Tutorial demontare bord la Logan

Nu pot să spun că izolarea bordului a dus la o schimbare semnificativă a sunetului în habitaclu, dar în combinaţie cu izolarea uşilor, a podului pedalier şi a portbagajului, diferenţa este semnificativă.
De exemplu, înainte de izolare la 100km/h trebuia să ridic tonul când vorbeam cu persoana de lângă mine, nu şi acum. Nu-mi dau seama daca e diesel sau benzinar la acea viteză de 100km/h. Lucrurile se schimbă pe la 120km/h, aici deja intervin forţele de frecare cu aerul, aerodinamica... zgomotul de afară se aude detul de tare în interior, destul cât să ridic tonul când vorbescu persoana din dreapta, sau când vorbesc la telefon. Dar eu privesc partea pozitivă aici, am căştigat 20km/h în plus când merg la drum lung. Eu nefiind vitezoman, 100-120km/h e suficient pentru mine.
Ca şi sfat, scoate mufa de la Airbag după 10-15 minute de la scoaterea bornei de pe baterie, în acest fel scapi de problema cu eroarea de Airbag din UCH.
Partea întâi


Partea a doua


146 de comentarii:

  1. Am o nelamurire cum de in tutorialu asta ai 2 suruburi si ceasurile cu marginea alba ...si in tutorialu ala in care dai jos ceasurile sunt 4 suruburi:-??

    RăspundeţiȘtergere
  2. Nu ai uitat de firele de la airbag-ul din dreapta si torpedou???

    Si inca ceva... de ce iti sta turat la 1000 cand il pornesti? Normal, daca e de 65, nu e pe la 800, 800 si ceva de turatii? Sau e din cauza remaparii?

    RăspundeţiȘtergere
  3. nu, nu am uitat de firele de la airbag :)
    turometrul era dereglat, sta in 800rpm

    RăspundeţiȘtergere
  4. mufa din torpedo este de la calculatorul de bord ???

    RăspundeţiȘtergere
  5. mufa din torpedo este interfata pentru ECU si UCH, in nici un caz Calculatorul de Bord :)

    RăspundeţiȘtergere
  6. SALUT.AM SI EU O PROBLEMA.AM UN LOGAN 1.5 DCI 85 SI NUSH DIN C CAUZA IMI VIBREAZA CEVA IN BORD LA 1500 DE TURE.VIBREAZA URAT D TOT.CEI DE LA DACIA NU AU REZOVAT PROBLEMA.MAI AM VREO 2 LUNI D GARANTIE SI NUSH C SA FAC.MI-ESTE CIUDA CA LA ALTE LOGANURI DIESEL NU SUNA ASA.A MAI PATIT CINEVA CEVA D GENU?

    RăspundeţiȘtergere
  7. IN LIMBAJUL INTERNETULUI, FOLOSIREA FUNCTIEI CAPS LOCK insemna ca urli la persoana careia te adresezi. banuiesc ca nu stiai :-)
    pai si de unde sa stiu eu ce vibreaza in bord la tine? ai sus tutorialul, executa-l :)
    dai jos, izolezi tot, legi fire...

    RăspundeţiȘtergere
  8. la mn zdrangane uarat de tot pe pavaj nush ce are dak pun mainile pe gurile de aerisire din mijloc si imping tare nu se mai aude am cautat pe forumuri dar nu stie nimeni am mers intr-o zi cu taxiul si se auzea la fel poti sa ma ajuti ?

    RăspundeţiȘtergere
  9. posibil sa ai bordul destrans.uitate la primul film de la minutul 7:45 sa vezi despre care suruburi vorbesc. unul in spate la casetotfon, doua jos de tot sub consola, cate unul sus pe lateral sub ornamentele de pe stalpi si inca doua jos pe lateral aproape sub bord. iti garantez ca sunt destranse din cauza vibratiilor

    RăspundeţiȘtergere
  10. Esti tare Cristi, felicitari ptr ceea ce faci! Ca o idee sau intrebare, ptr reducerea zgomotului la rulare, nu se poate aplica pe protectia aripilor din fata( cele din plastic) o mocheta ceva in genul masinilor premium? Presupun ca asa se mai elimina zgomotul de la rulajul pneurilor, pietricelele care sar, samd.Daca ai un tutorial pe tema asta inseamna ca nu le-am vazut pe toate:). Bvo si la mai multe tutoriale!!

    RăspundeţiȘtergere
  11. salut, sti tu ce zici :)
    prea putine pietricele se arunca in acel plastic ca sa zici ca e galagie deacolo. dar da, o mocheta ar reduce zgomotul de la calea de rulaj.
    ca sa aplici o mocheta pe acea protectie de plastic e destul de greu, curbata, multe taieturi si trebuie fixata bine. in plus, mocheta care o pui va avea o greutate semnificativa cand se uda si plasticul ala e prins in prea putine locuri ca sa zici ca e foarte bine fixat.
    m-am gandit eu demult la chestia asta :)

    RăspundeţiȘtergere
  12. salut cum pot sa curat aeroterma de frunze fara sa desfac bordul???multumesc

    RăspundeţiȘtergere
  13. cu mult noroc si ca sa-ti faci singur norocul, deschizi gurile de aerisire din bord(cele 4) si dai drumul in treapta 4 la ventilator, dar brusc. repeti figura.
    daca ai noroc, le arunca afara pe aerisiri.

    RăspundeţiȘtergere
  14. Tu ai izolat doar cu fonomin peretele de foc? Vreau si eu sa-mi fac, dar poate mai adaug niste materiale cum ar fi HushMat si pe peretele de foc si pe interiorul bordului! Crezi ca ar avea vreo importanta in reducerea sunetului de la motor?

    RăspundeţiȘtergere
  15. da, eu am pus doar fonomin. depinde acum ce motorizare ai. la mine fiind diesel deja era foarte ok izolat, fonominul ce l-am pus nu prea si-a justificat munca depusa, nu e senzationala diferenta.
    cat despre alte materiale nu stiu ce sa-ti zic... 1.6 16v si dieselul sunt foarte bine izolate, din punctul meu de vedere. 1.6 si 1.4 nu stiu cat de bine sunt izolate...

    RăspundeţiȘtergere
  16. Pai tocmai la asta ma gandeam. Eu tot diesel am si daca tot ma apuc de treaba, ca nu e tocmai usor de facut, sa mai pun niste materiale izolante, macar sa fiu multumit de munca depusa. Dar ar mai fi loc de inca un material? Ca poate nu mai pot pune asa bine izolatia din fabrica daca pun prea multe.

    RăspundeţiȘtergere
  17. am izolat fonic usile si panoul de usi cu acel material de la dacia shopam pus fonomin sub chestia aceea neagra de la caspota motor cu care a fost dotata din fabrica ..am scos scartzaietoarea aceea de sub presuri si am izolat fonic cu un material made in usa de pe un fost audi.acum imi permit sa te intreb ( eu avand o oarecare izolatie fonica( din fabrica in fatza panoului de foc....)mai are sens cris sa fac si aceasta izolatie crezi ca va mai imbunatati cu ceva? ....

    RăspundeţiȘtergere
  18. nu, izolarea peretelui de foc nu prea se simte, cel putin eu n-am simtit mai nimic diferenta. doar soarecii din bord i-am linistit :)

    RăspundeţiȘtergere
  19. salut cris ... iti urmaresc cu interes tutorialele ... si aici la partea 1 unde tragi de volan vad ca apesi pe pedala de frana ... eu stiu de la niste prieteni ca nu prea e bine sa apesi asa la rece frana ca strici nu stiu ce membrana de la pompa de servo sau cva de genu` .... in ce masura este adevarat ... ??? multumesc mult

    RăspundeţiȘtergere
  20. habar n-am, dar mi se cam indoiae de faptul ca se strica ceva.
    iti moare motorul si trebuie sa opresti masina, nu calci frana ca se strica nu stiu ce mambrana si oricum ramai fara frana...
    aerisirea daca se face la pedala, se face tto cu motorul oprit

    RăspundeţiȘtergere
  21. salut cris am si eu o intrebare airbagul de pasager se poate da jos si sa pun altul ca cel vechi a sarit fara sa dau jos tot bordul?si daca da esti amabil sa imi explici ?

    RăspundeţiȘtergere
  22. nu prea e suficient sa-ti explic, ar trebui sa ai o vedere de ansambu a respectivei prinderi.
    te incurca foarte mult cutia torpedoului, dar nu e imposibil. ai 4 piulie de destrans, uitate aici http://youtu.be/WL_ff4Upa-E?t=5m19s

    RăspundeţiȘtergere
  23. salut cristi..dupa aceasta izolatie atunci cand motorul este pornit masina fiind pe loc se aude ceva in interiorul masinii, as vrea sa fac si eu cel putin izolatia asta, am mers ieri cu un golf 5 benzina iar cand stateam cu ea la semafor nu se auzea absolut nimik...niki nu iti dadeai seama ca motorul e pornit :D

    RăspundeţiȘtergere
  24. eu am diesel, motorul se aude oricum. dieselul din fabrica vine default mai izolat decat un benzinar.
    eu unu nu am simtit mare diferenta dupa ce am izolat bordul, doar am scapat de greierii de prin el

    RăspundeţiȘtergere
  25. Cris , spune-mi te rog de la ce e mufa din torpedou
    ?

    RăspundeţiȘtergere
  26. mufa OBD, de acolo se se citesc toti parametrii din UCH si ECU. erori, resoftari, modificari soft...

    RăspundeţiȘtergere
  27. Salutare am si eu nevoie de ajutorul tau, vtrau sa demontez airbag-ul pasader pt ca e spart si vreau sa-l imbrac in imitatie de piele gri,ajuta-ma ca nu stiu cun sa-l dau jos. ms

    RăspundeţiȘtergere
  28. in partea din spate al bordului sunt 4 piulite ce trebuiesc demontate. banuiesc ca se slabesc cu o cheie de 10.
    vezi aici http://tutorialelogan.blogspot.com/2009/09/tutorial-demontare-bord-la-logan.html , filmul 2 la minutul 5:18
    deci cu putina yoga o sa reusesti :)

    RăspundeţiȘtergere
  29. salut! am si eu nevoie de ajutor! am dat jos bordul deoarece aveam o pietricica in elicea de la earoterma si facea zgomot ori de cate ori o porneam. acum dupa ce am montat rezolvat cu aeroterma, martorul de la airbag nu se mai stinge. care ar putea fi cauza? (airbag-ul este pe "ON")multumesc anticipat.

    RăspundeţiȘtergere
  30. nasol, service scrie pe tine. nu stiu de unde ar putea fi problema

    RăspundeţiȘtergere
  31. Cristi daca iau bornele de pe baterie si o las o juma de ora inainte sa scot airbagul scap de eroarea din soft?

    RăspundeţiȘtergere
  32. iti zic eu : DA !!! am incercat si eu cand am dat jos bordul si a mers nu am eroare

    RăspundeţiȘtergere
  33. Buna Cris. Nu stiu cum faci tu sa para totul atat de simplu cand demontezi alea,alea,cand eu am pierdut o groaza de timp incercand sa demontez scaunele si am sfarsit prin a strica locasul ptr cheie! In situatia aceasta, mai vezi o alta solutie, decat sa tai cumva capul suruburilor, apoi sa le inlocuiesc cu unele noi, de preferat cu cap hexagonal? Mircea, Constanta.

    RăspundeţiȘtergere
  34. apai nu stiu eu cum ai reusit tu sa strici capul la suruburi ca eu n-am reusit :)
    sunt convinns ca ori n-ai avut un torx 40 sau era u ntorx de proasta calitate care a stricat capul la surub.
    numa daca-l tai jos si inlocuiesti cu altele cu cap hexagonal.

    RăspundeţiȘtergere
  35. Salut Cristi! In vara asta mi-am izolat fonic Loganul (1,4 benzina), cu "putina" munca si multa inspiratie din tutorialele tale, dar la final caut o solutie sa izolez cumva si carcasa (cartusul) filtrului de aer, fiindca se comporta ca o cutie de rezonanta, sursa de zgomot la turatii ridicate. Ai vre-o sugestie, ori cunosti daca alti colegi au rezolvat cumva izolarea fonica a filtrului de aer la benzinar? Te salut, esti un banatan de treaba!

    RăspundeţiȘtergere
  36. ăl mai bănățan de trabă :))
    inca n-am mai auzit de chestia asta, nu stiu ce sa zic. ce anume rezoneaza? carcasa de plastic sau din cauza trecerii aerului se aude acel "suierat" din interior?
    probabil un strat interior si exterior de Aluband ar rezolva problema, eventual un strat de 1cm de burete pe interior? desi ala e ciudat, de la caldura in timp se sfarma si nu cred ca e tocmai ok. deci aluband. chiar 2 straturi interioare

    RăspundeţiȘtergere
  37. sal am si eu o problema de cand s-a racit mai tare afara se aude cand trec peste gurile de canalizare sau peste denivelari un sunet in bord pe la mijloc un trancanit nu foarte mare dar destul de deranjant de la ce sa fie oare??? .....ce as pute face sa reduc zgomotul.masina are 4 ani si pana akm nu am mai avut probleme cu zgomote ciudate. masina este un logan prestige 1.6 16v ce sa fac sa nu se mai auda:((? ms

    RăspundeţiȘtergere
  38. uitate la tutorial si identifica cele 7 suruburi care sustin bordul. 2 sus sub ornamentele de la stalpi, doua jos in laterale acoperite cu un capac de plastic, 2 jos la consola si unul in spate la radio/casetofon.
    daca nu scapide sunet, nasol, poate fi orice

    RăspundeţiȘtergere
  39. ms m-am uitat si sunt desfacute vreo 2 suruburi urmatoare intrbare unde pot gasi un torx de 20 am cautau peste tot piese auto,ambient,internet si nicaieri nu am gasit cand le spuneam torx ramaneau masca toti.
    si cat ar costa o astfel de cheie?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. T 20 este scula si se gaseste peste tot .Torx ,ramîn multi sedaţi

      Ștergere
  40. o astfel de surubelnita o gasesti la magazinele cu specific auto. probabil pe unde ai intrebat tu erau cofetari.
    http://www.okazii.ro/catalog/55273115/set-surubelnite-torx.html
    sau http://www.sculesiechipamente.ro/Surubelnite-accesorii/Surubelnite-Torx-202.html

    RăspundeţiȘtergere
  41. am dat si eu volanul jos dar pe axul sau nu am cele 3 semne :( ... il pun inapoi din ochi?:(

    RăspundeţiȘtergere
  42. salut am strans toate suruburile de peste to am bagad cauciucuri la imbinari si tot se aude zgomotul acela la mijlocul bordului:(( se poate sa fie ceva la motor?ceva cabluri cnducte care se ating si azgomotul intra in interior???

    RăspundeţiȘtergere
  43. George: nu are cum s anu fie acele ghidaje, esti sigur? daca chiar nu le ai, il pui la ochi :(

    Anonim: poae fi de la orice, doar tu poti identifica :(

    RăspundeţiȘtergere
  44. am incercat sa tin apasat pe diferite zone din bord in mers tot se aude dar cand dau drumu la caldura pe dezaburire fata nu se mai aude cand se incalzeste in interior bordul ok.... ms oricum pt rasp RESPECT!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fara nici o gluma, eu am rezolvat oarecum problema de care te plangi acum, strecurand intre parbriz si bord o radiera de marime potrivita. Am scapat de zgomotul acela enervant si cel putin pentru moment nu mai am motive de stres!

      Ștergere
    2. e temporar ce ai facut tu, pe viitor o sa trebuiasca 2 radiere... 3 radiere... si in final o sa scapi sticla de apa intre parbriz si bord :)

      Ștergere
  45. posibil vre-un fir electric sa atinga un plastic sau metal. sau poate tubulatura de aerisire are joc.
    sunt prea multe care pot face acel sunet :(

    RăspundeţiȘtergere
  46. salut cris! acum ceva timp am demontat bordul masini deoarece aveam in elicea aerotermei a ramas intepenit un "cadou" adus de vreun soricel. dupa ce am remediat aceasta problema si am montat bordul, dar acum martorul de la aibag sta aprins. am pus masina pe tester si arata "circuit deschis airbag conducator". am incercat si sa sterg eroarea din calculator dar tot ramane aprins martorul. Am demontat aibagl din nou si am verificat daca mufele sunt introduse corect. si aceasta operatiune fara succes. Un prieten imi zicea ca ar putea fi senzoru de la airbag stricat sau ca acea panglica dintre airbag si volan sa fie intrerupta Tu ce parere ai? cu respect, Adi.

    RăspundeţiȘtergere
  47. e posibil sa fie panglica intrerupta, dar mai mult de atat nu stiu sa-ti spun :(

    RăspundeţiȘtergere
  48. cris, hai sa-ti dau un sfat...
    cand demontezi volanul, surubul ala (torxul de 50) nu-l scoate detot, slabeste-l doar sa ramana infoletat acolo cateva spire ca sa opreasca volanul sa nu-ti rearanjeze fata sau sa nu rupa panglica de la airbag :)

    RăspundeţiȘtergere
  49. Mircea, cred ca e cel mai genial sfat care l-am primit vreodata :)

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si inainte de a aplica metoda "trage ca innecatul" de volan bate cu podul palmei in volan stanga dreapta si vei vedea ca nu mai este nevoie iasa foarte usor .... asta pe viitor ;)

      Ștergere
  50. salutare Cris - nu ai cumva un tutorial de demontat aeroterma ... La mine nu merge parca nu are curent de loc , nici pe o treapta MS

    RăspundeţiȘtergere
  51. in primul rand verifica siguranta. ca sa ajungi la aeroterma, trebuie sa dai jos bordul si magaoaia mare si neagra de sub bord trebuie sa o desfaci

    RăspundeţiȘtergere
  52. munca titanica!o intrebare:la izolatie se poate folosi acea pasla(nu stiu daca am zis corect)care e lipita din fabrica pe mocheta?ma gandesc ca se muleaza mai usor pe caroserie.

    RăspundeţiȘtergere
  53. am si eu o problema cu bordul de un an si ceva consiliul local ne-a pus un strat de uzura pe sosea si supa o perioda a inceput sa cartie k naiba bordul in zona ceasurilor de bord si in zona dezaburitorului de parbriz .a fost la o rep dacia si cik mi-au mai strans suruburile de la bord dar nu se cun nik.ai idee cum as putea sa scap de acest zgomot infernal ?

    RăspundeţiȘtergere
  54. Anonim: se foloseste numele de pasla sau fonomin si da, e foarte bun. doar ca eu nu am gasit cand am cautat.

    Alyk2009: simplu, vizionezi tutorialul de mai sus. adica dai jos bordul

    RăspundeţiȘtergere
  55. daca vroiai sa reduci sunetul motorului puteai sa schimbi tampoanele de la motor mai ales cel de pe partea distributiei care se defecteaza prea repede la 40-50 de mii km si fulia de la alternator care are un rac si permite invartirea acestuia intr-un singur sens se reduce sunetul motorului cu cel putin 50% mai ales la motoarele diesel

    RăspundeţiȘtergere
  56. se poate desface aeroterma adica motoru sa l ungi daca scartie fara tot bordu mersipoate ai tutorial

    RăspundeţiȘtergere
  57. am incercat sa ajung la aeroterma,n-am reusit :(

    RăspundeţiȘtergere
  58. Bravo bai baiatule....ma bucur ca mai sun si alti ca mine....nus singuru dement care se apuca de dat bordul jos .....fara sa mai fi facut sau sa fi vazut vreodata asta la cineva mie miau ramas 2 suruburi in schimb da nus d unde aseea am zis si eu a 2 oara nu ma mai bag...in schimb eu vro 3 zile am lucrat..bv...

    RăspundeţiȘtergere
  59. Salut CRiS! O mica problema. O legitimatie cat permisul mi-a alunecat intre bord si parbriz pe partea soferului. Cum crezi ca o pot recupera fara sa demontez bordul?

    RăspundeţiȘtergere
  60. doar daca esti foarte foarte flexibil si mic ca o insecta :)
    odata ce a ajuns acolo, nu cade jos la picioarele soferului. acolo este ca o treapta, daca ai noroc, de la vibratii o sa pice singur dupa ceva timp

    RăspundeţiȘtergere
  61. Buna! imi poti spune te rog cum se demonteaza air bagul de la pasageri? mersi!

    RăspundeţiȘtergere
  62. foarte simplu, dai bordul jos sau daca crezi ca esti suficient de flexibil si ai o buna "vedere" in spatiu, te bagi cu cheia in mana pe sub bord si demontezi acele piulite ce sustin airbag-ul pe pozitie. filmul 2, minutul 5:18 ca sa-ti faci o idee

    RăspundeţiȘtergere
  63. salut cristi,sunt proaspatul posesor al unui logan 1,5 dci din 2006, cu 300 000 la bord si in acelasi timp taximetrist cu nu prea multa experienta. am reusit cu ajutorul tutorialelor tale sa rezolv multe lucruri la loganul meu .daca se poate as sugera un tutorial cu schimbarea radiatorului de caldura. nu este o asa mare greutate ....dar sunt doua piulite de 13 undeva sub bord pe care nu le poti desface doar daca stii unde sunt.

    RăspundeţiȘtergere
  64. pai daca nu e asa de greu, fa tu tutorialul :)
    eu am dat jos bordul si am ajuns la blocul de aerisire. din cate am vazut/observat, trebuie sa dai jos mai multe suruburi si trebuie desfacut blocul in doua. mie mi s-a parut ca este lipit radiatorul(dupa sunetele scoase) si am renuntat ca nu cumva sa-l sparg.
    mi se indoaie ca ar fi doar 2 piulite si gata, pica radiatorul. sa nu uitam ca in el intra 2 conducte ce vin de la motor.

    RăspundeţiȘtergere
  65. am schimbat azi radiatorul de caldura,a durat cam 30 de minute.nu trebiue sa desfaci blocul,se desfac cele 4 suruburi(tubulara de 13) de la tabla care te impiedica sa ajunci la radiator,se impinge putin in spate,si cu un tortz de 20 se desface holsurubul care fixeaza radiaorul in locasul sau si surubul dintre cele doua conducte ,ca sa le declipsezi. la acesta din urma ajungi mai usor daca dai jos panoul cu butoanele de la climatizare. se trage usor de radiator si iese afara ca si cum ar fii pe sine.

    RăspundeţiȘtergere
  66. salut cristi.imi poti da o solutie cum sa scap de scartaitul si troncanitul bordului.numai nu ma pune sa il desfac ca am vazut cum l-ai desfacut tu si nu ma bag.i-am stras suruburile torx toate dar bersista.ce zici ma ajuti?
    multam

    RăspundeţiȘtergere
  67. pai nu-ti spun sa-l dai jos. plateste pe cineva sa faca treaba asta :)

    RăspundeţiȘtergere
  68. cred ca vin pana la tine o fuga nu dureaza mult ploiesti-timisoara....un fleac.glumesc.apropo consola centrala e schimbata?ai lipit ceva pe ea.am vazut ca sub consola centrala ai si un mini-suport pt documente care mascheaza perfect locul lasat liber de cei de la dacia,unde gasesc si eu.eu am un ambition 2006,1.6 mpi care a suportat cateva din tutorialele tale si chiar cu succes.cand se opreste ploaia ies sa vad daca e activata functia de inchidere usi dupa o anumita viteza ca am inteles ca au mai fost cazuri la unele modele si cum al meu e ''full''mai putin piele si ....multe altele...tu ce zici?
    multam frate sa ne traiesti si la cat mai multe posturi.

    RăspundeţiȘtergere
  69. pe consola centrala este folie imitatie fibra carbon.
    acea prelungire de bord o gasesti pe modele mai dotate. se vindea la un moment dat cu 20-30 lei.
    sanse slabe sa-l ai activat din fabrica, dar poti fi optimist :)

    RăspundeţiȘtergere
  70. Vreau a stiu daca se demonteaza bordul, e loc ca pe peretele antifoc(dintre habitaclu si motor) sa se puna folii STP sau dynamat?

    RăspundeţiȘtergere
  71. N-as baga fononimul ala in spatele bordului. Mi se pare prea inflamabil, daca se incalzeste vreun cablu, sau un scurt ia foc toata masina.

    RăspundeţiȘtergere
  72. avand in vedere ca deja ai fonomin pus acolo din fabrica, da, e un risc

    RăspundeţiȘtergere
  73. Draga prietene, pe viitor interventiile la instalatia electrica, sa le faci demontand prima data borna de la MINUS ( - )
    Trebuie sa ai grija mare cand manevrezi cheia care este pe borna +, cu atat metal legat la masa in jurul ei.
    Deci... prima data borna - !!
    Cu stima

    RăspundeţiȘtergere
  74. eu am tot timpul grija, foarte mare grija, deci chiar nu conteaza care borna o scot prima data.
    mai grav e ca pun cate o cheie pe baterie si ating bornele, aia e nasol :))

    RăspundeţiȘtergere
  75. Salutare,

    Va rog frumos sa-mi divulgati secretul privind inlocuirea airbag-ului pasager fara a demonta plansa de bord!

    Va multumesc!

    RăspundeţiȘtergere
  76. cauti un pitic mic si-l indesi sub bord. da-i si o lanterna sa vada ce face.
    sau stai cu mainile in apa cateva ore ca sa se inmoaie bine, dupa care tregi de ele sa se intinda ca sa fie suficient de lungi sa ajungi la piulitele din spate.
    sunt 4 piulite si folosesti o cheie de 10. nu este un secret, nu ai loc de manevra si vizibilitate

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. desfacand toate suruburile mai putin pe cel de la volan si tragand un pic de bord in fata intra mana si poti sa desfaci piulitele de la airbag pentru ca asa am reusit eu fara sa dau bordul jos...problema mai grava este ca sunt vreo 8-12 piulite de demontat si o pozitie incomoda de stat...ca sa nu mai vorbim de zgarieturile dupa mana care le faci din cauza bordului

      Ștergere
    2. cat timp ti-a luat toata operatiunea? penca datul jos al bordului dureaza cam o ora :)
      pusul la loc inca o ora

      Ștergere
  77. Am o lista intreaga de modificari facute dupa tutorialele tale,dar la asa o chestie sincer nu m-as baga.O intrebare totusi:Am un benzinar de 1,4 daca pun izolatorul acela intre motor si peretele de foc reduc zgomotul in habitaclu sau nu se merita investitia?(Am gasit la dezmembrari "blana" aceea si nu stiu daca sa o cumpar...)

    RăspundeţiȘtergere
  78. da, chiar se simte diferenta. de preferat sa o pui si pe cea de pe capota. ambele nu costa mai mult de 80-100lei la dezmembrari

    RăspundeţiȘtergere
  79. UAU!Ce prompt esti! Multumesc de raspuns,pai pe izolatia de pe motor cere 80.
    Gata m-am hotarat!Am inteles ca la benzinare difera de cele pe motorina,sunt si benzinare care au din fabrica acea izolatie?

    RăspundeţiȘtergere
  80. doar 16V are izolatia ca si la diesel. si vezi ca la 80 lei doar cea de pe capota e jaf la drumul mare. mai cauta

    RăspundeţiȘtergere
  81. compartimentul motor (zona din spatele filtrului de aer )izolat reduce fffff mult zgomotul...am izolat si eu cu pasla ca a ta si nu am f multumit..si am schimbat-o cu una mai groasa si rezultatele s fffff bune...(plafon,usi,podea sub bord fara sa l demontezpotrbagaj tot...si toutsi mai vine zgomot de undeva:1gaura de intrare aer in habitaclu,sub capota fix pe centru sub stergator(dar dak izolezi acolo pposibil probleme cu aburirea si 2pasajele rotilor vezi audi a8 mercedes etc....

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pe acea gaura intra aerul in habitacu, deci nu doar probleme cu dezaburirea ci si cu aerul proaspat :)

      Ștergere
  82. cristi. mie mi s-a stricat motorasul de ventilatie interior. o sa trebuiasca sa scot tot bordul sa am acces la aeroterma? :( ms

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sau faci pe David Copperfield si scoti tot blocul de aerisire fara sa dai jos bordul :P

      Ștergere
  83. Salut Cris,
    Am avut si eu problema cu usa torpedoului care deformata fiind nu actiona intrerupatorul, lumina in interior fiind astfel aprinsa permanent.Am incercat indreptarea ei prin diverse metode dar fara succes, in timp revenind la pozitia initiala adica intredeschisa. Problema am rezolvat-o, doar dupa ce m-am uitat la usa unui Logan ce nu avea aceasta problema. Si ce am constatat?Ca usiimele ii lipsea un tampon micut de cauciuc (forma e ca o mica ciuperca cu diametru de 3-4 mm, la fel ca tampoanele puse la partea superioara a usitei)prin intermediul caruia usita actiona intrerupatorul, desi exista orificiul in care se introducea piciorusul tamponului. Nu stiu de ce nu era tamponul (poate ca l-am agatat involuntar cu ceva si l-am pierdut sau l-au facut disparut prin service-uri) dar dupa ce am facut rost de altul si l-am montat nu am mai avut problema cu lumina aprinsa in torpedo.
    PS Raspunsul e pentru problema expusa pe 7 iulie

    RăspundeţiȘtergere
  84. Salut Cristi,mocheta aceea de la pedalier(partea a doua min.1,40)se poate monta numai daca desfac bordul sau nu e nevoie? Vreau sa-mi montez si eu impreuna cu peretele de foc poate mai diminueaza zgomotul de la motor.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. e prinsa cu un bradulet de UCH, cu 3 braduleti de bord si inaca un bradulet de o intaritura pe consola. ii scoti si ramai cu mocheta in mana

      Ștergere
  85. Salut, am citit toate comentariile,cineva spunea ca a schimbat radiatorul de la aeroterma in 30 de minute, dar nu a dat foarte multe detalii,doar ca a desfacut consola centrala,oare se poate face asta fara a demonta tot bordul? La mine nu mai baga decat foarte putina caldura,am schimbat termostat, furtunul care intra este mai fierbinte iar cel de la iesire mai putin.

    RăspundeţiȘtergere
  86. Am vazut ca la demontarea bordului ai folosit un T20 care a separat cele 2 parti care imbraca volanul.Din pacate ,nu reusesc sa gasesc cele doua suruburi sub volan,posibil sa fie acoperite de plastic din turnarea modelelor.Nu-mi merge pompa ptr. parbriz,desi mororul pompei este bun.Vreau sa demontez maneta de comanda,si după aia să,verific circuitul

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu exista, suruburile sunt acolo obligatoriu, insista. daca tot nu le gasesti, insisti mai mult, pana le gasesti :)

      Ștergere
  87. Nu era mai usor atunci cand ai scos volanu sa lasi putin infiletat surubul?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ba :D
      da-i mintea romanului de pe urma :D

      Ștergere
  88. vreau sa te intreb daca stii daca bordul de pe logan faza 2 se potriveste pe faza 1 felicitari cu tot ce faci te respect

    RăspundeţiȘtergere
  89. sal. cat timp ti-a luat lucrarea? si te rog sa imi spui daca este singura solutie sa ajung la vaporizator. ms

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. total 8 ore, dar eu am izolat fonic si am demontat si ce nu era necesar.
      a doua oara mi-a luat sub 3 ore demontat/montat

      Ștergere
  90. daca tai ca sa imi pun filtru polen asa avea acces la vaporizator sa il crat un pic?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu zic ca nu mai ai freon, nu din cauza vaporizatorului infundat.
      da, daca tai acel plastic pentru filtrul d epolen, ai acces la vaporizator si se vede bine daca este infundat

      Ștergere
  91. ms.freon am bagat acum cateva zile. adevarul este ca in general nu prea am fost multumit de cum imi raceste. ar mai putea fi cu probleme acea butelie de pe radiator?(filtru uscator parca)

    RăspundeţiȘtergere
  92. cum pot curata caloriferul si vaporizatorul ?
    nu mai baga de loc aer , cineva mi-a spus ca acestea sunt infundate de praf si frunze si necesita curatare
    trebuie dat bordul jos?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cauta tutorialul cu montatul filtrului de polen in habitaclu. Trebuie sa decupezi acel plastic si ai acces la locul unde se aduna frunze si alte mizerii, adica lipite de vaporizator.

      Ștergere
    2. prin gaura de la filtru de polen nu faci nimic... Am dat aeroterma jos si am curatat-o ff bine . Vaporizatorul era infundat total si a necesitat spalare si mult aer cu presiune Acum e ok

      Ștergere
  93. Salut! Nu gasesc pe uide ai specificat, ce material ai folosit la insonorizarea podelei, plafonului si portbagajului? Este mai bun ca alubandulcombinat cu fonomin?
    Multam fain!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pe vremea cand am izolat eu masina, n-am gasit fonomin. acum as folosi fonomin

      Ștergere
    2. e ok doua straturi de aluband si vreo 2-3 straturi de fonomin de 0.6cm pe podea?
      plus pe plafon(pe interior, categoric), 2-3 straturi de fonomin?
      in usi aluband(nu pe toata suprafata), izolat cu folie gaurile de acces si apoi un strat de fonomin+fetele usilor captusite cu fonomin pe partea interioara.
      ce zici iese treaba buna sau exagerez?

      Ștergere
    3. Deci tu chiar vrei sa faci meserias. Bun, deja trecem la materiale mai hardcore. Da-mi un mail crististreulea la gmail.com si iti explic pe acolo ce si cum, altfel scriu kilometric pe aici

      Ștergere
    4. stii cele 97 pagini de pe daciaclub.ro? le-am citit acum 2 zile (in 2 zile). iti trimit email.Multam fain!

      Ștergere
  94. Salut,cum ai procedat cand ai pus volanul la loc?
    Ai inpins volanul pe ax sau ai infiletat surubul? A intrat greu?
    Intreb pentru ca eu dupa asamblare am volanul orientat spre stanga cand merg drept si masina trage dreapta.Ceva nu am facut bine dar nu-mi dau seama ce, vorba aia: mi-am futut directia.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am vorbit si la telefon. faptul ca ai dat jos volanul nu are cum sa deregleze directia, problema este total din alta parte

      Ștergere
  95. Ai avut dreptate Cristi, mersi inca o data, Viorel L.C.Medias

    RăspundeţiȘtergere
  96. buna ziua.
    este adevarat ca la logan diesel nu se poate da motorul jos de pe masina separat de cutie?asa m-a informat un mecanic .ca trebuie dat jos tot cadrul masinii

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu cunosc aceste detalii, prea tehnic pentru mine :)

      Ștergere
  97. Muchas gracias desde Venezuela, este fue el único vídeo que pude conseguir y es que realmente estuve buscando. que buen vídeo, realmente las imágenes hablan mas que mil palabras. saludos

    RăspundeţiȘtergere
  98. Salut, ai cumva rezistenta de incalzire in aeroterma? Vreau sa montez si tare curios cam pe unde vin firele, cablajul.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. https://picasaweb.google.com/104072069706870899482/IncalzitorAeroterma

      Ștergere
  99. Am reusit sa montez, acum urmeaza firele unde vin legate. Am cumparat de la dezmembrari radiator cu mufa la care doar din mufa cu cca.10cm fire le are. Au taiat baietii.
    Citesc acum desenul vad ca firele 2 si 4 vin pe masa. Firul 5 cu 1 intra intr-un releu. Ce bine ar fii daca ai avea niste poze cu releul si cam pe unde vin cablajele. :-) Multumesc de fotografii.

    RăspundeţiȘtergere
  100. Relee 1068 si 1067 astea unde sunt amplasate sub bord pt. incalzirea radiatorului electric? Am gasit releeul 983 care e legat la 597-2 siguranta F2=30A Injection ECU supply Relay care comanda cele doua 1068 si 1067 relee 597-4 siguranta F1=80A. Mersi Rudi

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. habar n-am ce-ai scris tu acolo in acea chineza :))

      Ștergere
  101. Te cred, azi dimineata cand citeam era si pt.mine :-)). Eram cu gandurile in desen cu conectarile. In mufa radiator electric cele cinci fire patru negre si un alb care sunt numerotate de la 1-5. Firele de la piciorasul 2 si 4 e pus la masa. Iar firul 1 si 5 care tot negre is, sunt legat la un releu, in desen schematic apare "1068"-releeu, iar firul alb nr.3 merge tot la un relée "1067". Al treilea relée care comanda cele doua relee se afla in Cutia de Siguranta Motor&Relee Nr."983". Inca nu am aflat firele de la UCEinjectie care is firele. Din desen arata ca vin pe la "D2 si C2" nu prea imi zice nimic. Eu am benzinar 16.16V si vreau sa fac cum e din fabrica la cele ECU Diesel. In rest mii de scuze ca nu m-am pronuntat cum trebuie :-) Rudi

    RăspundeţiȘtergere
  102. Salut CRiS am un logan 1.4 2007 si problema este ca dupa o vizita la spalatorie baietii de acolo au dat cu ceva solutii de bord si vopseaua de pe capacul airbag-ului (ca e vopsit,plasticul fiind negru....solutia renault pt a fi la fel ca bordul) sa facut lipicioasa si se duce foarte usor. problema mea este ca nu stiu cum sa dau jos acest capac si daca se da jos doar el pt a-l revopsii. multumesc anticipat si astept un sfat inainte de a ma apuca de treaba.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mai scrie acelasi lucru in doua locuri si te ignor :)
      in principiu m-as duce peste ei, la spalatorie, si as cere cei 350lei pentru un nou airbag http://www.okazii.ro/accesorii-auto/airbag-auto/airbag-dacia-logan--a120005614
      ca sa te deprim, ai nimerit la tutorialul potrivit, trebuie dat jos bordul :(
      aici gasesti cateva poze cu airbag-ul din spate, sunt suruburi la care nu ai cum sa ajungi fara sa dai jos bordul https://picasaweb.google.com/104072069706870899482/IzolatInteriorBord

      Ștergere
  103. eu detin un opel astra f , acum 2 ani am executat aceeasi lucrare dar in loc de "fonomin" am folosit folie pentru parchet(4 sau 5 mm) si antifon , sunt foarte multumit de rezultat. Am izolat tot interiorul masinii pana la nivelul tetierei scaunului.

    RăspundeţiȘtergere
  104. Buna ziua, am o mare rugaminte, zilele trecute am schimbat tot ambreiajul la logan-ul meu dci, iar dupa montarea tuturor componentelor mi-a ramas aprins martorul de airbag sofer. Am desfacut de pe volan airbag-ul, i-am scos si mufa, dar chiar si cu mufa scoasa, tot ramane aprins. Sunt sigur ca mecanicii au atins vreo mufa din interiorul compartimentului motor, dar eu nu stiu unde sunt mufele astea. Daca poti sa-mi spui traseul de la volan la bara din fata a circuitului, poate gasesc problema, ti-as fi recunoscator. Multumesc

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. din pacate nu te pot ajuta cu problema asta :(

      Ștergere
    2. Multumesc pentru raspunsul rapid. Daca auzi pe cineva cu o problema asemanatoare, te rog nu ezita sa o postezi.

      Ștergere
  105. spune-mi te rog frumos cu ce ai lipit...vad ca la ai folosit si soricei...dupa cate vad mai bine e ceva silicon.....dar de care?multumesc frumos pt noi cei cu logan esti cel putin nr1

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am lipit cu prenadez pe bord. pe bara rotunda am folosit doar soricei. n-am folosit deloc silicon

      Ștergere
  106. sall am si eu o mare problema am fost cu masina la spalatorie si cei de acolo mi-au dat oglinda (ph2) dreapta peste cap...adica eu am oglinzi manuale si cand dau de "tumburucul" ala sa o reglez nu merge dau de ea spre stanga si revine la pozitia ei initiala (vad in oglinda satelitul:) ) mai poate fi reparata sau sa imi iau alta ms anticipat

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. a sarit de pe pozitie un arc. doar daca o demontezi si vezi cum este acolo. nu este usor de pus la loc, dar nici imposibil.

      Ștergere
    2. da ai dreptate am vazut pe acolo niste arcuri chiar 3 dar zic sa nu sparg geamul de la oglinda...desfacere geamului se face tot ca la ph1 ca am vazut la tn in tutorial si plus ca e nevoie sa dau jos si panoul nu? ms si bafta la tutoriale cat mai multe!

      Ștergere
    3. da, euzic ca cel maiok e sa o scoti afara de pe usa

      Ștergere
  107. Salut,am o problema...
    Am pe logan radio CD ul din dotare...si de ceva vreme face figuri...se opreste in mers degeaba...porneste iar...ai idee,este de la el,sau vreo mufa ceva?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. posibil. scoate-l afara si curata putin contactele de la mufe. desi ma indoiesc ca e de acolo

      Ștergere
  108. Salut,de ceva vreme am vazut ca radio cd ul si ventilatorul(care baga aer in masina) fac figuri...radio cd ul se opreste,porneste singur...iar ventilatorul ba merge...ba nu...ai idee de la ce este? :(

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. un contact imperfect pe undeva. recomand urgent un electrician, de la chestii de genul asta ia foc masina

      Ștergere