2,4 Litri ulei lipsa din motor. Sa fie vinovat Oil Catch Can?!

In urma cu ceva timp, Bogdan(Solan) mi-a spus ca nu am procedat corect cand am montat Oil Catch Can-ul, acea teava de cupru pe care am introdus-o este prea lunga, este scufundata in ulei si se modifica ceva forte ce duc la tensiuni in motor. Ceea ce spuneam pe filmare cum ca ar creste presiunea de ulei, este eronat, am inteles eu gresit, a trecut cel putin 1 an de cand am discutat cu el acele detalii.
Dupa publicarea clipului mi-a scris si un comentariu unde ma corecta: Corectie...la fiecare 10m ai un bar plus un barr atmosferic! Acolo ai un pic mai mult de un bar... doar cel atmosferic... adica 1kg forta pe centimetrul patrat... inmulteste cu cati centimetri patrati ai in interiorul motorului si vezi cu cate sute de kg forta de tensiune adunata in motor te alegi!
Si eu zic ca vinovat este acel Oil Catch Can, mai exact teava pe care am adaugat-o eu ulterior. Este prima data cand nivelul de ulei din el a crescut cat sa fie teava scufundata.
Din momentul in care am descoperit lipsa de ulei din motor si am scurtat teava, am parcurs 6900km fara sa am lipsa de ulei din motor.
De la publicarea acestui clip, atunci cand am facut din nou schimbul de ulei, am parcurs 2500km, am fost in concediu unde am avut acelasi regim de autostrada si pe insula drumuri scurte cu urcari si coborari, ca si atunci cand am avut uleiul lipsa. Am ajuns acasa si am verificat uleiul, este la nivel. Cert e ca trebuie sa fiu mai atent in viitor, sa controlez macar o data la luna nivelul uleiului.

Montat incalzire aftermarket pe scaune de VW Passat CC

De ceva timp am renuntat la scaunele originale ale loganului din motive de confort, reglaj lombar si optiunea de reglaj pe inaltime.
Cum exista pe piata optiunea de a cumpara Suporturi pentru scaune de Audi, VW si BMW de pe www.rdagroup.ro, am montat 2 scaune de Audi A4 B6 care au fost perfecte cateva luni, electrice, reglaj pe inaltime, incalzire in scaune, comode, cam tot ce-ti doreai in materie de confort.
Cand Alex m-a imbiat cu niste scaune de Audi Passat CC, bai dar cum aratau! mi-am zis ca trebuie incercate si pot spune ca sunt bestiale! Imi aduceau aminte de niste scaune Sparco scoica pe care le-am avut timp de o saptamana.
Doar ca aceste scaune au un mare minus, de altfel singurul pe care l-am gasit la ele, nu au incalzire pentru fundulet :P. Nu-mi imaginez cum este posibil ca o asemenea masina cu acele dotari si mai ales la acel pret, sa vina fara optiunea de incalzire in scaune.
Nu mi-a trecut nici macar o secunda prin minte sa apelez la incalzirea originala pentru aceste scaune, este controlat de calculatorul de habitaclu si implementarea instalatiei electrice presupunea prea mult modificari. Asa ca a ramas alternativa de a monta unele aftermarket, carbon, 6 trepte de incalzire... Sunt cumparate de pe AliExpress unde gasiti o gramada de modele.

Avand in vedere ca montajul difera in functie de producator de la scaun la scaun, am filmat doar cateva detalii pe care le-am considerat mai importante. Legaturile electrice au fost foarte simple la mine deoarece aveam deja trasa instalatia electrica pentru incalzire de la scaunele originale. Aici se pot vedea acele detalii Montaj incalzire in scaune.
O sa ma intrebati cat costa, raspunsul il gasiti pe AliExpress.

Demontat airbag de pe volan Logan PH2

Daca nu stii ce este in spatele acelui airbag, bagi surubelnita pe acolo de te plictisesti, zgarii tot si mai risti sa rupi si panglica.
In momentul filmarii n-am gasit niciun clip unde se arata cum se demonteaza, asa ca am filmat. Pana mi-am amintit eu sa editez si sa public filmarea, au aparut 2 pe youtube, unul fara prea multe explicatii si un al doilea la o calitate foarte proasta.

Montat suport stingator in portbagaj

De mult mi-am dorit sa montez un suport de stingator. Imi doream sa-l pozitionez undeva sub scaunul soferului sau al pasagerului. Dar cum pe acolo nu am gasit nicio modalitate mai simpla de prindere si sa nu incurce, m-am multumit sa-l pun in portbagaj. Important e sa fie cat mai la indemana si usor accesibil.
Stingatorul a fost cumparat cu tot cu suport din magazin de piese auto.


Completat cu lichid de frana

Pe masura ce discurile si placutele de frana se uzeaza, pistonasele vor iesi tot mai mult in afara iar nivelul de lichid de frana scade.
In cazul de fata, ambreiajul este hidraulic si se foloseste de acelasi lichid de frana ca sa functioneze, deci contribuie si el putin la nivelul lichidului.
M-au contactat mai mult persoane pentru aceasta problema, se aprinde martorul de frana in bord, dar frana de mana este lasata jos. Pai simplu, acel martor este comun, el te anunta ca ai frana de mana trasa sau lipsa lichid de frana.
Stiu ca pe filmare am spus ca tamburii si sabotii spate contribuie si ele la scaderea nivelului de lichid, in acel moment nu mi-am dat seama ca sistemul de franare de pe spate este autoreglabil iar diferenta efectiva este insesizabila. Deci este gresit ce am spus, sistemul de franare pe tambur de pe spate nu influenteaza nivelul lichidului de frana.
Daca cumva varsati lichid de frana, atunci cand completati, si ajunge pe tabla, vopsea, clatiti imediat cu multa apa. Lichidul de frana este foarte coroziv!

Montat suporturi pentru scaune de Audi A3 8P, A4 B8, A5, Mercedes W211

Update: 
Dacia la bază, neavând airbag tip cortina (exceptând Duster 2), airbagul din scaunele de origine a fost proiectat să fie puţin mai înalt, astfel în caz de surprize neplăcute, oferă o protecţie suplimentară şi pe zona capului.
Acest detaliu se regăseşte pe toate modelele Dacia care din fabrică au integrate şi airbaguri în scaune, cu excepţia modelului Duster 2 (2018+) unde există şi airbagurile din cortina care compensează diferenţa de protecţie.
Majoritatea variantele pe care noi le-am testat şi le recomandăm pentru conversie oferă protecţie strict până la nivelul umărului, zona toracică.
Cei care doresc sa faca modificarea si in acelasi timp doresc ca zona de protectie sa fie completa, se pot orienta spre modelel de scaune provenite de pe masinile decapotabile/cabriolet de pe Golf V/VI, Audi A4, Audi TT, VW EOS.
 
Alex a dezvoltat a doua generatie de profile adaptoare pentru a monta pe Logan, Duster si Sandero, atat pe prima cat si pe a doua generatie, scaune de pe Audi, VW, BMW si Mercedes.
Primele versiuni au fost prezentate aici Suporturi pentru scaune de Audi, VW si BMW. Iar acum continuam cu varianta imbunatatita! Pe acestea din urma se pot monta o gama mai larga de scaune.

Fata de prima versiune unde am dat detalii legat de siguranta si calitatea pe care o ofera aceste profile, acum pot adauga si faptul ca se pot face legaturile electrice! DA! Daca aveai Airbag in scaune, acum nu mai trebuie sa renunti la el odata cu scaunele stoc, scaunele pe care le alegi sa le montezi pe masina si au airbag in ele, se pot face functionale! De altfel, toate functiile electrice de pe ele se pot pune in functie, gen reglajele pe inaltime, sus/jos, inainte/inapoi(unde este cazul), lombar. Mai putin partea de incalzire electrica, acolo inca se mai lucreaza.

Pretul si de unde se pot cumpara!? Asta daca ai ajuns sa citesti pana aici, prea putini o fac. Gasesti link-ul si pe filmare sau poti accesa mai usor intrand pe acest link www.rdagroup.ro.

Hai sa nu o mai lungim si sa incepem cu filmarile. In primul clip avem prezentarea noilor adaptoare si 4 dintre scaunele pe care le vom monta pe masina, detalii si mai ales cateva particularitati despre ele. Recomand vizionarea deoarece contine detalii importante pentru alegerea scaunuelor si despre montaj.


In cel de-al doilea clip trecem prin procedura de montare, in detaliu si va recomand sa urmariti cu atentie, sunt cateva mici detalii care ajuta la pozitionare si o montare mai usoara. Sau cum sa nu tai sau sa zdrobesti firul de la senzorul de la frana de mana.
Ca si timp de montaj, cu tot cu demontarea scaunelor originale de pe masina, n-ar trebui sa dureze mai mult de o ora jumatate, asta daca ai doua maini stangi sau nu ai urmarit manualul sau tutorialul cu montajul.


Prezentarea modelului de scaune provenite de pe Mercedes W211 va aparea ulterior.
Pe rdagroup.ro de asemena veti gasi si un mic "Ghid informational privind conversia scaunelor pe gama Dacia"

Polish faruri, ieftin si foarte rapid

Dupa cum stiti, unii dintre voi, am avut un accident(se poate vedea aici detaliile GAME OVER...) si am fost nevoit sa schimb farul din stanga, am pus nou.
Cum era de asteptat, cel de pe dreapta avand 13 ani, era matuit si se vede o diferenta mare intre ele, asa ca m-am hotarat sa-i fac un polish ca sa-l aduc cat mai aproape de aspectul celui nou.
Si mi-a iesit! Mai bine decat ma puteam astepta!

Inlocuit cilindri frana la rotile spate

Sistemul de franare este unul dintre elementele de siguranta maxima al masinii si nu accept compromisuri, deloc. Trebuie facuta periodic o inspectie vizuala, verificat si daca tot ansamblul functioneaza usor, nu apar blocaje.
Inainte sa montez sistemul de franare ABS, am facut o inspectie mai amanuntita si am considerat ca acesti cilindri au o vechime si nu mai prezinta deloc incredere, asa ca i-am inlocuit.
Aerisirea nu am facut-o doar pe rotile spate, deodata cu acesti cilindri am inlocuit si tot lichidul de frana, avea deja aproape 3 ani pe masina. Operatiunea de inlocuire si aerisire o puteti viziona aici Schimbat lichid de frana.