Schimbat rulment roata fata, fara ABS

Acum vreo 4 ani, Stelutu ne arata si explica cum se schimba rulmentul de pe fuzeta fata.
Avand si eu rulmentul dus pe fata dreapta, dupa 141.000km, am filmat un tutorial cu schimbarea lui.
Toata manevra a durat aproximativ o ora, asta cu toate sculele la indemana si fara sa intampinam prea mari probleme. Nici nu-mi imaginez cat trebuie sa transpiri ca sa-l schimbi singur acasa, la ciocan.
Am pus un rulment de origine, doar timpul o sa spuna cat o sa tina
In urma acestei operatiuni, geometria rotilor nu este afectata, caderea este fixa iar capatul de bara doar a fost scos si bagat la loc, identic.
Multam Ioji pentru ajutor!
Eu am lasat etrierul sa atarne in furtunul de frana. Voi sa nu faceti ca mine
ATENTIE! Doar planetara din dreapta iasa din locas, nu si cea din stanga!


38 de comentarii:

  1. Foarte util!! Din pacate asa ceva nu pot face in fatza blocului, tot la service ajung.

    RăspundețiȘtergere
  2. Si ce-i cu scartul ala la pedaua de frana? :)) acum am abservat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. repede tu hatere :))
      o data la 2-3 ani trebuie sa reiau gresarea la tamburi

      Ștergere
    2. E de la tambur pe spate. Cel putin la mine face la fel cand calc pedala frana

      Ștergere
  3. Ai lasat etrierul sa atarne de furtunul de frana.

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte util tutorialul,nu se stie niciodata cand te "lasa" rulmentii !

    RăspundețiȘtergere
  5. si tu te-ai chinuit cu planetara pusa cand ai schimbat burduful:D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. doar planetara de pe dreapta se scoate ;)

      Ștergere
  6. Unghiul de cădere nu a fost afectat ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. la logan caderea nu se poate regla, este fixa

      Ștergere
  7. Ma faci sa-mi para rau ca nu mi-am luat un Logan2 anul trecut! :)) Atatea tutoriale si carti de reparatii si intretineri se gasesc ca ma gandesc serios sa fac schimb cu nevasta si a 2-a masina sa fie Logan (a achizitionat un clio 4 acum cateva luni, 1.5 dci). Felicitari pentru tutoriale! Nu am Logan si nu am condus niciodata un Logan, dar de 2 ore ma tot uit la tutorialele postate de tine :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Sunt fericit ca am lighean pardon logan :))

    RăspundețiȘtergere
  9. Trebuie si pe al doile rulment sa-l schimbi,ca uzura e oricum egala,recomandat sa schimbi in pereche orice detaliu pe partea de suspensie si de directie.Bafta.

    RăspundețiȘtergere
  10. Trebuie si pe al doile rulment sa-l schimbi,ca uzura e oricum egala,recomandat sa schimbi in pereche orice detaliu pe partea de suspensie si de directie.Bafta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. total gresit, uzura nu este aceiasi. sunt mult prea multe aspecte care influenteaza acel rulemnt sa se defecteze mai rapid.

      Ștergere
  11. tui dinamometrica ma-sii .... nu de prosti au scris aia in manual la ce forta se strang suruburile , aproape ai olarit piulita aia la planetara ...
    explicat pe scurt- capul planetarei suporta o solicitare de 1000 NM (sa zicem) ... tu ai strans-o la 800 NM , daca adaugi o forta axiala suplimentara sau care actioneaza din orice unghi si este putin mai mare te miri de ce s-a faramat , ca doar ai strans-o bine.
    Axul capului de planetara este supus fenomenului de alungire (prin stranger), sarcina suportata de filetul piulitei si cel al planetarei, care nu este vrun brat de macara ... cand vezi mecanici care se suie pe cheie , ca lasa domne , e bine sa fie strans, apoi baga-i in pizda mamii lor.... cat si despre cei care folosesc lampa sa incalzeasca diverse racorduri , suruburi , modifica propietatile materialului prin decalire , metalele sunt gandite si-alea , nu e doar otel si fonta, va invit sa luati o diagrama Fe-C si sa o intelegeti , ce e aia OLC , OL .... Terminati cu suit pe cheie , poate la planetara nu cedeaza , dar n-ai vrea sa faci asa ceva la frane , directie, suspensie .. ce pula calului.

    RăspundețiȘtergere
  12. Salut Cris.
    Am vazut ca ai folosit ELM 327 OBD 2 intr-un video.
    Am o intrebare la tine.
    Daca imi iau si eu unul, pot dezactiva valva solenoida ABS ? (Anti-Lock Brake system) la un hyundai tucson ?
    Sau acel obd 2 scaner e mai mult de verificat starea sa ceva de genu ?
    Sau poate stii ce fel mi-ar trebui mai ieftin ? Ca nu pot aerisi franele daca nu dezactivez acea valva.
    Mersi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. interfata ELM 327 doar citeste valori din calculatoare, nu le poti modifica. deci nu, nu poti.
      la celelalte intrebari nu stiu sa-ti raspund, nu sunt mecanic auto

      Ștergere
  13. Здравствуйте! Скажите пожалуйста фирму подшипника ступицы? и если видео по демонтажу сайлент -блоков рычага подвески и какой фирмы посоветуете сайлент блоки Спасибо!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. hi, try to use google translate an write in english.
      i used SNR ball bearing.
      i'm not sure what was the second question.

      Ștergere
    2. try here, probably is more usefull for you https://www.youtube.com/user/RemontReno/videos

      Ștergere
    3. Спасибо большое!!!

      Ștergere
  14. Salutare...Am si eu o intrebare off topic,ca sa zic asa :-D.Am o problema la stergatoare,si anume ca nu-mi mai merg decat in treapa 2,treptele 1 si intermitent nu mai merg.Ai idee care ar putea fi cauza? Mentionez ca maneta iese din discutie pentru ca am schimbat-o si tot nu merge...Multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. http://www.tutorialelogan.ro/2014/05/schimbatreconditionat-carbuni-de-la.html

      Ștergere
  15. Salut Cris,am un logan 1.6 16v si am reusit sa scot planetara stanga afara din cutie a curs cam 2l de ulei,ce sfat imi dai?ms

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. in afara de a pune la loc planetara si sa completezi cu ulei de cutie? doar atat.
      acum depinde cum ai reusit sa o scoti...

      Ștergere
  16. Pai tu ai spus ca la benzinare poti scoate planetara,dar nu ai zis ca iti curge si uleiul din cutie,asa ca omul a tras de ea,in rest foarte utile tutorialele

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu aratam si explicam in tutorial despre planetara din dreapta. El a scos planetara din stanga care este prinsa si cu suruburi de cutie.
      Ba mai mult, se vede in filmare ce usor am scos-o, la aia de pe stanga trebuie sa tragi cu forta de ea, se tine in burduf. Din cauza asta ii spuneam si "depinde cum ai reusit sa o scoti".
      Tocmai am sa precizez sus la descriere ca doar dreapta se scoate, chiar daca aproape nimeni nu citeste

      Ștergere
  17. buna seara , va cer un mic ajutor pentru masina mea daca este posibil, de o luna am intrat in posesia unui logan , an 2006 , 1.6 benzina , masina arata 90% ca noua si merge la fel de bine , un singur lucru este problema sunt disperat nu stiu unde sa mai ma duc , imi trage foarte rau in partea stanga , nu stiu ce sa intamplat dupa ce am cumaparat-o mi-am dat seama , am fost cu ea sa fac unghiul de fuga si este la fel, am schimbat bucse bara stabilizatoare, bielete, capete de bara si telescoapele pe fata si masina este la fel , la 100 km/h daca iau mana dupa volan ma arunca pur si simplu in partea stanga ..am fost cu ea la 4, 5 service-uri auto si baieti de acolo dau din umeri mi-au zis ca pe partea de mecanica este perfecta..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. foarte posibil sa ai un amotizor indoit.

      Ștergere
    2. Salut Daniel. Ai servodirectie ?

      Ștergere
    3. inseamna ca ceva este stramb pe masina, jugul, vreun lonjeron.

      Ștergere
  18. telescoapele pe fata sunt noi...numai la cele de pe spate poate sa fie vre-o problema

    RăspundețiȘtergere