Intretinere tirant sau opritor usa

Cand spun intertinerea acestor tiranti, ma refer mai mult la curatarea de mizerie si gresarea lor. Aratam si aici Gresat balamale si opritor usi. Dar nu este suficient doar sa gresezi, mai trebuie sa si cureti mizeria. Ba mai mult, nu poti gresa si rolele in interior, fara sa fie demontat de pe masina nu prea ai cum sa bagi acel gresant si in interior.
Si urmatoarea voastr aintrebare o sa fie: pai bine Cristi, am inteles ca trebuie curatat si gresat, dar cum demontam de pe masina acesti tiranti? Cum nu am ajuns sa filmez un asemenea tutorial, ramane sa va folositi imaginatia :D
La usile fata este mai simplu, doar dai jos difuzoul si bagi mana pe acolo cu o cheie de 10 ca sa slabesti cele doua piulite. De pe stalp se slabeste surubul cu un torx de 40. Daca aveti PH2, trebuie data jos fata de usa.
La usile spate trebuie obligatoriu datajos  fata de usa.

31 de comentarii:

  1. Era buna si o filmare cu acest tirant,opritor deja montat ca sa vedem cum se comporta pe masina (portiera) atunci cand e curatat.

    RăspundețiȘtergere
  2. Un tutorial bun la vremea asta . Mulțumim Cristi

    RăspundețiȘtergere
  3. salut, cristi! La portiera din spate dreapta cand o deschid si inchid se aude ca si cum ar pocni. Deci problema este de la role. Unde as putea achizitiona unul nou? Multumesc frumos!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. exact de la acele role trosneste.
      ai doua variante:
      - http://www.loganclub.ro/forum/vand_diverse_preturi_mici-t25182.html?p=1738593#post1738593
      - http://www.daciashop.ro/caroserie/opritor-usa-nou

      Ștergere
  4. Nu ai prezentat spary-ul cu care ai gresat. Ce ai folosit?

    RăspundețiȘtergere
  5. Treaba excelentă ce ai arătat in tutorial.Explicat cu lux de amănunte.Nu cred că mai există unul ca tine să facă aşa.ȚINE-O TOT AŞA pentru ca sunt oameni care nu ştiu şi dacă mergi la meseriaşi te golesc de bani.BRAVO CE FACI Eu îți mulțumesc în numele tuturor care îți vizionează tutorialele.MERCI MULT.

    RăspundețiȘtergere
  6. As avea un mic "amendament": tija si rolele ar fi bine sa nu fie gresate pe exterior ca sa zic asa...
    In momentul in care o rola se invarte mai greu, datorita gresantului tija va aluneca pe rola producand un sârțâit.
    Dupa curatare, ideal e sa fie gresate rolele numai in interior, pe exterior sa ramana curate atat rolele cat si tija!

    RăspundețiȘtergere
  7. Si daca esti cu masina in panta, daca deschizi usa mai sta deschisa?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca polizezi cat am aratat eu, da, usa mai sta deschisa. daca polizezi prea mult, nu mai sta deschisa

      Ștergere
  8. Salut Cris,hai sa iti povestesc una buna.

    Ieri,am ramas fara baterie, Logan Ph1 1.6 mpi. Am fost ajutat de cativa prieteni sa o pornesc,impinsa. A pornit,toate bune si frumoase. Dupa 500 de m, in bord s-a aprins martorul de ABS,Airbag si cel de frana. Bordul palpaia. Dupa inca 500 de m,la semafor mi-au picat farurile,motorul se tura singur la 2000 la relanti si se aude un zgomot metalic din zona superioara a motorului. Am scos bornele dupa baterie sa se reseteze tot computerul din ea. Am pornit-o dupa 2 ore cu curent de la un amic. Am lasat-o sa mearga la relanti,dar nu incarca bateria si zgomotul mecanic metalic persista. In vara am schimbat pompa de apa,distributia,accesoriile,toate consumabilele... o parere? O zi faina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, clar problema de alternator, nu mia incarca, motivul pentru care a urcat in 2000rpm. sau este rupta cureaua de accesorii

      Ștergere
    2. Si daca imi permiti un mic sfat... pe viitor nu mai incerca sa pornesti masina in viteza...

      Ștergere
    3. important este sa fie calcat ambreiajul,neimportant daca este sau nu in viteza.

      Ștergere
    4. Va salut,

      Problema a fost de la fulia de pe alternator,arunca span si dadea in gol. Am fost cu ea in service, mecanicu mi-a montat o fulie de 5,fapt ce a dus la ruperea in mers a curelei de accesorii. Am fost a doua zi, am schimbat fulia au montat-o pe cea care trebuia si nu ar mai fi probleme. Doar la toba, sa o sudez :d. Happy merry X-mas!

      Ștergere
  9. Salut!
    Vreau sa scot un pin de la sigurantele mici din tablou. Dupa ce scot siguranta gri ies singuri sau mai au clipsuri ca cai de la sigurantelw mai mari?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mai este o siguranta. explicam intr-un tutorial cum se scoate, dar nu mai retin la care.
      trebuie sa bagi un ac pe lateralul pinului, din fata, ca si cum ai baga siguranta.

      Ștergere
  10. Buna ziua!

    Si eu aveam scartait la opritorul portierei de la sofer. L-am demontat prin gaura difuzorului, demontat bucati, curatat foarte bine si uns cu vaselina de trenuri in axurile acelor doua role (in interior au un fel de tabla rulata care le tine). Nu am polizat, cum ati facut dvs, ci doar m-am multumit sa-l curat si gresez.
    Acum functioneaza ca la inceput, ca in... 2007! :)
    Din pacate nu am avut capacele acelea sa pun in loc, dar pentru 3-4 ani cat mai tin masina nu cred ca o sa fie o problema.
    Noroc cu acest tutorial deoarece nu stiam din ce cauza scartaie usor usa.

    RăspundețiȘtergere
  11. Opritor pentru usita de la rezervor poti face sau unde gasesc?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. axscu57@yahoo.com avea la un moment dat acele opritoare din cauciuc la vanzare. da-i un mail, poate mai are

      Ștergere
  12. Przerabiałem ogranicznik niedawno :
    http://loganowe.blogspot.com/search/label/Ogranicznik%20drzwi

    RăspundețiȘtergere
  13. Salut!
    Stii daca se demontează șuruburi de ghidată usa (cremaliera)LA logan?

    RăspundețiȘtergere
  14. Scuze,cum se demontează surubul de reglaj cel de pe stalp(unde se închide usa.
    Mi s-a dus teava aia de plastic de pe surub.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, dacă-mi aduc bine aminte, este efectiv un șurub care se slăbește cu un torx de 30 sau 40

      Ștergere
  15. Se geseste bucsa separat,sau pot sa o fac dintr-o teava?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu găsești de cumpărat. Eu am făcut din ceva plastic dur și sunt pe mașină de vreo 10 ani.
      Dar găsești cuie metalice direct mai groase, fără acea bucșă

      Ștergere
  16. Daca nu te superi din ce plastic dur ai facut,ma tot gandesc, dar nustiu de la ce sa iau o teava asa mica de plastic?(teava de ppr e prea groasă, pvc prea moale,pexal prea groasă,chiar nu stiu?
    Mulțumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am facut din plastic dur, adica am avut o bara solida, groasa si lunga pe care am dus-o la un strungar impreuna cu cotele de care aveam nevoie.
      mergi in dezmambrari si cumperi de pe Logan PH2. si-au dat seama ca au gresit acele cuie la faza de proiectare, asa ca au facut altele doar din fier, mai groase, fara acea bucsa din plastic.
      cand am facut eu, Logan PH2 nici nu era aparut pe piata.

      Ștergere