Schimbat uleiul de la servo directie

Eu zic ca schimbarea se face identic si la benzinare care au servo directia mecanica. Acum nu stiu ce sa spun despre cei care nu au plasat borcanul ca la mine, unii il aveti sub aripa stanga fata unde aveti si servo directia electrica.
M-am documentat putin inainte si n-am gasit niciunde o informatie oficiala unde sa fie precizata o limita de numar km sau ani. Este stupid sa spui ca nu se schimba niciodata, doar se completeaza. Acest ulei ca si oricare altul, in timp isi pierde proprietatile de ungere si la un moment dat trebuie schimbat.
Dupa noua ani jumatate si 139.000km, m-am hotarat sa-l schimb si bine am facut, diferenta de culoare si vascozitate mi-au indicat ca am facut o alegere corecta.
PS ca sa va fie mai usor de invartit volanul pe loc, suspendati rotile fata sau le dati jos. La fel de bine poti pune doua bucati de tabla sub fiecare roata.

69 de comentarii:

  1. Salut. Cum ai ambreiajul? sufa sau lichid?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pe cablu. spuneam si aici http://www.tutorialelogan.ro/2011/03/tutorial-reglaj-inaltime-pedala.html

      Ștergere
    2. salut cristi,
      am luat ieri 1 litru de lichid de frana dot 4 pentru un citroen saxo si m-am apucat de treaba, am scos lichidul din borcan cu o seringa, si am inceput aerisirea rotiilor, incepand cu roata spate cea mai indepartata de borcan, am desfacuto, in timp ce un prieten dadea pedale, am trecut la urmatoarea si tot asa, pana am ajuns la roata fata dreapta, am aerisito si am strans prea tare surubul de aerisire, motiv pentru care sa rupt pe pozitia inchis. intrebarea mea este, exista vreo sansa ca pe la acest surub rupt sa intre in timp aer pe instalatie sau sa scape lichid, daca nu mai are acel capacel de cauciuc? precizez ca acum frana functioneaza ok, prinde destul de sus. iti multumesc.

      Ștergere
    3. garantat nu o sa scape lichid sau o sa traga aer. problema o sa apara cand o sa trebuiasca din nou sa aerisesti...
      parca spuneam in tutorial ca aerisitoarele se strang cu simt, nu se strang in forta

      Ștergere
    4. ai perfecta dreptate cristi cu stransul aerisitoarelor, ai specificat lucrul acesta, insa eu am desfacut cu o cheie fixa surubul pe care cand l-am strans fiind ruginit sa mancat, si nu mai prindea cheia, motiv pentru care am apelat la un cleste si asa am ajuns sa il rup, o sa imi fie invatatura de minte lucru asta, recunosc ca nu sunt mecanic, dar tutorialele pe care le-ai facut mau ajutat foarte foarte mult si iti sunt recunoscator, uneori am economisit bani si mi-am facut eu singur. de meserie sunt tehnician in sisteme de securitate, deci nu are nici o treaba cu masiniile :) mi-ar trebui umpic de atentie eventual. iti multumesc pentru raspuns si iti doresc o seara buna.

      Ștergere
    5. nici eu nu sunt mecanic, meseria mea este in domeniul IT, service IT. repar calculatoare, devirusez, instalez windowsi, retelistica...
      se poate scoate acel aerisitor, mergi l au mecanic, el are scule si cunostiintele necesare ;)

      Ștergere
    6. O sa imi fie invatatura de minte si data viitoare o sa strang cu simt, 2ani nu mai schimb lichidu de frana :-)

      Ștergere
    7. Cristi oare la schimbat pivotii am nevoie de o presa, sau ma descurc cu ciocan si chei?

      Ștergere
    8. eu n-as schimba pivoti, schimb bascula cu totul. imagineaza-ti ca pivotul este presat si sta acolo prin presare. daca tu ma convingi ca il presezi cum trebuie folosind ciocanul, esti un adevarat magician ;)

      Ștergere
    9. ai dreptate, am dat rotile fata jos, si am vazut ca ambi pivoti au mansonu ala de cauciuc de pe ei, foarte turtit, ma gandeam sa schimb doar pivotii care is 59 de lei bucata, de asta am intrebat daca mas putea descurca cu un ciocan si niste scule ce le are tot omul, insa mai convins sa nu ma apuc de treaba aiurea, sa-mi fac de lucru. o bascula costa 250 de lei, depasit bugetul pe care il am momentan, oare nu e nici o solutie mai ieftina?

      Ștergere
    10. schimbi pivotii pentru ca este burduful turtit? tu vorbesti serios? defecti sa nu fie si burful spart, atat.
      nu burduf turtit...

      Ștergere
    11. burduful nu pare a fi spart, pare a fi intreg si ok, ceva suna la rotile din fata si se balangane la gropi ca ultima caruta, nu ma pricep ce poate fi

      Ștergere
    12. atunci te duci la un mecanic care se pricepe, sa-ti spuna exact problema.

      Ștergere
    13. mecanicii astia de aici de la bistrita is banditi, te duci sa vada care e problema, si inlocuiesc si ce piese nu trebuie, doar sa incarce factura cu manopera, si cu piese, numa sa ia banu si pielea de pe om

      Ștergere
    14. e si tu acuma, nu sunt toti banditi. te duci sa-ti faca constatarea doar. vezi ce abereaza baietii pe acolo.
      daca iti pare ca te julesc, mergi la al doilea service tot pentru constatare si vezi ce zic ei.
      compari informatia si iei decizia ;)

      Ștergere
    15. Astazi am facut schimbu de ulei, exact ca in tutorialul tau, si a fost un succes, multumesc pt tutoriale, sunt foarte bune, ma duc maine sa vad ce abereaza mecanicii astia si la ce suma ies cu reparatia

      Ștergere
  2. Trebuia sa ridici botul masinii sa nu invarti atat de greu de volan :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sau sa fi pus sub roti 2 table ;)

      Ștergere
    2. Asta cam asa este :)) asa am schimbat si eu lichidul la un logan numai ca am suspendat masina....muuuuult mai usor a fost.Poti adauga un update in descriere sus si mai ales ca face o mare diferenta poti scrie si cu caps lock sa suspende masina.Unii oameni nu o sa evacueze tot lichidul din cauza faptului ca o sa oboseasca invartind de volan si nu o sa iasa treaba buna.

      Ștergere
    3. cand am facut eu schimbul, afara erau ceva in genul 33-35 grade la umbra.

      Ștergere
    4. Deci jale maxima :(.Asta e...data viitoare faci schimbul de ulei la caseta invartind volanul cu un deget :P

      Ștergere
  3. Bun tutorialul! Tocmai ieri am schimbat si eu uleiul. Pentru cei care au dubii va zic ca la 161000 km in 7 ani de cand am masina chiar trebuie facuta operatia. Eu am infundat returul la vas si am pus furtunul de retul intr-o sticla taiata. Am pus ulei bun in vas dupa ce a fost golit si curatat si am pornit motorul 3 secunde fara sa misc de volan. Pompa a dat afara uleiul vechi si l-a tras pe cel nou. Asa am schimbat 99% din uleiul vechi. Bafta tuturor!

    RăspundețiȘtergere
  4. dupa ce schimbi uleiul la directie, volanul se invarte mai usor ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. fara un test in prealabil, e greu de sustinut treaba asta.

      Ștergere
    2. mie mi se pare o imbunatatire. precizes ca am ridicat masina pe cric si nu am depus efort cu golirea instalatiei si nici cu amorsarea ca sa transpir ca si cris:) si logic ar fi sa fie zic eu pt ca uleiul nou are o altfel de ungere si isi face muuuuuult mai bn treaba ca cel vechi si ":imbatranit"

      Ștergere
  5. Iti dai seama ca, daca ai fi scos vasul din cleme inainte sa umbli la acele coliere, ai fi avut acces mult mai usor la ele?:))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. m-am gandit si la treaba asta, dar riscam sa vars ulei pe jos. si cum filmam, chiar nu dadea frumos :D

      Ștergere
  6. pe bidon scrie ca are valabilitate 3 ani, deci concluzia mea este ca trebuie schimbat garantat. eu am 165000 km si 9 ani vechime la masina, deci urgent in schumb si eu

    RăspundețiȘtergere
  7. Am schimbat azi si eu uleiul si era super murdar si vasul sita era neagra ca pamantul si uleiul foarte aproape ca si culoare ca cel ars de motor . SCHIMBATIL 100% fara sa stati pe ganduri.

    RăspundețiȘtergere
  8. Are cineva idee la un logan ph2 cum se ajunge mai usor la vasul cu lichid de servo-directie? Sa dau jos roata si carenajul de pe stanga? Ca e undeva p-acolo

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cam asa ceva, da. eu am pe dreapta filtrul de motorina si fac la fel, dau roata jos si dau la o parte carenajul.

      Ștergere
  9. Respecte majore! Foarte util ....și acum este momentul ....vara ..!

    RăspundețiȘtergere
  10. Salut, Cris! Am un logan mcv ,din 2007 si pana in prezent am facut 450 000 km cu el. De ceva timp imi consuma cam mult ulei....se merita sa segmentez motorul sau sa cumpar altul nou? Scuze ca nu am scris in rubrica, care trebuie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, ce inseamna "consuma cam mult ulei"? un litru, 5 litri la 10.000km?

      Ștergere
    2. Pe luna aproximativ 700-800ml ~2500km

      Ștergere
    3. mda, este destul de mult. poti sa-i faci segmentarea, dar eu as incerca prima data un tratament pentru uzura motor, in genul metabond.

      Ștergere
  11. Răspunsuri
    1. n-ai cum cu segmentarea, metabon te duce pe la 250lei si doar il torni in motor

      Ștergere
    2. O sa incerc cu metabond cu toate ca nu cred in "solutii miraculoase". Multumesc pentru sfat!

      Ștergere
    3. pai nu vei avea parte de un miracol, doar o sa-ti scada consumul e ulei, o sa scada mult

      Ștergere
  12. Salut Cris. Din pacate cei care au directie asistata electric (cazul meu) nu pot face acest schimb de ulei ... sau poate ma insel ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. te inseli :)
      cei cu servo electric au pompa electrica si nu mecanica actionata de motor, cala mine.
      la ei, borcanul este sub aripa in partea stanga. se da jos roata stanga, se da la o parte carenajul si se ajunge la el.
      mai greu de lucrat, dar nu imposibil

      Ștergere
  13. Salutari Cristi, salutari tututor

    Un prieten mi-a parcat masina de curand si a sugerat ca "merge greu servo, nu mi se pare normal"
    Obiectiv nu ma pot contrazice cu el, pentru ca nu am condus alt Logan sau alte masini (in afara de cele din vremea scolii de sofer)
    Scurt istoric, Logan , 2005 , benzina , 45k KM
    1) De schimbat, il schimb, urmand tutorialul
    2) Pot pute http://www.epiesa.ro/ulei-servodirectie-elf-renaultmatic-d2-1l-acc-352.htm sau trebuie fix modelul indicat de tine ?

    Multumesc mult :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma indoiesc ca schimbarea uleiului o sa-ti faca functionarea mai usoara a volanului.
      Si eu am sesizat diferente de la um logan la altul, mai greu sau mai usor.
      Sunt mobile si o ard edge, nici 3G nu am pe aici, asa ca nu ma agit sa deschid link-ul, dar sigur este ok acel ulei

      Ștergere
    2. Nu stiu cum sa ma exprim, atat de entuziasmat sunt.
      Am schimbat uleiul, am pus Elf Renaultmatic D2 (e identic cu cel din video-ul tau) - si fara niciun placebo, volanul se misca mult mai bine.
      Multumesc de tutorial, Cristi!

      Ștergere
  14. Salut,
    Eu am schimbat astazi uleiul la servo logan 1.4 din 2006 , si am folosit ELF RENOMATIC D2 , 33ron de la reprezentanta Renault . Am optat pentru acest ulei deoarece acesta este recomandat in manualul de reparație, nu știu ce diferența este între acesta si cel folosit de tine.
    Spor,

    RăspundețiȘtergere
  15. Urmariti postul 335,portocala611 rubrica schimb ulei servodirectie 1,4;1,6 si vedeti daca va coafeaza.Toata operatiunea dureaza max 10min cu vas curatat,doar capota se ridica si mai ai nevoie de un prieten.Sper sa nu se supere Cristi pe mine.

    RăspundețiȘtergere
  16. La Dacia logan:Forum informatii logan; intrebari frecvente-dacia logan sectiunea schimb ulei servodirectie la 1,4;1,6

    RăspundețiȘtergere
  17. Salut, Cristi
    Cand faceai stanga, dreapta se misca acel capat/ buson de la arc nici nu stiu cum sa-i spun.

    RăspundețiȘtergere
  18. Mai urmaresti odata tutorialul la minutul 16 : 04

    RăspundețiȘtergere
  19. Salut Cristi!
    Eu am un benzinar, 1.6 care in iarna implineste 4 ani. Am cu el 20000 de km (stiu ca este foarte mult!!!?). Crezi ca ar trebui schimbata distributia? Am inteles ca chiar daca masina nu are multi km, curelele de distributie isi pierd proprietatile in timp. Tu ce parere ai? Merci!
    Succes!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu, in cazul tau, as schimba doar cureaua dupa 5 ani

      Ștergere
  20. Ieri am schimbat si eu uleiul la servo. Dupa aproape 9 ani si 194553 km uleiul era gros si negru, iar in vasul de plastic plin de mizerie depusa. La fel si pe filtru. Uleiul folosit e cel pe care l-ai folosit si tu, iar prima impresie e fantastica. Schimbarea e radicala in bine. Multumiri pentru filmare si explicatii. Bafta!

    RăspundețiȘtergere
  21. salut,Cristi! am o problema: recent am vazut urme de ulei pe sub pompa de servodirectie si uitandu-ma mai atent am observat ca am pierderi de ulei exact pe la axul pompei de servodirectie. ce parere ai se poate reconditiona(se merita) sau de una sh ce zici? mentionez faptul ca nu am mers fara lichid servo(nivelul din vas nu a scazut), deci nu am mai avut pierderi de genul asta pana acum pt. k obisnuiesc sa o 'inspectez' saptamanal. masina e logan 1.4 mpi-2007-108000km. multumesc mult pt timpul acordat. succes in toate ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, nu stiu ce presupune acea problema. cel mai bine mergi la un mecanic, el ti-ar putea spune 100% daca este reparabil sau trebuie schimbat

      Ștergere
  22. salut
    am si eu o intrebare ...
    am un 1.5dci 2007 E4 da nu am acel vas de ulei ....
    am vasu de expansiune vasu de lichid de frana dar... altu nu am
    help pls

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ai servo electric, vasul de lichid este pozitionat sub aripa stanga fata

      Ștergere
    2. am schimbat uleiul o adevarata distractie
      l am schimbat pe la roata are un surub imposibil de desfacut dar am desfacut cele 2 suruburi de suport dupa care am desfacut suportul de pe pompa ca sa scot pompa sa o desfac sa o curat... am curatat cu motorina pompa si recipientul in pompa la rotor nu am vrut sa bag motorina ca nu stiu ce se poate intampla
      ms bafta

      Ștergere
  23. Salut.uleiul folosit de tine nu e un dexron 3?in cartea masinii stiu ca scrie dexron 2.stii cumva care e diferenta dintre cele 2?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu stiu sa-ti spun detalii. eu m-am dus la magazin si am cerut ulei de cutie pentru logan. ce este in tutorial, aia am primit

      Ștergere
  24. salut am constatat şi eu de curînd că am rămas fără ulei de servodirecție în borcan am mişcat de el şi nu se simte nimic sau mai degrabă nu se aude nimic în borcan dar pe borcan mi-a rămas o urmă unde a fost ulei în borcan dacă am rămas fară ulei se întîmplă ceva?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cel mai probabil l-ai pierdut pe undeva. verifica pe unde. dar in primul rand, completeaza cu ulei

      Ștergere
  25. mersi frumos aşa voi face voi pune ulei să văd dacă îmi merge volanul mai uşor acum merge un pic mai greu cred că din cauza asta e nu?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cel mai probabil ca nu

      Ștergere
    2. am căutat la toate magazinele ulei de servodirecție elf dar nu se mai găseşte pot pune şi castrol că am înteles că e bun şi ăsta calitate,preț aşa am înteles te rog frumos părere ta care ar fii?

      Ștergere
  26. Salut!!!am scos sita din borcan si cand lam pus inapoi lam fortat si sa rupt. Pot sa cumpar alta separat?

    RăspundețiȘtergere