Schimbat rulmentul de pe tamburul spate

De asta vara cand ma intorceam din concediu, am auzit cum huruie si stiam ca o sa trebuiasca schimbat un rulment.
Initial mi-a trecut prin minte sa-l schimb singur acasa. Am incercat, degeaba, am batut de m-am plictisit. La unele operatiuni nu merita sa te chinui acasa, nu pentru 40lei cat costa manopera. La service a durat cam 10 minute cu tot cu urcatul si coboratul masinii de pe elevator.
Am optat pentru rulmentul de origine, a costat 100lei, era la oferta pe google.

38 de comentarii:

  1. A mea are 180.000 si nu au nimic rulmentii !! Norocul...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. la mine, tamburii spate au fost supra incalziti din cauza ca am vopsit tamburii electrostatic. atunci le-am redus mult din viata.
      conteaza drumurile, gropile luate, echilibrarea rotilor...

      Ștergere
    2. De ce i-ai vopsit asa? Vopseaua normala nu tinea?? In clip ori sunt murdari ,ori vopseaua nuprea se mai vede bine !

      Ștergere
    3. electrostatic a tinut cativa ani, vopseaua normala tine si 6 luni

      Ștergere
  2. Mi-a placut ``dinamometrica`` folosita la stangerea piulitei de la tambur

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. dupa atatia rulmenti schimbati, are dinamometrica inclusa in antebrat ;)

      Ștergere
  3. Tudor...alta si cu tine,dinamometrica,hai sa fim seriosi.

    RăspundețiȘtergere
  4. Dom streulea....rulmentii se schimba la caruta acasa......ma uimesti,nu ai scule ,nu ai maini.

    RăspundețiȘtergere
  5. 40 de lei te-a costat? enorm, la mine a lucrat mecanicul aproximativ 6 ore, schimbat ulei, pompa de apa era originala si la aproape 300.000, a facut corp comun cu baia de ulei, distributia am schimbato asta-primavara, a fost greu de indepartat, schimbat ulei servo, antigel, niste semeringe pe la distributie(m-am exprimat gresit),curea alternator, termostat, sonda ulei, cam atat da mi-a luat 180 de lei, mi se pare corect pentru cat a muncit, si a fost ceva munca.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Apai la cat de rabla e masina ta(dupa cate probleme ai descris) ti-a luat ala foarte mult!180 de lei depaseste valoarea masinii tale!

      Ștergere
    2. mie imi pare ca a facut munca voluntara, ti-a luat 180lei doar sa nu zica ca nu ti-a luat nimic

      Ștergere
    3. ori minte, ori chiar e munca voluntara, mie doar pentru distributie mia luat 250 de lei manopera:)

      Ștergere
    4. Eu sunt multumit avand in vedere ca masina are 17 ani :), e foarte buna masina, nu a ramas niciodata cu ea :), nu sunt asa grave problemele zic eu :), dar ma rog

      Ștergere
    5. P.S Esingura persoana care a schimabt consumabile si diferite piese la masina..

      Ștergere
  6. Răspunsuri
    1. unde ai fi vrut sa fie vaselina?

      Ștergere
    2. pe exteriorul rulmentului, probabil se refera, sa fie lubrefiata suprafata cand se introduce rulmentul.

      Ștergere
    3. Vaselina aia doar reduce din toleranta care deja este aproape inexistenta.
      Rulmentul avea pe el o protectie, un fel de ulei care ajuta si la introducerea lui in locas

      Ștergere
  7. daca esti mecanic bun ati meriti bani, daca esti o jigodie cu impresi in cap si cu idei fixe)))) este bine de stiut ca de multe ori manopera costa triplu sau chear inzecit decat piesa respectiva, uni se mira si incep dar cum domnule pesa costa 100 ron si manopera 150, degeaba incerci sai explici la idiot ca acolo este multa munca el crede ca il tepuesti dupa calcul pesa manopera)))) si inca ceva poti tu sa fii mecanicul lui peste prajit daca nu ai scule, nu ai ce face decat carpeala. recent am schimbat un radiator caldura, nu conteaza ce marca de masina " doar vreau sa zic ca radiatoru costa 100 ron si manopera vreo 300 si sa va explic dece la acea masina trebuia dat tot bordul jos sa ajungi la radiator, apsolut tot bordul jos, idiotu incepuse ca domle e cam scump))) daca vrei masina ai si cheltuieli. daca nu renunta la ea))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Prietene apsolut si musai trebuie sa iti revizuiesti gramatica! Sa sti ca e ca la masina. Dupa 10.000 mai da-i o revizie. Pe langa greseli ai o propozitie de 8 randuri din care nu pricepi mai nimic, iar parantezele alea ...

      Ștergere
    2. Nu cred ca e cazul sa compari un radiator cu un rulment.Normal ca la radiator dai tot bordul jos.

      Ștergere
  8. Pai zine si ce masina era ,sa stim si noi !

    RăspundețiȘtergere
  9. A mea are 360k si nu am desfactut niciodata tamburii :)

    RăspundețiȘtergere
  10. salut Cris cand vei face un tutorial diesel purge injection :) :) ???

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dubios, vazut pe net, nu ma prea incanta ideea

      Ștergere
  11. Salutare Cris! Imi poti zice cum sunt legate bateriile la camion? serie sau paralele?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asta se invata la ora de fizica la scoala, doar daca nu chiulesti.
      electricele la camioane functionaza cu 24V, deci se leaga in serie si obtii tensiune dubla, 24V. bateriile trebuie sa fie identice.

      Ștergere
  12. Răspunsuri
    1. e clar, ai chiulit de la fizica :))
      in paralel legate, vor fi tot 12V si se insumeaza amperajul. adica ai doua baterii de 12V 70Ah, le legi in paralel si vei avea 12V si 140Ah.

      Ștergere
  13. Salut, piuliță trebuie strânsă la 175 nm, nu la mușchi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aia care nu-s meseriasi folosesc asa ceva... Un mecanic adevarat va sti sa stranga intr-o masina orice fara cheie dinamometrica si alte "scule", iar masina va functiona perfect! Daca esti la inceput desigur ca nu te apuci sa strangi cum iti vine tie la mana, dar la service aia fac chestia asta zilnic, nu au nevoie de asa ceva.

      Ștergere
  14. Salut CRiS!
    Iti urmaresc cu mult interes tutorialele si iti multumesc din suflet pentru ceea ce faci.
    Referitor la acest tutorial, si am mai vazut eu unul referitor la stransul rulmentului pe spate tin sa precizez ca acel rulment chiar trebuie strans cu o anumita forta. Eu nu aveam cheie dinamometrica asa ca am facut semn pe piulita si pe ax apoi am strans ceva mai tare piulita, imediat am observat ca tamburul nu se mai invartea cu aceias usurinta. Nu se infrana grav, dar se simtea o mica diferenta ceea ce mie mi-a dat de gandit. Ai spus tu candva daca imi amintesc bine, ca te-ai urcat cu picioarele cand ai strans si ca este ok. Am studiat putin problema si sa stii ca nu este chiar bine. Camasa rulmentului este fixata in tambur, piulita de strangere fixeaza partea din interiorul rulmentului, deci tu cand strangi, fortele sunt pe bilele rulmentului daca strangi mai mult decat trebuie pentru ca metalul are elasticitate si daca strangi mai mult decat trebuie deplasezi (micronic vorbind) mijlocul rulmentului fata de camasa lui. Eu asta cred ca se intampla in momentul cand am strans mai tare si am observat acea foarte mica infranare. Apoi am cumparat o cheie dinamometrica si am strans la 175 Nm. Nu eram sigur ca asta este forta de strangere insa la forta asta am vazut ca semnul facut de mine cadea fix pe pozitia de fabrica.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asa e, normal ar fi sa strangi la cuplu, altfel poti bloca efectiv rulmentul. de fapt, totul tine de simt, ca m-am urcat cu picioarele pe cheie nu inseamna ca am strans maxim cat as fi putut strange. puteam face balans pana rupeam ceva. trebuie si un simt acolo.

      Ștergere
  15. Salut - am o problemă.. inițial părea simplă, dar văd că se complică pe măsură ce investighez... rog ajutor urgent!

    În fine - s-o luăm de la-nceput: sunt în Irlanda cu mașină cu tot, pe drum am auzit un hârăit la roțile din spate. Am urcat mașina pe cric, par a fi rulmenții duși (ambii) - chiar nu am dubii că ar fi altceva.

    Citind pe net, întrebând în stânga și-n dreapta, sunând la reprezentanță în RO (de unde am luat mașina) - numai informații contradictorii...

    - unii spun că nu contează dacă mașina are ABS sau nu, rulmenții sunt aceeași (inelul zimțat fiind pe tambur)
    - ca rulment, cineva spune de codul Dacia: 6001548986/echivalent Renault: 7701205812, dimensiuni: lățime=48/diametru exterior=62/diametru interior=30
    - la vre-o două magazine de piese de aici, introducând tipul mașinii în baza de data, apar ALȚI 2 RULMENȚI (pe lângă cel de mai sus, nu știu codurile) cu dimensiunile:
    #1: lățime=37/diametru exterior=52/diametru interior=25
    #2: lățime=37/diametru exterior=72/diametru interior=37
    - colac peste pupăză, cei de la reprezentanța (de unde am cumpărat mașina) îmi spun că pentru ABS am nevoie de tambur cu rulment integrat, cod nou 432007320R/cod vechi 6001550813

    Mi-este clar că nu mă pot întoarce în țară cu ei neschimbați - sunt 3000Km - și nu ar fi o problemă să îi schimb aici.
    Mașina asta nu s-a vândut aici (de vre-o 2 ani se vinde noul MCV, Duster și Sandero) dar sunt convins că reprezentanța ar rezolva-o... Prefer totuși să nu o fac acolo (au niște prețuri nesimțite rău, de genul €85 constatarea, €55+TVA ora de manoperă la mecanică, €70+TVA la tinichigerie).

    De aceea, rugămintea mea mare este să mă ajutați cu un cod corect să cumpăr rulmenții potriviți ca să-i pot schimba la vre-un garaj independent.

    Mersi mult, aștept răspuns.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, ai uitat sa precizezi ce specificatii are masina ta, an, motorizare, van/logan/mcv

      Ștergere
    2. FC 40570 S06 este codul de rulment de la SNR si care merge pe orice logan berlina pana in anul 2010.
      din pacate nu te pot ajuta cu dimensiunile lui

      Ștergere
    3. Mersi Cristi - e Logan MCV 2007 (primul model) cu ABS. E mai ciudat decât la berline - tamburul e mai mare (cca 270mm exterior) iar pe el scrie "diam max 228.5", bănuiesc că e diametrul interior. Piulița e și ea mai mare, ai nevoie de cheie de 36!

      Ștergere
    4. neimportant ca ai sau nu ABS, pe spate nu conteaza.
      deci vorbim despre MCV, un aspect foarte important pe care ai uitat sa-l precizezi de prima data.

      Ștergere