Span in motorina, din filtrul de motorina

Azi, 17 iunie 2012, am schimbat filtrul de motorina, filtru pe care-l schimb la fiecare 10.000km. Si m-am gandit sa testez cata mizerie gasesc in el. Ma asteptam sa fie particule de mizerie, putina apa si diverse impuritati. Speram sa nu gasesc span, dar cum speranta este cea mai mare curva...
Pompa de injectie produce spanul, span care trece prin injectoare, pe furtunul de retur pana in rezervor si se intoarce pe furtunul de tur pana in filtrul de motorina.



Si ca sa ma mai linistesc, am facut aceiasi verificare la un Logan PH2, 1.5dci 85 cai la care se alimenteaza doar de la Rompetrol. Pot sa zic ca m-am mai linistit

Update februarie 2014
Dupa ce am facut aproximativ 17.000km de cand bag ulei 2T in motorina, eram curios daca mai gasesc span in filtrul de motorina. Eu schimb filtrul la fiecare 10.000km si din nou m-a impins curiozitatea sa vad cum arata interiorul, cat de murdar este elementul filtrant.
Pana la finalul filmarii totul ia o intorsatura neasteptata, se pare ca nu stim nimic si din acel nimic stim foarte putin iar pot doar sa ma bucur :)


Vorba celor de la sector7 "mori de râs", "n-o să-ți vină să crezi", "rămâi prost", "manele 20134".
Cum carcotasii au sustinut ca in noroiul de sub filtru s-ar fi scurs motorina cu span in ea, am testat din inca doua locuri prezenta particulelor metalice in noroi.

141 de comentarii:

  1. span:O din ce cauza? sau de unde vine spanul?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. motorina proasta. pompa de injectie isi face ungerea cu motorina, cand nu'si mai face ungere, produce span.

      Ștergere
    2. Cris,astazi am facut si eu scgimbul filtrului de motorina,am pus FRAM P10292,95Ron.Kilometrii 90000.Golit filtrul de motorina de origine intr-un recipient de plastic transparent,testat cu magnetul...span prezent in aceleasi cantitati ca la tine.Span exista in fiecare filtru de motorina,indiferent de sistemul de injectie si de marca(lucru comfirmat si de mecanicul meu)...asa ca stai linistit.Alimentat doar de la Petrom,Omv si rar de la Mol.

      Ștergere
    3. Buna ziua ! Pompele la 1.5 dci sunt concepute in asa fel sa cedeze dupa un nr de km ! De aici si producerea spanului ! In interiorul pompei , suprafetele de contact nu sunt finute , ci sunt exact cum au ramas din freza ..se cunosc acele rizuri pe ele. ACESTEA , IN TIMP , AJUNG SA SE FINISEZE SINGURE! Aceste suprafete sunt lasate intentionat, la care se mai adauga pilitura produsa de acei saboti din partea de joasa a pompei, care efectiv sunt lasati pentru a se uza intentionat. DECI SI AICI ALTA PROBLEMA CREATA INTENTIONAT! Avem "capete destepte" nu de alta..tinand cont de faptul ca o pompa + 4 injectoare face cat jumatate de logan , ca pret . Uzura aceasta(pilitura) NU depinde de motorina , iar faza cu MAGNET IN REZERVOR E FRECTIE LA PICIORUL DE LEMN!!!. POMPA PRODUCE PILITURA , PRESIUNEA CREATA DE POMPA ESTE BAGATA IN REPARTITOR , IAR APOI DIN REPARTITOR INTRA IN FIECARE INJECTOR IN PARTE ,FIECARE INJECTOR AVAND DE SUFERIT ! CONSECINTE : PORNIRI GREOAIE SI CHIAR DELOC(ULTIMA FAZA) .ASTA E ISTORIA LOGANULUI 1.5 DCI!! ASA CA DEGEABA CUMPERI SUPAPE DE RETUR PENTRU INJECTOARE , DACA NU ELIMINI CAUZA PRINCIPALA !!

      Ștergere
    4. pai daca pompa de injectie este facuta intentionat sa se uzeze, ea este cauza principala, concluzia fiind sa o eliminam? cum? :)
      punem carburator :)
      uleiul reduce frecarea si aparitia acelui span. e ceva mai mult ca si nimic

      Ștergere
    5. se poate trece pe electric si in acest fel , pompa nu va mai produce pilitura !

      Ștergere
    6. Dar nu vor mai fi asa fiabile!

      Ștergere
  2. Eu zic ca totusi e inutil schimbatul la 10 mii,oricum recomandat e la 20 de mii si vorba aia astia din service le-ar schimba si la 5 mii numa sa suga de pe om maxim.
    Pe langa mine esti copil mic sa zic asa,am in jur de 250 de mii si filtru de moto num ai la 30 l-a schbat si nu am avut nici o problema,acumqa sa nu-mi zici ca am avut noroc,oricum e de mirat ce ai gasit tu acolo numa dupa 10 mii eu unu marturisesc ca nu am verificat niciodata dupa schimb cam cei prin el,probabil aveam si eu.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. conteaza ce filtru folosesti, insemnand ca filtreaza toate impuritatile ceea ce e foarte bine.

      Ștergere
    2. Sal, am vazut mai sus in tutorial despre pb ta..... pentru inceput acel magnet pe care il foloseai pt a descoperi spanul ar trebui sa il bagi in sorbul de la rezervor pt a opri spanul de a mai pleca spre pompa de injectie. Pompa de injectie produce span de la rulment si il arunca pe retur iar daca pui magnetul in sorb il va opri. Daca ai nevoie de supape de retur originale pt injectoare imi poti lasa un mesaj aici ( sunt din Pitesti ) sau despre cum sa rezolvi pb ta mai ieftin. marius.

      Ștergere
    3. cum se poate baga magnetul in sorb pt a opri spanul sa plece spre pompa de injetie?

      Ștergere
    4. este inutil, pompa de injectie face spanul care ajunge la rezervor. spanul este retinut de filtrul de motorina, deci nu ajunge in pompa de injectie.

      Ștergere
    5. Spanul ala este din rezervor sau de la pompele alora de la peco spanul produs de pompa este altfel, mult mai fin si trece prin filtru de iti strica injectoarele. gandeste-te ca daca ala ar fi de la pompa injectoarele tale erau blocate. Uite-te in rezervor sa vezi daca e mizerie si apoi o sa iti dai seama ca a fost bagat de la pompa nu l-a fabricat pompa.

      Ștergere
    6. Salut CRIS am si eu o rugaminte la tine daca poti si ai timp fa te rog un tutorial sau explica cum am putea sa mai punem un filtru suplimentar ca motorina care iese din pompa de injectie sa treaca prin acest filtru si dupaia sa intre in injectoare sa mai oprim din pilitura pe care o produce pompa de injectie.Astept un raspuns te rog.

      Ștergere
    7. cand a inceput sa faca pilitura, fi sigur ca acel filtru care-l pui e un nimic, il umple in cateva minute. din filtrul de motorina s-a scos un pumn de pilitura cand a picat injectia.

      Ștergere
    8. eu am loganul din 2009 luna iunie PH2 docamdata nu am pronleme cu pornitu ziceam sa pun un filtru preventiv, mai folosesc si ulei de amestec 2T.....dar am probleme cu regulatoru de presiune la relanti da sa sa opreasca si se acelereaza singura ai ideie cam ce pret are regulatoru si cang il schimbi trebue sa dai pompa jos?

      Ștergere
  3. apropo 50 de grame de ulei de motor la un plin ajuta la ungere si salveaza de asemnea frecari si span in orice caz nu face rau asemenea frecari sunt si din cauza ca motorina este ft seaca la motoarele de locomotiva este un recipient cu ulei care face amestecul motorina cu ulei in funtie de consum tocmai pt a preveni asemenea uzuri asta doar ca ideie pt posesori de dci dar atentie nui voie egsagerat cu uleiul bafta la toti

    RăspundeţiȘtergere
  4. Era postat pe un forum dacia un fel de tutorial ... si acolo zicea respectivul sa demontezi pompa de injectie, sa scoti partea aia de joasa presiune ( renunti complet la ea , e foarmata din 3 "discuri" ), pastrezi partea de inalta presiune (asta daca nu e afectata de span) , si sa inlocuiesti pompa de joase cu o pompa electrica care sa bage 3,5 - 4 bar, montata in rezervor sau nu conteaza unde , dar in prealabil sa cureti toata instalatia de span, dupa facuta modificarea ,tras niste fire modificat pompa si aia e . Daca o fi reala chestia se reduc mult costurile de reparatie ...

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. te referi la Solan http://youtu.be/uhIfUxh0rHg
      sunt la curent cu aceste informatii :)

      Ștergere
    2. Da de tutorialu lu Solan ziceam mai sus , pare ceva realizabil , dar ... trebuie un cobai :))
      Din ce am inteles de pe net, pompa era proiectata pt. un anumit timp de motorina ( euro 3 spre 4 ) aia mai facea ungere minuni, asta de acum cica nu... , mai era pe un forum un post si acolo zicea sa folosesti un "aditiv delphi" pt. a preveni spanul, da un amarat de flacon de 350ml costa 100 de ron ..
      Asta e.. spor la surubarit .

      Ștergere
  5. Nu te mai lua dupa toti care iti sugereaza preturi astronomice pe aici. Cu 30milioane te duci la Sinaia unde este un super service Delphi si iti repara eventualele injectoare, iti curata instalatia, rezervorul, iti testeaza tot si iti mai dau si garantie. Asta daca apelezi la varianta radicala, oricum dupa o vreme va apare alt span prin instalatie. E bun ca filtrul original reuseste sa retina acel span.

    Insa nu iti fa griji, la cat span ai in filtru nu se strica injectoarele mai devreme de 20mii km estimez eu (cam atat am mers eu, dar nu e musai sa fie si la tine la fel). Si cand se vor strica le repari. Eu le am pe toate reparate, au inceput sa cada pe la 110mii pana pe la 130mii le-am reparat toate.
    Reparatia e ieftina, simpla si chiar la indemana ta daca te fortezi un pic :) Iti trebuie doar un extractor de injectoare.
    Stai calm, bine ca is ieftine de reparat si ai unde in toata tara. Ca doar nu o sa tii masina mai mult de 200mii km. Vezi ce s-a scris si pe forum, e boala loganului diesel care se trateaza usor.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sal, nu este boala loganului diesel ce spuneai mai devreme ci in general doar al motoarelor diesel euro 3, din august 2008 cei de la Dacia au remediat aceasta problema si au schimbat pompa de injectie. Nu mai au aceasta problema. Aici la Pitesti aceasta problema se rezolva cu 3500 ron prin schimbare supapei de retur la injectoare, schimbat pompa de injectie si curatat instalatia.

      Ștergere
  6. Sal momentan nuti face probleme cu pompa de injectie in general la motoarele renault au probleme cu uzura prematura la pompa de injectie adica unele masini au pompe de injectie care creaza span dupa un timp poti intreba ori ce mecanic ori cum nuti face probleme inca poate peste 200.000 mii atunci incepe sa iti faca fite pompa ori cum motoarele astea nus facute sa mearga foarte mult adica perioada de viata a unui motor de de renault este cam 300.000 mii din cauza asta si pretul asta la masina . Eu spun sa nuti faci acum grija de pompa ci de injectoare ok pa .

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu am un 3 logan la taxi si toate au peste 400000 km si nu am avut probleme cu motorul la nici una dar injectoarele le am facut pe la 150000 dupa pompagiul mi a spus sa vn la el cu pompa de inalta la 120000 si sa schimb acele inele si nu voi mai avea treaba cu injetia si sa folosesc filtru de origine pt ca alea ieftine nu respecta granulatia hartiei filtrante bafte la toti eu sun foarte multumit de 1.5 dci

      Ștergere
  7. Iti recomand sa-ti curati rezervorul si eventual conductele!
    Si sper ca se va oferi cineva sa-ti repare injectoarele(daca va fi cazul) la schimb cu o imbunatatire marca tutorialelogan.ro!!!!!!!!!!
    Dan

    RăspundeţiȘtergere
  8. Eu de peste 50 mii de km la un plin pun 400 ml de ulei 2T.
    Am deja 99 mii de km si nu am pic de span. Singurul ajqantaj este ca are o mai buna unfere si zgomotul motorului, iar dezavantaje pana acum nu am gasit.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi cer scz dar scriu de pe tel. Am vrut sa zic o mai buna ungere si zgonotul motorului mai mic

      Ștergere
  9. salut Cristache...bai, sincer, e cam aiurea cu spanu` p... , eu tot dci am si deja knd accelerez intre 1900-2200 rpm se aude o bataie ciudata...toata lumea (mecanici) inclusiv eu care sunt mecanic amator , dam vina pe regulatorul de presiune din pompa, dar...pana la proba contrarie... intrebarea mea este urmatoarea: ce ulei sa bagam in motorina ca sa incercam sa ajutam ungerea si sa prevenim c....l asta de span, adica ce marca ce model...etc... am auzit pe cativa ca baga ulei de motor elf, dar nu mi.i se pare plauzibil...astept un respuns de la tine.. :) respect

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ulei de amestec 2T si chiar nu prea conteaza firma, tu doar vrei sa faci ungere. atentie! nu ulei de masina! 2T

      Ștergere
  10. Sal Crys, dizelu meu are 134.000 km nu a tusit deloc pana acu nu-ti face probleme toate fac span

    RăspundeţiȘtergere
  11. Salut tuturor. Eu am bagat de multe ori in motorina acelasi ulei pe care-l folosesc la motor adica Motul s-clean 5w40 si nu am avut probleme nemaiantalnite...poate am gresit din moment ce spuneti ca nu arde :) o sa bag 2T.. de frica :)))

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu am zis ca nu arde si uleiul de motor, am spus ca nu e conceput sa fie pentru ardere :D
      uleiul 2T se folosea la trabant de exemplu, din cauza asta scotea fumul ala dupa ei. doar ca ei puneau industrial, amestecul era ceva de genul 200ml la 5 litri de benzina. noi punem la 50 litri de motorina.

      Ștergere
  12. Nu te speria prea tare, spanul poate sa fie si din motorina, gandestete ca si aia de la peco au pompe care o recircula si o baga in rezervoare si poate sa fie de la ei. stiu ca au filtre dar de multe ori uita sa le mai schimbe. Daca e sa fie de la pompa ta din cate vad nu e o cantitate asa mere, poti merge linistit si te poate duce inca pe cat ai acum sau chiar mai mult. am gasit si eu la opel si chiar nu mi-am facut grigi si merge foarte bine si acum si am gasit acum 20k.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gresit. Spanul nu poate proveni de la pompe. Pe instalatia pompei si a conductei ce intra in rezervor exista site pt a preveni astfel de lucruri

      Ștergere
  13. La 60 l se baga 300 ml ulei 2T de motociclete
    30 l se baga 150 ml 2T
    10 l se baga 50 ml 2T

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. uleiul 2T nu este de motociclete. el se poate folosi si la Trabant, motocositoare si alte utilaje de pe langa casa.
      uleiul 2T este pentru motoarele in 2 timpi, motoarele neavand baie de ulei.

      Ștergere
    2. nu iese fum mult? catalizatorul nul infunzi? nu se ingroasa motorina iarna de la ulei?

      Ștergere
    3. la o motocicleta se baga 25ml la 1 litru de benzina. comparat cu loganul insemna de 5 ori mai mult la motorul in doi timpi.
      nu vei vedea diferenta de fum.
      teoretic ar trebui sa infunde mai repede catalizatorul... desi stiu o flota de 30 logan care baga ulei 2T de cand au luat masinile noi si amu au vre-o 3-400.000km fara catalizator infundat.
      sigur se ingroasa motorina.

      Ștergere
    4. da ce cantitate baga la un plin flota de masini care stii tu? eu zic ca 400ml la un plin este mult. nu manaca uleiul garniturile de cauciuc de la regulatorul de presiune? vreau sa incerci si tu sa bagi ulei in motorina sa vezi cum se comporta masina ta,sunt curios. eu zic ca uleiul 2t in motorina este ca acetona in benzina. da de ce pe bidonul de ulei 2t scrie sa nu amesteci cu motorina? care este faza?

      Ștergere
    5. 400ml la un plin este foarte mult.
      250ml la un plin este suficient. in plus, nu se pune orice ulei 2T iti pica la mana ci norma JASO FC sau FD. sunt concepute pentru catalizator, deci un continut redus de cenusa si alte reziduri.
      uleiul este un produs petrolier, motorina la fel. deci nu are cum acel ulei sa distruga garnituri dar motorina sa nu o faca. probleme apar daca acele reziduri ale uleiului ars se depun pe undeva si asta doar in timp indelungat si foarte mici sanse. de altfel catalizatorul se incadreaza tot aici.
      ca idee, motoarele diesel merg farte bine cu ulei de floarea soarelui, doar injectoarele trebuie modificate.
      daca amesteci uleiul cu motorina se intampla ce? devine mai unsuroasa? foarte bine! eu am euro 3 si gasesc doar motorina euro 5, in curand doar euro 6. pompa de injectie isi face ungerea cu motorina iar actuala motorina euro 5 este uscata.
      contrar nedumeririlor tale, uleiul face mai mult bine decat rau.

      Ștergere
    6. asta le stii din auzite de pe forum dacia logan sau de pe net, sau care isi mai dau cu parerea pe aici,dar fa o proba pe masina ta si mai vorbim,sunt curios si fa si filmul si bagal aici, fane o demonstratie.

      Ștergere
    7. adica fac plinul, bag 250ml de ulei 2T si filmez ce? faptul ca am bagat ulei 2T in motorina? sunt persoane care fac asta de 50-100-200.000km.

      mai bine demonstreaza-mi tu cu un exemplu concret ca acel ulei strica mai mult si face mai putin bine. si nu teoretic sau cu opinii din "auzite de pe forum dacia logan sau de pe net", asta ca sa te citez.

      eu iti spun ceva concret: motorina euro 5 este uscata si pompa de injectie nu-si face ungerea, rezultatul fiind span care strica injectoarele si evident, uzura ireparabila a pompei de injectie. reparatia este undeva la 1000euro.
      adaugarea unui ulei in motorina, asigura(chiar si putin) o ungere a pompei de injectie ceea ce previne aparitia spanului si implicit uzura prematura a pompei de injectie, stricarea injectoarelor.

      dar hai s afacem cev amaiusor, convinge-ma ca posibila infundarea a unui catlizator este mai rau ca picatul unei injectii. convinge-ma ca posibila deteriorare a garniturilor(absurd, evident) este mai rau ca si picatul unei injectii.

      Ștergere
    8. nu neaparat sa faci plinul, vezi cati litri ai in rezevor,inpartesti 250ml la 50 l motorina si vezi cati mililitri de ulei 2t per litru trebuie dadaugat in rezervorul tau,si vreau sa vad cum face loganul tau la uleiul 2t,nu ne mai pune la cale sa punem ulei 2t sa sticam masinile.sunt de acord cu tine ca motorina euro 5 este foarte uscata dar asta este boala la loganuri. la injectie directa merge acest ulei si hidraulic merge,in fine multa vorbarie,fapte vreau. fane o demonstratie daca ai sange in instalatie.

      Ștergere
    9. aaa, era vorba de sange in instalatie?
      azi am facut plinul, eu tot timpul fac plinul.
      ok, sambata filmez. se pune daca este facut plinul?

      Ștergere
    10. nu este vorba ca daca ai facut plinul sau nu,este vorba de uleiul 2t adaugat in motorina la asta ma refer. dar la cantitatea care o bagi in motorina de ulei 2t. si vreau sa vad cum face motorul tau la uleiul 2t.omul baga de cati bani are motorina in rezervor.arata cantitatea de ulei care o bagi in rezervor corelat cu cantitatea de motorina care o ai in rezervor cum pui tu la cale omenii sa puna ulei de drujba in motorina, sa vad cum face loganul tau la ulei 2t. ai curaj?

      Ștergere
    11. vreau sa vad filmul sanbata,sunt curios cat ulei 2t bagi in motorina ta,arati cantitatea de ulei 2t care o bagi in rezervor corelat cu cantitatea de motorina care o ai in rezervor, nu neaparat sa ai plinul facut.cris astept filmarea ca painea calda.

      Ștergere
    12. hai citeste ce ai postat pe 5 feb. 2013 ora 21:39 si nu mai pune lumea la cale sa foloseasca ulei 2t

      Ștergere
    13. la care parte te referi? penca sunt 4 idei acolo

      Ștergere
    14. 25ml vs 50ml? 0.025x50=1.25litri; 0.050x50=2.5litri;
      oricum o dai, cantitatea de ulei este mult prea mare. dupa cum spuneam, chiar este diferenta intre 150-300ml si 1.25litri.

      chiar daca bagi 300ml ulei 2T, iti garantez ca nu vei vedea diferente de fum si sustin acest lucru.

      Ștergere
    15. eu zic ca se vede diferenta de fum si la 200ml adaugat la 50 litri motorina.dar daca tu imi garantezi vreu sa vad filmarea care miai promiso sanbata cu adaugarea uleiului 2t in loganul tau, sustineo , ai sange in instalatie?

      Ștergere
  14. iti dau un sfat util pt pilitura ta..scoate toata motorina din rezervor pe deasupra banchetei,curata bine rezervorul si baga magnetul ala in rezervor(dupa ce il desfaci de pe fieru ala) si lasa-l acolo,o sa adune toata pilitura pe el si nu mai da voie sa plece in filtru si mai departe..la fiecare 20k desfa dinou rez si scoate magnetul,o sa fi uimit ca o sa arete ca un arici..bafta

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sunt convins ca e nenorocire in rezervor, doar ca asta nu previne ajungerea spanului la injectoare. spanul este produs de pompa de injectie, trece prin injectoare si ajunge in rezervor pe conducat de retur si ulterior in filtru pe conducta de tur ;)

      Ștergere
  15. eu detin solutia daca esti interesat contacteaza-ma pe atylladoi@yahoo.comsi i-ti vand secretul

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am 147.000Km, fara probleme....Dar nici nu scormonesc in filtre....Daca spanul ala ar fi din pompa de injectie, putea sa ajunga doar pe retur in rezervor, deci ar fi infundat deja injectoarele...Nu e din pompa ta de injectie, e din alimentarea cu carburant....Pompa de injectie produce o pilitura foarte fina, nu span....Calmeaza-te Cris! Tine-l in peste 2000 de rotatii mereu si schimba si filtrele doar la 60.000Km, dar pune numai originale DELPHI. (filtrarea e la jumatate fata de alte filtre care sunt pt TDi). Si uleiul schimba-l la 15.000 ca nu se intampla absolut nimic. E doar chestie comerciala....Succesuri!!!!

      Ștergere
    2. Deci sa va mai dau de reflectat, pilitura e produsa de pompa de injectie..trece prin injectoare...este foarte fina. Nu injectoarerle se infunda...valvele de retur sunt polizate atat de pilitura cat si datorita motorinei care nu mai face ungerea si mor. Adica nu se mai inchid bine scapand presiunea...astfel motorul cu aprindere prin compresie nu mai poate functiona. Din acest motiv se inlocuiesc valvele si motorul porneste...dar asta pana se va toci destul de mult pompa de injectie....si va trebui inlocuita pentru ca nu va mai putea urca presiunea.

      Ștergere
  16. A! Chestia cu magnetul e frectie la picior de lemn....Toate impuritatile din rezervor se opresc in filtrul de motorina, inainte de a intra in pompa de injectie. Deci, nu vad rostul, ca filtrul oricum il schimbi la un moment dat.

    RăspundeţiȘtergere
  17. eu folosesc un aditiv de la Liqui Moly ii zice Systempflege Diesel, ii pt ungere si curatare si scrie clar pt Common Rail Diesel, am o bataie ciudata la motor, multi care au avut probleme cu injectoarele mi-au spus ca vine bataia de la injector, crede-ma dupa ce pun aditivu in rezervor (cand fac plinu) nu se mai aude sau foarte slab, merge mult mai rotund si nu-i efect placebo, doar nu-s nebun sa ma mint singur. eu il iau de la Ciclop ii undeva la 21 de lei, nu-i o avere si nu cred ca poate sa faca mai rau.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da este un foarte bun aditiv. cine masina iubeste liqi moly foloseste.

      Ștergere
    2. si diesel schmier-additiv la 150 ml pret 17 lei de la liqui moly mai este bun ptr. pompa de injectie.

      Ștergere
  18. cristi vezi ca am pus eu o poza cu niste filtre suplimentare pe loganclub.
    ulei2t si eu adaug in motorina de 30.000km fara probleme.

    RăspundeţiȘtergere
  19. Se vede ca esti suparat in primul videoclip ! Incepe sa ti se duca motoru pe masinutza :( ?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu se duce nici unde, doar unde-i zic eu :))

      Ștergere
  20. si cand ma gandesc.......

    Mai precis, este vorba de propulsorul diesel 1,5 dCi, cu care va fi dotat Mercedes A 180 CDI. Propulsorul dezvolta 109 cai putere la 4.000 de rotatii pe minut. In varianta cu transmisie manuala, emisiile sunt de 98g CO2/km, in timp ce consumul mediu de carburant este de 3,8 l/ 100 km.


    In cazul transmisiei automate, asistam la o crestere a valorilor. Astfel, consumul ajunge la 4,1 l/100 km, iar nivelul emisiilor CO2 la 109 g/km. Cuplul maxim se va inregistra in intervalul 3.200 - 4.600 de rotatii pe minut si va avea valoarea de 260 Nm.


    Propulsoarele 1,5 dCi urmeaza sa fie produse la uzina Renault din Valladolid (Spania). Circa 50 de componente ale motorului vor suferi modificari, inclusiv alternatorul si compresorul. Modificarile vor fi facute de mecanicii Mercedes la uzina de la Rastatt.


    Propulsoarele 1,5 dCi (K9K) sunt folosite de modele ca Renault Fluence sau Renault Megane, dar si de Dacia Lodgy si Dacia Duster.


    Pentru mai multe detalii vizitati-ne la: http://www.4tuning.ro/alte-stiri-auto/mercedes-a-klasse-va-primi-motor-de-renault-13950.html

    RăspundeţiȘtergere
  21. Salut ne poti spune ce s'a intamplat dupa acest episod ai schimbat pompa de injectie sau a fost nevoie sa schimbi si injectoarele si ce costuri au fost?imi vine greu sa cred ca spanul ala a trecut prin injectoare ...sigur nu era din rezervor?sunt curios cat a mai mers poate e ceva general la toate dar nu se infunda injectoarele era interesant sa mai verifici filtrele si la alte masini... oricum odata aparut spanul nu prea mai poti sa ai incredere sa pleci la un drum lung undeva ca nu poti sa stii cand te lasa in drum cel mai rau e sa ai o masina pe care sa nu te poti baza.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am tratat cu indiferenta, n-am luat nici o masura. masina functioneaza la fel, fara nici o modificare in comportament.
      am vorbit cu mecanicul si m-a asigurat ca spanul este acolo de la primii km rulati, pompa de injectie fiind construita parca sa se strice producand span.
      avand in vedere cantitatea mica de span gasita in filtrul de motorina, nu merita sa-mi fac probleme, cel putin inca nu.

      Ștergere
  22. Cristi si o lasi asa? Pe viitor ce ai de gand sa faci in aceasta privinta? Este posibil ca acel span si mizeriile acelea sa le ai direct cum ai alimentat, si eu cand am purjat ultima oara filtrul de motorina am gasit ceva asemanator ca la tine si ca sa ma linistest am luat un furtun si l-am pus la returul de la pompa, am lasat sa iasa aproape 1 litru de motorina dupa care l-am lasat la decantat spre bucuria mea nu era nici un fir de span. Sa ne ti la curent cu ceea ce ai de gand sa faci ca sa scapi de producerea de pilitura.Ce parere ai in legatura cu uleiul 2T in amestec cu motorina, e o varianta buna sau nu? Ai de gand sa folosesti si tu aceasta combinatie?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. avand in vedere cantitatea mica de span in filtrul de motorina, trecerea unui singur litru de motorina pe retur nu insemna ca trebuia sa si gasesti span in recipient dupa decantare. cantitatea de motorina era prea mica la testul tau.
      revin cu un mod mai simplu de testat.
      uleiul 2T ar asigura ungerea, dar mai are si prostul obicei de a infunda catalizatorul. dar avand in vedere cantitatea mica, eu zic ca este foarte ok de folosit. ma refer la 200ml ulei 2T la 50litri motorina.

      Ștergere
  23. Deci sa inteleg ca e ok folosirea uleiului 2T dar tu inca nu ai recurs la folosirea acestei metode?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. la mien e prea putin span ca sa fiu convins sa folosesc ulei 2T :)

      Ștergere
  24. Salut Cris! Am un dci de 65 cp din 2006, 82000 km. In turatii ridicate mi se aude un tacanit de cativa ani. Am fost la un mecanic, amic la o reprezentanta dacia, au pus masina pe tester si i-au dat comenzi din program, sa vezi atunci bataie la injectoare ...injectoarele dau mai mult pe retur decat normal, dar toate 4 la fel, cica nu ar fi o pb, inca. Problema a fost cand au demontat sorbul la rezervor si au gasit pilitura, bataie de la injectoare ar fi de la pilitura care le infunda. Mi-a dat jos pompa de inalta presiune sa vada ce se poate face cu ea. Mi-a schimbat 2 asa zise sertarase, care i s-au parut ca ar fi uzate, a curatat rezervorul, a suflat cu aer, schimbat fitru, ...injectoarele nu le-a dat jos sa le curete, desi initial vroia. Dupa aceasta interventie tacanitul se aude, dar parca nu asa de tare. M-a avertizat ca o sa urmeze injectoarele ...
    Ai pus poate ulei 2T ? ce parere ai? as pune in ideea ca s-ar reduce uzura pompei, dar nu sunt hotarat. George georgepastrav@yahoo.com

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu n-am pus, dar stiu pe cineva care lucreaza la o firma care au flota de logan dci. toti pun ulei 2T si au trecut de 200.000km fara probleme.
      intentionez sa pun si eu

      Ștergere
  25. tractoristiii exista o regula de aur impotriva spanului vorbiti si voi cu soferii batrani si nu tratati cu indiferenta MAGNET IN REZERVOARE si garantat dci ul duce 800 de mii numai bine

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da dar depinde cine produce span-ul,la dci este produs de pompa de inalta presiune care se afla in motor inainte de injectoare,deci nu vad de ce sa pui magnet.

      Ștergere
    2. Asta s-o crezi tu. Daca nu folosesti ceva care sa-ti fac ungerea in maxim 150.000 km se duce pompa de injectie. Chiar daca nu recilculi pilitura aia din rezervor...ea deja a trecut o data prin injectoare....asa ca daca nu mor valvele de retur, sigur te lasa pompa de injectie. mesterX

      Ștergere
  26. sa-mi bag flapsu...ma uitam la filmuletul asta acu ceva vreme si ma gandeam,sper sa nu fie si la mine asa...bineinteles ca am scos filtrul si era exact la fel ,asa ca la fel ca tine nu mi-am facut griji mari.Dupa aproximativ 16000Km ,am avut o pornire mai lunga,a doua zi la mai lunga(5-6 secunde pe cheie)a treia zi nu a mai pornit deloc.Test motor,defect injectie gradul 2,test retur injectoare,3 din patru mai mult de 7,5 ml(la mine in cateva secunde),scos din nou filtrul, span in filtru (mai mult decat dimensiunea unei monede de 10 bani zice mesterul de la Dacia), concluzia, schimbat supape retur injectoare X400 ron/buc X 4 buc + 1200 ron pompa reconditionata(3000 roni noua) + filtru 130 roni + curatat rezervor + curatat conducte= 33000 rommi frumosi.DCI-ul e la noroc cu injectia delphi, cele E3 sunt mai reusite,iar pe DCI-urile de pe generatia Duster problema a fost eliminata.Dacia da vina pe motorina pentru a acapa de procese dar e defect de fabriacatie al pompei...vezi si Passat 2.0 TDI, diferenta e ca VW schimba gratis injectoarele.Economie cu noroc numai .

    RăspundeţiȘtergere
  27. Am uitat sa spun ca in 96000 KM nu am schimbat nimic in afara de consumabile(numai de origine)si doua bucse bara stabilizatoare + doua bucse cap telescop...am fost mandru si fericit pana la isprava Delphi.Mult noroc celor care nu au avut de-a face cu asta,bafta in continuare,acum astept carcotasii sa intre in scena...da era mai bine sa iau benzinar dar fac 25000 Km/an ,iar consumul de 5% te atrage,a pornit la fel ca un benzinar si la -30 de grade Celsius ,deci nu mi-am facut griji...nu se gandeste nimeni la problemele astea cand cumpara diesel dar riscul sa apara e mare.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Domnilor, detin un dci, pe la 50000 am schimbat un set de injectoare cica motorina ar fi fost de vina. Cei de la Dacia au spus ca rezervorul era "suspect" de curat, instalatia era curata, dar injectoarele erau praf. Acum masina are 140.000 si intr-o noapte brusc masina s-a oprit in mers, tras pe dreapta, nu a mai pornit deloc. mesterul spune ca s-au dus toate acum. Cred ca probleba e din fabricatie.

      Ștergere
    2. este o problema de la motorina, este prea uscata, pompa de injectie nu se unge si produce span care distruge injectoarele.
      la peco gasesti doar motorina euro 5 si tu ai, in cel mai fericit caz, euro 4. daca nu, ai euro 3.
      motorina euro 5 este foarte uscata si nu mai asigura ungerea necesara din consttructie pompei de injectie. freaca fier pe fier si produce span.
      din cauza asta eu am inceput sa folosesc ulei 2T http://www.tutorialelogan.ro/2013/02/am-pus-ulei-2t-in-motorina.html

      Ștergere
  28. daca dci sant euro 4 sau euro5 si filtrele de motorina sant DELPHI originale dacia RENAULT iar uleiul cel recomandat de producator si schimbul la maxim 15000km masina merge fara interventii la injectoare si pompa injectie mai trebuie doar aditivul DELPHI DIESEL+ o data la 6 luni. SANT CONDITII OBLIGATORII CA S NU UMBLATI LA INJECTIE. FILTRELE DELPHIsant singurele care filtreaza 2 microni restul 4 microni

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si daca eu am euro 3? nu e daca, sigur am euro 3. la pompa gasesc doar motorina euro 5 care este mai uscata si nu face ungere la pompa de injectie care produce span. span care ajunge in injectoare si ulterior pe retur in filtrul de motorina. cum ma ajuta asta pe mine?

      Ștergere
  29. Vad ca unii dintre voi sunt surprinsi de ce gasesc in motorina colectata din filtru ,de curiozitate taiati filtrul si scoateti cartusul de filtrare din interiorul lui, credeti ma o sa ramane ti surprinsi daca va uiteti cu cu o lupa printre lamelele lui de spanul pe care l gasiti acolo.

    RăspundeţiȘtergere
  30. Cristi eu am inceput sa bag ulei 2T Mol Dinamic in cantitate de 30ml la 10 litri de motorina, crezi ca e prea putin pentru a asigura o ungere suplimentara pentru pompa de injectie?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ast ainsemna 150,l la un plin. parca toata lumea baga undeva intre 200 si 300ml. oricum, oricat este mai bun decat nimic

      Ștergere
    2. cris de unde stii ca uleiul 2t este bun,lai incercat pe masina ta?

      Ștergere
    3. de stricat nu are ce sa strice iar teoretic ar trebui sa faca si ceva bine. inca n-am pus, dar in continuare intentionez sa pun

      Ștergere
    4. baga ulei 2t in masina ta si mai discutam. de stricat nu are ce strica? mai gandestete la catalizator'turbo suflanta,egr. baga ulei 2t sa vezi cum face loganul tau

      Ștergere
    5. iese fum ca la scuter daca ai bagat ulei 2t? mai porneste? nu sa facut muci in rezervor uleiul 2t? astept raspuns cine foloseste ulei 2t in motorina.

      Ștergere
    6. atentie, este o diferenta mare intre 50ml la un litru si alta e 200ml la 50litri

      Ștergere
    7. atentie la neatentie pe data de 5 feb. ora 21:39 te contrazici singur baiete cu uleiul tau 2t

      Ștergere
  31. Cati km are masinuta ta pana acuma si ce ai schimbat/reparat pe injectie pana la aceasta ora? (injectoare, pompa, etc)
    Problema cu injectoare este numai la motoarele euro3 sau la toate care au injectie delphi?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. aproape 102.000km si n-am reparat/schimbat nimic la injectie.
      problema este de la motorina care este proasta, nu face cum trebuie ungerea, pompa de injectie produce span care strica injectoarele.
      motorina fiind euro 5, e mai uscata si afecteaza mai tare injectia de la euro 3

      Ștergere
    2. incerca sa bagi filtru euro 4 pe loganul tau cris ca este mai lung si poate filtreaza mai bine motorina, sau pompa ta este de proasta calitate?

      Ștergere
    3. filtrul euro 4 are 3 conducte, euro 3 are 4 conducte.
      pompa de injectie e proasta, din pompa pleaca furtun d eretur direct in filtrul de motorina

      Ștergere
  32. Logan mcv 1.5 dci 70cp, 331.000km. reparat 4 injectoare, un kit ambreaj la 310.000km, fulie alternator 330.000km, in rest consumabile.
    am observat in filtru de motorina foarte foarte putin span.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pai la numarul acesta de km e normal sa fi schimbat toate cele :)

      Ștergere
  33. salutare io am un dci 65 cp si la 145.000 km nu am umblat la injectoare, pompa;doua fulii alternator schimbate . fara uleiuri in motorina sau ceva de genu. de vreo tri ani motorina bag de la sf. bidon si mere de rupe

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ar trebui sa desfaci pompa de injectie sa afli cat mai are de trait. "axul" ala central pleaca din fabrica patrat...de atata tocire devine aproape rotund si nu mai apasa bine pe pistoanele alea. Trebuie sa pregatesti vreo 5000 lei ...cu tot cu manopera in reprezentanta...daca nu mai mult. Mie doar pe 3 injectoare mi-au cerut 8000lei, cu tot cu manopera. ...dar asta se intampla inainte de criza...poate au mai scazut ceva preturile. Culmea ca era sa le dau...ca aveam nevoie de masina...DAR ...au zis ca e posibil sa nu mearga....sa mai fie nevoie si de pompa de injectie...ma ajungea undeva pe la 15.000 lei ...atunci am luat o alta masina. mesterX

      Ștergere
  34. Dci delphi cele mai proaste motorizari, si ma bucur ca sunteti multumiti, e vorba de cat de tare a calit pompa, sunt care merg 300000 de km fara probleme, alti la 50000 de km schimba injectoare, si uleiul 2t mareste arderea, iarna este ok de folosit, dar vara nu stiu ce sa zic.vindetile si luati-va logan 1.6 mpi cea mai buna motorizare,, eu cel putin ma pish pe el 85 de CP dci, si imi iau 1.6 mpi, si de consuma 20 de l in oras

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pai vezi tu, te pisi in directia gresita si asta din cauza ca dci-ul de 85 de cai chiar nu prea are probleme. spre deosebire de cele de 65 si 70cai. cele de 90cai sigur nu mai au probleme

      Ștergere
    2. Aici iti dau dreptate, zicea un mecanic de la Dacia ca pompele de injectie euro 4 nu mai produc span, si inca ceva, cei care se ocupa cu reparatii injectoare, pentru verificarea spanului este necesara demontarea rampei comune, si abea atunci este problema mare daca rampa comuna are span, e clar ca injectoarele se vor duce, si inca ceva exista un regulator de presiune pe pompa daca ai observat si l-ai desfacut vreodata, are o sita speciala crezi ca ala nu are rol de filtru??

      Ștergere
    3. o avea si aia vre-un rol, dar nu stiu ce si cum :)

      Ștergere
  35. salut am un MCV 68cp din 2007 cumparat anu trecut, masina are "38 000" km, astazi am schimbat filtru de motorina dupa 11000 km facuti cu acesta si din curiozitate am facut testu cu magnetu. si surpriza nu am gasit nici macar un gram de span in filtru, doar putina mizerie. tin sa precizez ca am folosit filtru de origine, cu care am facut doar doua plinuri in Romania in rest masina o folosesc in strainatate. nu stiu ce sa cred ca sunt norocos sau motorina din romania este chiar de proasta calitate si plina de impuritati, inclusiv span.

    RăspundeţiȘtergere
  36. da,si porneste inca bine ,te intreb pt ca si eu am gasit asa ceva in filtru e adevarat cam 3.4 firicele de span tocmai mi-au cazut injectoarele, le-am reparat si am facut o mare prostie nu am verificat rezervorul pe la plutitorul de sub bancheta poimaine vreau sa desfac ,imi e frica sa nu le stric din nou am un clio 1,5 dci 60 kw 115k la bord, multa bafta.

    RăspundeţiȘtergere
  37. Astazi am scos plutitorul din rezervor am constatat si in rezervor putin spam dar dupa mine cred ca a avut din totdeauna si dupa un 5ooookm cred ca toate fac daca nu credeti verificati rezervorul.,o sa ii bag 2 t.

    RăspundeţiȘtergere
  38. daca faceti o cautare pe google "best oil to add in diesel tank" o sa vedeti ca exista un topic pentru toate masinile de la vw la jaguar pentru motorizarile diesel cu oamei din toate tarile care opteaza pentru 2T in rezervoarele de la masinile diesel ! DE CE ?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu are cum sa intre span in injectoare:
      chiar daca pompa de injectie ar produce span,la iesirea din aceasta se afla conducta care duce catre rampa comuna,aceasta rampa avind destul spatiu in care sa se stringa spanul in partea de jos a ei ca doar e mai greu si ramine jos nu urca sus spre conductele care vin la injectoare.
      Daca mai pui si un magnet in partea de jos a rampei comune nu poti spune ca mai intra spanul in injectoare.
      Cu stima.

      Ștergere
    2. nimic mai gresit! :))
      explica asta celor care le-a ramas injectorul blocat pe inchis sau deschis si care au avut un pumn de span in filtrul de motorina. spanul trece prin injectoare si polizeaza din ele iar pastila are prea mult loc si se blocheaza

      Ștergere
    3. daca au scos un pumn de span trebuie sa schimbe si corpul pompei de injectie ca trebuie sa se fi subtiat pina la perforare, de paletii de p ax care antreneaza motorina nu mai vorbesc ...
      Eu am 120000 km si nu s-a uzat nici macar paletii care au o compozitie moale in comparatie cu corpul metalic al pompei.

      Ștergere
  39. Eu am un logan 1,5 dci din 2006 si pina acuma nu am avut nici o problema cu masina.in urma cu 2 zile s-a oprit pur si simplu in mijlocul intersectiei si nu a mai pornit.de la reprezentanta verdictul a fost:-) scimbarea injectoarelor,a pompei si alte lucruri ....ce parere aveti d-lor?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. de la ce statie peco ai alimentat ultima data?
      in principiu faci un test de injectoare si la un a doilea service

      Ștergere
    2. Anonimus catre : Domnule Anonim : am un logan din 2007 1.5 dci Euro 4, a picat la 43000 km , am cumparat al 2-lea set de injectoare (4 injectoare) , au picat dupa 4000 km ( deci 47000) . Parerea am spus"o mai sus : Anonim 29 aprilie 2013, 18:00 - istoria loganului ( e parerea mea pe care o sustin si acum in urma unor dovezi clare) ;
      Domnule CrisS : nu"l intrebati de unde a alimentat ultima oara..ca nu are rost ..NU MOTORINA E CAUZA , asa sunt concepute , e defect din fabrica pe care n"au niciun interes sa"l rezolve . Am un prieten , si"a luat Duster si aceeasi problema , cu totusi ca injectoarele de Duster par a fi mult mai solide decat cele de logan . A fost nevoit sa"l dea pentru piese , desi nu facuse multi km cu el , reparatia ( pompa + injectoare ) l"a dat pe spate..si nu si"a permis..

      Ștergere
    3. defectul de fabricatie se datoreaza lipsei de ungere a pompei de injectie care produce span si strica injectoarele. aceiasi problema o au si alte marci de masini. doar motorina este vinovata, e de proasta calitate.
      ti-a picat a doua oar ainjectia din cauza ca nu ai schimbat(spalat) rezervor, nu ai schimbat toate conductele de alimentare, furtune injectoare si pompa de injectie. sau daca ai schimbat toate astea, ai bagat aceiasi motorina proasta... cei mai multi care m-au contactat din cauza de injectie picata, au alimentat de la lukoil. tot de la lukoil au alimentat si MCV-urile de politie 1.5dci euro 5 in nu stiu ce judet si le-a picat la toate injectia in cateva luni...
      spanul care strica injectoarele are o singura cauza, lipsa lubrefierii, lubrefiere asigurata de motorina. exact din cauza asta http://www.tutorialelogan.ro/2013/02/am-pus-ulei-2t-in-motorina.html

      Ștergere
    4. Anonimus : :) au fost curatate , schimbate..etc..cel de"al doi-lea set de injectoare a picat tot din cauza pompei care a continuat sa produca pilitura. :) amestecul de motorina + ulei o sa va infunde injectoarele pe viitor (nu vor mai pulveriza pe 4 cai / 6 cai ) , deoarece arderea nu se mai realizeaza complet, pe viitor o sa observati ca masina nu o sa mai "traga" chiar asa de bine . Defectiunea de natura MECANICA (producerea spanului ) : daca intre piesele metalice exista frecare , spanul se va produce atat in motorina cat si in motorina + cativa ml de ulei ( acest ulei nu va ajuta prea mult ); si sa va mai dau un argument (proba practica , testata ) : am taiat furtunul de alimentare al pompei , si am montat un filtru de benzina micut (tip spray - intrare - iesire ) - pana in intrarea in pompa , si surpriza : in el am gasit span , deoarece spanul trece si prin filtrul de motorina , hartia fiind de proasta calitate , filtrele fiind contrafacute toate , hartia din ele fiind aceeasi , doar pretul lor difera. Daca doriti sa-mi lasati o adresa de mail , o sa va fac un desen sa va explic de unde provine pilitura , si vi-l trimit . :)

      Ștergere
  40. Praful pe care magnetul il atrage este pilitura de fier rezultat din frecarea placutelor cu discul de frana, eu stiam de chestia asta,dar nu mi-a trecut nici odata prin cap sa fac un test cu magnetul,Felicitari.

    RăspundeţiȘtergere
  41. Se pare ca uleiu in motorina face minuni.

    RăspundeţiȘtergere
  42. si daca cand ai dat drumul la motorina din filtru,a curs pe aparatoare cu span?
    spanul putea sa ramana acolo cu praf,si acuma l-ai adunat cu magnetul, te-ai gandit?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. incearca cu magnetul si pe aparatoarea de la roata sofer,sa vezi se magnetizeaza.

      Ștergere
    2. tocmai am mai pus o filmare, particulele metalice se gasesc peste tot

      Ștergere
  43. chestea aia neagra de vb.de ea la minutul 3,este returul care se intoarce de la injectoare si pompa, intra prin filtru,iar apoi se duce in rezervor.

    RăspundeţiȘtergere
  44. Veche si totusi incitanta problema. Eu ce sa mai zic la 545 000 km cu G4 SDI cu pompa si injectoarele nedate jos iar filtrul l-am schimbat nu mai devreme de 80 000km, dar sa nu uitam ca are pompa distribuitoare, nu de inalta ca la crdi.
    Ca o compensare am un accent 2008 care la 200 000 (1.5 ca logan dar 110cp ca Duster) ma face sa trec des pe forumurile de dci by logan desi motorul de hyundai echipeaza modele de la mercedes. Sa nu mai spun ca la hyundai il bibilesc cu filtre de-mi mai luam alta masina. Dar asta e pretul platit de noi pe raportul cilindree/putere/noxe.

    Off topic: dac-ar stii tiganii cat fer (ca asa au ei la nr de inmatriculare la limuzine) este pe jos, ar sta cu sita-n drum. Dar chiar asa: de unde atata fier pe jos?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cel mai mult este de la frecarea dintre placutele de frana si discuri

      Ștergere
  45. chestia aia neagra nu este numai o conducta de retur, ci pe partea care intra in filtru are o supapa unisens si in felul acesta impiedica dezamorsarea filtrului de motorina.

    RăspundeţiȘtergere
  46. si eu sunt de parere ca e span din uzura discului. si am si eu intrebare la tine cris: incepator fiind as vrea sa te intreb, tu cum faci intr-o intersectie in care ai viteza foarte mica, bagi a intaia, sau a doua si patinezi um pic ambreiajul? ca la mine daca nu opresc pe loc intra cam greu tr.1

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cand patineaza ambreiajul,ma obisnuiesc cu ideea si mirosul pe care-l degaja. la mine intra bine in treapta 1 chiar si daca am 30km/h

      Ștergere
  47. si cam care ar fi explicatia "logico-mecanica" pentru care dci-ul 85cp nu mai are probleme cu injectoarele si turbina si alea mai slabe au?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu este logico-mecanica explicatia, au schimbat pompa de injectie.
      exterior e la fel, parca, interior s-au schimbat gauri si mai nu stiu ce

      Ștergere
  48. nu exista nu o explicatie si cele de 85CP au probleme

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. au si cele de 85cai probleme, adevarat, dar procentajul este infim comparativ cu cele de 65 si 70 cai

      Ștergere
  49. Anonimus : Domnule Criss : Scoate motorina din rezervor si o sa vezi cat span si cata mizerie ai acolo - inclusiv in sorb : eu unul am ramas uimit ; Totodata scoate motorina direct din pompa (scoate pe returul pompei) si vezi daca ai span. Cat despre filtru : rupe hartia si pune un magnet pe ea , o sa vezi din nou acelasi span. (la mine s"a vazut ). In acest caz , varianta cu impuritatile din nisip , mizeria neprevazuta care a cazut etc - pica. Ca sa"ti dai seama de durata de viata a injectoarelor pana la impactul final (cat o mai duce ) : o seringa de 20 de ml , un furtunel subtire care sa"l pui pe returul injectorului , un cronometru ( cel de la mobil merge ) , un surub cu care sa acoperi furtunasul care colecteaza returul injectorului. Fa acest test pe fiecare injector in parte in felul urmator : cineva iti porneste masina , iar tu pornesti cronometrul in momentul in care motorina incepe sa intre in seringa , si vezi cati ml colectezi in 60 de secunde. Am trecut prin d"Astea si stiu cum e ..eu am rezolvat definitiv problema :)

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si sa nu cumva sa spui cum ai rezolvat problema ...

      Ștergere
  50. si eu de altfel...ca si voi ma tot intreb cand o sa mi cada un injector...poate pompa dar tot ce e de facut e mersul turat ...incalzirea motorului la prima plecare ...de altfel am pus cam jumatate din cei 284 mii km doar motorina neaditivata de la 80 mii doar adidivata de la omv si se simte motorul cu totul diferit ...cu toate ca multi spun de ulei 2t pus in motorina nu zic ca nu e bun ...dar eu vad rezultatele pe propria piele ce pot spune ca masina e condusa in mod sportiv discuri sportive puse pentru o franare mai buna anul trecut am incercat chiar sa consum niste cauciucuri LASSA de vara si nu am reusit bineinteles fara drifturasa ... la 40 mii km eu zic ca va pripiti sa face ti controale ...mai bine face ti cinste cu un mic si o bere si va arat cum se conduce un logan mcv 1.5 si nu ve ti avea probleme...oricum eu zic ca ce fel de soferi intalnesc zilnic in trefic nici nu ma mira ca masina lor le mai moare un injector apropo am un amic si ma urc la el in masina si dau sa accelerez ioca ...abia demara si ii desfacem egr curios din fire sa vad de ma minte el zicand ca loganul e condus sportiv si surpriza doar o gaura de un cm avea ...cunoscatori stiu de ce vb...pilitura nu se face doar de la pompa ca ii vine ei sa faca pilituri ci de la mersul subturat......ce inseamna mers subturat cred ca stiti cu totii...minim 2500 schimbat treptele la mine vede 4000 de turatii zilnic motorul e din 2009 ...astept pareri la comentariul meu cine nu cree ne vedem la o demonstratie un mic si o bere...va dau si nr mecanicului ptr confirmare am renuntat la dacia si servisurile lor cand i mi indesau elf si eu vroiam castrol...mirosea mai bine... astept comentarii si cred ca la 40 mii de km trebuie sa fii prea iubitor de logan sa o verifici...la injectoare ....masina de altfel parerea mea e ca si femeia...de stii unde so gadili are grija de tine...

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pompa de injectie se unge cu motorina, fie ca mergi subturat, fie ca mergi in 4500rpm, fie ca e rece sau cald motorul. atata timp cat motorina este uscata si plina de cacaturi care o fac sa fie mai uscata, pompa de injectie nu se mai unge corespunzator, freaca fier pe fier si inevitabil apare spanul. asta se poate intampla la orice numar de km parcursi.

      Ștergere
    2. Robert, ai adus de mai multe ori in discutie micul si berea in postul tau. Vezi ca ramai falit la cati mici trebuie sa dai.

      Pai, frate, ia explica tu, cum provoaca mersul subturat, aparitia piliturii !!! Pilitura apare din frecarea a doua piese, din partea de joasa presiune din pompa (pompa e "2 in 1", amorsare cu pompa in rezervor sau pe traseu). Tu zici ca mersul subturat este problema. Ia dezvolta ideea, ca, cine stie, poate reusim sa trecem la un alt nivel, mai abstract al discutiei si vom afla ca pilitura nu exista fizic, ea este doar un concept ...

      Iar dincolo de toate astea, este incredibil cum, intr-un text atat de lung, numai punctele de suspensie pot inlocui punctul, virgula, semnele exclamarii/intrebarii ! Poate n-ai avut chef sa-ti recitesti ideile, dar este incredibil de greu de inteles ce-ai scris ! Sau poate nu esti atat de hotarat si de aceea lasi atatea fraze neterminate ... Na, ca m-am luat dupa tine ... :D

      Ștergere
    3. erata: voiam sa spun "fara amorsare cu pompa in rezervor sau pe traseu"

      Ștergere
  51. oare un magnet pus pe filtrul de motorina, ar ajuta ca toata pilitura metalica sa ramana in filtrul de motorina?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. absolut, doar ca este total inutil. pompa de injectie produce pilitura care se duce direct la injectoare. in filtru ajunge pilitura de la retur...

      Ștergere
  52. ai dreptate, am zis in ideea ca macar pilitura de pe retur sa ramana in filtru, decat sa se depuna in rezervor si eventual sa mai reia si ea circuitul....

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. problema nu e ca se depune in rezerevor, e un cacat... problema e ca pilitura face praf injectia(care costa 1000 euro) dupa care ajunge in rezervor sau alte cele...
      oricum de filtrul de motorina nu trece pilitura, in el ramane.
      si ca idee, returul se duce in doua directii, un furtun catre rezervor si al doilea catre filtrul de motorina.
      repet, inutil, spanul care tocmai iasa din injectie se indreapta catre rezervor si filtrul de motorina. asta dupa ce a trecut prin injectie si a facut-o praf.

      Ștergere
  53. Salut Cris, te rog frumos poti sa-ti dai cu parerea ce as putea avea la injectoare? testere/mecanici nici un rezultat, mentionez masina porneste la sfert, merge rotund, nu da fum, nu consuma anormal, dar nu scap de acel beep la decelerare...vreau sa repar/elimin acel sunet dar nus cum sa procedez :-/ iti dau linkul si astept un raspuns pe mail stan_alecsandru@yahoo.com
    https://www.youtube.com/watch?v=XoEszKNVWdY

    RăspundeţiȘtergere
  54. Salutare, am de 1 an logan dci 2006, mana a - II a, 180000 km, incep sa ma sperie ce mai citesc pe aici, merge prea bine, dar ? , am avut ganduri sa o vand doar din cauza meseriasilor care baga vb de genu... pana la 200000 tine motorul..etc, am un prieten cu diesel care schimba filtrul la 3000 km pe motivul pe care era discutat mai sus, adik span de la pompe, dc ar fi span de la pompa..., ma intreb nu se poate schimba pompa cu una din generatii mai noi, sau pompa bosh cum am auzit ca fac acum sa eliminam pompa delphy?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. spanul nu il eviti nici daca schimbi filtrul de motorina tot la 1000km. daca pui motorina proasta, spanul este inevitabil. foloseste ulei 2T ca sa scapi de stres http://www.tutorialelogan.ro/2013/02/am-pus-ulei-2t-in-motorina.html

      Ștergere