GAME OVER...

9 martie 2019
Daca imi spunea cineva ca nu a vazut masina care circula in sensul giratoriu, i-as spune ca este nebun sau beat, nu ai cum sa nu o vezi! Mai ales ca era noapte si sunt faruri.
N-am baut nimic si oricat de idioata pare scuza, chiar nu l-am vazut. Singura expicatie pe care o am este ca ne-am sincronizat atat de bine ca viteza si unghi, incat a stat perfect ascuns dupa stalpul usa/parbriz, un unghi mort. Am avut senzatia ca s-a teleportat in fata mea, ca a aparut din senin in sens...


Pe filmare se poate vedea ca am trecut acea insula cu indicatoare avand frana la podea, lucru ce a dus la spargerea jantei din stanga, brat si jug indoit, pivot smuls si cel mai probabil si alte elemente de directie indoite care nu  se vad cu ochiul liber, lonjeron deplasat in jos. Alte daune la vedere: capota, bara fata, far, aripa fata, aripa spate stanga si dreapta, stop spate stanga, bandouri usi dreapta, bara spate, oglinda dreapta. Zgarieturi de la indicatoare...
In urma colitzunii din fata, masinile au ricosat si s-au lovit una de alta si in spate. Pe partea dreapta indicatoarele au rupt oglinda, zgariat aripa spate, smuls bandourile.


Nici Peugeot-ul 407sw nu a scapat prea usor, sunt destule avarii si in cazul lui


Imediat dupa accident s-au oprit doua masini ce erau in trecere, s-au asigurat ca nu sunt victime, nu este nevoie de ajutor si la un moment dat au plecat.
Soferul de pe cealalta masina a sunat la 112 si din cauza ca sotia s-a lovit cu piciorul stang de bord si acuza dureri, pe langa echipajul de Politie a ajuns si o Salvare.
Desi soferul nevinovat avea tot dreptul sa fie nervos si sa urle, nu a facut-o, a fost chiar calm, spre surprinderea mea. Tot respectul!
Echipajul de pe salvare au examinat sotia, i-au spus ca piciorul nu este rupt dar ar trebui sa faca o radiografie, pentru orice eventualitate.
Dupa cateva minute au ajuns si Pompierii care au curatat drumul de obiectele mici, cele mari le-am adunat noi intre timp.
Politistii au constatat cum s-a intamplat, au facut poze la daune, facut testul de alcoolemie si la amandoi a fost 0,00mg/l. A doua zi am finalizat completarea declaratiilor, la sediul Politiei.
Vinovat 100%, 60 zile pieton, amenda 435lei in 15 zile. Amiabila se poate face doar intre 2 parti implicate in accident. In cazul de fata sunt 3 parti: eu, el si ADP(semnele de circulatie). Asigurarea mea a ajuns si la ADP pentru repararea indicatoarelor.
Am sa o repar pe partea de mecanica si tot ce presupune siguranata. Ideea e sa fie costurile de reparatie cat mai mici iar asta nu o sa implice o revopsire totala(cam asta necesita in acest moment), inlocuirea barelor fata/spate si a altor elemente care nu tin de siguranta.
O reparatie asa cum as simti nevoia sa o fac, ar depasi cu mult suma de 1000 euro, aproape pretul ei de dinaintea accidentului. Deci nu, nu o sa se intample si asa cum spune titlul, GAME OVER.
Mai sunt vreo 2-3 tutoriale si update-uri nepublicate, vor aparea si ele in urmatoarea perioada.

Multumesc firmei de Tractari WAT care a ajuns la locul accidentului in mai putin de 15 minute. Urcarea pe platforma s-a facut greoi din cauza pivotului smuls, a fost nevoie de carucior, ridicat de cateva ori pe cric si repozitionat... Complicata treaba, Seba a dat dovada de profesionalism si a dus masina la destinatie. Inca o data multumesc!
Las numarul aici 0721.269.801, nu strica sa-l ai in telefon, nu stii cand o sa fie nevoie de el. Eu aveam doua si ambele erau deconectate...

15 martie 2019
Dupa cum spuneam, nu am sa o repar, doar o carpesc ca sa pot circula cu ea in deplina siguranta. Practic am cumparat din dezmembrari o alta capota, aripa stanga fata(in culoare), jug, carenaje roata stanga, mici plastice si bara fata. Desi parea intacta bara, pe langa zgarieturi, in final am realizat ca are lipsa un colt, unul destul de important, fix pe stanga. Am primit stopul stanga spate cadou,este crapat in partea de jos.


Pe partea de directie s-au inlocuit aproape toate componentele: bielete bara stabilizare, bucse bara stabilizare, ambele brate, capat bara stanga, bieleta stanga. Toate noi si de origine.
Burduful de pe planetara, spre cutie, doar a sarit colierul de pe el si s-a scurs uleiul din cutie, nu a fost rupt. L-am pus la loc, cumparat 3 litri de ulei si am rezolvat. A fost spart burduful dinspre roata, avea aproape 7 ani vechime, aftermarket. Am inlocuit cu unul nou, nu de origine.


Am mai cumparat ambele faruri noi, de origine, sticla de la oglinda dreapta.
Lonjeronul a fost stramb, tabla indoita. Trase, convinse cu ciocanul sa revina la pozitia initiala si in final au iesit liniile mai bine ca din fabrica. Bara este lipita de de aripile fata si totul arata bine. Multumesc celor implicati pentru rezultat! La plecare i-am certat putin, nici macar n-au spalat-o :P
Mai putin capota, are culoarea gresita, bleumarin cu folie alba.


28 martie 2019
Sambata noaptea am avut accidentul, joi seara am adus-o acasa pe roti aproape functionala. Aproape functionala deoarece mai trebuia facuta geometria.
Pe vineri trebuia sa-mi mai vina un far si cum am demontat-o ca sa mai aranjez una, alta pe acolo, a ramas asa pana miercuri, cand a venit si farul. Am asamblat-o integral si joi am dus-o sa-i faca geometria, dupamasa am predat-o sotiei in stare de functionare.
Intre timp am dat jos folia de pe capota si am constatat ca, de fapt, este gri inchis metalizat, nu albastra. Neimportanta culoarea, partea proasta e ca a fost indoita, chituita si vopsita... se stie ca nu rezista si o sa crape in acele locuri si a crapat.
Am tratat pentru rugina si am vopsit la spray pe acolo unde s-a indreptat tabla. Exact, indreptat, n-am inlocuit tabla, exceptie capota si aripa fata.
Concluzia e ca distractia m-a costat, pana acum, 2600lei si 60 zile pieton(30 zile daca o sa dau examenul 13 din 15). De ce am spus "pana acum"?! Pai bara fata este neagra, capota este gri cu chitul crapat pe ea si cu adezivul de la folie, bandourile de pe usile dreapta indoite, zgariate si cu prinderile rupte, stop spate stanga crapat, aripa spate stanga indoita si zgariata, bara spate zgariata, usile derapta infundate si zgariate, aripa spate dreapta zgariata si cu rugina puscata, sticla de pe oglinda dreapta tot sparta este, inca mai lipsesc ceva plastice prin fata, janta este praf.
Luna urmatoare o sa cumpar plasticele lipsa. Sanse minime sa vopsesc bara, o sa ramana neagra iar capota, in cel mai fericit caz, o sa primeasca o folie rosie. Restul de zgarieturi, indoituri si pe unde a iesit rugina, poate urmatorul proprietar, eu sigur nu.
Cum s-ar spune, am carpit-o sa mai mearga o vreme. De reparat in niciun caz, ajungeam aproape la 2000 euro total iar acei bani nu merita sa-i bag in ea.


26 aprilie 2020
Pentru ca sunt foarte multe persoane care ma intreaba ce am mai facut la masina, pai am facut plinul cu motorina de multe ori, m-a dus vreo 3000km in concediu in afara tarii, i-am pus cateva stickere si cam atat.
Am raspuns de mai multe ori ca nu merita sa o repar. Trei usi trebuie inlocuite, hai sa spunem ca doar doua din cauza de rugina(spate stanga si fata dreapta), usa spate dreapta este usor infundata si cel mai probabil se poate aduce la linie. Capota fata este chituita si crapata, deci si o alta capota fata. Revopsita integral, piese, materiale si manopera ma ajung pe la 1500 euro. Au fost cativa care au insistat ca se poate in doar 1000 euro. OK, hai sa spunem 1000 euro, desi sunt convins ca la acei bani nu o sa iasa cum mi-as dori. Daca e sa vand masina exact in starea in care este ea acum, adica vizibil lovita serios pe stanga, rugina in multe locuri, o vechime de 14 ani si depusa ceva munca sa o aduci intr-o stare buna, primesc 1000 euro?! Hai sa punem altfel problema, vrei sa cumperi o masina in acest moment, ai da 1000 euro pe masina exact cum este ea acum?! Stiam ca nu, nici eu n-as da 1000 euro pe o masina. Daca eu n-as cumpara o asemenea masina, de ce as alege sa cheltui atatia bani pe ea?! Chiar si daca investesc 1000 euro in ea, este tot o masina lovita pe care nu as primi 1000 euro.

Demontat sonda litrometrica 1.5dci

Pe cand am montat si filmat Montat ABS, a trebuit demontat si rezervorul. Cum eram in zona, mi-am zis sa arunc un ochi prin el ca sa ma minunez de balaurii si mucii de care-mi povesteau unii, altii. Mai ales ca de la mine a primit mai multe feluri de ulei de amestec 2T, ulei vegetal si naftalina. Am alimentat in 95% din cazuri de la Mol, prea putin din alta parte si doar fortat de imprejurari.
Pot sa spun ca sunt multumit, sunt totusi 12 ani de cand a ajuns masina pe mana mea.

Probleme la injectie Logan 1.5dci 65 cai Euro 3

Este masina de la servici care a cam fost abandonata exact din cauza problemelor pe care le avea pe partea de injectie. Mai exact, nu urca in viteza mai mult de 100km/h, se oprea motorul in mers, lipsa de putere.
Ajungand pe mana mea, am inceput sa investighez una alta si acum, dupa 2 saptamani, functioneaza i ncontinuare ara niciun fel de probleme.
O pompa de injectie noua sare bine de 2100lei, putin cam scump. Pompa de injectie care s-a montat pe masina este una second hand si vine dintr-o sursa sigura, care nu a avut probleme cu injectia. Riscul este destul de mare, in cazul unei pompe de injectie folosite, ca dupa 1-2 saptamani sa produca span, moment in care te-ai f**** in fericire.
Am filmat in ideea in care o sa ajute pe unul, altul, cu aceste probleme pe partea de injectie. O problema la injectie nu inseamna neaparat schimbat pe piese, dupa ureche, pe incercate si aruncat cu banii in stanga si dreapta.
Nu ma intrebati de preturi, este irelevant, sunt cele de pe piata, supapa de retur noua de la magazin iar pretul pompei de injectie il face fiecare vanzator dupa bunul plac.

Inlocuit brate stergatoare si reconditionat capacele

Mi-au mai spus si altii ca arata urat bratele de stergatoare si ca ar trebui vopsite. Nu-mi complic viata vopsind cu spray, nu tine si nu am de gand sa repet anual procedura. Asa ca am luat din dezmembrari brate in stare foarte buna. Nu mai retin pretul, vreo 50 lei ambele.
De retinut ca aceste brate sunt primul model, cele cu capac doar peste piulita. Urmatoarea generatie de brate au un capac care acopera intreaga piesa care se face urat in timp.
Desi bratele erau in stare buna, aveau 13 ani pe masina iar capacele din plastic au fost afectate de timp. Reconditionarea lor fiind un truc vechi.

Montat ABS

Mai bine spus, conversia sistemului de franare de la non-ABS la ABS.
Pentru a duce la bun sfarsit aceasta conversie, pe langa modificarile ce trebuiesc facute, trebuie achizitionate si cateva componente, cel mai probabil de la dezmembrari auto:
- pompa de ABS
- suportul pompei de ABS
- conectorul ce intra in pompa de ABS cu firele cat mai lungi, inclusiv sigurantele si soclul lor
- senzorii de ABS fata si spate
- capsula de servo frana
- pompa de frana
- ambele fuzete fata pentru ABS
- ambii rulmenti fata pentru ABS. grija la numarul de poli daca ii cumparati noi!
- talerii spate cu gaura pentru senzorii de ABS. grija la modelul de taler, sunt 2 feluri(vedeti ini filmare)
- inelele ce se fixeaza pe tamburii spate
- carenajele din plastic care protejeaza senzorii de ABS de pe spate
- toate conductele de frana care trebuie sa fie cat mai putin indoite si sa nu aiba rugina pe ele
- suruburi, braduleti de fixa reconducte

Ce nu apare pe filmare si am omis total aceasta parte(nu mi-a trecut deloc prin minte), este identificarea numarului de poli. Motiv pentru care am montat prima data tot sistemul pe spate si instalatia electrica. Am pus testerul(CLIP) si am invartit o tura de roata ca sa numar cati poli au inelele de pe spate. Daca-mi aduc aminte, 42 la numar, asa ca am cumparat rulmentii cu 42 poli.

O sa ma intrebati de pret, total m-a ajuns pana la aproximativ 1000 lei, in niciun caz peste aceasta suma. Nu ma intrebati de unde am cumparat, nu veti primi un raspuns in acest sens, gasiti totul la dezmembrari auto iar lista o aveti mai sus. Multumesc Cris Alexandru!

In primul clip prezint partile componente necesare conversiei si explic unele detalii


In cel de al doilea clip am montat talerii si senzorii pe spate. Nu am mai filmat remontarea componentelor si nici aerisirea franelor. Aceste detalii sunt deja pe blog si se pot vedea in urmatoarele 2 link-uri Schimbat saboti frana la Logan si Schimbat lichid de frana.


In cel de al treilea clip am tras si legat toata instalatia electrica, montat senzorii de pe fata.
Din acest link puteti descarca toata documentatia necesara ca sa montati si legati instalatia electrica.


In cel de-al patrulea clip, ca sa mearga mult mai rapid, am apelat la ajutoare. Avand acces la elevator, montarea si aranjarea conductelor a fost mult usurata. Pe langa acestea s-au mai montat capsula de servo frana, pompa de frana, pompa de ABS, fuzetele fata si inlocuiti rulmentii cu unii noi, aerisita toata instalatia de franare si verificarea pe tester ca totul este in regula.


Trebuia sa fac si un test inainte si dupa montarea ABS-ului, asa ca iata-l. Doar ca rezultatele nu sunt tocmai precise, o diferenta de 2-5km/h afecteaza enorm acea distanta de franare. Dar asa ca si o comparatie cat de cat este ok.
Ce nu se vede pe filmare, absolut deloc, la franarea non-ABS masina nu era stabila, a trebuit sa ajustez traiectoria din volan si m-am cam panicat. Ulterior cand am schimbat talerii spate, am gasit cate un piston blocat pe fiecare parte, lucru care a afectat putin franarea. Posibil ca inlocuirea lor cu unii noi sa fii afectat mult in bine si rezultatul testului cu sistemul de franare ABS montat pe masina.


Schimbat cablu de ambreiaj si gresat furca

La vreo 5000km dupa schimbarea ambreiajului, adica asa de pe la 75.000km, a aparut acel sunet si abia pe la 160.000km am luat atitudine si am inlocuit acest cablu de ambreiaj.
Dupa cum se aude pe filmare, vinovat nu era doar cablul ci si furca de la ambreiaj. Cand am schimbat ambreiajul baietii n-au schimbat si acea furca cu una noua, motivul aparitiei acelui sunet. Mai multe persoane mi-au confirmat prezenta sunetului dupa schimbarea ambreiajului.
Dupa gresarea furcii, pedala de ambreiaj se apasa muult mai usor.

Inlocuit burduf de pe bieleta de directie

Avand ocazia sa urc masina pe elevator, am inspectat una alta pe acolo si am constatat ca unul dintre burdufele de pe bieleta casetei de directie prezenta semne de batranete, fisuri adanci.
Fiind ieftine, am decis ca trebuie schimbate.
Nu m-am gandit nicio clipa ca voi pune burdufe de la Breckner, se stie ca sunt de o calitate indoielnica. Dar am fost asigurat ca burduful de origine se pune foarte greu. Asa ca... o sa fiu cu ochii pe ele ca sa vad cum se descurca in timp.


Nici sa nu puneti asa ceva pe masina, de la Breckner zic, sunt niste gunoaie ordinare, nimic din ce fabrica ei nu este nici pe departe calitativ!

Montat incalzitor rapid de antigel

In masina fiind, la lucru, Alex imi arata o poza si imi spune "Valentin vinde incalzitor pentru antigel, cu bujii". In secunda urmatoare am sunat si comandat unul si pentru masina mea.
Multe marci de masini au asa ceva din fabrica si chiar ajuta la incalzirea mai rapida a motorului si mai ales a habitaclului, in special la cei cu motoare diesel.
Cand l-am scos din colet, prima impresie a fost "WOW", nu-ti trebuie prea multa scoala ca sa-ti dai seama ca ai in mana un produs care nu-ti lasa absolut deloc impresia de "ieftin" sau proiectat si asamblat in graba in cine stie ce beci obscur.

L-am montat pe masina cu 2 zile inainte de revelion. Pe 1 ianuarie 2018 dimineata unii dormeau de rupeau patul, eu m-am trezit la 5 ca sa testez si sa filmez noua jucarie. O sa ma intrebi daca isi face treaba si daca merita... MERITA!
Unde mai pui ca este universal, poti pune pe orice masina, benzinar sau diesel. Putin probabil si pe una electrica :))
Daca ai ajuns sa citesti pana aici, inseamna ca esti interesat de acest incalzitor si vrei sa stii de unde se poate cumpara. Intra pe acest link Preincalzitoare Auto si vei afla pretul, mai  multe detalii tehnice, specificatii.
In prima filmare prezint si arat montajul pe masina mea. De preferat sa te ajute cineva, pierzi mai putin antigel daca sunt doua maini in plus pe acolo. Ca si timp de montaj, aproximativ o ora.


La montarea acestui incalzitor am facut o greseala enorma care era cat pe ce sa ma coste foarte scump! Cumva am reusit sa omit din instructiuni partea in care era specificat ca acele doua mansoane rosii de pe conductele unde vin puse furtunele, trebuie date jos si in niciun caz sa nu se puna furtunul peste ele. Nu faceti ca mine! Am ramas in camp cu familia undeva pe aproape de Fagaras. Tin sa-i multumesc baiatului cu numere de Prahova care m-a scos din acest rahat, desi era rupt de obosit dupa un drum de 1200km si inca vreo 200 pana ajungea la destinatie. Dovada ca totusi se mai gasesc oameni de caracter in tara asta! Inca o data tot respectul meu!


Mi-am facut putine griji in privinta consumului suplimentar de curent al acestui incalzitor, 60A este un consum foarte mare.
Eram convins ca nu o sa fie probleme, Dacia a pus alternatoare supradimensionate pe Logan. Ca sa vezi, au pus si lucruri bune ;). Masina face cam 4km pe zi, 2km la dus, 2km la intors. Dupa 27de zile, bateria inca nu este descarcata.
A trecut aproape 1 an si n-am avut nicio problema legat de descarcarea bateriei.


Si cum vreti sa stiti care sunt performantele acestui incalzitor, puteti sa le vedeti in urmatorul film, film pe care inca nu l-am terminat de editat. Dar cu putina rabdare o sa ajungeti sa-l vedeti ;)
Si in final este gata si aceasta filmare cu testul comparativ.