Lumini suplimentare pe portiere

Lucrare și tutorial realizate de Pop Mircea - Iulie 2014
Am citit toate explicațiile date pe forumul www.loganclub.ro în threadul  Lumini pe uși... ceea ce vă recomand și vouă ;). Adică... nu am inventat roata... o fac doar să meargă ;) rotund.

Pentru inceput, un video demonstrativ cu cablajul si asezarea firelor in spatiu


Pentru cei nedumeriți puțin în ce privește scopul lămpilor:
1. de a fi văzută mașina din spatela deschiderea ușii ( partea de sus roșie a lămpii )
2. de a vedea ce este lângă mașină pe pământ sau asfalt la deschiderea ușii , eventual noroi sau o baltă cu apă ( partea de jos albă a lămpii )
3. dacă se deschide ușa spate 1 cm poate fi folosită, în staționare, și ca lampă de interior uneori utilă la a vedea ceva în mașină mai ales pasagerilor din spate.

Ca să încep cu începutul...

Materiale folosite:
- 4 lămpi de Laguna 2 ( cu conector mamă tip W5W incluși )

- 4 diode 1N4007 ( sunt bune orice diode, de preferat  redresoare că sunt dedicate pentru conducție și nu au alte proprități suplimentare)

- 4 LED-uri auto W5W cu 5 sau 9 SMD
- 15 ml cablu dublu fir de boxe, lițat, de secțiune 0,5, culori ROȘU –NEGRU
- Tub varniș/termocontractil 3 mm diamentru
- Bandă izolatoare teflonată
- Pastă decapantă pentru montaje electronice
- Rolă de fludor
- 2 perechi mamă-tată de papuci auto
- 2 seturi conectori tată-mamă pentru ușile față
- 2 protecții plastic pentru papuci auto
- Chibrituri/bricheta
- Burghie de 2 mm

Scule folosite:
- Aparat de măsură digital autoscalabil PROTEK 506
- Mașină de găurit la 12V ( e bună orice mașină de găurit )
- Pistol de lipit
- Ruletă – 3 metri
- Chei Torx 20 și 30
- Chei tubulare:  16 , 17
- Șurubelniță lată
- Patent, cuțit
- Șfic ( clește de tăiat și dezizolat cablu )
- Cutter
- 1 m cablu TV de consistență dură – improvizat pentru tras fir la plafonieră de la stâlp
- Sărmă cupru nelițată izolată – diamentru 2,5 mm , 40 cm lungime  – improvizat pentru trecerile cablurilor prin manșonul de cauciuc de la uși
- Boloboc

Important : pe durata întregului proces am căutat să execut fiecare etapă fără grabă și cât mai corectă tehnic deoarece acest cablaj s-ar putea să stea pe mașină chiar multă vreme, pe durata folosirii mașinii, așadar nu vă grăbiți : lipiți și izolați cât mai corect și bine pentru a nu se produce contacte nedorite ale firului roșu (+) la masă.

Reguli de respectat
La fiecare lipitură se recomandă ca înainte de se face lipirea cu fludor, să se pregătească capătul cablului cu pastă decapantă prin ungerea firului de cupru, dezizolat cu șfic pe o lungime de 5 mm, cu pastă și degresare prin topirea acesteia cu pistolul de lipit.
Înainte de a pregăti cablul de lipire se va introduce peste izolație 1 cm de tub termocontractil pentru a izola ulterior lipitura.

Acolo unde se poate, să nu se taie cablurile originale, ci să se adauge cablul de extensie peste cablul original.

Mecanică:
Modul de desfacere a feței de pe stâlp și modul de demontare a fețelor de ușă este descris în alte tutoriale de pe acest site. Sunteți invitați să le revedeți pentru a nu pierde timpul cu descrierea acestor proceduri mecanice.

Schema electrică:

Să începem...

Decuparea locașului de lampă
Se face un șablon al spatelui lămpilor pe un carton prin desenare după acel contur al corpului lămpii care va fi inserat în fața de ușă. Forma acestuia depinde de geometria lămpii folosite, în cazul de față fiind ovală.
Cu ajutorul unui boloboc se verifică orizontalitatea șablonului pe ușă.
Se măsoară pe fețele de uși , spate și față, distanța la care se vor monta lămpile în așa fel încât acestea să nu atingă alte elemente de caroserie sau tapițerie interioară ale mașinii și să nu incomodeze pasagerii



Se face decupajul locașului lămpilor în fața de ușă prin găuri succesive cu o mașină de găurit un burghiu de 2 mm pentru ca apoi cu ajutorul unui cuțit să se decupeze cu grijă pe acest contur.



Lămpile au două cleme de prindere pe lateral ceea ce ajută la o fixare solidă cu condiția ca pe lateral să nu se facă decupajul prea mare , adică să fi la limita la care prin apăsare clemele laterale să poată intra prin decupajul făcut, ca apoi prin eliberarea lor să prindă în fața ușii.


Pentru protecția ușii și a corpului lămpilor e indicat să le lăsați montate în ușă.
Pe ușa din față corpul lămpii e montat în acel compartiment, de ținut diverse chestii,  pentru a fi ușor de schimbat becul LED, la nevoie, deoarece aceste uși sunt prioritare și se deschid cel mai frecvent, iar pe ușile spate, și datorită construcției ușii, acestea nu se prea pot monta decât cu mufa W5W în ușă deci dacă cumva se arde becul LED, puțin probabil, trebuie desfăcută fața de ușă pentru a-l schimba.
Evident că puteți să  montați lămpile și în alte poziții dacă nu vi se par ok așa.
Am dorit ca aceste lămpi să fie utile și pasagerilor pe timp de noapte, astfel că poziționarea lor e făcută în ideea că se poate folosi și ca lumină de interior dacă se deschide puțin ușa.



Cablarea traseelor (+) și (-) către lămpi
Astfel că:
- traseul de (+) . S-a cablat traseul de (+) cu cablu roșu.
Este cel mai ușor să se ia de la plafonieră  prin tragerea câte unui cablu către fiecare stâlp al mașinii până în zona unde se cuplează, în interiorul acestuia, manșonul de cauciuc ce duce firele din fabrică la ușa spate ( la versiunea mea toate geamurile sunt electrice ). Nu există alt cablu de (+) disponibil sau ușor accesibil atunci când mașina nu are cheie în contact.
Întrucât modelul meu de Logan Prestige are plafonieră cu 2 becuri din fabrică, are și alimentarea acesteia cu 3 fire. A doua lumină de plafonieră, becul din dreapta cum stai pe scaun,  se pornește manual din comutator.


La acel bec există un (+) permanent de 12V, iar pe becul din stânga, de fapt central, acel (+) este comandat de UCH și are la închiderea ușilor doar 6V. Dacă aveți plafonieră cu un singur bec puteți lega și acolo (+) pentru lămpile din portieră.

- traseul de (-) . S-a cablat traseul de (-) cu fir negru.
Este obligatoriu a se lua de la contactul de ușă, din partea ce nu este legată la masa mașinii , pentru ca atunci când ușa se închide , prin contactul intern să se dea (-) la lampă și aceasta să lumineze. De obicei cablul ce merge din mufa contactului de ușă la masă (-)  este de culoare neagră sau mai închisă decât celălalt, iar celălalt o culoare deschisă: roz sau alb.

Deoarece pe o parte a mașinii contactele de ușă sunt legate în paralel și dau informația de ușă deschisă către martorul din bord, dacă se face  legarea lămpii unei uși doar la acel contact de ușă, ce dă (-) la închiderea ușii, atunci vor lumina ambele lămpi de portieră de pe aceeași parte a mașinii.
Pentru a preveni această situație este necesar a se monta înainte de fiecare buton câte o diodă ce nu va lăsa să treacă curentul la cealaltă lampă de pe aceeași parte a mașinii.
Efectul direct al diodelor este :- luminează doar lampa de pe ușa deschisă- indicatorul de bord de ușă deschisă este acum ”deșteptat” pentru că dacă ușa nu se închide și am semnalizare în bord, voi avea și lampa luminând pe ușa deschisă ;) ... deci știu suplimentar care ușă nu e închisă corect (sau poate care contact de ușă nu funcționează, dacă lampa nu se aprinde deloc).

Pregătire (+) la plafonieră
Dintr-un cablu roșu cam de 10 cm se dezizolează la mijloc cam 1 cm și 5 mm la capete. Se taie tub temocontractil cca 1 cm și se introduc peste izolația celor două capete pentru a fi trase ulterior peste lipitură. Se pregătește cablul să fie legat sus la plafonieră prin punerea de papuci auto tip tată la capetele sale prin lipire  și se izolează lipitura cu tub termocontractil trăgând tuburile anterior introduse peste lipitura făcută și ținând o flacără de chibrit sub el la cca. 1 cm, miscând ușor stânga - dreapta flacăra până acesta se contractă peste lipitură.
S-a făcut adăugarea cablului pentru 2 direcții prin această metodă.



După terminarea celor de mai sus se lipește centrul cablului de cablul original de la plafonieră și se izolează cu bandă teflonată peste lipitură.



Trecerea cablurilor prin BURDUFUL DE CAUCIUC și prin găuri către interiorul mașinii
În fiecare ușă vor ajunge către lampa de portieră 2 cabluri : roșu și negru.
Operațiunea de trecere prin burduful de cauciuc este cea mai anevoioasă deoarece trebuie avut grijă ca să nu deteriorați acest burduf. Cu ajutorul unei sârme de cupru izolată , folosită pe post de sondă de ghidaj , se trec firele roșu și negru prin burduf la toate cele 4 uși.


La ușile din față există găuri cu burete către interior în dreapta lateral sub torpedou, și în stânga, sub tabloul de siguranțe și UCH.



, prin care intră și cablajul original, situate în interiorul caroseriei la cca 5-10 cm sub nivelul la care intră capătul burdufului în caroserie.
Se vede in fotografii faptul că se scot capetele burdufului pentru a se putea trage mai ușor sondele improvizate și cablurile prin acestea.


La ușile spate capătul burdufului de cauciuc iese chiar în stâlp.



Cablarea spre plafonieră
Cu o bucată de cablu coaxial TV , folosit pe pot de sondă de ghidaj, se trece un cablu roșu din partea de sus a stâlpului către plafonieră prin spațiul dintre tablă și plafon.


La capătul dinspre plafonieră se lipește un papuc mamă auto conform celor precizate despre lipire.


Se procedează la fel și pentru celălalt stâlp.
Cablurile roșii ce vin de la plafonieră vor ajunge să fie sursa de (+) ce va merge la fiecare lampă.
Aceste cabluri se termină cam în dreptul găurii de intrare a  burdufului de cauciuc ce duce la ușa spate, cu o rezervă suplimentară cam de 10 cm pentru a putea lucra cu ele în afara stâlpului.


Cablarea spre burduf ușă spate
Cam la mijlocul stâlpului se află gaura de intrare a  burdufului de cauciuc ce duce la ușa spate.


Se pregătesc cabluri roșu și negru la capete pentru lipire și se dimensionează lungimea aproximativă pentru a trece prin burduf, coboară prin ușă până în partea de jos,  merge prin partea de jos a ușii către spatele mașinii și urcă apoi la lampă.


Cablarea în ușa spate
După trecerea cablurilor prin burduf în ușă acestea se lipesc la capete de capetele mufei mamă W5W primite la fiecare lampă, lăsându-se o rezervă de 20 cm pentru a putea demonta , pe viitor, fața de ușă  fără a rupe aceste cabluri.


in usa



Lipirea diodei și cablului negru la contactul de ușă ( față și spate )
Pentru a putea lucra cu cablurile originale se scoate din exterior dopul de cauciuc al contactului de ușă. Cu o șurubelniță mică lată se presează ușor cele 3 ghidaje elastice ale corpului contactului și se trage ușor spre exterior. Nu iese chiar din prima... dar iese.


Se apasă cu o șurubelniță pe clema de prindere a mufei și desface mufa, apoi se trag înăuntrul mașinii firele cu mufa pentru a putea lucra la firul de culoare deschisă ( roz).


Așa e tras cablul cu cele 2 fire de la contactul ușii din față  în dreptul stâlpului . După terminarea execuției acesta va fi aranjat și va fi pus între stâlp și pragul ușii față , în interior.


Cam la 15 cm de mufă se taie cu mare grijă tubul izolator ce acoperă firele pentru a nu tăia și firele.
Se taie firul roz și...


se lipește cablul negru cablat dinspre ușă ( de la lampă ),  la firul roz ce merge la mufa contactului de ușă.


Se lipește dioda cu Catodul ( partea marcată cu o linie ) spre mufă, unde s-au lipit celelalte două fire, iar Anodul merge spre UCH,


se izolează Anodul cu tubul termocontractil descris anterior.
se remăsoară dioda pentru a fi siguri că nu s-a defectat la încălzirea prin lipire ;)


Se izolează firele cât mai strâns cu bandă izolantă suficientă , prima dată firele lipite, apoi și peste tubul izolator original existent.
Așa arată după izolare  cablul negru de la contact ușă spate. Această conexiune va fi undeva sub bancheta spate , iar după aranjarea cablurilor va intra în pragul ușii spate.


Cablul cu mufa va fi reintrodus în interiorul pragului pentru scoaterea mufei în afara pragului și remontarea contactului de ușă.
Atenție!
Ca să nu se infiltreze apă pe lângă cauciucul de protecție al acestui contact, înainte de a remonta contactul în ușă, se va poziționa această protecție de cauciuc pe partea cu butonul de apăsare în așa fel încât cauciucul să acopere cele 2 caneluri de plastic de pe conturul rotund al carcasei contactului ca în fotografia următoare


apoi se cuplează mufa


se introduce contactul și se apasă ferm


astfel nu vor intra impurități și apă pe lângă protecție, aceasta se mulează perfect pe tabla pragului


Cablarea în ușa față
După trecerea celor două cabluri prin burduf către ușa față se vor trage în interiorul ușii pe o lungime de circa 60 cm maxim.
Deoarece am poziționat lampa de portieră în compartimentul de depozitare, mufa W5W nu mai poate fi  trasă și desfăcută din lampă în interiorul ușii. A fost nevoie să adaug o mufă conectoare în interiorul ușii pentru ca în caz de nevoie să pot detașa total fața de ușă.
A costat 8 lei acest conector mamă-tată.


Se execută lipirea firelor conform celor explicate anterior.


mufă originală de lampă W5W ;)


se execută toate lipiturile și izolările posibile  înainte de a lipi la cablul din ușă.


S-a dat o mică gaură în fața de ușă, în interiorul compartimentului de depozitare, iar dinspre compartimentul de depozitare s-au trecut firele spre interior , apoi s-a făcut un fel de nod pentru a nu permite tragerea firului către exterior din greșeală.


Cablurile se trag evitându-se traseul de coborâre al geamului



Pozare cabluri în zona pragurilor ( pozare = aranjare )
Cablul negru de la contactul de ușă spate se pozează prin ghidajul de plastic alb existent de sub chederul de ușă ce s-a scos din zona pragului , iar restul pe sub marginea mochetei.


Cablurile roșu și negru ce merg de la stâlp la ușa față se pozează prin ghidajul de plastic alb existent, de sub chederul de ușă ce s-a scos din zona pragului , iar restul pe sub marginea mochetei.



Cablarea în stâlp - Distribuție (+) spre lămpile de ușă
Din cele două uși s-au tras spre stâlp cablurile roșii până în dreptul găurii pe unde intră manșonul de cauciuc al ușii spate, lăsând la fiecare cablu o rezervă de cca 10 cm pentru a putea executa lipiturile în afara stâlpului.
Avem de lipit și apoi de izolat cablurile roșii :
- cel ce vine de la plafonieră cu
- cel ce vine de la ușa față
- și cu cablul ce vine de la ușa spate


apoi se aranjează puțin cablul ce duce la plafonieră și zona lipită în interiorul stâlpului



Montarea becurilor LED tip W5W
Becurile LED au polaritate! Adică e foarte important ca la introducerea în mufă să fie (+) de bec la (+) de la plafonieră și (-) de bec la (-) de la masa mașinii.
Poziționarea greșită a becului în mufa mamă W5W nu strică acest bec ... doar nu luminează.
Așadar testați poziționarea corectă a becului LED înainte de a include becul definitiv în instalație , mai ales la lampa de portieră din ușa spate ca să nu fiți nevoiți să dați fața de ușă jos pentru a schimba poziția becului LED.
Am folosit așa ceva, cu 5 leduri


dar sunt mai ok cele cu 9 leduri



Să cablăm... iar când ajungem la ceva descris anterior, recitim cum.

Am ajuns la concluzia că cel mai ușor se poate începe cablarea traseelor din  interiorul stâlpilor, de unde se poate cabla:
- spre plafonieră
- spre contact ușa față
- spre contact ușa spate
- spre burduf ușă față
- spre burduf ușă spate

Pașii de urmat pe etape ar fi pentru o lucrare ușoară. Pregătiți-vă într-o cutie toate materialele și sculele necesare.

Pe o parte a mașinii se poate lucra astfel:

Faza Inițială:
1 Decuparea locașului de lampă
2 Desfăcut plastic de la stâlpii de ușă
3 Desfăcut plafonieră
4 Pregătire (+) la plafonieră
5. Cablat spre plafonieră

Pentru ușa față
1. Desfăcut față de ușă la ușa din  față
2 Trecerea cablurilor prin BURDUFUL DE CAUCIUC și prin găuri către interiorul mașinii
3 Cablat ușă față
4 Lipirea diodei și cablului negru la contactul de ușă față
5 Montat bec LED în lampa de portieră - Testare iluminare
6 Montat la loc fața de ușă din față.
7 Pozare cabluri în zona pragului

Pentru ușa spate
1 Desfăcut față de ușă la ușa din  spate
2 Trecerea cablurilor prin BURDUFUL DE CAUCIUC și prin găuri către interiorul mașinii
3 Cablarea spre burduf ușă spate
4 Cablat ușă spate
5 Lipirea diodei și cablului negru la contactul de ușă spate
6 Montat bec LED în lampa de portieră - Testare iluminare
7 Montat la loc fața de ușă din spate.
8 Pozare cabluri în zona pragului

Final pe o parte
1 Cablarea în stâlp - Distribuție (+) spre lămpile de ușă
2 Conectat la cablu de la plafonieră a cablului roșu ce vine de la stâlp
3 Remontat plafoniera
4 Remontat plastic de la stâlpii de ușă.
5 Verificați  dacă la închiderea ușii  lampa se stinge și martorul din bord nu indică ușă deschisă.

6 Verificați dacă la deschiderea ușii lampa se aprinde și martorul din bord indică ușă deschisă.

Repetați aceste faze pe partea opusă a mașinii.


Pe timp de zi așa luminează...


și pe timp de noapte


Spor la treabă !

66 de comentarii:

  1. Exact tipul asta de lampi le am pregatite si eu. Si cam in acelasi fel m-am gandit sa le montez. Stau in cutie de aproape un an...

    RăspundețiȘtergere
  2. lampile le-am luat SH de pe tocmai.ro

    RăspundețiȘtergere
  3. Exemplu : http://www.tocmai.ro/tripla-portiera-interior-renault-laguna-2-13857171.html

    RăspundețiȘtergere
  4. Parere personala..NU imi place ca leai pus cam sus. daca era mai jos si pe sfarsitul portierei era frumos. dar parere personala. respect pt ce ai facut

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. dar nu ai unde...crede-ma ca am studiat si parastudiat problema!

      Ștergere
  5. Am estimat toate zonele unde s-ar putea pune ... ca metodă de lucru și ușurință în montare și schimbare LED aceasta e metoda găsită de mine. Dacă LED-urile folosite sunt cu cel puțin 9 SMD -uri vă asigur că lumina e eficientă. ... ca modificări pe viitor e posibil să adaug câte un LED roșu la extremitățile ușilor, dar doar de design.

    RăspundețiȘtergere
  6. De unde as putea sa achiziționez un sticker pt parbriz loganclub? Aștept răspuns,mulțumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. CRiS, cand putem vedea un tutorial cu ceva comenzi pe volan? Bineinteles, daca se poate. Mersi fain!

      Ștergere
    2. cam atunci cand o sa-l vezi. oricum, sigur nu este in plan, deloc :)

      Ștergere
  7. Legat de montarea lămpilor în pozițiile indicate din fața de ușă:
    - montarea în alte locuri ar fi putut complica fixarea cablajului pentru a evita unele elementele în mișcare din ușă
    - am căutat locuri în care să nu încurce cu nimic mecanica internă originală a ușii
    - le-am gândit a fi și pe post de lampă de interior atunci când s-ar impune în față sau în spate.
    Sunt curios să văd o realizare în alte locuri mai bune ;) ... stă la imaginația fiecăruia plasarea acestor lămpi, deoarece producătorul chiar nu a lăsat măcar locașuri pentru așa ceva, cum de exemplu a făcut cu proiectoarele de ceață ce nu apar pe toate dotările, dar pe bara față au loc de decupat ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. m-ai inspirat!
      montarea lampilor ce lumineaza afara cand voi deschide usile! voi pune luminile suplimentare sub manerul pasagerilor! ca in alta parte nu incape, sunt prea late!
      in fata nu e problema!

      Ștergere
  8. ATENTIE CEI CE VRETI LUMINI SUPLIMENTARE IN MASINA!
    nu mai platiti dublu triplu la jigodiile de la noi!
    cumparati de pe ebay! search "interior lights"
    http://www.ebay.com/sch/Interior-Lights-/33712/i.html

    eu mi le-am comandat pe astea pentru luminile la picioare*(sofer+pasager+pasagerii spate), care daca nu o ia nimeni inaintea mea, voi face tutorial.
    aceste lampi le voi pune la picioare:
    Other Part Number:
    3AD947409
    http://www.ebay.com/itm/321505475269?_trksid=p2059210.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
    si pentru usi:
    http://www.ebay.com/itm/221398682724?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. fi si tu nationalist, ajuta un roman, nu da banii la chinezi :)

      Ștergere
    2. nu mai dau bani statului ca statul nu ma ajuta deloc!
      cand statul ma va ajuta, atunci va trebui sa-i intorc serviciul.

      Ștergere
  9. am sesizat! ai multimetru cu TrueRMS (desi asta nu te-a ajutat cu nimic la aplicatia noastra), oricum, sa ai astfel de scula, spune multe!
    imi place!

    RăspundețiȘtergere
  10. Ca sa nu te mai legi la plafoniera si sa tragi fir de plus prin plafon, e mai simplu sa te legi la firul A 3 (plus permanent protejat) de la UCH conector PI.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. plentru luminile de pe usi, tins sa-i dau dreptate lui mike john!
      de avut in vedere cand voi implementa luminile in usi!

      Ștergere
  11. dar manerele acelea de la usi de unde le-ai luat?:)

    RăspundețiȘtergere
  12. Multimetrul doar verifica Dioda 1N4007 în ideea ca după lipirea ei în circuit să nu se fi defectat ... pentru cei mai puțin familiarizați cu electronica... ;) ... și da, meseria mea de la bază e electronica.

    RăspundețiȘtergere
  13. Mânerele sunt luate tot de pe tocmai.ro dar erau și pe okazii.ro.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. la fel de bisnitari si pe tocmai si pe mercador si pe okazii!
      HUUA jepcarii!

      Ștergere
    2. si eu vand chestii pe okazii, deci nu toti sunt jepcari ;)

      Ștergere
  14. N-am vrut să lucrez la mufele UCH deoarece cine nu se știe la conectori și mufe ar fi incomodat de identificare și mai poate și deteriora ceva. Așa, la firul de plafonieră, identificarea firului e simplă și curentul de acolo e suficient pentru încă 4 LED-uri. Mulțumesc însă pentru sugestie.

    RăspundețiȘtergere
  15. Sper sa nu ramana nicio gaura in plus de decupaj.E perfect totul!?

    RăspundețiȘtergere
  16. Ideea principală e ca decupajul făcut să fie puțin mai mic ( cu vreo 0,5 mm ) decât lampa pentru ca la introducerea lămpii aceasta să stea presată. Dacă lucrezi cu atenție după șablon mai mic ( cu vreo 0,5 mm ), dând găurile cu 1 mm mai la interior ca să ai de unde ajusta ... ar trebui ca totul să iasă corect. Pentru mine a fost prima dată când am făcut și a ieșit aproape bine. Lampa mai are și ea o mică margine exterioară cam de 2 mm așa că eventualele imperfecțiuni se vor mai camufla puțin după montarea prin presare a lămpii ;)

    RăspundețiȘtergere
  17. Eu pentru lumina in usi am folosit lampi de semnalizare de logan , cele de pe aripa.(sunt si ieftine in jur de 10lei bucata, aftermarket)

    RăspundețiȘtergere
  18. Am luat lămpile second-hand și tot 10 lei am dat pe bucata ;)

    RăspundețiȘtergere
  19. Pentru cei nedumeriți puțin în ce privește scopul lămpilor:
    1. de a fi văzută mașina din spatela deschiderea ușii ( partea de sus roșie a lămpii )
    2. de a vedea ce este lângă mașină pe pământ sau asfalt la deschiderea ușii , eventual noroi sau o baltă cu apă ( partea de jos albă a lămpii )
    3. dacă se deschide ușa spate 1 cm poate fi folosită, în staționare, și ca lampă de interior uneori utilă la a vedea ceva în mașină mai ales pasagerilor din spate.

    RăspundețiȘtergere
  20. Iată un exemplu vânzare lămpi, nu fac reclamă și nu susțin că e cea mai bună ofertă, dar dacă cineva dorește :
    http://www.okazii.ro/alte-accesorii-si-consumabile-auto/lampi-panouri-usi-logan-a126422125

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mereu aceiasi problema de comunicare a lui cosmin... pretul este pe bucata, pe set de 2, 4 sau este pretul pe toate 8 bucati?

      Ștergere
    2. Ar trebui să fie pe toate 4 ... dar are rubrica : Întreabă vânzătorul ;)

      Ștergere
    3. dar nu scrie că are și soclul W5W în care se pune LED-ul ... care e și el cam 6 lei bucata dacă îl iei separat.

      Ștergere
    4. ar trebui... problema generala la el, trebuie sa presupunem noi cum a facut pretul. si pana intrebi vanzatorul... astepti sa-ti si raspunda si te cam plictisesti :)

      Ștergere
    5. voi stiti mai bine dar sunt si alte modele si mai eficiente si mai aspectuase.
      mie-mi pare rau ca in interior am pus lampile de Golf 4, dar na, nu descoperisem ebay-ul in acea vreme.
      http://www.ebay.com/itm/171448591289?ssPageName=STRK:MESINDXX:IT&_trksid=p3984.m1436.l2649

      Ștergere
  21. ... doar că la fața de ușă de Logan nu vei găsi muchii drepte cum au acele lămpi ;)

    RăspundețiȘtergere
  22. cui i-ar place ca luminile din interior/usi/picioare sa se aprinda doar seara?

    RăspundețiȘtergere
  23. e chestie de gusturi: de obicei nu ții aprinse luminile pe timp de zi nici în casă ... dar fiecare face cum vrea ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pai da, dar trebuiesc aprinse/stinse manual...ori ce-i de facut in aceasta situatie? >>facute sa se stinga/aprinda automat! doar seara!

      Ștergere
  24. Eu mi-am pus benzi de leduri pe sub usi pana in trecut de colturile usilor si se vad si lumineaza nemaipomenit.

    RăspundețiȘtergere
  25. La cât consumă ledurile montate nu e deloc semnificativ pentru baterie. Ledurile puse sub ușă nu e sigur că se văd din spate, lucru foarte important mai ales noaptea, când ești oprit undeva pe marginea drumului sau intr-o parcare prost iluminată... fiecare abordare are avantaje și/sau ceva neajunsuri ;)

    RăspundețiȘtergere
  26. Salut, acolo unde scrie "Pe timp de zi așa luminează..." sunt 3 poze unde am vazut ca usile atat fata cat si spate au niste chedere interioare de jur imprejurul usilor si eram curios daca e ceva mai special (nu cred ca sunt auto-adezive) sau stii de unde au fost cumparate ,un site ceva. Merci

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. la astea te referi? http://www.tutorialelogan.ro/2014/04/montat-tub-etansare-la-usi-faruri-si.html

      Ștergere
    2. DA alea sunt, merci frumos pt raspuns si link , nu stiu cum de am ratat tutorialul respectiv

      Ștergere
  27. Felicitari pentru rabdarea pe care o ai,dar pe mine m-ai pierdut pe la mijlocul tutorialului.Acum detin un Astra h ,dar nu sunt multumit deloc si as vrea sa scap de ea pe la anu' si urmatoarea va fi Logan 100%. As vrea sa stiu de unde ai luat gadget-urile ....tempomat stergatoare,impuls semnalizare,etc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. prima data iei masina si dupaia vorbim despre detalii :))

      Ștergere
  28. Fraților ... nenea ăsta nici măcar nu are bunul simț să își facă singur pozele ? Măcar știu cât m-a costat pe mine manopera ? :D http://olx.ro/oferta/montez-lumini-portiere-dacia-logan-ID4mCj6.html#7d4325683d

    RăspundețiȘtergere
  29. Salut Mircea Pop. Te rog frumos mai explica si mie: pentru usile din fata firul rosu vine de la plafoniera fat (+) merge prin stîlpul parbrizului ,prin burduf ,prin use la lampa.Firul negru(-) se leaga de la contactul din stîlp se duce spre use pe sub mocheta se baga prin burduf prin use si se leaga la firul negru de la lampa.Deci firul rosu este firul de plus si vine de la plafoniera si firul negru este firul de minus si se leaga de la intrerupatorul de jos de la stîlpul usii.te rog frumos da-mi un raspuns.VASILICA din Constanta.Ma intereseaza foarte mult treaba asta.te rog iartama daca am scris foarte mult.astept raspuns.

    RăspundețiȘtergere
  30. Dacă ești atent la filmul prezentat în tutorial ...seamănă foarte bine cu ce scrii tu . Dar ca să fie clar și pentru tine: (-) îl iei de la butonul de ușă de pe pinul ce nu e conectat la masă și (+) de la plafonieră care este comandat de UCH. Sper să fie destul de clar.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dar daca leg firul de minus direct de caroserie si firul de plus la plafoniera la firul care comanda plafoniera sa se aprinda cand deschizi usile, functioneaza?

      Ștergere
    2. comanda la plafoniera este pe minus. deci minus de la plafoniera si minus de pe caroserie.
      te-ai prins? n-are cum sa functioneze doar cu doua minusuri.
      la plafoniera plusul este continuu, butoanele fiind pe minus.

      Ștergere
    3. deci :firul rosu e +
      Cel negru . - de pe caroserie
      cel alb . - comandat de UCH

      mie cam asa mi-a dat dupa ce am studiat eu plafoniera vreo 5 min

      Ștergere
    4. foarte posibil, eu n-am studiat

      Ștergere
  31. Multumesc frumos pentru amabilitatea de a-mi raspunde. Am recitit tot ce ai scris si am revazut tutorialul.Acum am inteles cum sta treaba.Firul rosu de plus de la plafoniera printre plafon si tabla plafonului pe la stilpii usilor pe sub mocheta prin burduf in use.Firul negru de minus legat la firul roz al intrerupatorului de jos din stilpul masinii dupa care urmeaza traseul ca si firul rosu pina in use.Ok. Multam mult.Ma interesat numai pentru usile din fata deocamdata.SALUT SI O ZI BUNA.

    RăspundețiȘtergere
  32. Salut mircea Pop.Amurmat exact pasii descrisi in tutorial vreau sa ma refer acum doar la usile fata.Cind deschid usa din dreapta fata seaprinde si lampa care este montata pe usa din stinga fatasi invers cind deschid usa din stinga fata se aprinde si lampa de pe usa din dreaptafata.Este normal sa fie asa?am prieteni care au lampi inusu la skoda octavia sau la seat si cind deschide o use dreapta sau stinga nu se aprinde decit becul de pe usa deschisa.probabil nu am montat eu diodele cum trebuie.VASILICA din Constanta.Dami o lamurire.multumesc mult. Astept raspuns.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Lămpile montate de mine pe ușă chiar așa se aprind, doar lampa de pe ușa deschisă se aprinde la deschidere. ”Secretul” sunt diodele montate conform schemei .

      Ștergere
  33. Scuze de intarziere : dacă execuți corect ceea ce e scris de mine în tutorial sigur merge ok. E foarte posibil să nu fi pus corect ceva. Cere ajutorul unui electronist/electrician care va ști să citească ”mai corect”schema electrică de montare.

    RăspundețiȘtergere
  34. intrebare
    se poate face daca deschid o portiera sa se aprinda doar lampa la acea portiera?
    cu stima

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, se poate. Nu stiu exact cum

      Ștergere
    2. Da, se poate. Nu stiu exact cum

      Ștergere
    3. Lămpile montate de mine pe ușă chiar așa se aprind, doar lampa de pe ușa deschisă se aprinde la deschidere. ”Secretul” sunt diodele montate conform schemei .

      Ștergere
  35. Salut Cristi ! Mândru de tine :) le am povestit tuturor despre tine si aratat multe tutoriale de ale tale chiar si unor persoane mai in vârste , trecute de tinerete ;)) si in țară si peste hotare :p ! Nu exista tutorial pe care sa nu ti-l stiu :) am facut si eu cate una alta la loganul meu din țară . Acum as vrea sa fac ceva similar cu ce ai tu aici la o alta masină . Deci sa incepem desigur daca poti sa si imi raspunzi ! Am cumparat de pe amazon , ambient light pt fetele de usi . So .. 4 usi , 4 kituri care .. Ce fel sunt ?! Un tub ( efectiv ) luminat .. Care are la una din terminatii "muștiuc ,, de bagat in bricheta pt alimentare . Eehh eu n am 4 brichete in masina :)) , nici nu am de gand sa fac o improvizatie ( tiganeasca ) si sa blindez masina de brichete ! As vrea sa le conectez cum sunt comectate lampile astea suplimentare :) doar ca ... Pe langa asta as vrea sa stea aprinse tot timpul ( frumos ar fi fost sa am un senzor de lumina sa functioneze doar noaptea :D ) eu vreau sa stea on noaptea si la fel cand deschid usa sa lumineze de asemenea ( probabil conectati pe butonașele de la usi ) sau si mai drăgut daca as putea sa le conectez cumva cand descui masina din telecomanda si se aprinde plafoiera ) multumesc mult si .. La cat mai multe views-uri !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, deci chiar iti doresti multe :))
      varianta simpla e sa te duci cu firele ledurilor de la usile spate pana la cele de la usile fata. acolo le imbini plus la plus, minus la minus. de la acele doua imbinari pleci cu alte doua fire pana la plafoniera si te legi la cele doua fire din lateral, rosu si alb.

      Ștergere