Demontat aeroterma panou climatizare

Daca tot aveam dat jos bordul si stiam ca in timp s-a adunat ceva praf pe acolo, am dat jos aeroterma ca sa o curat de praf si totodata sa filmez un tutorial cu aceasta operatiune.
Ce lipseste din aceasta filmare este exact demontatul si montatul bordului, dar il puteti vedea aici Demontat bord.


Razvan Rodean "Huffy" mi-a demonstrat ca se poate scoate aeroterma fara sa dai jos bordul. Ce-i drept, chiar trebuie sa stii ce faci acolo. Ba mai mult, au demontat rotorul si l-au curatat. Asa ca vizionare placuta

61 de comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. identic.
      cica spune careva ca o poti scoate si fara sa dai bordul jos... probabil un somalez

      Ștergere
    2. Merge sa dai aeroterma jos si fara sa ai bordul dat jos. Testat personal dupa o discutie cu tine pe fb referitor la zgomot la aeroterma pe trepte mai mari.
      Respect pentru toti care faceti tutoriale si le impartasiti cu noi.

      Probabil la 1.5dci e diferit prinderea la el fata de 1.4, probabil loganu de e facuta filmarea era un 1.4 prinderea e la fel ca la mine ( avand tot un 1.4) ma refer prinderea capacului daca tin minte tu aveai cu niste suruburi in spate capacu el cu cleme in interior... (informativ)

      Ștergere
    3. sunt doua feluri de aeroterme, difera conectica si nu tine cont de motorizare, pur si simplu au schimbat...
      stiu ca merge si fara sa dai jos bordul, dar tot eu stiu ca prin acea metoda nici nu-l mai pui 100% cum a fost ;)
      dar daca n-ai probleme de zgomote, este ok

      Ștergere
    4. Salut Cristi! Problema la mine, aeroterma nu functioneaza pe nici o treapta. Am masurat aeroterma...e ok, sigurantele din tablou sunt bune. Am inteles ca este o siguranta termica. Unde este?

      Ștergere
    5. scriam si jos de tot la ultimul comentariu despre aceiasi problema. stiu ca este banala rezolvarea, nu-mi amintesc ce anume trebuie facut...

      Ștergere
  2. tutorialul l-ai filmat mai demult cand ai mai dat bordul jos? sau ai demontat curand bordul?
    intreb, pentru ca nu parea sa-ti tremure vocea DE FRIG...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. de curand, mai putin si este anul :)). prin iunie/iulie candva

      Ștergere
  3. si acuma intreb, vazand motorul sub palele alea: este bine oare, sa mai bagam spuma aia de curatat climatizarea, vazand motorul ala NAKED?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu prea ajunge spuma la el. dar foarte posibil sa nu aiba nimic daca ajunge la motor

      Ștergere
    2. dpdv electric nu cred nici eu, doar ca patrunde prin lagare...sa nu-i spele vaselina...

      Ștergere
  4. Salut cris! imi poti zice cam la ce temperatura trebuie sa atinga la logan motorul sa porneasca termocupla? mie nu mia pornit niciodata+aer cald inauntru.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. la diesel porneste foarte rar, eu nu l-am vazut niciodata pornit. nu stiu la ce temperatura ar trebui sa porneasca la diesel

      Ștergere
    2. la mine porneste cand pornesc AC-ul

      Ștergere
    3. Termocupla porneste la 99 de grade si se opreste la 97masurat cu Torque ,daca ai mpi trebuie sa o fi auzit binenteles vara la temperaturi de acum nu prea are sanse sa porneasaca doar cand mergi bara la bara minim juma de ora iar daca vrei sa verifici daca iti porneste scoti mufa senzorului de temperatura de pe chiuloasa cu contactul pus si va porni

      Ștergere
  5. Problema nu este praful care se depune . Materialul din care e facut este problema . E un plastic poros si ordinar . El fiind poros , permite particulelor de praf sa intre in acei pori . Din cauza temperaturii ridicate , acel plastic sufera deformatii ( dilatare , contractare ) . Daca ar fi un plastic de calitate si cu o suprafata tratata cu rasina lucioasa , atunci acel praf ar putea fi curatat foarte usor . Asta este un DACA . De ce credeti ca pe alte masini , acele aeroterme sunt din aluminiu ? Oare de ce ?

    RăspundețiȘtergere
  6. Salut am si eu o nelamurire la loganul meu cand apas frana se aprinde martorul de ceata spate in bord e normal sa se aprinda ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. evident NU! http://www.tutorialelogan.ro/2010/05/tutorial-rezolvat-aprindere-bec-ceata.html

      Ștergere
    2. pui si tu fir suplimentar de masa. eu am avut cu semnalizare galbena si aveam problema asta. am pus cu semnalizare alba si tot aveam probema

      Ștergere
    3. Eu am demontat farul si am curatat pinii mufei cu wd-40 si de-atunci n-am mai avut probleme.dar nu la toti functioneaza chestia asa ca la cei la care nu merge trageti cum zice chris un fir suplimentar de masa.

      Ștergere
    4. Am sa ma leg cu un fir de masa la fiecare stop asa cum a facut Cris. Sper sa rezolv problema.

      Ștergere
    5. Astazi m-am uitat la stopuri iar la pinii stopului din stanga pinul plasticul de langa pinul 2 e putin topit insezizabil iar la stopul din dreapta pinul 2 era apropiat de langa pinul 1. Eu l-am departat putin si am observat ca nu se mai aprinde becul de ceata in bord cand apas frana.

      Ștergere
    6. asta nu insemna ca masa este suficienta si ca pinul nu va continua sa se supraincalzeasca...

      Ștergere
    7. Mi-am dat seama oricum sambata am sa ma leg cu fir la masa sa fiu sigur.

      Ștergere
    8. Multumesc pentru ajutor daca nu ai face aceste tutoriale mecanici s-ar imbogati de pe urma noastra. Bafta la cat mai multe tutoriale !

      Ștergere
  7. Cris! ai putea sa faci un update sa imi arati de ce nu porneste termocupla? ma poti ajuta?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ti-am scris deja o data, la diesel porneste foarte rar termocupla. posibil sa o vezi mergand vara, asta daca ai noroc. iarna n-ai nicio sansa sa o vezi mergand

      Ștergere
  8. salut,
    ai ideeie de ce la 135km/h incepe sa vibreze volanul. am un logan 1,5 dci , cauciucuri de iarna Sava.
    merci frumos.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca ai echilibrat rotile si in continuare vibreaza, foarte posibil sa fie de al noroiul depus pe jante, pietrele intrate in profilul cauciucului, cauciucuri uzate neuniform, jante strambe.
      in principiu problema este de la roti

      Ștergere
  9. CRiS, ai demontat vreodata regulatorul de presiune? Ce operatii comporta? Eventual ai vreun link? Pt. ca vreau sa-l curat si nu stiu daca pot s-o fac si singur ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nici nu stiu unde este pozitionat :(
      n-am idee cum se demonteaza

      Ștergere
  10. am si eu o problema nu mai imi baga caldura deloc ...apa este in parametri normali conductele sunt calde tot merge doar ca nu imi baga caldura ...care ar putea fii problema ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. care conducte sunt calde? verifica cele 2 conducte pe care le poti vedea sub bord din partea soferului. alea doua conducte trebuie sa fie calde

      Ștergere
    2. am verificat si sunt foarte calde

      Ștergere
    3. inseamna ca radiatorul este ok. probabil la tine este o problema mecanica, nu se deschide circuitul de aer ce trece prin acel radiator de caldura atunci cand invarti de acele butoane de pe panoul central. demontezi si vezi daca nu este rupt ceva pe acolo... nu stiu sa-ti indic ceva exact, trebuie sa verifici

      Ștergere
    4. am verficat acolo la panoul central chiar am scos si acel jbir si l-am actionat manual ca sa zic asa si tot degeaba ...ma gandesc ar putea fii acele clapete de aer rece/cald sa fi ramas pe rece ?

      Ștergere
    5. si cum fac sa ma uit dupa ele adica stii unde sunt gen ? trebuie dat bordu jos ?

      Ștergere
    6. ok o duc la service :)) ms pentru informatii

      Ștergere
    7. sigur e caloriferul colmatat , ia altul , vreo 50 lei

      Ștergere
  11. Salut :) De ceva vreme(de opt ani mai exact, de cand am luat masina) ma tot roade o chestie. Loganul nu are optiunea de a da aer cald pe la parbriz si aeratoare concomitent... Vazand tutorialul asta ma intreb oare nu s-ar putea face o modificare care sa rezolve problema? Eventual sa vina aer pe toate caile(parbriz, aeratoare si picioare) daca nu se poate altfel... Problema mea este ca de cand era noua masina, nu stiu de ce, geamul de la sofer se abureste mult mai usor decat celelalte si iarna trebuie sa jonglez tot timpul cu directionarea aerului ba spre parbriz ba spre aeratoare....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. este vorba de clapete. trebuie sa ai timp pentru o asemenea modificare...

      Ștergere
    2. Timp as avea... Dar nu stiu cum sa incep... Mi-e sa nu desfac bordul si apoi sa nu mai stiu sa il montez la loc. Modificarea asta ar fi foarte buna pentru mine... As putea sa renunt la culoarele care trimit aerul spre picioare si sa raman cu aeratoarele si parbrizul dar sa fie functionale ambele in acelasi timp.

      Ștergere
    3. Ideea e ca mi-ai dat speranta ca se poate realiza :) Cei de la service, acum vreo 5 ani au zis ca nu e posibil asa ceva si sa imi iau gandul. P.S. nu stiu de ce a aparut de doua ori comentariul de dinainte...

      Ștergere
    4. neimportant, sterg eu dublurile, nu stiu de ce fute buha.
      ideea e ca dai jos bordul si nu doar ca trebuie sa-l asamblezi la loc, chiar trebuie sa gasesti o solutie de a modifica fizic chestiile pe acolo. eu nu m-as apuca de asa ceva...

      Ștergere
  12. Daca exista trei clapete, adica cate una pentru fiecare directie, atunci cred ca ar fi simplu. Dau jos clapeta pentru aeratoare si atunci acestea nu mai pot fi blocate deloc, doar inchizandu-le pe fiecare in parte. Isa daca e doar o clapeta care basculeaza intre cele trei directii, atunci toata operatia devine foarte grea... Trebuie sa imi fac curaj sa demontez bordul :) Prima data cred ca voi merge la un centru de dezmembrari ca sa vad daca nu cumva gasesc piesa deja demontata si sa ma uit cum e conceputa.

    RăspundețiȘtergere
  13. Salut Cristi am incercat sa scot aeroterma si am rupt clema pot sa ii mai fac ceva sa se fixeze acolo ? nu am dat bordul jos...

    RăspundețiȘtergere
  14. Mutumesc Cristi,pentru ca mi-ai fost de mare ajutor,am am curatat aeroterma am montat-o si merge.daca ai putea sa imi dai si o idee cum sa fac sa stea fixata acolo ar fi super.Multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. n-am idee ce ai putea face. daca o aveam in mana poate mi-ar fi trecut ceva idei prin minte...

      Ștergere
  15. Mersi fain, am rezolvat si eu cu aeroterma; am dat-o jos am curatat-o si merge struna.Am reusit s-o pun la loc chiar daca e cam mic spatiul si am lucrat mai mult pe pipaite dar, m-am bucurat ca nu a trebuit sa dau jos bordul.Felicitari pentru munca ta depusa ptr. ca noi sa putem sa ne reparam cate ceva fara sa mai apelam la mecanici, care majoritatea nu mai repara ci schimba cu piese noi.

    RăspundețiȘtergere
  16. Salut Cris, am si eu o problema la butonul de actionare al aerotermei. Nu mai functioneaza treptele 1 si 2 merge doar pe a-3-a si are debitul foarte mare. Imi poti da vreun sfat sau vreo idee ? Sau poate cineva ? Va multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. jur ca este o chestie banala si nu prea are logica, doar ca nu-mi amintesc ce anume trebuie facut :(
      nu m-am lovit de aceasta problema, doar mi s-a spus de ea si cum s-a rezolvat

      Ștergere
  17. Am sa te rog sa-mi transmiti data totusi iti amintesti sau gasesti rezolvarea. Iti multumesc si astept vesti.

    RăspundețiȘtergere
  18. Rectific nu functioneaza Treapta 1,2 si 3, merge doar a 4-a

    RăspundețiȘtergere
  19. Salut Cristi ! AM si eu o problema cu aeroterma.Aeroterma nu functioneaza pe nicio treapta dar am dat-o jos si am verificat-o la 12v si merge ,sigurantele sunt bune,a ramas butonul.pot sa demontez butonul de pe panoul de comanda? Ca am vazut pe internet ca se vinde numai intreg panoul ..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, poti demonta, clar.
      sau tu-mi ceri voie? :)

      Ștergere