Pages

Intretinere

Inlocuit captor viteza
De retinut ca acest captor este in doua variante: cu pinii in linie(cel mai popular) si pinii in triunghi. In cazul de fata captorul a fost bun, in urma cu cateva saptamani a fost inlocuit cu unul nou si parea ca s-a rezolvat
Intretinere ansamblul de stergatoare
In urma cu 4 ani am Cand mi-a trimis pruncu filmarea cu stergatoarele care abia se tarau pe parbriz, i-am zis sa nu le mai porneasca, asta e, sa se descurce cum poate pentru ca este posibil sa strice mai mult.
Inlocuit pompa de frana cu ABS
In urma cu 4 ani am Montat ABS pe Logan, mai bine spus, am facut conversia de la non-ABS la ABS. Piesele nu au fost noi, au fost demontate de pe alte masini, asa ca sunt sanse mari ca unele componente sa se defecteze mai repede.

Deblocat usa spate, nu se deschide din interior si exterior
Am avut zeci de intrebari legat de aceasta problema si anume: nu mai pot deschide usa spate nici din interior si nici din exterior, cum sa fac?

Reconditionat/polish faruri, varianta ieftina
Este clar ca trebuie inlocuite farurile, sunt matuite si cu prinderi rupte, doar ca din punct de vedere financiar nu este acum momentul. La aproximativ 500lei cat costa o pereche de faruri noi pe origine, nu se justifica efortul de a reconditiona aceste faruri, cel putin nu la Logan.

Aditiv pe baza de litiu pentru uleiul de motor
Cumva, Bogdan a reusit sa ma convinga sa testez aditivul pentru care imi garanta ca merita pus in motor. Drept e ca mi-a trimis cateva filmulete unde arata cum arata inainte si dupa ce circulat cu aditiv in motor. Pai nu trebui sa ai vreo facultate ca sa-ti dai seama ca diferenta este enorma, in primul rand componente se vad ca sunt curate, mult mai curate ca inainte.

Completat cu lichid de frana
Pe masura ce discurile si placutele de frana se uzeaza, pistonasele vor iesi tot mai mult in afara iar nivelul de lichid de frana scade. In cazul de fata, ambreiajul este hidraulic si se foloseste de acelasi lichid de frana ca sa functioneze, deci contribuie si el putin la nivelul lichidului.

Inlocuit cilindri frana la rotile spate
Sistemul de franare este unul dintre elementele de siguranta maxima al masinii si nu accept comprmisuri. deloc. Trebuie facuta periodic o inspectie vizuala, verificat si daca tot ansamblul functioneaza usor, nu apar blocaje.

Probleme la injectie Logan 1.5dci 65 cai Euro 3
Este masina de la servici care a cam fost abandonata exact din cauza problemelor pe care le avea pe partea de injectie. Mai exact, nu urca in viteza mai mult de 100km/h, se oprea motorul in mers, lipsa de putere.

Inlocuit brate stergatoare si reconditionat capacele
Mi-au mai spus si altii ca arata urat bratele de stergatoare si ca ar trebui vopsite. Nu-mi complic viata vopsind cu spray, nu tine si nu am de gand sa repet anual procedura. Asa ca am luat din dezmembrari brate in stare foarte buna.

Schimbat cablu de ambreiaj si gresat furca
La vreo 5000km dupa schimbarea ambreiajului, adica asa de pe la 75.000km, a aparut acel sunet si abia pe la 160.000km am luat atitudine si am inlocuit acest cablu de ambreiaj.

http://www.tutorialelogan.ro/2018/02/inlocuit-burduf-de-pe-bieleta-de.html
Inlocuit burduf de pe bieleta de directie
Nu m-am gandit nicio clipa ca voi pune burdufe de la Breckner, se stie ca sunt de o calitate indoielnica.

Vibratie roata dreapta, ca de tabla
Imediat ce am ajuns pe insula Corfu din Grecia, pe acele stradute inguste am inceput sa aud un sunet ciudat, o vibratie ca de o tabla, parea ceva slabit, sunetul era ca o talanga ce o gasesti la gatul oilor, vacilor...

Schimbat burduf cu rulment spre cutie, partea stanga
Grija mare la acest burduf, eu l-am schimbat mai mult preventiv. In cazul in care se fisureaza, pierdeti tot uleiul din cutie si este foarte mare posibilitatea sa o stricati.

http://www.tutorialelogan.ro/2017/07/schimbat-suporti-evacuare-logan-15dci.html
Schimbat suporti evacuare Logan 1.5dci
Si dupa ce m-am chinuit sa Rezolv scartait evacuare, i-am schimbat. Rezultatul a fost unul neasteptat! Diferanta este enorma!

Rezolvat scartait evacuare
De foarte mult timp ma zgarie pe timpan acel sunet. Masina fiind izolata fonic, din interior nu se aude deloc acel sunet si din acest motiv n-am intervenit deloc pe partea asta.

Schimbat bucse punte
Totul este relativ usor de facut, asta pana la introducerea noii bucse in punte, fara o presa adecvata ramai amanet langa masina si nu prea ai ce sa-i faci.

http://www.tutorialelogan.ro/2017/03/inlocuit-reconditionat-macara-geam-fata.html
Inlocuit, reconditionat macara geam fata
Dupa mult timp de chin, n-am mai suportat si m-am hotarat sa rezolv problema functionarii greoaie, in special la coborarea geamului.

Imobilizat ansamblu manete volan
Precis v-ati lovit si voi de aceasta problema care este destul de enervanta. Prima data am pus o tura de banda izolatoare si dupa 2-3 incercari de a introduce volanul fara sa o imping la baza coloanei, am reusit. A si tinut o vreme,

http://www.tutorialelogan.ro/2017/02/schimbat-opritor-usa.html
Schimbat opritor usa
Am fost atentionat ca a aparut un nou model de opritor usa care ar trebui sa fie mult mai fiabil ca cel cu care a venit masina.
Au fost achizitionate de pe DaciaShop si se pot comanda accesand acest link.

http://www.tutorialelogan.ro/2017/02/rezolvat-vibratie-plastic-balama-capota.html
Rezolvat vibratie plastic balama capota motor
La masina mea inca nu am rezolvat, il aud rar, nu prea merg cu viteza. In schimb masina din filmare incepea sa acea vibratie de pe la 60-70km/h... E de bine, acum nu se mai aude, problema rezolvata.

http://www.tutorialelogan.ro/2017/01/reparat-sau-schimbat-motoras-oglinda.html
Reparat sau schimbat motoras oglinda electrica
Nu-mi mai amintesc motivul pentru care am scos atunci sticla, stiu doar ca din acel moment n-am mai putut face reglajul orizontal. Am dat jos sticla si am vazut ca unul dintre parghiile de reglaj era sarit de pe pozitie.Si daca tot am ajuns sa-l repar, am filmat cum poti schimba acel motoras de la oglinda.

http://www.tutorialelogan.ro/2016/12/reglat-culbutori-14mpi-si-16mpi.html
Reglat culbutori 1.4mpi si 1.6mpi
Reglajul la ambele este identic, niciun fel de diferenta. Mototrul trebuie sa fie rece atunci cand faceti acest reglaj.

http://www.tutorialelogan.ro/2016/12/intretinere-tiranti-usa.html
Intretinere tirant sau opritor usa
Nu este suficient doar sa gresezi, mai trebuie sa si cureti mizeria. Ba mai mult, nu poti gresa si rolele in interior, fara sa fie demontat de pe masina nu prea ai cum sa bagi acel gresant si in interior.

http://www.tutorialelogan.ro/2016/07/schimbat-termostat-si-corp-termostat.html
Schimbat termostat si corp termostat la mpi
O problema destul de frecventa la mpi, acel corp termostat se deformeaza in timp si ori curge pe afara, ori curge apa in interior pe langa termostat si nu-si mai face cum trebuie treaba circuitul de racire motor.

http://www.tutorialelogan.ro/2016/05/curatat-noroi-carenaj-senzori-abs-spate.html
Curatat noroi carenaj senzori ABS spate
Deci m-am socat cat de prost este acel sistem conceput, efectiv tine tot noroiul fix cat sa ingroape toata mufa de la senzorul de ABS.

Schimbat suport motor 1.5dci euro 3
Am ridicat capota si surpriza, curgea oloiul din suportul motor.
Foarte usor de schimbat, 10-15 minute toata treaba.

http://www.tutorialelogan.ro/2016/03/schimbat-rulment-roata-fata-fara-abs.html
Schimbat rulment roata fata, fara ABS
Dupa 141.000km, s-a dus si rulmentul de pe fata dreapta.
Este putin mai greu de schimbat ca si de pe tamburul spate, mult mai greu.

Am pus folie de protectie Oraguard, pe proiectoare
Folia de protectie Oraguard StoneGuard este transparenta si avand grosimea de 150 microni, este groasa si ideala pentru protectia proiectoarelor. La fel de bine se poate folosi si pe faruri si chiar si pe partile de vopsite de pe masina.

http://www.tutorialelogan.ro/2016/02/verificat-nivelul-la-ulei.html
Verificat nivelul la ulei
Daca stii ca nu-ti consuma ulei, verifica-l mai rar, poate chiar inainte de a schimba uleiul, macar sa-ti faci o idee cam cat ulei ai lipsa intre schimburi iar daca constati ca este prea mult sub nivelul maxim, o sa stii ca trebuie sa-l verifici mai des.

http://www.tutorialelogan.ro/2016/02/ajustat-suport-motor-15dci-reducerea.html
Ajustat suport motor 1.5dci, reducerea trepidatiilor din caroserie
De vreo 3 ani se simt trepidatiile motorului in caroserie, tot mai tare pe masura ce trec anii. Ioji mi-a zis ca se poate rezolva foarte usor acea trepidatie, temporar, oricum necesita schimbarea suportului. Aha, da, probabil peste cativa ani :D

http://www.tutorialelogan.ro/2016/01/schimbat-rulmentul-de-pe-tamburul-spate.html
Schimbat rulmentul de pe tamburul spate
La unele operatiuni nu merita sa te chinui acasa, nu pentru 40lei cat costa manopera. La service a durat cam 10 minute cu tot cu urcatul si coboratul masinii de pe elevator.

http://www.tutorialelogan.ro/2016/01/curatat-radiator-incalzire-habitaclu.html
Curatat radiator incalzire habitaclu
Daca ai verificat deja functionalitatea termostatului si este bun dar tie tot nu-ti baga caldura cum trebuie in masina, sunt sanse maxime sa ai acest radiator de incalzire habitaclu infundat cu mizerie.

http://www.tutorialelogan.ro/2015/12/atentie-la-bornele-pentru-baterie-de.html
Atentie la bornele, pentru baterie, de proasta calitate
Aveti grija ce borne puneti pe masina, nu tot ce este frumos este si bun.

http://www.tutorialelogan.ro/2015/11/schimbat-uleiul-din-cutie.html
Schimbat uleiul din cutie
Multi spun ca uleiul din cutie nu se schimba, doar se completeaza daca este necesar. Apai sincer sa fiu, avand in vedere culoarea uleiului vechi si gandul ca orice se uzeaza la un moment dat, chiar am simtit nevoia sa-l schimb si nu-mi pare rau, deloc.

http://www.tutorialelogan.ro/2015/10/schimbat-cablul-de-acceleratie-la-un.html
Schimbat cablul de acceleratie la un 1.4mpi
Imi tot spunea ca ii ramane motorul accelerat si uneori, in special cand era cald motorul, trebuia sa apese tare pe pedala ca sa se accelereze.

Curatat motorasul pas cu pas(mpp) si corpul clapeta 1.4mpi
Nu sunt 100% covins, dar sunt sanse mari sa fie identic si la 1.6mpi.
Era mizerie si pe corpul clapeta, dar pe motorasul pas cu pas erau depuneri mari care abia s-au curatat.

http://www.tutorialelogan.ro/2015/07/schimbat-uleiul-de-la-servo-directie.html
Schimbat uleiul de la servo directie
M-am documentat putin inainte si n-am gasit niciunde o informatie oficiala unde sa fie precizata o limita de numar km sau ani. Este stupid sa spui ca nu se schimba niciodata, doar se completeaza. Acest ulei ca si oricare altul, in timp isi pierde proprietatile de ungere si la un moment dat trebuie schimbat.

http://www.tutorialelogan.ro/2015/07/curatat-si-gresat-aeroterma.html
Curatat si gresat aeroterma
Nu este aeroterma de pe masina mea, dar si pe aceasta am fost curatat-o de praf cu un an in urma, doar palele, fara sa gresez cu ceva pe acolo.

http://www.tutorialelogan.ro/2015/06/am-testat-sonax-brilliant-shine.html
Am testat Sonax Brilliant Shine
Am testat acest Sonax Brilliant Shine pe masina mea.
Usor de aplicat, efect garantat, pret mic... pe mine m-a convins :)

http://www.tutorialelogan.ro/2015/04/inlocuit-motoras-pompa-benzina.html
Inlocuit motoras pompa benzina
Razvan Rodean "Huffy" din Sibiu a demontat si schimbat motorasul pompei de benzina din rezervor.
Desi costa mult mai mult, recomand folosirea motoraselor originale si curatarea rezervorului in cazul in care se gasesc "balauri" ca in clip.

http://www.tutorialelogan.ro/2015/03/schimbat-geamul-de-la-ceasuri.html
Schimbat geamul de la ceasuri
Am gasit de cumparat la Cosmin_uau in anuntul [VAND] Diverse accesorii logan

http://www.tutorialelogan.ro/2015/03/curatat-actuatorul-de-la-usa.html
Curatat actuatorul de la usa
Proprietarul masinii nu are optiunea de a schimba respectivul actuator, sunt foarte greu de gasit aceste actuatoare principale cu 5 fire. Asa ca mi-am fortat norocul incercand sa-l curat, poate, poate rezolv problema. Sunt convins ca se poate aplica cu succes aceasta metoda si la actuatoarele clasice cu doua fire.
http://www.tutorialelogan.ro/2015/03/rezolvat-cateva-puncte-de-rugina.html
Rezolvat cateva puncte de rugina
In urma cu 2 ani am observat cateva  puncte in cantul usii de unde a sarit vopseaua. Am lalait-o si m-am trezit ca deja este urata treaba, nu o puteam lasa asa pentru ca se agraveaza foarte mult daca mai trec printr-o iarna...

http://www.tutorialelogan.ro/2015/02/cum-sa-scapi-de-umezeala-din-masina.html
Cum sa scapi de umezeala din masina
Am avut asteptari mari, dupa 2-3 zile ma asteptam sa fie prea uscat aerul in masina. Nu e chiar asa, ii trebuie timp sa absoarba umezeala din masina, nu este ca si cum ai pune un burete in balta de apa si te astepti sa o absoarba.
http://www.tutorialelogan.ro/2015/02/montat-actuator-deschidere-portbagaj-cu.html
Montat actuator deschidere portbagaj cu buton valet
Cei care nu au inchidere centralizata pe cheie si nu au nici buton pe capota portbagaj, obligatoriu trebuie sa foloseasca cheia ca sa-l poata deschide. Aceasta modificare este bine venita chiar si celor care au inchidere centralizata sau buton pe capota.

http://www.tutorialelogan.ro/2015/01/tratament-hidrofob-pentru-parbriz.html
Tratament hidrofob pentru parbriz, Aquapel
Aquapel este o solutie hidrofoba care formeaza o legatura chimica cu geamul ceea ce creste capacitatea de respingere a apei, drept urmare apa curge foarte usor de pe geamuri.

http://www.tutorialelogan.ro/2015/01/schimbat-antigelul-la-15dci.html
Schimbat antigelul la 1.5dci
Pe langa antigelul de origine, am mai comandat de la baietii de pe daciashop.ro si o solutie de curatat radiatoare ProTec.

http://www.tutorialelogan.ro/2014/11/curatat-de-mizerie-suport-baterie.html
Curatat de mizerie suport baterie
Este a doua oara cand filmez acestu tutorial, prima filmare am reusit cumva sa o pierd. Pacat, la acea masina era o mizerie de te ingrozeai, aici abia daca au fost cateva urme de praf.

http://www.tutorialelogan.ro/2014/11/montat-filtru-de-hota-sub-capota-motor.html
Montat filtru de hota sub capota motor, home made
In incercarea de a reduce costurile de intretinere, dovada fiind faptul ca n-am mai schimbat acest filtru de vreun an jumatate, am gasit o alternativa mult mai economica si anume sa cumpar pasla si sa o tai eu la dimensiuni.

http://www.tutorialelogan.ro/2014/11/curatat-noroi-sub-cheder-de-la-baza.html
Curatat noroi sub cheder de la baza parbriz
Gabi din Dragasani mi-a trimis doua poze unde se vad depuneri mari de mizerie sub acel cheder. El zicea ca nu este prima data cand a curatat.

http://www.tutorialelogan.ro/2014/10/schimbat-distributia-15dci-euro-3-65.html
Schimbat distributia 1.5dci euro 3, 65 cai, fara AC
Mi-a fost groaza, dar m-am apucat de lucru si pot spune ca nu e chiar atat complicat, trebuie doar sa stii mici detalii, detalii pe care le impartasesc si eu acum cu voi.

http://www.tutorialelogan.ro/2014/09/desfundat-supapa-scurgere-condens-ac-la.html
Desfundat supapa scurgere condens AC la Logan
O gramada dintre voi m-ati intrebat cum este posibil sa aveti apa in masina si zic foarte multa apa. Foarte simplu, aerul conditionat face condens si apa rezultata trebuie sa se scurga pe undeva. Din cauza lipsei de filtru polen, mizeria ajunge foarte usor la acea supapa de scurgere, o infunda iar apa o sa se scurga in masina.

http://www.tutorialelogan.ro/2014/08/curatat-si-igienizat-instalatia-de-aer.html
Curatat si igienizat instalatia de aer conditionat
Romanul curata instalatia de aer conditionat doar cand incepe sa miroase urat in masina. De preferat sa o faceti anual, nu este foarte scump si previi neplacerile datorate mirosului.

http://www.tutorialelogan.ro/2014/06/schimbat-burduf-capat-de-bara_13.html
Schimbat burduf capat de bara
Am sesizat ca burduful de pe capatul de bara era crapat.
Asa ca am dat un search pe google si le-am gasit de vanzare pe Hanora.ro, chiar doua modele, unul negru si unul transparent. Fiind la pret derizoriu, am comandat cate doua din fiecare, sa fie.

http://www.tutorialelogan.ro/2014/05/reglarea-farurilor-pe-verticala-si.html
Reglarea farurilor pe verticala si orizontala
De foarte mult timp vreau sa fac acest tutorial, stiind ca nu este usor de filmat.

http://www.tutorialelogan.ro/2014/04/masurat-consumatorii-permanenti-cand.html
Masurat consumatorii permanenti cand masina este parcata
Multi dintre voi nu stiati ca atunci cand masina este parcata si incuiata, eventual armata alarma, exista un consum care uneori este destul de maricel.

http://www.tutorialelogan.ro/2014/03/etansat-extractor-aer-portbagaj.html
Etansat extractor aer portbagaj
Albert a gasit apa in portbagaj si a dat vina pe etansarea stopurilor spate. Stiam ca nu este de acolo deoarece am avut si eu aproape aceiasi problema. Ca sa rezolv problema, am folosit acelasi mastic de etansare usi de la DaciaShop.

http://www.tutorialelogan.ro/2014/03/aplicat-mastic-etansare-fete-de-usi.html
Aplicat mastic etansare fete de usi
De mult vanez o solutie de inlocuire a masticului care l-am avut pe fetele de usi din fabrica. La un moment dat m-am obisnuit cu ideea ca nu am sa mai gasesc, dar nici prin cap nu mi-a trecut ca voi gasi exact masticul original de fabrica :)

http://www.tutorialelogan.ro/2014/02/etansat-sprituitoare-pe-capota.html
Etansat sprituitoare pe capota
Multi au fost radicali, lipit cu silicon si asta intradevar pare solutia ce-a mai simpla. Eu zic ca solutia aleasa de mine este cat se poate de eleganta si deloc definitiva.

http://www.tutorialelogan.ro/2014/01/imobilizat-carcasa-filtru-aer-si-capac.html
Imobilizat carcasa filtru aer si capac motor, la 1.5dci
De ceva timp ma tot gandeam cum sa fac sa imobilizez mai binei carcasa filtrului de aer si in special capacul care acopera motorul.

http://www.tutorialelogan.ro/2014/01/imobilizat-capota-motor.html
Imobilizat capota motor
Nu doar ca face galagie si iti transforma masina intr-un faiton, dar in timp din cauza acelor vibratii se va strica incuietoarea si asta deja este grav.

http://www.tutorialelogan.ro/2014/01/schimbat-bujii-incandescente.html
Schimbat bujii incandescente
Acum doi ani jumatate(iulie 2011) testam bujiile daca sunt functionale. Atunci am folosit un aparat de masura si un fir ca sa vad daca au continuitate. Am constat ca sunt bune. Dar acum, dupa 8 ani de la cumpararea masinii, am observat ca dimineata la -7°, -5°, pornirea este mai groaie, elecromotorul invartea mai mult ca de obicei.

http://www.tutorialelogan.ro/2014/01/verificat-joc-bieleta-directie.html
Verificat joc bieleta directie
De ceva timp a auzit pe stanga o bataie, asa ca a venit pana la mine sa verific. Am tras de roata cat era lasata jos si n-am simtit nimic. Am ridicat-o pe cric si am simtit acel joc sise auzea acea bataie, dar era diferit la mana, nu parea a fi ca un capat de bara.

http://www.tutorialelogan.ro/2013/11/curatat-contacte-maneta-bloc-de-lumini.html
Curatat contacte si gresat maneta bloc de lumini
Mi-a ajuns si mie randul sa am probleme cu blocul de lumini si anume sa raman fara lumini pe intuneric cand trec de la faza lunga la faza scurta.

Rezolvat problema noroi buson combustibil
De cand am primit masina am avut aceasta problema cu noroiul adunat acolo. Initial am astupat ambele gauri si am facut rau.

Schimbat lichid de frana
Dupa cum spuneam si in tutorial, lichidul de frana ar trebui schimbat tot la 2 ani, maxim dupa 3 ani. In timp, lichidul de frana absoarbe umezeala si dupa 2-3 ani cantitatea de apa din lichid poate avea peste 5% ceea ce nu este deloc ok.

Curatat, reglat frana de mana si sabotii spate
Am demontat totul pe acolo, am testat un spray de curatat frane de la TRW, m-am laudat cu ultima achizitie, o cheie dinamometrica si cel mai importanat, am reglat sabotii spate care influenteaza direct functionalitatea franei si a franei de mana. La mine, acel sistem de autoreglare este intepenit si nu mai functioneaza deloc.

Curatat noroiul de la aripile fata
Este simplu de intretinut acel loc, doar deschideti usa si cu presiune de apa se spala foarte usor, de preferat de fiecare data cand spalati masina, asa nu are timp sa se adune noroiul acolo.

Schimbat telescoape spate
In urma cu 4 ani explicam doar cum se schimba aceste telescoape iar acum a venit si randul unui tutorial filmat.

Gresat balamale si opritor usi
De cand am masina am tot uns pe balamale si pe acel opritor de usa. Uleiul sau vaselina se putea aplica doar vara ca sa fie suficient de cald sa penetreze asa putin, dar cam degeaba, greu se ungea. Abia dupa 2-3-4 zile incepea usa sa mearga mai usor si sa nu mai scartie.Am achizitionat acest spray cu ulei de la Sonax, de pe daciashop.ro si pot sa va spun ca este o nebunie de spray, isi merita fiecare banut.

Am pus ulei 2T in motorina
Este bine? Este rau?
Decizia va apartine, eu am ales deja.

Imobilizat cablu frana de mana
Tot am sfatuit pe unul altul ce sa faca sa elimine sunetul produs de acest cablu, dar mie nu mi-a facut nimeni :))
Asa ca mi-am facut curaj si in 30 minute am rezolvat foarte usor problema.





Schimbat burduf planetara exterior, partea stanga
Totul e sa nu iti fie frica ca te murdaresti,sa ai ceva scule, rabdare si sa stii ce dracu faci pe acolo, penca eu nu stiam :))






Reparat carenaj volan
Nu neaparat trebuie sa demontezi de mai multe ori carenajul ca sa se rupa acele plastice, la mine le-am gasit crapate dupa ce le-am dat josde 2-3 ori... mai mult ca sigur pentru ca le-am strans prea tare.






Blocaj protectie copii, usi spate
Desi o sa radeti, dar prea des sunt intrebat de ce nu mai pot deschide usa din interior. Cei care nu ma intreaba ori se obisnuiesc cu ideea si la un moment dat se "repara" singura, ori dau fata de usa jos degeaba.






Curatat stickere de pe masina
Nu sustin ca ar fi metoda ideala, dar la mine a functionat de fiecare data.








Schimbat bielete bara stabilizare
Am cumparat din toamna lui 2011 toate piesele necesare pentru directie. Desi la ITP mi-au spus ca totul este conform, de cateva saptamani am inceput sa simt o lipsa de precizie in directie, dar nu aveam nici un fel de bataie in volan sau macar sa o aud.
Asa ca m-am pus si-am schimbat toata directia, printre care si aceste bielete de la bara de stabilizare.



Schimbat bucse bara stabilizare
Am cumparat din toamna lui 2011 toate piesele necesare pentru directie. Desi la ITP mi-au spus ca totul este conform, de cateva saptamani am inceput sa simt o lipsa de precizie in directie, dar nu aveam nici un fel de bataie in volan sau macar sa o aud.





Schimbat brate/bascule
Am cumparat din toamna lui 2011 toate piesele necesare pentru directie. Desi la ITP mi-au spus ca totul este conform, de cateva saptamani am inceput sa simt o lipsa de precizie in directie, dar nu aveam nici un fel de bataie in volan sau macar sa o aud.
Asa ca m-am pus si-am schimbat toata directia, printre care si aceste brate. Ulterior am constatat ca pivotii erau inca ok, la fel si bucsile. Deci nu aruncam nimic, doar depozitam pentru ca nu stim ce ne rezerva viitorul.



Schimbat flansa si rulment amortizor
Am cumparat din toamna lui 2011 toate piesele necesare pentru directie. Desi la ITP mi-au spus ca totul este conform, de cateva saptamani am inceput sa simt o lipsa de precizie in directie, dar nu aveam nici un fel de bataie in volan sau macar sa o aud.
Asa ca m-am pus si-am schimbat toata directia, printre care si acest rulment si flansa amortizor.


 
Verificat joc la capatul de bara 2
Si acum cateva zile cineva mi-a scris pe aici ca nu se verifica corect tinand de roata la ora 9 si ora 3, corect este sa nu miste capatul de bara sus/jos.







Span in filtrul de motorina, din filtrul de motorina
Si ca sa ma mai linistesc, am facut aceiasi verificare la un Logan PH2, 1.5dci 85 cai la care se alimenteaza doar de la Rompetrol. Pot sa zic ca m-am mai linistit.







Diagnoza bord
Nu este o noutate pentru mine si sigur nici pentru multi dintre voi, dar totusi sunt intrebat foarte frecvent "cum se face" sa accesezi diagnoza CB.







Schimbat colector vapori ulei
In urma problemei intampinate in decembrie 2011, vezi aici, am dat vina pe acest colector vapori ulei. Mai exact pe membrana din interior care posibil sa se fi blocat, in consecinta turbina a tras fara jena ulei direct din capacul culbutori si am scos un fum enorm dupa mine.
Desi de atunci n-am mai avut absolut deloc probleme, m-am decis sa o schimb.



Schimbat bieleta directie
Am cumparat din toamna lui 2011 toate piesele necesare pentru directie. Desi la ITP mi-au spus ca totul este conform, de cateva saptamani am inceput sa simt o lipsa de precizie in directie, dar nu aveam nici un fel de bataie in volan sau macar sa o aud.
Asa ca m-am pus si-am schimbat toata directia, printre care si bieletele de la directie.



Fixat carcasa filtru aer Logan 1.4 si 1.6 MPI
Dupa 3-4 ani acele bucse de cauciuc care fixeaza si amortizeaza vibratiile carcasei de la filtrul de aer, imbatranesc si rezultatul este o galagie in plus. Rezolvarea este foarte simpla, o tubulara de 10, 4 saibe de 1mm grosime si problema e rezolvata inca 2-3 ani.






Schimbat rulment fuzeta
Intr-o zi Stelutu din Targoviste m-a sunat sa ma intrebe daca nu vreau poze si ceva filmari de cand a schimbat el rulmentii pe fata. Si cum vorba aia "mânci calule ovăz?", iata cum a facut el.






Verificat joc la capat de bara
Am vrut doar sa va arat cum se verifica daca ai joc in capetele de bara, sperand ca nu o sa ma mai intrebati cum se face aceasta verificare.







Verificat joc rulment
Aici testez pe roata din spate, la fel se testeaza si roata din fata.
Acel joc poate sa fie foarte mic, abia se simte iar asta insemna ca este uzura si trebuie schimbat. Nu trebuie lasat sa se ajunga la un joc atat de mare cum e in acest film.






Remediat scartait saboti la franare
Asa ca am comandat Pasta Ceramica de pe siteul celor de la Dacia Shop.ro
Rezultatul a fost exact cel pe care-l asteptam!







Curatat noroi langa rezervor apa
Peja din Serbia mi-a trimis o poza in care se vedeau depuneri de noroi langa rezervorul de apa pentru sprituitoare.
Am dat jos plasticul si am constatat aceiasi depunere si la mine, asa ca m-am pus pe treaba.





Verificat bujii incandescente, la diesel
Desi iarna care a trecut n-am avut nici un fel de probleme cu pornirea, nici macar la -15 grade, mi-am zis ca ar fi totusi cazul sa verific daca nu cumva am vre-o bujie arsa. Din fericire pentru mine, toate patru sunt bune si nu trebuie sa scot bani din buzunar.





Schimbat senzor volanta Logan benzinar
Aceasta problema apare destul de frecvent pe benzinare si te lasa in drum cand iti e lumea mai draga. Porneste greu motorul, moare subit, cam astea sunt simptomele.
Merge si curatat acest senzor dar e doar temporar, schimbarea lui este inevitabila.




Intretinere etrieri
Nu conteaza daca ai discuri ventilate sau discuri pline, principiul de functionare este identic si aceasta intretinere previne blocarea lui.







Deplasare geam la ridicare
De cateva zile am observat la usa pasagerului fata o deplasare a geamului cand il ridicam. Vre-o 2 zile era foarte mica deplasarea dar dupa doar cateva zilea acea deplasare imi lasa o gaura foarte mare de puteam scoate degetul afara pe langa el.






Vibratii la polita spate de sub luneta
Un sunet de table mi-au chinuit urchile timp de aproape un an. Vezi aici de ce.








Schimbat bieleta antirasturnare
Schimbatul e foarte simplu, e suficient sa ridici masina pe cric ca sa intri sub ea si cu o cheie de 18 si 19 rezolvi problema.







Reglat si demontat contactor de frana
Chiar daca stii ca nu ai probleme, ar fi bine sa verifici si la tine cat de mult trebuie sa apesi pedala ca sa se aprinda becurile din spate.






Tutorial schimbat sonda marcharier
Ai nevoie de o cheie de 24 si vei pierde putin ulei din cutie, in rest e chiar usor.






Am gasit trusa medicala expirata, becul de de la numar ars, asigurarea nu era pentru tarile in care aveam nevoie. ce bine era daca verificam actele inainte de a pleca in concediu... asa am dat 70 de euro pe asigurari in alte state...




Tutorial gresat mecanism ridicare geamuri
La ridicarea si coborarea geamului se aude ca scartie ceva si e suparator. In plus, din cauza ca geamul culiseaza greu, se aude cum motorul se chinuie sa ridice geamul.





Tutorial rezolvat aprindere bec ceata in bord la franare/semnalizare

Cand franezi sau pui semnalizarea, se aprinde becul de ceata din bord. Problema apare la stopul din stanga spate din cauza unor contacte imperfecte, "asa e toate".





Curățare valva EGR

Am folosit o șurubelniță dreaptă, o cheie de 10 inelară și o tubulară de 10.








Tutorial schimb ulei Logan diesel

Să nu faceți ca mine, adică să scoateți așa filtrul de ulei. Fiind cu gura în jos riști să cadă mizerie în interior.







Tutorial schimbare etrier si discuri frana Logan

Pe vremea când am cumpărat eu Loganul, motorizarea diesel nu se livra cu discuri ventilate.








Tutorial schimbat filtru motorina Logan

Eu schimbam și uleiul, din cauza asta am încercat schimbarea filtrului de motorină de jos.








Tutorial schimbare filtru aer la Logan diesel

Operația nu este deloc grea, doar să nu te grăbești și să uiți ca și mine să strângi colierul la final.







Tutorial schimbare arcuri si telescoape la Logan

Am cumpărat 4 arcuri Eibach şi un nou tutorial pentru montarea lor.








Tutorial schimbare capete bara la Logan

Ca şi recomandare, odată cu schimbarea capetelor de bară să schimbaţi neapărat şi piuliţa! Şansele să nu strângă şi să se strice filetul sunt foarte, foarte mari!







Tutorial schimbare placute de frina pe Logan

Timp aproximativ de lucru 30 minute. Ca şi scule ai nevoie de cric, cheie de roţi, o cheie fixă de 17 şi una de 13.







Tutorial schimbare ferodouri la Logan fara ABS

Eu am făcut doar o inspecţie de rutină, ferodourile se schimbă destul de rar, eu aproximez undeva pe la 80-100.000km.