Montat oil catch can pe 1.5dci

Stiam de foarte mult timp de acest oil catch can, ba chiar am si montat pe un Clio RS la un prieten(prima poza), dar niciodata nu m-am gandit sa-mi montez si eu, nu aveam un motiv intemeiat ca sa fac aceasta modificare.
Dar de cand am anulat valva EGR-ul si stiam ca Stefan si-a montat catch can cu mult timp in urma, ba chiar as putea spune ca de la el m-am inspirat cu pozitionarea(a doua poza), era chiar necesar sa-mi instalez si eu asa ceva pe masina.
Am cautat mult ceva care sa-mi placa cum arata, forma, capacitate si pretul, mai ales pretul... Am gasit in UK la un pret... sa zic acceptabil, dar transportul era inuman. Aici a intervenit Polly, l-a cumparat si l-a adus pana la poarta, livrat personal, multam fain ;)


O sa ma intrebati de unde am cumparat si cat am dat pe el. L-am comandat pe ebay si am platit £ 37.56.



Mihai HrV a scris aici ca a gasit acea sarma plina de rugina si apa in recipient. M-a cam speriat, sincer sa fiu, as aca am facut o verificare si la mine. M-am linistit acum :)


BV21CDC si-a facut singur recipientulsi chiar este functional, va puteti inspira de aici Cum sa-ti faci singur Oil Catch Can.
Interesant este ce s-a adunat in acel recipient in doar 3 luni si 5250km...

102 comentarii:

  1. Excelenta idee, cu modificarea aceasta poate nu mai este "necesar"sa se anuleze EGR-ul
    sigur o sa fac si eu aceasta modificare cu unele imbunatatiri.
    Am asa ceva montat la compresorul de aer din garaj...tocmai in ideea sa capteze vaporii de ulei si sa faca imposibila amestecarea cu aerul comprimat din rezervor, asta in cazul ca folosesc compresorul pentru vopsit.
    Felicitari Cristi.

    RăspundețiȘtergere
  2. cristi....eu am anulat ciupercuta,iar furtunul de la gazele de carter l-am scos sub scut....daca WW a inselat electronic eu am facut-o manual....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :))))
      acel furtun are si el rolul lui, regleaza presiunea uleiului din motor. il scoti sub masina cand e praf motorul

      Ștergere
    2. regret si cu stima.....presiunea de ulei nu are legatura cu gazele de carter, uzura mare a cilindrilor/segmenti/camasa, gaze de carter multe....acele gaze sunt recirculate prin turbo,unde sunt gaze de carter multe este si ulei care ajunge in admisia turbo si in admisia cilindrilor,la dci nu-i place sa ajunga ulei in capul pistoanelor cand se aprinde o sa patiti ce am patit eu...succes

      Ștergere
  3. Faina treaba, dar 37 de lire pentru o cutie goala ... mi se pare enorm. Merge si motoarele pe benzina ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sau poti sa o fabrici singur :)
      da, se poate pune si la benzinare

      Ștergere
    2. Da, e ieftin ce ai gasit, am cautat si eu si am gasit la 325 $ :))))))

      Ștergere
    3. Dar am gasit si la 15$ :)) hmmm mare diferenta :) acum sa vad cum il aduc, o sa studiez un pic despre el.

      Ștergere
  4. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. buna ideea, primul lucru care v-a trebui sa-l fac inainte sa repar turbo,

      Ștergere
  5. Sa ai grija la un lucru: motorul vibreaza si "tanku'" nu.
    Asta inseamna ca toate vibratiile vor fi preluate de furtune si tre' sa le lasi lungime suficienta ca sa nu se traga/smulga de pe racorduri.
    Colierul din plastic cred ca nu face bine (desi imi place) pentru ca e fix pe caroserie si astfel se scurteaza mult lungimea pe care furtunele preiau vibratiile. Trebuie urmarit un pic comportamentul in zona aia macar un timp!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, am si eu o problema la Logan-ul meu, mi-a murit servodirectia si am martorul de la baterie aprins. Ai vreo idee ce ar putea avea?

      Ștergere
    2. Uita-te daca mai ai cureaua de accesorii. E posibil sa se fi rupt!

      Ștergere
    3. multam Kert,o sa am grija :). desi acele furtune sunt atat de flexibile si nu sunt taiat ela fix...
      Popescu: servo electric sau mecanic? verifica daca mai ai cureaua de accesorii, sevede doar ridicand capota motor. sau ai doar vreo siguranta arsa, instinctul imi spune ca ai servo electric

      Ștergere
  6. super lucrarea dar am o intrebare: nu risiti sa ajunga span de la acea "sarma de vase" in turbina/camera de ardere etc.?(moment in care este JALE);doar intreb

    RăspundețiȘtergere
  7. Crtisti esti pe minim la antigel :P Spor in toate

    RăspundețiȘtergere
  8. buna intrebare pentru spanul de la sarma de spalat vase, cam riscant, daca ajunge o bucata de span in admisie......"ai puso"

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. voi chiar aveti impresia ca pe acele furtune este vacum atat de puternic cat sa traga spanul din acea canistra? :D
      in plus, la cat am frecat pe acea sarma in mana, n-am vazut sa pice o mica bucatica de span din ea

      Ștergere
  9. Daca vaporii de ulei trec prin acel vas decantor si vaporii de ulei se opresc acolo cum isi mai face ungerea turbo.Banuiesc ca acei vapori de ulei aveau si rolul de a ajuta turbo sa isi faca ungerea.Dami si mie un raspu s pe watsapp.In rest e o idee buna pentru a opri particulele de mizerie din ulei.Totusi eu nu am incredere in acel span metalic carel-ai pus in acel recipient deoarece se rupe foarte usor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. acel ulei nu are niciun rol. eu am incredere in acel span metalic, in recipient doar sta, nu freaca nimic, deci nu se uzeaza.
      intrebare de 10 puncte: ia vazut pe vreo masina filtru de aer cu ulei? :D
      intrebare de 20 puncte: ai idee cate masini, camioane si autobuze au un asemenea decantor montat din fabrica? :)

      Ștergere
  10. Turbo nu isi face ungerea pe acolo.Are conducta separata si ii trebuie mult mai mult ulei.Buretele acela de vase se rupe fff greu.Eu chiar m-am taiat vrand sa trag de el sa-l rup,a ramas intr-o spira si a actionat ca lama unui cutit.La un golf 4 diesel am luat si eu un decantor de la dedeman de la articole gradinarit la 30 lei si isi face treaba superb de vreo 4 ani...bineinteles cu egr anulat tot de pe atunci :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O idee excelentă, am fost să caut special și am găsit exact ceea ce ai spus tu ! Thanks

      Ștergere
  11. Uleiul acela poate ajunge pe palele turbinei (partea cu admisia) si poate descentra axul care se afla intr-un echilibru precar si poate face ca palele turbinei sa atinga de carcasa ei...

    RăspundețiȘtergere
  12. Cristi uite aici ce se poate strange in canistra http://postimg.org/image/ieox96osp/
    http://postimg.org/image/ws1ko2cyn/

    RăspundețiȘtergere
  13. raspund si eu......turbo nu-si face ungerea cu vaporii de ulei de la gazele de carter

    RăspundețiȘtergere
  14. Nu va suparati ca intreb (imi cam plac modificarile... :):
    DACA IMI IAU DIESEL (logan 1.5dci euro 6 sau care-o fi)

    - imi anulez DPF
    - imi anulez EGR

    Aceste modificari le fac pt a mari viata motorului sau pt nu avea probleme tehnice cu el prea devreme???

    Multumesc pt intelegere.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu o sa-ti recomande nimeni nimic, faci ce-ti doreste inima :))

      Ștergere
    2. Atunci scot si CATALIZATORUL prin eliminare cu flexul!!! :)) (Cum zicea Soran :))
      Atunci, o sa mai astept review-uri intre timp.
      Mersi, Cris!

      Oricum, la fel de bine le recomand si eu doritorilor sa-si faca chiptuning, de exemplu... (pt ca am si eu.)

      Ștergere
  15. vz ca teava aia de cupru si buretele ala de sarma trb pus cat mai sus ......daca teava e la fundu recipientului , cand va fii oleaca de ulei no sa poata trece vapori ( gen sa poata respira ) ........de asta sunt puse duzele sus ...........( incearca sa mai tai din teava si pui buretele sus )

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. tu vorbesti serios? la fel de bine puteam sa nu pun acel span metalic, in schimb sa umplu canistra cu ulei exact cat sa ajunga teava de cupru in el. in felul acesta toate gazele vor trece prin ulei si toti vaporii de ulei raman prinsi in uleiul d epe fundul canistrei.
      ce ai explicat tu e ca si cum ai spune ca bagi un pai in sticla de suc si nu poti sufla in pai ca sa faci bulbuci...

      Ștergere
  16. Pe Focus e din '98 treaba aia montata...

    RăspundețiȘtergere
  17. Salut! Cristi spune-mi te rog daca ciuperca ai lasa-to asa cum ai gasit-o sau i-ai scos membrana din ea? Daca numai pun ciuperca se intampla ceva?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pai am spus eu ca am modificat ceva la ciuperca?! nu, n-am spus, deci n-am modificat absolut nimic la ea.
      n-am inteles treaba cu sa nu mai pui ciuperca. sa legi evacuarea de la catch can direct pe furtunul de turbo, fara acea ciuperca? mega prostie, ramai in cateva minute fara ulei in motor

      Ștergere
    2. Da intrebam daca elimin total ciuperca si bag furtunul direct in cel gros Uite nu m-am gandit ca dispare tot uleiul. O alta Intrebare mai ciudata ai observat cam ce temperatura se formeaza in cutia colectoare. Ma gandesc sa fac un oil catch can dintr-un filtru insa nu stiu ce temperatura se acumuleaza si daca rezista.

      Ștergere
    3. nu stiu la ce temperatura ajunge si nici nu ma prea intereseaza. cel mai probabil nu mai fierbinte ca temperatura uleiului, 100-120 grade.
      depinde din ce este facuta carcasa acelui filtru, daca este tabla, e ok. daca este plastic, nu recomand pentru ca o sa crape de la vibratii, in niciun caz ca s-ar topi

      Ștergere
  18. dl cristi, nu prea am inteles bine raspunsul de aici, daca anulezi ciuperca sau nu mai pui acea membrana, ramai fara de ulei in baia motorului?????

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. normal ca n-ai inteles nimic pentru ca nici tu n-ai spus toate detaliile pe care vrei sa le faci. doar intrebi si vrei ca eu sa stiu ce gandesti.
      presupun ca vrei sa montezi un catch can. n-am facut nicio modificare la acea ciuperca, doar am facut legatura printr-un furtun cu catch can-ul.
      daca vrei sa anulezi ciuperca, trebuie sa blindezi gaura de pe furtunul de admisie turbo. in acest caz, furtunul care pleca din catch can spre acea ciuperca, acum il vei directiona in jos, sub masina.

      daca scoti membrana din ciuperca, da, ramai fara ulei in motor in cateva minute.
      daca anulezi ciuperca si furtunul din catch can il duci la gaura unde era ciuperca, ramai in cateva minute fara ulei in motor.

      Ștergere
  19. Salut toata lumea, asteptam update-u cu ce s-a strans in can, cand o sa pui sa vedem cat se strange, cu ce mizerii si in cat timp?

    RăspundețiȘtergere
  20. Salut
    As vrea sa stiu toate loganurile (1.5 DCI) chiar si MCV au turbina pe ele??

    RăspundețiȘtergere
  21. salut cristi,da-ti cu parerea te rog!ce parere ai de logan benzinar pe gpl?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. conteaza ca etse logan sau alta masina? pe GPL vei iesi mai ieftin la cost pe km parcurs. amortizezi costul instalatiei de GPL intr-un an, daca faci 15.000 si asta doar din diferenta de pret pe combustibil.

      Ștergere
  22. Salutare Cristi! Urmaresc de mult timp tutorialele facute de tine, multe din ele le-am si pus in aplicare, insa tin sa iti povestesc ce am patit cu utimul, si anume acest oil catch can. Am pus in aplicare exact cum am vazut in tutorialul postat de tine; nu am avut catch-ul original insa am facut unul la un atelier, o replica 100% identica din aluminiu am montat-o in acelasi loc ca si tine in fata bateriei, am pus furtune de calitate undeva la 25 lei m (din Dedeman) totul a fost ok si a functionat perfect eram chiar incantat de imbunatatire. Fara sa stiu din pacate ce avea sa patesc. Cand a venit perioada de iarna ma trezesc intr-o zi cand ma uit in retrovizoare ca scoteam fum albastru de nu mai vedeam un cartier intreg. Opresc masina deschid capota si gasesc la capacul culbutori urme de ulei pe langa injectorul nr 1. Am desfacut catch-canul si am descperit ca inauntru lui era apa(probabil din condens) inghetata cam o treime din volumul recipientului. Faptul ca catch-can-ul a fost pozitionat in fata bateriei presupun ca s-au format aburi - condens - apa+ulei - inghetat si a blocat sensul de circulare inspre ciuperca decantoare. Nu stiu ce s-a intamplat sau cum sa expic chestia este ca a borat o groaza de ulei pe afara fie prin ce am vazut eu acolo la injectorul 1 de la capacul culbutorilor fie a ajuns in amestec (asta nu imi explic nici acum pe unde) avand caconsecinta fumul exagerat de mult. In ultima faza am scos catch-can-ul noroc ca nu am aruncat furtunasul de dinainte si l-al pozitionat asa cum a fost. acum e bine si-a revenit, a mai scos fum vre-o 2 zile din ce in ce mai putin pana nu a mai scos deloc. Am masurat la joja si de unde aveam uleiul full a ajuns la minim, am completat si vad ca e oki insa raman asa cu un mare semn de intrebare si anume nu imi explic cum a ajuns uleiul in amestec. Cam atat nu stiu daca am gresit exprimandu-ma ; imi cer scuze nu sunt mecanic insa v-am spus cum m-am priceput ce am patit eventual sa aveti in vedere! Va doresc o zi buna. Daca este vre-o cineva pe aici sa ma lamureasca cum, ce si pe unde? I-as fi recunoscator. Cu stima Marian!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. wow! deci chiar nu-mi explic ce s-ar fi putut intampla... nu inteleg cum de s-a format atat de multa apa la tine. m-ai facut curios, am mers la masina mea si pe acel furtun transparent de control, nu a ajuns inca uleiul. uleiul fiind mai usor ca apa ar fi trebuit sa se vada imediat, asta daca aveam si apa in recipient.
      imi pare rau sa aud treaba asta :(

      Ștergere
  23. Apa s-a format din condens. Nu am fost asa de batut in cap l-am urmarit dupa montare aproape zilnic insa dupa vre-o luna ma saturasem sa-mi tot bag ochii acolo desi la un moment dat nu mai vedeam nimik ca era negru. Insa motorul se incalzeste mai repede decat catch-ul si la turatie vedeam pe peretii catch-ului exterior formandu-se broboane mici de apa. logic ca erau si pe interior. astea s-au format in timp (3 luni) si daca ii dadeam seama ca era apa o scoteam naibii si nu mai apuca sa inghete. Volumul nu era decat 1/3 mic fata de volumul recipientuluide asta am zis sa nu il purjez. Asa am patit-o. Cand a izbucnit fumul, pe teava de esapament scuipa cu ulei asa de mult a intrat. Pe unde nu stiu????

    RăspundețiȘtergere
  24. Salutari la toata lumea! Si multumim Cristi pentru tot ce ne inveti! :)

    Daca ajuta pe cineva ideea: eu am montat unul asemanator, doar ca rotund si de 0.5l si l-am prins de capacul negru de la ECU din spatele bateriei. Am dat doua gaurele in capac si am infipt suruburile direct, fara sa ma folosesc de suportul cu care a venit rezervorul. Furtunele se duc pe langa pompa de frana, fiecare in directia care trebuie si stau foarte bine. Astfel n-a mai fost nevoie sa tai din admisia de aer si din capacul motorului.

    Apropo de ce zicea dl. Marian Patracuta: si eu am avut apa, niste sacaz maroniu si ulei acolo, dar n-am avut probleme asta iarna, ce-i drept l-am si golit cand am vazut ca era cam la 1/3 plin. Ce-a iesit din el... vai de motorasele noastre!

    Spor la treaba si drumuri bune! :D

    RăspundețiȘtergere
  25. Am pus si eu asa ceva doar ca l-am facut eu,azi am desfacut borcanasul si satma aia de vase era ruginita foarte tare era rugina peste tot pe peretii recipientului asa ca am scos sarma afara si l-am lasat gol sper ca nu a tras si in motor. In rest e super ideea

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. din cauza asta recipientul meu este din aluminiu. ajungand ulei, ar fi chiar ciudat ca acea sarma sa fie ruginita. dar mi-ai atras atentia si maine am sa verific treaba asta.

      Ștergere
  26. Recipientu este de plastic.
    Poate pana l-am desfacut sa atins de pereti si deaia a fost cam peste tot bucati de rugina si erau bucati cam cat jumatate de bob de grau nu urme de rugina,l-am montat cam de o saptamana si a fost doar apa fara ulei.
    Mentionez ca am benzinar.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. tocmai am demontat la mine, nu este strop de rugina sau apa, doar un ulei gros, mult mai vascos ca si uleiul normal

      Ștergere
  27. E ok atunci, la mine era doar apa si deaia sa ruginit.

    RăspundețiȘtergere
  28. Dezobisnuieste-te sa folosesti bateria pe post de banc de lucru , risti sa faci un incendiu de toata frumusetea...la 27:57 mai aveai putin si atingeai cu tigaia aia caroseria, crede-ma ca nu o mai dezlipeai de acolo. I-ao ca pe un sfat si nu ca pe o ironie.
    (este posibil sa nu fi ruginit la tine sita din cauza ca este inoxidabila,sunt si site din fier care ruginesc)
    Zi buna.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, stiu ce se poate intampla daca faci scurt pe baterie. intotdeauna sunt foarte atent sa nu se intample.
      cat despre sita inoxidabila, daca nu ar fi fost inoxidabila, ar fi trebuit sa gasesc apa in recipient, apa care nu se combina cu acel ulei care era decantat.
      multam de sfat ;)

      Ștergere
  29. Acea spuma este spuma poliuretanica, nu cauciuc :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Garantat spuma din cauciuc, exact cum scrie si pe eticheta. Spuma poliuretanica este total diferita

      Ștergere
  30. Buna ziua. Am citit toate comentariile si fac si eu o intrebare: se poate face montajul fara sa anulezi EGR-ul? Adica are vreun efect?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, acest recipient nu are absolut nicio legatura cu EGR-ul. deci se poate monta doar el

      Ștergere
  31. Multumesc. Cred ca o sa incerc si eu un montaj. Am gasit pe net ceva care din poze pare la fel si e cam 200 lei.

    RăspundețiȘtergere
  32. Salut! Incerc sa gasesc stuturile pe care le-ai schimbat. Unde ai gasit? Am gasit ceva dar la diametru mai mic de 16mmm. Multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
  33. Merci. O sa incerc atunci sa le confectionez la strung la cineva.

    RăspundețiȘtergere
  34. Salut!
    Încerc să scot ciuperca aia de pe tubulatură și nu reușesc. E prinsă prin apăsare sau e înșurubată?
    Mulțumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, la asta te referi? http://www.tutorialelogan.ro/2011/07/schimbat-colector-vapori-ulei.html

      Ștergere
    2. Da, e chiar simplu. Am tras de ea ca nebunul și mă găndeam că e înșurubată cumva. Mulțumesc!

      Ștergere
  35. Adică am încercat fără să dau jos toată tubulatura, că atunci vedeam și eu clemele. Așa de sus se vede doar că se poate roti.

    RăspundețiȘtergere
  36. Am montat ieri si eu pe masina "inventia" asta. Dupa aproape 400 km fa uti am colectat o lingurita de ulei. Nici nu vreau sa ma gandesc in cei 215000 km cat are masina, ce a intrat in turbina.

    RăspundețiȘtergere
  37. Am verificat acum câteva zile dispozitivul și am găsit înăuntru o groază de mizerie, mâzgă uleioasă și gheață. Am pus poze pe forumul loganclub. Să te gândești că tot ce e acolo intra înapoi în turbină. Dacă vrei poze să pui aici pentru toată lumea, pot să le transmit pe mail.

    RăspundețiȘtergere
  38. am sa fac si eu o modificare si am sa scot furtunul de la capacul culbutori sub masina

    RăspundețiȘtergere
  39. salut, eu nici atat nu stiu, nu sunt mecanic auto

    RăspundețiȘtergere
  40. Oare dece gasec apa cu acei balauri de gelatina (ulei ) in acest recipient ?
    Este normal ??

    RăspundețiȘtergere
  41. Am montat pe un opel Astra h 1,7 ,dar a fost foarte dificil.

    RăspundețiȘtergere
  42. Daca ai pus acel catch can valoarea de noxe ar trebui sa fie mai mica decat spune constructoru si consumul de carburant sa fie la fel nu?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu are absout nicio treaba cu noxele. scopul recipientului este acela de a nu introduce in admisie vaporii de ulei care doar ajuta la depuneri de mizerie pe admisie si evacuare.

      Ștergere
    2. Salut care ar fi cauza de găsesc ulei la turbina in admisia de aer

      Ștergere
    3. La un peugeot 307 1.4 hdi 2003

      Ștergere
  43. Salut imi poti spune si mie cam cat mar costa acele module de geamuri identice cu cele ce leai prezentat in tutorial si de unde as putea sa le achizitionez ma intereseza pe timp de vara sant perfecte

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. la acel tutorial aveai mai multe link-uri catre Marian, cel ce vinde modulele. 90lei era pretul pe bucata, parca

      Ștergere
  44. Daca ai putea sa faci un tutorial cu demontarea usilor din fata pentru ca trebuie sa le schimb pentru ca sant mancate de rugina si risc sa raman fara talon daca ma ia politia nu as vrea sa ma duc la service sa mai dau si o gramada de bani si sa pierd si cateva zile pana o repara

    RăspundețiȘtergere
  45. Salut. Si eu am instalat de o luna un oil catch can la un logan 1.5 dci de 86 hp cu 186000 km la bord. Eu am achizitionat un oil catch can mai mic de 400 ml si am reusit sa-l instalez sub furtunul de admisie aer am facut un suport de prindere langa acumulator. Eu am avut epuratorul de gaze inbacsit cu mazga aia neagra ca o zmoala si am observat ca a inceput sa consume ulei si sa scoata un fum alb albastrui la pornirea la rece. In furtunul dintre filtru de aer si turbina mai exact portiunea dintre racordul epuratorului si turbina era ulei negru si mazga aia neagra ce am gasito si in epurator. De curios am desfacut si intercoolerul sa vad ce este in el surpriza uleiul ce a disparud din motor era pe tubulatura si in intercooler unde probabil au condensat vapori de ulei.
    Am curatat epuratorul, tubulaturile, intercoolerul, EGR admisie galerie, am copletat uleiul la nivelul maxim de pe joja iar dupa aproximativ 1000 de km parcusi de atunci nu a mai scazut de loc nivelul de ulei si mai scoate putin fum la pornirea la rece.

    RăspundețiȘtergere