Tutorial montaj incalzire in scaune

Am achizitionat kit-ul de incalzire si m-am pus pe montat.
Nu chiar greu de montat, doar trebuie sa fi atent cum sa demontezi. Pentru mine a fost greu la partea electrica, nu ma inteleg deloc cu ea.
Am sa fac si aici o lista cum trebuie legat corect ca sa si functioneze totul ok, nu cum spuneam in tutorial:
- de la tabloul de sigurante se duce un fir de plus si se imbina cu firul negru al husei
- masa de pe caroserie se imbina cu firul negru/galben

La buton se leaga in felul urmator: 
- A1 - legi firul de plus pentru becuri de la bricheta
- A2 - masa permanenta de pe caroserie, culoare negru/galben
- B1 - firul de masa de la huse, culoare galben


La prinderea tapiteriei nu am mai folosit clemele originale din sarma, ci am pus "soricei", "fasete", "bride", "organizator de cabluri" sau cum vreti voi sa le ziceti. Restul se poate vedea in film.

Am facut poze si desenat cu maiestrie in paint cum functioneaza instalatia de incalzire de pe Logan. Se poate vedea aici.

168 de comentarii:

  1. grozave tutorialele :) la mai multe, si toate imbunatatirile sunt de bun gust si este ce as vrea si eu sa fac, am un phII si vreau sa ii pun o telecomanda volan de la duster sau renault clio II si un adaptor intre ea si mp3-player Jvc dar astept sa gasesc si sa cumpar adaptorul.

    ca sa fiu on topic vreau sa te intreb in legatura cu incalzirea scaune (care abea astept sa o montez si eu) cum fac fata husele? tapiteria originala a masinii , prezinta cumva semne de uzura? reactioneaza ciudat la temperatura? mi s-a spus ca se poate si topii si asa ca sfat prietenesc, am vazut ca postezi si cand apar probleme la imbunatatiri, tie cum ti-au rezistat? materialul pare subred dar altceva oricum nu am gasit mai bun si montajul butonului este genial este un kit exact cum imi doream pentru masina. arata OM :)

    RăspundeţiȘtergere
  2. nu inteleg de ce blogger nu ma instiinteaza pe mail ca mi s-a pus un comment nou :(
    nu te pot ajuta cu telecomanda pentru volan, dar pot sa-ti spun despre incalzirea in scaune ca este cea originala si este stoc in tarile friguroase ca si Ukraina, Rusia.
    inca n-am apucat sa le incerc, doar le-am montat :)

    RăspundeţiȘtergere
  3. am pus si eu incalzire scaune ,mi-a luat aproximativ 2 ore si ceva .. eu am pus butoanele langa frana de mana pentru k daca le pui la scaun este cam incomod .. nu este spatiu acolo .. :)

    RăspundeţiȘtergere
  4. si eu tot sub frana de mana vreau sa pun, ma gandesc ca asa pot vedea cand cel din dreapta a uitat incalzirea pornita

    RăspundeţiȘtergere
  5. la 7:45 zici ca firul l-ai scos pe la partea de incalzire si la 9:37 se si vad gurile de aer... nu e incalzirea pt pasagerii din spate?

    RăspundeţiȘtergere
  6. he he ce ochi de vultur ai :))
    un mic detaliu n-ai observat, acela ca tutorialul este facut pe doua masini. a mea rosie si a unui prieten argintie :)
    el da, are incalzirea la pasagerii din spate

    RăspundeţiȘtergere
  7. Adica are catare polarizarea conectarii la circuitul electric al masinii?
    Spui tu la un moment dat ca legi firul bicolor la plus.
    Eu sunt in mijlocul operatiunii, am facut deja cablajul pe masina, dar cu gandul ca pun negru la plus si bicolor la masa.
    Inca am timp sa schimb. Este cazul?
    Multam fain.

    RăspundeţiȘtergere
  8. n-am inteles nimic din ce m-ai intrebat :))
    eu chiar nu ma stiu deloc la electrica. mi-au trebuit 4 ore ca sa trag firele toate :)

    RăspundeţiȘtergere
  9. :)) M-am dumirit singur.
    Dar oricum, noroc cu tine, pt acel "legam plusul la firul negru-galben" (citez din memorie, nu bag mana-n foc ca asa ai zis, dar asta era ideea), ca n-am bagat scaunele in masina fara sa verific.
    Adica, pe vremea mea firul bicolor se folosea la circuit de masa/impamantare, dar cred ca tre' sa mai pun mana pe cursul de electrotehnica :)
    Eu legasem cu ideea asta in cap, negrul la plus, bicolor la masa si o alta culoare anapoda pt iluminat bord, adica becu' din boton.
    Numai ca facusem circuitul in masina, cu conector la capat, echipasem si scaunele, cu conectori pereche la capat si ramanea doar sa le montez si sa imbuc mufele sub scaun, dar am lasat pe a doua zi ca sa aspir prin masina.
    Eee, in rastimp vad filmu' tau si mi s-aprinde becu'... Si daca?!?...
    Si asa era, firul comun in cablajul rezistentelor e negrul, nu bicolorul, asadar daca lasam cum am pus becurile mele din botoane nu s-ar fi aprins, pen' ca ar fi avut +12V pe ambele capete.
    Chiar daca n-ai inteles io tie-ti multumesc, pt ca altfel injuram de mama focului si ma chinuiam pe sub scaune sa schimb firele intre ele.
    Cele bune!

    RăspundeţiȘtergere
  10. Salutare CRISTI ! Azi am luat kitul de incalzire si sa zicem ca la partea mecanica ma descurc, la cea electrica o sa mai consult tutorialul tau dar intrebarea era urmatoarea : daca are termostat se opreste singur la o anumita temperatura maxima dar cand ajunge la o anumita temp. minima NU PORNESTE SINGUR ???

    RăspundeţiȘtergere
  11. pai asta era normal, doar e incalzire in scaune si nicidecum fierbator de oO :))
    are termostat, ii daidrumul si cand zici gata, e suficient de cald s-a si oprit, e ideal reglat.
    reporneste cand ajunge la o temperatura mai mica

    RăspundeţiȘtergere
  12. Salut! Am observat pe la minutul 8.40 ca spui ceva si chiar se vede, spui ceva de genul ca ai scos firele prin aerisirea de sub scaun! Intrebare: (chiar daca am facut curat de f. multe ori in masina dar tutusi m-am dus si m-am uitat ca sa nu mor prost, m-am uitat sub scaun sa vad acele gauri de aerisire si nu am vazut nimic); acele gauri sunt facute de tine si ai tras ceva furtune cu aer acolo sau asa erau din fabrica?

    RăspundeţiȘtergere
  13. ia uitate bine la tutorial si ai sa-ti dai seama ca s-a filmat pe doua masini :D
    un preference rosu si un kiss fm argintiu.
    al meu logan nu are acea aerisire pentru incalzirea la picioare la pasagerii din spate, dar masina prietenului avea. la mine am taiat mocheta ca sa scot firele :)
    ia uite aici http://www.loganclub.ro/forum/cum_mi_am_facut_incalzirea_pentru_locurile_din_spate-t5328.html

    RăspundeţiȘtergere
  14. salut cristi,eu am un logan prestige 1.5dci cu airbag-uri in scaune,se poate sa gasesc cablu gata facut de la siguranta bord pana la scaune,sa nu improvizez

    RăspundeţiȘtergere
  15. daca ai o mufa verde sub scaun, da, ai trasa toata instalatia electrica. in mufa respectiva este bagata mufa de la incalzire, dar fara fire in ea. ideea e ca trebuie sa fie verde :)

    RăspundeţiȘtergere
  16. Comutatoarele cel mai bine sunt plasate in zona centrala in acea tavita speciala. Daca pui carenaje la scaun, sunt tare greu accesibile cu mana dupa ce inchizi usa. In plus sunt sanse sa le apesi accidental. Asa pe centru poti vedea imediat si pentru scaunul din dreapta cum este comutatorul.

    RăspundeţiȘtergere
  17. Am montat si eu incalzirea si nu stiu daca functioneaza corect. Ii dau drumul, se incalzeste, dupa care se opreste. Pana aici totul normal. Insa nu am observat sa porneasca din nou, adica nu ar trbui sa inceapa iar sa te arda? Recunosc ca nu am mers mai mult de 20 minute cu masina dar ma gandesc ca nu mai pprneste incalzirea dupa ce s-a orit din termostat. Si inca ul lucru: lumina butoanelor este aprinsa cand sun in pozitia off, pornesc incalzirea, se stinge lumina. In momentul in care s-a oprit incalzirea din termostat si inchid butoanele nu se mai aprinde lumina la ele. Am montat exact ca in tutorial doar ca am pus siguranta de 30a dar nu cred ca asta e problema si am luat masa de la un surub de la schimbator. Am gresit la montaj sau nu imi dau seama cum functioneaza incalzirea?

    RăspundeţiȘtergere
  18. de pornit nu mai porneste atata timp cat temperatura nu scade sub limita care o impune termostatul. odata ce ti-ai incalzit bucile, cand se opreste simti ca e mai rece dar de fapt chiar e cald si bine.
    nu e de la masa problema, daca era de la masa nu mai functionau deloc. renunta la alimentarea becului, posibil de acolo sa apara probleme, au mai fost diverse reclamatii pe aceasta din cauza lui.

    RăspundeţiȘtergere
  19. Salut.
    Eu am un PH2 si am vazut ca am acea mufa verde sub scaun si o siguranta de 15 deja montata in tabloul de sigurante. Intrebarea mea este daca trebuie sa mai fac modificari/adaugiri la partea electrica, astfel incat sa-mi functioneze corect incalzirea si iluminarea butoanelor?
    Sau in cazul meu aplic sistemul "plug&play"? :)
    Multumesc.

    RăspundeţiȘtergere
  20. e plug and play. doar ca nu vei avea lumina in butoane.
    sincer, nici nu mai recomand lumina in butoane avand in vedere cati s-au plans de diverse probleme

    RăspundeţiȘtergere
  21. Sal Cris,achizitionat kit incalzire,fara carenaje,pe care le-am comandat de la CICLOP tm,vizualizat clip de 10 ori,priceput in mare parte...apoi am citit toate posturile si mi-am dat seama de cati idioti te lovesti...cum ai rabdare...si cel mai tare cel cu scaunele...dar mai potrivesc???tati celi buni Ș)))

    RăspundeţiȘtergere
  22. Ma tot uit si am inteles ca tiu nu le ai cu partea electrica dar...ceva imi scapa,incalzirea care consum mare,deci ar trebui sa fie si un releu de sarcina,cat e noua e bine,dar mai tarziu daca se intrerupe sau ceva sa nu arda instalatia sa arda releul...inca studiez problema,ziceam si eu ca o observatie,pt ca am obs ca si la alte masini clicaie ceva cand cuplezi incalzirea,deci au un releu de sarcina.Oricum apreciez munca ta pentru Loganel.

    RăspundeţiȘtergere
  23. pai nu e toti meseriasi :))
    da, corect, e o chetsie cu releul, asa tot socul il preia butonul

    RăspundeţiȘtergere
  24. in gatzi mamii lor,am comandat suportul de butoane de sub frana de mana,in poza aparea cu doua gauri pt butoane,dupa comanda, 3 zile asteptate si 55 lei mai tarziu a venit cu o singura gaura ...ce sa-i faci.Oricum partea frumoasa a fost cand mi-a spus nea Gica ,ca daca ii dau eu codul produsului il aduce el...loale

    RăspundeţiȘtergere
  25. Salut Cris, vroiam sa te intreb daca tie iti merge iluminarea la butoane ca am auzit pe multi ca au probleme?

    RăspundeţiȘtergere
  26. eu nu am lumini in butoane, n-am tras nici macar firul :)
    si da, stiu ca sunt probleme, apare lumina reziduala prin bord

    RăspundeţiȘtergere
  27. Si mai am o nedumerire... Am facut proba la incalzire si mi se pare k nu se incalzesc destul rezistentele (mai ales fata care vine spre husa abia se simte :( ). Daca o pun cu rezistentele in sus risc sa ard husa scaunului? Mentionez k nu am folosit rezistenta mare ca a ta, am pus una de 30 dar din aceea mica care are loc in locas. Ai putea sa ti dai seama de la ce ar fi??? :)

    RăspundeţiȘtergere
  28. Si nu am inteles la ce te ai referit cu lumina reziduala... :)

    RăspundeţiȘtergere
  29. husele astea nu trebuie sa-ti fiarba oO-le, doar sa le incalzeasca :)
    lumina reziduala insemna sa se aprinda foarte slab becurile prin bord/ceasuri. din cauza unei legaturi proaste sau gresit facuta, face ca niste curenti mami slabi sa ajunga pe unde nu trebuie si face diverse si alimenteaza slab.

    RăspundeţiȘtergere
  30. Cumparat, testat, montat, testat ... dupa 2 zile sa fac o demonstatie la incalzire... nu a mai vrut de nici o culoare la niciunul din scaune.

    Sfat: daca le montati vara (35 ... 42 de grade :D) termostatul va ramane deschis (din cate am gasit pe forumuri se deschide la 37 grdC si se inchide sub 30 grdC)... pentru a putea face totusi un test puneti niste gheata intr-o punga si lasati-o pe scaun in dreptul termostatului... acesta se va inchide si totul va fi ok (ideea mi-a venit dupa ce am desfacut unul din scaune a doua oara).

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mie nu mi-a venit nici o idee, era logic ca nu porneste din cauza termostatului :))

      Ștergere
  31. da am vazut ca ai filmat pe 2 masini dar pe masina gri a mers iluminarea??? k am auzit k sunt probleme...

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu :))
      adica a mers,dar nu cum trebuia. noaptea se vedeau luminile din bord usor aprinse :(

      Ștergere
  32. salut ,

    vreau sa montez incalzirea pe un Renault Scenic (2000) dar nu am mufa la scaun , nici pinul la panoul de sigurante ... as putea trage un plus dupa contact din panoul de sigurante (de la geamuri de exemplu ) si sa ii atasez pe fir o siguranta?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da, poti, dar grija din care pin al sigurantei de la geamuri tragi :)
      scoti siguranta, pui contactul si masori la care papuc ai plus si de acolo pleci cu fir catre scaune.

      Ștergere
    2. Salut,
      am terminat de montat incalzirea in scaune ... am tras firele de la bricheta , am pus o siguranta de 25A in panoul de sigurante si una de 20A pe plusul de la incalzire ... toata faza e ca am tras si plusul de la becul brichetei la A1 dar nu merge cum ar trebui ... cand pun pozitia se aprinde doar becul butonului din dreapta , cand pornesc incalzirea la scaunul soferului se aprinde becul la jumatate de intensitate , abia cand pornesc incalzirea la ambele scaune se aprind la intensitatea normala , apoi dupa ce pun contactul ... si porneste incalzirea , becurile se opresc din iluminat .... asa ca am renuntat la iluminatul butoanelor.

      Ai gasit vreo rezolvare?
      La tine functioneaza iluminarea corect?

      Ștergere
    3. cand pornesti incalzirea este normal sa se stinga :)
      si eu am renuntat la iluminarea butonului

      Ștergere
  33. Aproape am terminat aseara cu montajul
    La dracia asta mai am de cioplit
    M-am gandit sa scriu cateva randuri pentru cei care au Airbag in scaune si reglaj lombar.
    In primul rand la demontarea scaunului de la sofer ideal este o cheie de 13 inelara cu cot ,altceve nu prea are loc si te chinui
    Mufa de la Airbag este prinsa pe un clips de scaun in partea din fata,asta se declipseaza usor tragand de lamela de siguranta si apoi catre exterior(la fel ca la senzorul de la filtrul de motorina).Cablul mai este prins cu un bradulet,la asta este simplu.
    Declipsarea mufei Airbag ,la care in prima instanta m-am uitat ca curca in craci,parea ca nu se va desface niciodata.Asadar pe partea opusa clapetei sertizor de culoare rosie,exista o fanta pe care se baga o surubelnita dreapta si incercati sa apasati varful surubelnitei ,astfel apasand in locul exact si tragand concomitent se va declipsa.Sfat:lucrati finut si incercati ziua nu ca mine la 12 noapte :)
    La ridicarea tapiteriei de pe spatar pe partea cu airbag-ul nu se va ridica pana sus ,nu insistati,o sa deranjati panza si cica nu este prea bine.
    Nu uitati sa montati,suportul cu prindeerea pentru centura de siguranta ,care este separata.
    Daca montati butoanele pe tunelul din mijloc,va trebui sa prelungiti cablajul pentru butoane cu aprox 20cm.Eu bineinteles ca nu am facut asta si ma uitam la cablul pentru reglaj oglinzi ,de ce dracu este asa lungi cand este inaintea butoanelor de incalzire.Cablajul teoretic ajunge ,numai ca trebuie sa le si mufezi asta presupunand ridicarea tunelului si implicit,cablaj mai lung.Exista o varianta sa scap de problema asta ,si anume citirea comentariilor inainte sa ma apuc :D
    Probleme cu iluminatul butoaneleor,se aprind cand vor muschii lor cand stanga cand dreapta cand impreuna ,fara nicio logica,cre ca din cauza contactului imperfect,saptamana viitoare o sa iau niste pini mari ,nu ama vut acum dimensiunea si am tiganit(marca inregistrata Cris) ceva acolo
    Alte victime -inelul mansonului de la schimbator

    Bineinteles in timpul manevrelor va rasuna refrenul

    "Am sa ma pun in cap"

    Toate bune Cris,revin cu altele,acum ma intorc la cioplit

    RăspundeţiȘtergere
  34. Hai ca am reusit si eu sa inchei operatiunea.
    M-a intarziat putin pentru ca am vrut sa montez si cotiera asa ca am mai asteptat ceva.Am pus si pini la mufa butonului si intradevar,probleme cu lumina la butoane,si inca nu am gasit de ce se aprinde unul singur.In schimb in momentul in care se scoate siguranta se vor aprinde amandoua.Cand gasesc buba va anunt!
    Care va tenteaza ,nu ezitati ,merita!
    Cris,am taiat acolo in asa fel incat sa se potriveasca clemele suportului,deci nu am mai lipit,si zic eu mai bine ,poti umbla daca ai nevoie prin acel suport care iese destul de usor datorita formei.
    Inca una si ma duc!
    Se gasec mufe pentru a nu innadi firele daca aveti de gand sa scoateti scaunele.

    RăspundeţiȘtergere
  35. Hentz cand gasesti buba cu iluminarea butoanelor nu ezita sa postezi si aici rezolvarea, ca si eu sunt interesat sa imi lumineze butoanele

    RăspundeţiȘtergere
  36. Salut Cristi,
    Felicitari pentru tutoriale! Sunt de mare ajutor:D
    Am in plan sa cumpar incalzire in scaune,dar am ceva nelamuriri,poate ma poti ajuta.
    Masina pe care o conduc este un logan din 2005 1.5 dci de 65cai,fara intercooler dar varianta full,cu tot cu geamuri electrice spate.M-am uitat in seara asta pe sub scaun si n-am gasit nicio mufa unde as putea conecta rezistenta.Este posibil ca masina sa nu aiba cablajul tras sau mufa este ascunsa pe undeva si nu o vad eu? Mi-e scarba de fire,habar n-am electrica si daca nu gasesc mufa aia sa fie totul plug and play ma gandesc sa iau huse pe care sa le alimentez de la bricheta si termin cu balciul.
    Mersi si numai bine!
    Cu respect,
    Adrian

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. doar PH2 si alea doar la versiunile de top au instalatia pentru incalzire trasa din fabrica.

      Ștergere
    2. Nici nu se compara,am testat la altii care si-au cumparat,singurul avantaj este ca le poti scoate cand vine caldura,dar cu siguranta urmatoarea iarna nu vor mai functiona.
      Ieri era valabil anuntul cu carenaje laterale aici....
      http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=250232&st=0
      Daca esti din Bucuresti sau apropiere te pot ajuta eu cu tot ce iti trebuie ,cablu sigurante papuci pini mufe etc

      Ștergere
  37. Multumesc pentru raspunsuri.Am sa ma lupt cu firele,pana la urma si pentru ca nu-mi place pozitia butonului in carenajul scaunului am gasit butoane rotunde cu led pe care le voi instala pe consola schimbatorului de viteze iar alimentarea o voi face de la bricheta,bineinteles voi schimba siguranta cu una de 30A.
    Multumesc si pentru link dar nu pot instala butoane sub maneta de frana de mana,acolo fiind butonul pentru blocarea geamurilor electrice spate si oricum nici acolo nu-mi convenea pozitia.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai ,in link zicea ca se vinde cu carenaje laterale
      In fine daca ai gasit solutia cu butoane rotunde este perfect si asa.Si eu am vrut sa le montez acolo , sau sub butoanele deschidere geamuri,numai ca acolo tre sa nu fie prea mari,dar daca tot am avut suportul le-am montat sub frana de mana.
      Cand o sa montez geamuri electrice pe spate,o sa le mut si eu.Deocamdata cam scumpa investitia.
      Poate ne dai o poza sa vedem cu a iesit.

      Ștergere
    2. Am gasit butoane rotunde care tin 20A la 12V aici http://www.bestautovest.ro/intrerupator-on-off-1.html
      Se potrivesc perfect pe consola schimbatorului in stanga si dreapta,o sa pun si o fotografie dupa ce le montez.In weekend ma apuc de treaba asta.

      Exista pe okazii kituri complete cu carenaje si butoane la preturi bune zic eu~200lei daar pe mine nu ma avantajeaza pozitia aia pentru ca sunt inalt si conduc cu scaunul la maxim in spate si efectiv nu imi incape mana sa actionez butonul daca ar fi pe carenaj.Langa schimbator mi se pare accesibil iar butonul rotund cu led e chiar acceptabil.

      Ștergere
    3. Am montat butoanele pe consola... click aici http://imageshack.us/photo/my-images/707/consolar.jpg/

      Ștergere
    4. foarte frumos! tocmai mi-ai dat ideea unde sa pun eu butonul pentu bancheta spate :D

      Ștergere
    5. Vezi ce butoane cumperi pentru ca la magazinele de electronice nu prea gasesti sa tina 20A marea majoritate sunt de 6A.Acum eu habar n-am de relatia amperaj-wattaj dar vanzatorii de la magazinele de electronice mi-au spus ca 6A nu e suficient pentru 45W cat consuma incalzirea.

      Astazi ma voi apuca de dat scaune jos si pus incalzirea dupa care urmeaza chinul cu firele,stiu ca nici tu nu te pricepi dar te intreb daca ma pot lega direct de la bricheta si daca nu cumva necesita un releu,mi-e tarsa sa nu ia foc.
      Tot la bricheta,in mufa am vazut ca sunt 2 fire galbene sau ma rog galben cu negru parca care sunt de + si merg in acelasi pin in mufa,de ce sunt doua si eu la care ma leg pentru alimentarea incalzirii?

      Ștergere
    6. de retinut ca este o siguranta de 20A pentru amandoua huse. iar eu am una de 15A de imediat ce am facut tutorialul

      Ștergere
    7. adrian...am inteles eu bine sau vrei sa te legi direct la bricheta.
      Plusul in ai deja in tabloul de sigurante,la bricheta numai iluminatul de la butoane.

      Ștergere
    8. Am incercat sa ma leg de la bricheta si nu-i convine,e cam incalzesc firele alea in mufa brichetei.ma voi lega precum a explicat Dl Streulea dar voi folosi si un releu de 30A asa ptr confortul meu psihic.Am vazut masina care a luat foc pentru ca s-a claxonat excesiv,amuzant dar trist.
      Acum nu inteleg de ce oi avea eu 2 fire galbene la plus in mufa brichetei dar na,asta e.
      Iluminatul ledurilor din butoane am sa incerc sa il iau tot din firul galben,cel albastru se alimenteaza doar cand sunt pozitiile aprinse si risc sa am ledurile alea aprinse tot timpul.
      Numai bine si spor la lucru!

      Ștergere
  38. Salut Cristi.
    Am montat si eu aceasta incalzire, dar pe alta masina. Cum ai ajuns la concluzia ca firul de la pozitii trebuie pus pe A1? Trebuia sa citesc tot si apoi sa ma apuc de muntajul butonului. Acum nu mai pot sa-l scot este lipit. Oare nu are nimeni incalzire originala sa ne lamureasca daca ledul are 2 culori?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si mie mi-a zis cel ce mi-a vandut incalzirea. oricum, nu e bine, apar probleme pe la becuri.
      nu se vinde in romania logan cu inclazirea montat din fabrica

      Ștergere
  39. Cei care si au montat incalzirea si au huse de vinilin pe scaune, se simte cand este incalzirea pornita? La mine parca sa zic ca nu se simte nicio diferenta. Acum am terminat de montat sper sa nu fi muncit degeaba iar cu iluminatul am probleme:pe accesorii stau aprinse ambele chiar daca este pornita incalzirea sau nu, numai cand aprind luminile si pornesc incalzirea se stinge unul din ele...Are cineva vreo solutie??? :(

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. exact din cauza problemelor nu am am tras deloc fire pentru becuri la mine. sigur se poate face, doar ca nu stiu cum.
      baiatul la care am montat incalzirea, in a doua jumatate a acestui tutorial, noaptea avea lumina reziduala in bord la toti martorii. stiu ca i-am scos firele si a rezolvat problema la un electrician.
      eu am hude de vre-o 2mm grosime si simt caldura

      Ștergere
  40. Salut,
    Am montat incalzirea in scaune intocmai dupa tutorialul tau si a functionat,m-am incins si am oprit din buton,apoi dupa 10minute am vrut sa pornesc iar si nu mai merge in conditiile in care n-am modificat ceva in legaturile electrice.M-am ridicat de pe scaun,am lasat usile deschise,am zis ca-i termostatul dar pauza,nu mai incalzeste:(

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sigur este de la termostat. adica nu este nimic defect, doar ca termostatul isi face treaba.
      verifici a doua zi dimineata.
      am montat pana acum vre-o 10 seturi de huse, inclusiv la duster cu scaune din "piele" si se simte bine caldura si chiar au functionat toate foarte ok. mai putin lumina, nu mi-am batut deloc capul cu ea

      Ștergere
    2. Asa sa fie,cum zici tu desi sunt sceptic si oricum e aiurea pt ca inseamna ca odata ce le opresc nu le pot porni inapoi in 5minute ptr ca scaunul e deja cald,termostatul ala sa fie asa sensibil si la 30grade sa nu mai dea voie?

      Ștergere
    3. nu este sensibil termostatul, el doar monitorizeaza ce i se spune. daca e deja cald, nu mai porneste.

      Ștergere
    4. Azi dimineata a mers pana s-a oprit din termostat apoi cand s-a mai racit n-a mai plecat,nasol.Poate trebuia sa-mi iau buton cu potentiometru...

      Ștergere
    5. daca a pornit dimineata insemna ca nu este nimic defect. pana nu scade temperatura pana la o anumita valoare, nu mai porneste. eu dimineata fac un drum e aproximativ 15km in vre-o 45 minute. in tot acest timp caldura in scaun porneste de maxim 3 ori

      Ștergere
    6. Pai da,dar ma deranjeaza ca este reglat sa porneasca la o temperatura prea joasa,probabil sub 30grade.
      Am mai mers cu masini care aveau incalzire,e drept cu trepte si il tineam tot timpul pe treapta 1,era foarte bine dar oricum e biiineee si asa,decat deloc...

      Ștergere
    7. deci cum s-ar spune tu vrei incalzire constanta si continuu fara sa se opreasca, un fel de "oO fierte".
      scopul incalzirii este doar cel sa nu simti scaunul rece, nu sa fierbi oua

      Ștergere
  41. Salut AndreiPopa, husele s-au incalzit atat de tare incat le ai oprit din buton tu?
    Eu am huse de vinilin peste scaune si ori nu face fata ori nu merge, nu mi se pare ca se incalzesc :((

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da,era prea mare caldura si am oprit din buton.Am sa verific si maine de dimineata,sper sa fie asa cum zice Dl Streulea,altfel nu stiu ce sa fie.
      Numai bine

      Ștergere
  42. Atunci la mine ceva nu merge...am scos si iluminarea led-ului dar nu se simte a se incalzi si tot huse de vreo 2 mm grosime am si eu.M-am legat de la bricheta cu firul galben-negru de la incalzire la cel galben de la bricheta iar masa tot de la bricheta la firul negru. Si ca sa fie treaba treaba nici carenajele nu se potrivesc la prindere.Cele originale sunt mai lungi pe latime fata de cele cu care a venit incalzirea... :(

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sunt 2 feluri de carenaje, pentru scaunele cu reglaj pe inaltime si fara scaune cu reglaj pe inaltime.
      cine ti-a vandut incalzirea, iti poate schimba carenajul.
      cat despre faptul ca nu-ti functioneaza, nu te pot ajuta :(

      Ștergere
    2. Nu-ti recomand sa te legi la bricheta fara sa pui in paralel in releu de 30A macar...cel mai bine faci cum ai vazut in tutorial,tragi fir din panoul de sigurante,pui si o siguranta de 20A.Iluminarea ledului e mai complicata,incercati cu un alt led sau bec sa vedeti ce pin din mufa butonului,cand este actionat,are semnal pozitiv,masa o legi la caroserie.
      Dar cred ca trebuie demontat butonul si refacuta alimentarea ledului,eu am alte butoane...

      Ștergere
  43. Treaba e ca incalzirea am cumparat-o acum un an deci slabe sanse sa mai imi schimbe carenajele...si spune-mi si mie cum ai improvizat la tabloul de sigurante cu siguranta, ca nu imi dau seama cum ai prins firul de la incalzire care trece prin tablou, de piciorusul sigurantei iar celalat piciorus l-ai prelungit pana in tablou unde face contact...ce fel de papuci ca nu imi dau seama ca in video sunt izolate, am zis sa incerc si cu alimentarea din tablou poate va merge (daca am legat din greseala alimentarea led-ului la plusul huselor se poate sa fi ars termostatul???)

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ai carenaj pentru scaun cu reglaj pe inaltime. pe masina ta nu ai reglaj.
      in capatul firului am pus niste papuci de acest fel http://goo.gl/1KeJR si potriveste exat pe dimensiunea picioarelor de la siguranta ce-a mare. sunt izolate deoarece acei terminali folositi de mine sunt acest model http://goo.gl/pjXlY.
      ma indoiesc ca ai putea arde termostatul :)

      Ștergere
  44. Am luat-o acum un an de la cineva de pe internet care se dovedise a fi din mioveni, aproape de mine si am dat 2 mil dar la vremea respectiva nu stiam ca sunt 2 modele de carenaje

    RăspundeţiȘtergere
  45. mi-a ajuns si mie azi incalzirea in scaune cu carenaje si butoane, 215lei+20lei mesageria. ma duc amu la posta cu carenajul

    RăspundeţiȘtergere
  46. Ok Cris, acum am avut si eu un drum mai lung si intr-adevar am simtit ce inseamna incalzire in scaune chiar daca am huse de vinilin ceva mai groase, urmeaza sa probez si pe cel al pasagaerului dar in masina se facuse cald si nu am simtit sa decupleze termostatul asa ca am oprit-o. Am lasat-o vreo 10 min oprita dupa care am pornit-o iara si s-a incalzit dar in masina era cald de stateam in tricou. Oare sa nu functioneze termostatul si cand ma bucuram ca merge iluminarea, cand am ajuns acasa am observat ca luminau cum vroiau ele

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ciudat, chiar ar trebui sa se si opreasca din cand in cand.
      tare imi e ca firul pentru becuri face prostii pe acolo si de acolo problemele

      Ștergere
    2. am revenit, tocmai am vorbit cu cineva care stie exact cum trebuie legate firele in buton.
      - A1 - legi firul de plus pentru becuri de la bricheta
      - A2 - masa permanenta de pe caroserie, culoare negru/galben
      - B1 - firul de masa de la huse, culoare galben
      legate asa, cand pui pozitia se aprinde becul pe buton. cand pornesti incalzirea, se stinge.
      asta insemna ca alimentarea husei se face in felul urmator:
      - plus de la masina pe firul negru al husei
      - masa de pe caroserie pe firul negru/galben
      am sa verific maine la masina mea. din cauza problemelor cauzate de bec nu am legat la mine lumina la butoane.

      Ștergere
  47. Am revenit de la masina care acum este rece bocna, am pus pozitiile si s-au aprins ambele, am pornit incalzirea, s-a stins led-ul de la butonul respectiv...Am auzit pe un alt forum ca ar fi din cauza ca butonul nu are protectie la suprasarcina???

    Asta inseamna ca trebuie inversati si pinii in mufa butonului? din ce imi aduc aminte parca firul negru/galben e in B1 si cel galben in A2

    RăspundeţiȘtergere
  48. am zis eu bine, ma pis pe el bec in buton, el complica totul.

    RăspundeţiȘtergere
  49. Salut Cris, acum am venit de la masina, am facut modificarea pe care ai postat-o aseara si led-urile merg normal cu luminile aprinse dar cand pornesc incalzirea nu se mai stinge, nu ar fi asta o problema ca imi place si asa. Diseara cand plec la servici ii fac si proba sa vad daca acum decupleaza termostatul si sa vad daca dupa ceva timp de functionare iluminarea o ia din nou razna. Revin...

    RăspundeţiȘtergere
  50. acum 3 ani (ierni) am montat incalzirea in scaune si toate bune si frumoase, in a doua iarna spre sfarsit scaunul soferului nu mai mers, schimbat husa ( mai aveam un set), acum aceeași poveste scaunul soferului a decedat. care poate sa fie cauza de scaunul soferului "moare" ???

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. fiind cel mai folosit, posibil sa mai si crape. cel mai sigur s-a intrerupt rezistenta pe undeva.
      evita bagatul genunchiului in scaun

      Ștergere
  51. Am revenit si eu...Pana acum incalzirile au fost in probe. Se pare ca metoda postata de Cris anterior cu inversarea plusului cu minusul si inversarea firelor in mufa butonului functioneaza ireprosabil, cel putin la mine. Dupa timp indelungat de functionare continua, iluminarea led-urilor nu mi-a mai dat batai de cap cum facea pana acum. Acum led-urile lumineaza cand am luminile aprinse dar si cand pornesc incalzirea...mie unul imi place mai mult asa ca sunt luminate tot timpul (nu e mare lucru sa verifici daca ai incalzirea pornita sau nu)...iar pentru Cris toata stima si respectul meu!

    RăspundeţiȘtergere
  52. Gata , astazi am finalizat si cu incalzirea in scaune, inclusiv lumini butoane.
    Deci , masina mea neavand dotari am observat dupa ce am desfacut tabloul de sigurante(din cele 2 suruburi sus-jos) ca in locasul destinat incalzirii in scaune NU aveam nici un pin tras.Asa ca a trebuit sa trag 2 pini in tabloul de siguranta si pentru acest lucru imi trebuia sa ma leg de un pin cu alimentare dupa contact . Asa ca m am legat de firul GALBEN(cel mai gros fir galben, are siguranta de 10A ,slot mare -- dar inainte masurati cu aparatul de masura sa vedeti dupa ce puneti contactul vin 12V) si aici vreau sa i Multumesc lui Cristi Streulea ca mi a oferit aceasta informatie de a lua alimentare . Atentie!!!- acei 2 pini dupa ce se starng pe cablu obligatoriu se cositoresc-NU bagi pinii doar stransi cu patentul in locasul tabloului de siguranta.Cu firul de alimentare am venit pina la mijlocul consolei centrale exact cum a facut Cristi pina la regleta . Din cealalta parte a regletei m am despartit cu 2 fire (scaun st-scaun dr).
    Partea de masa - exact ca in tutorialul facut de Cristi.
    Deci varianta ok este cum a zis cristi la alimentarea REZISTENTELOR si adica
    Firul NEGRU-GALBEN de pe rezistente(mufa verde) se leaga la MINUS
    Firul NEGRU de pe rezistente(mufa verde) se leaga la PLUS, alimentare 12v
    Eu sub fiecare scaun , asa am gandit-o pt o protectie suplimentara am mai pus cate o siguranta de 5A , dar nu este obligatoriu atata timp cat este siguranta mare in tabloul de sigurante(se vede in poze )

    Partea cu mufa butonului si a butonului

    Pt a functiona corect butoanele , NU INVERSATI nici un pin in mufa butonului , doar ADAUGATI un pin la A1 cu fir si va LEGATI DE ALIMENTAREA GENERALA . si adica firul de pinul A1 sofer l am legat la alimentarea de sub scaunul sofer si pinul A1 pasager l am legat la alimentarea 12V de la scaunul pasager ( ori duceti sub scaun firul , ori linga consola acolo unde se despart firele in regleta ). Si asa lumina la buton se va APRINDE DOAR CAND PORNIM INCALZIREA
    Functioneaza impecabil fara nici cea mai mica eroare . Am facut si un filmulet cu functionalitatea butoanelo .
    Deci lucru cel mai important firul din A1 pt iluminat pleaca si se leaga de alimentare(12V) si nu pe pozitii si NU se inverseaza nici un pin(A2cu B1 )-mufa trebuie lasata asa cum vine din fabrica DOAR se ADAUGA PIN IN A1 si se leaga la alimentare.

    RăspundeţiȘtergere
  53. Pai asta inseamna ca pentru iluminarea butoanelor trebuie sa ma leg la firul cu + de la mufa verde de alimentare a rezistentelor?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da , trebuie sa pleci cu firul din A1 catre firul de plus al rezistentelor , in cazul nostru firul negru sau sa le legi cu ambele fire de la butoane de firul + care vine de la tablou( adica firul general)

      Ștergere
  54. Rezistentele astea nu au termostat,au o siguranta bi-metal care intrerupe alimentarea cand ajunge la temperatura maxima,fix ca cea de la pheonul de acasa.
    Nasol ca merg 3-4minute si apoi nu mai pleaca,decat daca se raceste bine scaunul,le putem opri si reporni din buton inainte ca siguranta sa opreasca alimentarea saaau poate ne ajuta cineva cu un variator sau un termostat pe bune.La -10 grade o sa vrei sa ai incalzire macar 10minute pana se incalzeste mai ales daca ai DCI.
    Numai bine!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Andrei - merg mult mai mult mai ales ca incalzire se face treptat , eu am montat astfel de rezistente pe 4 opeluri si la fel merg , acum am mai monta si pe logan si merg mult mai mult , apoi decupleaza , sta un timp decuplat cateva minute 3-4-5 apoi incepe iar sa incinga. In intervalul asta cat sta decuplat sa stii ca scaunul se mentine cald , deci nu ai de ce sa iti faci griji . Da la - 19 gr ai incalzire mult mai mult de 10 minute , iti garantez eu .

      Ștergere
  55. salut cris am un ph2 si as vrea sa ii montez si eu incalzire in scaune e totil plug and play si daca da se ilumineaza butoanele ?mersi mult si esti foarte tare frate !!!!!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. te uiti sub scaun, daca ai o mufa verde prinsa de scaun, insemna ca ai instalatia electrica, totul plug and play. daca nu, nu. lumina in buton nu ai deloc, chiar daca ai instalatia electrica

      Ștergere
  56. Ca sa ai lumina in butoan va trebui sa tragi un pin in mufa butonului la A1 si apoi sa l legi pe alimentare la rezistente sau alimentarea generala ca lumina sa fc doar cand rezistentele sunt pornite .Ideea este ca iti va trebui pini de mufa de buton.

    RăspundeţiȘtergere
  57. vad ca tot discutati de lumini in butoane, eu am mai pus un led in buton si cand am incalzirea pornita este rosu, iar cand este oprita incalzirea pe pozitie este alb, oprit si fara pozitie este stins.
    mentionez ca ledul alb ( doar pt a semnaliza butonul noaptea) sta si el aprins cu cel rosu la actionarea incalzirii ( butonul se vede rosu, ledul alb nu influienteaza culoarea sa transforma culoarea in roz )
    eu am
    A1 un fir negru
    A2 fir galben de la huse
    B1 galben negru huse
    B2 negru de la bricheta pt lumina in buton
    B3 negru rosu de la bricheta pt lumina
    Ps: nu eu am facut instalatia de la tablou pana la scaune, eu am umblat doar la butoane ( m am legat de la bricheta) pt iluminare.
    o intrebare: daca ceva fire sunt inversate, este posibil sa functioneze incalzirea si dupa un timp sa carape ( precum timp ma refer la luni de zile)?? ma refer la cel galben si galben negru, fiindca cum am spus si mai sus scaunul soferului este a doua oara cand crapa. ma gandesc ca atunci cand am umblat pt a schimba lumina in buton sa nu ma fi legat gresit.
    multumesc

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. poate nu se intelege dar in buton am doua leduri.

      Ștergere
  58. dar nu treb puse si relee pentru a proteja instalatia?

    RăspundeţiȘtergere
  59. sa ai un plus continuu pus pe releu si at cand pui keia in contact sa actraga releul pe firul ala de la baterie??

    RăspundeţiȘtergere
  60. Pai nu mai este necesar sa mai adaugi inca un led in buton , am scris mai sus din pinul A1 se leaga direct pe alimentarea rezistentelor( firul negru de la mufa verde) asta ca butonul sa fc numai atunci cand se porneste incalzirea.Daca se vrea sa ai lumina pe buton cand sunt poz aprinse atunci se mai adauga un led , dar numai pe incalzire e de ajuns sa se lege cum am zis si lumina va fc doar atunci cand incalzirea este pornita

    RăspundeţiȘtergere
  61. Eu am mai adaugat un led sa vad noaptea pe ca sa apas

    RăspundeţiȘtergere
  62. salutare
    in tutorial arata ca alimentarea din tablou se leaga la firul galben-negru din mufa aia verde taita , iar firul negru se leaga la masa . corect ?
    iar din bricheta mai trage un cablu la buton pt lumina. corect?


    inainte de fimulet citez :''
    - de la tabloul de sigurante se duce un fir de plus si se imbina cu firul negru al husei
    - masa de pe caroserie se imbina cu firul negru/galben
    ''
    va rog sa mi confrmati unde se leaga pana la urma alimentare?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca nu vrei sa tragi lumina in bec, nu prea conteaza unde este plusul.
      becul ala numa probleme face si pe mine unul nu ma ajuta deloc.
      eu am montat la mine acum 2 ani, nu mai stiu ce si cum :(

      Ștergere
  63. salutare
    in tutorial arata ca alimentarea din tablou se leaga la firul galben-negru din mufa aia verde taita , iar firul negru se leaga la masa . corect ?
    iar din bricheta mai trage un cablu la buton pt lumina. corect?


    inainte de fimulet citez :''
    - de la tabloul de sigurante se duce un fir de plus si se imbina cu firul negru al husei
    - masa de pe caroserie se imbina cu firul negru/galben
    ''
    va rog sa mi confrmati unde se leaga pana la urma alimentare????????????????????/

    RăspundeţiȘtergere
  64. Salut cris am un logan ambition si la panoul de sigurante am trase fire pentru incalzirea in scaune asta inseamna ca am instalatia trasa din fabrica? Tu de unde ai achizitonat kitul si cat te-a costat? Multumesc!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. insemna ca ai instalatia trasa din fabrica :)
      http://goo.gl/QL9EQ
      daca-i spui ca stii de la mine, s-ar putea sa te lipesti si de un discount :)

      Ștergere
  65. Am gasit si la 70 de lei dar fara butoane si carenaje laterale. Eu vroiam sa le montez sub frana de mana dar acolo am butonul de la geamurile de pe spate si nu mai am loc. Daca zici ca ar trebui sa fie trasa unde as putea sa verific trebuie sa gasec vreo mufa ceva banuiesc nu?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sub scaunele din fata ai o mufa verde. daca ai mufele alea versi si intra 2 fire, insemna ca ai instalatia electrica.
      ai nevoie de huse, butoane si locatie unde sa le pui. eu ti-as recomanda sa renunti la blocajul geamurilor spate si sa pui buton pentru incalzie in locul lui

      Ștergere
  66. As putea sa te ajut cu carenajele de la roata aratai la un momentdat in tutorial un loc deasupara la surubul de se infileteaza in bara ca este gol ai putea sa umpli cu poxipol pentru ca este foarte rezistent eu am dat filet in el:)

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. stiu :P
      eu gandesc ca voi mai umbla peacolo in viitor,totul trebe sa fie demontabil

      Ștergere
  67. sub tapiteria de la scaun trebuie sa gasesc acele mufe nu ca dasupara nu sunt

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sub scaun in partea din fata gasesti mufa, este verde si are doua fire in ea. si bezna sa fie, bagi mana sub scaun si dai de fire

      Ștergere
  68. nu am absolut nimic sub scaun mocheta si atat si gurile alea de aer

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. insemna ca ai avut vedenii

      Alyn15 ianuarie 2013, 18:20
      Salut cris am un logan ambition si la panoul de sigurante am trase fire pentru incalzirea in scaune asta inseamna ca am instalatia trasa din fabrica?

      Ștergere
  69. nu nu am avut vedenii m-am mai uitat azi odata am scos siguranta si are papuci acolo (2 nu ca la tine ) dar sub scaun nu e nimic

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. inseamna ca acel fir existent in tablou se rataceste pe undeva... sau este doar un conector fara fir pe el.
      sunt 2 suruburi torx 20 care tin panoul pe pozitie. le dai jos, bagi mana pe sub bord, prinzi de panou si il tragi afara. urmaresti unde se duce firul(daca exista un fir)

      Ștergere
  70. da stiu ca am mai umblat pe acolo pentru ca nu am siguranta la airbag de la sofer

    RăspundeţiȘtergere
  71. pana la urma alimentarea se leaga la firul negru sau la firul galben-negru?
    stima

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. la mine sunt legate fix ca in tutorial. atata timp cat nu legi si gunoiul ala de bec, nu ai nici o problema, indiferent unde pui alimentarea

      Ștergere
  72. salutare
    ce putere au husele???
    cat consuma un scaun 38w sau 45 wati???
    eu m-am alimentat din bricheta cu + , bricheta are un cablu de 0.8mmp cred, iar in tablou am pus o sig de 30 A si dupa bricheta am mai pus una de 20 A pana la scaune.
    am cautat in tablou unde sa ma leg cu alimentarea si nu am gasit nici un pin liber care sa aiba 12V
    tabloul l-am demontat dar e din ala capsulat si nu l am putut desface .
    tine oare cablul ala de 0.8mmp pentru cele 2 huse,
    am skoda fabia

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ma indoiesc ca ar rezista firul de 0.8, e cam la limita. pentru cele doua huse loganul are o siguranta de 15A

      Ștergere
  73. pot pune asa ceva , in loc de butoanele tip pentru logan???

    http://www.pieseautocamioane.ro/intrerupatoare/217-intrerupator--12v-.html

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da, dar nu te ajuta daca are 3 picioare, ai nevoie doar cu doua picioare

      Ștergere
  74. pai de ce
    nu va merge ledul?

    RăspundeţiȘtergere
  75. pana la urma un led se aprinde, unul nu se aprinde , ce ar trebui sa fac?:)
    mai trebuie tras vreun fir, ceva , sa mearga camndoua odata?
    stima

    RăspundeţiȘtergere
  76. am reusit sa instalez incalzirea pe skoda fabia
    am renuntat la cele 2 butoane, si am optat pt doua butoane :

    http://www.pieseautocamioane.ro/intrerupatoare/217-intrerupator--12v-.html

    am renuntat si la becuri pt ca mergea numai unul
    merge struna incalzirea
    investitie 150 ron
    manopera 3 zile

    RăspundeţiȘtergere
  77. Vad ca tot va da batai de cap aceste butoane , sau iluminatul lor . Totul este simplu de legat fara improvizatii de genul alimentare de la bricheta si fara nici un fel de batai de cap . Cum am zis si mai sus se poate face foarte simplu si merge impecabil .Mai atasez odata ce am zis despre cum sa legam corect butonul pt a fi iluminat cand rezistentele sunt pornite .


    Partea cu mufa butonului si a butonului

    Pt a functiona corect butoanele , NU INVERSATI nici un pin in mufa butonului , doar ADAUGATI un pin la A1 cu fir si va LEGATI DE ALIMENTAREA GENERALA . si adica firul de pinul A1 sofer l am legat la alimentarea de sub scaunul sofer si pinul A1 pasager l am legat la alimentarea 12V de la scaunul pasager ( ori duceti sub scaun firul , ori linga consola acolo unde se despart firele in regleta ). Si asa lumina la buton se va APRINDE DOAR CAND PORNIM INCALZIREA
    Functioneaza impecabil fara nici cea mai mica eroare .
    Deci lucru cel mai important firul din A1 pt iluminat pleaca si se leaga de alimentare(12V) si nu pe pozitii si NU se inverseaza nici un pin(A2cu B1 )-mufa trebuie lasata asa cum vine din fabrica DOAR se ADAUGA PIN IN A1 si se leaga la alimentare.

    RăspundeţiȘtergere
  78. Buna Cris,

    Frumos tutorial, as avea cateva intrebari referitor la aceste rezistente. Mi-am cumparat de pe okazii(de aprox 2 saptamani si inca tot nu mi-a venit, dar nu asta este esenta:

    1. ce putere au rezistentele/scaun?
    2. unde este situat termostatul, nu am vazut cate fire au si daca in ambele sunt termostate sau doar intr-unul si celalalt se leaga in serie.

    Multumesc

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 1. n-am idee, nu ma intereseaza, important e sa functioneze(pentru mine)
      2. la minutul 3Ș13 fix arat gaura unde intra termostatul. este amplasat doar pe husa de jos, cea de pe spatar este legat in serie.

      Ștergere
  79. Salut , daca nu am mufele verzi sub scaun trebuie taiata mufa de la incalzire si legata cum ai spus mai sus nu ? Pentru ledul din buton , el va sta mereu aprins ? sau doar in momentul functionarii ? Bafta in continuare la cat mai multe tutoriale. Multumesc .

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca nu ai mufa verde sub scaun, da, trebuie sa tai mufa jos si te legi cu firele. daca nu legi si becul, nu conteaza cum pui firele. cum am explicat eu in tutorial legarea firelor, este gresit, se vor aprinde luminile prin bord asa usor. exact din acest motiv eu n-am mai legat si becul

      Ștergere
  80. Salut,

    Am vazut in tutorialul de deschidere geamuri ca ai facut in asa fel incat sa nu mai ai cablu cu siguranta, pentru incalzirea in scaun, in afara. Poti prezenta cum ai reusit?Cum ai pus tu "pinii" aceeaia in care intra siguranta?
    Eventual sa faci un tutorial (daca se poate) pentru detasarea panoului de sigurante, NU a capacului(am vazut ca exista pentru capac:))).
    Am pus in practica varianta a doua pentru geamuri(aceea cu siguranta pe fir si nici mie nu imi place cu firele trase acolo.
    Cum ai pus tu "pinii" aceeaia in care intra siguranta?

    Multumesc!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am avut un pin original din blocul de sigurante. l-am pus si m-am legat cu firul la el :)
      am vrut sa filmez tutorialul, din pacate n-am mai reusit sa scot pinul afara... mama lui de pin :(

      Ștergere
  81. Am inteles!Dar panoul acela negru in care sunt sigurantele se poate da jos?

    Multumesc!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da, dai jos capacul de la sigurante(este tutorial cum :P) si ai sa vezi doua suruburi torx 20. le dai jos, bagi mana pe sub bord, prinzi de manunchiul de fire si tragi de el dupa care il directionezi pana jos. iasa usor, se poate lucra foarte bine la el

      Ștergere
  82. tzapone- vezi ca este un baiat pe forum care vinde asa ceva. Si eu am luat de la un set complet de 5 pini.
    http://www.loganclub.ro/forum/cumpar_sloturi_contacti_siguranta_logan-t45809.html?t=45809

    RăspundeţiȘtergere
  83. Cristi,sa inteleg ca plusul de pe cutia de sigurante,e luat prin cheia de contact,nu?Eu am gasit pe net instalatie completa cu carenaje cu tot la 170 lei cu transport inclus.La electrica zic ca ma pricep(am facut depanare TV la greu in tinerete) asa ca nu va fi o problema.Oricum curentul de sarcina il voi trece prin 2 relee.Salut si spor la treaba

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. exact, daca pozitionezi siguranta unde am spus eu, de fapt unde este locul ei, curentul este luat cand iei contactul

      Ștergere
  84. Salut! Stii cumva daca acele carenaje cu locas pentru buton difera pentru scaunele cu reglaj pe inaltime fata de cele simple? Eu am luat un set complet, toate bune dar la scaunul soferului carenajul nou sta mult mai departat decat cel original. La scaunul pasagerului totul e OK. Apropo, Laureate 2009 e modelul meu, PH2. Merci!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da,este diferenta intre scaunul cu reglaj pe inaltime si scaunul fara reglaj pe inaltime :(
      neimportant daca este ph1 sau ph2, sunt identice scaunele.

      Ștergere
  85. Oameni buni,vad ca se face mare teorie cu becul de iluminare a butonului.Personal gasesc ca nu are nici-o relevanta acest beculet mai ales atunci cand butonul e montat pe carenajul lateral al scaunului(tot prin pipaire il veti actiona).Mai important gasesc a se monta un bec(led) martor peBORD care sa indice faptul ca instalatia este pornita(de fapt 2 becuri,stanga-dreapta).Acest bec se leaga intre iesirea din intrerupator si masa(cand plusul e trecut prin intrerupator).Spor la treaba.

    RăspundeţiȘtergere
  86. salut , se merita investitia in incalzire scaune, nu sunt defecte (topirea buretelui) ale scaunului in timp de la caldura? de unde pot achizitiona?
    multumesc frumos.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. tu stii daca merita sa investesti. nu se topeste buetele, este absurd! incalzirea este ce-a originala ce se monteaza pe logan export rusia.
      gasesti varianta cu carenaje http://goo.gl/t9KW1W
      sau cu butoanele sub frana de mana http://goo.gl/ta8TcZ

      Ștergere
  87. multumesc pt sfaturi. tipu ce le vinde de pe okazii e om cinstit , are marfa de calitate?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. este George din Argeselu 0741511420 si da, este de treaba, altfel nu-ti dadeam link catre el

      Ștergere
  88. mersi inca o data. care din cele 2 variante zici ca sunt mai uzuale ? cele cu buton la maneta frana sau cele cu buton pe carenaj?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cu carenaje e mai usor de montat. cel de sub frana de mana presupune sa prelungesti si firele de la husa

      Ștergere
  89. salut. care este pretul final montaj+kit incalzire?
    exista protectie al scurtcircuit ca sa nu ia foc?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. aici gasesti pretul pentru kit de incalzire http://goo.gl/WUYuo4
      pretul ti-l face cel care iti monteaza.
      din cauza asta se pune o siguranta, pentru protectie.
      au termostat, porneste si se opreste la animite temperaturi

      Ștergere
    2. mc. as prefera totusi ceva cu garantie

      Ștergere
    3. pai este foarte simplu, mergi la reprezentanta Dacia si comanzi si ar trebui sa-ti si monteze.

      Ștergere
  90. Crezi ca e ceva diferenta intre kitul pe care il ai tu si cel de aici:
    http://www.loganclub.ro/forum/vand_kit_incalzire_scaune_logan_pret_bomba_130_ron_si_chedere_potiere_logan_2_duster-t51288p2.html

    RăspundeţiȘtergere
  91. Salut Cristi,

    Ce huse aveai la masina ?, ca imi plac foarte mult.(minutul 10:02 )

    Multumesc

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu sunt huse, este tapiteria originala de pe logan Kiss FM :)

      Ștergere
  92. Salut Cris, ce grosime ar trebui sa aiba firele de alimentare care duc la plasele de incalzire?
    Un releu de 30 Ah ar fi bun?
    Stima!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. instalatia originala are fire de 1, deci nu trebuie mai groase. eu pe toate 4 huse de incalzire am o siguranta de 15A, deci releul e foarte bun :)

      Ștergere
  93. Mersi mult de raspuns:)
    M-am contrazis pana acum cu un prieten care ma va ajuta cu instalatia electrica(el monteaza alarme auto).
    Vroia sa puna fire de 0.5 si mi s-au parut subtiri.Ma gandeam ca abia se vor incalzi...

    RăspundeţiȘtergere
  94. nu inteleg de ce tre sa te legi la bricheta?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. poti sa te legi cu firul de lumina pentru bec la ce vrei tu

      Ștergere
  95. daca vrei in viitor sa dai scaunul jos ........cam nu se mai poate ......

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. exact din cauza asta am pus ulterior mufe :)

      Ștergere
  96. se gasesc mufe separt de cumparat la magazinele de piese aoto

    RăspundeţiȘtergere
  97. Butonul de incalzire nu e cu revenire, adica sa nu ramana cuplat pana la infinit, scaunele incalzesc atata timp cat e butonul cuplat? sau o anumita perioada de timp? Ce se intampla daca merg cateva ore incontinuu? Ai avut probleme cu ele de cand le ai?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. husele au termostat, se opresc cand ajung la o anumita emperatura si pornesc cand temperatura scade pana la un moment punct.
      si da, daca nu le opresti manual, trec prin acest ciclu continuu

      Ștergere
  98. Azi am terminat de instalat incalzirea in scaune, dupa ce am studiat acest tutorial si forumurile dedicate am constatat ca foarte multi instaleaza aceste huse dupa ureche. Pentru functionarea buntonului luminos trebuie sa faceti urmatoarele:

    1 va inarmati cu un multimetru
    2 identificat + si - de la instalatia de incalzire (in cazul meu aveam cablurile trase sub scaune: + galben, - negru )
    3 prin butonul de actionare al incalzirii trebuie sa treaca cablul de - (masa/ GND)
    4 la pinul A1 de la buton mai trageti un fir de + de la mufa de alimentare a huselor, nu va complicati cu porcarii sa luati + ul de la bricheta ( va dati de lucru aiurea)
    5 Spor la treaba

    Atentie!!! curentul electric nu stie ce culoare are cablul prin care trece :) , din acest motiv va recomand sa folositi multimetrul, iar la sigurante eu aveam din fabrica siguranta de 15 A, nu puneti mai mare de 15 A pt cele 2 scaune!!!

    Husele le-am luat de la cineva din Pitesti 150 lei huse + butoane + carenaje, din ce am studiat pe net aceasta este cel mai bun pret, initial am avut emotii sa nu primesc o caramida, dar se pare ca omul a fost de cuvant si a trimis ce trebuie.

    RăspundeţiȘtergere
  99. Salut, daca ai huse pe scaune nu influenteaza cu nimic nu?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. iti incalzeste putin mai greu ouale, dar cam atat, nimic mai mult

      Ștergere
  100. Este cineva care are in IASI si optional daca monteaza un astfel de kit pentru incalzire scaune la un logan mcv ?

    RăspundeţiȘtergere