Inlocuit motoras pompa benzina

Razvan Rodean "Huffy" din Sibiu a demontat si schimbat motorasul pompei de benzina din rezervor. Din fericire pentru voi, s-a hotarat sa filmeze aceasta lucrare si ii multumesc pe aceasta cale.
Spre surprinderea mea, constat ca si benzina este murdara, poate chiar mai jegoasa ca si motorina pe care o critica toti posesorii de motorizari diesel. Acum dorm mai linistit, stiu ce aveti si voi posesorii de mpi-uri prin rezervoare si instalatia de alimentare :D
Desi costa mult mai mult, recomand folosirea motoraselor originale si curatarea rezervorului in cazul in care se gasesc "balauri" ca in clip.
Jegul respectiv nu apare la benzinarele fara GPL. La cele cu GPL, chiar si cand motorul merge pe gaz, pompa de benzina functioneaza in continuare, benzina se incalzeste si isi pierge din proprietati.
Recomand celor care au GPL pe masina, sa mearga pe benzina macar 10-15 km la fiecare 100 km parcursi pe GPL. In felul acesta, se evita depunerea mizeriei in injectoare si toate problemele care rezulta in urma infundarii totale sau partiale a injectoarelor.


60 de comentarii:

  1. Am GPL pe Logan si am si un senzor care atunci cand masina este pe gaz opreste pompa de benzina ,
    Doamne cata mizerie in masinuta aia :)) nu as putea sa merg asa.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Senzor sau un releu montat ulterior de cineva care te-a ajutat cu aceasta operatie?

      Ștergere
    2. La firma care am pus instalatia sunt prieten cu patronu si m-a informat de el si la si montat.

      Ștergere
  2. Iar cat tine de combinatie masina e folosita de tata , face naveta zilnic ca si mine mai mult de juma din drum este in exterior iar la 2 drumuri pe gaz unu este pe benzina.

    RăspundețiȘtergere
  3. Lasand la o parte faptul ca tutorialul este util, ca multi romani, sunt si un pic cusurgiu: oare la cheia care ajuta la desfacerea busonului nu era mai bine daca se suda o bucata de platband si nu se strica inca o cheie?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tubulara era decalibrata, iar inelara era crapata, deci total inutile la altceva.

      Ștergere
  4. compresorul din dotare:)) (plamanii proprii)

    RăspundețiȘtergere
  5. 3.24 nu se poate gresi polaritatea... da, e de meserie, are limbajul! felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  6. boncaiala aia neagra se curata cu spray de frane! dizolva orice sprayul de frane!

    RăspundețiȘtergere
  7. 4:00, da huffy de acord cu tine, aia ieftina e mai proasta ca aia scumpa, absolut corect!
    DAR TINE MINTE O TREABA:
    AIA IEFTINA E PROASTA, DAR SI AIA SCUMPA CUMPARATA DIN REPREZENTANTA; ESTE LA FEL CA AIA PROASTA SI IEFTINA CA REPREZENTANTELE VAND PROSTII IN CUTII ORIGINALE! sunt sigur ca stiai asta dar altii nu...

    RăspundețiȘtergere
  8. 10:59, Vin si eu cu o adaugare!
    de fapt un proverb:
    SĂ RÂZI CÂND STRÂNGI,
    SĂ PLÂNGI CÂND DESFACI!
    categoric, proverbul se refera la suruburi si piulite...

    RăspundețiȘtergere
  9. 12.15, nu-mi place deloc cum ati probat pompa noua dar nu e problema! n-ati stropit tapiseria mea...
    era frumos sa adaugam care sunt simptomele pompei de benzina defecte...

    1. se aude mai incet(tiuitul acela), plus ca o pompa originala tiuie mai "ascutit".
    2. motorul nu se mai tureaza pana la 5-6000rpm...
    3. da-n nas cand e pusa in sarcina...nu trage.
    4. dar asta e pentru mecanici: se pune un T inainte de rampa de injectie, in "burta T" are o valva auto, si acolo se pune un manometru, presiunea tre sa fie intre 3,2-3,7bari!
    simptoma pompei de benzina moarte:
    nu se aude si nu porneste motorul.
    dar daca se prezinta simptoma de mai sus, se verifica prezenta tensiunii(CU BEC de cel putin 21W nu cu voltmetru), la mufa ce o scoate huffy...

    RăspundețiȘtergere
  10. Cand au facut proba pompei puteau sa ataseze un furtun de perfuzie de vreo 30-40 cm pana intr-un borcan. Cred ca 2 luni nu se mai fumeaza in masina si se circula cu geamurile deschise. Tutorialul este util, facem exceptie la igiena din masina (daca sub bancheta era asa de multa mizerie nici nu vreau sa ma gandesc cum aratau scaunele si bordul).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti garantez ca mirosul nu ajunge in interior. Peste pompa exista acel capac cu garnitura de cauciuc, care etanseaza foarte bine, mai ales ca este presat de bancheta ;). Toata benzina care baltea acolo a fost scoasa, iar din cauza curentului de aer care se formeaza pe sub masina, pana si ultima picatura ramasa se evapora in 5-6km. Problema curateniei in masina fiecaruia nu ma priveste pe mine. In cazul de fata, desi sub bancheta era jale, restul masinutei arata destul de decent.

      Ștergere
  11. amator dom'le! nu se compara cu Cristi al nostru :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. e si tu acuma, de la mine nu vedeati tutorialul acesta. mie-mi pare ca omul stie ce face.
      nu stiti voi ce greu e sa faci ceva, sa te concentrezi si ce spui, sa incerci sa si explici toti pasii... nu e deloc usor :)

      Ștergere
    2. Recunosc ca sunt amator in tutoriale. Nu am camera, curtea si dictia lui Cristi, dar incerc sa ajut si eu cum pot ;) .

      Ștergere
  12. Multumesc de tutorial, chiar eram curios cum se inlocuieste pompa. Nu se stie niciodata cand te lasa.

    RăspundețiȘtergere
  13. CE ESTE DIFERIT LA MOTORINA? STIU PE CINEVA CARE II ARATA ERONAT NIVELUL IN BORD, DUPA RESETARE ARATA BINE DAR IAR SE DEREGLEAZA SI II ARATA MAI PUTINE LINII IN BORD. O FI DE LA ACEL PLUTITOR, CE ZICI CRISTI MERGE SA IL DESFAC SA IL CURAT... CE IMI RECOMANZI?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. SCRISUL CU CAPS INSEMNA CA STRIGI, asta in limbajul pe internet.
      la diesel nu este pompa de motorina, probabil este doar un plutitor. nu stiu ce sa-ti recomand, nici nu stiu cum arata in rezervor

      Ștergere
    2. O pavela are 5,5 litri si ramane aprinsa pana se termina cei 5,5 litri. Daca vezi 4 pavele de motorina/benzina, poti avea 22 de litri, sau 16, 5 litri si 1 lingura de benzina care iti tine aprinsa a 4-a pavela. Cel mai bine vezi nivelul in meniul de diagnosticare, iti arata in cifre nivelul benzinei cu tot cu rezerva.

      Ștergere
  14. Salut! Stiu ca nu ești de meserie mecanic dar poate se pricepe cineva sau a mai pățit ca si mine si ma poate lamuri si pe mine . am un Logan 1.5 diesel 65 cai acuma o luna din senin in timpul mersului o început sa bata motori ! Am dus mașină la reparat o desfacut-o pietoni 4 topit supapa de evacuare arsa . am băgat tot nou in ea segmenți piston bucsat bloc ghid toate supape alt injector la pietoni 4 după 600 de km același problema ! Ma poate ajuta cineva de la ce sa fie ms anticipat

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. s-a blocat injectorul pe deschis, de acolo topirea pistonului si a supapei.
      cel mai probabil pompa de injectie iti face span ceea ce duce la uzarea injectorului care se blocheaza

      Ștergere
  15. După prima topire am desfăcut rezervorul ii curat ca lacrima filtru de motorina la fel si pompa ii ranforsata nu stiu daca am scris bine ! Si chiar așa ghinion sa am de 2 ori pe același piston dar cu alt injector !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. atunci ai pe altundeva o problema, injectorul a ramas pe deschis si nu are voie.

      Ștergere
  16. Așa bănuiesc si eu dar nu stiu de unde sa încep ca o fac si pățesc la fel ! Problema ii ca nu ii arata pe calculator nici o eroare pe vreun injector ! Se poate sa fie din calculator sa îmi tina injectorul blocat?

    RăspundețiȘtergere
  17. Multumiri Huffy si Cristi pentru aceasta colaborare.

    Am o intrebare si anume - filtrul acela "alb" pe care l-ati montat (inlocuit) - cum se numeste si de unde anume l-ati luat?
    Cel in forma de "cartus" - e ok, l-am gasit, depistat :)

    Deasemenea, ce fel de instalatie avem pe MPI-urile Logan - am vazut ca ar fi doua specificatii pe site-urile care vand toata pompa de combustibil si anume
    1) - pt. vehicule fara sistem retur combustibil
    2) - pt. vehicule cu sistem retur combustibil

    Multumiri

    RăspundețiȘtergere
  18. Deasemenea, cum - unde găsim acea pompa / sita? Ce producător recomandați? Multumiri!

    RăspundețiȘtergere
  19. buna ...am un logan din 2005 pe benzina...nu am umblat deloc la pompa,la rezervor sau pe unde tine de alimentarea motorului....problema e ca de ceva timp nu se mai aude cand amorseaza pompa(acel bazait)...deci cand pun contactul nu se aude nimic... masina porneste..merge...dar nu se mai infinge...si ia un tremurat atunci cand o accelerez sau cand dau in mansalier ai pute sa-mi dai vreun sfat...sa fie motorasul..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ma indoiesc ca ar fi motorasul de vina, altfel nu ti-ar porni motorul. benzina este impinsa din rezervor catre injectie, nu trage injectia benzina.
      probabil nu o auzi tu, dar sigur functioneaza. popsibil sa nu functioneze la capacitatea normala, face o presiune mai mica, posibil...

      Ștergere
  20. multumesc mult...am sa revin cu rezolvarea dupa ce contactez un meserias.....dar dupa experienta ta ar putea sa fie infundata (opturata)sita aia de la pompa .. ma gandesc ..poate.nu impinge asa cum ar trebui....eu nu am curatat rezervorul niciodata....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. desi nu pare, eu nu sunt mecanic auto, deci nu am experienta :)

      Ștergere
  21. Salut CRiS!
    Am o problema cu indicatorul de motorina de ceva timp, la punerea contactului martorul din bord licareste de cateva ori, si ramane aprins. nu imi indica nicio liniuta de nivel al motorinei chiar daca am si plinul. Mentionez ca masurat la iesirea din plutitor am de la 8 la 9.5 V in functie de pozitia lui. Am dat reset de bord, curatat contactele de la mufa ce iese din plutitor si tot nimic. Ai idee ce ar putea fi ?

    Multumesc anticipat, o zi frumoasa!


    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am rezolvat, plutitorul are un arculet cu rolul de conductor, aparent era oxidat si nu-si mai facea treaba, l-am inlocuit si merge perfect .

      Ștergere
    2. :)
      este bine ca ai rezolvat, eu chiar nu stiam ce sa-ti spun ;)

      Ștergere
    3. de 2 saptamani am aceeasi problema si eu, mai exact unde se afla acel arculet? ai scos plutitorul din rezervor?

      Ștergere
    4. Salut ! Si eu am aceeasi problema cu beculetul care clipeste,dupa care ramane aprins.Ne poti spune te rog de unde ai luat acel arculet? Iti multumesc !

      Ștergere
    5. omul a scris destul de clar ca acel arculet era oxidat, nu a luat nimic de niciunde...
      trebuie sa ridici bancheta spate, scoti capacul mare si negru, cu cheia speciala slabesti piulita, scoti mufele de la conducte, scoti afara plutitorul si acolo rezolvi problema

      Ștergere
  22. What is the pressure of the new pump motor (bar)?

    RăspundețiȘtergere
  23. Care sunt simptomele defectarii pompei de benzina / motorasului? De ceva timp, loganul meu 1.4 mpi nu se mai infige si tremura la decelerari in loc sa se reduca frumos viteza...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. in primul rand porneste foarte greu, n-are putere.
      scuze de raspunsul tarziu, blogul s-a hotarat sa nu ma mai informeze de comentariile noi :(

      Ștergere
  24. Salut am si eu o intrbare am un logan 1.4 2005 si gpl imi porneste foarte greu la prima pornire si dupa porneste usor in schimb pe benzina cind accelerez imi da in nas am ramas fara benzina odata ar putea fi de la pompa de benzina

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, pornirea se face doar pe benzina. posibil sa ai benzina proasta, posibil a fie praf pompa de benzina.
      scuze de raspunsul tarziu, blogul s-a hotarat sa nu ma mai informeze de comentariile noi :(

      Ștergere
    2. Salut.am un logan 1.6 mpi pe care am montat recent gpl.Dupa 2 luni doar dimineata nu mai porneste la prima cheie.am schimbat motorasul d e la pompa de benzina dar degeaba.mecanicul a spus ca trebui schimbat tot corpul ca ar avea incorporata o supapa de sens care e defecta.asa o fii?

      Ștergere
    3. Salut, sau este benzina veche in rezervor. Sau ai circulat mult pe gpl și s-au modificat adaptivii din ECU, moment în care merge prost pe benzina.
      Multi de sau

      Ștergere
  25. Buna .revin cu loganu pe gpl care nu mai porneste pe benzina(dupa doua luni montare gpl).zilele trecute am pornit direct pe gpl si a mers.am curatat injectoarele (benzina) cu sprai de carburator,si tot nu vrea sa porneasca din prima pe benzina.când am d e montat rampa de injectoare am vrut niste benzina.am pus contactul iar la c a patul conductei ce intra in rampa benzina curgea incet,ma asteptam sa ț âsnesca.să fie asta cauza pornirii greoaie pe benzina????(doar când e rece afara).trebui alta pompa?desi am schimbat motorasul si supapa de refulare din corpul pompei. Marius.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, nu stiu eu ce se intampal pe acolo. cert este ca benzina trebuia sa ia cu presiune mare

      Ștergere
  26. Buna doar o intrebare am schimbat pompa de benzina la Logan 1.4 si in 5 minute sa defectat si cea noua care ar fi cauza Si care este siguranta poate sa fi ars sau releul Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, pune si tu o virgula, un punct, orice pe acolo ca sa nu fiu nevoit sa citesc de 3 ori acelasi text ca sa inteleg ce scrie.
      n-am eu de unde sa stiu de ce s-a ars pompa, poate sa fie de calitate proasta.
      siguranta este in cutia neagra de langa baterie. depinde de anul fabricatiei, ori este amplasat sub cutia metalica roata in jurul bateriei, ori in stanga bateriei pozitionata pe aripa stanga. nu stiu exact care este siguranta, le verifici pe toate, sunt vreo 2-3-4 de toate

      Ștergere