Razvan Rodean "Huffy" din Sibiu a demontat si schimbat motorasul pompei de benzina din rezervor. Din fericire pentru voi, s-a hotarat sa filmeze aceasta lucrare si ii multumesc pe aceasta cale.
Spre surprinderea mea, constat ca si benzina este murdara, poate chiar mai jegoasa ca si motorina pe care o critica toti posesorii de motorizari diesel. Acum dorm mai linistit, stiu ce aveti si voi posesorii de mpi-uri prin rezervoare si instalatia de alimentare :D
Desi costa mult mai mult, recomand folosirea motoraselor originale si curatarea rezervorului in cazul in care se gasesc "balauri" ca in clip.
Jegul respectiv nu apare la benzinarele fara GPL. La cele cu GPL, chiar si cand motorul merge pe gaz, pompa de benzina functioneaza in continuare, benzina se incalzeste si isi pierge din proprietati.
Recomand celor care au GPL pe masina, sa mearga pe benzina macar 10-15 km la fiecare 100 km parcursi pe GPL. In felul acesta, se evita depunerea mizeriei in injectoare si toate problemele care rezulta in urma infundarii totale sau partiale a injectoarelor.
Spre surprinderea mea, constat ca si benzina este murdara, poate chiar mai jegoasa ca si motorina pe care o critica toti posesorii de motorizari diesel. Acum dorm mai linistit, stiu ce aveti si voi posesorii de mpi-uri prin rezervoare si instalatia de alimentare :D
Desi costa mult mai mult, recomand folosirea motoraselor originale si curatarea rezervorului in cazul in care se gasesc "balauri" ca in clip.
Jegul respectiv nu apare la benzinarele fara GPL. La cele cu GPL, chiar si cand motorul merge pe gaz, pompa de benzina functioneaza in continuare, benzina se incalzeste si isi pierge din proprietati.
Recomand celor care au GPL pe masina, sa mearga pe benzina macar 10-15 km la fiecare 100 km parcursi pe GPL. In felul acesta, se evita depunerea mizeriei in injectoare si toate problemele care rezulta in urma infundarii totale sau partiale a injectoarelor.
cine-i jegosu asta
RăspundețiȘtergerete referi la pompa de benzina, nu?!
ȘtergereAm GPL pe Logan si am si un senzor care atunci cand masina este pe gaz opreste pompa de benzina ,
RăspundețiȘtergereDoamne cata mizerie in masinuta aia :)) nu as putea sa merg asa.
Senzor sau un releu montat ulterior de cineva care te-a ajutat cu aceasta operatie?
ȘtergereLa firma care am pus instalatia sunt prieten cu patronu si m-a informat de el si la si montat.
ȘtergereIar cat tine de combinatie masina e folosita de tata , face naveta zilnic ca si mine mai mult de juma din drum este in exterior iar la 2 drumuri pe gaz unu este pe benzina.
RăspundețiȘtergereLasand la o parte faptul ca tutorialul este util, ca multi romani, sunt si un pic cusurgiu: oare la cheia care ajuta la desfacerea busonului nu era mai bine daca se suda o bucata de platband si nu se strica inca o cheie?
RăspundețiȘtergereTubulara era decalibrata, iar inelara era crapata, deci total inutile la altceva.
Ștergerecompresorul din dotare:)) (plamanii proprii)
RăspundețiȘtergere3.24 nu se poate gresi polaritatea... da, e de meserie, are limbajul! felicitari!
RăspundețiȘtergereboncaiala aia neagra se curata cu spray de frane! dizolva orice sprayul de frane!
RăspundețiȘtergere4:00, da huffy de acord cu tine, aia ieftina e mai proasta ca aia scumpa, absolut corect!
RăspundețiȘtergereDAR TINE MINTE O TREABA:
AIA IEFTINA E PROASTA, DAR SI AIA SCUMPA CUMPARATA DIN REPREZENTANTA; ESTE LA FEL CA AIA PROASTA SI IEFTINA CA REPREZENTANTELE VAND PROSTII IN CUTII ORIGINALE! sunt sigur ca stiai asta dar altii nu...
10:59, Vin si eu cu o adaugare!
RăspundețiȘtergerede fapt un proverb:
SĂ RÂZI CÂND STRÂNGI,
SĂ PLÂNGI CÂND DESFACI!
categoric, proverbul se refera la suruburi si piulite...
12.15, nu-mi place deloc cum ati probat pompa noua dar nu e problema! n-ati stropit tapiseria mea...
RăspundețiȘtergereera frumos sa adaugam care sunt simptomele pompei de benzina defecte...
1. se aude mai incet(tiuitul acela), plus ca o pompa originala tiuie mai "ascutit".
2. motorul nu se mai tureaza pana la 5-6000rpm...
3. da-n nas cand e pusa in sarcina...nu trage.
4. dar asta e pentru mecanici: se pune un T inainte de rampa de injectie, in "burta T" are o valva auto, si acolo se pune un manometru, presiunea tre sa fie intre 3,2-3,7bari!
simptoma pompei de benzina moarte:
nu se aude si nu porneste motorul.
dar daca se prezinta simptoma de mai sus, se verifica prezenta tensiunii(CU BEC de cel putin 21W nu cu voltmetru), la mufa ce o scoate huffy...
Cand au facut proba pompei puteau sa ataseze un furtun de perfuzie de vreo 30-40 cm pana intr-un borcan. Cred ca 2 luni nu se mai fumeaza in masina si se circula cu geamurile deschise. Tutorialul este util, facem exceptie la igiena din masina (daca sub bancheta era asa de multa mizerie nici nu vreau sa ma gandesc cum aratau scaunele si bordul).
RăspundețiȘtergereIti garantez ca mirosul nu ajunge in interior. Peste pompa exista acel capac cu garnitura de cauciuc, care etanseaza foarte bine, mai ales ca este presat de bancheta ;). Toata benzina care baltea acolo a fost scoasa, iar din cauza curentului de aer care se formeaza pe sub masina, pana si ultima picatura ramasa se evapora in 5-6km. Problema curateniei in masina fiecaruia nu ma priveste pe mine. In cazul de fata, desi sub bancheta era jale, restul masinutei arata destul de decent.
Ștergereamator dom'le! nu se compara cu Cristi al nostru :)
RăspundețiȘtergeree si tu acuma, de la mine nu vedeati tutorialul acesta. mie-mi pare ca omul stie ce face.
Ștergerenu stiti voi ce greu e sa faci ceva, sa te concentrezi si ce spui, sa incerci sa si explici toti pasii... nu e deloc usor :)
Recunosc ca sunt amator in tutoriale. Nu am camera, curtea si dictia lui Cristi, dar incerc sa ajut si eu cum pot ;) .
Ștergereda bravo ma...
ȘtergereMultumesc de tutorial, chiar eram curios cum se inlocuieste pompa. Nu se stie niciodata cand te lasa.
RăspundețiȘtergereCE ESTE DIFERIT LA MOTORINA? STIU PE CINEVA CARE II ARATA ERONAT NIVELUL IN BORD, DUPA RESETARE ARATA BINE DAR IAR SE DEREGLEAZA SI II ARATA MAI PUTINE LINII IN BORD. O FI DE LA ACEL PLUTITOR, CE ZICI CRISTI MERGE SA IL DESFAC SA IL CURAT... CE IMI RECOMANZI?
RăspundețiȘtergereSCRISUL CU CAPS INSEMNA CA STRIGI, asta in limbajul pe internet.
Ștergerela diesel nu este pompa de motorina, probabil este doar un plutitor. nu stiu ce sa-ti recomand, nici nu stiu cum arata in rezervor
O pavela are 5,5 litri si ramane aprinsa pana se termina cei 5,5 litri. Daca vezi 4 pavele de motorina/benzina, poti avea 22 de litri, sau 16, 5 litri si 1 lingura de benzina care iti tine aprinsa a 4-a pavela. Cel mai bine vezi nivelul in meniul de diagnosticare, iti arata in cifre nivelul benzinei cu tot cu rezerva.
ȘtergereBun tutorialul.
RăspundețiȘtergereSalut! Stiu ca nu ești de meserie mecanic dar poate se pricepe cineva sau a mai pățit ca si mine si ma poate lamuri si pe mine . am un Logan 1.5 diesel 65 cai acuma o luna din senin in timpul mersului o început sa bata motori ! Am dus mașină la reparat o desfacut-o pietoni 4 topit supapa de evacuare arsa . am băgat tot nou in ea segmenți piston bucsat bloc ghid toate supape alt injector la pietoni 4 după 600 de km același problema ! Ma poate ajuta cineva de la ce sa fie ms anticipat
RăspundețiȘtergeres-a blocat injectorul pe deschis, de acolo topirea pistonului si a supapei.
Ștergerecel mai probabil pompa de injectie iti face span ceea ce duce la uzarea injectorului care se blocheaza
După prima topire am desfăcut rezervorul ii curat ca lacrima filtru de motorina la fel si pompa ii ranforsata nu stiu daca am scris bine ! Si chiar așa ghinion sa am de 2 ori pe același piston dar cu alt injector !
RăspundețiȘtergereatunci ai pe altundeva o problema, injectorul a ramas pe deschis si nu are voie.
ȘtergereAșa bănuiesc si eu dar nu stiu de unde sa încep ca o fac si pățesc la fel ! Problema ii ca nu ii arata pe calculator nici o eroare pe vreun injector ! Se poate sa fie din calculator sa îmi tina injectorul blocat?
RăspundețiȘtergeren-am idee ce se intampla acolo :(
ȘtergereOk mersi oricum de ajutor ! :)
RăspundețiȘtergereOk mersi oricum de ajutor ! :)
RăspundețiȘtergereMultumiri Huffy si Cristi pentru aceasta colaborare.
RăspundețiȘtergereAm o intrebare si anume - filtrul acela "alb" pe care l-ati montat (inlocuit) - cum se numeste si de unde anume l-ati luat?
Cel in forma de "cartus" - e ok, l-am gasit, depistat :)
Deasemenea, ce fel de instalatie avem pe MPI-urile Logan - am vazut ca ar fi doua specificatii pe site-urile care vand toata pompa de combustibil si anume
1) - pt. vehicule fara sistem retur combustibil
2) - pt. vehicule cu sistem retur combustibil
Multumiri
Deasemenea, cum - unde găsim acea pompa / sita? Ce producător recomandați? Multumiri!
RăspundețiȘtergereai incercat la magazinele de piese auto? :)
Ștergerebuna ...am un logan din 2005 pe benzina...nu am umblat deloc la pompa,la rezervor sau pe unde tine de alimentarea motorului....problema e ca de ceva timp nu se mai aude cand amorseaza pompa(acel bazait)...deci cand pun contactul nu se aude nimic... masina porneste..merge...dar nu se mai infinge...si ia un tremurat atunci cand o accelerez sau cand dau in mansalier ai pute sa-mi dai vreun sfat...sa fie motorasul..
RăspundețiȘtergerema indoiesc ca ar fi motorasul de vina, altfel nu ti-ar porni motorul. benzina este impinsa din rezervor catre injectie, nu trage injectia benzina.
Ștergereprobabil nu o auzi tu, dar sigur functioneaza. popsibil sa nu functioneze la capacitatea normala, face o presiune mai mica, posibil...
multumesc mult...am sa revin cu rezolvarea dupa ce contactez un meserias.....dar dupa experienta ta ar putea sa fie infundata (opturata)sita aia de la pompa .. ma gandesc ..poate.nu impinge asa cum ar trebui....eu nu am curatat rezervorul niciodata....
RăspundețiȘtergeredesi nu pare, eu nu sunt mecanic auto, deci nu am experienta :)
Ștergerese gaseste sita de cumparat?
RăspundețiȘtergereSalut CRiS!
RăspundețiȘtergereAm o problema cu indicatorul de motorina de ceva timp, la punerea contactului martorul din bord licareste de cateva ori, si ramane aprins. nu imi indica nicio liniuta de nivel al motorinei chiar daca am si plinul. Mentionez ca masurat la iesirea din plutitor am de la 8 la 9.5 V in functie de pozitia lui. Am dat reset de bord, curatat contactele de la mufa ce iese din plutitor si tot nimic. Ai idee ce ar putea fi ?
Multumesc anticipat, o zi frumoasa!
Am rezolvat, plutitorul are un arculet cu rolul de conductor, aparent era oxidat si nu-si mai facea treaba, l-am inlocuit si merge perfect .
Ștergere:)
Ștergereeste bine ca ai rezolvat, eu chiar nu stiam ce sa-ti spun ;)
de 2 saptamani am aceeasi problema si eu, mai exact unde se afla acel arculet? ai scos plutitorul din rezervor?
ȘtergereWhat is the pressure of the new pump motor (bar)?
RăspundețiȘtergere3.5 bar
ȘtergereThank you
Ștergere