Schimb ulei Logan 1.5dci euro 3

De cand am aflat ca baietii imi schimba uleiul pe la joja, adica baga un furtun pe joja de ulei si il extrag pe acolo, mi-a cam pierit pofta de a mai merge la service. Adica ei nu-mi dadeau scutul jos ca sa scoata busonul si sa lase sa se scurga uleiul si odata cu el si toate impuritatile. Ei trag pe la joja si evident, este imposibil sa scoata pe tot. Asa ca de ceva timp imi schimb singur, acasa.
Am refilmat pentru ca a fost cam rateu primul tutorial, in special cu schimbarea filtrului de ulei...



Să nu faceți ca mine, adică să scoateți așa filtrul de ulei. Fiind cu gura în jos riști să cadă mizerie în interior.
După cum ziceam și în film, slabe șanse să repet operațiunea, e mai comod și chiar ieftin la service. La unele magazine dacă achiziționezi uleiul și filtrul de ulei, schimbul este gratuit. Deși e mai scump ca la alte magazine, diferenta era de doar 30 lei. Apăi să ma scuzi, dar pentru cei 30 lei eu recomand să te duci la cei specializați.



157 de comentarii:

  1. Mesterul la care am schimbat uleiul..dar nu o bagat ulei in filtru.. are ceva :-?? a uns numa garnitura de cauciuc cu ulei ..

    RăspundeţiȘtergere
  2. Cateva comentarii:
    Am facut si eu schimbul de ulei de curand la DCI-ul meu si o metoda simpla sa nu pui ulei peste tot prin motor este sa tai un PET de COCA COLA sau in cazul meu apa minerala(mai curat), care intra perfect in gaura de alimentare ulei. In felul asta ai o palnie de unica folosinta.

    Pentru cheie de ulei recomand cheile tip "oala" care intra fix pe filtru si nu necesita strangere
    Eu am folosit fix 4 l de ulei si era la nivel maxim. Castrol Magnatec 10w40 dupa specificatii.

    RăspundeţiȘtergere
  3. o intrebare... dupa schimbul de ulei pot sa mai schimb filtru de ulei? sau se poate schimba doar cand nu este ulei in motor?

    RăspundeţiȘtergere
  4. Salut am pus la un logan benzina ulei Havoline 15w- 40 este bun sa trebuie sa il schimb sa nu stric motoru. Pe el scrie ca este universal atat pentru motorina cat si GPL sau benzina

    RăspundeţiȘtergere
  5. e ok man, am folosit si eu vreo 40.000 havoline, 20.000 dacia oil si amu's pe elf.
    nu ma plang de nici unul dintre uleiuri

    RăspundeţiȘtergere
  6. Salut, am si eu o intrebare. La loganul PH2 surubul de la baia de ulei este la fel ca la toate loganurile sau este diferit de primul tip de logan?

    RăspundeţiȘtergere
  7. asta chiar nu stiu sa-ti zic :)
    oricum ar fi, ar trebui sa fie patrat, daca nu e de 8, sigur e de 10

    RăspundeţiȘtergere
  8. Referitor la filtrul de ulei;la filtrele astea noi are dreptate cris ca nu se mai baga ulei in ele si totusi tu de ce ai facut-o?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. NU SE INTAMLA NIMIC DACA BAGI ULEI IN FILTRU

      Ștergere
  9. am aflat si eu ulterior. oricum nu o sa mai fac eu schimbul, nu merita :)

    RăspundeţiȘtergere
  10. Nu vreau sa fiu carcotas dar pe viitor inainte sa desfaci busonul de la baie, desfa-l inainte pe cel de la capac! Se va scurge mai repede!

    RăspundeţiȘtergere
  11. salut!ca sa nu ma aflu in treaba degeaba o sa te intreb daca nu cumva la busonul de la baie ai cumva o saiba de cupru/aluminiu.eu personal am un clio 1.4 si la fiecare schimb de ulei ii schimb si acea saiba pt ca ia forma baii in zona aceea si nu mai face priza foarte bine si exista riscul sa pierzi ulei.acum nu stiu daca tu ai asa ceva...oricum super tutoriale...

    RăspundeţiȘtergere
  12. salut Bogdan, de obicei acea saiba e din cupru/alama. eu am scapat surubul in galeata atunci si cand l-am recuperat n-am vazut sa fie vre-o saiba. nu-mi amintesc sa fi pus la loc surubul si acea saiba :(
    stiu doar ca nu pierd deloc ulei in acest moment. a trecut un an jumatate de atunci si ar trebui sa fie macar un strop de ulei in garaj.

    RăspundeţiȘtergere
  13. Tu te plângi ? că a trebuit să desfaci filtru cu şurubelniţa ? :)) să-ţi zic eu ... la primu schimb de ulei al meu ce am trăit ... Era o vară toridă ... maşina în soare ... am ridicat maşina pe cric pe-o parte şi am pus nişte cărămizi ... după care am ridicat-o pe partea cealaltă... (măcar tu ai fost în rampă) ... Am desfăcut şuruburile de 10 cu patentu' ... mi-a căzut scutu în cap evident că nu ştiam că am ajuns la ultimu şurub ... filtru m-am chinuit 2 ore ... l-am desfăcut cu o daltă ... şi buşonu .. l-am desfăcut cu moxu ... (zi mersi că ai avut scule şi nu te plânge) ... Şi filtru' l-am strâns cu mâna şi atât... peste 10 000 km a fost mult mai uşor .. filtru l-am desfăcut doar cu mâna... buşonu' a mers cu o şurubelniţă dreaptă .. de data asta aveam o inelară de 10 ... nu a durat mai mult de 1 oră ... :) ...

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pai vad ca tu esti cel care se plange..adica ai facut un schimb exact pe sant...bravo tie..tin-o tot asa ...vezi si la schimbat set motor tot doar cu patent si surubelnita...

      Ștergere
  14. Sal La dacia logan 2009 1.5 dci 90cp cat ulei intra si ce ulei imi recomanzi

    RăspundeţiȘtergere
  15. 4.2 litri si full sintetic Castrol, Motul, Mobil

    RăspundeţiȘtergere
  16. salutare...am si eu o loganel dci 1461 cu 48 de cp ...vreau sa schimb eu filtrru si uleiul tot 4,2 litri imi trebuie??sh ce ulei sa iau mai ales pe temperaturile astea..brrr....sh ce vroiam sa te mai intreb....am inchidere centralizata dar nu din breloc..as vrea sa imi instalez singur inchiderea din breloc...poate poti face un tutorial...iti multumesc anticipat...esti cel mai tare..alex..tg jiu

    RăspundeţiȘtergere
  17. salut alex,
    la modelul tau de 48kw, adica 65 cai, tot 4.2litri de ulei intra. avem acelasi motor.
    eu am deja inchiderea centralizata pe cheie, nu stiu ce implica acea operatiune ca sa o faci singur :(

    RăspundeţiȘtergere
  18. buna cris la logan de 1,5 dci am auzit ca se pun niste aditivi innainte sau dupa ce bagi uleiul....sti ceva?si inca ceva uleiul pe care il bagi in mototr la "schimbul de ulei" intra si in cutie?ca mai sant unii care zic ca trebuie sa il schimbi si de la cutie...multam frum...

    RăspundeţiȘtergere
  19. salut Anonimule :)
    se baga aditiv in motor inainte/dupa doar daca ai deja motorul praf, are uzura mare si porneste greu... etc
    uleiul de motor este doar pentru motor, in cutie este un cu totul altfel de ulei. in cutie uleiul se schimba mult mai rar, nu stiu exact cat dar nu cred ca mai reppede de 100.000km

    RăspundeţiȘtergere
  20. salutare o intrebare...dupaa ce schimb uleiu sh filtru in motor dupa cat timp se poate vedea daca e mai mult sau mai putin la joja..eu am facut schmbu asta si dupa ce m-am uitat cat este imi arata uleiu pe joja pana sus si nu am bagat decat 4,2 litri masurat iar de scurs am lasat sa se scurga uleiu din bae cam 2 ore...acum nu m-am mai uitat sa vad cat este....

    RăspundeţiȘtergere
  21. dureaza ceva timp. dupa ce incalzesti motorul, lasi masina jumatate de ora si verifici nivelul. sigur nu ai peste nivel daca ai bagat 4.2litri

    RăspundeţiȘtergere
  22. deci daca te mai bagi peste mine, s-ar putea sa te fac partener :))
    exact cum a zis dragos, uleiul si filtrul se schimba aproape la fel, diferente minore. de fapt la benzinar difera mult cantitatea de ulei, parca e sub 4litri

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. la 1.6 mpi bag havoline texaco full syntetic(recipient argintiu)5 w 40 parca 3 litri!!!ar trebui fix 3.2 litri dar de 7 ani de cand am masina bag 3 litri si papa foarte putin in 15 mii cat il tin eu uleiul!!!

      Ștergere
  23. salut.
    am nevoie de un sfat de profesionist, ajuta-ma roguteas frumos
    am un logan 1.4 benzinar, si tre sa-i schimb uleiul. As dori sa-i pun ceva mai bun decat dacia oil (un castrol), io nu ma prea pricep la partea tehnica, si nu mi-as dori sa ma duc intr-un service si sa-mi zica aia cine stie ce avioane, asa ca cer ajutorul tau. Stilul meu de condus este un pc mai agresiv.

    Multumesc,
    Dau o(doua, trei, patru.....) bere

    RăspundeţiȘtergere
  24. nu beu bere cristi, deci scapi usor.
    problema e ca nu mi-ai pus nici o intrebare :))
    orice e mai bun ca si dacia oil :)
    castrol, elf, mobil 1... oricum un 1.4mpi nu stie ce insemna "condus agresiv". banuiesc ca nu mergi cu ea numai in 5500-6000rpm, aia insemna agresiv :)
    baga un ulei full sintetic daca vrei sa-i faci un bine motorului

    RăspundeţiȘtergere
  25. Am gasit la piese-auto (un chiosc banal in piata) cheie universala de filtru ulei cu... 8 LEI!

    RăspundeţiȘtergere
  26. Eu la service nu ma duc, am refuzat de vreo 2 ori schimbul gratuit din simplul fapt ca pe aia ii doare fix in pix de masina ta chiar daca le dai ceva spaga. Nu stau ei sa iti gadile masina, sa iti puna la gramaj ulei, sa iti stearga, sa se scurga tot. Prima data mi-a pus un dobitoc(la BOSCH) 4.4-4.5L ca asa era directiva atunci. Acum e 4.1-4.150.

    PS: tutorial cu schimb antigel cand intentionezi?

    RăspundeţiȘtergere
  27. E cam prost asezat filtrul de ulei deoarece cand pui putin ulei in filtru la montare curge tot uleiul pe jos sau pe masina.

    RăspundeţiȘtergere
  28. zi-mi, te rog, la ulei este vreo sonda ceva, ca nu mi se mai aprinde martorul si ma gandesc ca este sarit papucul

    RăspundeţiȘtergere
  29. sigur trebuie sa fie. de pe acea sonda citeste presiunea, temperatura. daca ma intrebi pe unde e... nu stiu

    RăspundeţiȘtergere
  30. Am gasit sonda, nu este nici sarit papucul nici firul rupt, probabil sunda defecta.Cum se schimba?,tutorial?

    RăspundeţiȘtergere
  31. Salut Cris. Am si eu o intrebare..Ieri mi-am schimbat filtrul de ulei urmand ca astazi sa-mi schimb si uleiul. intrebarea mea este daca neaparat trebuie sa pun acelasi tip de ulei.
    Am tot logan 1.5 , 65 caluti.
    Lamureste-ma si pe mine te rog ca sunt cam strans cu timpul si ar trebui sa fac schimbul in seara asta.
    ps: care este diferenta intre 5w si 10w ?

    RăspundeţiȘtergere
  32. de preferat sa nu schimbi modelul de ulei. daca chiar il schimbi cu un alt tip de ulei, lasa-l sa se scurga foarte bine cel vechi.
    5w sau 10w e vascozitatea... cat de gros e. ai diesel, pentru turbina e mai bun 10w

    RăspundeţiȘtergere
  33. Mersi mult de tot. Pana la urma am luat tot elf 10w-40 turbo diesel . Maine il schimb
    Sper ca nu te stresez cu intrebarile la aproape fiecare tutorial:).
    ps : RESPECT !!!

    RăspundeţiȘtergere
  34. salut ...am si eu o intrebare are ceva daca pun 5w40, daca inainte de asta am pus 10 w40 ? benzina

    RăspundeţiȘtergere
  35. 5w40 e mai subtire si mai bun pe timp de iarna. 10w40 e putin mai gros si mai bun vara.
    oricum sezonul rece tine mai mult si oricum era ok oricare din uleiuri il folosesti

    RăspundeţiȘtergere
  36. cineva mi-am spus sa nu bag ulei (dacia oil si elf)ca cica ar fi cele mai proaste.imi baga pe gat castrol.eu vreau sa bag ce recomanda dacia. ce zici?

    RăspundeţiȘtergere
  37. baga castrol sa te tina motorul 600.000km.
    daca bagi elf o sa te tina 550.000km.
    in cat timp faci acesti kilometri? :)
    adevarat, sa nu bagi dacia oil, chiar e prastie. nu as zice ca elf e un ulei rau, dar clar castrol e mult mai bun.
    se vede asta in pret

    RăspundeţiȘtergere
  38. Exact dilema asta am avut-o eu la ultimul schimb: Castrol Full Syntethic 5w40 - 130RON sau Elf 10w40 partial - 65RON.... dar sa nu uitam o chestie: sunt mai multe sanse sa gasesti Castrol contrafacut (in China spre ex), pe cand Elf-ul e facut la noi sub licenta... asa ca merg pe Elf

    RăspundeţiȘtergere
  39. Adi Valcea.: Salut Criss! Am o intrebare legata de schimbul uleiului. Nu e mai bine daca mai intai slabesti filtrul de ulei, dupa care dai drumul la uleiul din baie. Ma gandesc numai la faptul ca, daca nu reusesti sa destrangi filtrul si il mai si gauresti, ce faci ca tu deja ai dat uleiul jos?

    RăspundeţiȘtergere
  40. nu exista sa nu poti da jos filtrul de ulei :)

    RăspundeţiȘtergere
  41. Mihai,IS..buna ..o intrebare am: am un logan 1.6 benzina + GPL. vreau sa-i pun un ulei bun..si mi-a zis un prieten ca are un Castrol Magnatec 5W-40 C3. Pe bidon nu scrie nici benzina, nici diesel. Este bun pt motorizarea mea?

    RăspundeţiȘtergere
  42. e pentru ambele tipuri de motorizari http://www.opieoils.co.uk/p-69392-castrol-magnatec-5w-40-c3-fully-synthetic-engine-oil.aspx

    RăspundeţiȘtergere
  43. Am facut 6 schimburi pana acuma la 1.5dci 70cp, si de fiecare data am pus doar 4L de ulei(inclusiv turnat in filtru de ulei)...iar la final cand am verificat nivelul pe joja era maxim, deci un bidon de 4L e arhisuficient.

    RăspundeţiȘtergere
  44. Salut. Mi-am schimbat si eu in weekend uleiul si filtrul. L-am schimbat cam in 30-40 minute. A durat mai mult sa desfac filtru ca nu e spatiu pentru cheia de filtru pe care am imprumutat-o :))). Oficial mi-am facut revizia de 70000. Mai trebuie schimbat capatul de bara pe stanga. Aia vreau sa o fac la service ca sa-mi dea garantie. Are rost sa-mi bat capu pentru garantie??

    RăspundeţiȘtergere
  45. Salut . La logan benzina 1.4 din 2007 pozitionarea filtrului de ulei este ca si la Logan DCI?

    RăspundeţiȘtergere
  46. iti zic eu k am benzina ;) ca si loc tot in partea stanga , dar e pe blocul motor chestia aia albastra e filtrul din jos stanga (poza) http://www.google.ro/imgres?q=poza+motor+logan&num=10&hl=ro&gbv=2&biw=1280&bih=921&tbm=isch&tbnid=th2qCTFnlBm4aM:&imgrefurl=http://www.dezmembrari.ro/dezmembrez-dacia-logan-2010-benzina-berlina-10-octombrie-2011-2/&docid=HzIHH9uRNr30AM&imgurl=http://www.dezmembrari.ro/wp-content/uploads/piese/2011/10/Dezmembrez-Dacia-Logan-2010-Benzina-Berlina31253-motor-benzina-1-4-mpi-bloc-motor-complet-baie-ulei-chiulasa-completa-poza-mare.jpg&w=800&h=600&ei=xDS6TuL6KtHLsgb-wrywBg&zoom=1&iact=hc&vpx=187&vpy=440&dur=652&hovh=194&hovw=259&tx=161&ty=120&sig=116100226042008789587&sqi=2&page=1&tbnh=144&tbnw=192&start=0&ndsp=30&ved=1t:429,r:12,s:0

    RăspundeţiȘtergere
  47. Gogu: merita sa faci manevrea pe garantie. caatul de bara e undeva la 100lei, reglatul geometriei inca 100lei.

    multam dragos :)

    RăspundeţiȘtergere
  48. Am recitit tot ce e scris aici, dupa ce am vazut pe forum ca lumea inlocuieste acea garnitura de cupru cand schimba uleiul.

    Ma gandesc ca in cazul tau s-a pierdut in vreun service cat ai avut masina pe garantie la inceput. Si apoi nu a mai pus nimeni alta in loc. Intre timp ce ai mai facut? ai cumparat garnitura? A mea are cel putin 60mii km, e aceeasi, nu curge ulei, trebuia sa o schimb?

    RăspundeţiȘtergere
  49. a mea un era din cupru , era din fier si cu cauciuc pe marginea interioara , si eu ma intreb de ce cristi nu avea :| poate ai scapat-o in ulei cand a cazut busnul in el min 1:09 , desi la mine a iesit greu de pe buson :| , am vrut sa o schimb dar nu o avea nimeni si nu am mai schimbat-o

    RăspundeţiȘtergere
  50. Eu m-am linistit, dupa ce ati mai scris si voi ca nu curge nici fara. E si logic, uleiul am vazut ca incepe sa curga abia cand desfaci complet. Tura viitoare o sa procedez si eu, acum e prea tarziu.

    Inca o faza ce o observai acu: guma aia neagra, de sus, de la capacul galben pe unde se toarna ulei, cum tre sa fie :) la mine e invers decat la Cristi minutul 6'18

    RăspundeţiȘtergere
  51. va dau un sfat prietenesc ... daca nu vreti sa schimbati uleiul acasa, mergeti la ce service, garaj, prieten, vecin vreti dar NU MERGETI LA DACIA SERVICE!!! Dobitocii aia mi-au stricat filetul de pe blocul motor de la filtrul de ulei si filetul de pe conector. Am stat multe ore cu o pila foarte fina sa repar filetul de pe conector. La filetul de pe blocul motor nici nu mai stiu cat am stat.
    Aurolacu' ala care lucra acolo pt o coaja de pita si 2 chistoace de tigara, cand i-am zis sa puna filtrul cu mana, mi-a raspuns foarte agresiv ca: -"ce dom'le ma inveti tu pe mine? Io schimb filtre de 2 ani".
    A pus filtrul in cheie si l-a fortat stramb pe filet. Cand i-am aratat ce o facut mi-a zis ca eu l-am stricat inainte sa vin la ei. Nu stiu cum de m-am abtinut sa nu-i prind degetele la capota.
    Va avertizez inca o data NU MERGETI LA DACIA SERVICE. Aia sunt doar niste gunoaie cu fite in cap

    RăspundeţiȘtergere
  52. Pt cei cu Logan 1.4 MPI, motorul ia 3 litrii de ulei cu tot cu filtru. (In carte scrie 3,2 l dar eu intotdeauna bag numai 3 litrii si nivelul e pe maxim). Schimb filtrul la fiecare schimb de ulei.

    Uleiul la cutie ca si sabotii se schimba foarte rar, peste 100.000 chiar la 200.000 (Uleiul la cutie l-am schimbat pe la 170.000 pt. ca am vrut eu, nu aveam nici o problema) Am mai multe Logan-uri pe taxi - unii s-ar putea sa nu schimbe niciodata uleiul la cutie sau sabotii, daca utilizeaza masina doar personal.

    Eu folosesc Mobil 1 sau Castrol. 5W40 sau 10W40.
    Majoritatea uleiurilor din RO sunt contrafacute. Nu tin uleiul mai mult de 10.000 km.

    Imi schimb uleiul singur acasa, cu mana mea, si nu strang tare filtrul sau busonul. Cei de la magazinele care schimba uleiul gratuit sun vai de capu' si de zilele lor. Am prieteni carora le-au stricat filetul la filtru sau la buson (au trebuit sa inlocuiasca baia de ulei).

    A doua zi dupa ce schimb uleiul, verific daca sunt scurgeri la buson sau filtru.
    O singura data imi curgea ulei pe la filtru, si la "cercetari mai amanuntite" am descoperit ca era filtrul prost, si curgea pe la ambutisare. Am schimbat siltrul si s-a rezolvat. (am completat si uleiul).

    Motivul pentru care bag doar 3 litrii de ulei este in primul rand ca este suficient (poate sa fie un milimetru sub minim, ceea ce nu conteaza), si in al doilea rand sa nu ma mai complic cu cele 200 de grame, sa mai umblu cu jumatati de bidon.

    La cei cu DCI ar fi chiar culmea sa mai cumpere 1 litru peste bidonul de 4 litrii (doar ca sa completeze cele 200 de grame)

    Folositi doar filtre de calitate (nu marita nici un compromis - se poate distruge motorul din cauza unui filtru prost, pierzand uleiul).
    Eu folosesc doar MANN sau cele de origine pt. Logan

    Numai bine !

    RăspundeţiȘtergere
  53. eu pun ~3.3 l pt ca si la anul pun tot acelasi ulei si cumpar o data 4 l apoi cate 3 (3-4 ani) si eu am 1.4 si pun 5W40 castrol , cu filtru mann , ce-a mai buna combinatie , in mobil nu prea am incredere , pt ca asa cum ai zis si tu , uleiurile sunt contrafacute cea mai mare parte , am avut cam multe uleiuri in motor , asa ca la anul cred ca am sa folosesc un detergent interior , am avut asa : dacia oil , ()primul an , apoi mi-au pus baietii de la service MOL, apoi mi-au pus iar dacia oil , apoi havoline , dacia oil , castrol , de acum merg numai pe castrol

    RăspundeţiȘtergere
  54. Din cate am auzit , si Castrolu e contrafacut... In tzara asta de kkt nu poti sa ai incredere in nimik.
    Mi-a zis un patron de magazin AUTO ca numai Liqui Moli ar fi original... ca stie el sigur distribuitorul...
    Nu stiu ce sa zic... la pretz e destul de scump, deci ar avea sanse sa fie original.
    Eu la taxiuri bag Mobil, deoarece e mai ieftin. ~ 90 RON 4 litrii.

    RăspundeţiȘtergere
  55. salut cristi.eu nu am logan,insa imi place ce faci.imi place sa ma uit la ce faci.esti si comic pe deasupra.eu sunt mecanic auto.....ai dreptate murdara treaba.sunt mecanic pe utilaje grele. pun si 60 de litri de ulei intr-un motor fix pe o gaura de aia cum ai tu la logan dar din bidoane de 20 de litri. daca uit sa iau palnia cu mine.....dumnezeu cu mila nu imi mai simt mainile. bafta si la mai multe tutoriale.a si filtru cu mana tata ca ce faci cu mana ta e sfant.

    RăspundeţiȘtergere
  56. Salut Cristi! am pe logan aceeasi motorizare ca a ta: euro 3, 65 cp. primele revizii le-am facut la reprezentanta, ei au pus de la primul schimb 10w40 castrol magnatech fullsyntetich, de ceva vreme fac eu schimburile la mine acasa pe elevator, ca sa mai scutesc niste bani. am continuat sa pun acelasi ulei ca inainte: intrebarea ar fii :aia de ce nu au pus 5w40? la un motor nou e normal un ulei mai subtire...parerea mea.

    RăspundeţiȘtergere
  57. nu neaparat, dupa ce se incalzeste uleiul se mai subtiaza :)

    RăspundeţiȘtergere
  58. Eu mi-am cumparat o cheie de filtru, am dat 7 lei pe ea. In locul unde e busonul de scurgere am gaurit scutul ca sa nu-l mai dau jos. Acum lucrurile merg mult mai repede.

    RăspundeţiȘtergere
  59. Cristi te intreb si eu asa ca un neustiutor. Filtrul de ulei trebuie schimbat de fiecare data la schimbarea uleiului? M-am decis sa ii fac schimbul de ulei la 70000km, adica peste 1100km. Am castigat la lukoil 4 bidoane a cate 1l 5w-40, sunt bune:)? ulei sintetic scrie. 4l imi ajung nu?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pentru 20-25lei nu merita sa te zgarcesti

      Ștergere
  60. Cristi as fi interest ce ulei am bagat pe parcursul timpului in acest motor? am urmarit toate lucrarile am vazut cum ai mers cu masina, imi place ca nu esti un batranel care "nu tureaz motorul ca se strica".In concluzie, ce ulei? la ce interval?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. la fiecare 10.000km
      00-10k - texaco
      10k - 20k - 30k dacia oil
      40k - 50k - havoline
      50k - 60k - 70k - 80k - elf
      80k - 98.892km - Castrol EDGE 5w40 FST

      Ștergere
    2. Ms frumos, asa il schimb si eu la fiecare 10k, am incercat si eu mai multe marci, vascozitati dar nu se observa diferenta. tu ai simtit ceva diferente?

      Ștergere
    3. de fiecare data cand schimb uleiul, sunetul motorului e mai mic... si cam atat

      Ștergere
  61. salut cris vreau sa schimb si eu uleiul la logan motor 1.6 16v si as dori sa stiu si eu cat intra exact intr-un motor 16v ca am cautat pe net si unii spun 4.3l altii 4.8l pe care sa mai cred mersi.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. n-am nici ce-a mai mica idee. dar uite cum poti face foarte usor. bagi 4 litri, lasi sa se aseze uleiul si verifici. intre minim si maxim intra fix un litru de ulei. daca mai trebuie 300ml, nivelul o sa fie cam un sfert sub maxim. daca trebuie inca 800ml, nivelul uleiului o sa fie aproape de minim :)

      Ștergere
  62. nu faceti ca mine! am schimbat uleiul si filtrul ca nu ma induram sa-i platesc pe mecanicii de la service dacia...problema a aparut la scoaterea filtrului vechi. am folosit o cheie tip banda...aruncatile departe de tot, in univers daca se poate...folositi cheie speciala de origine tip tubulara. dupa ce am vazut ca cheia nu e buna, am macelarit filtrul si tot nu a iesit. atunci am scos piesa pe care este fixat filtrul, desuruband surubul care este chiar sub filtru. am pus piesa (se numeste mamelon)in menghina si cu 4 maini abia am reusit sa desfacem filtru (deja regretam ca nu m-am dus la service), la montare a fost usor...pus piesa, strans, pus filtru...in final curgea uleiul. concluzia, acel surub (surub pt mamelon filtru ulei)seamana cu un fluier, are 2 oringuri care si ele imbatranesc iar uleiul trece de cel apropiat de capul de surub (2 oringuri, 2 dimensiuni, nu intru in amanunte, cine a patit-o stie cum arata). am banuit ca surubul mai avea o saiba care calca pe piesa intrucat erau doua crestaturi mici si pe care am banuit ca am pierdut-o. am pus o garnitura de cauciuc plastificat si m-am dus la service. sfat, daca va apucati de schimbat folositi o cheie corecta de filtru(vedeti ca modelul din capul filtrului difera fata de cel de origine)si nu scoateti mamelonul. este posibil ca acele oringuri sa permita uleiului sa iasa! la service am aflat ca nu exista nicio saiba sau garnitura, deci oringurile au fost problema. setul de garnituri este la 80 ron dar mecanicul mi-a pus o pasta sa izoleze suprafetele intre mamelon si bloc si mamelon si surub, altfel trebuia sa astept comanda. in total n-am economisit nimic, din contra, am pierdut timp, nervi...deci, folositi cheie adecvata si nu scoateti mamelonul :) bafta!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. n-ai economisit nimic, ai pierdut timp, nervi... dar ai castigat experienta :)

      Ștergere
  63. salut.
    azi am dat jos filtru de aer sa il curat de praf .
    la montare am observat ceva umed, uleios ,sub cutia filtrului , (cutia unde intra filtru de aer e formata din 2 parti. sub partea a 2, adica cea dinspre parbriz ,la furtunul cela gros ce e prins cu un colier mare).
    era umed ,uleios si sub furtun, se prelingea.
    nu se vedea a fi ceva proaspat dar nici ceva vechi. ai idee ce poate fi?
    daca nu intelegi despre ce ti-am spus ,pot sa iti trimit o poza?
    merci frumos, o zi frumoasa.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pai ar trebui sa fie doar ulei, altceva nu-mi trece prin cap ce-ar putea fi

      Ștergere
  64. La un benzinar 1.4 din 2009 ce ulei imi recomanzi?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ulei de motor... eu nu sunt in masura sa recomand un ulei pentru masina. eu am folosit, dacia oil, texaco, havoline, elf si acum castrol.

      Ștergere
  65. ÎNCEARCĂ UNISOL SAU FLORIOL

    RăspundeţiȘtergere
  66. cand torni uleiul pOti falosi o palnie improvizata dintr-un bidon

    RăspundeţiȘtergere
  67. sall cris.poti face un tutorial pentru schimbare lichid servodirectie .te rog mult

    RăspundeţiȘtergere
  68. Salut CRiS,
    Ai zis ca ai pus in masina ulei Castrol EDGE 5w40 FST. Cum merge dieselul tau cu uleiul asta, ceva impresii, daca se poate.
    Multumesc!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. tocmai am schimbat a patra oara uleiul si am folosit Castrol EDGE 5w40 FST.
      merge... n-am impresii... trebuia sa am?

      Ștergere
    2. Inteleg ca esti multumit de acest ulei, daca-l pui a patra oara. Ma gandesc sa trec si eu de la Magnatec 10W40, la EDGE 5W40 FST (Turbo Diesel insa).

      Ștergere
  69. in prezent am castrol magnatec 5w40, foloseste cineva motul 8100 x-cess 5w40? ma bate un gand ...

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. dar Castrol EDGE 5w40 FST cum se comporta la rece?(ger) intreb deoarece acum cativa ani am avut mobil 3000 5w40, iar cand era ger tacaneau tachetii (cred) cateva secunde dimineata la pornire

      Ștergere
    2. am eu si tacane tachetii cam 5 secunde

      Ștergere
    3. hm ... deci raman tot pe magnatec 5w40, sau trec pe motul 8100 x-cess 5w40 depinde de ce informatii mai aflu despre acesta din urma.

      Ștergere
    4. dupa studii si discutii m-am hotarat la asta:

      http://www.procarbon.ro/ulei/ulei-motor-petro-canada/duron-sintetic-5w-40.html

      Ștergere
  70. Salut CRIS!!! spunemi te rog de ce la pornire se aude un tincanit timp de 30 sec - 1 min si apoi dispare paremise ca este de la culbutoare sau poate trebuie sa pun alt ulei semisintetic are 190mii km, 1.5 2007 Multumesc!!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ar putea fi si de la piesa dintre scaun si volan. asta penca nu mi-a zis daca este benzinar sau diesel, chiar sunt diferente.
      la diesel e de la injectoare, la benzinare de culbutori

      Ștergere
  71. bine dar pina in iarna nu aveam probleme numai acum o luna, nu poate fe de la ulei fiinca ii puneam ulei sintetic dar are 190 mii km, poate sa i pun semisintetic?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. injectoarele incep sa bata cand da frigul din cauza motorinei reci. posibil sa fie si de la ulei, incearca semisintetic

      Ștergere
  72. Salut CRIS..iti urmaresc activitatea de mult timp ...am un renault clio 2 1.5dci 65cp doar ca are 240.000 km ....merge masinuta fara probleme,acclereaza foarte bine ..am schimbat filtrul de motorina,filtrul de ulei+uleiul,kitul de ambreiaj (era din fabrica,am scos bucatele din rulmentul de presiune ),schimbat egr (oricum curatat si ala) ,schimbat injectoarele,consum in oras vara 4.8/100 km [motorina de 100 lei (17 litri ) si fac 350 km] deci nu consuma carburant,sunt foarte multumit de ea doar ca scoate cam mult fum cand accelerez (parca la cald mai mult) si nu merg subturat cu ea daca te gandesti la asta ( schimb cand e rece la 2500 iar la cald 2900-3000 ture si uneori forja 4000-4500 sa o mai curat) si ma gandeam sa nu fie de la turbina ....ulei am pus mobil 1 super2000 10w40 si cam consuma ulei chiar daca nu merg chiar sportiv...adica rar ii dau 4000 ture dar 2900 mereu vede cand e cald ..ce ma sfatuiesti cu tot!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. fumul poate fi alb sau negru. negru e de la motorina si asta presupune injectoare uzate sau prea putin aer de la turbina. fum alb insemna ca iti papa ulei si mai mult ca sigur este de la turbina.
      in consecinta ramane pe uzura turbinei...

      Ștergere
    2. fum alb nu am vazut..nu cred ca scoate...mai mult ca sigur negru...
      -filtrul de aer este curat dar il voi schimba si pe ala in primavara.....poate influenta si ala
      -ce ulei imi recomanzi totusi tinand cont ca are 240.000 km ...acum am mobil 1 si cam consuma...sa incerc elf ..n-am pus niciodata...sa spune-mi tu ca ai experienta si stii tinand cont de uzura...sa nu consume asa mult ulei..multumesc

      Ștergere
    3. fumul negru se datoreaza motorinei nearse, deci ori prea multa motorina ori prea putin aer si nu arde toata motorina.
      eu schimb filtrul de aer la fiecare 5.000km, am eu o pasarica.
      nu sunt in masura sa recomand un ulei, dar iti pot spune ca in acest moment bag castrol edge 5w 40 si il schimb la fiecare 10.000km. in viitorul apropiat cel mai probabil voi folosi Citgo 5w 40

      Ștergere
  73. deci nu prea am ce face...sa rezolv cumva..cu fumul negru
    -si ce imi recomanzi d.pv al kilometrilor 5w40 sau 10w40 (eu zic ca 10w40 se consuma mai greu ,deci nu ar trebui sa consume mai mult ca 5w40 )
    si de elf..chiar nu stii nik,nu ai folosit?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am folosit dacia oil, havoline, elf, parca mai era ceva si acum castrol. dupa cum spuneam, nu sunt in masura sa recomand un ulei :(

      Ștergere
    2. am facut un test pe un drum liber drept ...treapta a 3 pedala la fund incontinuu....am scos foarte mult fum dar pana la urma nu a mai iesit pic....si am observat ca acum mai iese fum doar dimineata motorul rece pana in 2300 si dupaia ..daca accelerez usor pana la 2900-3000 nu mai iese deloc...n-am incercat pe la 4500 ca nu era motorul foarte cald....si vroiam sa te intreb daca are vreo legatura cu uleiul ...eu tot cred ca nu ii convine mobil 1 si deaia ma gandeam sa schimb uleiul...tu ce zici,are relevanta ce zic eu?

      Ștergere
    3. fumul negru este de la motorina, nu de la ulei. n-am idee cum uleiul ar putea influenta aparitia fumului negru

      Ștergere
  74. Faza cu fumul cred ca e de la oras....nu acclerezi bine ,frana.....am mers acum la blana calumea si nu a mai iesit pic de fum....dar altceva ma inspaimanta...la relanti tremura cam tare ,schimbatorul se misca si volanul vibreaza..si inainte nu facea asa..ai idee?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. trepidatiile apar din mai multe probleme. daca ard egreu motorina, filtru motorina infundat, pompa injectie(rar) sau mai degraba suporti motor

      Ștergere
    2. filtrul de motorna e nou..cum pot sa verific suportii motor?

      Ștergere
    3. n-am idee cum, stiu doar ca din cauza lor vibreaza toata masina

      Ștergere
  75. Salut CRiS!
    Ti-am povestit problema cu fumul negru..am rezolvat-o ,era pompa de injectie,s-au dat peste cap niste garnituri ,mai multe..acum nu mai scoate pic de fum (la 4000 ture acclerat tare,abea daca se vede in atmosfera un praj incolor)

    Si vreau sa schimb uleiul+filtrul de ulei+filtrul de aer
    Filtrele vor fi mann (poate stii tu altceva)

    Si acum am in motor MOBIL SUPER 2000 10W40 (a3/b3) pentru benzina si stiu ca nu e bun,poate d`asta imi consuma asa mult ulei
    Eu ma gandeam sa pun elf ,sa fie ok si la bani si cel recomandat de la renault
    M-am uitat pe cataloage la elf si singurul care l-am vazut eu este EVOLUTION 700 TURBODIESEL 10W40 (A3/B4,CERTIFICAT RENAULT) DAR TREBUIE SA AIBE SI RN700 SI RN710?

    Ai folosit acest ulei?
    Stii un alt ulei de la elf bun pentru 1.5dci 65cp?


    Multumesc!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am folosit cateva schimburi ELF, asta e tot ce-ti pot spune despre el. acum am castrol edge fst 5w 40

      Ștergere
  76. sal. Cris sunt Doru (sacele) si as vrea sa te intreb daca sti ceva legat de suportul acela ce iese din blocul motor si in care se fixeaza filtrul de ulei (motor diese ) , ptr. ca la mine am observat usoare scurgeri de ulei in zona scelui suport si nu stiu daca se desface cumva sa vad daca sunt garnituri sau ceva . Multumesc anticipat

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. este vorba despre o garnitura. se da jos suportul, se schimba garnitura si ai rezolvat problema.
      un prieten a avut problema asta acum 3-4 zile. la service au dat jos suportul, au pus mastic de etansare(rosu), pus la loc si tot curgea. a dat din nou jos, pus garnitura si problema rezolvata

      Ștergere
  77. Sal Cris , dar cum s-ar da jos suportul ai idee, este cumva prin filetare sau altcumva ? Merci mult

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. este prins in suruburi, din cate am inteles

      Ștergere
  78. Buna seara! Am si eu o intrebare... Pot folosi la un logan diesel cu peste 200.000 km in bord ulei de motor 15w-40? Va multumesc anticipat!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. poti folosi si ulei de la bunica. nu ma stiu deloc la uleiuri

      Ștergere
  79. Salut! Am un logan dci 48 kw din 2006.acum 4 luni i-am facut schimbul de ulei cu elf 5w40. ieri am verificat nivelul din baie si surpriza era sub minim cu cel putin 2 mm sincer nu am mai verificat uleiul de vreo luna si cva. Aveti idee cu cat mai trebuie sa completez?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pe joja, de la minim la maxim intra fix un litru. daca ai 2mm sub minim, bagi garantat 1 litru, normal ar trebui 1,2litri.
      recomand inainte sa faci asta sa pozitionezi corect joja, adica sa fie bine infipta, motorul oprit de aproximativ 15 minute dupa care verifici din nou nivelul

      Ștergere
  80. ms mult Cris!!!

    RăspundeţiȘtergere
  81. salut daca vopsesc baia de ulei cu un spray pentru filtru de ulei rezista vopseaua din cauza caldurii ?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. spray pentru filtru de ulei? n-am auzit sa fie asa ceva :)
      gasesti spray care rezista la temperaturi inalte, 200-350 grade

      Ștergere
  82. Cristi, te rog spune-mi de ce se aude la relanti un clancanit, mai ales dupa ce merg mult prin oras. Mentionez ca atunci cand apas ambreajul, nu se mai aude. Am 1.4 mpi, si aproape 90 mii.Am schimbat uleiul la fiecare 10 mii.Acest clancanit a aparut de la 60 mii cand am cam fortat-o sa o urc pe o rampa ciudata,pentru a schimba uleiul.Multumesc.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. este de la rulmentul de presiune. "asa e toate"

      Ștergere
    2. Multumesc de raspuns. Daca il schimb se rezolva problema, sau nu?
      Deasemenea am schimbat pompa de apa la 24 mii, in garantie fiind o problema la rulment. Atunci au schimbat si distributia, totul sub ochii mei.
      La 80 mii am schimbat distributia la un prieten mecanic care a uitat sa imi zica sa cumpar pompa de apa, el neavand. Cam cat o sa ma tina pompa?

      Ștergere
    3. nu merita sa-l schimbi, scumpa manopera. il schimbi cand o sa schimbi ambreiajul. il suporti de atata timp...
      pompa de apa o schimbi doar daca o sa curga, asta din cauza ca o sa trebuiasca sa schimbi si cureaua de distributie o data cu pompa. sunt sanse mari sa yina pana la urmatoarea schimbare de distributie

      Ștergere
    4. Se mai spune ca daca zgomotul dispare cand se apasa ambreiajul, inseamna ca este din interiorul cutiei de viteze. Zgomotul poate fi de la un rulment de la arborele de intrare.
      Atunci cand se apasa ambreiahul se decupleaza cutia de motor si arborele nu se mai roteste.(zgomotul dispare).

      Ștergere
    5. eu spun ca sunetul este de la rulmentul de presiune, problema generala la 1.4mpi, in special generatia 2004-2006, au folosit un cacat de rulment.

      Ștergere
  83. Modelul e septembrie 2007 si ambreajul e Luck, nu Valeo.
    Inca ceva: Ai auzit de uleiurile Belco, produse in Belgia?
    Inca o data, multumesc de raspunsuri.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu am auzit de castrol :)

      Ștergere
    2. :) Logic e cel mai tare. Dar e posibil sa existe in magazinele noastre Castrol contrafacut? Cum diferentiem de unul original?

      Ștergere
    3. simplu, asta e, il schimb oricum la 10.000km :)

      Ștergere
  84. sal! cat ulei consuma de la schimb la schimb?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. la masina mea? cam jumatate de litru la 10.000km. depinde cata talpa ii dau

      Ștergere
  85. acea cheie, are patrat de 1/2 exact ca patratul de la prelungitor, asa ca nu iti mai trebuie tubulara de 22:P, in felul acesta nu mai cade nici cheia cand ridici cu totul,

    RăspundeţiȘtergere
  86. ca o parere: poti sa decupezi scutul in dreptul busonului de ulei. pe viitor nu va mai fi nevoie sa dai scutul jos

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am avut doua tentative si am renuntat. nu voiam sa tai cu flexul o gaura patrata, voiam sa fie ca originalul, rotund si frumos :)
      la pila nu o iau :))

      Ștergere
  87. nu era mai bun un Magnatec decat EDGE? cica Magnatec are in el un fel de rasina sau cv care se asaja pe piesele din motor si ofera cv mai multa protectie. Spor la traba!! :D

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu era mai bun Dacia Oil?
      eu nu sunt pretentios la ce ulei bag in motor iar el nu are ce comenta, foloseste ce primeste. adica sa fie ieftin si atat

      Ștergere
  88. salut cris! imi poti zice cum se intretin lonjeroanele? tu le dai cu solutie ceva impotriva ruginei?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu nu le dau cu nimic, sunt date din fabrica.
      ca s ale intretii, trebuie sa le cureti de mizerie si rugina. daca este ruginit, trebuie curatatat rugina, tratata tabla in acel loc dupa care se aplica grund, antifon sau chiar ceara

      Ștergere
  89. lonjeron inseamna contraaripa sa inteleg!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. lonjeronul este lonjeron, contraaripa este cu totul altceva.

      Ștergere
  90. de unde ai luat cheia aia tip patrat? se gasesc si alte dimensiuni?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. de la un magazin piese auto. cheie buson ulei

      Ștergere
  91. Salut cristi ! Scuze ca fac deviere de la subiect , am si eu o problema . De cateva zile , cand bag in marsarier si plec de pe loc , se aude un huruit in genul tobei sport , dar doar cand merg cu spatele. de la ce sa fie oare? 1.4 mpi , 2007 140k km.
    app , multumesc frumos pt sticker .

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. n-am nici ce-a mai mica idee. posibil o teava de la evacuare fisurata

      Ștergere
  92. Mi s-a aprins si mie odata becul ala cu uleiul, am incercat asa: https://www.youtube.com/watch?v=DM6x1iK-XY8 dar nu am rezolvat nimic, asa ca tot la service am ajuns.

    RăspundeţiȘtergere
  93. AM SCHIMBAT ULEIUL LA RENAULT SIMBOL SI A FOST FILTRUL PREA MARE SI AM PIERDUT TOT ULEIUL AM MERS ASA FARA ULEI CAM VREO 700 METRI MASINA FIINDUI PRIMUL SCHIMB DE ULEI DUPA AIA S-A BLOCAT MOTORUL AM BAGAT MASINA IN VITEZA A5A SI AM INVIRTIT ROATA IAR MASINA A PORNIT POTI SA IMI SPUI DACA MOTORUL A AVUT DE SUFERIT CE AR TREBUI SA FAC MOTORUL E DE 1VIRGULA2 16 VALVE
    MULTUMESC

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. in principiu ai gripat motorul. dar daca ai reusit sa-l invarti si l-ai pornit, sa fi sanatos, mergi cat mai merge :)

      Ștergere
    2. Adica ar fi putut intra ceva uzura in el poate peste niste ani schimb masina daca e asa. Deci motorul nu cred ca mai merge ca la inceput adica mie mi se pare ca se cam aude si cred ca nu mai trage cum a tras.ce sfat ai pute da e mai bine sa o schimb

      Ștergere
    3. doar ti se pare ca nu mai trage si ca se aude mai incet ;)
      din moment ce-ti functrioneaza ok, lasa-l asa, posibil sa-ti mai mearga mult si bine

      Ștergere
  94. Cris dc nu decupezi din scut ca sa nu il mai dai jos mereu?Eu asa am facut,am decupat cat a fost nevoie si nu mai am treaba cu el,va ramane montat mereu si nu afecteaza cu nimic..Eu folosesc elf 10w40 turbo diesel si merge foarte bne.Eu nu sunt asa de impresionant de castrol asta,doar firma de el..In rest merge ok loganul meu Dci eruo 4,de cand i-am anulat Egr-ul nu am mai avut probleme,consumul e cam acelasi,fum nu scoate,trage bne si cox la greu ai trebuie..

    RăspundeţiȘtergere