Curatat si igienizat instalatia de aer conditionat

A cam trecut sezonul de curatat si igienizat instalatia de aer conditionat, doar ca eu l-am filmat cand trebuia si abia acum ajunge la voi :(
Romanul curata instalatia de aer conditionat doar cand incepe sa miroase urat in masina. De preferat sa o faceti anual, nu este foarte scump si previi neplacerile datorate mirosului. Doar gandul ca se face un mucegai pe acolo ma ingrozesc...
Spray-ul se poate achizitiona, de exemplu, de la DaciaShop.ro

99 de comentarii:

  1. Condensul de la aer conditionat pe unde trebuie sa curga? Are vreo legatura cu furtunul care atarna in partea stanga a soferului?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. condensul curge fix de sub consola centrala, are o supapa din cauciuc, nu are niciun furtun.
      acel furtun de pe partea soferului este scurgerea de la compartimentul bateriei, in caz ca se scurge acid din ea, sa curga pe jos, nu pe caroserie

      Ștergere
  2. Foarte bun tutorialul asta, chiar nu am stiut de acest spray cu spuma.Da' halatul cat e halatul? Si de pot sa il achizitionez?

    RăspundețiȘtergere
  3. Răspunsuri
    1. pai spune si tu spray, nu halat :))
      ma uit ca prostu din nou la tot tutorialul sa vad ce draq am zis de halat.
      de la magazin auto, am cerut spray pentru curatat si igienizat instalatia de aer conditionat.

      Ștergere
    2. stai linistit, baga 10 flotari si suntem chit :))

      Ștergere
    3. Cam veche reclama cu schizofrenicu care intreba cat e halatu "Scump domne scumpm, dincolo era mai ieftin " :))

      Ștergere
  4. Nu s-ar putea folosi si la masini fara aer pentru curatarea tubulaturii, chiar daca nu are condens cu mucegai ci mai mult praf ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. s-ar putea, da, dar nu ai scurgere... este obturata scurgerea si n-are zeama unde sa se duca :)

      Ștergere
  5. Salut! Foarte bun tutorialul! Mai e un spray care nu e cu spuma si e foarte eficient. Il folosesc de 7 ani si dau de doua ori pe an cu el in masina, binenteles ca dupa ce curat masina de toata mizeria. E un spray care se pune pe covorasul de cauciuc la picioarele pasagerului din dreapta; se da ventilatia pe circulatia interioara la pozitia parbriz si picioare; se da drumul la AC si ventilator pe treapta 4; se apasa sprayul pana prinde acea piedica pe pozitia deschis; se inchid portierele si geamurile si se lasa sa mearga 15 min. Dupa ce s-au scurs acele 15 min se opreste motorul si se aeriseste masina un pic dupa care se inchide si nu se mai circula cu ea 2 ore pentru ca acel gaz sa actioneze si pe galeriile de aer si in tapiterie, mocheta si alte chestii din dotarea masinii. De preferat sa se faca seara aceasta operatiune si sa mergeti linistiti a doua zi. Va garantez ca veti scapa de orice miros neplacut din masina.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De ce ar trebui sa fie asezat acel spray la picioarele pasagerului din dreapta ? Din cate stiu la recirculare aerul este aspirat printr-o fanta care se afla catre picioarele soferului. Gresesc ?

      Ștergere
  6. https://www.youtube.com/watch?v=gprhZLASQQQ

    RăspundețiȘtergere
  7. Nota : La diesel, sub protectia termica de sub masina (portiunea mica, aflata cam in dreptul consolei centrale) exista o teava de scurgere a condensului format in instalatia de ventilatie, datorat folosirii AC.
    NEAPARAT trebuie introdusa si acolo spuma dezinfectatanta ; acolo este "patria" microorganismelor asociate locurilor reci si umede. Accesul este foarte facil pe un elevator sau rampa...
    La benzinar (1.2) inca nu am descoperit unde este teava :) ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La 1.6, 1.4 si 1.5 dCI (70CP) nu am vazut nicio teava ci doar un orificiu de scurgere (la aceste modele am facut eu curatarea manual). Mai mult trebuia sa introduca si prin acel orificiu spuma dupa procedeul din interior. Si ca totul sa fie ca la manual facut mai trebuia si debacterizarea ambientala, in interior, ptr huse, tablii, plafon etc. dar asta se face cu un compresor mic si spray special sau cum relata mai sus o persoana cu sprayul pus la gura de ventilatie de la picior.

      Ștergere
  8. Cristi am si eu nevoie sa trag un fir de curent de la baterie in habitaclul masinii pentru un subwoofer, dar ma confrunt cu o mic problema nu mai stiu exact cum trebuie sa strapung peretele acela despartitor dintre habitaclu si compartimentul motor ( adica din habitaclu afara sau viceversa) am vazut mai demult la tine intr-un tutorial cum trebuia facut dar nu mai stiu care este acesta... :( , sau imi poti spune o solutie mai simpla sa alimentez subwooferul? :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. doar din exterior catre interior, altfel risti sa strapungi fire.
      primul film, pe la minutul 10:50 http://www.tutorialelogan.ro/2012/06/montat-cb-pe-logan.html

      Ștergere
    2. Langa manunchiul cu fire mai e un dop de plastic si poti si pe acolo,io asa am facut.

      Ștergere
    3. Multumesc mult de raspuns :)

      Ștergere
  9. acu am avut ceva timp(de fapt, sunt la cafea), si am vizionat filmuletul!
    la mine la serviciu, a venit unu la promotie si a facut tuturor masinilor aceasta operatiune, insa nu era spuma, era un spray!
    colegul meu fumeaza grav in masina, adica tigare dupa tigare(serios, cum se termina una, aprinde alta), si pute de-ti vine sa vomiti ca fumeaza puturoase.
    a dat cu acel spray si nu a umblat nimeni in masina vreo 15 min. dupa acel spray, putam sa jur, eu, nefumator, ca in acea masina nu s-a apropiat nimeni cu tigarea!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. deci, samsarii, bagati in pretul masinii, si un spray d-asta!

      Ștergere
    2. @Cristi!
      1.de ce te-ai chinuit sa pui scotch ca sa astupi caura filtrului de polen? puteai sa rupi filtrul si sa lasi plasticul si-l foloseai ca dop pentru acea gaura.
      2. daca tot e spuma, nu mergea sa umpli cavitatea filtrului de polen, apoi sa bagi plasticul de filtru(fara panza aia murdara) si sa actionezi ventilatia? in felul asta spuma era trasa/impinsa pe circuitul de aer? riscul era sa improaste prin masina.

      ATENTIE, ca frunzele alea infunda gaura de scurgere a condensului...

      Ștergere
    3. 1. nu aveam un filtru de schimb iar capacul nu este 100% etans. voiam de fapt sa bag spuma si pe la admisia aer, sub grilajul de plastic de sub capota iar asta insemna ca spuma sa cada direct pe filtru... iar ast anu era o idee buna. dar cum s-a terminat spray-ul...
      2. ai zis bine, era riscul sa zboare prin masina si iti garantez ca zbura, testat deja :)

      Ștergere
    4. Salut Ardiles . Imi poti spune si mie cum se numeste spray-ul care il folosea colegul tau ?pt ca si eu fumez in masina si am un miros ciudat cand pornesc aeroterma . Ms frumos

      Ștergere
  10. Daca bagai pe l admisia de aer de sub capot nu inundi aeroterma? Si-asa, cred ca a ajuns pe ea, ca se dezvolta mult spuma aia. Nu are nimic?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca-mi aduc bine aminte, aeroterma nu este fix sub gaura de admisie, subgaura fiind doar paletele de la aeroterma.
      am scos aeroterma si iti garantez ca nu-i strica nici ei o curatire :)

      Ștergere
  11. Salut . Foarte util tutorialul insa am o observatie : Dupe ce trec cele 10 minute si spuma isi face efectul se porneste AC-ul la maxim pe caldura si nu pe aer rece cum este prezentat in filmulet.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. la mine pe tub scria cu AC-ul pornit :)
      probabil depine de fabricant cum o gandeste

      Ștergere
    2. pai daca dai drumul la AC cu comutatorul cald-rece fixat pe cald, AC-ul nu porneste...asa e la mine(PH2)...

      Ștergere
  12. Salut CRiS, fara nicio legatura cu subiectul de fata vreau sa te intreb daca tie ti sa prelins vreodata apa in masina de la ploaie, asta in cazul in care ti masina si afata? Te intreb asta pentru ca eu am gasit baltoaca la mine in masina mai exact pe covoarele din fata, am scos apa cu buretele si mocheta tot era imbibata cu apa asta dupa o ploaie torentiala care a tinut destul de mult. Am intrebat si niste prieteni si mi-au spus ca daca atunci cand am aerul conditionat apa formata de la condes se scurge sub masina nu are de unde sa se fi strans baltocele alea la mine in masina, doar de la apa de ploaie prelinsa pe la chedere. E destul de ingrijorator asta pentru ca eu nu am vazut vre-o uzura maijora la chederele de la usa sau sa fie uscate, mancate. Mentionez ca am un logan din 2005 dintrala si cu probleme la caroserie adica desi pana acum a stat in garaj tot am puncte de rugina in mullte locuri.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si ai sau nu AC?
      penca n-are cum sa-ti intre apa pe la chedere

      Ștergere
  13. Da, am AC. Repet era foarte multa apa si alta cauza nu gasesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. deci ai AC si folosesti acel AC. cand folosesti AC-ul, se produce condens iar acea apa trebuie sa se scurga sub masina.
      daca ai gaura de scurgere infundata, toata apa se scurge in masina, absolut toata. avand in vedere ca nu ai lasat masina cu usile deschise ore in sir ca sa se evapore acea apa, a ramas toata pe podul pedalier.
      podul pedalier este impartit in doua, stanga si dreapta, nu comunica intre ele. daca intra apa, sa zicem, pe la o usa din dreapta, apa vei avea doar in partea dreapta, 50 litri de apa si uscat in partea stanga.
      dar apa care nu se scurge de la AC, este pozitionata fix sub consola centrala, pe acel tunel. deci apa se scurge si in stanga si in dreapta.
      te bagi sub masina si te uiti dupa o bucata de tabla de dimensiunea unei palme. o gasesti pe bucata dintre schimbatorul de viteze si compartimentul motor.in spatele acelei table este supapa de scurgere apa aer AC. bagi o sarma si sa vezi cum curge apa.
      ca idee, porneste motorul, porneste si AC-ul si dupa 5 minute trebuie sa ai apa sub masina, apa care la tine nu mai curge sub masina ci se scurge toata in interiorul masinii

      Ștergere
  14. Probabil nu m-a exprimat eu tocmai precis dar acea apa de la AC se scurge sub masina la fel ca si inainte de acest incident, nu in cantitati foarte mari din care observ eu.

    RăspundețiȘtergere
  15. Salut ! Desi am inteles din ce am citit pe aici ca se poate introduce furtunasul sprayului de curatare si prin fanta de absorbtie aer din exterior a aerotermei (tu zici : "voiam de fapt sa bag spuma si pe la admisia aer, sub grilajul de plastic de sub capota iar asta insemna ca spuma sa cada direct pe filtru... iar ast anu era o idee buna. dar cum s-a terminat spray-ul..." ), as vrea sa fixam niste idei. Deci :
    Mi-au intrat sobolani in masina, pana in rotorul aerotermei ! Am dat jos bordul, am scos ventilatorul cu motorul si le-am curatat. Am inlocuit filtrul de polen. Persista un miros neplacut. As vrea sa stiu cam pana unde au putut sa patrunda, ca sa stiu ce traseu trebuie sa curat/igienizez. Te rog sa-mi spui care este circuitul aerului prin sistem. Eu am inteles ca e asa : Fanta de sub parbriz, ventilator, filtru de polen, radiator aer conditionat si de aici fie direct habitaclu, fie radiator incalziresi apoi habitaclu, functie de pozitia butonului de clima (cald-rece), . E corect ? Ca daca e asa ar trebui sa insist pe zona pana in ventilator, filtru de polen fiind intact., deci sobolanii n-au trecut de el. As putea folosi solutia descrisa de tine si pentru traseul fanta de aspiratie-rotor aeroterma ? Adica sa introduce furtunasul prin fanta de sub parbriz, din compartimentul rezervorului de apa pentru sprituitoare. Asta suplimentar fata de ce ai aratat aici
    Multumesc !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu stiu sa-ti dau un raspuns corect la intrebarea ta :(
      eu unul as curata tot ce se poate in blocul de aerisire, as baga pe toate gaurile posibile

      Ștergere
    2. Multumesc ! Te rog mult sa clarifici si chestiunea cu zona din care se aspira aerul cand se amplaseaza maneta de recirculare pe "din interior". Nu se aspira din zona picioarelor soferului ?

      Ștergere
    3. nici asta nu stiu sa-ti zic, n-am idee de unde preia aerul ca sa-l recircule. eu nu tin niciodata pe recirculare

      Ștergere
    4. Te rog sa mi spui ce parere ai despre ideea de a introduce substanta din spray, cu ajutorul furtunasului acestuia, prin orificiul filtrului de polen, spre dreapta/sus, adica spre motorasul aerotermei. As introduce pe acolo si apoi as monta un capac special pentru orificiul prin care se introduce filtrul de polen, mi l-au dat cei de la service. Crezi ca e posbil sa afectez motoarasul aerotermei din cauza spumei introdusa cu acesta manevra ?

      Ștergere
    5. motorul este conceput sa reziste la conditii de umezeala, dar depinde mult ce subtstante corozive contine spray-ul, ceea ce ar putea afecta motorul.

      Ștergere
    6. @corneliu

      Nu sunt specialist, nu sunt sigur, dar cred ca sobolanii/veveritele pot sa intre prin scurgerea de apa (prin stanga sub motoras stergatoare si mai putin probabil dreapta sub rezervorul de apa).

      Eu, am gasit 2 kg de nuci, indesate bine in zona turbinei aerotermei si in sus, spre exterior, in partea centrala, cu toate ca grilajul de plastic de sub capota era acoperit cu filtru. Lipsea si supapa de cauciuc de la scurgere. Exista numai sub rezervorul de apa. Am pus doua grile rotunde utilizate ca plasa/filtru la chiuvete si le-am lipit cu silicon rezistent 300 grade si -40 grade. Apropo, nucile nu lea-m scos prin demontarea bordului ci cu ajutorul unui aspirator, fara sac, si la care am atasat un furtun de vreo 20-30 mm diametru (cu banda adeziva). E drept ca a trebuit sa le scot una cate una.

      Ștergere
  16. Citez din ce ai scris mai sus : "...voiam de fapt sa bag spuma si pe la admisia aer, sub grilajul de plastic de sub capota iar asta insemna ca spuma sa cada direct pe filtru... iar asta nu era o idee buna. Dar cum s-a terminat spray-ul...". In cazul in care ai fi introdus spuma cum erai hotarat, nu putea sa afecteze motorasul ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. foarte posibil sa fi afectat. in acel moment nu stiam ca spuma o sa ajunga direct pe motor. ulterior am dat jos bordul, am scos motorul si am vazut cum este amplasat :)

      Ștergere
    2. In cazul in care spuma ar fi introdusa prin fanta de sub parbriz, spuma nu ar ajunge direct in turbina aerotermei si mai apoi, eventual, in motor ? Pe tubul sprayului nu este nicio atentionare in legatuta cu efectele negative ale spumei in caz ca ajunge in motor ?

      Ștergere
  17. Am mai studiat: spuma nu ar ajunge in turbine aerotermei direct, mai intai ar ajunge in incinta de setare a zonei de aspiratie, de afara sau din interior, apoi in turbina si abia apoi eventual in motor. Eu voi risca !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. paistiam si eu ca nu ajunge direct in motor. dar este spuma care se dilata si tot va ajunge ceva si prin motor :)

      Ștergere
  18. Cum se scoate maneta (măciulia) schimbătorului de viteze la logan 2005?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. in timp ce tragi in sus de ea, rasucesti stanga/dreapta. grija cand scapa sa nu te proptesti in oglinda retrovizoare penca spargi parbrizul

      Ștergere
  19. Salut baieti. Am o problema cu loganul. Imi intra apa in portbagaj in locasul acela de o palma dintre oalele rotilor si stopuri. Vb la plural pt ca imi intra in ambele locasuri stanga-dreapta. Am bagat capul pe sub arcurile de la portbagaj si am observat ca apa se prelinge de undeva de sus din coltul portbagajului, portiunea de la coltul de sus al stopurilor pana la luneta. Imi intra apa si cand stau pe loc. Sa fie de la scurgerea apei de ploaie de pe luneta? Pe unde se scurge? Sa fie ceva infundat? Daca ma puteti ajuta va rog sa dati un email la: ionutz_corina17@yahoo.com . Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. la astea te referi? http://www.tutorialelogan.ro/2014/03/etansat-extractor-aer-portbagaj.html

      Ștergere
  20. Poate ca si de la asta, dar eu am observat ca vine apa mult mai de sus. De la coltul (cum sa spun? Tavan) portiunea dintre coltul stopului si luneta

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ai verificat plafonul? de pe exterior spun, este posibil sa fie gaurit(glumesc). daca nu, este doar condens

      Ștergere
  21. prea multa apa pentru a fi doar condens. Chiar ar fi culmea. Sambata o sa o bag la furtunul cu apa sa vad pe unde intra. Va spun atunci ce am mai facut. Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  22. Adica in tabla de deasupra capului? M-am uitat si nu este deloc gaurit. Ce am mai observat este ca tot in portbagaj mai inauntru, cam prin dreptul lunetei, pe toata lungimea este o tabla, ea este plina de apa. Si are niste nituri sau suruburi si in jurul lor este rugina si apa multa. O sa fac si smecheria aceea din tutorialul tau cu etansarea gurilor de aerisire.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. exact, tabla de deasupra capului care evident, nu este gaurita.
      apa care curge de sus poate fi doar de la condens. oricum, astupa acele gauri, adica lipeste capacelee alea ok

      Ștergere
  23. In iulie cand vin din Germania poate trec pe la tine sa imi pui si mie masina la punct.

    RăspundețiȘtergere
  24. Salut Cristi. Duminica am facut curat acolo unde era ud, am scos mocheta am pus-o la uscat. Nu am mai pornit-o de atunci. Afara nu a plouat doar ca a fost bruma(chiciura) multa. Iar era apa in locasurile alea doua, mai putina apa era pe partea dreapta. Am mai observat ca masina statea putin inclinata spre stanga , asa era parcarea, probabil de aceea era mai multa apa pe stanga. Tot asa era apa prelinsa de undeva de sus. Cred ca sunt infundate gurile de scurgere. Sti tu cam pe unde ar fi acestea?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu exista gauri de scurgere in partea din spate. apa de pe plafon se scurge intre usa spate si aripa spate. mai exact, fix unde se termina chederul de la plafon/usa spate.
      ce nu se scurge pe unde am explicat, se prelinge pe sub capota porbagaj

      Ștergere
  25. Salut Cristi. Referitor la problema mea cu apa in portbagaj. Am gasit problema. Pe lateralul lunetei, am cateva gaurele in tabla pe care vine luneta lipita. Acum astept o zi in care sa nu mai ploua sa ii bag niste silicon, asta pana ajung in tara sa ii dau luneta jos sa o fac cum trebuie. Oricum poate o bag intr-o reparatie de chituire-mecanica totala. Multumesc pt sfaturi

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi cer scuze,dar nu am inteles ultimul tau comentariu.

      Ștergere
    2. adica vai de pula mea! cand spuneam de gauri desupra, chiar nu ma gandeam ca ar putea fi gauri...

      Ștergere
  26. Urat mai vorbesti. Ok. Multumesc pt ajutor. O zi buna.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. stiu ca vorbesc urat, uneori nu ma pot abtine

      Ștergere
  27. Ok. Nu-i nimic,eu oricum iti multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  28. Sal Cristi, am o nedumerire la care poate ma ajuti... compresorul de la aer conditionat are fulia indoita si scoate niste sunete urate , se poate schimba doar aceasta sau trebuie unul nou? Aici am o poza ca sa te uiti : http://www.girlshare.ro/34606863.5 .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, n-am nici ce-a mai mica idee daca gasesti separat

      Ștergere
  29. Salut , scuze ca nu are legatura cu topicul dar am o mare problema , nu reusesc sa fixez reglajul pentru inaltime la faruri,oricat as inpinge in el ca sa intre in far , nu intra indeajuns de mult...care ar fi solutia?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. crezi ca primesti un raspuns mai rapid daca intrebi in doua locuri? :)
      sunt faruri aftermarket? daca ai farul original, nu-mi pot imagina ce ai si cum faci tu pe acolo

      Ștergere
    2. scuze ca am intrebat in 2 locuri ,Am reusit , am dat farul jos pt a putea baga bila intre tijele farului pe la capatul tijelor si nu prin inpingere direct in jumatea tijelor cum am incercat cu farul montat.

      Ștergere
  30. Salut ! Eu tocmai am curatat instalatia de climatizare cu un spray VALEO Clim Pur pe care am dat 48 lei. Am scos cele doua grile de la baza parbrizului (compartimentul motor) si am dat cu sray-ul direct in gura pe care intra aerul in habitaclu (asa scrie in ghidul de utilizare al spray-ului). O sa revin cu info.

    RăspundețiȘtergere
  31. salut cris! un tutorial pentru montaj aer conditionat reusesti?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca voiam AC pe masina, o comandam de la inceput cu AC ;)
      deci nu

      Ștergere
  32. am inteles! ai idee daca se potriveste instalatia de pe diesel pe benzina?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu zic ca este una si aceiasi instalatie

      Ștergere
  33. am inteles ca ar fi diferite..ok!mersi

    RăspundețiȘtergere
  34. Salutare! Am facut si eu azi igieizarea cu un alt tip de spay(l-am luat din market auto), dar tot cu furtunas si acelasi efect cred, numai ca la gura de aerisire din mijloc am bagat mai adanc decat trebuia(aproape de maxim) si cand am scos(un pic fortat) a ramas in interior capatul de furtunas(dispersorul de plastic din capatul furtunasului; are cca 2cm). Sta bine acolo?, incurca ceva? sa ma agit cu scoaterea lui?!

    RăspundețiȘtergere
  35. cum curatam geleriile de aer cei care nu avem AC ? avand in vedere ca nu avem supapa de scurgere..?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. doar daca folosesti un spray aerosol. dar el doar dezinfecteaza, nu te scapa efectiv de praful depus pe conducte :(

      Ștergere
  36. Salut
    Am si eu o problema. Am facut revizia si am constat ca daca las AC pe admisie de afara si nu pe recirculare, imi intra in habitaclu/masina un aer cu multi vapori/umed si cam mirositor. De ce nu se intampla si cand este pe recirculare? unde trebuie sa curat?
    Mersi

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ai igienizat instalatia? igienizeaza si cand nu este pe recirculare. nu stiu cum este blocul de aerisire compus

      Ștergere
  37. Salut
    Logan `,5 dci 68 CP model 2006 motor 9K9 7K
    Verificat la servis AC (golita instalatia .vidata ,reumpluta cu 750 g de freon)
    Acum copresorul cupleaza la relanti,AC baga aer rece la o temperatura de 5-8 grade iar la turatie decupleaza si AC baga aer cu o temperatura putin mai scazuta fata de cea de afara .
    Cei de la servis spun ca de vina este compresorul........
    inainte de verificare AC debita aer cu o temperatura mai scazuta cu 10-15 grade mai scazuta fata de cea de afara indiferent de turatie ......
    Doresc un sfat /o sugestie ........
    Multumesc anticipat ......

    RăspundețiȘtergere
  38. Am facut si eu igienizarea conductelor din habitaclu dar din cauza ca am pus tot spray-ul ca inecatul e foarte greu de suportat mirosul. Cateva zile pana mai dispare mirosul conduc cu masca de gaze:))
    Deci atentie! Nu puneti tot spray-ul deoarece e toxic! Daca eu ca adult m-am resimtit daramite copiii. Cred ca jumatate de spray e suficient sau chiar mai putin.

    RăspundețiȘtergere
  39. Salut, Crisit! Am facut si eu aceasta igienizare la loganul de 8 ani. Niciodata pana acum n-am mai igienizat instalatia de AC, dar spre surprinderea mea, a fost curata instalatia, ce-i drept, nici nu mirosea.

    RăspundețiȘtergere
  40. https://www.youtube.com/watch?v=9rZl9W6WwY0

    RăspundețiȘtergere
  41. Salut, Ac a devenit extrem de zgomotos, când îl pornesc Loganul parcă e o drujba. Care să fie cauza?

    RăspundețiȘtergere
  42. Mii de scuze pt omisine, am "auzit" ca poate este "fulia de la AC" nu stiu ce înseamnă, si nici cel care mă consilia cu bună credință nu e un expert, zicea că ar fi bine să o schimb ca e de rău. M-ar ajuta mult o părere. Mulțumesc frumos!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. evident, ar fi indicat sa ajungi la un service. dar cel mai probabil este fulia si trebuie inlocuita. fulia de la AC este consumabila, se schimba periodic, preventiv, nu cand se defecteaza

      Ștergere
  43. Asa face si la mine. Cand accelerez zici ca ceva roade acolo.

    RăspundețiȘtergere
  44. Salut Cris,
    Am o întrebare...crezi ca ar afecta cu ceva dacă as baga pe gurile de aerisire si pe vaporizator, abur de la un aparat cu aburi cu presiune?
    Mai exact, vreau să igienizez instalația de climatizare cu aparat cu aburi cu presiune in care sa pun si un dezinfectant (bionet A15) si sa "pulverizez" prin toate gurile de aerisire, in locasul filtrului de polen si chiar prin gura de admisie de sub stergatoare.
    Mulțumesc.

    RăspundețiȘtergere
  45. :)))
    Te intreb pe tine pt ca stiu ca ai desfacut pe acolo si sti ce se gaseste in componenta...
    in principiu nu ar avea ce sa afecteze...mai mult ma interesa la vaporizator dacă e ok sa dau.
    Mulțumesc

    RăspundețiȘtergere