Bec led semnalizari galben 11W soclu PY21W

Si ultimele becuri existente pe masina, exceptie fiind cele H4 de faza scurta/lunga, inlocuite cu becuri cu led.
Stiind ca ledurile galbene de regula nu au o luminozitate prea mare, am comandat lui Liviu de pe www.bec-led-auto.blogspot.ro, becul cu led de 11W, 870 lumeni soclu PY21W.
M-a surprins sa vad in filmare ca becul cu led pare de o luminozitate mult mai mica, in realitate nu am vazut efectiv o diferenta. Dar asta e, o sa-i vina randul si la o camera mai performanta in viitor.
Asaaa, sa pui leduri pe semnalizari este foarte usor, problema este ca UCH-ul intra in avarie si se comporta ca si cum ar fi un bec ars, adica semnalizeaza mult mai rapid. Acest lucru este normal deoarece 2 becuri PY21W stoc au impreuna 42W. Becurile cu led au la jumatate din acel consum, doar 22W, deci UCH-ul considera ca este un bec ars.
Problema care se poate realiza in 2 feluri, montata o rezistenta care sa sa pacaleasca UCH-ul(unde mai este rostul ledurilor cu consum mic?) sau modificarea setarii de eroare din UCH. Daca normal sunetul de semnalizare este de 800ms, cand intra in eroare sunetul este de 400ms. Prin modificarea semnalului de eroare din 400ms in 800ms, UCH-ul intra oricum in eroare dar va emite acel sunet la 800ms(in loc de 400ms) si semnalizarea este normala.
Mircea de pe tutorialesolenza.ro a gasit o alta metoda de a pacali aceasta eroare folosind un releu si o rezistenta si se poate vedea aici.


65 de comentarii:

  1. dar daca vreau sa imi pun doar pe spate leduri la semnal, iar pe fata las becurile stock si modific din ddt2000, cum se va vedea in fata?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. la fel. din DDT modifici eroarea de 400ms in 800ms cum e normal, deci nimic schimbat.

      Ștergere
  2. tehnologie...ne am dat dreacu

    RăspundețiȘtergere
  3. salut Cris care sunt cele mai folosite torxuri pentru a desface cate cela la golan?

    RăspundețiȘtergere
  4. deloc nu aveti minte:)) daca se explica destul de clar, ca apare ca eroare, indiferent ca e sau nu unu sau mai multe becuri, de ce mai intrebati daca pui 1 sau 2 becuri? la mintea cocosului...modifici tot la 800ms

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. revin cu completare....am vrut sa zic 600ms. faci media.

      Ștergere
    2. 800ms neaparat, nici o medie :)
      modifici eroarea din UCH, normal este 800ms, eroarea 400ms. daca pui si eroarea 800ms, este ca si cum n-ar intra in eroare

      Ștergere
  5. eu cred ca tot la 800ms. pt ca e vorba de numarul des sau rar de clipiri, deci va functiona la 800 in fata ca si in spate.

    RăspundețiȘtergere
  6. cat mi-ar lua astia la reprezentanta sa modifice din 400 in 800, ca parca nu m-as baga acasa sa umblu pe acolo...:D ei oare folosesc tot ddt-ul acesta?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. intre 30 si 80lei. da, si ei folosesc acelasi DDT2000

      Ștergere
    2. in nici un caz la dealer Dacia nu au sa foloseasca DDT 2000. Se foloseste doar CLIP RENAULT V2.01 este program de reprezentanta. Care este destul de limitat. doar strictul necesar pentru masini

      Ștergere
  7. Salut Cristi. De unde pot să fac rost de cablu cu mufă pentru accesare DDT prin laptop. Softul de diagnoză auto îl am şi se poate descărca de pe http://powerobd.ro/download.html. Cu stimă

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ai nevoie de un cablu OBDII, gasesti pe okazii. pentru soft te descurci, esti mare si vaccinat. torenti, prieteni etc :)

      Ștergere
  8. Salutare!

    Iti urmaresc toate tutorialele si apreciez foarte mult ceea ce faci, dar am si eu 2 intrebari:
    - faptul ca lasi UHC-ul sa functioneze in modul de avarie nu il afecteaza in vreun fel?
    - cred ca asta nu este o solutie ideala si sa-ti spun si de ce: eu mi-am montat un bec cu led pe fata si palpaia asa repede ca si la tine. in momentul in care am montat inca un bec led pe laterala, semnalizarea s-a blocat si nu a mai functionat chiar si dupa ce am luat contactul si l-am pus la loc. si-a revenit abia dupa ce am luat borna de la baterie si am pus-o la loc. mentionez ca am PH2. crezi ca UCH-ul ar fi diferit fata de PH1?

    Stima!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. - UCH-ul intra in avarie ca sa stii ca ai un bec ars, doar te informeaza. setarea modificata ii spune beep-erului sunteul care trebuie sa-l scoata, la ce interbale de timp :)
      - este acelasi UCH, modificarea o am de luni si incanu am nici o problema. daca intervine ceva pe parcurs, revin cu update :)

      Ștergere
  9. sal

    OFERTA!
    schimb lampi de semnalizare galbene cu cele albe (varianta ph1 desigur) stare f buna, ofer 50 ron diferenta. valabil doar pt bucuresti.
    (pt detalii astept reply)

    chris, ar trebui sa le arati fimuletzele celor de la Dacia si sa aplici pt un job la ei, sunt convins ca ai avea un impact major in dezvoltarea brand-ului
    cu respect

    RăspundețiȘtergere
  10. chris, apropo de ce spune tipul asta pe aici cu stopurile galbene, imi spunea cineva ca se pot decolora. e adevarat?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da, poti, decupezi acel galben si lipesti altul in loc. amu nu zic ca nu poate fi posibil, dar sincer mi se indoaie total ca s-ar putea

      Ștergere
  11. semnalizarea pe fata nu o schimbi?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca te uitai pana la final la tutorial, n-ai mai fi pus aceasta intrebare

      Ștergere
  12. cris intrebarea mea este daca prin aceasta modificare uch-ul ramine in continuare in eroare?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. absolut! de fapt asta s-a modificat in UCH. cand intra in eroare deoarece detecteaza "bec ars", te anunta semnalizand la 400ms. noi am modificat acel timp de eroare la 800ms, acelasi timp cu semnalizarea normala. deci cand UCH-ul intra in eroare, semnalizeaza normal.
      nu se intampla absolut nimic perin aceasta modificare, singura ei functie fiind ce-a de a te anunta ca ai ars un bec.

      Ștergere
  13. si daca nu modifici din uch vor exista probleme pe viitor??

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu exista probleme nici in prezent. doar ca semnalizeaza rapid. vezi la minutul 2:39 cum face. din UCH se modifica doar timpul de semnalizare ca atunci cand intra in avarie, sa semnalizeze normal.

      Ștergere
  14. Salut, am si eu o intrebare, din cate am vazut UCH-ul intra in avarie daca pui LED-uri pe semnalizare, dar sa zicem ca semnalizarea o las cu becuri normale iar LED-uri pun pe becurile de frana (toate 3), cel de ceata si marsarier, o sa imi mai dea eroare UCH-ul ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pe frana, ceata, marsalier nu da eroare UCH-ul.

      Ștergere
  15. eroarea apare doar la semnalizare si atat

    RăspundețiȘtergere
  16. Salut, am pus si eu bec led la semnalizare pe solenza, imi palpaie mai repede atata ledu afara cat si in bord, asta am inteles ca se poate corecta, DAR nu imi merge tot timpu semnalizarea, tre sa pun contactul si sa il iau inapoi sa imi mearga, dar nu tot timpu, este zile la rand cand nu face figuri, este cand face si de 3 ori pe zi figuri, cum o apuca. Ce ar putea fi baiu, poate cunosti problema. :D Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ai cumparat becurile cu led de la Liviu? daca nu, de acolo e problema. coelgul a avut exact aceiasi problema, pana a pus becurile de la Liviu

      Ștergere
    2. le-am luat de la ceva baiat de aici din oradea

      Ștergere
    3. pai ori te obisnuiesti cu ideea, ori iti cumperi becuri ok :)

      Ștergere
    4. La Solenza euro 2 se folosesc relee de flash si semnalizare pe UCE, la Solenza euro 3 nu se mai folosesc releele de semnalizare si flash fiind incorporate electronic in UCH.

      Ștergere
    5. Aceeasi problema o am si eu ca si tine pe un Logan diesel model 2007, pur si simplu UCH intra in avarie si numai functioneaza una din semnalizari(stanga sau dreapta), am noroc ca am DDT2000 si fac modificarea la UCH cel putin odata/saptamana, dar problema devine deja deranjanta si cred ca o sa renunt la becurile cu led pe semnalizari.
      PS. Becurile sunt luate de la Liviu, sunt Epistar cu lupa de 16W.

      Ștergere
    6. nu ai aceiasi problema, el are Solenza si este diferita semnalizare. o are cu relee, nu controlata electronic de UCH. in plus, a zis ca nu are ledurile de la Liviu si ii explicam ca aceiasi problema o avea si colegul cu leduri cumparate din alta parte.

      Ștergere
  17. Acest program ddt2000 merge si pe renault symbol 1.6. 16v din 2011? intreb doar daca ar aparea aceea eroare.

    RăspundețiȘtergere
  18. salut.daca imi pun leduri doar spate..tot la fel da eroarea aceea?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si daca pui un singur bec apare eroarea

      Ștergere
  19. salut. daca vreau sa imi pun bec cu led cum sa fac sau ce trebuie sa leg ca sa nu imi dea eroare? de pe laptop pot sa fac modificarea?dar ce fire trebuie sa leg ca sa mearga?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca ai sus tutorialul si restul de detalii, de ce ma mai intrebi? Crezi ca-ti voi spune altceva?
      nu trebuie sa legi nici un fir, pui becurile si modifici din soft ca sa rezolvi eroarea

      Ștergere
  20. ddt2000 l-am scos de pe net. e bun?

    RăspundețiȘtergere
  21. Deci ai anulat avertizarea de "bec/led ars" - daca se arde, nu stii pina cind nu vezi "de afara"?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. exact, nu ma mai anunta nimic ca s-a ars becul. la fel cum nu te anunta nimic ca s-a ars un bec pe pozitie(sau toate), bec pe frana, ceata...

      Ștergere
    2. Salut Cris! Am tot citit pe aici, dar am o singura curiozitate. Ma interesa sa pun leduri in semnalizarea laterala (pentru inceput la semnalizare, asta pana fac rost si de DDT2000) si vroiam sa intreb daca apare aceasta problema cu clipirea rapida. Spun asta pentru ca eu am avut un bec lateral ars, dar semnalizarea era normala, nu se manifesta altfel...

      Ștergere
    3. cele doua becuri de pe aripi sunt doar de 5W, prea slabe ca sa simta UCH-ul diferenta de consum.
      sau poate este setat sa nu o simta

      Ștergere
  22. Cu cate un rezistor de 10 ohm 25 watti pe fiecare bec nu se rezolva problema clipirii rapide?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. garantat se rezolva, dar care-i schema? pui leduri ca sa ai un consum mai mic de curent si atasezi rezistente care consuma diferenta si se incalzesc foarte tare. deci?!
      ideea e ca lasi masina pe dreapta cu avariile puse, becuri cu filament, si dupa 6-7 ore descarci foarte tare bateria.
      asa cu leduri las masina pe avarii 20 ore si nu se descarca.

      Ștergere
    2. da ai dreptate la faza cu consumul, dar la golf-ul meu nu cred ca am alta solutie.

      Ștergere
    3. pai mai sapa, poate poate gasesti o solutie :)

      Ștergere
  23. Eu am aceeasi problema ca ANONIM de mai sus dar pe ledurile de la Liviu cree 50w.
    Am modificat din Ddt2000 dar am problema ca UCH intra in avarie si nu functioneaza stanga sau dreapta daca dau de maneta. Daca opresc pornesc motorul isi revine. Logan dci 2008

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sunt mai multi cu aceasta problema, nu a gasit nimeni o solutie. si la mine face, rar de tot, de vreo 3-4 ori in cei 3 ani

      Ștergere
  24. Salut Cris. Oare ma poti ajuta si pe mine cu informatia legata de modul in care as putea face rost de softul mentionat de tine in tutorial DDT2000 si de cablul de interfata? Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, cauti dupa intrfata OBDII pe google, okazii, uoleix

      Ștergere
  25. 1. Crezi ca asta ar fi ok pentru logan?
    http://www.aliexpress.com/item/Portable-Mini-ELM327-wireless-WiFi-ELM-327-OBDII-Car-Diagnostic-Tool-OBD2-Code-Reader-Scanner-with/32521135334.html?spm=2114.01020208.3.73.1XFGdR&ws_ab_test=searchweb201556_2,searchweb201644_1_79_78_77_82_80_62_81,searchweb201560_5
    2. Ai un tutorial cum se monteaza cablul de interfata?
    Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 1. Nu. Interfata OBDII, nu ELM327. Cumperi interfata din Romania, nu din pizdia. Ai neviie de diagnoza OBDII, nu ELM. Unii din Romania iti dau la inteftata si softul DDT2000, nu-l gasesti separat de cumparat.
      2. Deschizi usa pasager fata, deachzi usita torpedou, scoti tot ce ai acolo si ai gasit mufa. Infigi interfata.

      Ștergere
  26. Problema e ca si pe olx toate is din pizdia. Pozele is identice cu cele de pe aliexpress din pacate si mai scumpe.

    http://olx.ro/auto-masini-moto-ambarcatiuni/piese-accesorii/q-obd2/

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. OBD2 este mufa pe care o ai in bord. tot ce inseamna ELM327 comunica prin bluetooth sau wifi. ma indoiesc ca DDT2000 ar stii sa comunice altfel decat prin USB sau COM.
      uite http://okazii.automarket.ro/cautare/ddt2000/diagnoza-auto/interfata-diagnoza.html?autoc=write

      Ștergere
    2. Mersi și Un an nou fericit! Dacă o sa mai am întrebări o sa te mai pistonez după ce iau cablul :)

      Ștergere
    3. Salut Cris si La Multi Ani! Am reusit sa-mi fac rost de o interfata pentru logan, dar am ceva probleme cu softul. Am gasit ceva, dar cica ruleaza doar pe Win XP si pe Windows 7 de 32biti. Sti cumva de unde as putea lua o versiune care sa mearga si pe Win 8 sau 10? Mersi!

      Ștergere
    4. habar n-am, nu ma ocup cu treaba asta.

      Ștergere
  27. pe toate pozele de pe olx scrie ELM327 si ca suporta toate protocoalele OBD2.

    RăspundețiȘtergere