Montat modul temporizare stergatoare

Marian nu le mai fabrica, dar proiectul a fost preluat de catre Claudiu, 0745084691 sau claudiu_petruu@yahoo.com.
Gasiti de cumparat pe OLX, tot la Claudiu https://www.olx.ro/oferte/user/UASq/
 
Si nu doar temporizare, modulul mai da o comanda de stergere in plus dupa ce ai folosit sprituitoarele, functie care trebuie activata suplimentar si tutorialul poate fi vizionat aici Pornire stergatoare la actionarea sprituitoarelor.
Acesta este modul de care va spuneam pe facebook acum ceva timp in urma.
Foarte simpla montarea pe masina iar functiile care le indeplineste sunt bestiale, cel putin pe mine ma incanta la maxim :)
Modulul se poate achizitiona de la Marian si desi este trasa o linie peste, adresa este valida marian_ariciuc@yahoo.com si cum el este un dragut,o sa va livreze aproape imediat un asemenea modul. Pretul este de 80lei + taxele postale.
Daca sunteti de prin Bucuresti, posibil sa va ajute si cu montajul.
Mai multe produse de la Marian puteti gasi si in urmatorul link.


Montat preincalzitor combustibil pe instalatia de alimentare cu motorina

Inca de pe acum un an cand am inceput sa pun Ulei vegetal in loc de motorina, in special cand am avut probleme cu pornirea, ma gandeam la un preincalzitor de combustibil. Cum totul era prea complicat cu uleiul vegetal, am renuntat la el dar n-am renuntat la ideea de a preincalzi motorina.
Dupa cateva minute de functionare a motorului, motorina este deja preincalzita inainte de a ajunge pe retur inapoi in filtrul de motorina. Doar ca acea incalzire este lenta si mult prea slaba pentru ce as fi vrut eu. Incalzirea o vreau in special iarna, troncane injectoarele dimineata la pornire in ultimul hal, dar ma gandesc ca fiind incalzita, ar trebui sa scada putin si consumul.
Asa ca am apelat la o solutie de Preincalzitoare combustibil, o rezistenta care se pune pe filtrul de motorina si o rezistenta tip conducta care se plaseaza pe conducta de tur intre filtrul de motorina si pompa de injectie. In pachet veti primi rezistenta, un manual de montaj care este foarte simplu de inteles si un pumn de conectori, relee, buton, coliere, tub copex...
In prima faza montajul pare greu, dar nu este, deloc, in vreo ora jumatate ar trebui sa pui totul pe pozitie.
In primele doua saptamani de la montaj eram mereu atent sa pornesc/opresc manual de la buton atunci cand porneam/opream motorul. Ca la inceput, de atunci l-am lasat pornit si nu m-a mai interesat, asa de control, din cand in cand mai pun mana pe conducte si le simt calde :D
N-am vazut la mine pe bord consum mediu sub 6%, iarna, la temperaturi negative si in regim de oras. 6% aveam daca ma abtineam si mergeam frumos ca sa scot un consum mic. Cu acest preincalzitor montat doar pe filtrul de motorina, nu ca ar fi fost nevoie de inca unu, consumul a scazut la 5,8% in aceleasi conditii de conditii meteo si stil de condus. Cumva am reusit sa pierd filmarea cu media de consum de dinainte de a monta preincalzitorul, ea fiind de 6,3%.
Pe timp de vara preincalzitorul este inutil, temperaturile mai mari de 20 grade sunt suficiente pentru motorina si nu trebuie incalzita. Dar stiu ca voi apasa butonul Pornit atunci cand temperatura scade pana la 15 grade.
Dar pentru cei care folosesc combustibil alternativ si aici ma refer la uleiul vegetal, montarea acestor preincalzitoare este absolut necesar, ajuta enorm pornirea pe vreme rece, reduce depunerile cauzate de ulei si arderea o sa fie completa.

Inlocuit motoras pompa benzina

Razvan Rodean "Huffy" din Sibiu a demontat si schimbat motorasul pompei de benzina din rezervor. Din fericire pentru voi, s-a hotarat sa filmeze aceasta lucrare si ii multumesc pe aceasta cale.
Spre surprinderea mea, constat ca si benzina este murdara, poate chiar mai jegoasa ca si motorina pe care o critica toti posesorii de motorizari diesel. Acum dorm mai linistit, stiu ce aveti si voi posesorii de mpi-uri prin rezervoare si instalatia de alimentare :D
Desi costa mult mai mult, recomand folosirea motoraselor originale si curatarea rezervorului in cazul in care se gasesc "balauri" ca in clip.
Jegul respectiv nu apare la benzinarele fara GPL. La cele cu GPL, chiar si cand motorul merge pe gaz, pompa de benzina functioneaza in continuare, benzina se incalzeste si isi pierge din proprietati.
Recomand celor care au GPL pe masina, sa mearga pe benzina macar 10-15 km la fiecare 100 km parcursi pe GPL. In felul acesta, se evita depunerea mizeriei in injectoare si toate problemele care rezulta in urma infundarii totale sau partiale a injectoarelor.


Bec cu led H4 3200 lumeni

Am primt la test aceste becuri cu led H4 led 3200 lumeni, de la Liviu de pe bec-led-auto.blogspot.ro. Sunt a patra generatie de leduri H4 si au 32W/bec, 3200 lumeni, doua leduri CREE si lumina degajata peste becurile cu filament.
Daca in trecut n-am fost multumit de Bec cu led H4 1800 lumeni cum luminau pe faza lunga, acum n-am nicio obiectie in nicio privinta.
O sa-mi spuneti ca nu afiseaza acea linie pe perete ca si becurile cu filament si din aceasta cauza lumina orbeste pe ceilalti participanti in trafic. Trebuie sa le testezi pe ochii tai ca sa te convingi ca nu orbesc. Lumina care ajunge in partea de sus este o lumina reziduala, slaba si deloc deranjanta. Lumina concentrata fiind indreptata in jos si asta datorita oglinzii din far. Pe toata durata filmarilor pe timp de noapte, n-am primit niciun bliț din fata si m-am intalnit cu o gramada de masini.
Bla bla bla, sa trecem la filmari pentru ca asta va intereseaza pe voi iar concluziile tot voi le trageti. In primul film o prezentare a ledurilor si un test pe lumina, urmat de inca doua filmulete cu teste pe timp de noapte, unul in mers si unul in stationare


Test 1


Test 2

Schimbat geamul de la ceasuri

Este prima data cand am gasit la vanzare "sticla" de la ceasuri. Este dintr-un plastic foarte prost, se zgarie extrem de usor. Acum arata din nou ca nou :)
Am gasit de cumparat la Cosmin_uau in anuntul [VAND] Diverse accesorii logan

Curatat actuatorul de la usa

Proprietarul masinii nu are optiunea de a schimba respectivul actuator, sunt foarte greu de gasit aceste actuatoare principale cu 5 fire. Asa ca mi-am fortat norocul incercand sa-l curat, poate, poate rezolv problema.
Curatarea am facut-o la inceputul lunii octombrie 2014 si este functional chiar si acum, la mijlocul lunii martie 2015. Update 18 martie 2020, actuatorul este in continuare functional.
Sunt convins ca se poate aplica cu succes aceasta metoda si la actuatoarele clasice cu doua fire.



Catalin: un coleg de munca a avut ceva probleme de functionare cu respectivul actuator si ne-am apucat de treaba. In primul rand, carcasa am reusit sa o desfac/declipsez dupa ce l-am incalzit usor cu un heat gun. Are un fel de sudura plastica si ceva prinderi tip clips. Interiorul se vede in pozele atasate ca este identic cu unul normal, cu doua fire, singura diferenta fiind contactorul dublu care da comanda de descuiat/incuiat, atunci cand incui/descui masina cu cheia in yala.
In al 2-lea rand, functionarea defectuasa, zic eu ca se datoareaza motorasului electric in sine. In momentul cand l-am demontat de pe masina colegului, l-am alimentat la o sursa de 12v 22oo mAh. Lucra, dar foarte greoi, cu o forta insuficienta sa actioneze parghia sistemului de inchidere.
Din punct de vedere mecanic, doar am curatat interiorul cu alcool tehnic, am aplicat vaselina siliconica pe angrenaje. motorasul electric, l-am scos din tot ansamblul si l-am alimentat separat. L-am lasat sa mearga in gol vreo 2 minute, dupa care prin gurile de aerisire, am aplicat spray de curatat contacte electrice. A inceput sa curga foarta multa mizerie.
Concluzia mea, motorasul electric nu efectuaza o tura completa (360 grade), datorita angrenajului cu roti dintate. cred ca jumatate de rotatie a axului motorului, este suficienta pt a extinde/comprima tija acestuia. Drept urmare, colectorul rotorului, prezinta o uzura inegala, valabil si pt. periile colectoare.
Dupa curatare si mers in gol vreo 2-3 minute, motorasul a revenit la normal. am pus la loc tot ansamblul, iar carcasa actuatorului, dupa degresare cu alcool tehnic, s-a lipit folosind un adeziv tip LOCTITE (are rezultate mai bune decat superglue-ul clasic).
Am alimentat iar actuatorul la 12 volti, de data asta avea semnificativ mai multa forta in actionarea tijei de comanda. L-am montat pe masina, totul a revenit la normal. am atasat si cateva poze cu respectivul actuator.

Rezolvat cateva puncte de rugina

In urma cu 2 ani(2012-2013) am observat cateva  puncte in cantul usii de unde a sarit vopseaua. Am lalait-o si m-am trezit ca deja este urata treaba, nu o puteam lasa asa, sa mai trec printr-o iarna.
Am facut o lista cu ce am crezut eu ca am nevoie si am apelat la firma Hydrocolor pentru livrarea materialelor necesare. Ba chiar mi-a oferit cateva produse de care nu stiam si care mi-au usurat foarte mult munca.
De la baietii de la daciashop.ro am achizitionat si un bidon de Kelfos care este foarte laudat pentru proprietatile lui de a opri inaintarea ruginii.
Sunt convins ca nu am facut totul ca la carte, nu sunt de meserie si sunt constient de asta. Nu ma asteptam sa iasa perfect si nu ma deranjeaza ca se vede unde am reparat. Pentru mine este esential sa fie rezolvata problema, cu costuri cat mai mici.
Toata treaba am facut-o la inceputul lui august 2014 si inca n-am reusit sa ajung cu polish pe masina. Dar este programata si ea, candva in 2015.

Update 2016: rugina a reaparut in aceleasi locuri...


Cum sa scapi de umezeala din masina

Pe timp de iarna umezeala din masina chiar este o problema, reduce foarte mult vizibilitatea si in timp apare rugina si mirosurile neplacute.
Abonat fiind la canalul de youtube a lui Davehax, inveti o gramada de chestii utile si inutile, am vazut clipul cum poti sa reduci umezeala din masina folosind asternut pentru pisici din silicat.
Am avut asteptari mari, dupa 2-3 zile ma asteptam sa fie prea uscat aerul in masina. Nu e chiar asa, ii trebuie timp sa absoarba umezeala din masina, nu este ca si cum ai pune un burete in balta de apa si te astepti sa o absoarba.
Dupa 3 saptamani de cand am pus silicatul in masina, am prins si o ploaie, ideal, testul suprem. Pot spune ca sunt multumit :)
Evident, nu reduce 100% umezeala, dar gandul ca ma scapa de mare parte din ea, e ideal.

Montat actuator deschidere portbagaj cu buton valet

Cei care nu au inchidere centralizata pe cheie si nu au nici buton pe capota portbagaj, obligatoriu trebuie sa foloseasca cheia ca sa-l poata deschide. Aceasta modificare este bine venita chiar si celor care au inchidere centralizata sau buton pe capota. La inceput si eu am avut un buton valet pus pe bord si atat de dependent am fost de el incat si dupa ce mi-am montat modul deschidere pe portbagaj, luni bune inca mai apasam pe el ca sa deschid portbagajul.
Pentru mai multe detalii legat de montarea actuatorului pe capota portbagaj, vizionati Montat actuator si modul deschidere pe portbagaj.
Actuator gasiti la magazinele cu profil auto iar un buton cu revenire cam pe la orice magazin cu specific electronic.


Ca sa pozitionati mai usor actuatorul, dar mai ales pentru modelarea sarmei care efectiv trebuie putin arcuita, puteti opta pentru acesta varianta.

Montat carlige pentru plase, in portbagaj

Vlad mi-a aratat o poza cu un asemenea carlig si am fost profund impresionat, mai mult spre fund.
Dar cand mi-a pus doua bucati pe birou, parca a inceput sa-mi surada ideea, le-am montat si pot spune ca sunt bestiale! Pentru prima data pot merge la cumparaturi si nu trebuie sa fac nod la fiecare plasa ca sa nu ma trezesc cu toate cumparaturile imprastiate prin portbagaj.
Se pare ca sunt foarte populare aceste carlige, dovada ca este plin internetul de poze cautand dupa acest cod 1K5867615A.
Se pot achizitiona de la magazine piese auto care aduc si piese la comanda.

Ace ceasuri rosii de pe Logan 2

axscu mi-a trimis o pereche de ace de pe Logan 2 ca sa le testez. Nu potrivesc perfect, trebuie putin ajustate si zici ca sunt de acolo.
Ce mi-a placut cel mai mult, e faptul ca luminau rosu desi lumina din spate era albastru deschis. Nu ma asteptam la asta, deloc :)
Le puteti achizitiona accesand acest link Vand diverse, preturi mici


Montat cornering si follow me home pe Logan

Fata de modulul de cornering din tutorialul Montat cornering si follow me home pe Sandero, acesta vine cu cateva optiuni noi si imbunatatiri la functionare. De altfel am imbunatatit si cateva mici detalii legate de montaj.
Modul Conering Lights se poate achizitiona de la Claudiu de pe OLX si vine cu urmatoarele optiuni:
1. Activarea proiectorului din partea in care se se vireaza volanul
2. Activarea proiectorului la a doua clipire de la semnalizare
3. Aprinderea si stingerea proiectoarelor se face cu efect fade (treptat)
4. Functia IDLE - stinge proiectorul dupa 30 de secunde de inactivitate, daca rotile raman virate.
5. Functia integrata Follow Me Home cu senzor de lumina si timp setabil la 10-20-30-40 de secunde

Montajul modulului l-am impartit in 4 ca sa fie mai usor de urmarit.
In pima parte demontez ceasurile, carenajul din jurul volanului, lipesc suportul si senzorul pe coloana de directie


In ce-a de-a doua parte trag cele doua fire pana in fata si modifc mufa de alimentare a proiectoarelor


In ce-a de-a treia parte leg toate firele modulului la instalatia electrica a masinii


In ultima parte fac cateva finisaje, explicatii despre montaj si testarea functiilor. Avand LED-uri pe proiectoare, functia de fade este in trepte :)


Asa functioneaza corneringul cu becuri halogen

Tratament hidrofob pentru parbriz, Aquapel

Aquapel este o solutie hidrofoba care formeaza o legatura chimica cu geamul ceea ce creste capacitatea de respingere a apei, drept urmare apa curge foarte usor de pe geamuri.
Cam asta mi-a spus si Razvan cand m-a contactat, mi-a aratat cateva poze, un filmulet si pot spune ca nu a reusit sa ma convinga, nu sunt genul usor de convins. Dar in timp ce conversam cu el, am dat un search pe google si fix primul link ducea pe forumul detailing-club.ro. Apai daca baietii de acolo au fost foarte multumiti de rezultat, trebuia sa incerc si eu.
Gasiti de cumparat pe ingrijireauto.ro, n-am gasit niciunde mai ieftin ca la ei.
Nu am timp si rabdarea necesara sa ma ocup de detailing la masina, dar pentru a testa acest produs m-am sacrificat.
Din ce mi-au zis ulterior baietii, de preferat sa nu lasati atat de mult solutia pe parbriz, s-ar putea sa se stearga greu. Fiind frig afara, in cazul meu este posibil sa fi fost benefic, ca sa nu spun ca am avut noroc :)
Dar hai sa lasam vorbaria si sa trecem la treburile serioase


Am tot asteptat o ploaie mai sanatoasa ca sa filmez cat de fain pleaca apa de pe parbriz. Din pacate, am reusit sa formatez cardul si am pierdut singura filmare unde ploua mai bine, nu doar niste stropi rataciti doar sa ude asfaltul.
Pentru vine si ploaia aia sanatoasa si sa am camera la mine, sunt bune si astea, filmare cu handy camera si carcamera.




Si cum au trecut 15 luni de cand am aplicat aceasta solutie pe parbriz, am zis sa va arat si voua cum se comporta. Producatorul spune 6 luni si tiind sa le dau dreptate, dupa cele 15 luni se mai vad usoare urme de Aquapel pe parbriz, Asa ca voi aplica solutia in fiecare toamna, adica la 12 luni :))

Deschiderea capotei portbagaj si motor cu un singur deget

No verdeta, vezi ca se poate?
Daca va purtati civilizat, puteti sa-i scrieti pe Facebook sau sa-i urmariti filmele de pe TraficTube. 


Demontat aeroterma panou climatizare

Daca tot aveam dat jos bordul si stiam ca in timp s-a adunat ceva praf pe acolo, am dat jos aeroterma ca sa o curat de praf si totodata sa filmez un tutorial cu aceasta operatiune.
Ce lipseste din aceasta filmare este exact demontatul si montatul bordului, dar il puteti vedea aici Demontat bord.


Razvan Rodean "Huffy" mi-a demonstrat ca se poate scoate aeroterma fara sa dai jos bordul. Ce-i drept, chiar trebuie sa stii ce faci acolo. Ba mai mult, au demontat rotorul si l-au curatat. Asa ca vizionare placuta

Schimbat antigelul la 1.5dci

Dupa 5 ani am schimbat prima data antigelul, lucrarea fiind facuta in service. Am vazut ca mi-au pus cel de culoare rosu, dar nestiind detaliile despre compozitia lui, nu m-am gandit ca ar fi o problema. Practic ma gandeam ca este colorat ca sa-l identifici mai usor in cazul in care gasesti apa sub masina.
Pe langa aceasta problema a antigelului gresit, problema mea ce-a mai mare era caldura pe timpul iernii care cam lipsea. Trebuia sa fac aproape 10km ca sa simt ca vine caldura cum trebuie iar acest lucru este inacceptabil! Am constatat ca radiatorul electric este functional, deci nu era el problema. Stiu foarte bine ca dupa cateva minute deja trebuie sa fie caldura in masina iar asta poate fi doar de la depunerile de pe instalatia de racire. Cel mai probabil s-au depus sedimente datorate apei si a coroziunii antigelului necorespunzator, cel rosu.
Am studiat putin problema si si am trecut la fapte. Pe langa antigelul de origine, am mai comandat de la baietii de pe daciashop.ro si o solutie de curatat radiatoare ProTec. Fiind cald afara, nu aveam nici ce-a mai mica idee daca o sa de-a sau nu rezultate.
Concluzia e ca am schimbat antigelul la sfarsitul lunii august, in luna decembrie erau deja temperaturi negative, ideal pentru un rezultat. Din pacate nu pot surprinde intr-o filmare satisfactia ca am din nou caldura in masina :D.

Ca sa fie mai usor de urmarit, l-am impartit pe etape.
Prima fiind golirea instalatiei de racire


Curatarea instalatei de racire folosind solutia ProTec


Pun antigelul, aerisesc instalatia


Verificari si completari


Si pentru ca au fost intreabari:
Apa distilata
Distilarea apei se realizeaza evaporand si apoi condensand apa. In acest fel se obtine o apa absolut lipsita de saruri si in acelasi timp sterila, prin efectul termic. Apa distilata are utilizari farmaceutice, de laborator, industriale.

Apa dedurizata

Dedurizarea este operatiunea prin care se indeparteaza din apa calciul si magneziul. Aceste doua elemente, in prezenta bicarbonatilor, sunt cauza principala a depunerilor ce se formeaza in circuitele termice si pot, in plus, sa reactioneze cu alte substante in anumite prelucrari industriale. Dedurizarea se realizeaza in mod uzual prin trecerea apei prin straturi de rasini schimbatoare de ioni – mase cationice.

Apa demineralizata
Prin demineralizare se obtine apa fara saruri, fara ajutorul caldurii. In mod obisnuit, demineralizarea se realizeaza prin intermediul rasinilor schimbatoare de ioni obtinandu-se o apa cu reziduu salin inferior celui obtinut prin distilare; in schimb, apa demineralizata nu este sterila.
Tehnologia actuala permite producerea de apa demineralizata cu costuri acceptabile prin procesul de osmoza inversa, evitandu-se produsele toxice sau poluante rezultate in urma demineralizarii.
Apa demineralizata are utilizari nenumarate in domeniul industrial (industrie chimica, farmaceutica, alimentara, instalatii termice, etc.)
sursa: detailing-club.ro