Montat ABS

Mai bine spus, conversia sistemului de franare de la non-ABS la ABS.
Pentru a duce la bun sfarsit aceasta conversie, pe langa modificarile ce trebuiesc facute, trebuie achizitionate si cateva componente, cel mai probabil de la dezmembrari auto:
- pompa de ABS
- suportul pompei de ABS
- conectorul ce intra in pompa de ABS cu firele cat mai lungi, inclusiv sigurantele si soclul lor
- senzorii de ABS fata si spate
- capsula de servo frana
- pompa de frana
- ambele fuzete fata pentru ABS
- ambii rulmenti fata pentru ABS. grija la numarul de poli daca ii cumparati noi!
- talerii spate cu gaura pentru senzorii de ABS. grija la modelul de taler, sunt 2 feluri(vedeti ini filmare)
- inelele ce se fixeaza pe tamburii spate
- carenajele din plastic care protejeaza senzorii de ABS de pe spate
- toate conductele de frana care trebuie sa fie cat mai putin indoite si sa nu aiba rugina pe ele
- suruburi, braduleti de fixa reconducte

Ce nu apare pe filmare si am omis total aceasta parte(nu mi-a trecut deloc prin minte), este identificarea numarului de poli. Motiv pentru care am montat prima data tot sistemul pe spate si instalatia electrica. Am pus testerul(CLIP) si am invartit o tura de roata ca sa numar cati poli au inelele de pe spate. Daca-mi aduc aminte, 42 la numar, asa ca am cumparat rulmentii cu 42 poli.

O sa ma intrebati de pret, total m-a ajuns pana la aproximativ 1000 lei, in niciun caz peste aceasta suma. Nu ma intrebati de unde am cumparat, nu veti primi un raspuns in acest sens, gasiti totul la dezmembrari auto iar lista o aveti mai sus. Multumesc Cris Alexandru!

In primul clip prezint partile componente necesare conversiei si explic unele detalii


In cel de al doilea clip am montat talerii si senzorii pe spate. Nu am mai filmat remontarea componentelor si nici aerisirea franelor. Aceste detalii sunt deja pe blog si se pot vedea in urmatoarele 2 link-uri Schimbat saboti frana la Logan si Schimbat lichid de frana.


In cel de al treilea clip am tras si legat toata instalatia electrica, montat senzorii de pe fata.
Din acest link puteti descarca toata documentatia necesara ca sa montati si legati instalatia electrica.


In cel de-al patrulea clip, ca sa mearga mult mai rapid, am apelat la ajutoare. Avand acces la elevator, montarea si aranjarea conductelor a fost mult usurata. Pe langa acestea s-au mai montat capsula de servo frana, pompa de frana, pompa de ABS, fuzetele fata si inlocuiti rulmentii cu unii noi, aerisita toata instalatia de franare si verificarea pe tester ca totul este in regula.


Trebuia sa fac si un test inainte si dupa montarea ABS-ului, asa ca iata-l. Doar ca rezultatele nu sunt tocmai precise, o diferenta de 2-5km/h afecteaza enorm acea distanta de franare. Dar asa ca si o comparatie cat de cat este ok.
Ce nu se vede pe filmare, absolut deloc, la franarea non-ABS masina nu era stabila, a trebuit sa ajustez traiectoria din volan si m-am cam panicat. Ulterior cand am schimbat talerii spate, am gasit cate un piston blocat pe fiecare parte, lucru care a afectat putin franarea. Posibil ca inlocuirea lor cu unii noi sa fii afectat mult in bine si rezultatul testului cu sistemul de franare ABS montat pe masina.


30 de comentarii:

  1. Salut imi place ce ai facut cu loganul tau se vede pasiunea si daruirea cu care faci fiecare modificare eu te urmaresc de mult dar nu credeam ca se poate pune ABS pe o masina nonABS felicitari

    RăspundețiȘtergere
  2. Hello,
    Voi fi putin "cârcotaș":)
    Cred ca testul era mai relevant daca trageai frana de mana si schimbai si lichidul de frana.
    Daca initial aveai si repartitorul de frana pe spate care nu functiona la "capacitate" maximă, acum frâna de pe spate va fii întotdeauna la punctul cel mai inalt de performanță + lichidul de frâna nou, care de asemenea ajută.
    Ce vreau sa subliniez e ca distanța de aprox 8,4m putea fi redusă chiar la jumătate. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, mami am un test de frana unde am scos, fara ABS, undeva pe la 44m. drept e ca pe atunci viteza de 100km/h era de pe ceas, cu roarea de rigoare.

      in caz de vreo franare de urgenta, nu mai ai timp sa tragi si frana de mana. repartitorul a functionat perfect pana cand a fost demontat. urma sa montez ABS-ul dupa 2 zile, inutil sa schimb inainte lichidul de frana doar pentru un test.

      Ștergere
  3. Cand am luat MCV-ul de nou in in 2008, am plătit 500euro in plus pentru ABS. Acum vezi si tu diferenta. Apropo, poti face test frânare cu si fara ABS, doar prin scoaterea siguranței ABS din panoul interior. Cand o scoti, ABS-ul devine intolerabil.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, când am comandat eu Loganul, pe diesel nu era nici macar opțional ABS-ul.
      Testarea fost prin scoaterea siguranței nu este ok, la non-ABS exista repartitor pe rotile spate

      Ștergere
    2. Salut. Mai pune-i si sistem de aer conditionat (e mult mai simplu de montat decat ABS) si ai facut loganil model laureat. La faza cu siguranta, singura problema este ca daca scoti siguranta, se va bloca puntea spate si riști să te rotesti cu masina, asta dacă ai dezechilibru pe puntea fata. Încă o chestie, atenție, acum daca se defectează sistemul ABS, frana va funcționa normal, dar in caz de frânare de urgență e mult mai periculos. Asta, după cum spui si tu, pentru că nu există repartitorul pe puntea spate. În rest drumuri bune si sa te bucuri cat mai mult de logan.

      Ștergere
  4. Bravo !!! Buna treba !

    Ma bate gandul sa fac si eu ,aceasta modificare , chiar daca masina are 12 ani.

    RăspundețiȘtergere
  5. Felicitări Cristi, super tare, foarte complicat de montat asa ceva, bravo ti a iesit.

    RăspundețiȘtergere
  6. Fă un tutorial despre montare geamuri electrice spate

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu am nevoie de geamuri electrice spate, nu merita pentru o dată sau de 2 ori pe an cât aș avea nevoie de ele

      Ștergere
  7. Bravo Cristi pentru acest tutorial!!!Astept cu nerabdare tutoriale despre reparatia loganului.Chiar ma intrebam daca mai ai loganul ca nu ai mai postat tutoriale

    RăspundețiȘtergere
  8. Salut,
    Poti sa imi dai mai multe detalii despre " System Ready " face o verificare ceva, sau este doar un modul mp3, legat pe contact si face play la track-ul respectiv ?
    Te pomenesti ca cu aceelasi modul ti-ai facut si "claxon" custom ?
    Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  9. Salut,

    Am crezut ca ai o sirena ca in clip:
    https://www.youtube.com/watch?v=eFA6FoQ7ZB8
    E in rusa , dar sunt sigur ca o sa te prinzi despre ce vb.
    Ms.

    RăspundețiȘtergere
  10. Ce becuri ai in faruri? Si de unde le-ai luat

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. http://www.tutorialelogan.ro/2016/10/bec-cu-led-h4-4800-lumeni-6000k.html

      Ștergere
  11. de unde ai facut rost de manuale, ca eu vreau sa pun xenon oem si imi trebuie schema electrica pentru sa pun senzorii si calculatorul pentru reglajul lor

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, din Visu. faci cum stii tu si ma contactezi pe facebook sau gmail ca sa-ti dau un link de unde sa descarci

      Ștergere
  12. Salut.Unde ai facut testele pentru franare?E fain drumul si nu pare asa de circulat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, pai se vede in a patra filmare, este si GPS-ul pus :)
      drumul dela Giarmata Vii spre Ghiroda,prin spate pe la Jumbo

      Ștergere
  13. Răspunsuri
    1. Salut, dacă există ABS pe Solenza, atunci da, se poate monta

      Ștergere
  14. Daca am un logan 1.5 dci din 2006 pot sa ii pun abs si cam cat mar costa toata afacerea asta

    RăspundețiȘtergere
  15. Si mai am o intrebare daca se poate daca masina scoate fum de culoare alba numai iarna si vara nu scoate gram de fum poate sa fie cam plina de funingine valva egr

    RăspundețiȘtergere
  16. Dar motoru merge in parametri normali si nu am nici un martor aprins in bord dar am observat ca, consumul de carburant este cam crescut

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, de la 1000 lei in sus te costa sa pui ABS pe masina. depinde de unde cumperi piesele, la ce bani iti vinde.
      fumul albastrui este specific uleiului ars, nicio treabacu EGR-ul.
      este perfect normal ca iarna sa fie un consum mai mare ca vara.

      Ștergere
  17. Multumesc frumos pentru raspuns si foarte frumos toate tutorialele pe care le faci tineo tot asa octavian eu team intrebat de egr si fum alb

    RăspundețiȘtergere