Montat mufe USB pentru incarcarea aparatelor electronice

Eu am de ceva timp puse pe masina asemenea mufe USB, 5 porturi plasate in 4 locuri. Daca vreti sa vedeti pe unde le-am pozitionat eu, accesati acest link.
Neaparat aveti nevoie de un transformator auto, stabilizat, de la 12V la 5V si care sa suporte amperaj mare, altfel te trezesti ca nu-ti incarca mai mult de un telefon sau nu este in stare sa alimenteze o tableta de 10".
Al meu l-am achizitionat de pe un site online, nu mai retin exact, dar stiu ca m-a costat undeva la 30 lei.
Nu trebuie sa folositi mufe molex, puneti ce va pica la'ndemana sau pur si simplu le legati pe direct, cum va vine voua. Dar neaparat sa fiti atenti la IN/OUT si sa nu gresiti polaritatea in mufa USB, o sa ardeti aparatul alimentat. Deci grija, verificati de 10 ori si lipiti o singura data.
Vlad imi spunea aici ca n-am facut legaturile corect. Am testat si confirm, chiar n-am facut legaturile corect.
Va atasez o poza cu detaliile pinilor de pe mufa USB A Female. Data +/- noi nu le folosim, nu vrem sa comunicam cu nimic, dar trebuie sa le unim. Asta ca aparatul electronic pe care vrem sa-l incarcam, sa traga amperajul maxim din incarcator, insemnand ca incarcarea o sa fie mult, mult mai rapida. Plusul si Masa sunt necesare incarcarii si sa aveti grija sa nu le inversati.
Am atasat doua poze cu legarea corecta. In prima poza este o punte facuta intre Data+ si Data - si aceasta este legatura corecta. In a doua poza legatura nu este corecta, incarcarea fiind lenta.


Daca vreti sa puneti mai multe mufe USB prin masina, va recomand sa calculati amperajul, probabil o sa aveti nevoie de doua alimentatoare. La mine, cel de 2A a dus incarcarea a 3 telelefoane.


In urmatorul clip va arat diferenta de incarcare cu si fara puntea intre cele doua fire de Data - si Data +.


Sau puteti alege versiunea alternativa, un modul care are USB-urile pe el Incarcator USB pentru electronice.

George: Sfatul meu e sa nu puneti "in punte" D+/D-. Merge treaba asta la un numar limitat de aparate (majoritatea vechi). Da-ti cautare pe Google USB Charger Controller BC1.2 si puneti un Chip din ala intre alimentatorul facut de voi si telefon/tableta. Va puteti praji usor aparatele care vor astepta semal pe D+/D- si nu au protectie la scurt intre liniile de date. Eu zic sa nu folosesti asa ceva.
CRiS: Pana acum nu s-a prajit un HTC One M7, HTC One M8, HTC One M8 mini 2, o tabletica, un power bank 10000mA.
George: Ca sa fiu sincer am fost contrariat ca deviceurile mai noi descrise de tine sunt compatibile cu "Short to D+/D-".
Asa ca am luat la puricat specificatia oficiala USB (nu pot sa pun copy&paste ca e document pe bani). Se pare ca treaba asta vine din specificatia USB Charging China din 2007. In documentul oficial se specifica ca se poate pune in scurt D+/D- cu o rezistenta de pana la 200 ohm (EU Standard 2008, deva vechi). Ceea ce inseamna ca "pana la 200 ohm" pot fi si 0 Ohm (scurt).
Problema e ca specificatiile astea sunt deja trecute la categoria "compatibilitate", adica sunt vechi iar noile aparate pot sa tina cont de asta sau sa ignore. Banuiesc ca HTC, ca si firma Taiwaneza, inca tine la compatibilitatile astea (si poate mai sunt si altii).
Explicatie tehnica, despre treaba asta:
- D+/D- lasat liber = aparatele vor lua intre 0,1 Amp(majoriatatea) - max 0,5 Amp
- D+/D- pus in scurt sau cu o rezistenta de max 200 ohm- 0,5Amp (majoritatea, daca sunt compatibile cu vechiul standard, daca nu isi vor trage numai 0,1Amp)
- un chip BC1.2 pus in spatele mufei USB (cautati pe net, gasiti scheme gramada): pana la 2,5Amp (in realitate nu am vazut aparat pana acuma sa traga atata).
In alta ordine de idei, un USB charger nu e un simplu convertor de tensiune ci un incarcator activ, cu specificatii proprii. Ca si hobby se poate incerca unul...un aspect de care va sfatuiesc sa tineti cont cand proiectati asa ceva este, pe langa partea se siguranta (supra-incarcare, scurt circuit, SUPRA-INCALZIRE->o gramada de chinezarii nu tin cont de parametrul asta si daca lasati masina la mare in soare sa va incarce tableta s-ar putea sa chemati pompierii) este si partea de interferenta EMI.
Daca nu va pricepeti la partea de EMI, cumparati un filtru gata facut. Fara "EMI filter" aparatul dvs. poate trimite semnale de bruiaj la alte aparate si dispozitive ale masinii.
Am adaugat partea asta pentru ca vad tot mai des oameni care scriu tampenii de genul : "de ce sa iau dispozitivul ala de la producator cand il gasesc in China la de 10 ori mai ieftin?"..ei bine...ala din China (sau alte origini de genul, am vazut incarcatoare de ex, proiectate prost si Made in Germany sau USA) e de 100 de ori mai prost si uneori periculos.
Referitor la incarcatorul pe care l-ai montat tu in celalat videoclip, intamplator il stiu: e ok, BC1.2 OK. Partea termica nu e exceptionala dar unde l-ai montat (langa schimbatorul de viteze) e perfect pentru ca are parte de convectie de aer destula (bine ca nu l-ai pus unde vroiai initial, landa partea de incalzire). In plus incarcatorul ala vine cu un chip care are automatic shutdown la 125°C..deci nu iti va lua foc masina (si asta nu e la misto!).

Montat lumini suplimentare in portbagaj

Impropriu spus "lumini suplimentare", pur si simplu am anulat lampa aia care este pusa in bataie de joc acolo in portbagaj.
Avantajul meu este ca am acea mocheta pe capota portbagaj si am pus fara probleme doua benzi cu leduri. Firele sunt mascate si prinderea a fost foarte usoara.
Benzile cu leduri le am de cativa ani buni cumparate, deci nu ma intrebati de unde si la ce pret, pentru ca va ignor :)

Curatat si igienizat instalatia de aer conditionat

A cam trecut sezonul de curatat si igienizat instalatia de aer conditionat, doar ca eu l-am filmat cand trebuia si abia acum ajunge la voi :(
Romanul curata instalatia de aer conditionat doar cand incepe sa miroase urat in masina. De preferat sa o faceti anual, nu este foarte scump si previi neplacerile datorate mirosului. Doar gandul ca se face un mucegai pe acolo ma ingrozesc...
Spray-ul se poate achizitiona, de exemplu, de la DaciaShop.ro

Montat izolatie pe fete de usi

Avand la niste fonomin si un set de fete de usi, m-am gandit a va arat si voua o modalitate mai usoara de a face izolatia fonica pe ele.



Lipirea unui stiker pe masina

Din seria Fan Logan Club si pentru ca ne place. Bonus: cum sa lipiti un sticker :)

Infoliat stopurile spate cu folie transparenta

Sfatul meu este sa nu vopsiti sau lacuti stopurile spate. Dar daca tot vreti sa o faceti, mai bine comandati folie transparenta in culoarea dorita de pe StickerMag.ro, o lipiti si macar stiti ca nu este definitiv. In caz ca te opreste politia si te ameninta cu suspendarea talonului si amenda de dai in balbaiala, datul jos se face relativ usor si in scurt timp. In felul acesta amenda este mai  mica si scapi cu talonul.

Bec led W5W alb si galben 25W CREE

Liviu mi-a trimis sa testez si niste becuri cu led W5W CREE de 25W, albe si galbene.
Pot sa spun sa se vad foarte bine, atat de bine incat cele albe pot fi folosite foarte ok ca si lumini de zi.
Cele galbene sunt spectacol, schimba radical aspectul masinii :)

Montat duze spalat parbriz cu 3 gauri

Aceste sprite le comercializeaza axscu in [VAND] Diverse, preturi Mici. Se monteaza usor si sunt mult mai bune ca cele stoc cu doua gauri.

Bec led PY21W (BAU15S) 30W

Multumiri lui Liviu ca ne-a pus la dispozitie aceste leduri PY21W (BAU15S) sa le testam.
Interesant ca pe filmare becul cu led pare mai slab ca si becul cu filament, desi mie imi pareau la fel.
Oricum, avand in vedere ca becul cu filament se incalzeste iar becul cu led umple mai bine conturul lampii, eu aleg ledul.
Aceste becuri nu functioneaza pur si simplu, adica scoti becul cu filament, pui cel cu led si gata! La mine functioneaza fara probleme pentru ca am deja aceste modificari facute si se poate vedea aici.

Schimbat protectie si opritor amortizor fata

Nu am simtit nimic in mers, totul parea foarte normal. La o verificare de rutina l-am vazut crapat, asa ca am cumparat unul nou

Bec led P21/5W (BAY15D) 30W

Multumiri lui Liviu ca ne-a pus la dispozitie testarea acestor becuri cu led P21/5W de 30W.
Eram convins ca aceste becuri vor deranja ceilalti participanti in trafic, dar nu este asa, am fost placut surprins ca nu mi-a violat retina :)

Folie protectie galbena pe proiectoare

Lumina galbena degajata de proiectoare pe timp de ceata, este cea mai eficienta. Proiectoarele se folosesc ca sa vezi marcajele de pe drum, ca sa-ti mentii banda. Dar legea in Romania spune ca proiectoarele se pot folosi in orice conditii meteo nefavorabile, gen ploaie, ninsoare... Nu vad cum ajuta proiectoarele cand ninge.
Totodata, aceasta folie previne matuirea prematura, ciobirea sticlei si daca a fost afectata, se schimba usor cu una noua.
Folia se poate comanda de pe stickermag.ro accesand acest link Folie Transparenta si nu neaparat in culoarea galben, la fel de bine puteti cere folie transparenta, strict pentru protectie.

Bec led H11 1800 lumeni

Liviu de pe Bec Led Auto mi-a trimis sa testez aceste becuri cu led H11 1800 lumeni.
Sicer sa fiu, am fost sceptic, ma asteptam ca lumina sa fie directionata in toate partile, inclusiv in sus si o sa orbeasca ceilalti participanti in trafic. Dar dupa cum se poate vedea pe finalul primului film, becul cu filament degaja mult mai multa lumina in sus, spre deosebire de becul cu led care se limiteaza la distribuirea luminii doar in partea de jos.
Am pus si folie galbena in ideea de a le taia din luminozitate si tot sunt peste becurile cu filament :). In filmare acea lumina galbena este foarte accentuata de camera, in realitate nu este chiar atat de galbuie.
Per total, aceste becuri sunt net superioare becurilor stoc, cel putin din punctul meu de vedere.



Test 1


Test 2



Test 3

Cum poti schimba vitezele fara sa calci pedala de ambreiaj

Nu strica sa stii sa folosesti masina fara sa calci pedala de ambreiaj, nu se stie cand apare o problema si vei fi nevoit sa conduci masina in acest fel, ambreiajul fiind defect.

Folie de protectie pe aripa spate

Un sincer La Multi Ani! Andrei Rascacea, un fan infocat al tutorialelor Dacia Logan. 
Garantez ca si la voi sunt ciobituri in vopsea in acea locatie. Aceasta folie de protectie care o comercializeaza cei de pe stickermag.ro, trebuia pusa din fabrica, asa cum o au, de altfel, multe alte marci de masini. Ea poate fi comandata accesand acest link Set protectie aripa spate langa usa - Logan , pretul fiind prostitutie avand in vedere utilitatea ei.

Schimbat burduf capat de bara

Pe cand montam protectia de discuri frana, am sesizat ca burduful de pe capatul de bara era crapat. M-am plans intr-o parte si'n alta iar Dragos Paiu mi-a zis ca se gasesc de cumparat burdufe de schimb.
Asa ca am dat un search pe google si le-am gasit de vanzare pe Hanora.ro, chiar doua modele, unul negru si unul transparent. Fiind la pret derizoriu, am comandat cate doua din fiecare, sa fie.
Am taiat la montaj acea jumatate de ora in care m-am chinuit in toate felurile sa bag acea siguranta in partea de jos, m-am manjit cu vaselina si in cur... In final s-a dovedit ca se poate pune foarte usor, vorba aia, cap sa ai ca mintea iti vine :)


Acum un an schimbam acest burduf la capatul de bara, iar acum cand schimbam bieletele de la bara stabilizare, am vazut multa vaselina pe burduf. Mi-am zis ca e gata, s-a spart, ma pun sa-l schimb. Dar surpriza, nu era spart, vaselina a iesit prin partea de sus si la o prima verificare cand am schimbat burduful, capatul de bara era in stare exceptionala, abia miscam de el.
Asa ca long live burduf transparent!

Mocheta spatar portbagaj

Este prima mocheta care potriveste perfect acolo, prinderea facandu-se in 6 puncte, genial! Chiar arata urat portbagajul fara ea, arata de parca este neterminat.
O gasiti de cumparat la axscu la [VAND] Diverse, preturi Mici.


Mocheta pe capota portbagaj

Ce sa-i faci, reduceri de costuri ale companiei Dacia...
Mocheta nu este doar ornamentala, ea asigura si o izolatie termica reducandu-se astfel riscul de creare condens. Serios, am vazut capota de portbagaj plina de apa de la condens. Pe langa faptul ca si izoleaza termic, mai asigura si o izoatie fonica.
O gasiti de cumparat la silviu_79 pe [VAND] proiectoare, ceasuri bord, manere prestige etc.


Reglat gap bujii iridium

Salut, sunt Leon și iată și un tutorial pentru cei care vor sa își regleze bujiile.
Eu am achiziționat bujii NGK Laser Iridium care au venit cu un gap de 1mm. Pentru 1.2 16v cu gpl și stilul meu de condus, e prea mare. Cu cât gap-ul e mai mic, motorul trage mai bine la turatii joase. La bujiile ngk cu care am cumpărat mașina, după ce le-am redus gap-ul de la 0,95 la 0,7 chiar se simțea diferența. Iridiumurile fiind mai bune, le-am reglat la 0,8. La fel se pot regla și bujiile normale, fiind chiar mai puțin sensibile. Fiecare poate alege gap-ul potrivit pentru mașina și stilul sau de condus. După părerea mea minim ar fii 0,7 pe gaz și maxim 0,9 pe benzina.

Schimbat/reconditionat carbuni de la motor stergatoare

Salut, sunt Catalin. De curand am intampinat si eu problema cu stergatoarele si anume ca functionau doar pe treapta a 2-a, pe intermitent si pe treapta 1 nu miscau deloc. Problema a fost ca o perie din motoras era blocata. Am tot cautat pe forumuri tot felul de raspunsuri si rezolvari, ba chiar am vazut ca cineva a schimbat 2 motorase sh iar apoi a ajuns sa cumpere unul nou.
Cei care mai au problema asta pot incerca sa o rezolve cum am facut eu ca sa nu mai cheltuie bani degeaba... si uite asa mai invatam si una-alta. Am incercat sa fac un fel de tutorial prin poze.
Mentionez ca am efectuat aceasta operatiune si de aproximativ 4 luni functioneaza fara probleme.

In primele doua poze avem ansamblul de stergatoare asa cum este el demontat de pe masina.


Primul pas este slabirea acelei piulite folosind o cheie de 13.


Urmatorul pas este scoaterea celor 3 suruburi folosind o cheie de 10. Se intoarce mecanismul pe partea cealalta si se scoate mufa de pe suportul metalic, a doua poza. In partea din spate este asigurat cu o piedica care se indeparteaza folosind o surubelnita mica, mufa culisand inspre in fata. In poza a treia asa arata motorasul dat jos de pe ansamblul metalic.


Acum am ajuns in punctul unde demontam efectiv ansamblul motor. Prima data se da jos capacul de plastic care este fixat cu 4 cleme de prindere de plastic, cele 4 cerculete rosii, si care se fixeaza pe suportul metalic, cele 4 cerculete verzi.


In prima poza este indicat un surub care se scoate folosind un torx de 25. Dupa scoaterea surubului, se scoate clema incercuita(poza 2). Dupa care se departeaza carcasa rotorului de culoare negru de partea metalica culoare gri(poza 3). Grija mare la cum sunt pozitionate firele si acea clema ca sa stiti ulterior sa montati la loc tot ansamblul.


Cele doua corpuri fiind indepartate, putem vedea axul motorasului care este spiralat. Se prinde de acest el si se trage afara acest ax folosind putina putere. Doar sa aveti grija sa nu rupeti ceva fire. Dupa ce s-a scos afara se poate vedea efectiv rotorul.


In prima poza sunt indicate pozitiile celor 3 carbuni. Puteti misca de firele de cupru, asa testati care dintre carbuni sunt blocati sau se misca foarte greu. Daca carbunele este blocat sau culiseaza greu, se scoate si se curata. Daca sunt uzati la maxim, atunci doar schimbati.
In ce-a de-a doua poza este indicat capacelul care trebuie scos ca sa ajungem la carbune, se foloseste o surubelnita mica si subtire.
Scoateti carbunii pe rand si aveti grija sa nu rupeti firul care-l tine pe pozitie. Folositi un smirghel fin ca sa-l curatati pe toate cele 4 laturi. Curatati si locasul unde se introduce carbunele. Testati daca dupa aceasta operatiune carbunele culiseaza usor.


In cazul meu doar un carbune a fost blocat, l-am taiat in ideea de a merge prin magazine ca sa cumpar de schimb. Nu am gasit ceva identic si a trebuit sa le adaptez iar in final am renuntat si le-am reconditionat pe cele existente care aveau uzura undeva la jumatate, poza a treia.
 

Pentru reasamblarea sistemului se fac aceiasi pasi in sens invers. Trebuie sa aveti grija la doua aspecte foarte importante, cele doua tije lungi si insemnate cu galben sa fie paralele, iar cele doua piese insemnate cu o linie dreapta trebuie sa fie perfect aliniate. In poza sunt stramb amplasate, dar constructor precizeaza clar ca ele sa fie in linie dreapta cand se asambleaza la loc, poza a doua. Deci mare grija ca atunci cand strangeti acea piulita, cele doua metale sa fie perfect aliniate.


Cam atat, sper sa reusiti sa reparati motorasele defecte ca nu fiti nevoiti sa cumparati altele noi. Numai bine!