Ulei vegetal in loc de motorina. Da sau Nu?

Inainte de toate, precizez ca am la baza un Logan 1.5dci 65cai, euro 3, resoftat stage 2 si 1.3 bari presiunea in turbina, reglata manual din wastegate.
Acum doua saptamani am vazut un filmulet la Solan, care a bagat ulei de floarea soarelui in rezervor, in amestec cu motorina, vezi aici. Mi-am zis ca este dus cu pluta... Stiam de folosirea uleiului vegetal pe motoare diesel de foarte mult timp, dar nu la un motor cu injectie electronica.
Acum cateva zile am vazut un update legat de aceasta magarie(gandeam eu), a folosit 100% ulei vegetal, a renuntat la amestecul cu motorina, vezi aici.
Bun, posibil sa nu mai fie chiar atat de dus cu pluta, se pare ca baiatul insista pe tema asta, chiar a facut teste cu diverse combinatii si se pare ca este multumit de rezultat, vezi aici.
Cireasa de pe tort a fost testul facut la ITP pentru noxe, 0,34 si asta la un motor 1.9tdi euro 3, unde parametrul normal este 3.00, vezi aici.
Solan spune ca este multumit de rezultat si o sa continue pe ulei vegetal din cauze de pret, dar si din cauza de protejare/ungere sistem injectie.
Au fost o gramada care au filmat ca baga ulei vegetal in rezervor dar doar s-au laudat, nu au revenit cu detalii si feedback despre magaria facuta.
Si cum era de asteptat, m-am lasat dus de val si luni am cumparat 20litri de ulei care l-am deversat fara mila in rezervor. Ca o fi de bine, o fi de rau, timpul ne va spune. Nu va recomand sa faceti ca mine, va asumati raspunderea.

Luni 07 aprilie 2014, ora 19:30


Bun, acum este miercuri, de doua zile ma dau cu o combinatie de 32 litri motorina si 20 litri ulei vegetal de floarea soarelui si pot spune ca mi-am facut cateva pareri.
Marti 08 aprilie 2014, dimineata, prima pornire si nimic deosebit, s-a comportat normal si fara nici o diferenta. Fiind dimineata, inca nu eram trezit complet, n-am sesizat absolut nici o diferenta. Motorul trage, pornire usoara... Marti dupamasa plec de la servici, in drum catre soacramea ca sa-mi recuperz copilul. Voiam sa sun pe cineva, nu a raspuns, muzica era oprita si tocmai plecam de la semafor. Am auzit cum fluiera turbina, se auzea foarte tare. Ai sa-mi f** palme, se duce pe p*** turbina, a fost primul meu gand. Cand deodata imi pica fisa, am bagat ulei de floare. Opresc la urmatorul semafor si constat ca s-a redus sunetul motorului foarte mult, atat de mult incat nu mai acopera sunetul produs de turbina care acum se aude mult mai tare. Ba mai mult, aveam in plan schimbarea suportului motor, asta din cauza vibratiilor care le aveam in caroserie la ralanti. Ireal! au disparut vibratiile motorului, nu se mai simt deloc, absolut deloc! Bine, sa nu exageram, usoarele vibratii specifice motorului diesel sunt inca acolo.
Incantat la maxim, cand am iesit afara din oras, i-am dat o mica talpa sa vad cum reactioneaza la acceleratie. Pana la 4000rpm n-am simtit nimic deosebit, dar de la 4000rpm se simte o pierdere de putere. Pot spune ca ma pot obisnui cu treaba asta, chiar foarte usor.

Miercuri 09 aprilie 2014, ora 7:30, 3-4 grade afara, dua la automat, porneste motorul si parca a dat sa moara. Dubaș, imi zic in gand, dar totul functiona normal, dupa primele secunde pana uleiul a urcat in rampa a fost mai galagios motorul dupa care am sesizat din nou cat de silentios este motorul.
Seara la 18:30 plec de la servici si colegul vine cu mine sa auda cu urechile lui cat este de silentios. Dau la automat, porneste motorul si in jumatate de secunda moare. Ok, vechea problema, patesc destul de des chestia asta, deci nimic anormal. Dau din nou la automat, porneste motorul, invarte de doua, trei ori ca o oaie beata de eram sigur ca moare din nou. Nu a murit, a continuat sa functioneze ok. Mentionez ca afara erau aproximativ 9 grade, batea usor vantul si a stat toata ziua in curent si a plouat, a fost frig si urat afara. Ok, asculta colegul silentiozitatea motorului si se gandeste ca i se pare. Ma pune sa ridic capota, asculta din nou, nu are nici o replica. Scoate busonul de la ulei si asculta doua, trei secunde dupa care il pune la loc si spune: clar, mai silentioasa ca a mea, daca scot busonul la mine se aude cum troncane. De fiecaredata cand ma urcam in masina lui ii spuneam ca motorul este foarte silention. Na ca acum e mult mai silentios al meu ca al lui.
Deci pe ziua de astazi am concluzionat faptul ca uleiul este mai gros si daca este mai frig afara, fie el si combinat 50% cu motorina, porneste mai greu. Asta din cauza ca punctul de aprindere al uleiului este mai sus ca al motorinei, ca sa-l citez pe Solan. Solutia fiind adaugarea de 300ml benzina amestecata cu 20g naftalina. Zilele urmatoare rezolv si asta.

Joi 10 aprilie 2014, prima pornire dimineata la ora 7:36, un grad, dar masina a stat in garaj. Nu se aude pe filmare, dar era cat pe ce sa nu porneasca. Cateva secunde se aude clar cum troncane ceva la motor dupa care se linisteste.
In aceiasi zi, dupamasa la ora 17:50. M-am balbait ca un pacalici si nu mi-a iesit... voiam sa spun ca a fost soare afara, dar temperatura a fost mica, a batut vantul si a fost rece, undeva la 10-12 grade.


V-am zis ca revin cu update, trebuie doar sa aveti putina rabdare :)
Luni 28 aprilie 2014, pe 24 aprilie am pus naftalina in benzina, pe 26 aprilie am bagat totul in rezervor si pana azi am facut 140km. Motorul este mult mai silentios ca si in combinatia 50%-50% cu motorina, s-a pastrat problema pierderii de putere peste 3500-4000rpm. Azi primiti aceasta filmare, in urmatoarele zile revin cu teste suplimentare si concluzii :)


Joi 1 mai 2014, cu 100% ulei si benzina cu naftalina dizolvata in ea parea a fi ok. Dupa ce am alimentat, se vede in filmarea anterioara, am plecat la o distanta de 40km unde am stat aproximativ 8 ore dupa care m-am intors inca 40km, asta fiind sambata. Duminica n-am pornit deloc masina.
Luni dimineata ma urc in masina, dau la automat si nu porneste, nimic nou. Dau din nou la automat, a pornit si amurit dupa 1-2 secunde. Dau din nou si a pornit dar dadea sa moara. Dupa vreo 10-15 secunde parea ca si-a revenit putin, dau sa misc masina inapoi si zbeng, moare motorul. Pfoai, sa vezi cum au coborat sfintii... O pornesc din nou, am plecat si totul ok pana la prima oprire. Plecarea este usor in rampa, moment in care masina s-a comportat ca si cum nu avea combustibil, lipsa de putere si dadea sa moara in sarcina. A plecat si era sa-mi moara motorul in sensul giratoriu. Se vede in urmatorul film exact ce s-a intamplat. Am ajuns la lucru, a stat 10 ore nemiscata si a pornit ok, fara probleme.
A doua zi de dimineata imi era foarte clar ca o sa faca la fel, asa ca am filmat momentul. Ca sa nu patesc ca ziua anterioara sa raman de pacalici pe te miri unde, amlasat motorul pornit aproximativ 10 minute la ralanti, in fata casei. Dau sa plec, accelerez usor si vad in oglinda u mare nor de fum. IOI! futemas! Am luat camera si am imortalizat momentul.
Din punctul meu de vedere, uleiul nu a ars complet in motor si a fost aruncat pe evacuare, iar in tot acel timp cat a stationat masina s-a adunat ceva. Probabil cand acceleram s emisca uleiul de pe pozitie atingand ceva fierbinte si s-a transformat in fum, fumul care se vede in filmare.


Am facut niste calcule de consum mediu, sa vad daca se pastreaza consumul.
La combinatia 50% motorina cu 50% ulei, cand am pus cei 20litri de ulei in rezervor, aveam 117.835km si cand s-a aprins becul in bord aveam 118.533km, am parcurs 700km. FUCK! 7,4% media de consum. Cei drept, afara au fost temperaturi relativ scazute iar consumul mediu cu motorina in aceleasi conditii era de 6 - 6,2%, cu 100km mai mult.
Cu combinatia de 100% ulei si naftalina dizolvata in benzina, adica 10litri, am facut 145km, o medie de consum de 6,8%.
Eu zic ca media efectiva de consum a crescut undeva cu 0,5% - 0,6%, chiar daca in combinatia 50%-50% a fost mai mare, in cele 3 saptamani au fost si temperaturi pe la zero grade.
Deci, in cazul meu, a cresut usor consumul folosind ulei de floarea soarelui.

Duminica 4 mai 2014, si sper sa finalizez toata aceasta agitatie cu un film in care am facut teste de pornire la rece, la cald si unul de fum. In acceleratia kick down nu se vede o mare diferenta intre ele, dar la accelerarea progresiva diferenta este majora, in combinatie cu ulei fumul s-a redus considerabil. Stiu sigur ca s-a redus considerabil fumul deoarece in trafic nu-l mai vad in oglinda retrovizoare, dar se ved foarte bine oamenii care stau cu nasul pe sus incercand sa identifice sursa mirosului de cartofi prajiti :D


Marti 17 iunie 2014, tocmai am renuntat la uleiul vegetal, nu merita sa ma chinui cu el. Sunt obligat sa merg in combinatie 50% motorina cu 50% ulei vegetal, reducerea de costuri fiind undeva la 50lei la un plin. Si cum temperaturile exterioare ma conditioneaza sa folosesc aceasta combinatie maxim 6 luni pe an, adica vreo 10 plinuri, reducerea efectiva ar fi de aproximativ 500lei.
Daca ramaneam pe combinatia de 100% ulei, benzina si naftalina, da, atunci ar fi meritat, reducerea chiar fiind considerabila. Dar pentru asta trebuie facut rezervor special, pornirea sa fie pe motorina pana se incalzeste motorul si abia atunci sa fac trecerea pe ulei. Iar eu cum fac aproxiamtiv 13-15km la un drum, doar jumatate din traseu l-as face pe ulei. Trebuie facuta si o instalatie de incalzire a uleiului... Costuri, modificari, comoditate...
Asa ca am revenit la uleiul 2T, mult mai simplu de combinat si am scapat de stresul vanatorii de uleiului de floare ieftin, combiarea de benzina cu naftalina, timp pierdut...
In plus, este common rail, rampa de inalta presiune nu se intelege deloc cu densitatea uleiului.

287 de comentarii:

  1. Cu ocazia asta ai rezolvat si cu ungerea si nu mai trebuie sa dai bani si pe ulei 2T

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. exact. mai putin si scot ulei 2T la vanzare, in sticlute gata preparat :))

      Ștergere
    2. Salut!
      Daca te uitai vedeai ca am facut studii in aceasta privinta a pornirii 1,5dci....la inceput nu-mi dadeam seama de ce la unele cdi merge fara probleme cu 50l ulei,8l motorina si 1 l de benzina cu 25g naftalina(vechea combinatie am renuntat la ea deoarece am facut coment ca benzina baga bete in ''roate'' la pornire)....si in final am aflat si raspunsul!
      Toate motoarele diesel care au pompa de amorsare pe acelasi ax cu pompa de inalte cum are 1,5dci,se pare ca nu dezvolta destula presiune(datorita vascozitatii si turatiei mici) si sesizorul de presiune de pe pompa face nasoale pentru ca el vrea ata 2,5-3 barr!
      Mai devreme sau mai tarziu vei ajunge la mine sa-ti spun exact cum se modifica pompa de injectie cand incepe sa-ti faca span si sa-ti blocheze injectoarele! :))
      Modificarea consta in scoaterea paletilor de kkt din pompa de joasa si bagarea unei pompe de motorina deamorsare(electrica) 1,9 de pe kangoo.....asa o sa eleimini doi iepuri dintr-un foc....poti merge fara probleme cu combinatia de mai sus si nu se mai strica pompa in veci (glumeam...dar viata se tripleaza)
      Loganul asa cum e merge ok cu 50% cu 50% probleme are cand este frig afara(4oC)!
      Vezi ca am mai pus un filmulet ieri cu o problema aparuta cu filtrul de motorina...se inbacseste la max 4000km si hartia se unfla....solutia gasita ,bagarea unui prefiltru de benzina ft ieftin care il schib la 3000-4000km....rezultatele le voi vedea in timp!
      Ce-ti recomand eu cu caldura este sa-ti faci modificarea de pompa pana incepe sa-ti cada injectoarele....te costa mult mai putin (pana in 300ron)....adica cam cat o sa dai tu sa-ti reconditionezi 1-2 injectoare care o sa te tina intre 100-2000km!
      Poate ne auzim pe messenger ,eventual la un telefon si o sa-ti trimit un baiat din zona ta cu modificarea si cu ulei, care i-am asistat la telefon cand au facut modificarea !
      Sa auzim de bine!

      Ștergere
  2. Foarte bun post!..........keep in touch....!

    RăspundețiȘtergere
  3. de ce nu faci diesel din uleiul ala: amesteci ulei de floarea soarelui cu soda si metanoul (alcool tehnic), lasi la decantat si tragi ce e deasupra.e plin youtube-ul de retete pt diesel.

    https://www.youtube.com/watch?v=TC9h78b2RM4

    unii folosesc ulei ars, ulei de motor, ulei in care s-a prajit etc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. e mai comod sa cumperi uleiul din magazin si sa-l torni in rezervor. lasatul la decantat presupune spatiu, recipiente, timp...

      Ștergere
  4. e incredibil ca merge, si inca bine!
    Daca la tractoare se foloseste de mult, de ce n-ar merge si la 1.5dci...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu e chiar asa, sunt diferente mari. tractorul si masinile vechi au injectoare mecanice. la logan si masinile noi au injectoare electronice.

      Ștergere
  5. Felicitari pt tutorial si pentru upgrade-ul la camera video HD :D !
    Si pentru atitudinea fata de poanta.

    RăspundețiȘtergere
  6. Răspunsuri
    1. cum sa infunzi injectoarele? chiar n-ai cum

      Ștergere
  7. salut! Cristi am un ford transit 2002 1.9D si astazi am bagat si eu ulei de floarea soarelui cu benzina si naftalina,am bagat 80L de ulei si 3L de benzina cu naftalina am facut economie de 200 de lei ceva considerabil

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pai luati aminte cind cumparati uleiul la iesire din magazin sa nu va faca ponturi ponta de a mai plati vreo taxa in plus pentru cantitatile enorme de ulei.

      Ștergere
  8. Nu miros gazele a ulei prajit, a mancare?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu miroase a ulei prajit si nici a mancare. dar sesimte iz de cartofi prajiti :)). se simte bine :)

      Ștergere
  9. Sper sa nu ajungem si noi asa daca prinde ,,nebunia,, cu uleiul vegetal
    http://www.business24.ro/international/franta/se-foloseste-deja-ulei-vegetal-in-loc-de-diesel-71287

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asteptam cu interes introducerea taxei de drumuri in pretul uleiului. de altfel, cu acelasi interes asteptam si introducerea unei accize la acelasi produs. zgâții mă-tii Ponta!
      sincer sa fiu, nebunia o sa tina cateva luni, pana se va scumpi ridicol uleiul si deja nu mai este rentabil. dar pana atunci, blanaaaa.
      si sa nu uitam, UE Ponta!

      Ștergere
  10. buna treaba cristi, dar sunt curios iarna daca merge si nu se solidifica uleiul ,te rog sa ne tii la curent cu toate informatiile despre masina ta cum se comporta.

    tine-o tot asa esti tare de tot ne-ai invatat multe secrete despre logan

    RăspundețiȘtergere
  11. pentru benzinare exista gazolina,scutesti banii pe instalatia gpl

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si de unde as putea lua gazolina?

      Ștergere
    2. detalii ptr bezinara :D un id de mess ceva sau cont de feisbuc . ma intereseaza ca e scumpa benzina . am un opel astra g 1.6 16 valve

      Ștergere
    3. se baga putina gazolina in combinatie cu benzina, mai mult ca sa-i cresti cifra octanica. daca bagi prea multa gazolina, arzi tot pe acolo, garnituri, supape...

      Ștergere
    4. deci ceva simplu ca la diesel nu exista :))

      Ștergere
  12. sunt mai multe moduri de a circula fara ai imbogati pe magnatii din petrolsi pe...statul roman care vor sa scoata parleala incompetentei lor de a gestiona banii publici prin introducerea repetata de accize platite tot de...noi!!

    RăspundețiȘtergere
  13. Asta cu uleiul in motor diesel nui deloc o nuotate cand tu erai mai micut la viata satului arata un tractorist particular cum ara cu uleiul presat chiar din recolta lui numai ulei curat arata cum si-a uns omul o felie de pita cu ulei direct din pompa ca sa arate ca e adevarat pe vremea aia aveam si eu un diesel un Regata o perioada numai de la Selgros am alimentat singur incovenient era ca mirosea ca la placintarie dupa mine in rest a fost ok putere nu pierzi din cauza uleiului eu nu am simtit nici o diferenta poate si ca motorul era de 2000 DS de infundat cu uleiul din magazin nici pomeneala e rafinat sanse doar cu uleiul colectat de pe la restaurante dar si ala se poate filtra

    RăspundețiȘtergere
  14. Salut! Sunt curios daca uleiul de floarea-soarelui este perfect miscibil cu motorina. Nu cred ca se comporta ca si un ulei mineral. Posibil sa se separe in doua faze (superioara si inferioara) si sa se omogenizeze doar in mers. Se poate face testul intr-o sticla prin amestec 1/1 omogenizat. Cred ca difera si "cifra cetanica" in functie de marca de ulei. Am vazut pe piata ulei mai "gros" de culoare galben spre rosiatic si ulei foarte fluid de culoare apropiata a apei. Spor la tutoriale! (raduvl)

    RăspundețiȘtergere
  15. Incearca sa faci un preincalzitor pentru ulei si scapi de toate problemele :) si vei putea merge 100% pe ulei.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asta a fost prima idee, din pacate da in baterie inainte de pornire si o descarca...

      Ștergere
    2. condesator si o baterie mai mare:)

      Ștergere
  16. Felicitari, eu si pentru nevastasa am niste urari.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ea saraca n-are nici o vina. dar ma-sa trebuia amendata cand l-a nascut!

      Ștergere
  17. fratilor,am un coleg care merge cu 100% ulei dar hidraulic,folosit,pe un astra 1.7 dti,pe perioada iernii mergea 50 50,acum ca a venit caldura a incercat 80 ulei 20% motorina.am vazut si auzit motorul personal.brici..
    care este urmatorul tutorial,il astept.bafta

    RăspundețiȘtergere
  18. Salut la 1.9 tdi (Afn) sa ma "risc" sa pun si eu la 20L 5 litri de ulei? Astept un raspuns , poate mai multe. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ne intrebi pe noi ca sa ai pe cine da vina? :))

      Ștergere
    2. Vezi ca știi, :)) . Sunt curios ce tip de ulei sa incerc , am vazut ulei gros mai subtire ... Ceva idei?

      Ștergere
    3. Gata, am vazut ca Solan a spus ca trebuie ca uleiul sa fie mai subtire si neaparat in mixt cu benzina +naftalina.

      Ștergere
  19. Daca vede Ponta tutorialu o sa puna acciza si la ulei. :))

    RăspundețiȘtergere
  20. de miercuri nu mai e nici un update cum s-a comportat masina?!? eram curios cum a pornit dimineata zilele trecute la 4grade afara...

    Pt CRiS si pt Solan... ori ca mergi in amestec motorina cu ulei de vegetal, ori ca mergi pe ulei vegetal 100%, de ce ati renuntat la cei cativa zeci de ml de ulei de ungere 2T care se puneau pt protejarea pompei CR?

    Eu am am motor 1.9dci 88kw pompa Bosch CP3, din toate documentarea mea cele mai mari probleme sunt depunerile si garinturile care cedeza.
    Dar sunt altii care au facut teste serioase pe aceasta tema si nu pe biodiesel 100% ci doar pe B70.
    Pe langa faptul ca au analizat timpi de injectie, presiunea in rampa si multi alti parametri... cele mai importante sunt rezultatele finale.
    Rezultatele sunt urmatoarele
    The specific engine was subjected to steady state and transient
    testing with the B70 fuel for a total of 30 h in the period 2008–
    2010. In October 2010, the engine refused to start and we made
    a thorough inspection of the fuel lines and injection system. Some
    of our findings are presented in Figs. 15–18. The most serious failure
    was that of the high pressure fuel pump.
    PDF-ul unde sunt toate informatiile cu grafice si chiar si cu injectoarele si pompa desfacute dupa ce au mers "pe ulei".
    link aici: http://www.researchgate.net/profile/Anastassios_Stamatelos/publication/235721415_Effects_of_a_70_biodiesel_blend_on_the_fuel_injection_system_operation_during_steady-state_and_transient_performance_of_a_common_rail_diesel_engine/file/72e7e51eecd8fe249c.pdf

    In urma lui am hotarat ca in rezervorul meu nu o sa ajunga ulei vegetal in nici un fel de combinatie.

    ps: Pentru motoarele diesel de generatie mai veche cu pompe clasice si injectoare nu asa sofisticate cum sunt Mertzanurile vechi sau alte masini inainte de 1998 se pare ca merge bine pe ulei dar si acolo e recomandat tank suplimentar sau modificat care incalzeste uleiul la 70grade.

    documentarea nu costa dar o pompa de dci sau un injector costa cat costa tot motorul la o masina veche :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. avand in vedere ca instinctorul de Ponta o sa bage zilele urmatoare acciza la uleiul de floare, o sa trecem la loc pe motorina.
      am urcat un nou update. de atunci a pornit fara probleme

      Ștergere
  21. UN video bun de la fratii nostri moldoveni .http://www.youtube.com/watch?v=MG7dilF2BZQ#t=173

    RăspundețiȘtergere
  22. video demonstreaza doar ca merge... merge, dar pentru cat timp?
    si pt TDI-sti
    am gasit un exemplar de motor care a mers 150.000mile cu ulei de gatit, si a avut si rezervor seapart si incalzit si uite rezultatele aici:
    http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=315809

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. deci daca a circulat 150.000mile, adica undeva la 240.000km.
      daca eu fac o reducere de 28euro la fiecare plin cu care fac 800km, insemna ca dupa aproximativ 13-15 ani o sa ajung la 240.000km si am facut o reducere de vreo 8200 euro.
      evident, raportat la preturi si curs valutar de acum.
      banui ca merita sa imi iau o masina noua cand o sa pice injectia, nu? avand in vedere ca oricum masina o sa mai coste aproape nimic dupa atatia ani si numar de km ;)

      Ștergere
    2. si daca injectia ti-ar pica prematur ti-ai lua alta masina sau ai repara-o pe asta?

      Ștergere
    3. daca ar pica injectia dupa 240.000km cu ulei sau cine stie cand folosind motorina?

      Ștergere
    4. banul dicteaza in acel moment si voi alege ce-a mai ieftina solutie

      Ștergere
  23. CRIS.. fii baiat bun si mai spune-ne cum se comporta masina ta si cati km ai facut cu ea

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu stiu de ce va asteptati sa se comporte diferit de la o zi la alta :). nu a intervenit nici o schimbare, excepte pornirea groaie in unele zile cand este mai frig afara.
      cand am pus uleiul in rezervor aveam 117.835km la bord, acum am 117.973km, am facut 138km cu combinatia din rezervor

      Ștergere
  24. Cristi hai sa povestesc ceva,crezi nu crezi e treaba ta, pe vremea lui nea Nicu un vecin a vrut sa faca schimbul de ulei la motor,nu a gasit ulei si a bagat ulei de floarea soarelui in motor, dupa 30 de minute sa oprit singur motorul si a ramas blocat!!!!,concluzia din uleiul asta sa facut un fel de adeziv din cauza temperaturii de la motor ,omul a trebuit sa dezasambleze in totalitate motorul si sa curete cu flacara ca nu a putut sa dizolve cu nimica uleiul ars,, vezi si tu ce depunerii se formeaza pe tigaie daca faci o friptura,,

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. are logica perfecta ce spui, uleiul de floarea soarelui nu rezista la acele temperaturi supuse frecarii pistoanelor, cuzinetilor si ce mai este pe acolo. concluzia e ca s-a ars si a ramas lipit pe acolo.
      asa ca idee, chiar n-as baga ulei de floare ca si ulei pentru ungere :))

      Ștergere
    2. el a folosit ulei de floarea soarelui pe post de lubrifiant motor nu conbustibil. era de asteptat, abia rezista sa prajesti 2-3 portii de cartofi.

      Ștergere
  25. In scurt timp va trebui sa faci reparatii costisitoare! Incepi cu filtru de combustibil, apoi pompa de injectie, injectoare, curea de distributie, pistoane, segmenti, alezat bloc motor, supape, chiulasa... sa mai continui?
    Daca ai fost atent la ce a spus Solan (e cam dus baiatu), masina lui da ulei nears pe esapament, asta inseamna ca in camera de ardere nu este ars complet si asta produce lipsa de ungere a motorului, o pulverizare defectuasa a diuzelor de injector. Rezultatul va fi calarea (blocarea) motorului!
    Sfatul (unui mecanic) este sa iti golesti urgent rezervorul si sa schimbi filtrul de combustibil...
    Poate esti nervos pe Mickie Mouse, dar nu te razbuna pe masina, mergi la vot si impreuna cu tine si toti ceilalti "loganisti"!!!! Jos marioneta baronilor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Un exemplu de motor: http://www.cleanmpg.com/forums/showpost.php?p=62020&postcount=14

      Ștergere
    2. esti tu sigur asa de ce spui? ce treaba are cureaua de distributie de exemplu?
      si daca merge la vot, merge degeaba, astia trebuiesc dati jos dand cu caramizi nu cu stampile.

      Ștergere
    3. Cureaua de distributie va fi demontata pentru ca se demonteaza chiulasa de pe bloc. Odata demontata o curea de distributie cu o vechime mai mare de 15 - 20.000 km trebuie obligatoriu schimbata! Nu va bagati in ce nu cunoasteti!

      Ștergere
    4. ce negativist esti Dan :)
      mai sus, BASU a pus link-uri cu aceiasi problema, depuneri masive de rahat peste tot. doar ca pozele puse de acele persoane erau de la un motor care a parcurs 150.000 mile, aprox 240.000km :)
      ideea e ca da, se pare ca totusi face depuneri pe ici colo si fute buha.
      de altfel, asa se explica cacatul vascos ce l-am gasit in EGR dupa 50.000km, probabil de la biodieselul din motorina...

      Ștergere
    5. Eu zic ca pe termen scurt folosirea uleiului vegetal in dci poate duce la stricarea sistemului de injectie datorita vascozitatii combustibilului si implicit a fortelor mai mari care apar in pompa si injectoare,infundarea EGR si a galeriei de admisie(teava de legatura sub forma de J) si eventual al catalizatorului.Despre pistoane,supape si restul....doar pe termen lung.

      Ștergere
  26. Cam multe comentarii negative Cris...cred ca te-au luat la ochi companiile petroliere...si 100.000km sa merg pe ulei vegetal si tot e bine.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca se pastreaza diferenta de pret ulei/motorina, in 100.000km se face o economie de 3500euro.
      la un plin de 50litri se face economie 28euro si faci 800km.

      Ștergere
  27. http://www.businesscover.ro/09-03-2012-nu-arunca-uleiul-de-la-cartofii-prajiti-alimenteaza-dieselul-cu-el/ "Trebuie subliniat faptul că „maşina pe care se montează intalaţia nu trebuie să fie dotată cu o pompă de motorină common rail (pompa diesel de înaltă presiune) sau cu una din următoarele pompe de motorina: Delphi, Lucas, CAV, Stanadyne şi Roto-Diesel."

    RăspundețiȘtergere
  28. Ceea ce multi nu stiu e ca motorul diesel ,cand a fost inventat, a fost gandit sa functioneze cu ulei de floarea soarelui, s-a trecut la motorina pentru simplu fapt ca era cacalau si costa aproape nimic atunci.

    RăspundețiȘtergere
  29. https://www.youtube.com/watch?v=MG7dilF2BZQ

    RăspundețiȘtergere
  30. Felicitari, oricum ideea este ca Uleiul 2T, se poate linisitit inlocui cu Uleiul vegetal, acuma nustiu ce sa zic pe logan functionarea cu ulei vegetal 100% dar poate cu mici aditivi benzina naftalina si inca ceva ce sa aduca la aceeasi propietati ca motorina ar fi, dar trebuie urmariti parametrii motorului pe diagnoza, sa vedeti ce se intampla dupa aceasta schimbare de combustibil

    RăspundețiȘtergere
  31. cum e domnu cristi merge bine motorul pornirile?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ieri o fo 2 grade si a pornit o idee mai greu, dar a pornit din prima

      Ștergere
  32. eu am un renault megane 1 1.9d simplu pompa de injectie mecanica m-ati pus pe ganduri rau sa folosesc si eu ulei de floarea soarelui. Ai folosit si naftalina?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. n-am avut bani si nici timp sa mai bag si benzina cu naftalina :(
      n-am avut timp nici sa pun momentul amuzant de marti...
      n-am timp sa finalizez tutorialul care ar trebui sa apara vineri...

      Ștergere
  33. dar tu ai inteles cum e bine de la solan sa faci amestecul?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da, la 50litri mulei se pune 2.5litri benzina in care s-a dizolvat 50g naftalina

      Ștergere
    2. eu vroiam sa fac ca tine 50/50 ca imi e frica fara motorina de loc:(

      Ștergere
  34. astept tutorialele tale din 2 in 2 zile mai intru pe site si zic ,,ia sa vad ce a mai facut cristi" RESPECT:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut...am o Skoda Octavia 2 din 2005 si merg cu ulei 100% de 1000 km. Ideea e ca la ulei 100% pornirea e mai grea dimineata... Am băgat 80% ulei si 20 % motorina si porneste perfect.

      Ștergere
  35. face cineva plinul la masina din bonuri de masa?......... acuma DA

    RăspundețiȘtergere
  36. Eu zic ca nu se strica nimic parerea mea

    RăspundețiȘtergere
  37. Cristi, stii ca te-am mai interpelat in trecut, ti-am mai dat niste idei despre uleiul 2T, samd...

    Problema uleiului vegetal este ca el este facut pentru alt scop. Ar fi foarte interesant de facut un studiu pe mai multe marci de uleiuri (si asta pe o perioada scurta, pentru ca studiul sa aiba si consistenta - statisticienii stiu ce-i aia) pentru a se vedea care este cifra cetanica a uleiului si cum variaza ea de la un producator la altul. Si sigur variaza, pentru ca producatorii isi aduc materia prima din locuri foarte diverse, iar insasi materia prima difera foarte mult, implicit uleiul, care chiar daca este galbui si perfect transparent, el poate prezenta caracteristici diferite. Daca nu ma insel, si procesul de rafinare poate sa difere. Totul se supune unor reguli stricte din punct de vedere alimentar/nutritional si nu "energetic".

    Uleiul 2T este facut sa unga si sa arda. Are capacitati exceptionale de ungere mai ales pentru ca este facut sa mearga cu benzina in amestec, iar benzina stim cu totii ca este un solvent foarte bun. Mai departe, uleiul 2T arde foarte bine si fara reziduuri (evident, tipurile de ulei de care am amintit in alta discutie, ca mai este si uleiul de ricin, de exemplu, care lasa reziduuri).

    Mai este problema punctului de inghet, despre care nu se prea zice nimic. Solan arata ulei cu benzina la -10 grade, tinuta in cogelator. Pai sa ma scuzi, dar la temperatura aia, 1.5 DCI-ul pe care-l ai tu sau eu, sigur nu mai pornesc daca primesc combustibil de vascozitatea aia. Motorina este mult mai lichida si asta la -15 grade, lucru studiat de mine personal.

    Apoi, tot ii dai inainte cu Solan. Pai ala are masina cu motor TDI-PD. Din propria experienta iti spun ca aceste motoare merg cu motorina uitata afara in aer liber. Am dat frunzele la o parte din galeata, am turnat-o in rezervor si a mers. Mai departe, am pus in acelasi PD motorina de la locomotiva. A mers perfect pana a dat frigul. Am schimbat filtrul de motorina si am pus vreo 20 de litri de motorina aditivata de iarna de la pompa si iar a mers perfect. Secretul ? PD ESTE UN TIP DE INJECTIE CLASICA MECANICA !!! La motoarele cu pompa de inalta (si rampa comuna - common rail) si injectoare piezo controlate electronic sunt cumva circumspect. Mapa aia de injectie este socotita cumva dupa cifra cetanica a motorinei. Uleiul 2T are un avantaj major: "amelioreaza" cifra cetanica, in cazul folosirii unei motorine un pic mai proaste (inevitabil, ca nu stii intotdeauna ce pui).

    Una peste alta, poate ai chef de experimente, eu oricum ti-am apreciat buna-vointa in a deschide altora mintea, insa pana sa adopt si eu aceasta solutie, te astept pe tine sa mai faci ceva kilometri. Sau convingem pe altcineva cu injectie delphi sa faca experimentul asta, dar sa-l stim ca face kilometri rapid, ca sa avem feed-back cat mai repede.

    Mai este si problema filtului de particule, despre care chiar nu stim cum se va comporta. Probabil ca bine, nu stiu, dar trebuie sa stim mai multe. Traim in secolul 21, nu chiar totul se face pe experimente.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mai am vreo 300 de km pana termin combinatia din rezervor. voi face inca cateva teste pana revin cu impresiile personale :)

      Ștergere
  38. Am folosit 20L motorina cu 10 litri ulei,motorul functioneaza perfect, motor peugeot 1.6 hdi euro 4 model 308 din anul 2010,km actual 123.000,am dat si filtrul de motorina jos si defacut arata foarte bine dupa mai mult de 40.000 km plus am folosit si motorina cu ulei de 2 timpi.am filmuletel incarcate pe youtube cu filtrul desfacut. http://youtu.be/m0MJdB__-JQ http://youtu.be/clWF8kI3fGs http://youtu.be/A8KryepPqFU

    RăspundețiȘtergere
  39. cristi,imi poti spune daca ai facut treaba asta cu ulei in motorina,neaparat trebuie sa renunti la catalizator??

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am facut treabaasta cu ulei in motorina si nu, nu trebuie neaparat sa renunti la catalizator

      Ștergere
  40. Dar imi poti spune ce avantaj este daca elimini catalizatoru??

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. castigi putina putere si cam atat ca si avantaj

      Ștergere
  41. https://www.youtube.com/watch?v=eModcCIXJas

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca consideri mersul cu 60km/h la 1400rpm in treapta 5 ca fiind normal, e nasol.
      ceea ce afiseaza el acolo este o medie de consum. daca a mers suficient de mult in treapta 5 la 1400rpm ca sa scoata acel consum ridicol, ulterior poate accelera la viteze mai mari iar cresterea pe bord a mediei de consum o sa fie prea putin afectata. gen 2,5% la inceput si ulterior a ajuns la 2,7% si chiar 2,8%. ulterior a coborat iar la turati mici, 1500rpm si i-a scazut media la 2,7%.
      evident, acest test il poate face doar in afara orasului, doar acolo poti scoate acel consum.
      am testat si eu care este consumul cel mai mic care-l pot scoate in oras si am reusit 3,8%, dar trebuie sa fi foarte atent la tot, sa folosesti doar frana de motor, sa nu accelerezi inutil si... evident, am incurcat l agreu circulatia, am fost claxonat si toate cele. plecar ridicole de la semafor...
      deci crede-ma, acea instalatia HHO, cel putin la o masina cu turbo, este fix o laba, un nimic, egal cu zero.

      Ștergere
  42. Cristi,GPL-ul e cel mai ieftin dintre toate,3,29 lei asa ca ponta si basescu cacamas pe acciza voastra

    RăspundețiȘtergere
  43. Am un logan mcv diesel 50 kw euro 4. La 35 litrii motorina am pus 10 litrii ulei floarea soarelui, tot de la lidl, aceeasi marca precum si cristi. Am facut 500 km (mai mult extraurban) si masina se comporta ceva mai bine decat inainte. Pornirea este aceeasi (ce-i drept, sunt temperaturi destul de ridicate dimineata in zona Braila). Motorul suna mai ok, are un sunet de diesel mai odihnit (sper sa intelegeti la ce ma refer). sa vedem pe termen lung ce va fi (2000 - 3000 km).

    P.S.: am ales acest raport motorina - ulei din motive de nesiguranta. Daca masina merge ok dupa ce termin plinul facut, as fi dispus sa pun 50 - 50 motorina - ulei.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sunt curios cat ai media de consum. am motive sa cred ca a crescut :)

      Ștergere
  44. Inainte aveam 5.0. Dupa 500 km cu ulei in rezervor a crescut la 5.2. Acelasi stil de condus.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. bun, deci nu's eu nebun si nici Petronel. amandoi am constatat o crestere de consum :)
      acum suntem 3

      Ștergere
  45. Aseara am folosit 13 litri motorina cu 10 litri ulei,la 1.6 hdi peugeot functioneaza impecabil,si a functionat impecabil la 20 litri cu 10 ulei

    RăspundețiȘtergere
  46. coman radu:nu scoate strop de fum,dupa cate am vazut

    RăspundețiȘtergere

  47. salut
    ieri am bagat si eu potiunea magica intr-un ford mondeo TDCI
    ...10 l motorina ,6l ulei f. soarelui si 250 ml benzina cu naftalina
    singura diferenta in functionarea motorului este sunetul acestuia , este mai linistit...am parcusrs 100km :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Grija mare...la 2 luni dupa ce a adus taicameu un mondeo TDCI din austria au cazut 2 injectoare...masia a fost alimentata in acest timp cu motorina de la OMV

      Ștergere
    2. motorina de la OMV contine multa parafina :)

      Ștergere
    3. 1200km fara probleme ...doar ca salivezi cand deschizi geamul

      Ștergere
    4. la noi in satu mare cea mai buna ii la omv(din cate se aude)...cand bagam motorina de la mol sau petrom intr-un citroen c3 1.4hdi si se oprea motorul in timp ce mergea masina constant la 1800rpm...mi s-a intamplat de 4-5 ori

      Ștergere
  48. Oare sa bag si eu intr-un 1.8 tddi? Ma tenteaza 50/50 in cazul asta e bien sa faci si maclavaisul cu naftalina si daca da dupa ce cantitate de ulei consumata? E injectie directa cu injectoare mecanice.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bogdan Chiorpec(Solan):
      Salut!
      M-am intors din testari...peste 2500km!
      Am mai rafinat combinatiile pt ca am avut parte de temperaturi ft scazute!
      Se pare ca benzina baga bete in roate la pornire la temperaturi joase!
      Si am ajuns la combinatia optima de 50 litri de ulei cu 7-8 litri motorina si ca aditiv 1 litru de benzina cu 25 gr de naftalina....masina porneste usor si la temperaturi joase(nu sub 0oCelsius) se comporta bine la drum, consum optim chiar mai jos in oras, depuneri de calamina deabia vizibile....daca curatarea este la nivel de inox inseamna ca deja naftalina sapa in teava....depunerea trebuie sa fie un pic mai mare decat curatarea naftalinei...eventual la o depunere mai mare se mai creste din cand in cand cu 5 gr dozarea!!
      ...adica 30gr...dar doar daca este necesar!
      Eu as scapa de benzina de tot dar nu am cu ce sa diluez naftalina si este singura care se dizolva bine in ulei si motorina si nu afecteaza motorul!
      Tre sa fac shimbul de ulei si filtre si dezechipez partial motorul sa vad vizual inauntrul lui!

      Ștergere
    2. VA DAU UN NR DE TEL PT CEI CARE SUNT INTERESATI DE INSTALATII DE INCALZIRE A ULEIULUI VEGETAL , INAINTE DE A INTRA IN POMPA DE INJECTIE ! AU DIFERITE FORME DE INSTALATII , SIMPLE LA 220 EURO ,SAU MAI SOFISTICATE LA 683 EURO.
      VA DAU UN SFAT , ESTE BINE CA ULEIUL VEGETAL SA INTRE CALD IN MOTOR, PT CA ESTE MAI FLUID ! MA DOCUMENTEZ DE LUNI DE ZILE DESPRE ACEASTA METODA.....CU ULEI VEGETAL. IAR DACA NU VRETI SA DATI BANI MULTI PE ACESTE INSTALATII, PUTETI SA VA FACETI INSATLATIA SINGURI. EXEMPLU, INSTALATIA GPL ARE REDUCTOR PT INCALZIREA GAZULUI , PUTETI MODIFICA ACEST REDUCTOR LA UN STRUNGAR, MA REFER LA STUTURILE PT ULEIUL VEGETAL, ADICA PE UNDE INTRA GPL SE VA FACE UN STUT DE INTRARE ULEI, IAR UNUL DE IESIRE ULEI , CARE VA CIRCULA PRIN ACEST REDUCTOR INCALZIT DE LA ANTIGELUL AUTOTURISMULUI. UN REDUCTOR GPL SECOND HAND COSTA 100 -150 ROI ,SAU NOU 250 RONI!
      PUTETI SA FACETI SI UN SISTEM SEPARAT DE ALIMENTARE CU ULEI VEGETAL EXEMPLU, ELECTROVALVELE DE BENZINA, CARE SE FOLOSESC LA AUTOTURISMELE CU CARBURATIE PT A OPRI BENZINA CAND SE COMUTA PE GPL.
      DOUA ELECTROVALVE LE PUTETI FOLOSI PT OPRIREA MOTORINEI (TUR, RETUR) IAR DOUA PT OPRIREA ULEIULUI (TUR, RETUR) SI UN INTRERUPATOR.
      SI VA MAI TREBUIE UN REZERVOR CARE SE PUNE IN PORTBAGAJ, SAU LA MOTOR PT CEI CARE AU SPATIU, IAR PT CEI CARE AVETI POMPA DE MOTORINA IN REZERVOR VA TREBUIE O POMPA DE MOTORINA DE TIMPUL AUTOVEHICULULUI PE CARE IL AVETI , (IN GENERAL AU 5 BARI) CARE SE PUNE IN REZERVORUL DIN PRTBAGAJ.
      ESTE BINE SA PORNITI PE MOTORINA PANA CE MOTORUL SE INCALZESTE LA 70-80 GRADE IAR DUPA ACEEA COMUTATI PE ULEI VEGETAL, IAR SEARA CHIAR SI ZIUA INAINTE DE OPRIREA MOTORULUI MAI MULT DE 30 MINUTE VARA SI 15 MINUTE IARNA , SA COMUTATI PE MOTORINA ! VA TREBUI SA LASATI MOTORUL SA MEARGA 1 , 2 MINUTE PANA SE CONSUMA ULEIUL AFLAT IN REDUCTOR.

      Ștergere
    3. NUMERE DE TELEFON DE LA CEI CE VAD CHITURI DE CONVERSIE, NLVOIL SYSTEMS - 0762601646 , RELIEF.RO TEL 0744934286

      Ștergere
    4. sasasi33: scrirea cu majuscule pe internet insemna ca URLI LA CEI CARE TE ADRESEZI. motiv pentru care toata lumea scrie cu litere mici si folosesc majusculele doar cand vor sa sublinieze ceva

      Ștergere
    5. CU LITERE MARI SE CITESTE MAI BINE !!!!!

      Ștergere
    6. Se citeste foarte bine ce sa zic, noi cautam o alternativa mai ieftina pentru combustibil si tu vrei sa mai cheltuim bani si pe kituri de conversie, sisteme separate de alimentare cu electrovalve ...
      Unde vrei sa ajungem de fapt ? sa cheltuim mai mult decat ii diferenta de la ulei la motorina ?

      Ștergere
    7. Va inteleg,dar numai asa aveti siguranta suta la suta ca nu veti strica sistemul de injectie intr-o zi.....uleiul este vascos la pornire, este un lucru logic...de aceea trebuie incalzit cand intra in sistemul de injectie, pulverizarea este mai activa cu un ulei la 80 de grade ! bagati ulei intr-un spray si pulverizati..si bagati si cald sa vedeti difereta....

      Ștergere
  49. Multumesc Cristi ca ai filmat alternativa mai ieftina. Detin un Logan 1.5 dci 65 cai, euro 4 din 2007. Am bagat si eu 11 litri ulei floarea soarelui + ~ 350ml benzina cu naftalina(la 2l de benzina 95 ca dinasta aveam acasa am pus 50g naftalina) si peste 22 litri motorina pentru a fi plin, in rezervor mai aveam ~ 18 litri de motorina cu amestec ulei 2T, puneam 50ml la 20l de motorina, am incercat si mai mult ulei dar nu mai avea putere ca si fara. Acum cu ulei de floarea soarelui in combinatie porneste la fel ca si inainte, dar se comporta ca si cum as fi pus mai mult ulei de amestec, adica nu are aceasi putere si la relanti cand ii motorul rece mai ales, nu are relantiul constant, mai are scapari, la fel se intampla cand puneam mai mult ulei de amestec 2T. Cred ca o sa incerc sa mai pun putina benzina pentru a mai dilua uleiul. Sa auzim de bine.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Astazi am mai adaugat 250ml de benzina in rezervor si se simte un pic diferenta, are sprint mai bun si au disparut micile intreruperi. Deocamdata bag motorina de la Aral din cauza pretului mai scazut si pentru ca am un consum mai bun in comparatie cu celelalte statii. De la Mol, am pus in iarna peste motorina care o aveam deja in rezervor, am simtit imediat diferenta, alta masina, sprint, imediat ajugeam la viteza dorita, dar liniutele la motorina coborau de parca era benzinar. O sa incerc cu motorina si de la alte statii peco in amestec cu ulei vegetal, cred ca o sa se amestece mai bine uleiul cu motorina, scopul meu fiind sa functioneze motorul cat mai bine, fara mici intreruperi. Am fost astazi in Timisoara sa vad preturile la ulei, dintre METRO, Selgros, Auchan(a fost la oferta in urma cu 3 zile parca 3.99 lei litrul) si Lidl, la Lidl era cel mai ieftin 4.10 litrul la bidon de 5l, in urma cu cateva zile era mai ieftin. Eu am cumparat din Kaufland in data de 23 ulei D'Oro cu 3.99 , dar am zis sa incerc si cu cel din Lidl. O seara faina va doresc !

      Ștergere
  50. Salut,
    Am mai postat pe aici, vedeti posturile de mai sus cu numele BASU, interesante sunt rezultatele dupa o folosirea mai indelugata, vezi linkul cu TDI.... apropo ala folosea ulei incalzit cu rezervor separat si pornea si oprea pe motorina...

    dar aici vorbim de DCI am si pt el un link cu un pdf cu grafice, valori de injectie si de presiune din pompa, si cu motorul desfacut dupa 30de ore de functionare...

    acum...
    Modern engines are fitted with injection systems designed to deliver and properly atomize diesel fuel which has a viscosity of approx.. 8 centistokes, common vegetable oils are 10-20 times more viscous (thick) and trying to spray it through an injector designed for a fluid so much less viscous
    si continuare merita citita aici: http://www.frybrid.com/svo.htm

    da! am vazut combinatia lui solan cu naftalina si benzina, intrebarea mare este ce vascozitate are mix-ul obtinut? presupun ca daca ar iesi mai subtire decat este motorina normala nu ar fii o problema.
    apoi chiar daca amestecam cantitatea corecta de motorina cu benzina si nafta si obtinem un amestec de aceiasi vascozitate ca motorina la temperatura camerei sau la -10grade(ca vrem sa mergem si iarna), tot nu rezolvam problema nr 2, si anume polimerizarea si depunerile pe componentele motorului si ducand la blocarea lui... explicatia este in link-ul mentionat.

    acum cand am vazut ce diferenta de vascozitate este intre motorina si ulei vegetal la temperatura camerei, cred ca stiu si de ce toti care folosesc ulei, lauda motorul ca este mult mai silentios.
    apropo renault pe motoarele dci ma mult de 5%biodiesel95%mtorina nu recomanda.
    am citit ceva povesti cu 1.9dci, au mers cateva luni unele dupa care a cedat pompa... si pompa bosch de pe 1.9dci ne se poate compara la fiabilitate cu pompa de 1.5dci... bafta celor care folositi pe motoare care au injectie cu presiune mare.
    eu si daca merg 100% cu ulei vegetal sa zicem 10.000km daca la sfarsitul lor trebuie sa schimb pompa de inalta. si aia din rezervor si filtru si eventual ceva injectoare... pai piesele astea SH costa mii de ron impreuna... nu mai zic de piese noi sau de schimbat segmenti si cilindri etc, vezi exemplele de mai sus... asa ca faci economie acum dar pe termen lung nu este nici o afacere.

    RăspundețiȘtergere
  51. basu smart dute ia un pistol.si impuscate .reclama ce esti bag si nisip in motor daca vreau.vrei sa dau bani pe motorina statului?sau ce .in primu rand si motorina e vascoasa aproape ca uleiul.iar uleiul asta e dublu rafinat mai adaugi si benzina se face si mai subtire ,de ce crezi ca se strica pompele la 1.5dci ca motorina nu are destula ungere deci nui destul de vascoasa sa protejeze pompa de motorina si de asta produce span iar pilitura aia e de la pompa, si uleiul find mai vascos protejeaza pompa nu o strica are destula presiune fara sa se forteze .nu ne intereseaza ce recomanda producatori ne intereseaza ce se poate inventa sa mergem ieftin si cheltuieli minime tu daca esti omul statului care crede tot ce zice producatoru bravo tie da nu stresa pe alti dute si lucreaza pentru stat. adica tu zici ca uleiul afecteaza mai tare ca motorina:))

    RăspundețiȘtergere
  52. Nu inteleg de ce nu-ti faci o mini instaltie de filtrat, inainte de a baga amestecuriel magice in rezervor. Macar la faza cu naftalina + benzina, se le treci prin hartie de filtru pusa in palnie.

    RăspundețiȘtergere
  53. Si eu am pus pastile de naftalina in benzina, fara sa le zdrobesc, am agitat usor cateva min si s-au dizolvat complet.

    RăspundețiȘtergere
  54. prima oara am zis ca faci misto :)) de persoana respectiva.Totusi vazand filmarea ta inca sunt putin reticent nu stiu de ce probabil ca inca nu imi vine sa cred.As vrea sa incerc sa bag si eu , sa inteleg ca naftalina indeparteaza calamina iar benzina face punctul de ardere mai jos.Mie imi surade ideea ca unge pompa daca as iesii si mai ieftin la buzunar ar fi minunat.Pana acum foloseam cam o data pe an Duralube am 1.5dci 65cp clio.

    RăspundețiȘtergere
  55. Fieti mila de motor,nu mai baga ulei vegetal ca o sa infunzi injectoarele iar cilindrul si segmenti o sa-i faci varza,lasa economia,gandestete cat o sa te coste sa segmenti,pompa de injectie ,cat o sa te coste injectoarele si multe alte pati componete care au contact cu uleiul + foc.Daca vrei sa sti ce se intampla in motor cand uleiul arde fa compaeratie cu tigaie ta cand gatesti,fix aceeasi fenomen se intampla in interiorul motorului,doar ca mai rau(o crusta grosa de arsura),o tigaie poti sa o curati dar in interiorul motorului nu mai poti.Asa Ca ti-o spun prieteneste NU MAI PUNE ULEI IN MOTOR.Lasa toti nebuni de pe net care isi vor strica maisina mai divreme sau mai tarziu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am vazut ce face uleiul intr-un motor, il distruge, clar, dar ii trebuie undeva la 240.000km sa faca asta. adica atat au parcurs ei cu acel motor pana a inceput sa porneasca greu.
      eu acei km ii fac in vreo 15ani si daca se pastreaza diferenta de pret ulei/motorina, in tot acest timp reducerea trece de 8000euro.
      deci merita in vreo 15 ani sa faci o economie de 8000 euro? cat valoreaza un logan nou peste 15 ani? fie ei si doar 10 ani...

      Ștergere
  56. vreau sa spun ca e bravo acel care schimba progresul TS doar asa se va dobori magnatii petrolier

    RăspundețiȘtergere
  57. cristi sa mentii turatiile motorului nu mai mici de 2000rp,iarna nu incalzi motorul la relanti mai mult d1-2min ,o pui in I-a si mergi la turatii nu mai mici decit ti-am zis pina faci temperatura de lucru,totul va fi OK,din contra ce tine de injectie va fi mai perfect pentru ca uleiul nu are parafina si se unge si pompa mai bine,BAFTA!

    RăspundețiȘtergere
  58. Are dreptate Costy.Si noi avem pe benzina o "broasca" care face consum de 8L/100KM.
    Tu bagi intre timp ulei in combustibil.Tu sesizezi ca sunetul motorului a scazut foarte mult.Tu observi ca trage mai bine si scoate consumuri bune...si alte lucruri pozitive.Problema este alta: cam cat o sa reziste motorul? Pentru ca motorul tau (de ex.) este obisnuit sa mearga, ca si combustibil, pe motorina.In momentul in care bagi ulei vegetal, din start, vezi lucruri pozitive.Moment in care te bucuri si vrei sa bagi in continuare ulei.Dar dupa un timp, o sa se strice pompa de injectie, segmenti, o sa se mai strice si alte lucruri pe la motor, depuneri de calamina (in timp) si ai sa vezi ca trebuie sa platesti mult mai mult reparatia masinii.Si dupa, te gandesti putin: ce-ai rezolvat tu cu bagarea uleiului in motor?
    Eu nu-ti zic de rau, dar mai bine e sa bagi motorina (decat sa strici masina usor-usor) chiar daca e criza de bani.Pana si ceilalti (majoritatea Romaniei) isi pun GPL, ulei...si alte lucruri.Noi punem in continuare benzina si motorina, dar nu sunt sanse de distrugere atat de mari, in comparatie cu uleiul vegetal.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca mergi pe 100% ulei, faci economie de aprox 120lei la un plin cu care faci cam 800km. in 8000km faci o economie de 270 euro. in 1600km parcursi amortizezi pretul unui motor 1.5dci second hand.
      daca se merge 50%-50%, amortizarea pretului unui motor se face in 32.000km iar un om normal face acesti km in aproximativ 2 ani.

      Ștergere
  59. andrei zaharia tu te auzi ce zici ai reparat vreo data un motor?explica cat de buna e pompa de delphi common rail de zici ca stricam pompele?:))pompele astea is facute din caca nu concepute sa mearga cu motorina euro 3. 4.5.9:))si alte numere. motorina din ziua de azi nu mai este ca pe vremuri.pompa din fabrica cand iese de la mama ei incepe sa se roada inauntru din cauza ca nu are ungere.ai pus mana vreo data pe ulei sa vezi cat e de alunecos?:)))sti ce inseamna asta?nu?ungere tataica::)defineste cum se strica segmenti?ce face motorina si nu face uleiul mai tare strica motorina motorul ,si la cat costa un motor de 1.5 dci merg de sparg cu el amortizez bani si cand mi-a face figuri motorul daca mi-a face:)) dau 600 700 euro si iau altul iti convine la cata economie faci asa ca vinde prostile in alta parte

    RăspundețiȘtergere
  60. depunerea pe tigaie se datoreaza alimentelor (uleiul arde iar vaporii sunt condusi catre evacuare ).folosesc 50-50 ulei,motorina de 6luni si masina merge mai bine.

    RăspundețiȘtergere
  61. uleiul ars in care s-a prajit (carne gogosi cartofi) ce zici merge? doar uleiul de floarea soarelui este bun? ulei de floarea soarelui de ce mai buna calitate sau merge si cel ieftin este bun?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu as spune sa nu folosesti ulei folosit, recomand doar de la magazin, care-i mai lichid de preferat, dupaia vine pretul

      Ștergere
  62. Ce motor vrei sa pui in locul astuia care o sa isi dea duhul ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. probabil unul la fel. auzi tu piele, de ce esti atat de pesimist? :))

      Ștergere
    2. Salut.Eu folosesc combinatia {24L ulei-4-5 l benzina {adica de 30 lei in bidon si 50 g de naftalina.Foarte multumit.Inconvenient ===cerscut consumul MEDIU ce arata pe bord .Folosesc la greu.La MILIOANE de KM.

      Ștergere
  63. cum adica ce motor sa inlocuiesc acelasi motor aceiasi serie ca sa nu am batai de cap scap usor

    RăspundețiȘtergere
  64. da pana strici tu motoru cu ulei mai dureaza mult si bine:)))te pomenesti ca faci 1000 km pe zi:)

    RăspundețiȘtergere
  65. Cristi ,nu pot sa inteleg de ce si tu si solan afirmati ca masina lui este un TDI?? Nu, este un FORD motor tdci care are cu totul alt principiu de functionare. Un tdi este motorul de la vw,skoda,audi,seat Pd(Pompe diuze) cu injectie mecanica iar ceea ce detine solan este un veritabil common rail produs de PSA. Incurajator totusi pentru ca daca nu gresesc motoarele CR au rampa de inalte si instalatie electrica + injectoare delphi care sunt foarte pretentioase!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. fordul are motoare tdci in general dar in cazul acestei generatii de galaxy, care e aceeasi masina cu sharan sau alahambra, s-au folosit motoarele tdi de la vw.

      Ștergere
    2. eu stiam ca are un TDI pompe diuze si asta din cauza a cea ce spus si Andrei Costas, este practic un VW

      Ștergere
    3. salut, vad ca se confunda tipul de motoare
      la grupul VAG avem TDI clasic- cel cu pompa de injectie rotativa si dezvolta 200 bari
      si TDI-PD dupa anul 1999, pompa-duza adica fiecare injector are pompa lui ce lucreaza la aprox 2000 bari
      la restul nu ma pricep
      sper ca am fost de ajutor

      Ștergere
  66. Răspunsuri
    1. nici nu a venit vara si tu deja te gandesti la iarna?

      Ștergere
  67. Fumul alb dupa testele mele a aparut datorita temperaturi mai scazute de afara care a facut uleiul un pic mai vascos cu propietati proaste de ardere (ardere incopleta)se rezolva cu mai multa benzina (la mine asa a mers) dar care suptiaza prea mult uleiul si rezulta pierderi de putere(putere ce se castiga doar adaugand putina motorina) in concluzie trebui gasita alta solutie care sa inlocuiasca benzina

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ramane combinatia de benzina, dar se foloseste si motorina pentru subtierea uleiului

      Ștergere
  68. Deci acum treci la motorina 100% sau 50/50 motorina cu ulei?

    RăspundețiȘtergere
  69. Cam multe chestii la faza asta cu ulei 100 % , eu zic ca era mai bine cu cel 2t .

    RăspundețiȘtergere
  70. asta zic si eu ca era mai bine cu ulei 2t

    RăspundețiȘtergere
  71. Cristi, iti urmaresc tutorialele de aproximativ 2 ani, sincer felicitari pentru ceea ce faci si cum gandesti. Subiectul cu reducerea consumului de carburant sau o alternativa la motorina, m-a interesat maxim (cam de cand era motorina 5 lei/l), eu detin un motor 1,7 dti isuzu 16v si merg cu 50-50% ulei-motorina si e ok (are o lipsa de putere dar nu mare). Consumul se poate reduce si cu o instalatie de HHO dar in conditiile in care este o instalatia electrica ce antreneaza impulsurile in electroliza apie ajunge la "avalansa" ..... nivel la care gazul eliberat este considerabil si consumul electric coboara sub 1A........ treaba care e cam costisitoare pentru 0.5-1l de motorina economisit la 100km.
    Ce se poate face pentru o economie de carborant mai consistenta (fara mers de baba) in opinia mea,este inbunatatirea aerodinamica a autoturismului (capitol la care Loganul nu exceleaza deloc), pentru ca autoturismul care iese din fabrica are foarte multe gauri, lufturi, imbinari mari, etc. care produc curenti turbionali. Curenti care afecteasa consumul de carborant, fie el si 50% ulei-motorina (plus vajaiala produsa dupa 80-100km/h). De ce crezi ca masini super-sport au "burta" ff plata? (sa castige la coeficientul aerodinamic - respectiv viteza maxima...... nu cred ca intereseaza pe cineva consumul la o masina de 500CP)
    PS: succes in continuare, si astept urmatoarele video cu alternativa la motorina.
    Toate ca toate, dar e mai bine cu ceva bani economisi in buzunar la sfarsitul zilei.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aerodinamica nu gluma...motor VW 1.9 tdi consum 3% la ~100km/h
      http://ecomodder.com/forum/showthread.php/what-spotted-rear-engine-tdi-custom-aero-body-26074-16.html

      Ștergere
    2. mi-ai confirmat reducerea de combustibil folosind HHO, o laba.
      cat despre aerodinamica, gaurile le putem astupa, folosim chit si mergem sa facem testul pisica :D

      Ștergere
    3. Buna .
      De cateva luni de zile incerc sa gasec solutia ideala pentru combustibilul ecologic si ieftin, cum ar fi uleiul de floarea soarelui. Saptamana trecuta am gasit solutia buna pentru ulei, in sensul ca am gasit un perincalzitor pentru carburant care va incalzi uleiul la 85 de grade, astfel va fi fluida pentru injectie, Pretul de achizite este undeva la 150 euro. Dupa ce o voi primi voi face o estimare a costurilor de fabricatie in tara la meseriasii locali, iar daca estimarile voi iesi undeva pe la 100 euro le voi face publice si le-o voi propune celor interesati. Sistemul se poate folosi si pentru motorina in special iarna avand la pornire un avantaj marit.

      Ștergere
    4. Doresc si eu date de contact pt achizitionarea unui preincalzitor.

      Ștergere
  72. Salut Cris, ai patit vreodata la diesel sa se incalzeasca la 6 linii apa??? mentionez ca este dde 85 de cp si am avut vreo 4000 de ture, iar dupaa 30 de secunde a disparut la 4 liini

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. aici am avut si eu 6 linii http://youtu.be/FVwc4UyCHRI
      si-a revenit dupa 30 secunde

      Ștergere
  73. Sa inteleg ca nu mai folosesti ulei deloc sau il folosesti in combinatie cu motorina ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. intelegi ce vrei, revin cu update :)

      Ștergere
  74. Fute-l in gura si pe Basescu care a scumpit benzina cu 70%....Toti sunt o apa si un pamant.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. trebuie fututi in gura si "dealerii" de carburant nu numai politicienii; pacat ca lumea tace... bine si eu tac, recunosc...

      Ștergere
  75. in loc de ulei 2t o sa pui ulei de floarea soarelui..:D

    RăspundețiȘtergere
  76. si eu am incercat combinatia 50 50 ulei + motorina la un astra g 1,7 dti si merge fara probleme.

    RăspundețiȘtergere
  77. Mai, tu ai ascultat manele, hai recunoaste, din cauza aia nu-ti pornea motorul :)) Eu am prajit cartofi cu ulei din ala si nu a scos fum, au mers ca uns, cei drept ascultam Vangelis :))
    Asta ca sa "ne mai si hlizim un pic" In legatura cu Ponta, te sustin si eu sa-i gasim un nou Job - un BLOWJOB ;)

    RăspundețiȘtergere
  78. Eu cred ca e gata turbina! Cam vajaie pe ultimul filmulet! Ori asta, ori injectoarele/pompa! Si cred ca de aici pornirea greoaie!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. la biserica sa crezi! turbina fluiera pentru ca are uzura, asta nu inseamna ca este pe duca. turbina n-are nicio legatura cu pornitul motorului. nu sunt nici pompa si nici injectoarele defecte, poate ceva uzura si cam atat.
      pornirea greoaie este 100% datorata uleiului din rezervor care este prea gros. de acas am-am dus direct la pompa, am bagat motorina si de catvea zile porneste fara probleme.
      ps. in rezervor nu am doar motorina, in continuare am bagat ulei

      Ștergere
  79. sincer sa fiu mie imi place sa aud turbina fluierand; apropo, de ce unele turbine la unele modele de masini fluiera din fabrica?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. la toate masinile se aude turbina, dar nu are voie sa se auda atat de tare cum se aude la mine

      Ștergere
  80. Nu stiu ce sa zic in legatura cu fluieratul turbinii. Vad la passat-uri si bora in general ca fluiera destul de tare si oamenii merg asa cu ele de ani de zile(vecini) si nu se strica.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. dovada ca la mine fluiera tare de vreo 4-5 ani, timp in care am facut vreo 60-70.000km

      Ștergere
  81. 2.55 --> Si toata tara odata cu tine CRis...

    RăspundețiȘtergere
  82. Mai asteptam cam 1 an si scumpesc astia si uleiul :))

    RăspundețiȘtergere
  83. bravo,pornire usoara pana acum nicio problema cu pornirea,si teste bune nimic de mirare ca nu te lasa cu gura cascata ca nu mai porneste...

    RăspundețiȘtergere
  84. eu am un logan 1.5 dci exact ca al tau dar nu resoftat si am bagat la 15-16 litri de motorina cam 5 litri de ulei crezi ca are ceva sau pot sa continuii sa fac chestia asta.pana acuma nu mia facut probleme si folosesc aceasta combinatie de aprox 3 sapt.!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu nu cred nici la biserica, daramite despre masina ta :)
      eu zic ca merge ok, oricum n-ai ce sa strici momentan, cel mult iti porneste greu

      Ștergere
  85. Salut,
    Cu ulei folosit ai incercat? La un moment dat am vazut un test facut de emisiunea "Fifth gear" cu un Mercedes 250 in care au mers mii de km doar cu ulei de floarea soarelui ars si filtrat, vezi aici: https://www.youtube.com/watch?v=PZX2BRdXkzA . Nu ma prea pricep la chimie dar din cate stiu, arderea uleiului face ca acesta sa-si schimbe proprietatile si s-ar parea ca cel folosit la prajit ar fi mai ok decat cel proaspat. Pe de alta parte, la un moment dat in filmulet, apare un tip care filtreaza uleiul ars si spune ca-mi mai adauga un solvent organic care face sa dispara problema pornirii motorului rece in diminetile friguroase la 100% ulei in rezervor.

    RăspundețiȘtergere
  86. Salut,
    Am auzit ca s-ar putea monta rezervoare separate si incalzitor pentru ulei. Ar fi un sistem de tipul celui GPL care ti-ar permite sa faci pornirea pe motorina si dupa sa faci trecerea pe ulei. Ai auzit de asa ceva?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eeei cam ai dreptate...
      acu vreo 5 ani vazusem pe la Mythbusters, ei convertisera pentru ulei uzat de pe la McDolnalds si il bagau in rezervor FILTRAT bine, aveau o masinarie cu care filtrau uleiul uzat.
      care-i faza, ca atunci cand trecea pe ulei, acel ulei care venea din rezervorul de ulei, trecea printr-un incalzitor.
      dar:
      ce sa faci daca incalzesti uleiul ce-l bagi in motor si camera de ardere e rece? e prea mica cantitatea de ulei ce intra in camera de ardere ca s-o incalzeasca....
      drept dovada, si bujiile icandescente sunt insuficiente...

      Ștergere
  87. pai de asta s-ar face pornirea pe motorina, sa se incalzasca camera de ardere...teoretic n-ar mai fi probleme ulterior..

    RăspundețiȘtergere
  88. Eu am renuntat la ulei in amestec, din mai multe cauze dar principalul motiv este consumul foarte crescut, cu 2.6l/100 km mai mare.

    RăspundețiȘtergere
  89. Cristi am o maciulie de schimbator ca a ta si vreau sa o schimb (s-a uzat) , stii cumva daca maciulia de prestige se potriveste la fix ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu potriveste la fix. la prestige levierul este mai gros, deci noua maciulie o sa joace in levierul de pe masina ta. daar, poti sa folosesti chestii de lipit ca sa o pui pe pozitie ;)

      Ștergere
  90. A crescut consumul din cauza uleiul 2T? Asta nu am mai auzit.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. unde ai citit tu asa ceva? :)
      cu uleiul de floarea soarelui a crescut putin consumul. cititi si voi tot, nu sariti 3-4 cuvinte tot la doua cuvinte citite :)

      Ștergere
    2. Salut, este vorba de uleiul vegetal(benzina+naftalina) in amestec cu motorina.

      Ștergere
    3. CRiS ai fost mai rapid cu raspunsul :)

      Ștergere
    4. avand in vedere ca am fost cu 2 minute mai rapid, pot spune ca te misti incet :D

      Ștergere
  91. am incercat cu un passa t din 98 si merge amestecul de ulei de floare cu motorina.

    RăspundețiȘtergere
  92. am intrebat cativa mecanici auto de spre treaba asta. nici unul nu o recomandat. oricum nu cred ca o sa recomande asta un mecanic auto.:)). inafara de faptul ca i-a scazut putin puterea scoate mai mult fum si miroase a ulei incins nu s-a intamplat nimic. am deja 400 de km cu amestecul. codul motorului ii AHU ii de 90 de cai. am avut curaj pt ca injectia ii ca si la logan.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. evident ca nici un mecanic nu recomanda, ii ceri un sfat si daca, sa zicem, chiar se fute ceva, te duci si dai vina pe el :)

      Ștergere
  93. poti face un tutorial despre "cum sa scoti benzina/motorina din rezervor" am patit de multe ori urmatoarea problema: merg la tara, imi trebe benzina la drujba si nu pot scoate cu furtunul nu pt ca se bloceaza...dar nu ajung la ea...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu am diesel si banui ca este diferit. ideea e ca oricum nu as face un asemenea tutorial, in ziua urmatoare ar incepe baietii sa cumpere gratuit benzina sau motorina.
      asta e ca si un tutorial cu deschisul usii fara sa folosesti cheia.
      sfatul meu e sa nu mai uiti sa cumperi benzina, iar cand cumperi, ia 10 litri ca sa fi sigur ca vei avea si peste 3-4 luni

      Ștergere
  94. Salut baieti !! detin un Renault Megane Classic din 1999 Model Expression berlina 1,9 dTI Engine F9Q736 si merg cu Combinatie de 50% motorina si 50% ulei de floarea soarelui de 3 ani . Am facut 47 000 Km numai in combinatia asta, numai cu aceasta masina, recunosc iarna 2-3 luni bag numai motorina fiindca imi este frica de pornirea greoaie la rece desi nu as putea sa fiu panicat fiindca tin masina in garaj incalzit .

    SERVICE HISTORY in ultimi 3 ani ! aveam pe atunci 150 000km ( nimic care sa aibe legatura cu INJECTIA, sau nefunctionarea masinii din cauza uleiului)

    Schimbat ulei Mobil 15w-40 + filtre
    Schimbat Ulei Cutie de Viteze TRANSELF NFJ 75W80 - 3.4litri (nici mai mult si nici mai putin)
    Schimbat 4 bucati bucsi bascula fata FEBI
    Schimbat pivot bascula dreapta LEMFORDER
    Schimbat 2 bielete de directie ( cu tot cu burduf fiindca sunt coapte) + 2 capete de bara LEMFORDER
    2 + 2 bucsi bara stabilizatoare
    Schimbat 2 discuri frana fata + placute FERODO (Megane 1 Classic cu motor 1.9 dTI are discuri fata de 280 mm.)
    Schimbat TAMPON MOTOR ELICOIDAL FEBI
    fiindca era baia de ulei usor fisurata am decis sa dau baia de ulei jos si am sudat in argon + garnitura de la baia de ulei am schimbat-o (distractia ma costat 200 ron)
    Schimbat BUCSE BARA STABILIZATOARE 2 +2
    • 2 – FEBI (capete) cod 31008 oe 77 00 784 171
    • 2 -- IMPERGOM (mijloc) cod 36622
    Schimbat ROLA INTINZATOR curea agregate BREDA LORETT CR 3234
    • Pentru vehicule cu aer conditionat Cu accesorii cu suport de baza Diametru exterior 60 mm Latime 25,5 mm
    • Schimbat rulment roata stanga fata FEBI (original febi) COD 05528 COD 05528 OE 7701205779
    Înaltime [mm]: 37 ; Diametru interior [mm]: 37 ; Diametru exterior: 72
    Posibil ca la urmatorul schimb sa trebuiasca alt cap de planetara (are filetul busit)
    • Schimbat Pompa Apa - AIRTEX
    • Schimbat Rola ghidare curea transmisie - RUVILLE
    • Schimbat Filtru ULEI OE + filtru AER QWP air filter WAF127 autonet
    • Schimbat ANTIGEL G12 ( ROSU )
    • Schimbat ULEI 4,8 Litri cu Luk Oil Luxe 5W-40 SYNTETIC
    • Schimbat ... SET SABOTI FRANA ( 203 x 38 mm ) - sistem Bendix cu LPR
    • Schimbat rulment roata dreapta fata FEBI (original febi) COD 05528 OE 7701205779
    Înaltime [mm]: 37 ; Diametru interior [mm]: 37 ; Diametru exterior: 72
    • Schimbat filtru AER QWP air filter WAF 127 www.winkelfilter.com autonet
    • Schimbat DEBITMETRU AER ORIGINAL RENAULT
    • Schimbat rulment roata STANGA fata DIN NOU FEBI (original febi) COD 05528 OE 7701205779
    Înaltime [mm]: 37 ; Diametru interior [mm]: 37 ; Diametru exterior: 72
    • schimbat pivot stanga fata lemforder
    • scos capul de planetara si rectificat + refacut filetul si pusa piulita mai mica
    • Schimbat Filtru ULEI OE Renault + filtru AER MANN
    • Schimbat Tampoane TOBA MARE
    • Schimbat Filtru de MOTORINA Era pt. injectie BOSCH si anume codul P 716/1 x ( mann-filter )
    • Schimbat ULEI 4,8 Litri cu OE BMW 5W-40 SYNTETIC

    Acum am 200 000 km ... masina functioneaza ireprosabil, ma pregatesc sa schimb distributia ... motorul asta este beton , am 98cp , pompa de apa nu este pe distributie ...STIMA

    RăspundețiȘtergere
  95. Am introdus si eu 10 l motorina si 6 litri ulei de floarea soarelui , vreu sa va zic ca sunt foarte multumit , testul l-am facut pe un renault kangoo an 2004 motor 19 diesel.

    RăspundețiȘtergere
  96. Buna Seara, oameni buni, am un ford fiesta din 2003 diesel TDCI. Dupa cat m-am interesat,nu prea ar fi recomadat uleiul in nici o combinatie. Totusi ma bate un gand sa incerc..:D A mai bagat cineva ulei in combinatie cu motirona pe ford fista tdci? ms

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu am facut 1500 km cu un mondeo TDCI 2004 ...50 motorina si 50 ulei de floare

      Ștergere
  97. Salutare,voi folositi un preincalzitor sau bagati motorina cu ulei direct?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. fiind cald afara, eu zic ca merge si fara preincalzitor. problemele apar cand da frigul si ii creste vascozitatea.

      Ștergere
    2. da asa e dar totusi nu cred ca uleiul ajunge la 60-70grade pentru o ardere cat mai completa ...iar daca arderea e incompleta vom avea depuneri...cum rezolvam problema asta?

      Ștergere
    3. mda, e o idee buna. voi cauta si un preincalzitor

      Ștergere
  98. Iti intra aproape 67 de litri in rezervor.:)

    RăspundețiȘtergere
  99. salutare .m-am tot uitat pe postari si ori nu am vazut ori nu am fost destul de atent.in audi a4 din 2000 90 CP pot baga ulei de flaorea soarelui si daca da in ce proportie: mentionez ca am 270.000 km la bord.

    RăspundețiȘtergere
  100. a crescut pretul la ulei ...5 lei :(

    RăspundețiȘtergere
  101. Salutare la toti ,am un octavia din 2001 tdi 1,9 si as vrea sa incerc combinatia ulei+motorina+benzina+naftalina ,intrebarea mea este ,la un rezervor de 55litri cat trebuie sa bag din fiecare sa zicem 25 l disel 25 l ulei 2l benzina 150gr naftalina ar fi ok? Ca nu prea am inteles cat se baga...ms respect

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cam 200ml benzina in care dizolvi cam 5g naftalina. daca pui 150g naftalina, iti gaureste metalele pe unde le atinge

      Ștergere
  102. cristi mai spune-ne te rog cum mai merge loganul tau cu ulei si motorina
    pana la urma ce amestec folosesti? ms.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca aparea vreo modificare, puneam un update. spuneam in ultima filmare pefinal ca voi continua sa folosesc 50% cu 50%

      Ștergere