Schimbat burduf capat de bara

Pe cand montam protectia de discuri frana, am sesizat ca burduful de pe capatul de bara era crapat. M-am plans intr-o parte si'n alta iar Dragos Paiu mi-a zis ca se gasesc de cumparat burdufe de schimb.
Asa ca am dat un search pe google si le-am gasit de vanzare pe Hanora.ro, chiar doua modele, unul negru si unul transparent. Fiind la pret derizoriu, am comandat cate doua din fiecare, sa fie.
Am taiat la montaj acea jumatate de ora in care m-am chinuit in toate felurile sa bag acea siguranta in partea de jos, m-am manjit cu vaselina si in cur... In final s-a dovedit ca se poate pune foarte usor, vorba aia, cap sa ai ca mintea iti vine :)


Acum un an schimbam acest burduf la capatul de bara, iar acum cand schimbam bieletele de la bara stabilizare, am vazut multa vaselina pe burduf. Mi-am zis ca e gata, s-a spart, ma pun sa-l schimb. Dar surpriza, nu era spart, vaselina a iesit prin partea de sus si la o prima verificare cand am schimbat burduful, capatul de bara era in stare exceptionala, abia miscam de el.
Asa ca long live burduf transparent!

26 de comentarii:

  1. cristi,vezi sa fie o mare distanta inte aparatorile tale si intre burduf,poate din cauza asta se epuizeaza burduful!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. alin tata, spuneam in tutorial ca am vazut burduful spart cand imi montam aparatoarea de discuri :)
      deci era deja crapat. distanta intre aparatoarea de disc si capatul de bara este mare si fixa, nu se apropie una de alta

      Ștergere
  2. faci o treaba excelenta !
    Tot loganul ramane puterea :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Mi-a placut ideea cu folosirea sunetului de clichet la montaj, atunci cand maresti viteza redarii, in timpul desfacerii unui surub. Combinatia dintre acel sunet si folosirea cheii inelare e de efect :D !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu ai observat pana acum ca el mareste viteza la continutul video....nu la sunet.... a fost onsimpla intamplare...

      Ștergere
    2. asta ca sa stiti si voi cum se minte poporul cu televizorul ;)

      Ștergere
  4. Siguranta mare trebuia sa o bagi cu doua tevi mici(ca la colierul burdufului de planetara).Cu surubelnita risti sa il ciupesti.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. dubas cu cele doua tevi mici, nu prea am inteles :)
      cum am facut eu imi pare foarte usor si sanse destul e mici sa ciupesc deoarece nu am folosit forta, acea siguranta este slabuta

      Ștergere
    2. pui 2 surubelnite paralel cu pivotul, treci siguranta prin ele si apoi cand le scoti, siguranta se clipseaza pe sant. e o varianta simpla la fel ca si cea prezentata de Cristian.

      Ștergere
    3. am incercat deja varianta asta, nu functioneaza. acea siguranta se deformeaza intr-o forma ovala si chiar nu trece peste burduf

      Ștergere
  5. Super tutoriale ai prelugint viata acelui capat de bara.Am o intrebare pe tine cat te-au tinut capetele de bara de origine? Eu le-am schimbat pe la 40000km pentru ca aveam joc intr-o bieleta si erau si capetele destul de uzate nu cred ca mai tineau mult.Le-am schimbat cu unele Febi in ianuarie sunt curios cat ma tin eu raman surprins ca se duc asa repede la tine banuiesc ca o sa se duca si la mine la fel.Burdufele de la capetele vechi erau intacte si din cate am inteles de la tine cam asta este buba lor.Ar fi interesant sa se gaseasca pe piata burdufe de origine.Multumim pentru tutorial!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. este aici o adevarata istorie http://www.tutorialelogan.ro/2011/07/verificat-joc-la-capat-de-bara.html
      pe stnga l-am schimbat dupa 92.000km. pe dreapta pe la 22.000km in garantie, ulterior tot la 92.000km.

      Ștergere
  6. o sa trebuiasca sa schimbi placutele de frana curand...:P

    RăspundețiȘtergere
  7. Siguranta mare se pune foarte usor pe pozitie asemanator cum ai procedat tu,dar in loc de cele doua surubelnite se foloseste o buc.de sarma moale.Se infasoara cu sarma spira de jos a sigurantei pusa pe pozitie in canal,dupa care se roteste de aceea sarma in sens contrar acelor de ceasornic urmarind spira sigurantei sa intre in locas.Cand a ajuns la capat,sarma iese singura de pe siguranta.Cu surubelnita ai sanse mari sa spargi burduful.

    RăspundețiȘtergere
  8. eu nu am schimbat nimic niciodata la masina Dacia Logan 1.6 MPI 97.000 km, condus normal

    RăspundețiȘtergere
  9. Cris, au inceput sa se roada cauciucurile fata, pe exterior, asta dupa ce-am trantit arcurile h&r pe ea. De mentionat ca n-am facut repozitionarea bucselor pe ea. Stiu ca stau cu sula la soare, d'aia nu te frec pe facebook :). Concediu placut !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. N-are nicio treaba arcurile cu uzura cauciucurilor. Sau in cel mai rau caz iti uza interior... ma indoiesc de asta.
      Exteriorul se uzeaza chiar si cu arcurile stoc, este normal

      Ștergere
  10. [Pot sa va spun si eu ca dc desfaci un capat de bara nou ,are unsoare in el cat sa nu le poti reprosa la producatori ca nu au pus de loc!Aceasta mica intretinere la pivoti si capeti de bara eu o faceam si la batrana mea 1300,si va pot garanta ca le veti dubla viata acestor articulatii.Cu respect Mihai C

    RăspundețiȘtergere
  11. Te-ai gandit sa pui acel burduf alb peste burduful unui capat de bara functional montat pe masina ? Ce parere ai ? ar prelungi durata de viata a capatului de bara sau dimpotriva ? Numai bine !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. adica sa dublez burduful existent? nu mi-a trecut absolut deloc prin minte asa ceva. e prostie, n-au loc amandoua

      Ștergere
  12. salut Cristi te urmaresc cu interes inca de cind aveam loganul si as dori sa stiu daca burduful de pivot se potriveste si la un vectra c multumesc mult

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, nu sunt mecanic, deci n-am cum sa detin asemenea informatii

      Ștergere