Schimbat bucse bara stabilizare

Am cumparat din toamna lui 2011 toate piesele necesare pentru directie. Desi la ITP mi-au spus ca totul este conform, de cateva saptamani am inceput sa simt o lipsa de precizie in directie, dar nu aveam nici un fel de bataie in volan sau macar sa o aud.
Asa ca m-am pus si-am schimbat toata directia, printre care si bucsele de la bara stabilizatoare. Operatiune efectuata pe cand aveam 94.000km.
De precizat ca este de preferat sa schimbi aceste bucse deodata cu bielele de la bara stabilizatoare.
Multumiri lui Marius pentru sprijinul acordat.
Si daca tot suntem aici, sa va pun si cateva poze ca sa intelegeti ce insemna o bucsa cu adevarat uzata


112 comentarii:

  1. Imi place tutorialul....tu nu tiai pus protectii la discurile de frana :P....deci sa inteleg ca la final o sa ai tot "trenul" fata complet schimbat, asa este?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. in timisoara e 160lei bucata, deci nu dau banii pe "prostii", desi sunt foarte foarte utile la mine, eu chiar incalzesc franele.
      "trenul" e schimbat de vre-o 2 luni :P. un tutorial pe saptamana. daca le fac publice pe toate intr-o zi si nu mai pun nimic 2 saptamani, incepe lumea sa ma faca putoare :(

      Ștergere
    2. Hmm....dpdv al racirii acele protectii sunt chiar vax....mai degraba iti iei un lichid de frana-racing- cu pct de fierbere mai ridicat decat cel original si eventual un radiator pt lichid.....mam gandit eu ca e schimbat de mult, cat tea ajuns toata treaba?

      Ștergere
    3. gresit total! colegul a simtit instant diferenta la franare cu acea protectie. in plus, protectia e si pentru apa. ai discurile fierbinti, dai in balta si roata din dreapta arunca apa pe discul din stanga si invers. ovalizarea discurilor e iminenta.
      1000lei toata directia + bieleta anti rasturnare + ferodourile roti spate

      Ștergere
    4. Crezi ?....treaba cu ovalizarea da, insa la racire prea putin, nu au carenajele facute optim ca sa traga curentul de aer....imi par mai mult ca ecrane care radiaza caldura inapoi pe disc....insa daca tu zici ca se simte, te cred

      Ștergere
    5. cum adica protectii la discurile de frana? ce sunt astea?

      Ștergere
    6. uitate la pozele de aici http://rides.webshots.com/photo/2068053700101255169sUFXjV

      Ștergere
  2. Pipo-papa-pipo-pepo-pipo-papa-pipa-ro la 8:30 :)) Lasand glumele , folositor tutorialul(ca toate celelalte :D )

    RăspundețiȘtergere
  3. Salut Cris! Daca schimb numai bucsile si bieletele de la bara stabilizatoare trebuie refacuta geometria rotilor? Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce stabileste bara asta ??? Vroiam doar sa precizez ca eu nu am mai pus la loc pilitele de 10 ptr ca am intrebat un baiat care munceste la un service autorizat Dacia si a spus ca nu are nici un rol piulita aia, doar sa nu iti cada bara in cap cand destrangi suruburile de 18... din contra se afla dupa suruburile de 18 si o taie cu flexul sa nu se mai chinuie la destrangere, ca prima faza inaintea schimbarii bucselor se mai pot lovii sanatos cu ciocanul clemele alea de metal ca sa preseze mai bine bucsa sa nu iti mai trancane, nici decum lipsa de precizie in directie. Numai bine Gabriel GL

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. gresit! este de ghidaj si de pozitionare mai usor a acelei bucati de metal.
      stiu ca in service nu mai pun acele piulite, dureaza prea mult

      Ștergere
    2. gabi dute la alt service.........................

      Ștergere
  5. Nu Anonim, decat 0,01 mm dar cu timpul se aseaza :))

    RăspundețiȘtergere
  6. manusile ? unde sunt manusile :) iar te-ai murdarit pe maini :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Gabriel, bara asta "stabilește" stabilizarea mașinii; stabilizează, măi omule nu stabilește !
    Mulțumiri Cristi !

    RăspundețiȘtergere
  8. salut cris... frumos lucrat...app, nu ti.e mai usor sa lucrezi in garaju` cu "groapa" ?? :)) app2, dak iese la vot tutorialu` cu racorirea vrei sa le explici la baieti cum sa mearga cu G.D. in loc de A.C. :D ? respect

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu e mai usor in groapa. e plina cu apa, nu e lumina, murdar :P
      G.D. ? W.T.F.?

      Ștergere
    2. g.d. - geam deschis :))))

      Ștergere
    3. Tare faza cu GD :))

      Ștergere
  9. De cateva zile mi se aude un tacanit puternic. mi`a zis cineva ce e posibil un rulmen :-? ..sti cumva ce ar putea avea?.. ai intaminat de astea ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. rulmentul huruie, nu țăcăne

      Ștergere
    2. relment spart...tacane ca si cum ai fii agatat o sirma si o invirte roata

      Ștergere
    3. vezi si tu daca se incinge vreo janta

      Ștergere
  10. nu stiu dar instinctul meu imi spune ca "racorire daca n-ai AC" e ceva funny:)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cred k cris o sa deschida geamurile si o sa dea parbrizul jos ,apoi o sa spriteze,in functie de nevoia de racorire mai mult sau mai putin!!!
      atentie cris sa nu folosesti apa prea rece,de preferat de la frigider.....!

      Ștergere
  11. cam care e viteza maxima la logan 1.4?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. viteza lumini plus un warp

      Ștergere
    2. nu este indicat sa prinzi viteza aia

      Ștergere
    3. daca ai 1.4mpi este un "must", macar atat

      Ștergere
    4. la 1.4 viteza maxima este 161 km/h :))dar ajungi ffff greu la ea:))

      Ștergere
    5. ba ajungi la 182km/h,mai greu dar ajungi

      Ștergere
    6. eu am ajuns la 160 repede...mai mult...nu am avut drumul necesar 1.4mpi stock

      Ștergere
  12. votati geam electric pe direct !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. votati racoare fara AC, e un tutorial care nu va ajuta cu nimic :D

      Ștergere
  13. unde pot gasi si eu un cablu de antena radio pentu logan? si vreau sa mai stu daca se poate gasi separat mufa aia rf care e conectata in aparat?

    RăspundețiȘtergere
  14. magazinele de profi vand respectiva mufa RF

    RăspundețiȘtergere
  15. daca ai de parcurs un drum lung si ai doua posibilitati, doua cai: una mai scurta, dar cu asfatul cam denivelat, si una mai lunga dar cu asfaltul fara denivelari. si trebuie sa parcurgi mereu acest drum, cum e mai avantajos, sa o iei pe drumul mai scurt cu denivelari, deci sa consumi mai putin carburant, dar sa si uzezi mai repede suspensiile (deci cheltuiala), sau sa o iei pe drumul mai lung,neted, deci consum mai mare de combustibil dar si solicitare mult mai mica in absenta denivelarilor...
    ce zici?...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. in cazul tau, depinde ce diferenta este la numarul de km.
      eu intotdeauna voi alege drumul mai rapid

      Ștergere
    2. diferenta exagerat de mare nu e, dar totusi. si sincer sa fiu e chiar un pic placut sa mergi tare pe ala mai denivelat, te simti ca la raliu, dar ma intreb daca in felul asta trebuie sa inlocuiesc mult mai repede bucsi, pivoti etc.

      Ștergere
    3. deci le dai in gura la bucse si alte subansamble de la directie si te astepti sa tina aproape la fel de mult ca si cum ai merge pe drum mai bun? :D
      alege intotdeauna drumul mai rapid, in acest fel scapi de alesul intre drum bun/denivelari

      Ștergere
    4. =))unde in Romania este un drum neted:)))

      Ștergere
    5. am gasit eu unu. ce-oi zice, ca sunt prost sa spun, a?

      Ștergere
    6. :))))) si eu stiu un drum neted :D

      Ștergere
  16. hei criss, etrierul de la roata din stanga imi are joc adica :-?? chestia aia care contine pistonasul are unpik de joc, cand apas frana nu mai are nici un joc, jocul nu e mare, dar totusi exista, daca lovesc in roata se aude, trebuie schimbat etrierul?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. etrierul e format din 3 piese. furca ce este prinsa pe fuzeta, partea fixa a etrierului si partea mobila a etrierului.
      deci partea "capac" a etrierului trebuie sa fie mobila, altfel franarea n-ar mai putea fi posibila.
      tu de fapt auzi placutele care lovesc discul de frana, nu etrierul ;)
      dai jos partea mobila, scoti placutele, scoti acele table si le indoi ca sa fie mai fixe. si cam atat

      Ștergere
    2. defapt aud cum bate partea mobila in placute:-??, ms

      Ștergere
    3. de fapt n-ai citit ce am scris eu "tu de fapt auzi placutele care lovesc discul de frana"

      Ștergere
    4. :)))), ms, acuma ma duc sa vad ce pot face, p.s. masina e pe butuci in curte

      Ștergere
  17. ba fratilor ce v-o placea atat de mult sa votati tutoriale fara importanta cand exista tutoriale care chiar merita postate. ce dreaq pana akm 5-6 ani pana sa apara logan sau alte masini Dacia cu AC cu ce pana mea face-ai aer in masina simplu deschizi geamul trapa in cazul in care ai. a-ti uitat cand merge-ati k geamurile deschise si tot cald era akm toti cu ac. votati fratilor tutorialul cu geamul pe direct. in plm mea nu va-ti saturat de atatia ani sa tot baga-ti cheia in contact sa poti deschida un amarat de geam. eu sunt de parere k aceste tutoriale trebuie intr-adevar facute si puse in aplicare nu cum sa bagi cheia in contact sau cum sa scoti capacul de la sigurante.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da ar trebui sa la posteze p-amandoua!

      Ștergere
  18. Salut.. Vroiam sa te intreb si eu dak ai idee dc nu mi se mai aprinde martorul de faza scurta in bord? dak te-ai mai intalnit cu asemenea prb..ledul l-am verificat,chiar si schimbat si tot nu merge.. ma gandesc k o fi vro siguranta sau cva.. dar nu stiu kre siguranta si unde o pot gasi..

    Rog si eu cine stie sa ma ajute! ms.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca stiam, iti raspundeam deja. nu ai siguranta doar pentru acel led, e absurd. dar daca chiar e siguranta, nu-ti mrge nici faza scurta

      Ștergere
  19. "Racorire daca nu ai ac" eu zic sa il bagi de saptamana asta pana nu e prea tarziu si se inregistreaza primele decese:))). Sal CRIS si numai bine. multumim pentru tot ce faci!!!

    RăspundețiȘtergere
  20. sa faci si un tutorial cu montare trapa logan, stiu ca e mai complex, dar e bestial.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. anonim iti zic eu ca nu o sa vezi nikiodata un asemenea tutorial de la cristi. e prea complex si cred k niki nu i-ar sta bn k e bombat plafonul si e greu de pozitionat rama trapei. in orice caz iti garantez k nu va face nikiodata

      Ștergere
    2. se poate face :D
      1800euro la reprezentanta Renault, garantie si toate cele. 2500euro omologarea la RAR :))
      deci daca e cineva amator sa doneze aceasta suma, fac tutorialul ;)

      Ștergere
    3. http://www.autofun.ro/vand-dacia-logan-tuning-vanzari-auto-autoturisme-dacia-11165/
      oare asta atat sa fi dat?

      Ștergere
    4. http://www.google.ro/imgres?q=dacia+logan+cu+trapa&um=1&hl=ro&sa=N&biw=1280&bih=923&tbm=isch&tbnid=IcwSetHg7UYOEM:&imgrefurl=http://www.autofun.ro/vand-dacia-logan-tuning-vanzari-auto-autoturisme-dacia-11165/&docid=3pFPXU3Y14IKlM&imgurl=http://www.autofun.ro/anunt-vand-dacia-logan-tuning-vanzari-auto-autoturisme-dacia-11165-294.jpg&w=294&h=220&ei=3xz7T6bBCuqn4gT41JnlBg&zoom=1&iact=hc&vpx=899&vpy=300&dur=206&hovh=176&hovw=235&tx=91&ty=95&sig=102929576617099266023&page=1&tbnh=131&tbnw=164&start=0&ndsp=30&ved=1t:429,r:10,s:0,i:100
      primul link nu merge...

      Ștergere
    5. cu 2500 euro iti mai cumperi o masina :))

      Ștergere
    6. Anonim: ala e cocalarism ca la dacia 1310. dupa 2-a ani incepe sa-ti intre apa in masina. eu ziceam de solutia corecta, cea frumos implementata de zici ca acolo a fost proiectata. tu taiat cu foarfeca de tabla, trantit un cheder si o sticla deasupra.

      Ștergere
  21. Cris,imi rsp si mie te rog dak sti? la com de la ora 17:30

    RăspundețiȘtergere
  22. racorire daca n ai ac... precis arunca vreunu o galeata de apa rece pe Cris

    RăspundețiȘtergere
  23. daca ajungi des cu loganul pe benzina la 4000-5000 rpm, dauneaza motorului?
    si franele de motor mai violente dauneaza? de ex. mergi tare cu treapta 5, si dai a 4-a.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca ajungi des nu e problema ideea este sa nu stai prea mult la acele turatii, franele de motor dauneaza in timp ambreiajului.

      Ștergere
    2. daca ai 150km/h in treapta 5 si dai a 4-a, fi sigur ca strici grav una alta.
      dar sa zicem ca ai 100km/h in treapta 5 si bagi in treapta a 4-a, nu prea are nimic in afara de uzura ambreiaj. oricum, fa asa si ai sa auzi ce urat face toata masina, deci nu e indicat sa fi agresiv cu frana de motor.

      Ștergere
    3. si in plus e mai ieftin sa schimbi placutele decat sa umbli la ambreiaj prea des

      Ștergere
  24. Multumesc. Imi place ca avem 2 tutoriale intr-unul sigur :)

    RăspundețiȘtergere
  25. De ce ai mai lasat la vot bucse bara stabilizatoare daca numai ce ai postat tutorialul??? Deja 5 afafici l-au si votat :D

    RăspundețiȘtergere
  26. sal cristi knd faci un tutorial cum se monteaza pilot automat?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cand imi face cineva cadou o scula dinasta, am sa fac
      http://www.comfortauto.ro/home.html?page=shop.browse&category_id=40
      penca io nu o sa dau atatia amar de bani pe un cruise control :)

      Ștergere
    2. Nu trebuie cine stie ce tutorial pentru pilot automat. Pe scurt trebuie doar sa te filmezi cum bei 1 litru de vodka si gata... esti pe pilot automat.

      Ștergere
    3. dar nu este recomandat, ba chiar este contra indicat

      Ștergere
  27. salut, dc nu ai folosit o cheie de 10 cu clicket?

    RăspundețiȘtergere
  28. eu nu am bara stabilizatoare deoarece am cumparat ph2 dupa 2009. Cei care aveti si ati condus si ph2 simtiti o diferenta? cei de la Dacia zic ca nu afecteaza siguranta in viraje pt ca au montat amortizoare cu aer si arcuri mai tari: "Referitor la solicitarea dumneavoastra va informam ca automobilul comandat de dumneavoastra nu are in dotare bara stbilizatoare.

    Pentru a satisface o gama cat mai larga de prestatii /preturi producatorul Dacia a diversificat produsele sale pe mai multe niveluri de echipare.
    Va precizam ca prezenta sau nu, pe diversele versiuni a barei stabilizatoare nu prezinta impact asupra securitatii autoturismului.

    Versiunile care nu sunt echipate cu bare stabilizatoare, corespund reglementarilor europene in vigoare privind siguranta circulatiei pe drumurile publice."

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. adevarat, cei care au bara stabilizatoare e doar pusa ca sa aiba masina greutate maimare si un consum mai crescut. ce delicat ti-au spus ca au facut reduceri de costuri...
      vestea buna e ca-ti poti monta ulterior fara probleme. iti recomand sa pui

      Ștergere
  29. dar daca sunt bucsele uzate iti afecteaza si directia? la mine trebe sa le schimb si abucsele de la bara .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. afecteaza directia in ce sens? auzi sunete si nu mai e stabila masina/directia

      Ștergere
  30. SALUT
    UN TUTORIAL CU SCHIMBAT CUREA DE DISTRIBUTIE LA LOGAN 1.6 8 VALVE AR FI BUN

    RăspundețiȘtergere
  31. hello, I can change it for amateur , And the timing belts are not a tutorial

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. no tutorial for timing belt, i will not do that tutorial.

      Ștergere
  32. salut..am un logan 1,6 16v din 2007..vreau sa stiu ce trebuie sa schimb(capitolu mecanica ma bate cu 2-0) , sa scap de zgomotul ala ciudat(bucse capete de bara etc) nu e un zgomot foarte nasol dar ma deranjeaza.un prieten mi-a spus ca m-au lasat bucsele.imi poti spune te rog cate bucse imi trebuie si cam cat m-ar ajunge sa le schimb pe toate la un service, un pret aproximativ :D ms frumos

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pai n-ai de unde sa stii de la ce este pana nu verifici. eu zic ca e de la capetele de bara

      Ștergere
  33. cristi ti-a dat vreun simptom??? adica iti batea ceva p acolo????

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu am schimbat toate piesele de la directie in aceiasi zi.
      pe la denivelari se aud niste batai de la aceste bucse daca's uzate

      Ștergere
  34. Trebuie schimbate neaparat bucsele de la bara stabilizatoare (cauciucurile de pe mijloc si suruburile de la capete)? Ce se poate intampla daca sunt uzate si nu sunt inlocuite?
    Eu le-am inlocuit la 44.000 km si nu simt vreo diferenta, decat in bugetul personal.
    Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca sunt uzate si nu sunt inlocuite, vei auzi cum bate. daca n-ai auzit nici o bataie, le-ai schimbat cam dijaba

      Ștergere
    2. Eh, degeaba nu cred ca le-am schimbat. Orice piesa inlocuita este binevenita. Mai ales suruburile de la capete (unii le zic bielete antiruliu) aveau partile de cauciuc tocite si deformate.

      Ștergere
    3. si bieleta antirului este corect zis. deformarea apare in timp, cauciucul imbatraneste si nu mai amortizeaza socuri, atunci apar sunete care sunt mai infundate

      Ștergere
    4. La motorul diesel se simt in volan vibratii ciudate, mai ales cand pleci din ambreiaj de pe loc, fie dupa ce schimbi treapta a 2-a la viteza mai mica si motorul este putin subturat.
      De la ce pot fi aceste vibratii: din zona motorului, directiei...?
      Multumesc, sper ca m-am exprimat cat de cat clar.

      Ștergere
    5. doar in volan? caroseria nu?

      Ștergere
  35. Nu se aud in interiorul masinii si nici caroseria sau bordul nu vibreaza.
    Ma refer ca se simt in volan alte vibratii in afara de cele normale, ale motorului. Vibratii care nu se simteau cand masina era noua si care indica faptul ca anumite elemente sunt slabite.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. poate fi din mult prea multe locuri, n-am idee de unde anume. nu stiu ce sa-ti spun... ai putea sa nu mai pleci subturat, de exemplu, pleci mai sus in ture si rezolvi problema :P

      Ștergere
    2. Ma uitam astazi peste filmuletele cu jocul datorat capetelor de bara. Voi verifica azi sa vad daca s-au defectat acestea.

      Ștergere
    3. Nu, nu a fost de la capetele de bara. Nici de la capacul de la motor.
      Am reusit sa evidentiez aceste sunete astfel: merg incet in viteza a 2-a si infranez masina pana cand motorul subtureaza, fara sa apas ambreiajul. Atunci se simt acele vibratii (altele decat cele de motor) in partea din fata a masinii, dar nu stiu daca este de la motor, directie, scut, radiator; ceva vibreaza in plus...
      Daniel.

      Ștergere
    4. n-ai nici ce-a mai mica idee cate chestii pot vibra pe acolo :))
      scut motor, bara fata, plasticele de sub bara, faruri, suporti proiectoare, radiator, rama de plastic din jurul ventilatorului radiator, suport numar... numa daca le iei la verificat pe rand. la scutul motor ai 6 suruburi, co o cheie de 10 verifici. sa nu le strangi tare penca le rupi!
      restul le verifici miscand de ele sau chiar lovind usor cu pumnul(diferite forte) ca sa identifici vibratia familiara

      Ștergere
  36. salutare. se poate inversa pozitia surubului cu piulita de 10 astfel incat piulita sa vina dedesubt?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu, surubul este nedetasabil de pe acea tabla de fixare

      Ștergere
    2. Dupa ce am blestemat la doua logane inginerul ce a proiectat acel surub, la al 3-lea am dat gaura de 6 mm de jos prin brida si surub, apoi la montaj am pus surub de sus cu piulita pe jos.

      Pierdeam jumatate de ora sa desfac si pun la loc acele piulite.

      Ștergere
  37. sal e neaparat sa ai bara stabilizatoare la logan ca eu nu am

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. numa cand citesti "bara stabilizare" si ar trebui sa-ti de-a de gandit. pai toate masinile au asa ceva, creste drastic stabilitatea masnii din cauza ei. eu as fi pus instant la mine

      Ștergere
  38. Bara stabilizatoare are bucse şi la capăt? nu am observat să le fi schimbat

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. la capat sunt bielete http://www.tutorialelogan.ro/2011/07/schimbat-bielete-bara-stabilizare.html

      Ștergere
  39. Salut Cristi in legatura cu bucsele bara stabilizatoare, cei de la service mi le-au montat invers, adica cu deschizatura catre fata masinii nu catre spate cum ai facut tu, este bine si asa, sau o sa afecteze in mod negativ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da-mi voie sa ma indoiesc ca au reusit aceasta performanta, bucsele avand o forma si tabla care le sustine aceiasi forma. crede-ma, abia le pui la loc cu ele in pozitia corecta.
      doar daca cumva acele bucse au fost proiectate invers, cu taietura in partea opusa.

      Ștergere