Asta inseamna sa fii mafiot!

Sa cobori si sa urci geamurile din cheia originala.
Dupa cum spuneam, doar ma laud, Marian a zis ca nu mai fabrica aceste module. De fapt mai fabrica, uneori, mai rar.



Module US Style

Mi-ati tot propus sa filmez un tutorial cu montajul unor module US Style. Cum Claudiu mi-a trimis doua module si mi-a picat pe mana un Sandero sa le montez, am filmat si un tutorial.
Vrei si tu? Intra pe pagina de Facebook si vorbeste cu Claudiu, garantat te rezolva :).

Bec cu led W16W T10 Cree 25W 400lumeni Rosu pe Sandero

Denis si-a cumparat de la Liviu un bec cu led CREE W16W pentru al treilea stop de frana, la Sandero.
In comparatie cu becul cu filament, becul cu led este net superior ca si luminozitate.

Schimbat uleiul de la servo directie

Eu zic ca schimbarea se face identic si la benzinare care au servo directia mecanica. Acum nu stiu ce sa spun despre cei care nu au plasat borcanul ca la mine, unii il aveti sub aripa stanga fata unde aveti si servo directia electrica.
M-am documentat putin inainte si n-am gasit niciunde o informatie oficiala unde sa fie precizata o limita de numar km sau ani. Este stupid sa spui ca nu se schimba niciodata, doar se completeaza. Acest ulei ca si oricare altul, in timp isi pierde proprietatile de ungere si la un moment dat trebuie schimbat.
Dupa noua ani jumatate si 139.000km, m-am hotarat sa-l schimb si bine am facut, diferenta de culoare si vascozitate mi-au indicat ca am facut o alegere corecta.
PS ca sa va fie mai usor de invartit volanul pe loc, suspendati rotile fata sau le dati jos. La fel de bine poti pune doua bucati de tabla sub fiecare roata.

Curatat si gresat aeroterma

Nu este aeroterma de pe masina mea, dar si pe aceasta am fost curatat-o de praf cu un an in urma, doar palele, fara sa gresez cu ceva pe acolo.
Imi pare rau ca n-am filmat ce galagie facea aeroterma inainte sa o dau jos, vibra de aveai impresia ca amesteca bilele la loto prono.
Pentru a vedea cum demontati aeroterma, intrati pe urmatorul link Demontat aeroterma panou climatizare.
Pentru curatare si gresare am folosit produse Voulis, achizitionate de pe site-ul Hanora.ro. Au o gramada de produse din aceasta gama, cu cele mai vesele preturi, mai mult decat acceptabile :)
Tot de la ei puteti comanda stickere tutorialelogan ;)

Schimbare in orice culoare a ceasurilor si ace "fermecate"

Inainte de toate, trebuie sa stiti ca in momentul in care scoateti cele doua mufe din ceasuri, nu se mai incarca bateria in timpul mersului! V-am avertizat :)
A facut Claudiu ce-a facut si m-a convins sa-mi pun si eu RGB pe ceasuri. Si nu doar RGB, mi-a fermecat si acele sa lumineze in doua culori :D
De la multitudinea de culori din care poti alege, mai ai si optiunea de a creste sau scadea din intensitate lumina de la display si cadrane.
Iar acele... efectul este bestial!
Vrei si tu? Intra pe pagina de Facebook si vorbeste cu Claudiu, garantat te rezolva :). Sau il suni si intrebi "aloo, ace fermecate?" :))
Ca sa demontati ceasurile de pe masina, intrati pe acest tutorial Demontat ceasuri bord.
In caz ca vreti sa trimiteti si consola de climatizare, in acest tutorial arat cum se demonteaza Schimbat lumini consola la Logan .
Asa, era sa uit, pretul. Pai intrati pe link Custom Light si pe partea stanga aveti numarul de telefon. Degeaba, oricum nu citeste nimeni ce scriu au pe aici.


Denis a vrut putin diferit cu lumina la bord, in urmatorul film ceasurile de pe al lui Sandero.

A aparut un sunet. Oare de unde se aude?

De ceva timp a aparut acest sunet, dar azi a fost inuman, zici ca se rupe :)
Banui ca este capatul de bara care are joc de vreo 3-4 luni si nu ajung cu ea la un mecanic bun sa-l schimb. Am intrebat si precenii daca se baga la schimbat sa-mi faca un bine si... zgarciti, nimeni, toti sunt ocupati. Ca sa vezi ce iti e si cu pretinii astia...
Revin dupa ce identific de unde a aparut problema.


Ieri am filmat sunetul iar azi dimineata am dat roata jos si am gresat capatul de bara, cel pe care-l banuiam ca este vinovat.
Astazi am facut aproximativ 25km si in tot acest timp nu s-a auzit deloc acel sunet, catusi de putin.
Mi-ati tot spus ca ar fi din flansa sau rulmentul din capul amortizorului. Exclus, sunetul le elimina din prima ca find vinovate. Daca era de la ele, sunetul s-ar fi transmis la arc care ar vibra iar sunetul ar fi fost unul specific vibratiilor. In cazul meu, sunetul era metalic si se auze clar eliberare de tensiune, specific capat de bara sau pivot.
Capatul de bara este compromis, are joc de ceva timp. Peste 2 zile o sa primeasca unul nou in schimb.
ps: Am vrut sa-i schimb burduful, doar ca atunci cand am vrut sa fac treaba asta, atunci cand slabeam piulita, se smulgeau spirele de pe capatul de bara. Asa ca am strans la loc piulita care oricum nu tine mai nimic, toata baza fiind in ce-a de-a doua piulita.


Si dupa cum spuneam, dupa 2 zile am schimbat capatul de bara, cel cu problema. Jocul era imens si inca nu-mi pot da seama cum de am putut sa circul cu el in acel hal...

Am testat Sonax Brilliant Shine

Asa cum spune titlul, am testat acest Sonax Brilliant Shine pe masina mea. Krisztian Elekes mi-a recomandat, dar eu cum nu bag botul la solutiile de genul acesta, am ignorat.
Dar din plictiseala, am cautat pe youtube sa vad miraculoasa solutie ce minuni face. Avand in vedere numarul mare de persoane fizice care au filmat acasa si au laudat solutia, mi-am zis ca totusi trebuie sa fie ok. Mi-a placut ca nu trebuie sa transpiri cand o aplici, nu pierzi mai mult de 10 minute pentru toata masina. Ca sa oferi o protectie vopselei, mai simplu de atat nu se poate.
Asa ca am intrat pe ingrijireauto.ro sa vad pretul. Cand am vazut cat de mare este bidonul la acel pret mic, m-am gandit ca sigur e ceva in neregula si chiar era. In meniul din dreapta poti alege o cantitate mai mica, nefiind conditionat sa cumperi un bidon cu care tratezi toate masinile de pe strada vreo 2-3 ani :). Am primit exact ce se vede in filmare, un recipient mai mic cu pompita. Usor de aplicat, efect garantat, pret mic... pe mine m-a convins :)

In prima parte prezint si aplic solutia pe masina


In ce-a de-a doua parte am facut teste. Cum apa nu mai sta pe vopsea, un simplu jet de apa ia aproape toata mizeria si te scuteste de un nou drum la spalatorie pentru o perioada de timp.
Spalarea la tunel curata aproape toata solutia de pe vopsea, fiind necesara reaplicarea ei.
Dupa spalarea cu spuma activa, solutia inca era prezenta, ceea ce e foarte bine.


O scurta filmare cu solutia la lucru. Asta dupa ce masina a stat afara peste noapte si a prins o ploaie torentiala.

Folie de Duster pe ceasurile de Logan

Nu potriveste 100%, sunt necesare niste modificari minore.
Am cumparat-o de la axscu [VAND] Diverse, preturi Mici.

Modul Bluetooth incuiat/descuiat usi, Bluetooth Keyless Entry - Keyless Go

Acest modul bluetooth face o conexiune cu un singur telefon si atunci cand iesi cu el din raza modulului, iti incuie usile la masina. Cum te apropii si intra din nou in raza, modulul iti descuie usile. Ceva in genul masinilor care nu au cheie, au doar un card care incuie si descuie usile, i lintroduci in locasul lui si porneste motorul. In cazul nostru, doar incuiat si descuiat al usilor.
Daca iti pare ca distanta fata de masina este prea mare(mie imi putin pare mare) si aici ma refer la raza de actiune a modulului, banui ca o infoliere intr-o foita de cupru ar reduce drastic acea distanta.
Era sa uit, modulul l-am achizitionat de la Cezane de pe site-ul SMDevs.ro. In dreapta sus aveti steagul romaniei, click pe el si o sa va afiseze in limba romana.
Este o gramada de informatie pe site, Cezane a explicat si la radio cum functioneaza acest modul si se poate asculta pe acest link.

In prima jumatate a filmarii prezint una alta despre acest modul si arat cum se monteaza pe masina. Este foarte usor de montat. Practic pui modulul in functiune in vreo 30 minute. Asta daca ai doua maini dibace. Daca ai doua maini stangi, probabil iti trebuie o ora :)


Cu modulul montat pe masina, in cel de-al doilea film arat cum se conecteaza modulul cu telefonul si fac o gramada de teste, cam tot ce mi-a trecut prin minte. Am avut aproape 2 luni la dispozitie sa tot testam pe module si singura "problema" a gasit-o Denis pe masina lui.

Anulat dim display

Cristi C. mi-a trimis un mail in care-mi spunea ca si-a anulat dim-ul pe care-l face display-ul cand aprinzi pozitia.
Din start mi-am zis ca este o porcarie. Dar dupa ce am gandit-o cateva minute, am inceput sa-i cam dau dreptate. Eu am display-ul pe negativ si daca aprind pozitia/faza scurta pe timp de zi, aproape ca nu mai vad ce scrie pe acel mic ecran. Dar cu aceasta modificare chiar se vede impecabil.
Si tot din cauza ca este pe negativ, dupa ce faci aceasta modificare, lumina degajata de acel display nu este foarte puternica si nu este deranjanta pe timp de noapte.
Acum depinde si de gusturi, modificari facute... Daca ai displayul cu fundal iluminat si ti-ai trantit niste leduri de-ti poti face lejer o radiografie, aceasta modificare este ce-a mai proasta alegere care o poti face.
Gata cu scrisul, oricum majoritatea nu citesc textul acesta, ei doar vizioneaza tutorialul. De parca scriu pentru mine tot carnatul asta :)



Simeny Tibi are a doua versiune electronica la ceasuri, varianta cu doar 4 leduri. Asa a legat el si functioneaza cum trebuie.

Mocheta protectie in buza portbagajului

Am filmat montarea acestei mochete in vara lui 2014 si am uitat efectiv de el :(
Intre timp, silviu_79  nu mai comercializeaza aceasta mocheta, asa ca tutorialul a ajuns putin prea tarziu...
Dar chiar si asa, cu putin efort puteti sa fabricati voi aceasta mocheta, utilitatea ei fiind una cat se poate de buna.
Mocheta buza portbagaj - 25 ron si se poate comanda de la Cosmin 0762277990
 

Montat cheder suplimentar de Duster facelift pe usi

Am de la cosmin_uau un nou model de chedere ce se pun intre usi. Este de pe Duster facelift, este dintr-o bucata si se pune mult mai usor pe usa. Avantajele pentru care ai pune asemenea chedere suplimentare, le gasiti in Montat cheder suplimentar pe usi.
Ca sa le cumparati, intrati pe acest link [VAND] Diverse accesorii logan sau il contactati pe facebook Cosmin uau. Daca-ti este mai usor telefonic, il poti contacta la numarul 0762277990.



Pus lumini ceasuri direct pe contact

Cristi mi-a zis la un moment dat ca este foarte simpla aceasta modificare, doua diode, țac pac si gata. Mi-a explicat el ceva si n-am prea inteles. Mi-a trimis cateva poze si tutorial a ala Minut ;)



Si daca tot mi-ati pus o gramada de intrebari, iata si raspunsul


Si cum nu mi-a placut nici mie sa se aprinda martorii prin bord, am facut modificarea corecta ca sa se aprinda doar cadranele atunci cand punem contactul.

Bec cu led C5W 1.5W 70 lumeni 37mm

Cum la mine pe masina aceste lampi au ramas singurele care mai aveau becuri cu filament, am apelat la Liviu de pe Bec-Led-Auto ca sa rezolv aceasta problema. Si am primit doua becuri Feston 37mm, led Epistar de 1,5W si 70 lumeni, o bijuterie de bec cu led.

Demontat bandouri laterale exterioare de pe usi

Azi de 1 mai, un tutorial la minut, filmat, editat si tot azi publicat.
Nimic special la demontare si montarea la loc. Singura problema ar fi mizeria care zgarie vopseaua, dar cam atat.

Montat modul temporizare stergatoare

Marian nu le mai fabrica, dar proiectul a fost preluat de catre Claudiu, 0745084691 sau claudiu_petruu@yahoo.com.
Gasiti de cumparat pe OLX, tot la Claudiu https://www.olx.ro/oferte/user/UASq/
 
Si nu doar temporizare, modulul mai da o comanda de stergere in plus dupa ce ai folosit sprituitoarele, functie care trebuie activata suplimentar si tutorialul poate fi vizionat aici Pornire stergatoare la actionarea sprituitoarelor.
Acesta este modul de care va spuneam pe facebook acum ceva timp in urma.
Foarte simpla montarea pe masina iar functiile care le indeplineste sunt bestiale, cel putin pe mine ma incanta la maxim :)
Modulul se poate achizitiona de la Marian si desi este trasa o linie peste, adresa este valida marian_ariciuc@yahoo.com si cum el este un dragut,o sa va livreze aproape imediat un asemenea modul. Pretul este de 80lei + taxele postale.
Daca sunteti de prin Bucuresti, posibil sa va ajute si cu montajul.
Mai multe produse de la Marian puteti gasi si in urmatorul link.


Montat preincalzitor combustibil pe instalatia de alimentare cu motorina

Inca de pe acum un an cand am inceput sa pun Ulei vegetal in loc de motorina, in special cand am avut probleme cu pornirea, ma gandeam la un preincalzitor de combustibil. Cum totul era prea complicat cu uleiul vegetal, am renuntat la el dar n-am renuntat la ideea de a preincalzi motorina.
Dupa cateva minute de functionare a motorului, motorina este deja preincalzita inainte de a ajunge pe retur inapoi in filtrul de motorina. Doar ca acea incalzire este lenta si mult prea slaba pentru ce as fi vrut eu. Incalzirea o vreau in special iarna, troncane injectoarele dimineata la pornire in ultimul hal, dar ma gandesc ca fiind incalzita, ar trebui sa scada putin si consumul.
Asa ca am apelat la o solutie de Preincalzitoare combustibil, o rezistenta care se pune pe filtrul de motorina si o rezistenta tip conducta care se plaseaza pe conducta de tur intre filtrul de motorina si pompa de injectie. In pachet veti primi rezistenta, un manual de montaj care este foarte simplu de inteles si un pumn de conectori, relee, buton, coliere, tub copex...
In prima faza montajul pare greu, dar nu este, deloc, in vreo ora jumatate ar trebui sa pui totul pe pozitie.
In primele doua saptamani de la montaj eram mereu atent sa pornesc/opresc manual de la buton atunci cand porneam/opream motorul. Ca la inceput, de atunci l-am lasat pornit si nu m-a mai interesat, asa de control, din cand in cand mai pun mana pe conducte si le simt calde :D
N-am vazut la mine pe bord consum mediu sub 6%, iarna, la temperaturi negative si in regim de oras. 6% aveam daca ma abtineam si mergeam frumos ca sa scot un consum mic. Cu acest preincalzitor montat doar pe filtrul de motorina, nu ca ar fi fost nevoie de inca unu, consumul a scazut la 5,8% in aceleasi conditii de conditii meteo si stil de condus. Cumva am reusit sa pierd filmarea cu media de consum de dinainte de a monta preincalzitorul, ea fiind de 6,3%.
Pe timp de vara preincalzitorul este inutil, temperaturile mai mari de 20 grade sunt suficiente pentru motorina si nu trebuie incalzita. Dar stiu ca voi apasa butonul Pornit atunci cand temperatura scade pana la 15 grade.
Dar pentru cei care folosesc combustibil alternativ si aici ma refer la uleiul vegetal, montarea acestor preincalzitoare este absolut necesar, ajuta enorm pornirea pe vreme rece, reduce depunerile cauzate de ulei si arderea o sa fie completa.

Inlocuit motoras pompa benzina

Razvan Rodean "Huffy" din Sibiu a demontat si schimbat motorasul pompei de benzina din rezervor. Din fericire pentru voi, s-a hotarat sa filmeze aceasta lucrare si ii multumesc pe aceasta cale.
Spre surprinderea mea, constat ca si benzina este murdara, poate chiar mai jegoasa ca si motorina pe care o critica toti posesorii de motorizari diesel. Acum dorm mai linistit, stiu ce aveti si voi posesorii de mpi-uri prin rezervoare si instalatia de alimentare :D
Desi costa mult mai mult, recomand folosirea motoraselor originale si curatarea rezervorului in cazul in care se gasesc "balauri" ca in clip.
Jegul respectiv nu apare la benzinarele fara GPL. La cele cu GPL, chiar si cand motorul merge pe gaz, pompa de benzina functioneaza in continuare, benzina se incalzeste si isi pierge din proprietati.
Recomand celor care au GPL pe masina, sa mearga pe benzina macar 10-15 km la fiecare 100 km parcursi pe GPL. In felul acesta, se evita depunerea mizeriei in injectoare si toate problemele care rezulta in urma infundarii totale sau partiale a injectoarelor.


Bec cu led H4 3200 lumeni

Am primt la test aceste becuri cu led H4 led 3200 lumeni, de la Liviu de pe bec-led-auto.blogspot.ro. Sunt a patra generatie de leduri H4 si au 32W/bec, 3200 lumeni, doua leduri CREE si lumina degajata peste becurile cu filament.
Daca in trecut n-am fost multumit de Bec cu led H4 1800 lumeni cum luminau pe faza lunga, acum n-am nicio obiectie in nicio privinta.
O sa-mi spuneti ca nu afiseaza acea linie pe perete ca si becurile cu filament si din aceasta cauza lumina orbeste pe ceilalti participanti in trafic. Trebuie sa le testezi pe ochii tai ca sa te convingi ca nu orbesc. Lumina care ajunge in partea de sus este o lumina reziduala, slaba si deloc deranjanta. Lumina concentrata fiind indreptata in jos si asta datorita oglinzii din far. Pe toata durata filmarilor pe timp de noapte, n-am primit niciun bliț din fata si m-am intalnit cu o gramada de masini.
Bla bla bla, sa trecem la filmari pentru ca asta va intereseaza pe voi iar concluziile tot voi le trageti. In primul film o prezentare a ledurilor si un test pe lumina, urmat de inca doua filmulete cu teste pe timp de noapte, unul in mers si unul in stationare


Test 1


Test 2

Schimbat geamul de la ceasuri

Este prima data cand am gasit la vanzare "sticla" de la ceasuri. Este dintr-un plastic foarte prost, se zgarie extrem de usor. Acum arata din nou ca nou :)
Am gasit de cumparat la Cosmin_uau in anuntul [VAND] Diverse accesorii logan

Curatat actuatorul de la usa

Proprietarul masinii nu are optiunea de a schimba respectivul actuator, sunt foarte greu de gasit aceste actuatoare principale cu 5 fire. Asa ca mi-am fortat norocul incercand sa-l curat, poate, poate rezolv problema.
Curatarea am facut-o la inceputul lunii octombrie 2014 si este functional chiar si acum, la mijlocul lunii martie 2015. Update 18 martie 2020, actuatorul este in continuare functional.
Sunt convins ca se poate aplica cu succes aceasta metoda si la actuatoarele clasice cu doua fire.



Catalin: un coleg de munca a avut ceva probleme de functionare cu respectivul actuator si ne-am apucat de treaba. In primul rand, carcasa am reusit sa o desfac/declipsez dupa ce l-am incalzit usor cu un heat gun. Are un fel de sudura plastica si ceva prinderi tip clips. Interiorul se vede in pozele atasate ca este identic cu unul normal, cu doua fire, singura diferenta fiind contactorul dublu care da comanda de descuiat/incuiat, atunci cand incui/descui masina cu cheia in yala.
In al 2-lea rand, functionarea defectuasa, zic eu ca se datoareaza motorasului electric in sine. In momentul cand l-am demontat de pe masina colegului, l-am alimentat la o sursa de 12v 22oo mAh. Lucra, dar foarte greoi, cu o forta insuficienta sa actioneze parghia sistemului de inchidere.
Din punct de vedere mecanic, doar am curatat interiorul cu alcool tehnic, am aplicat vaselina siliconica pe angrenaje. motorasul electric, l-am scos din tot ansamblul si l-am alimentat separat. L-am lasat sa mearga in gol vreo 2 minute, dupa care prin gurile de aerisire, am aplicat spray de curatat contacte electrice. A inceput sa curga foarta multa mizerie.
Concluzia mea, motorasul electric nu efectuaza o tura completa (360 grade), datorita angrenajului cu roti dintate. cred ca jumatate de rotatie a axului motorului, este suficienta pt a extinde/comprima tija acestuia. Drept urmare, colectorul rotorului, prezinta o uzura inegala, valabil si pt. periile colectoare.
Dupa curatare si mers in gol vreo 2-3 minute, motorasul a revenit la normal. am pus la loc tot ansamblul, iar carcasa actuatorului, dupa degresare cu alcool tehnic, s-a lipit folosind un adeziv tip LOCTITE (are rezultate mai bune decat superglue-ul clasic).
Am alimentat iar actuatorul la 12 volti, de data asta avea semnificativ mai multa forta in actionarea tijei de comanda. L-am montat pe masina, totul a revenit la normal. am atasat si cateva poze cu respectivul actuator.

Rezolvat cateva puncte de rugina

In urma cu 2 ani(2012-2013) am observat cateva  puncte in cantul usii de unde a sarit vopseaua. Am lalait-o si m-am trezit ca deja este urata treaba, nu o puteam lasa asa, sa mai trec printr-o iarna.
Am facut o lista cu ce am crezut eu ca am nevoie si am apelat la firma Hydrocolor pentru livrarea materialelor necesare. Ba chiar mi-a oferit cateva produse de care nu stiam si care mi-au usurat foarte mult munca.
De la baietii de la daciashop.ro am achizitionat si un bidon de Kelfos care este foarte laudat pentru proprietatile lui de a opri inaintarea ruginii.
Sunt convins ca nu am facut totul ca la carte, nu sunt de meserie si sunt constient de asta. Nu ma asteptam sa iasa perfect si nu ma deranjeaza ca se vede unde am reparat. Pentru mine este esential sa fie rezolvata problema, cu costuri cat mai mici.
Toata treaba am facut-o la inceputul lui august 2014 si inca n-am reusit sa ajung cu polish pe masina. Dar este programata si ea, candva in 2015.

Update 2016: rugina a reaparut in aceleasi locuri...


Cum sa scapi de umezeala din masina

Pe timp de iarna umezeala din masina chiar este o problema, reduce foarte mult vizibilitatea si in timp apare rugina si mirosurile neplacute.
Abonat fiind la canalul de youtube a lui Davehax, inveti o gramada de chestii utile si inutile, am vazut clipul cum poti sa reduci umezeala din masina folosind asternut pentru pisici din silicat.
Am avut asteptari mari, dupa 2-3 zile ma asteptam sa fie prea uscat aerul in masina. Nu e chiar asa, ii trebuie timp sa absoarba umezeala din masina, nu este ca si cum ai pune un burete in balta de apa si te astepti sa o absoarba.
Dupa 3 saptamani de cand am pus silicatul in masina, am prins si o ploaie, ideal, testul suprem. Pot spune ca sunt multumit :)
Evident, nu reduce 100% umezeala, dar gandul ca ma scapa de mare parte din ea, e ideal.

Montat actuator deschidere portbagaj cu buton valet

Cei care nu au inchidere centralizata pe cheie si nu au nici buton pe capota portbagaj, obligatoriu trebuie sa foloseasca cheia ca sa-l poata deschide. Aceasta modificare este bine venita chiar si celor care au inchidere centralizata sau buton pe capota. La inceput si eu am avut un buton valet pus pe bord si atat de dependent am fost de el incat si dupa ce mi-am montat modul deschidere pe portbagaj, luni bune inca mai apasam pe el ca sa deschid portbagajul.
Pentru mai multe detalii legat de montarea actuatorului pe capota portbagaj, vizionati Montat actuator si modul deschidere pe portbagaj.
Actuator gasiti la magazinele cu profil auto iar un buton cu revenire cam pe la orice magazin cu specific electronic.


Ca sa pozitionati mai usor actuatorul, dar mai ales pentru modelarea sarmei care efectiv trebuie putin arcuita, puteti opta pentru acesta varianta.

Montat carlige pentru plase, in portbagaj

Vlad mi-a aratat o poza cu un asemenea carlig si am fost profund impresionat, mai mult spre fund.
Dar cand mi-a pus doua bucati pe birou, parca a inceput sa-mi surada ideea, le-am montat si pot spune ca sunt bestiale! Pentru prima data pot merge la cumparaturi si nu trebuie sa fac nod la fiecare plasa ca sa nu ma trezesc cu toate cumparaturile imprastiate prin portbagaj.
Se pare ca sunt foarte populare aceste carlige, dovada ca este plin internetul de poze cautand dupa acest cod 1K5867615A.
Se pot achizitiona de la magazine piese auto care aduc si piese la comanda.

Ace ceasuri rosii de pe Logan 2

axscu mi-a trimis o pereche de ace de pe Logan 2 ca sa le testez. Nu potrivesc perfect, trebuie putin ajustate si zici ca sunt de acolo.
Ce mi-a placut cel mai mult, e faptul ca luminau rosu desi lumina din spate era albastru deschis. Nu ma asteptam la asta, deloc :)
Le puteti achizitiona accesand acest link Vand diverse, preturi mici


Montat cornering si follow me home pe Logan

Fata de modulul de cornering din tutorialul Montat cornering si follow me home pe Sandero, acesta vine cu cateva optiuni noi si imbunatatiri la functionare. De altfel am imbunatatit si cateva mici detalii legate de montaj.
Modul Conering Lights se poate achizitiona de la Claudiu de pe OLX si vine cu urmatoarele optiuni:
1. Activarea proiectorului din partea in care se se vireaza volanul
2. Activarea proiectorului la a doua clipire de la semnalizare
3. Aprinderea si stingerea proiectoarelor se face cu efect fade (treptat)
4. Functia IDLE - stinge proiectorul dupa 30 de secunde de inactivitate, daca rotile raman virate.
5. Functia integrata Follow Me Home cu senzor de lumina si timp setabil la 10-20-30-40 de secunde

Montajul modulului l-am impartit in 4 ca sa fie mai usor de urmarit.
In pima parte demontez ceasurile, carenajul din jurul volanului, lipesc suportul si senzorul pe coloana de directie


In ce-a de-a doua parte trag cele doua fire pana in fata si modifc mufa de alimentare a proiectoarelor


In ce-a de-a treia parte leg toate firele modulului la instalatia electrica a masinii


In ultima parte fac cateva finisaje, explicatii despre montaj si testarea functiilor. Avand LED-uri pe proiectoare, functia de fade este in trepte :)


Asa functioneaza corneringul cu becuri halogen

Tratament hidrofob pentru parbriz, Aquapel

Aquapel este o solutie hidrofoba care formeaza o legatura chimica cu geamul ceea ce creste capacitatea de respingere a apei, drept urmare apa curge foarte usor de pe geamuri.
Cam asta mi-a spus si Razvan cand m-a contactat, mi-a aratat cateva poze, un filmulet si pot spune ca nu a reusit sa ma convinga, nu sunt genul usor de convins. Dar in timp ce conversam cu el, am dat un search pe google si fix primul link ducea pe forumul detailing-club.ro. Apai daca baietii de acolo au fost foarte multumiti de rezultat, trebuia sa incerc si eu.
Gasiti de cumparat pe ingrijireauto.ro, n-am gasit niciunde mai ieftin ca la ei.
Nu am timp si rabdarea necesara sa ma ocup de detailing la masina, dar pentru a testa acest produs m-am sacrificat.
Din ce mi-au zis ulterior baietii, de preferat sa nu lasati atat de mult solutia pe parbriz, s-ar putea sa se stearga greu. Fiind frig afara, in cazul meu este posibil sa fi fost benefic, ca sa nu spun ca am avut noroc :)
Dar hai sa lasam vorbaria si sa trecem la treburile serioase


Am tot asteptat o ploaie mai sanatoasa ca sa filmez cat de fain pleaca apa de pe parbriz. Din pacate, am reusit sa formatez cardul si am pierdut singura filmare unde ploua mai bine, nu doar niste stropi rataciti doar sa ude asfaltul.
Pentru vine si ploaia aia sanatoasa si sa am camera la mine, sunt bune si astea, filmare cu handy camera si carcamera.




Si cum au trecut 15 luni de cand am aplicat aceasta solutie pe parbriz, am zis sa va arat si voua cum se comporta. Producatorul spune 6 luni si tiind sa le dau dreptate, dupa cele 15 luni se mai vad usoare urme de Aquapel pe parbriz, Asa ca voi aplica solutia in fiecare toamna, adica la 12 luni :))

Deschiderea capotei portbagaj si motor cu un singur deget

No verdeta, vezi ca se poate?
Daca va purtati civilizat, puteti sa-i scrieti pe Facebook sau sa-i urmariti filmele de pe TraficTube. 


Demontat aeroterma panou climatizare

Daca tot aveam dat jos bordul si stiam ca in timp s-a adunat ceva praf pe acolo, am dat jos aeroterma ca sa o curat de praf si totodata sa filmez un tutorial cu aceasta operatiune.
Ce lipseste din aceasta filmare este exact demontatul si montatul bordului, dar il puteti vedea aici Demontat bord.


Razvan Rodean "Huffy" mi-a demonstrat ca se poate scoate aeroterma fara sa dai jos bordul. Ce-i drept, chiar trebuie sa stii ce faci acolo. Ba mai mult, au demontat rotorul si l-au curatat. Asa ca vizionare placuta