Asta inseamna sa fii mafiot!

Sa cobori si sa urci geamurile din cheia originala.
Dupa cum spuneam, doar ma laud, Marian a zis ca nu mai fabrica aceste module. De fapt mai fabrica, uneori, mai rar.



Module US Style

Mi-ati tot propus sa filmez un tutorial cu montajul unor module US Style. Cum Claudiu mi-a trimis doua module si mi-a picat pe mana un Sandero sa le montez, am filmat si un tutorial.
Vrei si tu? Intra pe pagina de Facebook si vorbeste cu Claudiu, garantat te rezolva :).

Bec cu led W16W T10 Cree 25W 400lumeni Rosu pe Sandero

Denis si-a cumparat de la Liviu un bec cu led CREE W16W pentru al treilea stop de frana, la Sandero.
In comparatie cu becul cu filament, becul cu led este net superior ca si luminozitate.

Schimbat uleiul de la servo directie

Eu zic ca schimbarea se face identic si la benzinare care au servo directia mecanica. Acum nu stiu ce sa spun despre cei care nu au plasat borcanul ca la mine, unii il aveti sub aripa stanga fata unde aveti si servo directia electrica.
M-am documentat putin inainte si n-am gasit niciunde o informatie oficiala unde sa fie precizata o limita de numar km sau ani. Este stupid sa spui ca nu se schimba niciodata, doar se completeaza. Acest ulei ca si oricare altul, in timp isi pierde proprietatile de ungere si la un moment dat trebuie schimbat.
Dupa noua ani jumatate si 139.000km, m-am hotarat sa-l schimb si bine am facut, diferenta de culoare si vascozitate mi-au indicat ca am facut o alegere corecta.
PS ca sa va fie mai usor de invartit volanul pe loc, suspendati rotile fata sau le dati jos. La fel de bine poti pune doua bucati de tabla sub fiecare roata.

Curatat si gresat aeroterma

Nu este aeroterma de pe masina mea, dar si pe aceasta am fost curatat-o de praf cu un an in urma, doar palele, fara sa gresez cu ceva pe acolo.
Imi pare rau ca n-am filmat ce galagie facea aeroterma inainte sa o dau jos, vibra de aveai impresia ca amesteca bilele la loto prono.
Pentru a vedea cum demontati aeroterma, intrati pe urmatorul link Demontat aeroterma panou climatizare.
Pentru curatare si gresare am folosit produse Voulis, achizitionate de pe site-ul Hanora.ro. Au o gramada de produse din aceasta gama, cu cele mai vesele preturi, mai mult decat acceptabile :)
Tot de la ei puteti comanda stickere tutorialelogan ;)

Schimbare in orice culoare a ceasurilor si ace "fermecate"

Inainte de toate, trebuie sa stiti ca in momentul in care scoateti cele doua mufe din ceasuri, nu se mai incarca bateria in timpul mersului! V-am avertizat :)
A facut Claudiu ce-a facut si m-a convins sa-mi pun si eu RGB pe ceasuri. Si nu doar RGB, mi-a fermecat si acele sa lumineze in doua culori :D
De la multitudinea de culori din care poti alege, mai ai si optiunea de a creste sau scadea din intensitate lumina de la display si cadrane.
Iar acele... efectul este bestial!
Vrei si tu? Intra pe pagina de Facebook si vorbeste cu Claudiu, garantat te rezolva :). Sau il suni si intrebi "aloo, ace fermecate?" :))
Ca sa demontati ceasurile de pe masina, intrati pe acest tutorial Demontat ceasuri bord.
In caz ca vreti sa trimiteti si consola de climatizare, in acest tutorial arat cum se demonteaza Schimbat lumini consola la Logan .
Asa, era sa uit, pretul. Pai intrati pe link Custom Light si pe partea stanga aveti numarul de telefon. Degeaba, oricum nu citeste nimeni ce scriu au pe aici.


Denis a vrut putin diferit cu lumina la bord, in urmatorul film ceasurile de pe al lui Sandero.

A aparut un sunet. Oare de unde se aude?

De ceva timp a aparut acest sunet, dar azi a fost inuman, zici ca se rupe :)
Banui ca este capatul de bara care are joc de vreo 3-4 luni si nu ajung cu ea la un mecanic bun sa-l schimb. Am intrebat si precenii daca se baga la schimbat sa-mi faca un bine si... zgarciti, nimeni, toti sunt ocupati. Ca sa vezi ce iti e si cu pretinii astia...
Revin dupa ce identific de unde a aparut problema.


Ieri am filmat sunetul iar azi dimineata am dat roata jos si am gresat capatul de bara, cel pe care-l banuiam ca este vinovat.
Astazi am facut aproximativ 25km si in tot acest timp nu s-a auzit deloc acel sunet, catusi de putin.
Mi-ati tot spus ca ar fi din flansa sau rulmentul din capul amortizorului. Exclus, sunetul le elimina din prima ca find vinovate. Daca era de la ele, sunetul s-ar fi transmis la arc care ar vibra iar sunetul ar fi fost unul specific vibratiilor. In cazul meu, sunetul era metalic si se auze clar eliberare de tensiune, specific capat de bara sau pivot.
Capatul de bara este compromis, are joc de ceva timp. Peste 2 zile o sa primeasca unul nou in schimb.
ps: Am vrut sa-i schimb burduful, doar ca atunci cand am vrut sa fac treaba asta, atunci cand slabeam piulita, se smulgeau spirele de pe capatul de bara. Asa ca am strans la loc piulita care oricum nu tine mai nimic, toata baza fiind in ce-a de-a doua piulita.


Si dupa cum spuneam, dupa 2 zile am schimbat capatul de bara, cel cu problema. Jocul era imens si inca nu-mi pot da seama cum de am putut sa circul cu el in acel hal...

Am testat Sonax Brilliant Shine

Asa cum spune titlul, am testat acest Sonax Brilliant Shine pe masina mea. Krisztian Elekes mi-a recomandat, dar eu cum nu bag botul la solutiile de genul acesta, am ignorat.
Dar din plictiseala, am cautat pe youtube sa vad miraculoasa solutie ce minuni face. Avand in vedere numarul mare de persoane fizice care au filmat acasa si au laudat solutia, mi-am zis ca totusi trebuie sa fie ok. Mi-a placut ca nu trebuie sa transpiri cand o aplici, nu pierzi mai mult de 10 minute pentru toata masina. Ca sa oferi o protectie vopselei, mai simplu de atat nu se poate.
Asa ca am intrat pe ingrijireauto.ro sa vad pretul. Cand am vazut cat de mare este bidonul la acel pret mic, m-am gandit ca sigur e ceva in neregula si chiar era. In meniul din dreapta poti alege o cantitate mai mica, nefiind conditionat sa cumperi un bidon cu care tratezi toate masinile de pe strada vreo 2-3 ani :). Am primit exact ce se vede in filmare, un recipient mai mic cu pompita. Usor de aplicat, efect garantat, pret mic... pe mine m-a convins :)

In prima parte prezint si aplic solutia pe masina


In ce-a de-a doua parte am facut teste. Cum apa nu mai sta pe vopsea, un simplu jet de apa ia aproape toata mizeria si te scuteste de un nou drum la spalatorie pentru o perioada de timp.
Spalarea la tunel curata aproape toata solutia de pe vopsea, fiind necesara reaplicarea ei.
Dupa spalarea cu spuma activa, solutia inca era prezenta, ceea ce e foarte bine.


O scurta filmare cu solutia la lucru. Asta dupa ce masina a stat afara peste noapte si a prins o ploaie torentiala.