Leduri la butoanele de la plafoniera

Ideea nu-mi apartine, am preluat-o de la userul LoganFan de pe youtube. A facut si el o gramada de tutoriale pentru Logan 2 si desi vorbeste in germana, este foarte usor de inteles ceea ce face.
Alimentarea ledurilor o face UCH-ul, insemnand ca se vor stinge dupa 20 minute, cand UCH-ul taie alimentarea la plafoniera. Consumul ledurilor este mic, deci nu aveti d ece sa va faceti griji.
Ca si sfat, foarte mare grija unde lipiti firele in interior, uitati-va foarte bine pe filmare, n-as vrea sa ma intrebati ulterior de ce nu mai functioneaza iluminarea din habitaclu. Eu am reusit aceasta performanta, am ars una alta pe acolo.
Cel mai greu, cel putin pentru mine, a fost sa lipesc rezistentele si firele pe leduri. Nu ca ar fi fost greu, dar ma plictisesc repede sa fac acelasi lucru :)

Ledurile de 3mm alb si rezistentele de 1k le-am cumparat de la Alex de pe http://ledo24.com, preturile fiind mai mult decat decente.
Termocontractabil tot la preturi aberant de mici de la mivarom.ro.



Florin si-a pus leduri la butonul plafonierei desi nu avea acele gauri cum am prezentat in filmare. Cam asa arata la el, chiar daca are un singur buton.

Verificat nivelul la ulei

Nu va lasati pe baza martorului din bord sa va anunte cand aveti prea putin ulei in motor, in acel moment e deja tarziu si ai bagat prematur uzura in motor. Daca stii ca nu-ti consuma ulei, verifica-l mai rar, poate chiar inainte de a schimba uleiul, macar sa-ti faci o idee cam cat ulei ai lipsa intre schimburi iar daca constati ca este prea mult sub nivelul maxim, o sa stii ca trebuie sa-l verifici mai des.
Pe timp de iarna evitati sa verificati uleiul cand este foarte frig afara, riscul sa se rupa joja este destul de mare. Eu verific uleiul la 5-10 minute dupa ce am oprit motorul.
Este normal ca o masina sa consume putin ulei, uneori chiar si de noua, deci nu va panicati. Fabrica spune ca este acceptabil sa consume 1 litru de ulei la 10.000km, parca.

Atentie foarte mare cand completati cu ulei! Sa nu puneti peste nivelul maxim! Desi pare ireal, prea mult ulei nu asigura ungerea unor componente. Ungerea se face prin balbotare, e ca si cum ai lovi cu palma suprafata apei stropind tot ce este prin jur. Daca ai mana sub nivelul apei si o misti, nu mai stropesti nimic.

Ajustat suport motor 1.5dci, reducerea trepidatiilor din caroserie

De vreo 3 ani se simt trepidatiile motorului in caroserie, tot mai tare pe masura ce trec anii. Stiu ca suportul motor este mucificat si necesita schimbat, dar am tot amanat-o... n-am un motiv efectiv de ce nu l-am schimbat.
Cand am fost pe la Ioji cu o alta problema, a simtit cat de tare se simte acea trepidatie si m-a intrebat daca vreau sa-mi rezolve suportul, macar temporar. Daaa claaar, baga, fa ce stii tu mai bine Ioji, oricum e mucificat, n-ai ce sa strici mai mult de atat.
Spre surprinderea mea, nu chiar surprins deoarece stiam ca nu o sa se mai simta atat de tare, trepidatiile chiar s-au redus enorm!
Din punctul meu de vedere, acel metal a fost gandit sa atinga cauciucul ca sa simti acele trepidatii,  sa te avertizeze ca suportul motor este uzat si trebuie inlocuit.
Deci probabil o sa pun un nou suport peste vreo 2-3 ani, ca un roman adevarat ce sunt. Cei 2-3 ani s-au rezumat la doar 3 luni: Schimbat suport motor 1.5dci.
Multumiri lui Ioji pentru pont ;)


Update - ROȘU COOL la Lumini pe portiere + lumini la picioare la locurile din față + plafoniere laterale pentru locurile spate

Aceste tutoriale se adresează celor ce au deja făcută instalația descrisă în tutorialul inițial Lumini suplimentare pe portiere, întrucât a fost proiectată să permită și aceste extensii realizate acum.


Update 1 - ROȘU  COOL  la Lumini pe portiere

Nu multe autoturisme, eu de fapt nu am văzut, nu multe, zic, au montate așa ceva din fabrică, nici măcar ca opțiune să poți să o adaugi.
Pentru cei care se întreabă la ce sunt bune ... ei bine , nu numai că sunt bune, sunt chiar COOL !
Nu e remarca mea, ci a celor ce au văzut montate aceste module roșii.

Mai ales cei ce au copii mici sau pasageri mai imprudenți au simțit uneori nevoia de a le spune uneori”Asigură-te vizual ÎNAINTE de a deschide BRUSC ușa !”... sună cunoscut ?

Aceste lumini suplimentare fașă de lămpile montate anterior sunt de efect pentru șoferii ce vin cu autovehicule din spatele mașinii, depășesc sau ocolesc mașina ta parcată indiferent pe care parte se întâmplă acest lucru, întrucât o ușă deschisă va fi mai ușor observată decât dacă nu ar avea aceste lumini montate.
Evident că dacă deschiderea BRUSCĂ  a ușii va fi făcută .... șansele unui accident există totuși.
Pentru a nu permite deschiderea bruscă a ușii unei mașini sunt altfel de dispozitive ... ce depășesc scopul acestui update.

Așadar să creștem șansele evitării unui accident cauzat de uși deschise deja, mai ales pe timp de vizibilitate mai redusă eu zic că se poate.
Iată cum:
Fețele de uși de Logan PH1 au din design unele elemente stilistice ce mi-au permis să plasez aceste baghete flexibile , module, de 3 LED-uri  în așa fel încât să fie cât mai în exteriorul marginii ușii .... dar să nu fie afectată structura de tablă a ușii ce poate duce în timp la apariția ruginii și a altor probleme.

Firele ce alimentează aceste module de LED-uri sunt cuplate prin presare cu conectori dedicați pe firele deja duse la lămpile plasate în portiere, evident (+) la (+) și (-) la (-) pentru că tot LED-uri sunt și cele din lămpi.

ATENȚIE ! Pentru cei ce nu au mai lucrat cu astfel de conectori ideea e că după ce se trece firul, pe care se face extensia, prin conector, se adaugă firul ce este pus ca extensie care va trece de mijlocul conectorului și apoi urmează strângerea cu patentul. După ce firele au fost prinse de sertizorul metalic din conector se va închide partea de plastic peste conexiunea făcută pentru a izola conexiunea.
Dacă se  efectuează strângerea conectorului cu patentul cu partea de plastic  pusă peste metalul de sertizare  există riscul ca să sertizarea să nu fie corect făcută și partea de plastic se va deteriora vizibil urmând să nu mai stea clipsată corect.

Ca atare, electric vorbind, acestea se pun ÎN PARALEL cu LED-urile din lămpile existente în fațade ușă:
 (Eu le-am lipit  pentru că la vremea la care am făcut modificarea încă nu găsisem acest gen de conectori.)



 Modulul de LED-uri are două terminale pe care se lipesc firele de legătură, apoi aceste lipituri se izolează , firele se pot torsada și se dă o mică gaură în fața de ușă pentru a le trece în interior. De asemenea aceste fire torsadate ( răsucite ) se vor izola cu bandă izolantă.să fie mai estetice și mai protejate. Deși modulele au o bandă adezivă din producție, am preferat să folosesc o bandă dublu adezivă de calitate lipită înainte de a le poziționa definitiv.



Ca realizare nu e deloc greu, efectul este însă foarte bun atât pe timp de zi...
ușa față:


ușa spate:


Ar fi fost și două filmări pe timp de zi, doar ca au fost sterse si mai pot fi vizionate...
... cât mai ales pe timp de noapte.


La final am fotografiat și pe timp de zi ușile deschise:


RECOMANDARE : Ca să fiți siguri că nu se vor mișca sau cădea, în timp, se pot prinde aceste module cu o sârmă subțire sau colier transparent prin două găuri mici, invizibile, și apoi înnodate în interiorul feței de ușă peste ambele capete ale modulului pentru a le conferi o rigiditate crescută în poziția de montare.

Timpul mediu de lucru: 1/2 ore de fiecare ușă (dacă se pregătesc modulele prin lipirea firelor înainte )
Etape:
 - demontarea față de ușă- montare fire cu conectori de extensie pe firele existente pentru lămpi
 - găurire =  burghiu sau șurubelniță ascuțită de 2 mm pentru fire
 - montare modul în poziția indicată cu bandă dublu adezivă
 - probă de funcționare prin acționare buton deschidere ușă
 - montare față de ușă
------------------------------
Cost modul LED / ușă = 5 lei
Cost fire ( 0,5 ml fir dublu de fiecare ușă ) : 1,5 lei
Cost 2 conectori / ușă : 1 leu
------------------------------
Total: 7,5 lei x 4 uși = 30 lei


Update 2  - lumini la picioare la locurile din față

Întrucât instalația e deja făcută e foarte ușor ca pe traseul ei să putem adăuga lumini cu același mod de funcționare electrică, dar pentru a ilumina altă zonă importantă pentru șofer și pasageri.

Efortul de a pune și aceste lumini e minim având în vedere că avem aproape totul făcut : vom adăuga încă două module de 3 LED-uri, de această dată de alt tip, pentru a obține un lucru ce sporește confortul urcării și coborârii din mașină în condiții exterioare de lumină insuficientă.

E nevoie de 2 conectori pentru fiecare loc de picioare ce va fi iluminat , de 0,5 ml de fir dublu și de câte un modul de 3 LED-uri de culoare alb rece.

Atât la stâlpii față cât și la cei laterali avem trecerea firelor din instalația de lumini pe portiere deja pozată. Cu acel tip de conector vom extinde circuitul punând în paralel modului de 3 LED-uri pe circuitul respectiv al lămpilor din ușă, respectiv modulelor de 3 LED-urilor suplimentare roșii anterior montate.


------------------------------
Cost modul LED SMD / loc pasager = 5 lei
Cost fire ( 0,5 ml fir dublu de fiecare iluminare ) : 1,5 lei
Cost 2 conectori / loc : 1 leu
------------------------------
Total: 7,5 lei x 2 locuri = 15 lei


UPDATE 3 - plafoniere laterale pentru locurile spate

Evident că același lucru se poate face pentru pasagerii din spate, dar acolo am adoptat o iluminare diferită cu module de LED-uri mai puternice plasate în partea de sus a stâlpilor de ușă spate și legate la plafonieră tot cu acei conectori menționați anterior.

Aceste module au 1,2 W de LED și fiecare LED are lupă peste capsulă crescând astfel randamentul optic.


dacă ziua e așa...


noaptea e aproape ... zi.

și asta  rezolvă suficient iluminarea amplă a locurilor din spate.

Firul de (+) pentru această iluminare se ia de pe firul deja tras în stâlp de la plafonieră, iar firul de (-) de la firul alb ce intră în conectorul de la plafonieră.

E nevoie de 2 conectori pentru fiecare modul montat ca plafonieră laterală, de 0,8 ml de fir dublu și de câte un modul de 3 LED-uri de culoare alb rece cu lupe de plastic.

------------------------------
Cost modul LED cu lupe / plafonieră = 6,5 lei
Cost fire ( 0,8 ml fir dublu de fiecare plafonieră ) : 1,5 lei
Cost 2 conectori / plafonieră : 1 leu
------------------------------
Total: 9 lei x 2 plafoniere = 18 lei

Spor la treabă !

Schimbat rulmentul de pe tamburul spate

De asta vara cand ma intorceam din concediu, am auzit cum huruie si stiam ca o sa trebuiasca schimbat un rulment.
Initial mi-a trecut prin minte sa-l schimb singur acasa. Am incercat, degeaba, am batut de m-am plictisit. La unele operatiuni nu merita sa te chinui acasa, nu pentru 40lei cat costa manopera. La service a durat cam 10 minute cu tot cu urcatul si coboratul masinii de pe elevator.
Am optat pentru rulmentul de origine, a costat 100lei, era la oferta pe google.

Montat cea de-a treia centura in spate

De mult imi doream aceasta mocheta neagra, drept e ca nici nu m-am agitat sa o gasesc. Cum avea si a treia centura la ea, am montat-o si pe aceasta.
Multmesc Marian pentru lipeala si intermediere!

Curatat radiator incalzire habitaclu

Si iarna trecuta am fost intrebat de cateva ori de ce nu mai baga masina caldura si le raspundeam ca este sigur de la termostat. Iarna asta toti cei care m-au intrebat de ce nu au caldura au verificat deja termostatul, asa ca a ramas de luat in calcul doar radiatorul de caldura habitaclu.
Daca ai verificat deja functionalitatea termostatului si este bun dar tie tot nu-ti baga caldura cum trebuie in masina, sunt sanse maxime sa ai acest radiator de incalzire habitaclu infundat cu mizerie.
Principalele motive pentru care se intampla treaba asta sunt siliconul folosit pentru etansare la schimbarea termostatului sau a pompei de apa, in loc de apa distilata s-a pus apa de la robinet, nu s-a utilizat antigelul recomandat de catre producator.
In cazul radiatorului din filmare, a avut parte de toate cele scrise mai sus.
Sa aveti grija ce radiator vreti sa cumparati, asta daca cumva va ganditi sa-l inlocuiti. Radiatorul pe origine trece de 360lei. Unul aftermarket costa undeva la 100lei si are doar 8 tuburi in loc de 12, foitele de aluminiu sunt extrem de rare comparativ cu cel de origine iar treaba asta face ca, caldura degajata in habitaclu sa nu fie deloc satisfacatoare. Un mare dezavantaj al radiatoarelor aftermarket este partea de etansare, iti rogi moartea incercand sa-l faci sa nu mai curga la imbinarea cu cele doua tevi. Nu mi punem ca atunci cand strangi surubul care fixeaza tevile pe radiator, crapa plasticul de pe radiator si atunci sa vezi distractie.


Si de la Andrei cateva poze cu ce crocobauri a gasit el in radiator


Nici Cristi M. nu a fost prea multumit de mizeria gasita in radiatorul de habitaclu. Si cum nu are filtru de polen, a gasit suficienta mizerie si pe langa el.

Am testat becurile H4 HUD Xenon Light

La Multi Ani! 2016. Incepem anul in forta cu un test de becuri H4.
Diferente sunt intre ele, dar nu enorme, desi pe ambalaj scrie 100/90W, garantat sunt doar 60/55W asa cum scrie pe ele.
Lumina degajata este alba, nu galbuie ca si becurile stoc, iar pe timp de noapte chiar ofera un plus de lumina, ceea ce este foarte bine.
Pe timp de zi, ca si pe timp de noapte, nu sunt deranjante, nu m-am simtit orbit de ele. Evident, vorbesc despre faza scurta, pe faza lunga mi-au violat ochii ambele modele de becuri.
Becurile sunt de la Denis, el stie pretul, el stie cand si cum se livreaza. Asta ca sa stiti de ce va ignor cand ma intrebati de unde puteti cumpara si care este pretul :). Opa, cica nici el nu mai stie de unde le-a cumparat si la ce bani, asta-i ce-a mai tare chestie pe care am auzit-o anul asta =)). Drept e ca au trecut doar 20 ore din noul an :D


Schimbat ulei la 1.4mpi

Nu difera aproape deloc de schimbarea uleiului la 1.5dci. Diferentele efective sunt la pozitionarea filtrului de ulei si cantitatea de ulei necesara.
Era sa uit,  nu a fost necesar sa dau jos scutul, asa cum este la al meu 1.5dci.

Atentie la bornele, pentru baterie, de proasta calitate

Ștefan m-a sunat sa-mi spuna despre problema lui, ca a ramas fara curent in baterie. Avand in vedere simptomele, i-am spus clar ca a intrat in scurt, rezolvarea fiind inlocuirea.
Omul s-a dus la service, a platit o baterie noua si in timpul montajului a fost informat ca trebuie neaparat sa schimbe si bornele din cauze... necunoscute. Asta ca sa nu spun ca nu-mi mai amintesc exact acel motiv.
Ce a urmat dupa toata treaba asta, sincer sa fiu, m-a ingrozit! Acesta fiind motivul pentru care incerc pe cat posibil sa evit cat pot de mult orice service.


Diferente intre blocuri de lumini si folie airbag volan

Dupa ca am Schimbat folia de airbag volan, am constatat ca nu-mi mai decupleaza semnalizarea atunci cand invart de volan.
Stiam ca sunt doua feluri de blocuri de lumini, dar nu stiam ca sunt si doua modele de folie airbag volan.
Daca nu sunteti atenti ce cumparati, o sa va treziti ca nu va decupleaza semnalizarea, ca la mine, sau atunci cand invartiti de volan o sa auziti cum agata in ceva si sunt sanse mari sa cedeze ceva la un moment dat.
Daca la prima varianta, cum este la mine, un prea am ce sa-i fac, la varianta unde agata se poate ajusta acea limba din plastic si ai rezolvat problema.
In aceasta filmare va arat diferentele intre cele doua blocuri de lumini si folie airbag volan.

Schimbat folia de airbag volan

Sa aveti mare grija la aceasta folie cand dati jos volanul, sa nu o rupeti, asa cum am facut eu.
Nu mai retin exact de unde am achizitionat si cati bani am dat pe ea, o aveam de ceva timp in garaj, sa fie acolo ca piesa de rezerva.


Modul lumina ambientala in habitaclu

Cum spuneam si in filmare, daca deschid o usa pe timp de noapte, lumina din habitaclu este dureroasa pentru ochi. Asa ca acest modul este ideal, iluminarea se face treptat si nu-ti mai simti ochii violati.
Eu avand activata functia Inchidere usi la un anumit prag de viteza, aveam montat un modul Deblocarea usilor la oprirea motorului achizitionat de la Tudor Madalin. Dar cum acest modul de lumina ambientala monitorizeaza momentul in care ai luat contactul, Marian a adaugat si functia pentru deblocarea usilor atunci cand ai luat contactul.
Il am de cateva luni pe masina si functioneaza fara probleme, mai ales acum cand plec si vin noaptea de la lucru.
Evident, o sa ma intrebati pretul si de unde se poate cumpara, mai ales pentru ca putini citesc ce scriu pe aici. Nu ii stiu pretul, dar il puteti intreba pe Marian la adresa de mail marian_ariciuc@yahoo.com sau pe facebook. Tot de la el puteti sa-l si achizitionati. Sta el mai rau cu timpul, dar poate-l convingeti.
O completare ce am omis sa explic si sa arat, la minutul 6:28 spun ca am atasat la firul alb un pin si l-am introdus in mufa alba la A2. Eu am avut acel pin si mi-a fost usor. Voi nu o sa-l aveti, dar il puteti folosi pe cel existent. Il taiati si il atasati la firul alb al modulului. Firul ramas il imbinati cu firul alb gros al modulului.
De altfel, puteti vedea mai multe produse de la Marian accesand aceast link de Facebook.


Montat incarcator USB pentru incarcarea aparatelor electronice

Mai am un tutorial asemanator unde pun un transformator si mufe USB. Doar ca era putin cam complicat, mult de lucru.
Dar acum am gasit si varianta cea mai simpla si usor de implementat. Capacul de guma protejeaza perfect ca sa nu intre mizerie, iar ca si functionare pot spune ca isi face treaba ireprosabil!
De unde l-am cumparat si cat a costat? De pe ebay.

Schimbat uleiul din cutie

 L-am mai schimbat in urma cu 75.000km(la 70.000km) iar atunci mecanicul care mi-a schimbat ambreiajul a zis ca uleiul era negru si trebuia schimbat. Asta e, daca trebuie, trebuie. Multi spun ca uleiul din cutie nu se schimba, doar se completeaza daca este necesar. Apai sincer sa fiu, avand in vedere culoarea uleiului vechi si gandul ca orice se uzeaza la un moment dat, chiar am simtit nevoia sa-l schimb si nu-mi pare rau, deloc.

Montat priza bricheta in portbagaj

Nu ca as fi avut mare nevoie de aceasta priza in portbagaj, dar au fost cateva momente cand mi-ar fi picat bine sa o am.
Eu am dat aproximativ 45lei cu tot cu transport, si am cumparat de pe Conrad. Dar gasiti pe net tot felul de modele, forme, modele diferite de prindere... trebuie doar sa cauti putin.


O alta pozitionare, de la... i-am uitat numele :(, exact cum m-am gandit si eu sa pun prima data

Montat lumini in compartimentul motor

MATu' este vinovat de aceasta idee. In urma cu aproximativ un an imi arata niste module cu leduri pe care voia sa le puna pe capota fata ca sa ilumineze compartimentul motor. Daca el a abandonat proiectul, eu l-am aplicat cu succes.
Banda de leduri am cumparat-o in urma cu vreo 2 ani, contactorul este foarte posibil sa-l am de la axscu, iar masticul de etansare il am de la daciashop.
Singurele temeri pe care le am legat de aceasta modificare, ar fi dezlipirea de pe capota a benzii cu leduri si eventuala apa care ar putea intra in acel contactor. Daaar, chiar daca se dezlipeste banda, o sa ramana pe tabla de langa incuietoare si nu face niciun fel de paguba. Iar daca ar ajunge apa la acel contactor, in cel mai rau caz banda cu leduri o sa primeasca curent si o sa lumineze. Nimic deosebit, n-am de ce sa-mi fac probleme.
Intre timp masina a trecut printr-o saptamana caniculara cu temperaturi de peste 35°C la umbra, parcata in soare si banda este tot acolo, niciun semn ca ar vrea sa se desprinda. Ba chiar am prins 3 zile la rand 39°C si banda este tot acolo, nu s-a dezlipit.
Va asigur ca lumina este mai mult decat ok, camera de filmat nu e in stare sa prinda exact cum vedem noi cu ochiul liber.
De multe ori am patit sa am nevoie de lumina in compartimentul motor. Imi amintesc ce chin a fost intr-o noapte friguroasa de iarna schimbarea becului H4 de pe partea stanga. Sau cand am filmat tutorialele cu becuri LED H4, tineam lanterna in gura si pozitionam telefonul cu blitz-ul pornit in directia unde lucram.
Nu trebuie neaparat sa puneti un buton cum am folosit eu, Mihăiţă Cătălin Niţă mi-a spus ca la fel de bine se poate folosi un buton I/O si il pornim noi, manual, doar cand avem nevoie de lumina in compartimentul motor. Chiar nu m-am gandit la treaba asta cand am pus in aplicare montajul :)


AndrEy Yzy a folosit un contactor de la un BMW e46 care se gaseste sub capota fata, langa oala de amortizor si are rolul unui contactor de capota deschisa.

 

Montat oil catch can pe 1.5dci

Stiam de foarte mult timp de acest oil catch can, ba chiar am si montat pe un Clio RS la un prieten(prima poza), dar niciodata nu m-am gandit sa-mi montez si eu, nu aveam un motiv intemeiat ca sa fac aceasta modificare.
Dar de cand am anulat valva EGR-ul si stiam ca Stefan si-a montat catch can cu mult timp in urma, ba chiar as putea spune ca de la el m-am inspirat cu pozitionarea(a doua poza), era chiar necesar sa-mi instalez si eu asa ceva pe masina.
Am cautat mult ceva care sa-mi placa cum arata, forma, capacitate si pretul, mai ales pretul... Am gasit in UK la un pret... sa zic acceptabil, dar transportul era inuman. Aici a intervenit Polly, l-a cumparat si l-a adus pana la poarta, livrat personal, multam fain ;)


O sa ma intrebati de unde am cumparat si cat am dat pe el. L-am comandat pe ebay si am platit £ 37.56.



Mihai HrV a scris aici ca a gasit acea sarma plina de rugina si apa in recipient. M-a cam speriat, sincer sa fiu, as aca am facut o verificare si la mine. M-am linistit acum :)


BV21CDC si-a facut singur recipientulsi chiar este functional, va puteti inspira de aici Cum sa-ti faci singur Oil Catch Can.
Interesant este ce s-a adunat in acel recipient in doar 3 luni si 5250km...