GAME OVER...

9 martie 2019
Daca imi spunea cineva ca nu a vazut masina care circula in sensul giratoriu, i-as spune ca este nebun sau beat, nu ai cum sa nu o vezi! Mai ales ca era noaptea si sunt faruri.
N-am baut nimic si oricat de idioata pare scuza, chiar nu l-am vazut. Singura expicatie pe care o am este ca ne-am sincronizat atat de bine ca viteza si unghi, incat a stat perfect ascuns dupa stalpul usa/parbriz, un unghi mort. Am avut senzatia ca s-a teleportat in fata mea, ca a aparut din senin in sens...
Pe filmare se poate vedea ca am trecut acea insula cu indicatoare avand frana la podea, lucru ce a dus la spargerea jantei din stanga, brat si jug indoit, pivot smuls si cel mai probabil si alte elemente de directie indoite care nu  se vad cu ochiul liber, lonjeron deplasat in jos. Alte daune la vedere: capota, bara fata, far, aripa fata, aripa spate stanga si dreapta, stop spate stanga, bandouri usi dreapta, bara spate, oglinda dreapta. Zgarieturi de la indicatoare...
In urma colitzunii din fata, masinile au ricosat si s-au lovit una de alta si in spate. Pe partea dreapta indicatoarele au rupt oglinda, zgariat aripa spate, smuls bandourile.


Nici Peugeot-ul 407sw nu a scapat prea usor, sunt destule avarii si in cazul lui


Imediat dupa accident s-au oprit doua masini ce erau in trecere, s-au asigurat ca nu sunt victime, nu este nevoie de ajutor si la un moment dat au plecat.
Soferul de pe cealalta masina a sunat la 112 si din cauza ca sotia s-a lovit cu piciorul stang de bord si acuza dureri, pe langa echipajul de Politie a ajuns si o Salvare.
Desi soferul nevinovat avea tot dreptul sa fie nervos si sa urle, nu a facut-o, a fost chiar calm, spre surprinderea mea. Tot respectul!
Echipajul de pe salvare au examinat sotia, i-au spus ca piciorul nu este rupt dar ar trebui sa faca o radiografie, pentru orice eventualitate.
Dupa cateva minute au ajuns si Pompierii care au curatat drumul de obiectele mici, cele mari le-am adunat noi intre timp.
Politistii au constatat cum s-a intamplat, au facut poze la daune, facut testul de alcoolemie si la amandoi a fost 0,00mg/l. A doua zi am finalizat completarea declaratiilor, la sediul Politiei.
Vinovat 100%, 60 zile pieton, amenda 435lei in 15 zile. Amiabila se poate face doar intre 2 parti implicate in accident. In cazul de fata sunt 3 parti: eu, el si ADP(semnele de circulatie). Asigurarea mea a ajuns si la ADP pentru repararea indicatoarelor.
Am sa o repar pe partea de mecanica si tot ce presupune siguranata. Ideea e sa fie costurile de reparatie cat mai mici iar asta nu o sa implice o revopsire totala(cam asta necesita in acest moment), inlocuirea barelor fata/spate si a altor elemente care nu tin de siguranta.
O reparatie asa cum as simti nevoia sa o fac, ar depasi cu mult suma de 1000 euro, aproape pretul ei de dinaintea accidentului. Deci nu, nu o sa se intample si asa cum spune titlul, GAME OVER.
Mai sunt vreo 2-3 tutoriale si update-uri nepublicate, vor aparea si ele in urmatoarea perioada.

Multumesc firmei de Tractari WAT care a ajuns la locul accidentului in mai putin de 15 minute. Urcarea pe platforma s-a facut greoi din cauza pivotului smuls, a fost nevoie de carucior, ridicat de cateva ori pe cric si repozitionat... Complicata treaba, Seba a dat dovada de profesionalism si a dus masina la destinatie. Inca o data multumesc!
Las numarul aici 0721.269.801, nu strica sa-l ai in telefon, nu stii cand o sa fie nevoie de el. Eu aveam doua si ambele erau deconectate...

15 martie 2019
Dupa cum spuneam, nu am sa o repar, doar o carpesc ca sa pot circula cu ea in deplina siguranta. Practic am cumparat din dezmembrari o alta capota, aripa stanga fata(in culoare), jug, carenaje roata stanga, mici plastice si bara fata. Desi parea intacta bara, pe langa zgarieturi, in final am realizat ca are lipsa un colt, unul destul de important, fix pe stanga. Am primit stopul stanga spate cadou,este crapat in partea de jos.


Pe partea de directie s-au inlocuit aproape toate componentele: bielete bara stabilizare, bucse bara stabilizare, ambele brate, capat bara stanga, bieleta stanga. Toate noi si de origine.
Burduful de pe planetara, spre cutie, doar a sarit colierul de pe el si s-a scurs uleiul din cutie, nu a fost rupt. L-am pus la loc, cumparat 3 litri de ulei si am rezolvat. A fost spart burduful dinspre roata, avea aproape 7 ani vechime, aftermarket. Am inlocuit cu unul nou, nu de origine.


Am mai cumparat ambele faruri noi, de origine, sticla de la oglinda dreapta.
Lonjeronul a fost stramb, tabla indoita. Trase, convinse cu ciocanul sa revina la pozitia initiala si in final au iesit liniile mai bine ca din fabrica. Bara este lipita de de aripile fata si totul arata bine. Multumesc celor implicati pentru rezultat! La plecare i-am certat putin, nici macar n-au spalat-o :P
Mai putin capota, are culoarea gresita, bleumarin cu folie alba.

62 de comentarii:

  1. Imi pare rau sa aud/vad prin ce necaz ai trecut...
    Important este ca esti/ sunteti bine... tabla se-ndreapta sau... se-nlocuieste!

    RăspundețiȘtergere
  2. Pacat de ce s-a intamplat. Important ca sunteti bine si de ce nu, poate fi inceputul unui nou proiect. Sunt convins ca si alte modele de masini au defectele lor si te-ai dovedit mai mult decat capabil sa le gasesti si sa le imbunatatesti.
    A fost o calatorie frumoasa in toti acesti ani si o multime de oameni au invatat foarte multe din tutorialele tale. Masina aia ar trebui expusa intr-un muzeu Dacia, dar n-avem asa ceva :-)).
    Iti urez multa bafta in ceea ce-ti propui sa faci in continuare.

    RăspundețiȘtergere
  3. Dupa cum arata masina nu mai e de reapart, decat daca vrei neaparat avand valoare sentimentala foarte mare! Poate e vremea pentru Logan 2!

    RăspundețiȘtergere
  4. Imi pare rau, i se poate intampla oricui... Pe de alta parte ma bucur ca sunteti teferi

    RăspundețiȘtergere
  5. Ma bucur ca ai apelat la noi, Cristian. Ne bucuram sa citim asemenea recomandari.
    Este totusi atins lonjeronul?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am trecut insula cu frana calcata. s-a strambat bratul, jugul si acestea au tras dupa ele si lonjeronul in jos. se vede in poza de dinaintea amortizorului, cea unde se vede conducta de frana, sub ea este cuta de pe lomjeron

      Ștergere
  6. Imi pare nespus de rau ca s-a terminat aici. Ai investit mult timp si bani pentru aceasta masina ca sa se sfarseasca asa. Poate pe viitor un nou proiect cu Logan 2 sau de ce nu poate cu timpul te razgandesti si repari SMD-ul. Oricum multumim frumos pentru tutoriale chiar ne-au ajutat foarte mult si mult succes in continuare.

    RăspundețiȘtergere
  7. Sunt putine cuvintele in care pot sa-ti spun cata apreciere am fata de tine, pentru cata pasiune si munca ai revarsat aici.
    Imi pare enorm de rau pentru incident si regret ca jocul s-a terminat.
    Multe multumiri pentru ca ai impartasit si altora atat de multe lucruri si sper sa-ti fie mereu bine!

    RăspundețiȘtergere
  8. Răspunsuri
    1. Am citit ultima propoziție și nu îmi sunase bine, de-aia am întrebat. Foarte frumos. Mulți oameni nici măcar nu se gândeau, dar dvs. dați dovada de devotament și implicare. Felicitări.

      Ștergere
    2. nicieu nu m-am exprimat corect. nu am sa o repar, dar am s-o capesc ca sa ma mami duca pana vin si restul de bani necesari pentru o alta.

      Ștergere
  9. După cum se vede deja au început reparațiile si probabil unele clipuri noi.. păcat de SMD... i se poate întâmpla oricui nu trebuie sa acuzati pe nimeni cu nimic daca erați acolo si in aceași situație poate puteati sa comentați legat de accident in schimb este bine ca nu este mai grav si pe viitor cat mai putine incidente neplăcute spre deloc. Succes in continuare cu SMD si speram sa o revedem curând pe drumuri.

    RăspundețiȘtergere
  10. Domnule Cristi, imi pare rau pentru ce s-a intamplat... poate o veti repara si veti continua tutorialele cu acest logan deoarece am si eu acasa si este masina mea favorita, in viitor devenind a mea.. eu va urmaresc tutorialele de la primul pana la ultimul ramanand in fan in continuare al dumneavoastra.. va multumim pentru toate tutorialele create de dvs. si sa urez sanatate si toate cele bune si astept noi tutoriale poate cu legendarul TM 80 SMD Dacia Logan din 2007 si poate un logan mai nou, poate un logan 2. Sanatate si aveti grija in viitor de dumneavoastra si de masina ! Toate cele bune ! Salut!

    RăspundețiȘtergere
  11. Domnule Streulea, slavă Cerului că ești bine, sănătos! Cât despre mașină...îmi pare sincer rău! Ziceai că ai mai avut parcă un Mercedes, în schimb la mine, loganul 1.5 DCI din ianuarie 2006 a fost prima mea mașină și am să rezonez mereu de câte ori va veni vorba de această mașină, indiferent de câte denumiri va mai căpăta (solnițe, scrumiere, cotețe, cuști de ...nu merită dezvoltat!) Datorită site-ului, datorită răbdării tale, a pasiunii pentru o mașină impecabilă, datorită acurateții filmărilor și clarității explicațiilor, am reușit fac/ schimb singur multe...de aceea MULȚUMESC! Zic asta deoarece îmi doresc să ai resursele necesare să poți păstra site-ul, ar fi de mare ajutor pentru cei cu resurse și cunoștințe de mecanică limitate (ca și mine de altfel). Nu mă pot abține fără să întreb: mașina ta înainte de accident, cu toate câte avea instalate, aplicate, îmbunătățite, verificate și ținute din scurt la fiecare zgomot/bătaie/scârțâială, valora „aproape” 1000 euro??

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, site-ul ramane cel putin o perioada, cativa ani. masina la fel.
      nu tine nimeni cont de imbunatatirile aduse, vede pe piata 1.5dci din 2006 la 1500 euro, apai acolo isi seteaza pretul de referinta.

      Ștergere
  12. Than good you are Ok. Maybe is time for new Dacia. Perhaps Duster tutorial ;)

    RăspundețiȘtergere
  13. Asta inseamna ca nu vei mai face tutoriale?
    Oricum multumesc pentru toate tutorialele utile de pana acum.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca vrei te mint sau te bag in ceata. o sa mai fac tutoriale. nu o sa mai fac tutoriale.
      nici eu nu stiu :))

      Ștergere
  14. Pacat ca SMD a sfarsit asa , numai cata pasiune si cate ore de munca au fost investite in masina asta.

    Ai pierdut controlul in sensul giratoriu ,sau nu a tinut frana ?
    Daca te hotarasti sa o repari, poate faci un tutorial cu reparatia,

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. n-am pierdut niciun control iar franele si-au facut datoria exact cum trebuia. am scris la descriere ce s-a intamplat.
      nu o repar eu.

      Ștergere
  15. Salut Cristi,

    Imi pare rau sa vad evenimentul acesta, dar ma bucur ca sunteti bine.
    Sper doar sa continui proiectul cu tutoriale, chiar daca o vei face pe o alta masina.

    Legat de SMD, daca deschizi un cont pentru capital de reparatie cred ca vor fi oameni dornici sa dea o mana de ajutor, cu mai mult sau mai putin dupa posibilitati.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nici macar bateria nu a fost atinsa, motorul nici atat

      Ștergere
  16. Imi aduc aminte de tutorialul cu distanta de franare, copilul tau avea cativa anisori, se vede pe filmare.
    Saptamana trecuta m-am uitat la tutorialul cu poampa de motorina si pornirea greoaie al altui logan.
    Simteam nevoia sa iti multumesc pentru tutoriale, chiar daca nu detin un logan. (golf 1.9)
    Sper sa nu renunti si sa continui seria tutorialelor cu viitoarea ta masina.
    Aaaa, mi-am adus aminte cand ai avut curajul sa-i pui in rezervor ulei de gatit :)
    Chiar m-am uitat cu placere la filmarile tale.
    Sa nu renunti!

    RăspundețiȘtergere
  17. Bonjour Cris

    Vraiment désolé pour toi, ça m'attriste beaucoup, je suis un fidèle lecteur des aventures de ta LOGAN depuis plusieurs années.
    Bon courage.
    Je sais que tu sauras surmonter cette épreuve et que tu repartiras sur de nouvelles bases avec un autre modèle DACIA.
    Gilles

    RăspundețiȘtergere
  18. Tout à fait d'accord avec Gilles....
    Courage et merci pour ta collaboration nous permettant d'améliorer nos Dacia.

    RăspundețiȘtergere
  19. Meilleures salutations Dominique

    RăspundețiȘtergere
  20. Sorry, Mr. Cristi! In astfel de momente e tare greu sa-ti gasesti cuvintele... Sunt insa convins ca toti prietenii care te cunosc si iti admira munca vor sa-ti fie alaturi! Masinuta asta a ta e deja o legenda! Bafta multa si respect pentru toata munca depusa!

    RăspundețiȘtergere
  21. cad esti atasat de un lucru si se pune si suflet mai greu ai putea sa te desparti de el

    RăspundețiȘtergere
  22. Homosapiens blanarus:-)) tu sa fi sănătos și întreg ca tabla se indreapta, daca nu se cumpara alta noua :-)

    RăspundețiȘtergere
  23. Pare foarte rău pentru ce s-a întâmplat. Este bine că ai reușit să o scoți la drept înapoi și ca nu ai pățit ceva mai grav. Pe viitor, atenție mai sporită! La cât mai puține incidente! Toate bune!

    RăspundețiȘtergere
  24. Oricum nu aveai tutoriale pe parte de tinichigerie😁. Multumiri pt tot, tine site-ul online inca nu am intampinat toate problemele.

    RăspundețiȘtergere
  25. Salut Cristi, se putea intampla oricui, bine ca nu sunt victime...totusi sper sa nu dezarmezi si sa ne ajuti in continuare.... am o problema tehnica, acum o saptamana am schimbat la un atelier auto flansele si rulmentii de amortizor, deoarece fostul mecanic de la mpower titan service, mi-a pus rulmentii invers....deh meseriasi de service autorizat, am zis ca daca tot desfac amortizorul sa-i pun rulmenti si flanse de origine....am crezut ca am scapat dar nu, trag la fel de greu de volan iar astazi am observat ca atunci cand misc de volan se invarte si capacul ce prinde amortizorul pe oala caroseriei....amortizorul nu ar fi trebuit sa se invarta in el insusi? nu stiu cum sa ma exprim...Mentionez ca nu am servodirectie iar inainte de a schimba la flansele originale, directia mergea destul de usor....Oare ce ar putea fi?
    Multumesc frumos, seara placuta!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, sunt destul de sigur ca nu este nicio problema. daca ceva nu este ok, vei auzi niste eliberari de tensiune atunci cand virezi.
      altceva nu-mi vine in minte. sau poate rulmentii sunt de proasta calitate

      Ștergere
  26. Sall Cris , as avea si eu o intrevare cum pot face la un logan 1,4 . Cand inchid cu keya masina in iala se inchide doar usa respectiva , cum pot face sa se inchida toate usile simultan ? Ms mult

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, trebuie sa înlocuiești actuatorul simplu, cel actual, cu unul principal și să tragi fire de la el la celelalte 3 usi

      Ștergere
  27. Draga Cristian ( tizul meu )

    Acesta intamplare ne arata ca de fapt oboseala si stresul sunt omniprezente in viata de zi cu zi.
    Faptul ca nu ai vazut masina care venea din stanga se numeste ORBIRE TEMPORARA si are la baza oboseala si stresul (in principal, mai sunt si altele pe care nu le insir aici)
    Nu esti singurul care a suferit de asa ceva. Sunt multe personae care din cauzele enumerate mai sus pierd din vedere obiectele care sunt apropiate si se concentreaza ( fara voia lor ) pe cele aflate la distanta si care reprezinta pt ei un potential pericol.
    Ma bucur ( pt tine ) ca esti sanatos is ca nu a avut nimeni de suferit fizic sau psihic in urma acestui accident. Cred ca asta e un motiv de multumire relativa. Fierul se indreapta sau se schimba, omul …...mai greu.
    iti doresc mult noroc si succes la refacerea SMD-ului.
    Bafta

    RăspundețiȘtergere
  28. cand o sa postezi pe youtube cum ai repari masina??

    RăspundețiȘtergere
  29. Super, chiar arata bine,( capota ar trebui vopsita ).
    Cat a costat toata reparatia ?

    RăspundețiȘtergere
  30. cum se prezinta masina pe drum acum la viteza ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. este in garaj, nu circula. abia maine este programata sa-i fac geometria.
      o sa se comporte ca si inainte, n-are nicio treaba

      Ștergere
    2. Eu cred, ca o sa se comporte mai bine, are articulatie nou si suspensie noua.

      Ștergere
  31. multa bafta, te-ai miscat repede cu baietii astia.

    RăspundețiȘtergere
  32. salut cris de ce oare nu au sarit airbagurile ?

    RăspundețiȘtergere
  33. Salut cris când se circulă mașină

    RăspundețiȘtergere
  34. It's never a game over. It's just a different level you have to play.

    RăspundețiȘtergere
  35. Salut Cristi!
    O nelămurire am, scuze dacă ai menționat asta deja dar nu mi-am dat eu seama. Spui că asta e doar o cârpeală, nu o ,,reparație,,. Ce ar fi trebuit să însemne o reparație atunci?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut,
      reparatia trecea mult de 1500euro.
      carpeala a constat in inlocuirea directiei cu una noua, indreptarea lonjeronului si inlocuirea doar a elementelor vizuale gen capota, aripa, faruri.
      reparatia presupunea sa rezolv si toate zgarieturile, rugina si rvopsirea integrala a masinii.

      Ștergere
  36. Salut cris merge bine mașina și mai funcționează tot

    RăspundețiȘtergere