vaporii de ulei care reintra în camera de ardere . "Depinde și de uleiul pe care îl folosim " .

      Ștergere
  7. - la Loganul meu, corpul clapeta este prins de admisie prin intermediul unei cleme si surub cu cap torx.
    - trebuia curatata/schimbata garnitura dintre corp clapeta si admisie. la mine acolo a fost problema.
    - motorasul se autocalibreaza. mai greu, dar revine la pozitia care trebuie. pana la urma tot in 550 rpm o sa stea relantiul

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    2. Relantiul sta in mod normal la 750 rpm, nu la 550. Prima liniuta de pe turometru este de 500 rpm ;) .

      Ștergere
  8. Eu am alta problema cu turatia ... Se manifesta numai dupa ce se incalzeste motorul si doar daca il fortez in sarcina (nu neaparat sa il turez ci sa apas pedala de acceleratie la podea ..) de exemplu cand fac o depasire sau urc un deal. Dupa ce l-am fortat nu mai tine acele 800 rpm ci se duce foarte aproape de 0 se simte cum motorul aproape moare apoi usor revine la normal (usor inseamna in 30 de secunde .. Poate chiar un minut). Problema dispare daca opresc motorul si il las sa se raceasca (10 - 20 minute). Am curatat si clapeta si motorasul dar problema nu a disparut ... Ai idee ce as putea sa mai verific / curat?

    RăspundețiȘtergere
  9. ..uleiul cred că era pus acolo ....! de proprietar ...

    RăspundețiȘtergere
  10. La motorul pasa cu pas din cate am citit nu se da cu degresant decât pe con. Înăuntru are vaselină care ajută și nu trebuie îndepărtată. În rest f bun tutorialul. Am să mă bag la curățat cu prima zi mai liberă. Baftă!

    RăspundețiȘtergere
  11. Hai sa-ti spun Cristi pentru ce este a doua mufa. Acea mufa este pentru senzorul de pozitie a clapetei de accelerare. Motorasul pas cu pas regleza aerul.

    RăspundețiȘtergere
  12. Aaa si am uitat se poate scoate motorasul pas cu pas, demonta si acesta, curatat foarte bine bucata cu bucata, reuns cu vaselina siliconica pe axul central (este un ax melcat), dupa care se monteaza in clapeta de aer astfel: - cu axul motorasului deschis la lungimea maxima, se monteaza motorasul pas cu pas in clapeta dupa acre se pune contactul de 2 ori fara a s pornii motorul. Acesta isi face singur reglajul de pozitie in clapeta. Asta este tot.

    RăspundețiȘtergere
  13. Am facut si eu aceasta operatiune week trecut la un motor 1.6 16v. Difera corpul clapeta si este putin mai migalos de scos din locas. Fericit dupa ce le-am motat ca merge totul perfect, dar dupa un drum de 60 km extraurban cand am ajuns in oras la primul semafor mi-a ramas turata pe la 1500-2000 rpm. Si-a revenit dupa cateva minute fara sa mai opresc si repornesc motorul cum faceam inaine pentru asi reveni.
    AM vazut acum update-ul ca poti sa desfaci MPP pe bucati. Poate Tudor ne si arata cum. Totusi nu este un mecanism ieftin ca sa poti sa te "joci" cu el

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am vazut odata la cineva cand a scos mpp de la un 16v si este diferit putin pe acolo. tot el a reusit sa-l strice in trecut cand a mai desfacut unu, dar nu mai retin ce a facut de l-a stricat.

      Ștergere
  14. am si eu o intrebare , am scos mufa motorasului cu motorul pornit si nu s-a intamplat nimic , motorul merge la fel , e normal ? sau trebuia sa moara motorul atunci ? tudor cum ai desfacut tot motorasul ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se desface capatul metalic care etanseaza pe corpul clapetei, prin desurubare. reglajul se face cum am zis.

      Ștergere
    2. Hmm eu nu am inteles care capat metalic:-?. La mine 16v, MPP are un con de plastic si un cilindru metalic pana intra in carcasa aceea capsulata. O poza in care incercuiesti ce trebuie desfacut ai putea pune?

      Ștergere
    3. nici eu nu am inteles ,am vazut ca ar avea 3 bolturi acolo , poate alea se imping inauntru si se desface , poti fi mai explicit tudor ? multumesc

      Ștergere
  15. o reglare de tacheti si nu mai tacane motoru asa

    RăspundețiȘtergere
  16. Salut Cristi!

    Am un Clio 2, 2003, 1.5 dci, 65 cp, 202.000 km.
    De curand am fost la Renault pentru ca incepuse sa tremure motorul, schimbatorul, volanul si diagnoza a fost ca toate 4 injectoare sunt aiurea, dau foarte foarte mult pe retur... Stiam de acum un an ca injectorul 4 e cu rosu in diagnoza, celelalte nu apareau.
    Prin urmare, m-am dus la Sermecom Iasi sa le reconditionez, nu de alta dar la Renault 4 injectoare reconditionate ( tot la Sermecom) + tevi = 5.500 ron, iar la Sermecom e undeva la 2000 toata treaba.
    Zis si facut, duc masina ieri la Sermecom, si o iau azi. Motorul mergea perfect, se auzea perfect, ziceai ca-i nou; dar, dupa 20 de km se opreste in mijlocul intersectiei cand incercam sa schimb din 1 in 2...
    Dau la automat, da sa porneasca la sfert de cheie, turatia in bord ajunge undeva la 750 rmp si se opreste la loc. Cred ca am incercat de vreo 10 ori sa pornesc, ca ma claxonau toti in intersectie.
    Bineinteles ca nu a vrut sa porneasca, in bord nu aveam nici o eroare, am stat ceva timp pana au venit cei de la Sermecom sa se uite... Cu toate ca eu am vazut ceva motorina pe injectorul numarul 2, ei nu recunosc ca problema ar fi de la injectie, ci ca ar fi de la distributie, ca ar fi sarit de pe punct :)).
    Au pornit motorul ca tampitii cu spray si-l tineau in 4000 de ture si cand sa-l lase la relanti s-a oprit de tot si iar nu a mai pornit.
    Mecanicul meu imi zice ca nu are nici o legatura distributia, ca altfel nu pornea nici la spray, ci ca ar fi din cauza lor de la injectie ca nu au facut ceva bine...
    Distributia am schimbat-o acum 17.500 km, uleiul il schimb doar la 10.000, castrol 10w40, filtru motorina delphi sau renault, motorina doar de la OMV in Iasi ca mi se pare cea mai curata.

    Masina am lasat-o la Renault in parcare, sa-i faca o diagnoza dimineata sa vedem ce are....
    Tu ce parere ai? Care crezi ca ar fi problema?

    O alta chestie... cand scot cheia din contact, acele se duc la zero, dar acul de la turatie se misca dintr-o data un pic in sus parca ar sta aproape de 5 ( 500 ture) undeva intre 0 si 5.

    Poate mi s-a parut mie...
    Multumesc anticipat pentru raspuns.
    O seara buna !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, clar problema e de la ei, distributia n-are absolut nimic cu problema

      Ștergere
    2. Si sarita de la punct, masina porneste cu sparay. Se poate verifica usor: (se scoate bujia de la pistonul1, se baga un electrod fara pasta in capatul pistonului, si se observa daca in momentul in care pistonul este in partea cea mai de sus, axul cu came vine la punctele de calaj din capatul acestuia. SIMPLU SIMPLU.)

      Ștergere
    3. O masina sarita de la punct sau cu mai multe supape blocate pe deschis nu va porni nici cu 10 spreiuri !!!

      Ștergere
  17. Mulțumesc pentru răspuns Cristi!
    Am sa te țin la curent cu problema, poate rezolvarea la mine va ajuta și pe altcineva pe viitor.
    O seara bună !

    RăspundețiȘtergere
  18. Salut Cristi! Ajuta cu ceva masina daca montez pe ea un filtru de aer sport(dinacela conic)? Am un logan 1.4 mpi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. te ajut ala sunet, vei avea un sunet sport

      Ștergere
  19. Da, dar iti mai da si jumate de manz de ponei :P Sfatul meu: chiptuning (resoftare)

    RăspundețiȘtergere
  20. Salut cris! am un logan 1.4 benzina din 2006. Ca si simptome am asa: Cand pornesc masina (mai ales dimineata cand e rece) o las pe liber si turatiile oscileaza undeva intre 1300-1800, 2000). Am schimbat motorasul pas cu pas insa problema nu s-a remediat. Tot asa face. Am fost cu masina iar la service, s-au uitat baietii de acolo vreo 30 de minute si au zis ca ar fi de vina corpul clapeta. Ca si explicatie mi-au spus ca nu mai este etans corpul clapeta si trage aer fals...de aici si turatiile oscilante. Tipul de la service a demontat corpul clapeta (l-a curatat doar cu o carpa uscata, nici aia prea curata) si mi-a aratat si mie, daca tinea corpul clapeta in lumina soarelui se putea observa ca patrunde lumina pe la acea clapeta. (sper ca am explicat destul de bine) Mi-au zis ca trebuie sa schimb corpul clapeta, ca nu se mai poate repara. Intrebarea mea e...se poate repara corpul clapeta? Din ce am vazut, prin magazine exista si garnitura corp clapeta...deci....logic ar fi sa se poata repara. asa deduc eu... :P Tu ce parere ai? care sa fie problema si ce solutie recomanzi. Multumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu am diesel, alte detalii nu-mi mai aduc aminte :)

      Ștergere
  21. Eu la masina mea am avut un suport de metal prin care trece un surub sa tina mai fix corpul clapeta. In film ori ai omis sa il arati ori masina aia nu l-a avut din motive diverse. Foarte bun tutorialul, m-am inspirat din el si am facut la masina mea acelasi lucru. Multumesc si asteptam si alte tutoriale folositoare.

    RăspundețiȘtergere
  22. Salutare tuturor . Tocmai ce am demontat un mpp stricat , pana la ultima piesa din el , de curiozitate . Este un motoras electric cu 2 bobine stator , iar partea activa este un cilindru de magnet ( partea condusa ) . Deci OBLIGATORIU dupa ce ati curatat cu solventi trebuie sa refaceti ungerea axului si a cilindrului de magnet ( acesta sta pe un rulment minuscul ) . Imi pare rau Cris , dar tocmai ce ai scurtat viata mpp-ului , desigur fara sa vrei . Cu prima ocazie ar trebui demontat si uns . Stima pentru tutoriale si la multe altele .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multam de info. tocmai o sa precizez treaba asta si il chem pe socrumiu inapoi la service :D

      Ștergere
  23. Salut Cristi. Tocmai am executat și eu operațiunea de schimbare a MPP ului....toate bune și frumoase în ceea ce privește relantiul și mersul rotund. Problema e că după schimbare mi a rămas becul de check engine aprins, ai mai întâlnit așa ceva? Vreo idee de la ce poate fi?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. as spune ca una din mufele scoase de pe acolo nu mai face contact.

      Ștergere
  24. Le-am curatat si eu astazi la 1.4 MPI dar nu erau chiar atat de murdare, probabil pentru ca masina merge 90% extraurban. Nu au fost curatate niciodata in 163 000 km. MPP-ul l-am calibrat cum a spus Razvan Rodean si nu am avut nicio problema. Multumim pentru tutorial!

    RăspundețiȘtergere
  25. Salut cristi. Am si eu o solentza 1.4 si de 2-3 luni nu mai tine relantiul cand este motorul rece. Porneste la sfert dar moare imediat pana se incalzeste putin. Este de la motorasul MPP? Multumesc frumos!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. in principiu nu. avand in vedere cum intrebi, este clar ca nu l-ai curatat niciodata, asa nu strica sa-l cureti.
      de altfel, poate fi din bujii, fise si chiar reglajul tachetilor

      Ștergere
  26. Salut am un logan 1.4 cand ieste motorul rece porneste foarte greu nusi tine relantiu misa oprit si in mers am schimbat bujii am reglat tachetii de la ce poate fii raspundetimi va rog

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, simptomele par a fi de la motorasul pas cu pas. n-ai scris pe aici ca l-ai fi schimbat sau curatat.
      iar daca o sa scrii ulterior ca era de la filtrul de aer care nu a fost schimbat de 40.000km sau ca alimentezi de la aceiasi statie dubioasa de cine stie cat timp, cum am mai patit deja, ai cerut degeaba ajutor.
      la fel de bine poate fi de la pompa de benzina din rezervor. este tutorial cu curatatul ei

      Ștergere
  27. Salut baieti. Logan 1.4 din 2006. Dimineata la prima cheie se tureaza pana la 1500-1700 timp de 2-3 secunde apoi scade turatia pana la 200-300 rpm timp de 2-3 secunde apoi urca si ramane pe la 1100 si scade treptat odata cu cresterea temperaturii motorului. Daca pun contactul si astept sa se stinga beculetele din bord apoi iau contactul si il repun si pornesc, nu mai face asa.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, inainte sa intrebi, ai curatat motorasul pas cu pas? garantat este de acolo problema

      Ștergere
  28. Salut Criss. Aseara am facut tot ce ai facut tu in tutorial doar ca eu am folosit WD40. Nu am avut altceva. De dimineata a pornit fara probleme. Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  29. Salut Cris... Am si eu o problema cu loganul meu, 1.4... Porneste greu, dar la cald... Adica, dimineata cand o pornesc prima oara si este mai racoare, porneste la sfert de cheie... Dupa ce plec cu ea si o las cateva ore in parcare, in soare, sau este cald afara, porneste din a doua cheie... Care sa fie problema? Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, canistra de carbon pozitionata sub farul din dreapta

      Ștergere
  30. Iar am avut probleme cu mpp-ul. Am cumparat altul nou, dar tot asa face dimineata la pornire (trage sa moara motorul)🙁

    RăspundețiȘtergere
  31. Eu am pus unul de origine luna trecuta.Sa simtit imediat diferenta.Pornea la sfert de cheie.Am montat si GPL si am facut un drum de Italia.Acum porneste si se opreste imediat.Dupa 4-5 incercari porneste si daca pleci imediat nu are vlaga,tinde sa moara sau merge in suturi.La csld porneste impecabil si pe GPL merge la fel.Pe tester nu da nici o eroare.O sa incerc sa-l mai curat odata si sa misc mufele.Un coleg a alimentat cu carburant mai bun si a scapat de aceeasi problema !!!

    RăspundețiȘtergere
  32. Eu am pus unul de origine luna trecuta.Sa simtit imediat diferenta.Pornea la sfert de cheie.Am montat si GPL si am facut un drum de Italia.Acum porneste si se opreste imediat.Dupa 4-5 incercari porneste si daca pleci imediat nu are vlaga,tinde sa moara sau merge in suturi.La csld porneste impecabil si pe GPL merge la fel.Pe tester nu da nici o eroare.O sa incerc sa-l mai curat odata si sa misc mufele.Un coleg a alimentat cu carburant mai bun si a scapat de aceeasi problema !!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Trebuiesc curatate injectoarele de benzina , asta e problema celor cu GPL , injectoarele pe benzina stau oprite întrun mediu cald cât timp masina functionează pe gpl , componenta usoară a benzinei se evapora si lasa în urma componenta grea care se usuca pe duze .

      Ștergere
    2. Am rezolvatproblema cu efix 98 de la rompetrol.Masina porneste la rece la prima cheia chiar daca am ompresia ca ar incerca un pic sa balbaie !!!

      Ștergere
  33. Buna
    Am si eu o problema cu un logan 1.4.Atunci cand iau picioru de pe acceleratie si calc ambriaju pt schimbarea vitezei se tureaza motoru si dupa aia revine la relanti.Asta si la statu pe loc daca turez fara sa bag in viteza.Daca aveti vreo sugestie astept.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cel mai probabil cablul de acceleratie revine mai greu la pozitia care trebuie

      Ștergere
  34. Atunci nu ar trebui sa ramana la aceasi turatie la care ii cand iau picioru de pe acceleeatie.Motoru se tureaza si dupa aia revine la relantii

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. in sarcina tu ai pedala de acceleratie apasata mai mult decat atunci cand accelerezi in gol. din cauza asta cand calci ambreiajul se tureaza vreo 500-1000rpm.
      motorasul pas cu pas este vinovat daca fluctueaza aiurea turatia, la ralanti.
      exclus senzor volanta, motorul se opreste imediat ce calci ambreiajul.

      Ștergere
  35. Nu poate fi de la motorasu pas cu pas.Zic si eu sau de la senzoru de turatie ????

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am patit si eu la fel , problema este corpul clapeta prins intrun singur surub din fabrica , acesta se misca in lateral si trage aer fals , dupa ce luam piciorul dupa acceleratie masina accelera

      Ștergere
  36. Slut am si eu o intrebare am un logan 1.4 si dimineata cand il pornesc merge aiurea vreo cateva secunda da sa moara si dupa sare turatia la 1500 si merge bine sa fie motorasu pas vu pas?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, posibil si de la mpp. dar din ce-mi spui tu mai plauzibil pare sa fie din benzina proasta, bujii uzate, filtrul de aer imbacsit

      Ștergere
  37. Am si eu o problema. M-am pricopsit de vreo 8 ani cu un Megane 1 (2002) 1,6 16V, 79KW (e motor de Logan 1,6, 16V); avea 18000km fiind luată de noua de tatăl meu. Acum are 290000km. De vreun an jumate, in mers, cu motorul cald, pe tot parcursul zilei, cand încep sa accelerez începând de la turație mică la plecare de pe loc, o accelerez normal spre 2000rpm si schimb viteza 2 si încep sa accelerez mai brusc SAU cand merg cu spatele ori cu fata incet chiar fara s-o accelerez => merge in suturi cateva secunde (ca si cum nu s-ar alimenta cum trebuie sau are întreruperi ca si cum o bujie n-ar da scânteie si da rateuri) după care odată cu creșterea turatiei dispare acest fenomen. Dacă o las la relanti si ies din masina si bag urechea spre toba si e liniște pe strada, din cand in cand se mai aude cate un rateu (nu merge chiar rotund => logic ca aceste mici rateuri se simt si in mers / turații mici si in treapta mică de viteza - se simte momentul motor care se transpune in mișcarea roții). I-am facut vreo 4 teste/ diagnoze si îmi iese o sonda Lambda defecta (cea dinaintea catalizatorului) . Am cumpărat 2 sonde (prima noua, a doua sh). Test refăcut, iese fara erori pe moment dar după aceea nenorocitul de cazan tot la fel de prost merge. Menționez ca am schimbat bujii, bobine de inducție (am luat una noua si in fiecare zi am înlocuit cate una din cele 4 cu aceasta noua). Mașina are GPL de la BRC, cu filtre schimbate. Si pe benzina si pe GPL face la fel. Consumul de carburant e putin mai mare cam cu 1% in plus fata de cel obișnuit in toți anii de cand merg cu ea - merg mereu plin/plin si resetez mereu kilometrajul si constat o reducere cam de 40-50km la 400km parcurși. I-am schimbat si mpp-ul cu unul original (cel vechi nu mai ținea relantiul). Pornirea dimineața daca spun ca e la sfert de cheie e mult spus (pornire foarte buna!). Singurul lucru la care nu am ajuns este corpul clapeta. Concomitent cu problema asta am facut ITP-ul la un prieten acum o luna si m-a luat ala la fuga prin service aruncând cu ce avea la îndemâna după mine si țipând la mine ca nici la Daciile vechi din 1900 toamna nu ieșeau așa noxele: CATASTROFA ECOLOGICĂ! Problema a apărut pur si simplu din senin dar la început sacadarile erau parca mai "finuțe". Acum pur si simplu cand o apuca iti vine sa ieși din masina si sa-i dai foc. Unii m-au sfătuit sa curat/ schimb corpul clapeta. Ce păreri aveți? va rog mult ajutați-ma! al Dvs prieten de suferința si nefericit posesor de masina, va mulțumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, parca la 1.6 16v nu se regleaza tachetii, ei fiind hidraulici, asta ar fi fost una dintre cauze.
      cat despre corpul clapeta, are logica, daca este murdara chiar merge prost motorul. clapeta nu inchide si nu deschide corespunzator iar de acolo probleme.

      Ștergere
  38. A urmatoarea prb.la un clio symbol 14 8v.dimineata motorul porneste usor. plec iar cind frinez, motorul se opreste iar cind e rece are niste smuncituri masina.daca se incalzeste un pic merge perfect.

    RăspundețiȘtergere