Am anulat valva EGR

Stiam ca EGR-ul recircula gazele arse pentru a scoate normele euro, dar ideea de a baga in admisie acea mizerie, efectiv ma ingrozeste. Daca am acele depuneri pe interiorul corpului EGR si pe teava de admisie aer, imaginati-va ce este in interiorul motorului, partile unde noi, muritorii de rand, nu ajungem sa curatam.
L-am contactat pe dealerul www.obdtuning.ro din Timisoara ca sa-mi modifice softul, anuland functionarea EGR-ului. Anularea a fost un succes iar acest lucru se poate vedea pe filmare, lipsa totala de depuneri in corpul EGR si teava admisie aer.
Singurul dezavantaj fiind consumul putin crescut cand este motorul rece. Ca sa explic exact ce insemna acest consum crescut. Pana se incalzeste motorul, 4-5-7km, am observat un consum crescut cu 0.8%. Dar dupa ce s-a incalzit motorul, consumul ajunge la normal iar media este prea putin afectata, undeva la 0,4%.
Dar daca te controlezi putin si nu o calci cand este motorul rece, media de consum nu ar trebui sa urce cu mai mult de 0,2%.
Pe timp de vara n-am observat nicio diferenta de consum.
Posibil sa fie efectul placebo, sau nu, dar parca trage mai bine dupa ce am oprit EGR-ul iar asta pare a avea logica deoarece ii dai aer curat, fara mizerii.
Un mare plus la treaba asta cu opritul EGR-ului este uzura motorului, ii prelungesti bine de tot viata. In timp, acea mizerie se depune pe capul pistonului, se aduna si la un moment dat o sa frece pe camasa iar asta este deja grav.
Asa, era sa uit, o sa-mi scoateti ochii ca acum o sa poluez mai mult. Asa e, dar daca stau bine sa ma gandesc, e o nimica toata pe langa milioanele de motoare din familia VW...
Si era din nou sa uit, o sa ma intrebati cat am platit... ei bine, n-am platit nimic si nu stiu cat costa aceasta modificare. Dar ii puteti contacta pe baietii de la OBDtuning si va lamuresc ei.



Salut, sunt Eduard, iti pot spune urmatoarele lucruri pentru care exista EGR in motorul tau. Tu crezi ca este o piesa in plus? NImic mai eronat. Este adevarat faptul ca egr ul are rolul de a scadea noxele. Printre altele. Daca scad noxele inseamna ca iti va proteja catalizatorul mai mult timp. Da, iarna motorul, prin recircularea gazelor calde , se va incalzi mai repede. Iti mai pot spune ca egr-ul intra in functiune atunci cand nu mai apesi pedala de acceleratie, evident acest fapt ajuta si turbina sa se descarce de presiunea remanenta in galerie. Recircularea gazelor arse inseamna si controlul temperaturii motorului, atat la turatii mari cat si in turatie constanta (mers regulat). Ce inseamna asta? Atunci cand introduci gaze (sarace in oxigen) in motor scazi arderea si implicit scazi si temperatura motorului. Trebuie sa stii ca motorul diesel functioneaza in regim inchis , nefiind un motor aspirat, aceasta insemnand ca toate accesoriile sale trebuiesc folosite la maxim: egr, debimetru, senzori de volum, de temperatura, etc. Orice disfunctie a acestora creeaza functionarea motorului in afara parametrilor. Acestea sunt cateva dintre principiile functionarii egr-ului. Cu respect, Eduard.

Cateva poze primite de la Cristi, cam asa poate arata un EGR care nu este curatat, aerul facandu-si cu greu loc pe acolo.


Si daca aveti impresia ca doar EGR-ul si acea teava este afectata de depuneri, iata si partea a doua de poze unde sunt prezentate supapele si chiulasa, te apuca groaza...


Au trecut 3 ani si am fost intrebat de cineva cum se prezinta motorul dupa aceasta modificare. Exact cum trebuia sa fie, fara niciun fel de probleme, ba chiar foarte curata admisia de aer, upa cum se vede in filmare.

Montat prelungire capota din fibra pe Logan

Am primit de la Denis aceasta prelungire de capota. Am vazut la Coco si Costi cat de bine arata montata pe masina, asa ca trebuia sa am si eu :)
La mine sta putin tensionata din cauza barii care este deformata destul de tare din cauza chestiilor de izolatie pe care le-am pus pe dedesubt. Daca este bara ok, asa cum trebuie, asezarea se face perfect.
Era sa uit, prelungirea potriveste atat pe loganul PH1 cat si pe loganul PH2.
Stiu ca nu cititi descrierea asta si sa vezi ce te iau in suturi daca ma intrebi de unde cumperi sau cat costa.
Deci, Denis vinde aceasta prelungire la pretul de 120lei, toate taxele incluse, prin curier rapid. Il contactati pe Facebook sau la numarul telefon 0724.241.071.
Folositi codul "tutorialelogan" cand faceti comanda si primiti o reducere suplimentara de 15 lei.


Schimbat cablul de acceleratie la un 1.4mpi

Imi tot spunea ca ii ramane motorul accelerat si uneori, in special cand era cald motorul, trebuia sa apese tare pe pedala ca sa se accelereze. De fapt, problema era de la Curatat motorasul pas cu pas(mpp) si corpul clapeta 1.4mpi.
Cum nu este o avere acest cablu, merita schimbat cu unul nou. Sanse foarte mari sa fie identica manevra si la 1.6mpi.

Curatat motorasul pas cu pas(mpp) si corpul clapeta 1.4mpi

Tocmai am fost informat ca in interiorul motorasului pas cu pas este un cilindru si un ax care dupa curatarea cu solventi, asa cum am facut eu, obligatoriu trebuie gresat, altfel ii scurtati viata.
Nu sunt 100% covins, dar sunt sanse mari sa fie identic si la 1.6mpi. De altfel, nu sunt nici foarte sigur ca am curatat asa cum trebuie.
Proprietarul s-a plans ca uneori rotatiile pe minut (RPM) nu este stabil, se tureaza singura pana pe la 2500rpm, coboara pe la 600rpm. Cum am avut masina cateva ore pe mana, am profitat de ocazie sa curat motorasul pas cu pas si corpul clapeta.
Era mizerie si pe corpul clapeta, dar pe motorasul pas cu pas erau depuneri mari care abia s-au curatat.
Sa aveti mare grija cu motorasul pas cu pas, il puteti decalibra foarte usor fara sa-l puteti recalibra, insemnand ca o sa aveti nevoie de unul nou.
Dupa aceasta operatiune a trecut aproximativ o luna si simptomele au disparut in totalitate.

Razvan Rodean: Calibrarea cea mai rapida se face in felul urmator. Se pune contactul, se calca pedala de acceleratie pana la podea si se tine apasata aproximativ 15-20 sec, dupa care se ia piciorul de pe pedala si se ia contactul. Se asteapta alte 10-15 secunde, dupa care se pune contactul si se da la automat fara sa ne atingem de acceleratie. Daca motorasul pas cu pas este inca "viu", calibrarea reuseste de la prima incercare. La fel se porcedeaza si in cazul montarii unui motoras nou.

Tudor Madalin: Se poate scoate motorasul pas cu pas, demonta si acesta, curatat foarte bine bucata cu bucata, reuns cu vaselina siliconica pe axul central (este un ax melcat), dupa care se monteaza in clapeta de aer astfel:  cu axul motorasului deschis la lungimea maxima, se monteaza motorasul pas cu pas in clapeta dupa care se pune contactul de 2 ori fara a porni motorul. Acesta isi face singur reglajul de pozitie in clapeta. Asta este tot.


Lumini suplimentare in habitaclu, picioare, portbagaj

Salutare tuturor!
Marian sunt, cunoscut si ca Ardiles din LasFierbinti, ăla cu module...da mă da, ălaaa, enervantu’... concurentu’.
Vreau să vă prezint cum am băgat soarele-n loganul propriu(Cristi)...sau cum am făcut să am lumină „de neam prost” în Logan.
Ideea(mare idee), a pornit de la faptul că soției i-a scăpat ceva pe jos, prin mașină si noapte fiind, pe autostradă fiind, întuneric beznă fiind, la prima oprire de urgență ciuciu lumină(nefiind), d-abia am gasit ce-i căzuse(și se spărsese).
Am rezolvat-o cu iluminatul pentru pasageri, am gasit topicul pe LoganClub (http://www.loganclub.ro/forum/showpost.php?p=1525953&postcount=251), cu a doua plafoniera pentru pasagerii spate, dar nu-mi surâdea ideea, parca ceva nu era bine (ca pe timpul ala nu antifonasem plafonul si acea a doua plafoniera nu prea avea loc), pe atunci am ales sa adaug doua plafoniere de Golf 4, langa manerele de viraj...mai buna pozitia asta din mai multe cauze:
1. sunt o idee mai in spate si plafoniera din dreapta, lumineaza cat sa ajunga lumina si la picioarele stanga si invers.
2. daca ai copil mic, cand se aprinde lumina, nu-i bate chiar in ochi, e din lateral, e altceva...

Daca as fi in aceeasi situatie acum, chiar daca am copil mic, as pune una singura in centru ca(ca e loc, dupa ce am adaugat fonomin), cea pe centru e mai usor controlabila si as modifica-o sa lumineze cu efect de fade in ca sa nu-i lumineze copilului brusc in ochisori (ar merge un modul pentru asta)... dar asta e, nu mai pot lipi capitonajul fara sa fac tiganii(poate vrea cineva sa facem schimb de capitonaje i-l dau cu tot cu plafoniere).

Hai sa trec la rolul blogului:
Urmatoarele poze reprezinta ledurile capsule 5050 cumparate de pe ebay,

placutele facute de mine, manual, prin metoda fier de calcat, corodate si lipite capsulele 5050 si mufele apoi infipte plug and play in locasul lor, cum e in urmatoarea poză:

Asta este plafoniera centrala din fată... se observă suportul de ochelari.
De mentionat este faptul ca plafoniera fata este modificata ca sa se aprinda doar grupul de leduri din mijloc, celelalte doua din laterale se aprind manual pe rand.

Plafonierele spate arata asa: (desi poate le-ati mai vazut in linkul de mai sus):


Si lumineaza asa(bineinteles, cu led-uri tot de mine executate), in poza lipsea lumina la picioarele pasagerilor spate, dar se bajbaia ceva la picioare:


Lumina la picioare:
A fost realizata cu  lampi de pe ebay:  search „footwell lights” si se gasesc căcălău!
codul celor care le-am luat eu: 3AD 947 409
Atentie la aceste lampi! Mai exact atentie la mufa lor, sa fie ca cea din poza! Ele vin cu un rahat de led plcc2 in interior (deci lumina ciuciu) si celelalte modele care nu-s ca ale mele(ca cele din urmatoarele poze), sunt cu soclu pentru bec sofit adaptarea unor placute cu led 5050 poate fi usor ingreunata dar nu irealizabila.


Lumina la picioarele soferului:
o poza face cat 1000 cuvinte, cred ca toata lumea se prinde cum le-am prins(am decupat capitonajul,
a se observa cele doua esecuri din mocheta... aia-i pozitia cea mai buna...celelalte doua nu erau atat de eficiente, ori directionau lumina spre pedale si se vedea diferenta mare intre lumina de la picioarele soferului si lumina de la picioarele pasagerului, lumina de la picioarele soferului era directionata...in pozitia in care se afla acum, este inclinata spre scaun nitel, ba chiar in pozitia asta ajunge lumina si la pasagerii spate dar foarte putina.

Lumina la picioarele pasagerului dreapta:

Fixarea lampii pentru iluminarea picioarelor pasagerului dreapta a fost cea mai simpla: superglue frate! Am tras o frumoasa lipitura cu superglue de mama mama.
Ca tot aminteam mai devreme despre alte tipuri de lampi asemanatoare cu ale mele, sunt unele la care partea din spate este curbata ceea ce face deficitara lipirea pe partea dorsala a torpedoului.

Lumina la picioare - pasagerii spate - lampi fixate sub scaun
Iluminarea picioarelor pasagerilor din spate... pentru a realiza acest lucru, a trebuit sa ma pun pe construit!
Am vazut ca Dl. Streulea a decupat in stalp dar nu mi-a placut modalitatea lui... plus ca lampa aia e oarecum inestetica, e de portbagaj, si pe deasupra MARE ca dimensiuni....astea care le-am luat eu de pe ebay, de VW sunt estetice, arata binisor, s-ar preta pe stalp dar n-am vrut sa muncesc la panourile stalpilor, asa ca le-am ascuns sub scaun...
Totodata cele care le-a pus Cristi pe stalp, pot fi puse sub scaun.... daca as avea bani cate idei pe minut imi trec prin creieri....Tiriac ar fi copil.
In fine,cu muuult superglue si cateva luni de calendar din komatex(material plastic pentru modelism)... DA DA! CALENDAR & superglue, am construit suportii pentru lampi:

Mai uratel a fost la scaunul din stanga ca acesta are reglajul sus jos si are niste țevi orizontale care obruteaza...dar e ok, e suficient. Acele tevi nu refracteaza lumina, deci, vad gunoaiele si mizeria de pe jos.
ATENTIE ATENTIE!
Daca cineva mai utilizeaza komatexul, atentie ca acesta are tendinta de a se contracta de la caldura, le-am vopsit si apoi le-am pus in fata unei aeroterme pentru a grabi uscarea vopselei si am avut surpriza de a-mi intra mai greu lampile acolo...

Prinderea suportilor sub scaun este intuitiva:


Cu privire la trasul/pozitionarea firelor si legaturile electrice, din pacate nu am pozat acest procedeu dar este intuitiv: prin stalpi, fire izolate si MATISATE cu banda izolir, atentie ca e important acest aspect! si e destul de periculos acest lucru! De ce zic asta? Pentru ca la plafoniere, la iluminatul interior in logan, se comuta minusul! Adica la fiecare bec, vine un + permanent (de fapt este temporizat, dispare la 30-40minute de la incuierea masinii!), apoi ca sa fie complet, acel minus care face posibil efectul de fade(fade out la logan 1 si fade in si out la logan 2), acel minus devine +... becul(ledul se stinge prin aplicarea aceluiasi potential la bornele sale...+12V).
Deci mare atentie ca pe unde se trag firele sunt fel de fel de bavuri, muchii si de la vibratiile din mers, izolatia se rupe foarte usor!
Legaturile electrice la plafonierele spate, de langa manerele de viraj, le-am legat in paralel cu plafoniera fata.
Legaturile electrice la plafonierele de la picioare, cele de la picioarele fata(stanga+dreapta), le-am pus paralel cu becul central, in ideea ca daca aprind acel bec se va aprinde si cele de la picioare, ambele din fata.
Iluminatul de la picioarele spate le-am legat in paralel cu becul din plafoniera corespondenta partii pe care se afla.
Daca cineva este din bucuresti si vrea ajutor, sa-si cumpere materiale ca-l ajut cu drag la legaturile electrice.

Revenind la ale noastre, acesta este rezultatul:

Lumina este galbena datorita smartphon-ului! In realitate este alb cald... noaptea se poate jura ca este lumina provenita de la becuri cu incandescenta.
Mult noroc!

Si cum Marian mi-a trimis un set, am montat si la mine lumini de neam prost. Tutorialul a fost filmat cu un singur set de leduri in plafoniera tripla idn fata. Dar cum am si in spate o plafoniera identica, am pus si acolo leduri si pot spune ca acum ma pot bronza si noaptea :)

Asta inseamna sa fii mafiot!

Sa cobori si sa urci geamurile din cheia originala.
Dupa cum spuneam, doar ma laud, Marian a zis ca nu mai fabrica aceste module. De fapt mai fabrica, uneori, mai rar.



Module US Style

Mi-ati tot propus sa filmez un tutorial cu montajul unor module US Style. Cum Claudiu mi-a trimis doua module si mi-a picat pe mana un Sandero sa le montez, am filmat si un tutorial.
Vrei si tu? Intra pe pagina de Facebook si vorbeste cu Claudiu, garantat te rezolva :).

Bec cu led W16W T10 Cree 25W 400lumeni Rosu pe Sandero

Denis si-a cumparat de la Liviu un bec cu led CREE W16W pentru al treilea stop de frana, la Sandero.
In comparatie cu becul cu filament, becul cu led este net superior ca si luminozitate.

Schimbat uleiul de la servo directie

Eu zic ca schimbarea se face identic si la benzinare care au servo directia mecanica. Acum nu stiu ce sa spun despre cei care nu au plasat borcanul ca la mine, unii il aveti sub aripa stanga fata unde aveti si servo directia electrica.
M-am documentat putin inainte si n-am gasit niciunde o informatie oficiala unde sa fie precizata o limita de numar km sau ani. Este stupid sa spui ca nu se schimba niciodata, doar se completeaza. Acest ulei ca si oricare altul, in timp isi pierde proprietatile de ungere si la un moment dat trebuie schimbat.
Dupa noua ani jumatate si 139.000km, m-am hotarat sa-l schimb si bine am facut, diferenta de culoare si vascozitate mi-au indicat ca am facut o alegere corecta.
PS ca sa va fie mai usor de invartit volanul pe loc, suspendati rotile fata sau le dati jos. La fel de bine poti pune doua bucati de tabla sub fiecare roata.

Curatat si gresat aeroterma

Nu este aeroterma de pe masina mea, dar si pe aceasta am fost curatat-o de praf cu un an in urma, doar palele, fara sa gresez cu ceva pe acolo.
Imi pare rau ca n-am filmat ce galagie facea aeroterma inainte sa o dau jos, vibra de aveai impresia ca amesteca bilele la loto prono.
Pentru a vedea cum demontati aeroterma, intrati pe urmatorul link Demontat aeroterma panou climatizare.
Pentru curatare si gresare am folosit produse Voulis, achizitionate de pe site-ul Hanora.ro. Au o gramada de produse din aceasta gama, cu cele mai vesele preturi, mai mult decat acceptabile :)
Tot de la ei puteti comanda stickere tutorialelogan ;)

Schimbare in orice culoare a ceasurilor si ace "fermecate"

Inainte de toate, trebuie sa stiti ca in momentul in care scoateti cele doua mufe din ceasuri, nu se mai incarca bateria in timpul mersului! V-am avertizat :)
A facut Claudiu ce-a facut si m-a convins sa-mi pun si eu RGB pe ceasuri. Si nu doar RGB, mi-a fermecat si acele sa lumineze in doua culori :D
De la multitudinea de culori din care poti alege, mai ai si optiunea de a creste sau scadea din intensitate lumina de la display si cadrane.
Iar acele... efectul este bestial!
Vrei si tu? Intra pe pagina de Facebook si vorbeste cu Claudiu, garantat te rezolva :). Sau il suni si intrebi "aloo, ace fermecate?" :))
Ca sa demontati ceasurile de pe masina, intrati pe acest tutorial Demontat ceasuri bord.
In caz ca vreti sa trimiteti si consola de climatizare, in acest tutorial arat cum se demonteaza Schimbat lumini consola la Logan .
Asa, era sa uit, pretul. Pai intrati pe link Custom Light si pe partea stanga aveti numarul de telefon. Degeaba, oricum nu citeste nimeni ce scriu au pe aici.


Denis a vrut putin diferit cu lumina la bord, in urmatorul film ceasurile de pe al lui Sandero.

A aparut un sunet. Oare de unde se aude?

De ceva timp a aparut acest sunet, dar azi a fost inuman, zici ca se rupe :)
Banui ca este capatul de bara care are joc de vreo 3-4 luni si nu ajung cu ea la un mecanic bun sa-l schimb. Am intrebat si precenii daca se baga la schimbat sa-mi faca un bine si... zgarciti, nimeni, toti sunt ocupati. Ca sa vezi ce iti e si cu pretinii astia...
Revin dupa ce identific de unde a aparut problema.


Ieri am filmat sunetul iar azi dimineata am dat roata jos si am gresat capatul de bara, cel pe care-l banuiam ca este vinovat.
Astazi am facut aproximativ 25km si in tot acest timp nu s-a auzit deloc acel sunet, catusi de putin.
Mi-ati tot spus ca ar fi din flansa sau rulmentul din capul amortizorului. Exclus, sunetul le elimina din prima ca find vinovate. Daca era de la ele, sunetul s-ar fi transmis la arc care ar vibra iar sunetul ar fi fost unul specific vibratiilor. In cazul meu, sunetul era metalic si se auze clar eliberare de tensiune, specific capat de bara sau pivot.
Capatul de bara este compromis, are joc de ceva timp. Peste 2 zile o sa primeasca unul nou in schimb.
ps: Am vrut sa-i schimb burduful, doar ca atunci cand am vrut sa fac treaba asta, atunci cand slabeam piulita, se smulgeau spirele de pe capatul de bara. Asa ca am strans la loc piulita care oricum nu tine mai nimic, toata baza fiind in ce-a de-a doua piulita.


Si dupa cum spuneam, dupa 2 zile am schimbat capatul de bara, cel cu problema. Jocul era imens si inca nu-mi pot da seama cum de am putut sa circul cu el in acel hal...

Am testat Sonax Brilliant Shine

Asa cum spune titlul, am testat acest Sonax Brilliant Shine pe masina mea. Krisztian Elekes mi-a recomandat, dar eu cum nu bag botul la solutiile de genul acesta, am ignorat.
Dar din plictiseala, am cautat pe youtube sa vad miraculoasa solutie ce minuni face. Avand in vedere numarul mare de persoane fizice care au filmat acasa si au laudat solutia, mi-am zis ca totusi trebuie sa fie ok. Mi-a placut ca nu trebuie sa transpiri cand o aplici, nu pierzi mai mult de 10 minute pentru toata masina. Ca sa oferi o protectie vopselei, mai simplu de atat nu se poate.
Asa ca am intrat pe ingrijireauto.ro sa vad pretul. Cand am vazut cat de mare este bidonul la acel pret mic, m-am gandit ca sigur e ceva in neregula si chiar era. In meniul din dreapta poti alege o cantitate mai mica, nefiind conditionat sa cumperi un bidon cu care tratezi toate masinile de pe strada vreo 2-3 ani :). Am primit exact ce se vede in filmare, un recipient mai mic cu pompita. Usor de aplicat, efect garantat, pret mic... pe mine m-a convins :)

In prima parte prezint si aplic solutia pe masina


In ce-a de-a doua parte am facut teste. Cum apa nu mai sta pe vopsea, un simplu jet de apa ia aproape toata mizeria si te scuteste de un nou drum la spalatorie pentru o perioada de timp.
Spalarea la tunel curata aproape toata solutia de pe vopsea, fiind necesara reaplicarea ei.
Dupa spalarea cu spuma activa, solutia inca era prezenta, ceea ce e foarte bine.


O scurta filmare cu solutia la lucru. Asta dupa ce masina a stat afara peste noapte si a prins o ploaie torentiala.

Folie de Duster pe ceasurile de Logan

Nu potriveste 100%, sunt necesare niste modificari minore.
Am cumparat-o de la axscu [VAND] Diverse, preturi Mici.

Modul Bluetooth incuiat/descuiat usi, Bluetooth Keyless Entry - Keyless Go

Acest modul bluetooth face o conexiune cu un singur telefon si atunci cand iesi cu el din raza modulului, iti incuie usile la masina. Cum te apropii si intra din nou in raza, modulul iti descuie usile. Ceva in genul masinilor care nu au cheie, au doar un card care incuie si descuie usile, i lintroduci in locasul lui si porneste motorul. In cazul nostru, doar incuiat si descuiat al usilor.
Daca iti pare ca distanta fata de masina este prea mare(mie imi putin pare mare) si aici ma refer la raza de actiune a modulului, banui ca o infoliere intr-o foita de cupru ar reduce drastic acea distanta.
Era sa uit, modulul l-am achizitionat de la Cezane de pe site-ul SMDevs.ro. In dreapta sus aveti steagul romaniei, click pe el si o sa va afiseze in limba romana.
Este o gramada de informatie pe site, Cezane a explicat si la radio cum functioneaza acest modul si se poate asculta pe acest link.

In prima jumatate a filmarii prezint una alta despre acest modul si arat cum se monteaza pe masina. Este foarte usor de montat. Practic pui modulul in functiune in vreo 30 minute. Asta daca ai doua maini dibace. Daca ai doua maini stangi, probabil iti trebuie o ora :)


Cu modulul montat pe masina, in cel de-al doilea film arat cum se conecteaza modulul cu telefonul si fac o gramada de teste, cam tot ce mi-a trecut prin minte. Am avut aproape 2 luni la dispozitie sa tot testam pe module si singura "problema" a gasit-o Denis pe masina lui.

Anulat dim display

Cristi C. mi-a trimis un mail in care-mi spunea ca si-a anulat dim-ul pe care-l face display-ul cand aprinzi pozitia.
Din start mi-am zis ca este o porcarie. Dar dupa ce am gandit-o cateva minute, am inceput sa-i cam dau dreptate. Eu am display-ul pe negativ si daca aprind pozitia/faza scurta pe timp de zi, aproape ca nu mai vad ce scrie pe acel mic ecran. Dar cu aceasta modificare chiar se vede impecabil.
Si tot din cauza ca este pe negativ, dupa ce faci aceasta modificare, lumina degajata de acel display nu este foarte puternica si nu este deranjanta pe timp de noapte.
Acum depinde si de gusturi, modificari facute... Daca ai displayul cu fundal iluminat si ti-ai trantit niste leduri de-ti poti face lejer o radiografie, aceasta modificare este ce-a mai proasta alegere care o poti face.
Gata cu scrisul, oricum majoritatea nu citesc textul acesta, ei doar vizioneaza tutorialul. De parca scriu pentru mine tot carnatul asta :)



Simeny Tibi are a doua versiune electronica la ceasuri, varianta cu doar 4 leduri. Asa a legat el si functioneaza cum trebuie.

Mocheta protectie in buza portbagajului

Am filmat montarea acestei mochete in vara lui 2014 si am uitat efectiv de el :(
Intre timp, silviu_79  nu mai comercializeaza aceasta mocheta, asa ca tutorialul a ajuns putin prea tarziu...
Dar chiar si asa, cu putin efort puteti sa fabricati voi aceasta mocheta, utilitatea ei fiind una cat se poate de buna.
Mocheta buza portbagaj - 25 ron si se poate comanda de la Cosmin 0762277990
 

Montat cheder suplimentar de Duster facelift pe usi

Am de la cosmin_uau un nou model de chedere ce se pun intre usi. Este de pe Duster facelift, este dintr-o bucata si se pune mult mai usor pe usa. Avantajele pentru care ai pune asemenea chedere suplimentare, le gasiti in Montat cheder suplimentar pe usi.
Ca sa le cumparati, intrati pe acest link [VAND] Diverse accesorii logan sau il contactati pe facebook Cosmin uau. Daca-ti este mai usor telefonic, il poti contacta la numarul 0762277990.



Pus lumini ceasuri direct pe contact

Cristi mi-a zis la un moment dat ca este foarte simpla aceasta modificare, doua diode, țac pac si gata. Mi-a explicat el ceva si n-am prea inteles. Mi-a trimis cateva poze si tutorial a ala Minut ;)



Si daca tot mi-ati pus o gramada de intrebari, iata si raspunsul


Si cum nu mi-a placut nici mie sa se aprinda martorii prin bord, am facut modificarea corecta ca sa se aprinda doar cadranele atunci cand punem contactul.

Bec cu led C5W 1.5W 70 lumeni 37mm

Cum la mine pe masina aceste lampi au ramas singurele care mai aveau becuri cu filament, am apelat la Liviu de pe Bec-Led-Auto ca sa rezolv aceasta problema. Si am primit doua becuri Feston 37mm, led Epistar de 1,5W si 70 lumeni, o bijuterie de bec cu led.

Demontat bandouri laterale exterioare de pe usi

Azi de 1 mai, un tutorial la minut, filmat, editat si tot azi publicat.
Nimic special la demontare si montarea la loc. Singura problema ar fi mizeria care zgarie vopseaua, dar cam atat.

Montat modul temporizare stergatoare

Marian nu le mai fabrica, dar proiectul a fost preluat de catre Claudiu, 0745084691 sau claudiu_petruu@yahoo.com.
Gasiti de cumparat pe OLX, tot la Claudiu https://www.olx.ro/oferte/user/UASq/
 
Si nu doar temporizare, modulul mai da o comanda de stergere in plus dupa ce ai folosit sprituitoarele, functie care trebuie activata suplimentar si tutorialul poate fi vizionat aici Pornire stergatoare la actionarea sprituitoarelor.
Acesta este modul de care va spuneam pe facebook acum ceva timp in urma.
Foarte simpla montarea pe masina iar functiile care le indeplineste sunt bestiale, cel putin pe mine ma incanta la maxim :)
Modulul se poate achizitiona de la Marian si desi este trasa o linie peste, adresa este valida marian_ariciuc@yahoo.com si cum el este un dragut,o sa va livreze aproape imediat un asemenea modul. Pretul este de 80lei + taxele postale.
Daca sunteti de prin Bucuresti, posibil sa va ajute si cu montajul.
Mai multe produse de la Marian puteti gasi si in urmatorul link.


Montat preincalzitor combustibil pe instalatia de alimentare cu motorina

Inca de pe acum un an cand am inceput sa pun Ulei vegetal in loc de motorina, in special cand am avut probleme cu pornirea, ma gandeam la un preincalzitor de combustibil. Cum totul era prea complicat cu uleiul vegetal, am renuntat la el dar n-am renuntat la ideea de a preincalzi motorina.
Dupa cateva minute de functionare a motorului, motorina este deja preincalzita inainte de a ajunge pe retur inapoi in filtrul de motorina. Doar ca acea incalzire este lenta si mult prea slaba pentru ce as fi vrut eu. Incalzirea o vreau in special iarna, troncane injectoarele dimineata la pornire in ultimul hal, dar ma gandesc ca fiind incalzita, ar trebui sa scada putin si consumul.
Asa ca am apelat la o solutie de Preincalzitoare combustibil, o rezistenta care se pune pe filtrul de motorina si o rezistenta tip conducta care se plaseaza pe conducta de tur intre filtrul de motorina si pompa de injectie. In pachet veti primi rezistenta, un manual de montaj care este foarte simplu de inteles si un pumn de conectori, relee, buton, coliere, tub copex...
In prima faza montajul pare greu, dar nu este, deloc, in vreo ora jumatate ar trebui sa pui totul pe pozitie.
In primele doua saptamani de la montaj eram mereu atent sa pornesc/opresc manual de la buton atunci cand porneam/opream motorul. Ca la inceput, de atunci l-am lasat pornit si nu m-a mai interesat, asa de control, din cand in cand mai pun mana pe conducte si le simt calde :D
N-am vazut la mine pe bord consum mediu sub 6%, iarna, la temperaturi negative si in regim de oras. 6% aveam daca ma abtineam si mergeam frumos ca sa scot un consum mic. Cu acest preincalzitor montat doar pe filtrul de motorina, nu ca ar fi fost nevoie de inca unu, consumul a scazut la 5,8% in aceleasi conditii de conditii meteo si stil de condus. Cumva am reusit sa pierd filmarea cu media de consum de dinainte de a monta preincalzitorul, ea fiind de 6,3%.
Pe timp de vara preincalzitorul este inutil, temperaturile mai mari de 20 grade sunt suficiente pentru motorina si nu trebuie incalzita. Dar stiu ca voi apasa butonul Pornit atunci cand temperatura scade pana la 15 grade.
Dar pentru cei care folosesc combustibil alternativ si aici ma refer la uleiul vegetal, montarea acestor preincalzitoare este absolut necesar, ajuta enorm pornirea pe vreme rece, reduce depunerile cauzate de ulei si arderea o sa fie completa.

Inlocuit motoras pompa benzina

Razvan Rodean "Huffy" din Sibiu a demontat si schimbat motorasul pompei de benzina din rezervor. Din fericire pentru voi, s-a hotarat sa filmeze aceasta lucrare si ii multumesc pe aceasta cale.
Spre surprinderea mea, constat ca si benzina este murdara, poate chiar mai jegoasa ca si motorina pe care o critica toti posesorii de motorizari diesel. Acum dorm mai linistit, stiu ce aveti si voi posesorii de mpi-uri prin rezervoare si instalatia de alimentare :D
Desi costa mult mai mult, recomand folosirea motoraselor originale si curatarea rezervorului in cazul in care se gasesc "balauri" ca in clip.
Jegul respectiv nu apare la benzinarele fara GPL. La cele cu GPL, chiar si cand motorul merge pe gaz, pompa de benzina functioneaza in continuare, benzina se incalzeste si isi pierge din proprietati.
Recomand celor care au GPL pe masina, sa mearga pe benzina macar 10-15 km la fiecare 100 km parcursi pe GPL. In felul acesta, se evita depunerea mizeriei in injectoare si toate problemele care rezulta in urma infundarii totale sau partiale a injectoarelor.


Bec cu led H4 3200 lumeni

Am primt la test aceste becuri cu led H4 led 3200 lumeni, de la Liviu de pe bec-led-auto.blogspot.ro. Sunt a patra generatie de leduri H4 si au 32W/bec, 3200 lumeni, doua leduri CREE si lumina degajata peste becurile cu filament.
Daca in trecut n-am fost multumit de Bec cu led H4 1800 lumeni cum luminau pe faza lunga, acum n-am nicio obiectie in nicio privinta.
O sa-mi spuneti ca nu afiseaza acea linie pe perete ca si becurile cu filament si din aceasta cauza lumina orbeste pe ceilalti participanti in trafic. Trebuie sa le testezi pe ochii tai ca sa te convingi ca nu orbesc. Lumina care ajunge in partea de sus este o lumina reziduala, slaba si deloc deranjanta. Lumina concentrata fiind indreptata in jos si asta datorita oglinzii din far. Pe toata durata filmarilor pe timp de noapte, n-am primit niciun bliț din fata si m-am intalnit cu o gramada de masini.
Bla bla bla, sa trecem la filmari pentru ca asta va intereseaza pe voi iar concluziile tot voi le trageti. In primul film o prezentare a ledurilor si un test pe lumina, urmat de inca doua filmulete cu teste pe timp de noapte, unul in mers si unul in stationare


Test 1


Test 2

Schimbat geamul de la ceasuri

Este prima data cand am gasit la vanzare "sticla" de la ceasuri. Este dintr-un plastic foarte prost, se zgarie extrem de usor. Acum arata din nou ca nou :)
Am gasit de cumparat la Cosmin_uau in anuntul [VAND] Diverse accesorii logan

Curatat actuatorul de la usa

Proprietarul masinii nu are optiunea de a schimba respectivul actuator, sunt foarte greu de gasit aceste actuatoare principale cu 5 fire. Asa ca mi-am fortat norocul incercand sa-l curat, poate, poate rezolv problema.
Curatarea am facut-o la inceputul lunii octombrie 2014 si este functional chiar si acum, la mijlocul lunii martie 2015. Update 18 martie 2020, actuatorul este in continuare functional.
Sunt convins ca se poate aplica cu succes aceasta metoda si la actuatoarele clasice cu doua fire.



Catalin: un coleg de munca a avut ceva probleme de functionare cu respectivul actuator si ne-am apucat de treaba. In primul rand, carcasa am reusit sa o desfac/declipsez dupa ce l-am incalzit usor cu un heat gun. Are un fel de sudura plastica si ceva prinderi tip clips. Interiorul se vede in pozele atasate ca este identic cu unul normal, cu doua fire, singura diferenta fiind contactorul dublu care da comanda de descuiat/incuiat, atunci cand incui/descui masina cu cheia in yala.
In al 2-lea rand, functionarea defectuasa, zic eu ca se datoareaza motorasului electric in sine. In momentul cand l-am demontat de pe masina colegului, l-am alimentat la o sursa de 12v 22oo mAh. Lucra, dar foarte greoi, cu o forta insuficienta sa actioneze parghia sistemului de inchidere.
Din punct de vedere mecanic, doar am curatat interiorul cu alcool tehnic, am aplicat vaselina siliconica pe angrenaje. motorasul electric, l-am scos din tot ansamblul si l-am alimentat separat. L-am lasat sa mearga in gol vreo 2 minute, dupa care prin gurile de aerisire, am aplicat spray de curatat contacte electrice. A inceput sa curga foarta multa mizerie.
Concluzia mea, motorasul electric nu efectuaza o tura completa (360 grade), datorita angrenajului cu roti dintate. cred ca jumatate de rotatie a axului motorului, este suficienta pt a extinde/comprima tija acestuia. Drept urmare, colectorul rotorului, prezinta o uzura inegala, valabil si pt. periile colectoare.
Dupa curatare si mers in gol vreo 2-3 minute, motorasul a revenit la normal. am pus la loc tot ansamblul, iar carcasa actuatorului, dupa degresare cu alcool tehnic, s-a lipit folosind un adeziv tip LOCTITE (are rezultate mai bune decat superglue-ul clasic).
Am alimentat iar actuatorul la 12 volti, de data asta avea semnificativ mai multa forta in actionarea tijei de comanda. L-am montat pe masina, totul a revenit la normal. am atasat si cateva poze cu respectivul actuator.

Rezolvat cateva puncte de rugina

In urma cu 2 ani(2012-2013) am observat cateva  puncte in cantul usii de unde a sarit vopseaua. Am lalait-o si m-am trezit ca deja este urata treaba, nu o puteam lasa asa, sa mai trec printr-o iarna.
Am facut o lista cu ce am crezut eu ca am nevoie si am apelat la firma Hydrocolor pentru livrarea materialelor necesare. Ba chiar mi-a oferit cateva produse de care nu stiam si care mi-au usurat foarte mult munca.
De la baietii de la daciashop.ro am achizitionat si un bidon de Kelfos care este foarte laudat pentru proprietatile lui de a opri inaintarea ruginii.
Sunt convins ca nu am facut totul ca la carte, nu sunt de meserie si sunt constient de asta. Nu ma asteptam sa iasa perfect si nu ma deranjeaza ca se vede unde am reparat. Pentru mine este esential sa fie rezolvata problema, cu costuri cat mai mici.
Toata treaba am facut-o la inceputul lui august 2014 si inca n-am reusit sa ajung cu polish pe masina. Dar este programata si ea, candva in 2015.

Update 2016: rugina a reaparut in aceleasi locuri...


Cum sa scapi de umezeala din masina

Pe timp de iarna umezeala din masina chiar este o problema, reduce foarte mult vizibilitatea si in timp apare rugina si mirosurile neplacute.
Abonat fiind la canalul de youtube a lui Davehax, inveti o gramada de chestii utile si inutile, am vazut clipul cum poti sa reduci umezeala din masina folosind asternut pentru pisici din silicat.
Am avut asteptari mari, dupa 2-3 zile ma asteptam sa fie prea uscat aerul in masina. Nu e chiar asa, ii trebuie timp sa absoarba umezeala din masina, nu este ca si cum ai pune un burete in balta de apa si te astepti sa o absoarba.
Dupa 3 saptamani de cand am pus silicatul in masina, am prins si o ploaie, ideal, testul suprem. Pot spune ca sunt multumit :)
Evident, nu reduce 100% umezeala, dar gandul ca ma scapa de mare parte din ea, e ideal.

Montat actuator deschidere portbagaj cu buton valet

Cei care nu au inchidere centralizata pe cheie si nu au nici buton pe capota portbagaj, obligatoriu trebuie sa foloseasca cheia ca sa-l poata deschide. Aceasta modificare este bine venita chiar si celor care au inchidere centralizata sau buton pe capota. La inceput si eu am avut un buton valet pus pe bord si atat de dependent am fost de el incat si dupa ce mi-am montat modul deschidere pe portbagaj, luni bune inca mai apasam pe el ca sa deschid portbagajul.
Pentru mai multe detalii legat de montarea actuatorului pe capota portbagaj, vizionati Montat actuator si modul deschidere pe portbagaj.
Actuator gasiti la magazinele cu profil auto iar un buton cu revenire cam pe la orice magazin cu specific electronic.


Ca sa pozitionati mai usor actuatorul, dar mai ales pentru modelarea sarmei care efectiv trebuie putin arcuita, puteti opta pentru acesta varianta.