Schimbat/reconditionat carbuni de la motor stergatoare

Salut, sunt Catalin. De curand am intampinat si eu problema cu stergatoarele si anume ca functionau doar pe treapta a 2-a, pe intermitent si pe treapta 1 nu miscau deloc. Problema a fost ca o perie din motoras era blocata. Am tot cautat pe forumuri tot felul de raspunsuri si rezolvari, ba chiar am vazut ca cineva a schimbat 2 motorase sh iar apoi a ajuns sa cumpere unul nou.
Cei care mai au problema asta pot incerca sa o rezolve cum am facut eu ca sa nu mai cheltuie bani degeaba... si uite asa mai invatam si una-alta. Am incercat sa fac un fel de tutorial prin poze.
Mentionez ca am efectuat aceasta operatiune si de aproximativ 4 luni functioneaza fara probleme.

In primele doua poze avem ansamblul de stergatoare asa cum este el demontat de pe masina.


Primul pas este slabirea acelei piulite folosind o cheie de 13.


Urmatorul pas este scoaterea celor 3 suruburi folosind o cheie de 10. Se intoarce mecanismul pe partea cealalta si se scoate mufa de pe suportul metalic, a doua poza. In partea din spate este asigurat cu o piedica care se indeparteaza folosind o surubelnita mica, mufa culisand inspre in fata. In poza a treia asa arata motorasul dat jos de pe ansamblul metalic.


Acum am ajuns in punctul unde demontam efectiv ansamblul motor. Prima data se da jos capacul de plastic care este fixat cu 4 cleme de prindere de plastic, cele 4 cerculete rosii, si care se fixeaza pe suportul metalic, cele 4 cerculete verzi.


In prima poza este indicat un surub care se scoate folosind un torx de 25. Dupa scoaterea surubului, se scoate clema incercuita(poza 2). Dupa care se departeaza carcasa rotorului de culoare negru de partea metalica culoare gri(poza 3). Grija mare la cum sunt pozitionate firele si acea clema ca sa stiti ulterior sa montati la loc tot ansamblul.


Cele doua corpuri fiind indepartate, putem vedea axul motorasului care este spiralat. Se prinde de acest el si se trage afara acest ax folosind putina putere. Doar sa aveti grija sa nu rupeti ceva fire. Dupa ce s-a scos afara se poate vedea efectiv rotorul.


In prima poza sunt indicate pozitiile celor 3 carbuni. Puteti misca de firele de cupru, asa testati care dintre carbuni sunt blocati sau se misca foarte greu. Daca carbunele este blocat sau culiseaza greu, se scoate si se curata. Daca sunt uzati la maxim, atunci doar schimbati.
In ce-a de-a doua poza este indicat capacelul care trebuie scos ca sa ajungem la carbune, se foloseste o surubelnita mica si subtire.
Scoateti carbunii pe rand si aveti grija sa nu rupeti firul care-l tine pe pozitie. Folositi un smirghel fin ca sa-l curatati pe toate cele 4 laturi. Curatati si locasul unde se introduce carbunele. Testati daca dupa aceasta operatiune carbunele culiseaza usor.


In cazul meu doar un carbune a fost blocat, l-am taiat in ideea de a merge prin magazine ca sa cumpar de schimb. Nu am gasit ceva identic si a trebuit sa le adaptez iar in final am renuntat si le-am reconditionat pe cele existente care aveau uzura undeva la jumatate, poza a treia.
 

Pentru reasamblarea sistemului se fac aceiasi pasi in sens invers. Trebuie sa aveti grija la doua aspecte foarte importante, cele doua tije lungi si insemnate cu galben sa fie paralele, iar cele doua piese insemnate cu o linie dreapta trebuie sa fie perfect aliniate. In poza sunt stramb amplasate, dar constructor precizeaza clar ca ele sa fie in linie dreapta cand se asambleaza la loc, poza a doua. Deci mare grija ca atunci cand strangeti acea piulita, cele doua metale sa fie perfect aliniate.


Cam atat, sper sa reusiti sa reparati motorasele defecte ca nu fiti nevoiti sa cumparati altele noi. Numai bine!

8 comentarii:

  1. La mine problema a fost de la maneta. Inauntru are niste lamele care s-au consumat putin. Treapta intai nu mergea deloc, am desfacut maneta si ridicat putin lamela care era consumata, trebuie avut grija sa nu o ridici prea mult, eu am ridicat-o si acuma cand umiditatea creste porneste stergatoru singur, sa o impigi la loc nu este chiar asa de simplu.

    RăspundețiȘtergere
  2. Super bun materialul si pe intelesul tuturor, chiar daca sunt doar poze.
    Multumim pentru informatii.

    RăspundețiȘtergere
  3. Daca tot va apucati de aceasta operatiune, inainte de a-l monta la loc , gresati bine si ansamblul biela-manivela ale celor doua stergatoare (este vorba de acele tije de care se prind stergatoarele care au o miscare de rotatie stanga dreapta). Daca va uitati in prima poza va dati seama despre ce vorbesc: axul de care se prinde stergatorul se roteste stanga dreapta intr-o "gaoace" - scuzati expresia...dar nu am stiut cum sa-i zic :)
    Eu am patit la masina mea veche ca acel ansamblu, din cauza apei care se infiltra pe la baza stergatorului sa se gripeze (am crezut initial ca de vina este motorasul), dar dupa demontare am observat ca era era blocat pur si simplu. Am fost nevoit sa dau o gaura fina cu bormasina in el si sa introduc vaselina lichida si cu greu si-a dat drumul. Deci, daca tot desfaceti pe acolo nu va sfiiti sa gresati pt ca altfel la un moment dat veti pati ce am patit si eu....

    RăspundețiȘtergere
  4. din pacate nu cred ca s-a inteles foarte multe din cauza ca nu e video.
    speram sa revii cu un update; dar cum speranta e cea mai mare curva...:))

    RăspundețiȘtergere
  5. Va salut.Tutorialul foto mi-a fost foarte util si vreau sa multumesc autorului cat si lui Cristi pentru efortul depus. O singura problema am avut dupa reinstalarea ansamblului de stergatoare: desi aliniasem bieleta la montarea pe axul motorului, in momentul in care porneam stergatoarele acestea faceau o tura in sus apoi coborau sub parbriz.Orice repozitionare a stergatoarelor a fost in zadar. Asa ca am demontat bieleta de pe axul motorului, l-am alimentat si l-am pornit(practic in gol) gandindu-ma ca astfel axul va ajunge in pozitia corecta de parcare. Apoi am fixat bieleta pe ax in linie dreapta, conform recomandarilor producatorului. Dupa toate astea stergatoarele au avut cursa normala si parcau corect. Sper sa fie de folos cuiva postarea asta.Inca odata, multumesc Cristi, multumesc Catalin!

    RăspundețiȘtergere
  6. salut,
    daca am gasit in cilindrul motorasului cam 1/3 apa, cu ce-mi recomanzi sa-l curat?
    Inca mai functioneaza, dar nu stiu pentru cat timp.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, cu orice, doar sa fie curat. Că sa elimini de tot apa, spray pentru discuri de frana sau alcool izopropilic

      Ștergere