Reglat culbutori 1.4mpi si 1.6mpi

Reglajul la ambele este identic, niciun fel de diferenta. Mototrul trebuie sa fie rece atunci cand faceti acest reglaj. Daca aveti GPL, se recomanda reglarea culbutorilor tot la 30.000km. La motoarele pe benzina nu stiu cand este recomandat acest reglaj.
Cand va apucati de reglaj sa va asigurati ca aveti toate sculele necesare, siliconul gasket pentru etansare capac culbutori si vreo 30-50 minute la dispozitie.


52 de comentarii:

  1. Salut Cristi, vreau sa ii reglez si eu dar am axa cu unghiul de 263 si gpl,valorile sunt la fel? 1 pe admisie si 0,30 pe evacuare?

    RăspundețiȘtergere
  2. Cel mai simplu daca vrei sa stii daca e pe compresie te uiti la supapele cilindrului care trebuie reglat mai exact la supape,invarti motorul te uiti la sp de admisie si cand vezi ca se inchide supape mai invarti un pic motorul pina pistonul o sa fie sus la max, si atunci ambele supape a cilindrului respectiv o sa fie pe inchidere si poti regla ambele supape

    RăspundețiȘtergere
  3. Si asa poti regla fiecare cilindru separat

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu e nevoie sa dai roata jos. Pur si simplu ridici masina pe cric pe dreapta-fata, bagi in a-5-a si invarti de roata (bineinteles cu bujiile scoase...ca altfel ai nevoie de muschi)

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu ung garnitura cu silicon negru imediat dupa ce o dau jos ca pana la montare sa se intareasca.Garnitura o refolosesc o singura data. Una noua este intre 40 si 50 lei.

    RăspundețiȘtergere
  6. Foarte curata chiuloasa inauntru (cati km are motorul?). Pe cand tutoriale pe modelul 2 de la Dacia? Cristi si tuturor Daciotilor Sarbatori fericite, un an nou fericit!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, neimportant cati km avea, dupa 2 zile a ajuns la fier vechi.
      cine stie daca o sa fie tutoriale pentru logan 2.

      Ștergere
    2. Salut Cristi!Reglajul la 1,2 este la fel,banuiesc?

      Ștergere
  7. Buna, îmi pare rău că probabil nu postez in locul potrivit dar am o problema cu Loganul meu pe benzina 1.4 din 2005 acum la rece adică aproximativ -15 grade pornește dar nu sta la relantiu numai dacă îl accelerez, dacă nu accelerez trebuie sa dau 9-10 chei și abia pornește. Bateria învârte și nu are nici o problema iar senzorii au fost curățați la un mecanic însă problema persista. Oare ce ar putea fi?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, sunt multe posibile probleme. benzina proasta, pompa de benzina nu asigura debitul necesar, motorasul pas cu pas, corpul clapeta murdar, lipsa reglaj culbutori, bujii uzate, filtrul de aer imbacsit sunt doar cateva din posibilele probleme

      Ștergere
    2. Daca nu tine relantiul, probabil este motorasul pas cu pas (senzor turatie). O problema destul de intalnita la Logan.

      Ștergere
  8. Cristi la ce te-ai referit cand ai spus la 1.2 16v ca este durere?

    RăspundețiȘtergere
  9. Buna! Cris, mi-am comandat de pe net fete de uși logan ph2 și mi le-au trimis fără tije. Am menționat ca dețin logan ph1 și am nevoie de tije. Va rog puteți sa-mi spuneți de unde a-și putea achiziționa un set de tije sau cum le pot monta fără tije de ph2. Multumesc mult

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. aici esti la tutorialul gresit. ai aici raspuns la intrebarea ta http://www.tutorialelogan.ro/2013/08/montat-fete-de-usi-stalpi-carenaj-scaun.html

      Ștergere
  10. Buna mi-a venit o ideie, nu poti pune leduri in nuca schimbatorului de viteze sa lumineze? Daca da te rog raspunde, si poate faci un video ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, am inceput filmarile la acel tutorial acum vreo 2 ani in urma. inca nu l-am finalizat

      Ștergere
    2. posibil sa nici nu vina. daca nu-mi place mie cum a iesit, nu vede lumina zilei

      Ștergere
  11. Buna ziua.poate ca nu e cea mai potrivita postare,dar am o mare rugaminte.Am cumparat un logan benzinar,si este foarte murdar la culbutori,mi-am dat seama atunci cand am reglat tachetii.Intrebare? se poate spala doar sa dau baia de ulei jos si sa scurga mizeria?,mecanicul vrea sa imi dea chiulasa jos si nu as vrea asta,motorul merge perfect.130 mii km.Multumesc anticipat pentru raspuns

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, defineste acel "foarte murdar". pentru ca este normal sa fie "murdar" din cauza uleiului si a caldurii.

      Ștergere
  12. Buna Cris meseriasul meu a reglat culbutorii la 1,4 mpi la 0,15 pe admisie 0,30 pe evacuare (gpl) dar nu prea trage, cateodata palpaie martorul motor, sa-i vina carburant prea mult ca nu este 0,1 pe admisie,parca merge in trei pistoane ,cu intreruperi, am schimbat,fise,bujii, bobina, testerul zice detonatii distructive la p4, o parere te rog?

    RăspundețiȘtergere
  13. Vreau sa repar un Logan din 2005. Am o problema atipica, necesita imaginatie.
    0721250536 Cristi

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, peobabil ar trebui sa apelezi la un mecanic auto, eu unul nu sunt

      Ștergere
  14. 1.4 cu gpl, reglat tacheti cu 0,1 admisie si 0.3 pe evacuare -
    plus
    + mersul motorului este mai lin pe relantiu
    + porneste usor rece/cald
    si ca minus
    - tacane ingrozitor si relantiu si mers ( tacanitul ii ca si cand nu ai ulei :) desi am :P )

    se decalibreaza in timp... din ce i-mi dau seama ultimul reglaj il facusem in urma cu 50k undeva pe la 90k dar intre timp mi-am pus gpl si am decis sa ii reglez.
    ideea ii ca setarea pe benzina era 0,1 cu 0,2 dar dupa ce am deschis aveam mai putin pe admisie pentru ca lera nu mai intra.

    off topic daca aveti bani necesari treceti pe gpl merita foarte mult, eu sunt foarte multumit.

    RăspundețiȘtergere
  15. Buna seara.mă poate ajuta cineva cu valorile de reglaj culbutori,pentru un motor de logan 1.2 16 valve? motor care are gpl.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu sunt sigur, dar, culbutorii sunt hidraulici la motorul acela şi nu se reglează. Repet, nu sunt sigur...

      Ștergere
  16. Prostii nu sunt nimic hidraulici culbutorii,se regleaza si la 1.2,16v dar pe Gpl la rece 0,25 admisie si 0,40 evacuare daca nu se respecta valorile astea niciodata nu va merge calumea motorul ala.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Confirma sau infirma cineva? Si-a reglat cineva asa logan 1.2 16v ?

      Ștergere
    2. Confirma sau infirma cineva? Si-a reglat cineva asa logan 1.2 16v ?

      Ștergere
  17. La o skoda fabia 1.4 mpi care ar fi reglajul?

    RăspundețiȘtergere
  18. Poganul 1.2 16 valve cea mai proastă mașină

    RăspundețiȘtergere
  19. Salut Cristi am o problema la un logan 1.6 8v dimineata la rece imi merge prost trepideaza si imi intra ceckul dar doar pâlpâire, după 2 min se stinge . Am aproximativ 50.000 pe gpl.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut! Am patit si eu cu loganul meu. Acum un an am pus gaz pe ea, din primavara a inceput sa dardaie din ce in ce mai mult pana acum cand s-a racorit afara si nu mai suportam mersul " cadentat" Am fost la mai multi mecanici, am reglat culbutorii, am schimbat bobina, fise, bujii, cate doua randuri din fiecare. Degeaba. Am gasit un baiat care mi-a rescris softul si a inceput sa meargaasina ca inainte.Mi-a explicat ceva de genul: calculatorul de gaz il oboseste pe cel al masinii.

      Ștergere
    2. salut,
      calculatorul de GPL nu-l oboseste pe cel de benzina, este absurda explicatia. de fapt, din cauza ca se merge foarte mult pe GPL si prea putin pe benzina, se "deregleaza" adaptivii si pe benzina o sa mearga foarte prost. combinat cu benzina proasta sau veche de cateva luni in rezervor, este combinatia ideala.
      in cazul tau, Unknown, recomandat sa faci o diagnoza, acel martor spune exact care este problema. sanse mari sa fie din bobina

      Ștergere
  20. Salut am reglat tacheti merge brici motorul atat pe gaz cat si pe benzina ...
    Dar cum pot scapa de acel zgomot îngrozitor de tacheti ....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pai sunetul de tacheti se rezolva prin reglarea lor... cand sunt reglati optim, atunci nu se mai aud.

      Ștergere
  21. Si poate ai un sfat pentru mine in alta problema urgentă ca a venit frigul..
    NU AM CALDURA !
    Schimbat radiator habitaclu (apropo fără să demontez bordul)
    Schimbat distributie (posibil pompa de apa proastă calitate nu prea am presiune pe furtune )
    Schimbat termostat ...
    Nu reusesc sa rezolv problema caldurii

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. in acest caz, cel mai probabil est etraseul infundat pe undeva si nu ajunge apa in radiatorul de caldura.
      in cazul in care nu ai debit de aer in habitaclu cand dai drumul la ventilatie, sanse mari ca jos unde se pune filtrul de oplen sa fie infundat acel radiator si aerul nu mai trece

      Ștergere
  22. Salut Cristi,

    La loganul meu din 2011 1,2 16v imi fluctueaza turatia, cand calc ambreajul sa schimb viteza observ turometrul care coboara la 0 si urca imediat la 250-300 apoi sta constant la 500. Daca stau la o intersectie si in momentul in care a coborat la 0 eu apuc sa virez de volan practic moare motorul.
    Aceeasi simptoma o are si cand accelerez stand pe loc, cand ridic acceleratia scade la 0 revine imediat la 250-300 si apoi sta la relanti la 500.

    Masina are si gpl, crezi ca din reglajul tachetilor ar disparea simptomele astea?
    Astept raspuns, multumesc frumos!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, garantat nu este din reglaj culbutori.
      Nu am idee ce îți provoacă acele simptome

      Ștergere
    2. Multumesc de promptitudine. Ma gandeam sa ma duc la reprezentanta sa verifice ei daca e ceva din electronica, si poate merge reglat, cum ar fi mpp-ul

      Ștergere
    3. Foarte posibil să fie din mop. Nu știu ce presupune la 1.2 16v...

      Ștergere